Νεώτερα για την βολή των S-300
Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013
Διήμερη αναβολή έλαβε η πολυαναμενόμενη βολή αποδοχής του αντιαεροπορικού συστήματος S-300PMU-1 της Πολεμικής Αεροπορίας. Κύρια αιτία η επιδείνωση του καιρού με βόρειους ανέμους εντάσεως 9-10 Μποφόρ τοπικά, οι οποίοι ενδέχεται να προκαλέσουν προβλήματα στον τηλεκατευθυνόμενο στόχο που θα χρησιμοποιηθεί στην βολή. Να σημειωθεί πώς κλιμάκιο των Ρώσων τεχνικών είχε επισκεφθεί τον περασμένο Μάιο την 126 Σμηναρχία Μάχης, για να πιστοποιήσει την καλή λειτουργία του συστήματος στα πλαίσια της σύμβασης που υπεγράφη (20/6/12) μεταξύ του ΥΠΕΘΑ και της ρωσικής κρατικής εταιρείας αμυντικών εξαγωγών Rosoboronexport.
Σύμφωνα με το άρθρο του Παναγή Γαλιατσατου στην Καθημερινή (19/10/13), οι διαδικασίες για την επανενεργοποίηση του συστήματος, αποδείχθηκαν κυριολεκτικά σωτήριες για το ελληνικό S-300 PMU-1 καθώς η λειτουργικότητα του είχε πέσει σε μη-ικανοποιητικά επίπεδα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: "Ήδη από το 2004 είχε τεθεί εκτός λειτουργίας ένα από τα συστήματα ραντάρ καθοδήγησης χωρίς να έχει επιδιορθωθεί. Το 2006 είχε βγει εκτός λειτουργίας ένα κεντρικό σύστημα ραντάρ έρευνας και καθοδήγησης, με την ίδια κατάληξη. Το 2008 έληξε η πιστοποίηση 40 βλημάτων, δηλαδή των πυραύλων των S-300. Επιπλέον, είχε τεθεί εκτός λειτουργίας και το ένα τέταρτο από τους εκτοξευτήρες που διαθέτει η χώρα μας. Κατά τις ανωτέρω πληροφορίες, το 2012 το ποσοστό λειτουργικότητας του συστήματος είχε πέσει στο 27%." Oι προσπάθειες του Α/ΓΕΕΘΑ (ο οποίος προέρχεται από το α/α πυροβολικό) και της πολιτικής ηγεσίας προς την κατεύθυνση της αποκατάστασης της λειτουργικότητας του συστήματος, οδήγησαν στην περσινή συμφωνία με την Rosoboronexport. Έτσι δαπανήθηκαν 9,1 εκ ευρώ για την αποκατάσταση βλαβών σε κεντρικό ραντάρ έρευνας και καθοδήγησης, σε ραντάρ καθοδήγησης και στους εκτοξευτήρες, καθώς και για την πιστοποίηση 4 βλημάτων. Ενδεχόμενη ολιγωρία σε αυτή την φάση θα οδηγούσε σε πλήρη αχρηστία του συστήματος, με το κόστος αποκατάστασης να καθίσταται απαγορευτικό, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης.
Το πως και γιατί φτάσαμε να συζητάμε για βολή αποδοχής του συστήματος 15 χρόνια μετά από την μεταστάθμευση του σε ελλαδικό έδαφος, είναι μια άλλη ιστορία... Ας μην ξεχνάμε όμως ότι κάποιοι φέρουν τεράστια ευθύνη για την απαξίωση ενός α/α συστήματος στρατηγικής σημασίας, για την υπεράσπιση του οποίου έχυσαν το αίμα τους Έλληνες αεροπόροι.
Επανερχόμενοι στο θέμα της αναβολής, ως νέα ημερομηνία ορίστηκε η 13η Δεκεμβρίου (ημέρα Παρασκευή), οπότε και θα στραφούν εκ νέου τα μάτια "φίλων και συμμάχων" στο Πεδίο Βολής Κρήτης. Είναι προφανές πως το ελληνικό S-300PMU1 αποτελεί μεγάλο "πονοκέφαλο" για επιτελείς της ΤΗΚ, οι οποίοι επιχειρούν ανα τακτά χρονικά διαστήματα να εντοπίσουν πιθανές μετασταθμεύσεις του συστήματος. Στις 23 Μαίου 2006, ο Σμηναγός Κώστας Ηλιάκης και ο Νο2 του Υποσμηναγός Πρόδρομος Κολτσίκογλου κλήθηκαν να αναγνωρίσουν σχηματισμό τουρκικών αεροσκαφών που απογειώθηκε από την αεροπορική βάση Dalaman στα πλαίσια μιας τέτοιας αποστολής. Στην συγκεκριμένη "εκπαιδευτική δραστηριότητα" συμμετείχε και η φρεγάτα F-250 Μuavenet* (κλάσης Knox) η οποία έπλεε βορείως της Κρήτης και εκτελούσε χρέη προωθημένου κέντρου διοίκησης&ελέγχου, καθώς έφερε συστήματα Link-11 και Link-16. Ο σχηματισμός αποτελείτο από ένα RF-4Ε της 113 Filo εφοδιασμένο με σύστημα LOROP και δυο συνοδευτικά F-16 Βlock50 της 192 Filo, τα οποία προσπάθησαν να εμποδίσουν τον έλεγχο της διαμόρφωσης του RF-4E από τους αναχαιτιστές της ΠΑ, με τα γνωστά αποτελέσματα.
Στο παρελθόν είχαν γίνει γνωστές τουρκικές προσπάθειες προμήθειας συστημάτων S-300 διαφόρων εκδόσεων από Λευκορωσία και Ουκρανία για το πεδίο δοκιμών Ικονίου, το οποίο διαθέτει ήδη α/α συστήματα SA-6,SA-8 και SA-11 για την εκπαίδευση των Τούρκων αεροπόρων. Τουρκική συμμετοχή είχαμε και στην διεθνή άσκηση ηλεκτρονικού πολέμου Trial Mace XIII (16-27 Απριλίου 2012) με "πρωταγωνιστή" μια σλοβάκικη πυροβολαρχία S-300PMU (SA-10A Grumble) με ραντάρ 30N6E-1(Flap Lid) και 76N6(Clam Shell). Το σλοβάκικο α/α σύστημα είχε αναπτυχθεί σε εγκαταστάσεις της Σλοβακικής αεροπορίας στην Nitra, δίνοντας στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να ασκηθούν σε τακτικές αντιμετώπισης του. Στην άσκηση έλαβαν μέρος, μεταξύ άλλων, τουρκικά F-4E2020 (111 Filo) τα οποία μάλιστα εθεάθησαν με ατρακτίδιο ηλεκτρονικών αντιμέτρων (ECM) ΕL/L-8222 της ισραηλινής Elta.
* Παροπλίστηκε και κατέληξε στο διαλυτήριο Αλιάγα το 2012.
Σύμφωνα με το άρθρο του Παναγή Γαλιατσατου στην Καθημερινή (19/10/13), οι διαδικασίες για την επανενεργοποίηση του συστήματος, αποδείχθηκαν κυριολεκτικά σωτήριες για το ελληνικό S-300 PMU-1 καθώς η λειτουργικότητα του είχε πέσει σε μη-ικανοποιητικά επίπεδα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: "Ήδη από το 2004 είχε τεθεί εκτός λειτουργίας ένα από τα συστήματα ραντάρ καθοδήγησης χωρίς να έχει επιδιορθωθεί. Το 2006 είχε βγει εκτός λειτουργίας ένα κεντρικό σύστημα ραντάρ έρευνας και καθοδήγησης, με την ίδια κατάληξη. Το 2008 έληξε η πιστοποίηση 40 βλημάτων, δηλαδή των πυραύλων των S-300. Επιπλέον, είχε τεθεί εκτός λειτουργίας και το ένα τέταρτο από τους εκτοξευτήρες που διαθέτει η χώρα μας. Κατά τις ανωτέρω πληροφορίες, το 2012 το ποσοστό λειτουργικότητας του συστήματος είχε πέσει στο 27%." Oι προσπάθειες του Α/ΓΕΕΘΑ (ο οποίος προέρχεται από το α/α πυροβολικό) και της πολιτικής ηγεσίας προς την κατεύθυνση της αποκατάστασης της λειτουργικότητας του συστήματος, οδήγησαν στην περσινή συμφωνία με την Rosoboronexport. Έτσι δαπανήθηκαν 9,1 εκ ευρώ για την αποκατάσταση βλαβών σε κεντρικό ραντάρ έρευνας και καθοδήγησης, σε ραντάρ καθοδήγησης και στους εκτοξευτήρες, καθώς και για την πιστοποίηση 4 βλημάτων. Ενδεχόμενη ολιγωρία σε αυτή την φάση θα οδηγούσε σε πλήρη αχρηστία του συστήματος, με το κόστος αποκατάστασης να καθίσταται απαγορευτικό, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης.
Το πως και γιατί φτάσαμε να συζητάμε για βολή αποδοχής του συστήματος 15 χρόνια μετά από την μεταστάθμευση του σε ελλαδικό έδαφος, είναι μια άλλη ιστορία... Ας μην ξεχνάμε όμως ότι κάποιοι φέρουν τεράστια ευθύνη για την απαξίωση ενός α/α συστήματος στρατηγικής σημασίας, για την υπεράσπιση του οποίου έχυσαν το αίμα τους Έλληνες αεροπόροι.
Επανερχόμενοι στο θέμα της αναβολής, ως νέα ημερομηνία ορίστηκε η 13η Δεκεμβρίου (ημέρα Παρασκευή), οπότε και θα στραφούν εκ νέου τα μάτια "φίλων και συμμάχων" στο Πεδίο Βολής Κρήτης. Είναι προφανές πως το ελληνικό S-300PMU1 αποτελεί μεγάλο "πονοκέφαλο" για επιτελείς της ΤΗΚ, οι οποίοι επιχειρούν ανα τακτά χρονικά διαστήματα να εντοπίσουν πιθανές μετασταθμεύσεις του συστήματος. Στις 23 Μαίου 2006, ο Σμηναγός Κώστας Ηλιάκης και ο Νο2 του Υποσμηναγός Πρόδρομος Κολτσίκογλου κλήθηκαν να αναγνωρίσουν σχηματισμό τουρκικών αεροσκαφών που απογειώθηκε από την αεροπορική βάση Dalaman στα πλαίσια μιας τέτοιας αποστολής. Στην συγκεκριμένη "εκπαιδευτική δραστηριότητα" συμμετείχε και η φρεγάτα F-250 Μuavenet* (κλάσης Knox) η οποία έπλεε βορείως της Κρήτης και εκτελούσε χρέη προωθημένου κέντρου διοίκησης&ελέγχου, καθώς έφερε συστήματα Link-11 και Link-16. Ο σχηματισμός αποτελείτο από ένα RF-4Ε της 113 Filo εφοδιασμένο με σύστημα LOROP και δυο συνοδευτικά F-16 Βlock50 της 192 Filo, τα οποία προσπάθησαν να εμποδίσουν τον έλεγχο της διαμόρφωσης του RF-4E από τους αναχαιτιστές της ΠΑ, με τα γνωστά αποτελέσματα.
Στο παρελθόν είχαν γίνει γνωστές τουρκικές προσπάθειες προμήθειας συστημάτων S-300 διαφόρων εκδόσεων από Λευκορωσία και Ουκρανία για το πεδίο δοκιμών Ικονίου, το οποίο διαθέτει ήδη α/α συστήματα SA-6,SA-8 και SA-11 για την εκπαίδευση των Τούρκων αεροπόρων. Τουρκική συμμετοχή είχαμε και στην διεθνή άσκηση ηλεκτρονικού πολέμου Trial Mace XIII (16-27 Απριλίου 2012) με "πρωταγωνιστή" μια σλοβάκικη πυροβολαρχία S-300PMU (SA-10A Grumble) με ραντάρ 30N6E-1(Flap Lid) και 76N6(Clam Shell). Το σλοβάκικο α/α σύστημα είχε αναπτυχθεί σε εγκαταστάσεις της Σλοβακικής αεροπορίας στην Nitra, δίνοντας στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να ασκηθούν σε τακτικές αντιμετώπισης του. Στην άσκηση έλαβαν μέρος, μεταξύ άλλων, τουρκικά F-4E2020 (111 Filo) τα οποία μάλιστα εθεάθησαν με ατρακτίδιο ηλεκτρονικών αντιμέτρων (ECM) ΕL/L-8222 της ισραηλινής Elta.
* Παροπλίστηκε και κατέληξε στο διαλυτήριο Αλιάγα το 2012.
18 σχόλια:
ωραία, είχε τοποθετηθεί το σύστημα των 700 εκατομμυρίων δολαρίων στην Κρήτη λόγω των γνωστών γεγονότων και είχε αφεθεί στην τύχη του χωρίς υποστήριξη και ανταλλακτικά περιμένοντας την ώρα που θα τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω βλαβών!
άραγε δεν είχε υπογραφεί η σύμβαση FOS λόγω πιέσεων εκ των έξω/έσω ή απλώς η γνωστή τακτική μετά τον Άκη που δεν υπέγραφαν τίποτα οι υπουργοί ώστε μελλοντικά να μην τους καταχωρηθούν τυχόν ευθύνες και έστελναν όλους τους φακέλους προμηθειών στον τάφο του Ινδού κάνοντας τον ισάξιο του Τατζ Μαχάλ?
Πέτρος Κ.
Ο λόγος της αναβολής δεν ήταν η απουσία του ΥΠΕΘΑ-RayBan-Αβραμόπουλου;
Και, εάν διαβάζω σωστά το άρθρο, το όλο σύστημα ήταν σε αχρηστία για καμμιά δεκαετία, χωρίς να ιδρώσει το αυτί κανενός.
Και ερχόμαστε τώρα, εν έτει 2013 και εν μέσω φοβερής κρίσης να ξοδέψουμε όλα αυτά τα εκατομμύρια για να διορθωθούν τα ραντάρ μπορέσει να γίνει μία βολή!Και μετά τί;
Προσωπικά δεν πιστεύω οτι το σύστημα αυτό ήταν, ούτε και θα είναι ποτέ σε πλήρη επιχειρησιακή ανάπτυξη.
Εάν κάποιος πιστεύει το αντίθετο, ας εξηγήσει γιατί κάτι τέτοιο δεν έγινε 18 ολόκληρα χρόνια και θα γίνει τώρα.
1. ακόμα και ημι-λειτουργικό οι γείτονες έκλαναν μέντες λόγω της κολόνας ΔΕΗ που έχει για πύραυλο και του εξαιρετικού - τηγανίζει πουλιά στο χιλιόμετρο - ρανταρ.
2. με 38 κομμάτια λειτουργικό θα είναι. απο 2 ανα α/φ - ρωσική τακτική - είναι 19 α/φ κάτω. "ημι-λειτουργικό" ή όχι απο S-300 δεν την γλυτώνεις.
3. χρειάζεται ένα καλό service - έτσι και αλλιώς τέλη του 20 το υπολογίζω να αποσύρεται διακριτικά - και ίσως αν υπάρχει ρευστό κανα πακέτο με βλήματα.
4. αν απορείτε γιατί η ΠΑ δεν το αποθήκευσε σε ειδικό χώρο φυλασσόμενο για ώρα ανάγκης και σε ζελατίνα πχ στην ανδραβίδα, και το άφησε στα στοιχεία της φύσης είναι απλό ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ UBER ALLES. ποια νήσος έχει 3 αεροδρόμια, φουλ Α/Α 150χλμ και 15χλμ, ταξιαρχία και ναυτική βάση σε απόσταση 200χλμ απο τα σύνορα όταν ακριτικά νησιά και η @@@ η κύπρος την βγάζουν με κατακάθια;;;
το παράλογο στην ελλάδα είναι να ουρλιάζουν για τις βάσεις στην αττική - που 90% είναι σχολές, λοκ και αναγκαστικά η δκση - και δεν κοιτάνε αλλού στα βαθιά βαθιά βαθιά μετόπισθεν...
μηδενιστής
Λαμβάνοντας υπ' όψη τη γκαντεμιά που συνοδευει την περίπτωση των S-300 στην Ελλάδα, κι έχοντας αναβληθεί η βολή λόγω του στρατηγού ανέμου εντάσεως 9-10 Μποφόρ τοπικά όπως αναφέρει το άρθρο, τι πιο φυσιολογικό από το να προγραμματιστεί η βολή Παρασκευή και 13!
Υπάρχει χιούμορ τελικά, δεν εξηγείται αλλιώς.
Σχετικό άσχετο: αν δεν είχαμε τις γνωστές εξαρτήσεις, ποιά η στρατηγική χρησιμότητα τέτοιων συστημάτων (όπως και του S-400) όπως και τακτικών (στρατηγικών στην περίπτωσή μας) βαλλιστικών συστημάτων όπως οι Iskander-M ;
Ομιλούμε για κινητούς εκτοξευτές παρκαρισμένους σε νησιά του Αν.Αιγαίου προστατευμένους σε ειδικά καταφύγια.
Γιατί να μην ψωνίσουμε απ' τους Ρώσους τέτοια βεγγαλικά και να κάνουμε τα μεμέτια να ψάχνονται θέτοντας ύπο την εμβέλεια τους την μισή τουρκική επικράτεια ;
Βλέποντας τους πονοκέφαλους των Τούρκων με τους S-300, μπορεί κανείς να φανταστεί τι εφιάλτες θα βλέπανε με S-400 και Iskander-M...
@Μηδενιστής
Ένα ακριβοπληρωμένο σύστημα δεν γίνεται να πάει σε αποθήκες τυλιγμένο με ζελατίνες. Αν το κάνεις αυτό θα βγει άχρηστο. Πρέπει να το δουλεύεις.
Από τι ξέρω η συμφωνία ήταν να πάνε στην Κρήτη. Δεν νομίζω πως θα μετακινηθούν ποτέ από εκεί.
Τέλος πιστεύω όπως και εσύ πως το σύστημα θα είναι παρελθόν σε μία 10ετία.
Γιάννης
@12/12 ώρα 9.52 μμ
Παρκαρισμένους σε νησιά ?? Βεγγαλικά ??
Νταξ.....
Δεν γίνεται να αγοραστούν S-400 και Iskander για οικονομικούς και -ΕΙΔΙΚΑ- για πολιτικούς λόγους. Οι χώρες της Δύσης δεν αγοράζουν τέτοια ρωσικά όπλα. Μην ξεγελιόμαστε με τους S-300. Αυτούς τους απέκτησε αναγκαστικά η Ελλάδα γιατί δεν γινόταν να εγκατασταθούν στην Κύπρο και αν πήγαιναν πίσω στην Ρωσία για αποθήκευση θα έβγαιναν μετά άχρηστοι και θα πετάγονταν στα σκουπίδια τα 100άδες εκατ. δολ της επένδυσης.
Αν μπορούμε να πάρουμε κάτι από την Ρωσία αυτά είναι αντιαρματικά (ΑΤ-13, ΑΤ-14) και αντιαεροπορικά μικρού βεληνεκούς. (μικρό αριθμό μεταχειρισμένων Tor M-1)
Γιάννης
Ας υποσχεθει πρωτα ο ΣαμαροΒενιζελος στον προισταμενο του,τον Νταβουτογλου αυριο, οτι ολα θα πανε συμφωνα με το σχεδιο και οι S-300 οπως και ολα τα υπολοιπα δε θα χρειαστει να λειτουργησουν ποτε.
Πιο επισημα απο ποτε, ειμαστε αποικια της Τουρκιας. Τζαμπα τους περιμενουμε να τους δειξουμε ποσα απιδια πιανει ο σακος. Επελαυνουν με τις γραβατες οι Οθωμανοι...
@12 Δεκεμβρίου 2013 - 9:52:00 μ.μ. EET
φίλε αν δεν είχαμε τις γνωστές εξαρτήσεις θα καθάριζες τουαλέτες στην αγγλία απο τις αρχές του 90... τέσπα
τα τακτικά βαλλιστικά βλήματα έχουν 2 μειονεκτήματα:
πρώτον κοστίζουν όσο ένα αεροπλάνο.
δεύτερον η ευστοχία τους είναι αντίστοιχη έλληνα πεζικάριου.
Ο μόνος λόγος για να πάρει κάποιος τέτοια συστήματα είναι να μην έχει @@ η ΠΑ του.
το ίδιο ισχύει και για τα Α/Α. ποιός παίρνει Α/Α;;;
αυτός που δεν έχει ΠΑ
αυτός που έχει ΠΑ αλλά όχι @@ όπως είπα
αυτός που η γυναίκα του ΥΠΑΜ θέλει 3 χιλιάρικα για παιδικές κουρτίνες (http://www.newsbomb.gr/component/eyescreen/screen/136810/0?vs=10)
την πατήσαμε και με τα S300 και με τα Patriot. θα είχαμε εκσ όοοοοοοολλλλλλλλλλλλλαααααα τα M2000 σε 5 και θα είχαμε και μια 500αρα scalp.
@Γιάννης
τί να δουλεύεις ρε γιάννη; αφού δεν είχαμε ανταλλακτικά... εσύ θα κούναγες το αμάξι σου αν δεν υπήρχε συνεργείο; θα το κράταγες για ώρα ανάγκης.
ποιά συμφωνία για κρήτη; αυτή που πρέπει να έχουν τουλάχιστον 5 χιλιάδες κόσμο απο τους 60 μόνιμους;
και γω πιστεύω για φούντο θα πάνε.
μηδενιστής
@Μηδενιστή
Σε βαλλιστικούς πυραύλους επένδυσαν πολλά αραβικές χώρες (Συρία, Ιράν, Ιράκ κ.α) που οι αεροπορίες τους δεν είχαν/έχουν την δυνατότητα να επιτεθούν στο ισραηλινό έδαφος.
Οι ATACMS/Iskander/LORA/Yildirim κ.α είναι όμως απαραίτητοι ακόμη και για χώρες που έχουν καλή αεροπορία. Η τελευταία δεν θα μπορεί να είναι παντού ανά πάσα στιγμή.
Για τους Patriot. Aντί π.χ να δεσμεύσει η Π.Α 40-50 μαχητικά α/φη για την προστασία στόχων στην ενδοχώρα θα βάλει τους Patriot να τους προστατεύουν και θα αποδεσμεύσει αυτά τα αεροπλάνα για άλλες αποστολές. Λες οι χώρες (> κυβερνήσεις/ Ε.Δ) που αγόρασαν Patriot/S-300 κ.ο.κ HI-SAM είναι τόσο χαζές ??
Ένα παράδειγμα από τον πόλεμο των Φώκλαντς. Όταν οι άγγλοι βομβάρδισαν 1η φορά (1/5/82) με τα Vulcan τα νησιά οι αργεντίνοι φοβήθηκαν μήπως γίνουν επιδρομές και σε στόχους στην ενδοχώρα τους. Έτσι δέσμευσαν τα μοναδικά υπερηχητικά μαχητικά τους - Mirage-3 - για να κάνουν CAP προστατεύοντας στόχους. Aν είχαν α/α συστήματα μεσαίου ή μεγάλου βεληνεκούς (Hawk, Nike Hercules, SA-6, SA-5) θα προστάτευαν αυτά τους στόχους στο Μπουένος Άιρες κ.α και τα Mirage-3 θα αποδεσμεύονταν για να πολεμήσουν στα νησιά Φώκλαντς ώστε να κάνουν αερομαχίες με τα αγγλικά Sea Harrier και να συνοδεύουν τα Α-4 και Dagger τα οποία έκαναν αποστολές (αυτοκτονίας) χωρίς συνοδεία μαχητικών και δεν μπορούσαν να φέρουν βλήματα Α-Α με ότι σήμαινε αυτό.
Πιστεύω τώρα να καταλαβαίνεις την χρησιμότητα των α/α συστημάτων μεγάλου βεληνεκούς.
Για τους S-300 εγώ πιστεύω ότι έχουν δημοσιευτεί σκόπιμα κάποια πράγματα που ανταποκρίνονται στην αλήθεια.
Προσωπικά 2 φορές στο παρελθόν έμαθα από πρώτο χέρι πως ,,δουλεύουν κανονικά,,.
Γιάννης
διόρθωση στο σχόλιο μου.
Έχουν δημοσιευτεί σκόπιμα κάποια πράγματα που δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια.
Γιάννης
Η Αεροπορία μπορεί κάλλιστα να καθηλωθεί στο έδαφος λόγω ανυπαρξίας ανταλλακτικών (μας τα προμηθεύουν χώρες που πρόκειται να σταματήσουν την ροή όταν ξεσπάσει μια ένοπλη αναμέτρηση).
Επίσης οι βαλλιστικοί πύραυλοι επιπέδου Iskander που εκτελούν ελιγμούς και αλλάζουν την τροχιά τους κατά το τελικό στάδιο της πτήσης είναι πρακτικά μη ανασχέσιμοι. Αφήστε την δυνατότητα που υπάρχει να πάρεις το σχέδιο και να το βελτιώσεις μεγαλώνοντας το βεληνεκές.
Αναρωτιέμαι τι θα πρωτοκάνει η Π.Α σε μια ενδεχόμενη αναμέτρηση.
Επίσης το επιχείρημα ότι μόνο χώρες με ασθενή Αεροπορία διαθέτουν και αναπτύσσουν βαλλιστικούς πυραύλους δεν ισχύει. Θυμίζω μόνο την ανάπτυξη των MGM-31 Pershing κατά την διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.
Υπάρχει μια μυθολογία στην Ελλάδα για την ΠΑ η οποία καλλιεργείται εντέχνως απ΄τα ΜΜΕ, η οποία εν ολίγοις έχει πείσει κάποιους ότι έχουμε την γαμάτη ΠΑ η οποία θα "καθαρίσει" παντού κατά την διάρκεια ενός πολέμου με την Τουρκία.
Φυσικά τα στελέχη δεν τρέφουν τέτοιες αυταπάτες, ενδεικτικά έχω μιλήσει με Διοικητή Επιχειρήσεων μια πολεμικής Μοίρας και ήταν υπέρ της αγοράς Αντιεροπορικών Συστημάτων Μεγάλου Βεληνεκούς (κυρίως S-300).
Βλέπετε ένας ενδεχόμενος πόλεμος στο Αιγαίο δεν είναι video-game, φωτογραφίες και φόρα, αλλά θα κοστίσει ανθρώπινες ζωές.
Όσοι δεν δίνουν καμία σημασία στα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν από πολεμικές αναμετρήσεις στη διάρκεια της ιστορίας, είναι πρόθυμοι να αντικαταστήσουν τα μαχητικά αεροσκάφη με βλήματα επιφανείας-αέρος και τα βομβαρδιστικά με τακτικά βαλλιστικά βλήματα. Φυσικά κάνουν τεράστιο λάθος και όχι μόνο τώρα, αλλά από το έτος 1957, όταν ο υπουργός άμυνας της Μεγάλης Βρετανίας πρότεινε ακριβώς το ίδιο με τη διαβόητη Λευκή Βίβλο του, με αποτέλεσμα την εξαφάνιση του μεγαλύτερου μέρους της αεροπορικής βιομηχανίας του Ηνωμένου Βασιλείου και τη βιομηχανική υποδούλωσή του στις ΗΠΑ. Κράτη που στήριξαν την αεράμυνά τους σε συστήματα SAM τα είδαν να καταστρέφονται το ένα μετά το άλλο σε επιχειρήσεις εναντίον αντιπάλου με επαρκώς εκπαιδευμένη αεροπορία. Τα μαχητικά αεροσκάφη μπορούν να εκτελέσουν αποστολές απρόσιτες για τα βλήματα SAM, όχι μόνο σε καιρό πολέμου, αλλά και ειρήνης. Η εκτέλεση αναχαιτίσεων και αναγνωρίσεων μέσω της εμφάνισης του εγκλωβισμού αντιπάλων μαχητικών σε μια οθόνη ραντάρ είναι παντελώς άχρηστη για το διεθνές δίκαιο. Η Εγγύς Αεροπορική Υποστήριξη (CAS) των εμπλεκομένων στο μέτωπο στρατευμάτων είναι παντελώς αδύνατη με χρήση βαλλιστικών ή άλλων βλημάτων επιφανείας-επιφανείας και μπορεί να εκτελεσθεί μόνο από βομβαρδιστικά-επιθετικά αεροσκάφη. Το ίδιο ισχύει για την Τακτική Αεροπορική Υποστήριξη Ναυτικών Επιχειρήσεων (TASMO), τουλάχιστον σε επίπεδο ελληνοτουρκικής σύρραξης και όχι ωκεάνιας αντιπαράθεσης. Τότε όμως απαιτούνται και μαχητικά αεροσκάφη για την προστασία των αεροσκαφών που εκτελούν αποστολές CAS και TASMO. Κι αυτά χωρίς να υπολογίσουμε τους εγγενείς και ανυπέρβλητους περιορισμούς που θέτουν στα κατευθυνόμενα βλήματα η καμπυλότητα της γης, ο ορίζοντας ραντάρ και το πάντοτε μεγαλύτερο βεληνεκές των βλημάτων εναέριας εκτόξευσης, λόγω της αυξημένης δυναμικής και κινητικής ενέργειας των φορέων τους. Τα συστήματα SAM έχουν δεδομένες ικανότητες και ρόλους και η ανάθεση σ' αυτά αποστολών που προσιδιάζουν σε μαχητικά ή βομβαρδιστικά αεροσκάφη αποτελεί περιττή επανάληψη του ίδιου και πολλαπλά διαπραχθέντος στο παρελθόν σφάλματος.
@μηδενιστή
Οι αμερικάνοι, ρώσοι, ισραηλινοί, ιαπωνέζοι, ν.κορεάτες, έλληνες, τούρκοι, και όσοι άλλοι έχουν αγοράσει ειδικά τα Πάτριοτ δεν έχουν Π.Α ε ??
Κάνεις πλάκα.....
Γιάννης
@13/8 ώρα 8.38 μμ
Στις 2-3 μέρες που θα κρατήσει μία ελληνο-τουρκική σύρραξη τα α/φη μας δεν θα καθηλωθούν στο έδαφος λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Αν διαφωνεί κάποιος με αυτό που γράφω πως η σύρραξη θα κρατήσει 2-3 μέρες τότε για να μην του χαλάσω χατήρι έχει γίνει δήλωση από πρώην ΑΓΕΕΘΑ πως μετά την 10η μέρα και οι δύο πλευρές θα ρίχνουν αραιούς πυροβολισμούς.
Δεν μπορεί να έχουμε τόσους βαλλιστικούς πυραύλους ώστε να τους ρίχνουμε μαζικά για μέρες.
Δεν υπάρχει μη ανασχέσιμος πύραυλος κ.ο.κ. Το κάθε όπλο έχει το αντίδοτο του. Δεν θα μας δώσουν τα σχέδια. Παλαιά που μεγάλωσαν την εμβέλεια των Σκουντ οι ιρακινοί και άλλοι το έκαναν με δικά τους σχέδια. Βέβαια μεγάλωσαν την εμβέλεια αλλά μίκρυνε μετά αισθητά η πολεμική κεφαλή (με ότι σημαίνει αυτό...) των πυραύλων τους.....
Μηδενιστή ξέχασα να σου απαντήσω για τα Μιράζ και τους 500 Σκαλπ που έγραψες. Δεν υπάρχει περίπτωση να αγοράσουμε τόσους. Στους ακριβούς πυραύλους η Π.Α δεν αγοράζει περισσότερους από 2 για κάθε α/φος.
Γιάννης
δεν έχει αλλάξει κάτι στην άποψή μου. τα pac-3 και τα s-300 προκάλεσαν ζημιά στην πα με τον μη-εκσυγχρονισμό των mirage, την μη αγορά όπλων μακράς εμβέλειας, ενός τάνκερ η ενός interceptor πχ F15E.
τα α/α είναι συστήματα ηττοπαθών πα και ηττοπαθών ηγετών. τελεία και παύλα.
αντί να @@ στην λίμνη βαν και στα περίγυρα "προστατεύουμε" τον διόνυσο, την εκάλη και τα εργοστάσια αυτών...
μηδενιστής
@μηδενιστής
Το inteceptor F-15E είναι α/φος κρούσης για το οποίο οι αμερικάνοι δεν μας το έδιναν με τα ηλεκτρονικά και όπλα που θέλαμε για να μην διαταραχθεί ισορροπία στο Αιγαίο με τους τούρκους. Επίσης τα λεφτά μας έφτανα για αγορά 24 μονάδων και η Π.Α δεν θέλει να γίνονται αγορές μαχητικών σε λιγότερες από 40 μονάδες. Η απόκτηση τάνκερ είναι πάντα χαμηλά στις απαιτήσεις της Π.Α. Αντί 3-4 τέτοια α/φη είναι προτιμότερο να εκσυγχρονίσουμε μαχητικά α/φη ή να αγοράσουμε 30-40 εκπαιδευτικά για να αντικαταστήσουμε τα Τ-2.
Αντί να έχεις α/φη σε 24ωρο CAP βάζεις τους Πάτριοτ να φυλάνε στόχους. Είναι πιο οικονομικό, πρακτικό και αποδεσμεύεις δεκάδες α/φη να πάνε μία βόλτα προς τουρκία μεριά.
Για τα Μ-2000 ο Σημίτης έπρεπε να δώσει μία παραγγελία για νέα α/φη στους γάλλους ώστε να πάρουν κάτι και αυτοί. Κανονικά έπρεπε πρώτα να εκσυγχρονίσει όλα τα Μ-2000 και μετά να τους παραγγείλει νέα. (τα 15) Δεν φταίνει οι Πάτριοτ και Σ-300 που δεν εκσυγχρονίστηκαν όλα τα Μ-2000.
Οι αμερικάνοι με μερικές χιλιάδες μαχητικά α/φη έχουν και Πάτριοτ, το ίδιο και οι ρώσοι για τα Σ-300. Ισραηλινοί, και άλλοι πολλοί έχουν επίσης α/α μεγάλου βεληνεκούς. Κάτι βλέπεις λάθος.
Γιάννης
Ποιο είναι πιο χρήσιμο, η καρδιά η τα πνευμόνια.
Ρε μάγκες, άλλη δουλειά κάνουν τα μαχητικά και άλλη τα SAM. Το ένα δεν αντικαθιστά το άλλο, τουλάχιστον όχι με τα ίδια λεφτά. Τα SAM δεν επιτίθενται, δεν πάνε παντού και δεν μπορούν να συγκεντρώσουν δύναμη σε ένα σημείο. Τα μαχητικά δεν μπορούν με το ίδιο κόστος να παράγουν σοβαρή κάλυψη 24 ώρες το 24ωρο σε δεδομένη περιοχή. Θα δημιουργήσουν αναπόφευκτα χρονικές τρύπες, εκεί που το SAM δεν κοιμάται ποτέ.
Συνεργατικά παράγεται το καλύτερο αποτέλεσμα. Οι περιοχές προστασίας των SAM είναι "NO-NO" για τον εχθρό εκτός από τις περιπτώσεις που οργανώνονται αποστολές ειδικά για την εξουδετέρωσή τους. Άκόμα και στην αερομαχία το SAM αποτελεί τρομερό πονοκέφαλο για τον αντίπαλο. Άλλο να αερομαχείς σε ανοιχτό χώρο, άλλο να αερομαχείς σε χώρο απειλούμενο από ικανό SAM περιοχής. Καθορίζει όλες τις επιλογές, όπως το χώρο παραμονής, τα διανύσματα προσέγγισης (ύψος, κατεύθυνση, ταχύτητα), το χρόνο παραμονής... Τελείως διαφορετική κατάσταση η μία από την άλλη. Αν έχεις αντίπαλο μαχητικό να σε πλησιάζει για BVR και είσαι στα όρια της εμβέλειας ενός SAM που βρίσκεται σε άλλο bearing σε σχέση με το αντίπαλο μαχητικό, ελιγμός "crank" αποφυγής του ενός μπορεί να σε οδηγήσει στο στόμα του άλλου. Πέραν της τεράστιας απειλής, δημιουργείται έτσι αρνητική ψυχολογία στον αντίπαλο: "μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα, η ουρά στα σκέλια, πίσω πριν μας πάρουνε το σκαλπ". Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι ένα τέτοιο ικανό SAM που απλώς στέκεται και "λοκάρει" μπορεί και μόνο με την αυτή την απειλή να βοηθήσει ένα φίλιο μαχητικό να πετύχει κατάρριψη.
Δημοσίευση σχολίου