Βαλβίδα εκτόνωσης μεταναστών προς την ΕΕ με αξιοποίηση της "άδειας επί μακρόν διαμένοντος"
Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013
Σε διαβούλευση τίθεται από αύριο το νομοσχέδιο του Μεταναστευτικού Κώδικα, που παρουσιάστηκε σήμερα από τον υπουργό Εσωτερικών Ι. Μιχελάκη, τον αναπληρωτή υπουργό Λ. Γρηγοράκο και τον αρμόδιο γενικό γραμματέα Α. Συρίγο (ο οποίος ας σημειωθεί ότι έχει εξαιρετικό "μητρώο" στο χειρισμό εθνικών θεμάτων...).
Το νομοσχέδιο αξιοποιεί τον προβλεπόμενο από την ευρωπαϊκή νομοθεσία (οδηγία 2003/109/ΕΚ) θεσμό της "άδειας επί μακρόν διαμένοντος" για υπηκόους κρατών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επιτρέπει στον κατοχό της τη μετακίνηση και εργασία σε όλα τα κράτη της ΕΕ. Με αυτόν τον τρόπο παρέχεται η δυνατότητα στους 540.000 περίπου μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα με νόμιμες άδειες παραμονής, να μετακινηθούν και να εργαστούν νόμιμα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που δεν ήταν επιτρεπτό με βάση τις ως τώρα ισχύουσες εθνικές άδειες διαμονής που τους έχουν χορηγηθεί.
Η χορήγηση καθεστώτος "επί μακρόν διαμένοντος" αφορά αποκλειστικά μετανάστες που ήδη κατέχουν άδειες παραμονής, και όχι παράνομους μετανάστες, οι οποίοι θα εξακολουθήσουν να συλλαμβάνονται και να απελαύνονται. Εννοείται δε ότι το νομοσχέδιο δεν ρυθμίζει κανένα ζήτημα απόκτησης ελληνικής ιθαγένειας, όπως έσπευσαν να κινδυνολογήσουν κάποιοι: για το θέμα της απόκτησης ιθαγένειας η γνωστή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικό το νόμο Ραγκούση, και επομένως ισχύουν οι παλιές διατάξεις του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας.
Το Υπουργείο Εσωτερικών δηλαδή κινείται στην κατεύθυνση της διευκόλυνσης των αλλοδαπών που ήδη διαθέτουν άδεια παραμονής στην Ελλάδα, ώστε να τη μετατρέψουν σε "άδεια επί μακρόν διαμένοντος" και να μπορούν με αυτήν να εγκατασταθούν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για το λόγο αυτό απλοποιούνται και οι διαδικασίες, με τον περιορισμό των κατηγοριών αδειών από 50 σε 19 και με την κατάργηση περίπου 20 δικαιολογητικών που απαιτούνται για τις ανανεώσεις αδειών, ενώ προβλέπονται και διατάξεις διευκόλυνσης των άνεργων μεταναστών, ώστε να ενταχθούν και αυτοί στη ρύθμιση.
Επίσης ο νέος νόμος κλείνει κάποια "παραθυράκια" εισόδου μεταναστών στην Ελλάδα, όπως ο περίφημος θεσμός της "οικογενειακής επανένωσης", του οποίου γινόταν μεγάλη κατάχρηση, ιδίως από μουσουλμανικές χώρες όπου επιτρέπεται η πολυγαμία, με αποτέλεσμα ένας πατέρας (ή "πατέρας" με πλαστά πιστοποιητικά) να φέρνει στην Ελλάδα δεκάδες "παιδιά". Με το νέο νόμο θα απαιτείται πλέον τεστ DNA για την απόδειξη της συγγένειας, ώστε να αποφεύγονται οι πλαστογραφίες.
Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά μεταναστών που έχουν γεννηθεί ή μεγαλώσει στην Ελλάδα αντιμετωπίζονται ευνοϊκά, καθώς τους παρέχεται το καθεστώς του "επί μακρόν διαμένοντος" για δύο πενταετίες μετά την ενηλικίωσή τους, εφ' όσον έχουν παρακολουθήσει με επιτυχία τουλάχιστον έξι έτη σπουδών σε ελληνικό σχολείο.
Τέλος, αλλάζει η διαδικασία μετακλήσεων νέων αλλοδαπών (για εποχικές εργασίες κλπ.) και η αρμοδιότητα μεταφέρεται από τις περιφέρειες στο υπουργείο, ώστε να υπάρχει συνολικός έλεγχος σε συνάρτηση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας στο σύνολο της χώρας.
Όσο και αν τα κυβερνητικά στελέχη δεν το διατυπώνουν ευθέως για ευνόητους λόγους, πρόκειται για μια νομοθετική παρέμβαση σχεδιασμένη να αμβλύνει τη μεταναστευτική πίεση που υφίσταται η ελληνική κοινωνία, και να τη μεταφέρει στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Απομένει να δούμε ποιες θα είναι οι αντιδράσεις των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών, που μόλις πρόσφατα πρότειναν τη θεσπιση περιορισμών στην κινητικότητα εργαζομένων εντός της ΕΕ...
Το νομοσχέδιο αξιοποιεί τον προβλεπόμενο από την ευρωπαϊκή νομοθεσία (οδηγία 2003/109/ΕΚ) θεσμό της "άδειας επί μακρόν διαμένοντος" για υπηκόους κρατών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επιτρέπει στον κατοχό της τη μετακίνηση και εργασία σε όλα τα κράτη της ΕΕ. Με αυτόν τον τρόπο παρέχεται η δυνατότητα στους 540.000 περίπου μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα με νόμιμες άδειες παραμονής, να μετακινηθούν και να εργαστούν νόμιμα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που δεν ήταν επιτρεπτό με βάση τις ως τώρα ισχύουσες εθνικές άδειες διαμονής που τους έχουν χορηγηθεί.
Η χορήγηση καθεστώτος "επί μακρόν διαμένοντος" αφορά αποκλειστικά μετανάστες που ήδη κατέχουν άδειες παραμονής, και όχι παράνομους μετανάστες, οι οποίοι θα εξακολουθήσουν να συλλαμβάνονται και να απελαύνονται. Εννοείται δε ότι το νομοσχέδιο δεν ρυθμίζει κανένα ζήτημα απόκτησης ελληνικής ιθαγένειας, όπως έσπευσαν να κινδυνολογήσουν κάποιοι: για το θέμα της απόκτησης ιθαγένειας η γνωστή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικό το νόμο Ραγκούση, και επομένως ισχύουν οι παλιές διατάξεις του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας.
Το Υπουργείο Εσωτερικών δηλαδή κινείται στην κατεύθυνση της διευκόλυνσης των αλλοδαπών που ήδη διαθέτουν άδεια παραμονής στην Ελλάδα, ώστε να τη μετατρέψουν σε "άδεια επί μακρόν διαμένοντος" και να μπορούν με αυτήν να εγκατασταθούν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για το λόγο αυτό απλοποιούνται και οι διαδικασίες, με τον περιορισμό των κατηγοριών αδειών από 50 σε 19 και με την κατάργηση περίπου 20 δικαιολογητικών που απαιτούνται για τις ανανεώσεις αδειών, ενώ προβλέπονται και διατάξεις διευκόλυνσης των άνεργων μεταναστών, ώστε να ενταχθούν και αυτοί στη ρύθμιση.
Επίσης ο νέος νόμος κλείνει κάποια "παραθυράκια" εισόδου μεταναστών στην Ελλάδα, όπως ο περίφημος θεσμός της "οικογενειακής επανένωσης", του οποίου γινόταν μεγάλη κατάχρηση, ιδίως από μουσουλμανικές χώρες όπου επιτρέπεται η πολυγαμία, με αποτέλεσμα ένας πατέρας (ή "πατέρας" με πλαστά πιστοποιητικά) να φέρνει στην Ελλάδα δεκάδες "παιδιά". Με το νέο νόμο θα απαιτείται πλέον τεστ DNA για την απόδειξη της συγγένειας, ώστε να αποφεύγονται οι πλαστογραφίες.
Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά μεταναστών που έχουν γεννηθεί ή μεγαλώσει στην Ελλάδα αντιμετωπίζονται ευνοϊκά, καθώς τους παρέχεται το καθεστώς του "επί μακρόν διαμένοντος" για δύο πενταετίες μετά την ενηλικίωσή τους, εφ' όσον έχουν παρακολουθήσει με επιτυχία τουλάχιστον έξι έτη σπουδών σε ελληνικό σχολείο.
Τέλος, αλλάζει η διαδικασία μετακλήσεων νέων αλλοδαπών (για εποχικές εργασίες κλπ.) και η αρμοδιότητα μεταφέρεται από τις περιφέρειες στο υπουργείο, ώστε να υπάρχει συνολικός έλεγχος σε συνάρτηση με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας στο σύνολο της χώρας.
Όσο και αν τα κυβερνητικά στελέχη δεν το διατυπώνουν ευθέως για ευνόητους λόγους, πρόκειται για μια νομοθετική παρέμβαση σχεδιασμένη να αμβλύνει τη μεταναστευτική πίεση που υφίσταται η ελληνική κοινωνία, και να τη μεταφέρει στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Απομένει να δούμε ποιες θα είναι οι αντιδράσεις των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών, που μόλις πρόσφατα πρότειναν τη θεσπιση περιορισμών στην κινητικότητα εργαζομένων εντός της ΕΕ...
13 σχόλια:
Και ρε συ Οδυσσέα τα παιδιά μεταναστών που έχουν γεννηθεί εδώ και ειναι 23 ετών,πρεπει να μείνουν "επι μακρος διαμένοντες" ή να παρουν υπηκοοτητα και να έχουν όσες υποχρεώσεις και δικαιώματα και οι 'Ελληνες;
Κάνετε λες και το αίμα σας είναι να πούμε η ιχώρ...
Αυτή η κυβέρνηση αρχίζει και τα κάνει επικίνδυνα μαντάρα, δεν ξέρει που πάνε τα τέσσερα και ο,τι κάνει είναι για επικοινωνιακούς λόγους πλέον και όχι για ουσιαστικούς, ενώ από ο,τι φαίνεται θα δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα.
Θα πρέπει να θεσμοθετηθεί καταρχάς ένα ξακάθαρο νομοσχέδιο, για το ποιος δικαιούται την Ελληνική υπηκοότητα με γνώμονα κριτήρια που εφαρμόζονται και σε άλλες χώρες του κόσμου και με ανάλογη διαδικασία! Θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι οποιος είναι παράνομος μετανάστης, δεν θα μορούν αν του παρέχονται οι υπηρεσίες, που παρέχονται σε νομιμους μετανάστες και σε Έλληνες πολίτες, ενώ θα πρέπει επιτέλους να ξεκαθαριστεί πως στις εκλογές θα πρέπει να ψηφίζουν μόνον Έλληνες Πολίτες όπως γίνεται σε κάθε σώφρονα πολιτεία και όχι μετανάστες!
Ένα παιδί, που γεννήθηκε στην Ελλάδα, πήγε σχολειό στην Ελλάδα, είναι ενήλικος και δεν αισθάνεται Έλληνας η έστω και Έλληνας, τότε σημαίνει πως το εκπαιδευτικό σύστημα είναι αποτυχημένο και πως όλοι οι δάσκαλοι του πρέπει να παραιτηθούν!
Αλέξανδρε,
δεν καταλαβαίνω ποια είναι η ένστασή σου και γιατί λες ότι η κυβέρνηση δεν ξέρει πού της πάν τα τέσσερα. Η κυβέρνηση κάνει μια κίνηση για να ξαλαφρώσει η χώρα από μετανάστες, δηλαδή να πάνε όσοι θέλουν στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Αυτά που γράφεις για την ιθαγένεια ότι πρέπει να θεσμοθετηθούν, είναι ήδη θεσμοθετημένα. Μετά την ακύρωση του νόμου Ραγκούση από το Συμβούλιο Επικρατείας ισχύει ο παλιός Κώδικας Ιθαγένειας, που καθορίζει ποιοι δικαιούνται την ελληνική ιθαγένεια. Επίσης ισχύει η παλιά εκλογική νομοθεσία (προ Ραγκούση), που αποκλείει τους μετανάστες από τις εκλογές. Αλλά αυτά δεν έχουν καμία σχέση με τον καινούριο νόμο.
Προχθές ο Πρωθυπουργός, δήλωσε ότι πρέπει να λύσει το θέμα της ψήφου των μεταναστών και αυτό δεν αναφέρεται στην είδηση, αλλα περιλαμβάνεται στην μεταναστευτική πολιτική. Τι εννοεί? Δεν υπάρχει ούτε μια χωρα στον κόσμο που να ψηφίζουν μετανάστες στις εθνικές εκλογές, ούτε μια!
Όταν λέει ότι 540000 μετανάστες είναι μετανάστες μακράς διαρκειας και βγαίνει και το λέει δημοσίως για να ικανοποιήσει τα αυτιά αυτών που ψηφισαν Χρυσή Αυγή, ταυτόχρονα απειλεί και τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά Κράτη ότι θα τους στείλει τους μετανάστες αυτούς εκεί και σε μια εποχή, που ήδη χώρες απειλούν ότι θα κλείσουν τα σύνορα τους. Αυτές τις κινήσεις η τις κανεις αθόρυβα η δεν τις κανεις καθόλου και προσβάλλεις το Δουβλίνο 2 επίσημα!
Οἱ "νόμιμοι μετανάστες" στούς ὀποίους ἀναφέρεστε είναι οἱ παράνομοι ἀλλοδαποί στούς ὀποίους παρατύπως ἡ βουλή τῶν ελλήνων 1990-2008 ἀπέδωσε προσωρινές ἂδειες παραμονής καί ἐργασίας. Το νέο νομοσχέδιο λοιπόν θα τους "νομιμοποιήσει" για πάντα.
Ἐπιτυχής ὁ τίτλος "βαλβίδα εκτόνωσης πρός την ΕΕ", ἀλλά στην πραγματικότητα πολύ διαφορετικά πράγματα θα συμβούν ὣς συνέπεια τοῦ ἐν λόγω νομοσχεδίου.
Αλέξανδρε,
δεν ξέρω πού δήλωσε ο πρωθυπουργός ότι πρέπει να λύσει το θέμα της ψήφου των μεταναστών, αν έχεις σύνδεσμο προτείνω να τον παραθέσεις.
Πάντως σε κάθε περίπτωση το Σύνταγμα στο άρθρο 51 παράγραφος 3 καθορίζει ότι: "Οι βουλευτές εκλέγονται με άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία από τους πολίτες που έχουν εκλογικό δικαίωμα, όπως νόμος ορίζει". Η λέξη "πολίτες" συνεπάγεται ότι στις εθνικές εκλογές είναι αδύνατο να ψηφίσει κάποιος αν δεν έχει την ελληνική ιθαγένεια. Άρα και αν ακόμα ήθελε ο πρωθυπουργός να περάσει τέτοιο νόμο (για το οποίο θα μου επιτρέψεις να αμφιβάλλω πολύ), το Σύνταγμα δεν θα το επέτρεπε.
Το Δουβλίνο 2 δεν μπορείς να το "προσβάλεις επίσημα" εκτός αν φύγεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι ευρωπαϊκή συνθήκη και για την τροποποίησή της πρέπει να συμφωνήσουν όλοι όσοι την υπέγραψαν. Μπορούμε όμως να πιέσουμε τους υπόλοιπους Ευρωπαίους για την τροποποίησή του, Και ο άρρητος στόχος αυτής της νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι ακριβώς αυτός.
http://www.youtube.com/watch?v=VGKK_5_mx9A
Ορίστε ο πρωθυπουργός το συγκεκριμένο το αναφέρει στο 23 και 40 περίπου
Δεν είμαστε μονοι μας που ταλαιπωρούμαστε από το Δουβλίνο 2........
24 kai 40 sorry
Και πριν τη συγκεκριμένη πρόταση, μίλησε για αναθεώρηση του συντάγματος!
όλα βαίνουν προς τον πλήρη εποικισμό της πατρίδας μας από μουσουλμάνους εισβολείς και τη μετατροπής μας σε μειονότητα, και τα κόμματα είναι συνένοχοι βήμα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση με το τυράκι της νομής της εξουσίας. Σε όλη την ευρώπη υπάρχει σχέδιο να πλημμυρίσει με μουσουλμάνους και τα κόμματα το προωθούν στο όνομα των ανθρώπινων δικαιωμάτων και του αντιρατσισμού, των μουσουλμάνων αλάχ μπαράκηδων, γιατί τα δικαιώματα των γηγενών καταπατούνται και υφίστανται βάναυσο ρατσισμό, η ελλάδα θα σβήσει και θα καταληφθεί χωρίς να πέσει ούτε σφαίρα από τον δούρειο ίππο της λαθρομετανάστευσης.
πέτρος Κ.
Και μετά θα ξεραθούν τα ποτάμια και θα βρέξει ακρίδες...
Δεν αφήνετε τις προφητείες μερικοί μερικοί;
Εδώ έχουμε μια καλή προσπάθεια να ξαλαφρώσει η Ελλάδα από κάμποσους μετανάστες.
Πέστε κι ένα μπράβο και αφήστε τις προφητείες.
Αλέξανδρε για ψήφο των ομογενών μιλάει ο Σαμαράς
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=534484
Εγω που ειμαι 34 χρονια στην ελλαδα κ εχω τελειωσει γυμνασιο τι πηρα?την επι μακρον ? κ γιαυτο περιμενω πολυ....
Δημοσίευση σχολίου