Επιχειρησιακή εκπαίδευση της 50 Μ/Κ ΤΑΞ ΠΖ στα πλωτά μέσα
Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011
Μονάδες της 50ης Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας «ΑΨΟΣ», μιας από τις νευραλγικότερες του ΕΣ, πραγματοποίησαν από 30 Μαΐου έως 03 Ιουνίου 2011 επιχειρησιακή εκπαίδευση στα πλωτά μέσα. Επιστέγασμα της εκπαίδευσης ήταν η άσκηση Μηχανοκίνητου Λόχου Πεζικού στη βίαιη διάβαση ποταμού.
Ακολουθούν φωτογραφίες από την διεξαχθείσα εκπαίδευση:
7 σχόλια:
Έχω κάνει την εκπαίδευση αυτή στην ίδια μονάδα πριν από 23 χρόνια με μια διαφορά , στο πρώτο ΤΟΜΠ ήταν ανεβασμένος ο σαλπιγκτής της μονάδας και σάλπιζε "επίθεση".
Οι επαναλαμβανόμενες ασκήσεις του ελληνικού μηχανοκινήτου πεζικού στην βίαιη διάβαση ποταμού, δείχνουν ότι το μηχανοκίνητο πεζικό του ΕΣ έχει ανάγκη από αυτήν την δυνατότητα. Στην συγκεκριμένη άσκηση είδαμε τα μέσα που χρησιμοποιεί το μηχανικό, έτσι ώστε να μπορούν να περάσουν στην απέναντι μεριά οχήματα τα οποία δεν είναι πλήρως αμφίβια. Τα μέσα που χρησιμοποιεί λοιπόν, είναι της εποχής του Βιετνάμ. Αν το ελληνικό πεζικό κατείχε ΤΟΜΠ μη πλήρως αμφίβια, δεν θα ήταν δυνατή η εκτέλεση αυτού του ελιγμού. Στα πλαίσια της απόκτησης από τον ΕΣ νέων μεταχειρισμένων ΤΟΜΑ από τις ΗΠΑ ή την Γερμανία τα οποία δεν είναι πλήρως αμφίβια, ο ΕΣ πρέπει να αναβαθμίσει παράλληλα και τις δυνατότητες του μηχανικού του, έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του πεδίου της μάχης.
@ 11/6 5.11
Τα συγχρονα ΤΟΜΑ δεν ειναι αμφιβια,διοτι το επιπεδο προστασιας που ενσωματωνουν,δεν επιτρεπει πλευστοτητα.Οταν επιχειρειται να δοθει μερικη αμφιβια ικανοτητα,οπως στο Μπραντλεü,η στο Νοτιοκορεατικο ΧΚ 21,δεν ειναι ουτε ευχρηστη,ουτε ασφαλης,οπως η πειρα εχει δειξει.Υπενθυμιζω το προσφατο ατυχημα του ΧΚ 21,ενω για το Μπραντλεü,η μερικη αμφιβια ικανοτητα,η, για την ακριβεια,η ισχυριζομενη αμφιβια ικανοτητα,ειναι παρελθον τουλαχιστον απο την εποχη της Desert Storm.Αλλα ουτε και ολα τα Μ 113 ειναι αμφιβια,τουλαχιστον αν ληφθουν υποψιν οι τεχνικες οδηγιες των χρηστων,ετσι,για παραδειγμα,καποιες παρτιδες Μ 113 που αποκτησαμε απο την Γερμανια,εχουν ενσωματωσει καποιες διαφοροποιησεις σε σχεση με την αρχικη διαμορφωση,που τα καθιστουν ανασφαλη για διελευση βαθεως υδατινου κωλυματος.Μια τετοια διαφοροποιηση,απο οσο γνωριζω,ειναι το διαφορετικο συστημα πεδησεως,το οποιο μεταφερει το κεντρο βαρους πολυ πιο μπροστα απο την αρχικη προβλεψη,ωστε το οχημα τεινει να καταδυθει.Νομιζω,οτι αυτο αντιμετωπιζεται με εναν στεγανοφορο κυματοθραυστη που εφεραν παλαιοτερα καποια οχηματα εξαγωγων,αλλα η οποιδηποτε μικρορωγμη στον κυματοθραυστη,που δεν ειναι ιδιαιτερα ανθεκτικος σε πληγμα,θα μπορουσε να εχει μοιραια συνεπεια στην ασφαλεια του οχηματος,σε περιπτωση που επιχειρηθει αμφιβια διελευση.
Τωρα σε οτι αφορα το Μηχανικο,εχεις δικηο,αλλα μαλλον δεν προκειται να δουμε τετοιο θαυμα.
Το Μηχανικο ηταν παραμελημενο στις καλες εποχες,τωρα θα το προσεξουν;
ωραια ασκηση και πετυχημενη οπως παντα αλλα ποιος στρατηγος θα δωσει την εντολη επιθεσης δεν καταλαβα διοτι μετα τις ασκησεις σειρα εχει μονο το μπραβο στους συμμετεχοντες και το τραπεζι με το φαγητο , τα μπουρεκακια ,τα καναπεδακια δια την ηγεσιαν βεβαιως βεβαιως ....εαν με καταλαβατε οσοι εχετε παρει μερος σε τετοιες ασκησεις ....αλλα τουρκια γιοκ.
Τα συστήματα που χρησιμοποιεί το μηχανικό είναι ξεπερασμένα και απαιτούν μεγάλο αριθμό αντρών.
Δυστυχώς τα συστήματα του μηχανικού δεν είναι τόσο εντυπωσιακά όσο τα άρματα μάχης και κανένας στρατηγός δεν πρόκειται να εξοπλίσει με τα απαιτούμενα υλικά το μηχανικό.
Η κατάσταση είναι απλά απελπιστική,οι ελλείψεις αμέτρητες.
επειδή δεν το "κατέχω" το Μ113, η μπροστινή θύρα γιατί είναι ανοιχτή μέσα στο νερό? υποθέτω έτσι προβλέπεται αλλά δεν είναι επισφαλές για εισροή νερού?
Δεν είναι θυρα, είναι κυματοθραύστης και η ανάπτυξή του προβλέπεται ακριβώς σε τέτοιες περιπτώσεις.
Δημοσίευση σχολίου