Νέο «Σισμίκ» σχεδιάζει να ρίξει στο Αιγαίο η Αγκυρα

Τρίτη 26 Ιουλίου 2011



(Στη φωτογραφία το αρχικό "Σισμίκ Ι", πρώην Χόρα, πρωταγωνιστής δύο ελληνοτουρκικών κρίσεων, που έχει πλέον παροπλιστεί)



H τουρκική κυβέρνηση έλαβε την απόφαση της κατασκευής ενός υπερσύγχρονου πλοίου υποθαλάσσιων ερευνών. Η αγορά του πλοίου ήδη έχει εγκριθεί από τη γ.γ. Εξοπλισμών αλλά και από το γραφείο του Τούρκου πρωθυπουργού. Το κόστος του πλοίου, που θα έχει τη δυνατότητα να κάνει τρισδιάστατες έρευνες, θα κοστίσει 100 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ηurriyet», το νέο «Σισμίκ» θα κάνει έρευνες για πετρέλαιο στη Μαύρη Θάλασσα, αλλά και για την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού νερού προς τα Κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου. Το πλοίο θα είναι έτοιμο σε 2 χρόνια, το μήκος του θα είναι 90 μέτρα και θα έχει πλάτος 20 μέτρα.

Η τουρκική εφημερίδα «Ηurriyet» γράφει πως στελέχη του υπουργείου Ενέργειας της Τουρκίας τονίζουν ότι η κατασκευή αυτού του ερευνητικού πλοίου έχει και στρατηγική σημασία. «Στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο υπάρχουν ζητήματα που δεν έχουν επιλυθεί, όπως τα χωρικά ύδατα, η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη. Είναι αναγκαίο να γίνουν οι απαραίτητες έρευνες για να μπορέσει να καθοριστεί το εύρος τους, και η προμήθεια αυτού του πλοίου θα βοηθήσει να πραγματοποιηθούν οι έρευνες για τον καθορισμό του εύρους τους», δηλώνουν οι Τούρκοι.
Τούρκος αξιωματούχος σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Ζaman» τονίζει πως «σε σεισμογενείς περιοχές χρησιμοποιούμε και ξένα πλοία. Ομως έχουμε διαπιστώσει πως τα πλοία με ξένη σημαία αποφεύγουν να κάνουν έρευνες σε περιοχές που υπάρχει αμφισβητούμενη κυριαρχία. Επίσης στις έρευνες με ξένα πλοία είναι δύσκολο να γίνουν έρευνες που χρειάζονται μυστικότητα».

(Αναδημοσίευση από www.e-typos.com)

2 σχόλια:

Ανώνυμος 26 Ιουλίου 2011 στις 7:44:00 μ.μ. EEST  

Σε περιπτωση που δεν γνωριζετε το υπερσυγχρονο πλοιο που κανει τις ημερισιες κρουαζιερες Λευκαδα-Πορτο Κατσικι- Μεγανησι- Σπηλαια Παπανικολη- Ιθακη- Φισκαρδο- Κεφαλλονια ειναι κατασκευασμενο στην Τουρκια. Αρα αυτο τι σημαινει; Εχουν ηδη εισβαλλει οι Τουρκοι;

Ανώνυμος 27 Ιουλίου 2011 στις 3:05:00 π.μ. EEST  

Η κρίση στις σχέσεις των δύο χωρών δεν προήλθε, όπως είναι ευρύτερα γνωστό, από το πραξικόπημα της χούντας στην Κύπρο ή δεν προήλθε μόνο από αυτό. Στην πραγματικότητα κάποιους μήνες πριν, μια μικρή ομάδα από «τεχνοκράτες» του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών είχε υποβάλει στον Μπουλέντ Ετζεβίτ, ο οποίος ήταν πρωθυπουργός, μια έκθεση η οποία αναφερόταν στα «δικαιώματα της Τουρκίας επί του Αιγαίου» τα οποία είχαν καταπατηθεί από την Ελλάδα. Ο Ετζεβίτ, προκειμένου να ικανοποιήσει από τη μια τον δήλο εθνικισμό του και από την άλλη τους στρατιωτικούς με τους οποίους είχε από το πραξικόπημα του 1970 ανοικτούς λογαριασμούς, υιοθέτησε το κείμενο. Το αποτέλεσμα ήταν, τέλη Μαΐου του 1974 (τραγική ειρωνεία, στην επέτειο της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης), το «υδρογραφικό» σκάφος του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού «Τσανταρλή» με ειδική τελετή να αποπλεύσει από το Καμπάτας του Βοσπόρου προκειμένου να διενεργήσει υδρογραφικές έρευνες. Η ειδική αυτή τελετή ήταν απομίμηση της τελετής με την οποία την ίδια εποχή κάθε χρόνο απέπλεε ο οθωμανικός στόλος για την «Άσπρη θάλασσα», στην οποία συμμετείχαν ο σουλτάνος, ο σαντραζάμης, οι βεζύρηδες και λοιποί αξιωματούχοι. Ο στόλος, αφού διαγούμιζε από τον νησιωτικό χώρο τους φόρους και τα διάφορα δοσίματα, επέστρεφε κατά Σεπτέμβριο μήνα. Έτσι λοιπόν, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας (του ναυάρχου Κορουτούρκ), του πρωθυπουργού και άλλων επισήμων το υδρογραφικό σκάφος απέπλευσε. Όπως παρατηρεί ο Bilal Simsir, επί σειράν ετών επικεφαλής του τμήματος τεκμηρίωσης και αρχείων του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών και συγγραφέας πολλών βιβλίων και επίσημων συλλογών με αρχειακό υλικό, στον πρόλογο του δίτομου έργο του «Το πρόβλημα του Αιγαίου», το «Τσανταρλή» δεν απέπλευσε για να διεξάγει έρευνες στο Αιγαίο, αλλά για να αμφισβητήσει την ελληνική κυριαρχία επί του Αιγαίου.
Ο ίδιος συγγραφέας παρατηρεί ότι η Ελλάδα δημιουργήθηκε στη θάλασσα και ότι από την πρώτη μέρα οι στασιαστές (sic) είχαν παρατάξει έναντι του οθωμανικού στόλου έναν δικό τους στόλο. Το πρόβλημα ήταν η επίτευξη της ναυτικής ισχύος (sea power, στις μέρες μας air-sea power). Η ισχύς αυτή, κατά τον περίφημο ναύαρχο John Hamilton, είναι η ικανότητα μιας χώρας με το ναυτικό της (και σήμερα και με την αεροπορία της) να ασκεί την κυριαρχία μιας θαλάσσιας περιοχής (και του εναέριού της χώρου) διατηρώντας εντός αυτής την πρωτοβουλία κινήσεων έναντι άλλων. Και κατά την ελληνική επανάσταση του 1821 από την πρώτη ημέρα που εκδηλώθηκε μέχρι τέλους (ενώ κατά ξηρά είχε καμφθεί) διατήρησε τη ναυτική ισχύ της στο Αιγαίο. Ο Simsir ισχυρίζεται ότι μέχρι το 1912 στο Αιγαίο υπήρχε συγκυριαρχία μεταξύ του οθωμανικού κράτους και της Ελλάδας, που ανατράπηκε από τον ναύαρχο Κουντουριώτη με τη ναυμαχία έξω από το ακρωτήρι Έλλη των Δαρδανελίων. Αυτός υπήρξε ο «πρώτος γύρος». Κατά τον ίδιο, τον Μάιο του 1974 άρχιζε ο δεύτερος γύρος που θα έπρεπε να είναι για την Τουρκία νικηφόρος.

http://www.enkripto.com/2009/12/blog-post_7019.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP