Παρελήφθησαν τα πρώτα ΝΗ-90 από την Αεροπορία Στρατού

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

Τις απογευματινές ώρες της 7 Ιουνίου 2011 αφίχθησαν στο αεροδρόμιο Μεγάρων, με πτήση από το Μαρινιάν της Γαλλίας (με τρεις ενδιάμεσες στάσεις στη Γαλλία και στην Ιταλία), τα 2 πρώτα ελικόπτερα τύπου ΝΗ 90 (TGR05 και TGR06). Η πτήση των ελικοπτέρων πραγματοποιήθηκε με συμμετοχή Γάλλων και Ελλήνων χειριστών και ιπτάμενων μηχανικών.


Το ελικόπτερο ΝΗ-90 κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΝΗΙ (NATO HELICOPTER INDUSTRIES), της οποίας οι υποκατασκευάστριες εταιρείες είναι οι EUROCOPTER FRANCE, EUROCOPTER GERMANY, AGUSTA WESTLAND (Ιταλία) και FOKKER (Ολλανδία).


Τα χαρακτηριστικά και οι δυνατότητες των ελικοπτέρων ΝΗ 90 είναι τα παρακάτω:

Πλήρωμα: 3μελές (Κυβερνήτης-Συγκυβερνήτης-Ιπτάμενος Μηχανικός)
Χωρητικότητα: 20 Πλήρως Εξοπλισμένους Στρατιώτες/12 Φορεία
Μήκος (σκάφους): 16.13m
Συνολικό μήκος (με περιστροφή Κ/Σ και Ο/Σ): 19.56m
Συνολικό ύψος (με το Ο/Σ): 5.23m
Συνολικό πλάτος (με το αντισταθμιστικό πτέρωμα): 4.69m
Χωρητικότητα Καυσίμου (χωρίς εφεδρικές δεξαμενές): 2.000Kg (4.410 lb)
Καθαρό Βάρος: 6.400Kg
Ωφέλιμο Φορτίο: 4.200Kg
Μέγιστο Βάρος Απογείωσης: 10.600Kg
Μέγιστη ταχύτητα: 300km/h ή 162 Kts
Κανονική ταχύτητα: 260km/h ή 140 Kts
Μέγιστο Ύψος Πτήσης: 6,000m (19685ft)
Μέγιστη αυτονομία: 5 ώρες
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Εταιρεία: Rolls-Royce Turbomeca
Τύπος: 2 x RTM322-01/9 turboshaft
Ιπποδύναμη: 2.230 shp ο καθένας

Το Ε/Π για την εκτέλεση των επιχειρησιακών αποστολών, μπορεί να διαμορφωθεί όπως παρακάτω:
α. Μεταφορά στρατευμάτων: Το Ε/Π μπορεί να μεταφέρει, έως 20 στρατιώτες χωρίς ειδικό εξοπλισμό.
β. Έκτακτες αεροδιακομιδές σε φορεία (CASEVAC-ΜΕDEVAC): Υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης έως 9 φορείων μέσω των πλαϊνών θυρών και της ράμπας και ως 12 φορείων μόνο μέσω της ράμπας καθώς και η δυνατότητα εγκατάστασης ιατρικού κυτίου με ειδικό ιατρικό εξοπλισμό (Medevac) έως 9 φορεία/2 άτομα ή 6 φορεία/6 άτομα.
γ. Ρίψεις αλεξιπτωτιστών: Μέχρι 16 αλεξιπτωτιστές (ρίψεις ελεύθερης πτώσης και με στατικό ιμάντα).
δ. Καταρριχήσεις με τη μέθοδο Rapell: μέχρι 14 άτομα.
ε. Καταρριχήσεις με τη μέθοδο Fast Rope: μέχρι 14 άτομα.

Ο εξοπλισμός των ελικοπτέρων περιλαμβάνει βαρούλκο διάσωσης για μεταφορά φορτίου 270 Kg στην πτήση ή 400Kg φορτίου στο έδαφος, άγκιστρο εξωτερικού φορτίου για μεταφορά φορτίου με μέγιστο βάρος 4.000Kg, οπλισμό, φίλτρο άμμου ώστε να εκτελεί πτήσεις πάνω από αμμώδεις περιοχές και τέλος αντιβαλλιστική προστασία δαπέδου καμπίνας, πλευρικών τοιχωμάτων και ράμπας από βλήματα διαμετρήματος μέχρι 7,62mm.

Υπενθυμίζεται ότι τα ελικόπτερα ΝΗ90 παραλαμβάνονται βάσει της σύμβασης 034Α/03 υπεγράφη στις 29 Αυγούστου 2003 με αντικείμενο την προμήθεια 20 Ελικοπτέρων Τακτικών Μεταφορών (ΤΤΗ) ΝΗ90, περιλαμβανόμενων τεσσάρων διαμόρφωσης Ειδικών Αποστολών.


Ήταν ύψους €657.523.069, ενώ το κόστος χρηματοδότησης με συμφωνία ανταλλαγής (swap) μελλοντικών χρηματοροών ανέβαζε το σύνολο σε €699,1 εκατ. Οι πρώτες παραδόσεις προβλεπόταν αρχικά να γίνουν το 2006, δηλαδή η καθυστέρησή τους ανέρχεται σε περίπου 5 χρόνια. Για το λόγο αυτό, με την Τροποποίηση Νο. 3 στην αρχική Σύμβαση 034Α/03, η οποία υπεγράφη στις 5 Αυγούστου 2010, επιβλήθηκε ποινική ρήτρα ύψους €120 εκατ. στην NH Industries, ενώ συμφωνήθηκε τελικά η παράδοση δύο ελικοπτέρων το 2011 και των υπόλοιπων 18 σε διάστημα 4,5 ετών. Ήδη έχει αρχίσει η εκπαίδευση των στελεχών της ΑΣ, ιπταμένων και τεχνικών εδάφους, στο νέο ελικόπτερο.

(Σημείωση: οι φωτογραφίες έχουν ληφθεί από το armyaviation.wordpress.com)

8 σχόλια:

ΑΧΕΡΩΝ 8 Ιουνίου 2011 στις 8:05:00 μ.μ. EEST  

Kαι τωρα,ας περιμενουμε να δουμε πως και ποσο θα αξιοποιηθουν τα ΝΗ 90.
Η εμπειρια με τα ΑΗ 64DHA,με στοιχειωνει.

Ανώνυμος 9 Ιουνίου 2011 στις 10:07:00 π.μ. EEST  

ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ....ΚΑΛΟΡΙΖΙΚΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ!
./ΕΛ

Ανώνυμος 9 Ιουνίου 2011 στις 10:16:00 π.μ. EEST  

Όχι άλλη γκρίνια,ήμαρτον!!
Καλές προσγειώσεις και καλορίζικα!!
Ακούς εκεί,με στοιχειώνει...
ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΑΛΛΗ ΓΚΡΙΝΙΑ!!!
Α.Χ,Djibouti.

Ανώνυμος 9 Ιουνίου 2011 στις 10:19:00 π.μ. EEST  

Καιρος ητανε επιτελους.

Ανώνυμος 9 Ιουνίου 2011 στις 3:57:00 μ.μ. EEST  

Άντε καλορίζηκα και καλές πτήσεις!! Αλλα βρε παιδιά μονο δύο ελικόπτερα για το 2011; Τέλος πάντων.

ΑΧΕΡΩΝ 9 Ιουνίου 2011 στις 8:38:00 μ.μ. EEST  

@Djibouti
Aν δεν αντεχεις αλλη γκρινια,να τα βαλλεις με εκεινους που ευθυνονται για την κατασταση.
Και ναι,με στοιχειωνει το χαλι.
Φοβαμαι να διαβασω ειδησεις,μη τυχον και εχει γινει παλι καποιο ατυχημα,και να που καθε μερα πλεον,κατι συμβαινει.
Αν δεν αντεχεις την πραγματικοτητα,δεν την δημιουργησα εγω,μην μου κανεις παρατηρησεις.
Υποφερω οσο και εσυ,απλως δεν φοβαμαι να πω τα πραγματα με το ονομα τους.

Ανώνυμος 10 Ιουνίου 2011 στις 7:43:00 μ.μ. EEST  

παραγγελία του 2003 θα ολοκληρωθεί με τα μέχρι τώρα δεδομένα το 2016. Cool. Αυτό θα πει μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.

Ανώνυμος 10 Ιουνίου 2011 στις 8:03:00 μ.μ. EEST  

Ας ευχηθούμε καλή υπηρεσία στα πληρώματα και στα πτητικά μέσα κι ας σταματήσουμε για λίγο τη γκρίνια και το αυτομαστίγωμα, δεν ζούμε σε ιδανικό κόσμο, ας κάνουμε όμως ό,τι καλύτερο μπορούμε!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP