Στις ΗΠΑ για τα Mark-V o Α/ΓΕΝ
Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η εφημερίδα Έθνος, η ηγεσία του ΥΠΕΘΑ ανέθεσε στον Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχο Β. Αποστολάκη να μεταβεί στις ΗΠΑ για να εξετάσει την προοπτική προμήθειας μεταχειρισμένων σκαφών ειδικών επιχειρήσεων για τη Μονάδα Υποβρυχίων Καταστροφών. Στο "στόχαστρο" του ΠΝ βρίσκονται τα σκάφη τύπου Mk-V που αποσύρουν οι Navy Seals, οκτώ εκ των οποίων βρίσκονται σε κατάσταση μακράς αποθήκευσης με τα υπόλοιπα 12 να αποσύρονται ως το τέλος του έτους. Να υπενθυμίσουμε ότι το θέμα είχε έρθει στην δημοσιότητα τον περασμένο Μάρτιο από το περιοδικό "Δούρειος Ίππος" του Σάββα Βλάσση.
Όπως γράφαμε τότε, "το μήκος 25 μέτρων, και εκτόπισματος 68 τόνων Mark V, κινούν δύο 12-κύλινδροι κινητήρες ντίζελ MTU TE94 και δύο υδροτζέτ KaMeWa K50S, εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 50 κόμβων και ακτίνα δράσης 500 ναυτικών μιλίων. Διαθέτει πέντε σταθμούς οπλισμού, οι οποίοι φιλοξενούν από πολυβόλα 0.50 εώς βομβιδοβόλα των 40mm, προσφέροντας δυνατότητα εξαπόλυσης μεγάλου όγκου πυρός και ικανοποιητική περιμετρική κάλυψη. Έχει αναφερθεί και η μεταφορά φορητών αντιαεροπορικών πυραύλων Stinger. Mε το πρόγραμμα αγοράς σκαφών συνοδείας για τις ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων να θεωρείται νεκρό λόγω έλλειψης πόρων, η πιθανότητα παραχώρησης αριθμού Mk-V θα μπορούσε -υπό προυποθέσεις- να καλύψει μέρος των επιχειρησιακών αναγκών στο Αιγαίο. Η ΔΥΚ σήμερα βασίζεται σε ένα ετερόκλητο στολίσκο ταχέων σκαφών, η πλεονότητα των οποίων είναι μετασκευασμένα ταχύπλοα μη-στρατιωτικών προδιαγραφών - κατασχεμένα σκάφη αναψυχής ή δωρεές."
Το ενδιαφέρον του Α/ΓΕΝ για τις Ειδικές Δυνάμεις του ΠΝ θεωρείται δεδομένο, καθώς ο Αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης, είναι ο πρώτος Α/ΓΕΝ στην ιστορία του ΠΝ, προερχόμενος από τους Υποβρύχιους Καταστροφείς, έχει μάλιστα διατελέσει και Διοικητής της ΜΥΚ. Ειρήσθω αν παρόδω, τον περασμένο Απρίλιο, ο Αντιναύαρχος Αποστολάκης είχε ανοίξει το θέμα ενίσχυσης του εμψύχου δυναμικού της ΔΥΚ, μέσω του θεσμού των ΟΒΑ. Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει, εξετάζεται να επιτραπεί και πάλι η φοίτηση στο Σχολείο Υποβρυχίων Καταστροφών για τους κληρωτούς που υπηρετούν θητεία 12 μηνών στο ΠΝ. Όσοι εξ αυτών επιθυμούν να φοιτήσουν στο σκληρό σχολείο διαρκείας 6,5 μηνών και λαμβάνουν πτυχίο Υ/Κ, θα έχουν δυνατότητα να παρατείνουν την υπηρεσία τους στην ΔΥΚ για περίοδο 3 ετών, με εν συνεχεία παράταση για άλλη μία 3ετία. Έτσι, ελπίζεται να ανανεωθεί το έμψυχο δυναμικό, το οποίο έπειτα από διακοπή προσλήψεως ΕΠΟΠ επί 3ετία πλέον, παρουσιάζει κενά εκ της αποχωρήσεως στελεχών.
Όπως γράφαμε τότε, "το μήκος 25 μέτρων, και εκτόπισματος 68 τόνων Mark V, κινούν δύο 12-κύλινδροι κινητήρες ντίζελ MTU TE94 και δύο υδροτζέτ KaMeWa K50S, εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 50 κόμβων και ακτίνα δράσης 500 ναυτικών μιλίων. Διαθέτει πέντε σταθμούς οπλισμού, οι οποίοι φιλοξενούν από πολυβόλα 0.50 εώς βομβιδοβόλα των 40mm, προσφέροντας δυνατότητα εξαπόλυσης μεγάλου όγκου πυρός και ικανοποιητική περιμετρική κάλυψη. Έχει αναφερθεί και η μεταφορά φορητών αντιαεροπορικών πυραύλων Stinger. Mε το πρόγραμμα αγοράς σκαφών συνοδείας για τις ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων να θεωρείται νεκρό λόγω έλλειψης πόρων, η πιθανότητα παραχώρησης αριθμού Mk-V θα μπορούσε -υπό προυποθέσεις- να καλύψει μέρος των επιχειρησιακών αναγκών στο Αιγαίο. Η ΔΥΚ σήμερα βασίζεται σε ένα ετερόκλητο στολίσκο ταχέων σκαφών, η πλεονότητα των οποίων είναι μετασκευασμένα ταχύπλοα μη-στρατιωτικών προδιαγραφών - κατασχεμένα σκάφη αναψυχής ή δωρεές."
O Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης |
Το ενδιαφέρον του Α/ΓΕΝ για τις Ειδικές Δυνάμεις του ΠΝ θεωρείται δεδομένο, καθώς ο Αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης, είναι ο πρώτος Α/ΓΕΝ στην ιστορία του ΠΝ, προερχόμενος από τους Υποβρύχιους Καταστροφείς, έχει μάλιστα διατελέσει και Διοικητής της ΜΥΚ. Ειρήσθω αν παρόδω, τον περασμένο Απρίλιο, ο Αντιναύαρχος Αποστολάκης είχε ανοίξει το θέμα ενίσχυσης του εμψύχου δυναμικού της ΔΥΚ, μέσω του θεσμού των ΟΒΑ. Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει, εξετάζεται να επιτραπεί και πάλι η φοίτηση στο Σχολείο Υποβρυχίων Καταστροφών για τους κληρωτούς που υπηρετούν θητεία 12 μηνών στο ΠΝ. Όσοι εξ αυτών επιθυμούν να φοιτήσουν στο σκληρό σχολείο διαρκείας 6,5 μηνών και λαμβάνουν πτυχίο Υ/Κ, θα έχουν δυνατότητα να παρατείνουν την υπηρεσία τους στην ΔΥΚ για περίοδο 3 ετών, με εν συνεχεία παράταση για άλλη μία 3ετία. Έτσι, ελπίζεται να ανανεωθεί το έμψυχο δυναμικό, το οποίο έπειτα από διακοπή προσλήψεως ΕΠΟΠ επί 3ετία πλέον, παρουσιάζει κενά εκ της αποχωρήσεως στελεχών.
8 σχόλια:
Ας τα φορτώσουν πανω σε 2 Burke και ας τα στείλουν πακέτο......
Πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι με αυτούς που έχουμε μπλέξει.
Αλλά αν έρθουν θα είναι υπολογίσημη απειλή στο Αιγαίο.
ας μας εξηγήσει κάποιος ποια η χρησιμότητα αυτών των σκαφών για τη ΜΥΚ. Μηπως απλά θα έπρεπε να προμηθευτεί υποβρύχια οχήματα τα οποία θα της έδιναν τη δυνατότητα να εκτελέσει διεισδύσεις, μια δυνατότητα που απλά σήμερα δεν έχει. Μέσα στο πλαίσιο της ύπαρξης μονάδων καθαρά για λόγους εφέ των κλάδων και όχι ουσίας, υπάγεται και αυτη η προσπάθεια απόκτησης αυτών των σκαφών. Εξηγούμε επιχειρήσεις σε περιβάλλον χαμηλής απειλής δεν πρόκειται να κάνει η ΔΥΚ, τέτοιες επιχειρήσεις σε περίοδο ειρήνης μπορούν να υπάρξουνμόνο και απλά θα τις αναλάβει το λιμενικό. Σε περίοδο πολέμου τέτοια σκάφη δεν μπορούν να επιβιώσουν στο Αιγαίο. Καραγκιοζιλίκια, καθρεφτάκια για ιθαγενείς...
Τα Mark-V έχουν μέγιστη ταχύτητα 50 κόμβοι και εμβέλεια 500νμ
Ένα υποθετικό υποβρύχιο όχημα ΜΥΚ (για μεταφορά 5-10 ατόμων) τί ταχύτητα μπορεί να έχει και τί εμβέλεια;
Όσο για την τυχόν επιβίωσή των Mark-V σε καιρό πολέμου, ο ρόλος τους δεν θα είναι να αντιπαρατεθούν με τα τουρκικά πλοία, αλλά να μεταφέρουν τους ΟΥΚ με ταχύτητα στο επιθυμητό σημείο (το οποίο η κοινή λογική μας λέει ότι δεν θα είναι κοντά στα τουρκικά πλοία στο Αιγαίο) παρακάμπτοντας τις θέσεις που θα βρίσκονται τα εν λόγω πλοία
Τα MK-V θα χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια της ενοποιημένης διοίκησης ειδικών επιχειρήσεων των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων. Από τα σκάφη αυτά θα επιχειρούν μέλη της ΜΥΚ αλλά και μέλη των ΜΑΚ. Οι επιχειρήσεις που θα αναληφθούν είναι πολλαπλές. Ευχής έργο είναι να αντιληφθούν όλοι ότι κύριο μέλημα μας είναι η προστασία της πατρίδας και όχι ποιος είναι ο καλύτερος και ποιος κάνει κουμάντο πάνω στα σκάφη.
Ορισμένοι λέτε διάφορες εξυπνάδες του στυλ γιατί τα προμηθεύεται το ΠΝ και όχι ο ΕΣ, άλλοι γιατί δεν ζητήσαμε υποβρύχια οχήματα κτλ. Συνέλθετε.
Η ηγεσία για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια, έχει αντιληφθεί την σοβαρότητα της κατάστασης και δρα ανάλογα. Το ίδιο πρέπει να κάνουμε κι εμείς.
Αδυνατώ να καταλάβω πως ένα τετοιο σκάφος θα περάσει απαρατήρητο σε ένα πόλεμο για να αποβινάσει την ομάδα ΟΥΚ που φέρει πλησίον του στόχου. Ειδικά εαν κινείται με 50 κόμβους όλοι θα καταλάβουν περί τίνος πρόκειται. Ένα υποβρύχιο όχημα έχει ταχύτητα λίγων κόμβων, μπορεί να αναχωρήσειαπό νήσο Αν. Αιγαίου και να προσεγγίσει χωρίς να γίνει αντιληπτό οποιοδήποτε παράκτιο στόχο. Εαν υπήρχε κάποια σοβαρότητα η ΜΥΚ θα έιχε προμηθευτεί τουλάχιστον ηλεκτροκίνητες προωωστικές συσκευές που αυξάνουν την ταχύτητα των υποβρυχίως κινούμενων ανδρών και μειώνουν την κόπωση τους. Επαναλαμβάνω ζούμε σε εποχή εφέ και όχι ουσίας, δυστυχώς
Ἡ διακριτικότητα,ἤ μᾶλλον ὁ βαθμός ἀδιακρισίας κατά την ναυτική ὁρολογία,των ὑποβρυχίως κινουμένων σκαφῶν.ἔχει μετριασθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια,χάρη σε πληθώρα αἰσθητήρων που τοποθετούναι σε ἐπιλεγμένα σημεία του βυθοῦ.
Δεδομένης της πολύ χαμηλῆς ταχύτητος τόσο των ὀχημάτων ὑποβρυχίας διεισδύσεως,ὅσο και των δυτῶν,ὃ ἐχθρός μπορεί να ἀντιδράσει με σχτική ἄνεση χρόνου.
Ἀντιθέτως,τα Mark V και ἀντίστοιχα,ἀκόμη και ἄν γίνουν ἀντιληπτά,ἴσως προλάβουν να κάνουν την ζημιά.
Πιθανόν,αὐτή να εἶναι και ἡ προσέγγιση της ἠγεσίας.
Κάτι ὅμως που δέν μου ἀρέσει καθόλου,εἶναι ἡ πιθανότητα κάποιοι να θεωρήσουν τα Mark V ἰδανικά για το «δόγμα βραχονησίδος».
Στην ελληνική πραγματικότητα το σκάφος αυτό δεν θα χρησιμοποιηθεί για άφεση βατραχανθρώπων. Οι αποστολές του είναι διαφορετικές.
Δημοσίευση σχολίου