Ανέλκυση Αεροσκάφους Mirage 2000BGM "204"
Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011
Την Τρίτη 21 Ιουνίου 2011 ολοκληρώθηκε με επιτυχία η ανέλκυση αεροσκάφους Mirage 2000 το οποίο είχε καταπέσει σε θαλάσσια περιοχή στο Νοτιοδυτικό άκρο της Σάμου στις 9 Ιουνίου.
Το αεροσκάφος ανελκύθηκε από βάθος εβδομήντα πέντε μέτρων από την Μοίρα Κινητών Ομάδων της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών (ΠΑΥ).
Για να φέρουν σε πέρας την αποστολή ανέλκυσης, τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας συνεργάστηκαν με το 4ο ΕΤΕΘ του Στρατού Ξηράς, το Πολεμικό Ναυτικό το οποίο διέθεσε το Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ και το Α/Γ ΡΟΔΟΣ και το Λιμενικό Σώμα. Επιπλέον συμμετείχαν αφιλοκερδώς οι βαθυδύτες κ. Σπυρίδων Κόλλας και κ. Ανδρέας Ανδρικόπουλος και ο κ. Απόστολος Κυπραίος, με το επαγγελματικό του αλιευτικό σκάφος
Αντισμήναρχος (Ι) Κωνσταντίνος Γράψας
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΑ
Σημ Εν κρυπτώ: Είναι χαρακτηριστικό ό,τι οι δύο πιο εκτεταμένες ανακατασκευές α/φων F-16 και Mirage 2000 παγκοσμίως αφορούν σε α/φη της ΠΑ. Το F-16D s/n 145 το 1995 είχε βγει εκτός διαδρόμου μόλις ο κινητήρας ανέβασε αυτόματα στοιχεία, με αποτέλεσμα να προκληθεί πυρκαγιά. Το πλήρωμα ευτυχώς δεν έπαθε τίποτα σε αυτό το συμβάν. Το 145 στάλθηκε στο Ogden Air Logistics Center και την 649th Combat Logistics Support Squadron στην αεροπορική βάση Hill στην πολιτεία της Utah και έξι χρόνια αργότερα, το Νοέμβριο του 2001 ξαναπέταξε για να επιστρέψει στην Ελλάδα! Για να καταστεί αυτό δυνατό αντικαταστάθηκαν το 90% των εξωτερικών επιφανειών στο κάτω μέρος της ατράκτου, τα περισσότερα ηλεκτρικά συστήματα του α/φους, εννέα διαφράγματα του σκελετού της ατράκτου, τα δύο φτερά και το σύστημα προσγείωσης και όλα αυτά με κόστος κάτω του ενός εκατομμυρίου δολλαρίων!
Τον Σεπτέμβριο του 1997, ο Υποσμηναγός (Ι) Στρατάκιας Δημήτριος χειριζόμενος το Mirage 2000 s/n "210" επιστρέφοντας για προσγείωση στην Σκύρο μετά από διατεταγμένη υπηρεσία, προσθαλασσώθηκε και βυθίστηκε λίγο πριν τον διάδρομο, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του χειριστή του. Το 210 ανελκύσθηκε και στάλθηκε αρχικά στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα κι εν συνεχεία σ' εκείνες της Dassault στην Γαλλία, όπου και ανακατασκευάσθηκε σε μεγάλο βαθμό. Στις αρχές του 2003 ξαναπέταξε και αυτό!
10 σχόλια:
Οι πληροφοριες που αναφερετε για το f-16D s/n 145 ειναι εξακριβωμενες ως προς το s/n; Στο f-16.net γραφει οτι το "149" ειναι αυτο που ειχε το ατυχημα και μεταφερθηκε για επισκευη στη βαση Hill της Utah. Eπισης, γινεται αναφορα και σε περιστατικο με το "145" το 1995, δινοντας ομως ελαχιστες πληροφοριες. Προφανως υπαρχει συγχυση, εκτος κι αν ειχαν και τα 2 α/φη παρομοιο ατυχημα, πραγμα που το θεωρω λιγο απιθανο.
http://f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/2603/
http://f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/2607/
έχετε κάποιο λινκ για την προσγείωση Μιραζ 2000 πάνω σε σιδηροδρομική γραμμή περί το 1993; o πιλότος αργότερα είχε εμφανιστεί και στην τηλεόραση διαμαρτυρόμενος για τον αποκλεισμό του από πτήσεις υποτίθεται λόγω υγείας
Παρακαλώ διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά σωλήνα ανεφοδιασμού εν πτήσει διαθέτουν και τα BGM ή μόνο τα -5;;;
Ανώνυμε 24 Ιουνίου 2011 2:04:00 πμ
Τήν ίδια απορία εξέφρασα καί 'γώ στό γνωστό Forum, αλλά τώρα βλέπω στή φωτό τό 210 μέ "σωλήνα" καί Exoset.
Καί ώς γνωστόν Exoset φέρουν τά "απλά" τής 332Μ.
Υπάρχει σύγχυση όντως για το αν ήταν το 145 ή το 149 μιας και τα δύο ενεπλάκησαν σε συμβάντα. Και τα δύο είναι τα μοναδικά διθέσια Block 30 που διαθέτουμε πλέον.
Στις 13 Φεβρουαρίου 1991 το 215 προσγειώθηκε στις γραμμες του τραίνου κοντά στη νότια περίμετρο της 114ΠΜ από τον μετέπειτα ΔΑΕ Υπτχο(Ι) Ανδρέα Τζαναβάρα ο οποίος εκτινάχτηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, και αφού αντικαταστάθηκαν οι πτέρυγες ξαναπέταξε και αυτό!
Και τα EGM/BGM φέρουν πλέον σωλήνα εναέριου ανεφοδιασμού.
Ενα μπραβο σε ολους τους εμπλεκομενους, για την Ελλαδα που αντιστεκεται και προσπαθει για το καλυτερο αυτους τους καιρους που μας εχει παρει η μπαλα με τοσα προβληματα και γκρινιες παντου.
Mithridates ευχαριστώ πολύ
@Mithridates
Σ ευχαριστω για την απαντηση σχετικα με τα f-16 "145" & "149". Θελει λιγο ψαξιμο το θεμα...οταν βρω ακριβη στοιχεια θα τα δημοσιευσω.
Παιδια εσεις που μπερδευετε τα -1 με τα -5, ενας απλος τροπος για να τα ξεχωριζετε ειναι οτι τα -5 δεν εχουν pitot ενω τα -1 "τα απλα" εχουν.
Εαν ξαναπετάξει και αυτό θα πρέπει να μπει στο γκίνεςς σαν το αεροπλάνο που έχει σπάσει το ρεκορ χαμηλότερης πτήσης (-80 μέτρα!!!) Μπράβο στα παιδιά που το ανάκτησαν επιτυχώς.
Επιστρεφω με εξακριβωμενες πληροφοριες σχετικα με τα F-16D blk 30. Συμφωνα με τα λεγομενα πρωην χειριστη της 330Μ, το α/φος που μεταφερθηκε στην Utah για επισκευη ειναι το "149" και οχι το "145" οπως αναφερεται στο αρθρο.
Πιο συγκεκριμενα, το "149" υπεστη σοβαρες ζημιες οταν λόγω auto-acceleration στο εδαφος (πηρε μονο του το Α/Β κατα την τροχοδρομηση) ειχε εξοδο απο την άσφαλτο και πηρε φωτια αμεσως μετα την ακινητοποιηση του.
Οι πληροφοριες που αναφερει το f-16.net ειναι ακριβεις και σωστες. Το "149" εμεινε για αρκετα χρονια στη βαση Hill της Utah και ειναι το α/φος με τις πιο σοβαρες ζημιες που χρειαστηκε επισκευη ποτε απο το προσωπικο της βασης Ηill.
http://f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/2607/
Δημοσίευση σχολίου