Στην Αθήνα ο Αμερικανός Α/ΓΕΕΘΑ

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

Στην Ελλάδα θα βρίσκεται το Σαββατοκύριακο ο Αρχηγός των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων στρατηγός Μάρτιν Ντέμπσεϊ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», ο στρατηγός Ντέμπσεϊ θα συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό κ. Αντ. Σαμαρά, τον υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Δ. Αβραμόπουλο και τον Α/ΓΕΕΘΑ αντιστράτηγο Μ. Κωσταράκο. Το Σάββατο, ο αμερικανός στρατηγός θα επισκεφθεί την αεροναυτική βάση της Σούδας. Υπενθυμίζεται ότι ο στρατηγός Ντέμπσεϊ επρόκειτο αρχικά να επισκεφθεί τη χώρα μας τον περασμένο Αύγουστο. Ωστόσο, οι εξελίξεις στη Συρία και η παρ’ ολίγον επέμβαση των Ηνωμένων Πολιτειών μετά από τη χρήση χημικών όπλων από το καθεστώς του Μπασάρ αλ Άσαντ τον υποχρέωσαν να αναβάλλει το ταξίδι του και να παραμείνει στην Ουάσιγκτον. Στρατιωτικές και διπλωματικές πηγές τόνιζαν προς «Το Βήμα» ότι η επίσκεψη Ντέμπσεϊ υποδηλώνει το αμερικανικό ενδιαφέρον για τον γεωστρατηγικό ρόλο της χώρας. Σε αυτό το πλαίσιο και κατά την επίσκεψη του έλληνα υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Αβραμόπουλου στην Ουάσιγκτον στα τέλη Ιουλίου (και συγκεκριμένα λίγο πριν από τη συνάντηση του κ. Σαμαρά με τον πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα) είχε συζητηθεί εκτενώς με τον αμερικανό ομόλογό του Τσακ Χέιγκελ ένας «οδικός χάρτης» για την αμυντική συνεργασία των δύο πλευρών.

Ο συγκεκριμένος «οδικός χάρτης», που μάλιστα είχε καταρτιστεί με πρωτοβουλία της αμερικανικής πλευράς, περιλαμβάνει τα πάντα: από τον στρατηγικό διάλογο των δύο χωρών ως την εμβάθυνση των δυνατοτήτων της βάσης της Σούδας και τη διάθεση οπλικών συστημάτων. Οι Αμερικανοί όμως είχαν εκφράσει ενδιαφέρον και για συνεργασία τόσο σε διμερές όσο και σε νατοϊκό πλαίσιο με έμφαση στην ασφάλεια της Μεσογείου. Υπήρξαν επίσης σκέψεις για ενίσχυση των κοινών ασκήσεων (με έμφαση στις ειδικές δυνάμεις και στην αντιμετώπιση της τρομοκρατίας), εν όψει και των προσαρμογών που αναμένονται στο ΝΑΤΟ από το 2014. Οι Ηνωμένες Πολιτείες αναγνωρίζουν τον ζωτικό ρόλο της ναυτικής βάσης της Σούδας, καθώς και άλλων στρατιωτικών βάσεων που παρέχονται σε αμερικανικές δυνάμεις στην Ελλάδα, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση την αναβαθμισμένη αεροπορική βάση της Καλαμάτας.

Στο ίδιο κείμενο γινόταν εκτενής αναφορά και στην προμήθεια αμερικανικών οπλικών συστημάτων στην ελληνική πλευρά, είτε μέσω παροχή οικονομικής βοήθειας (Foreign Military Sales – FMS) είτε μέσω ενός μηχανισμού που προβλέπει τη δωρεά πλεονάζοντας αμυντικού υλικού (EDA). Όπως «Το Βήμα» πληροφορείται, συγκεκριμένη λίστα παρέδωσε στο στρατηγό Ντέμπσεϊ ο έλληνας Α/ΓΕΕΘΑ κατά τη συνάντηση που είχαν οι δύο άνδρες στο περιθώριο της συνόδου της Στρατιωτικής Επιτροπής του ΝΑΤΟ τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Βουκουρέστι. Στη λίστα αυτή συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων ελικόπτερα Chinook 47D, 80 – 90 άρματα μάχης Abrams (σσ. φέρεται να έχει λυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς τους) καθώς και πολλαπλοί εκτοξευτές (MLRS). Όλα αυτά, όπως επίσης και οι ευρύτερες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, θα απασχολήσουν τον αμερικανό στρατηγό και τους συνομιλητές του.

Βήμα

33 σχόλια:

Sonic 5 Δεκεμβρίου 2013 στις 11:10:00 μ.μ. EET  

Λέτε να δούμε επιτέλους τα Abrams να έρχονται?

Ανώνυμος 5 Δεκεμβρίου 2013 στις 11:44:00 μ.μ. EET  

ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΜΟΝΟ ΝΑ ΖΗΤΑΝΕ.ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ!

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2013 στις 12:13:00 π.μ. EET  

80-90 M1A1 ΕΙΝΑΟ ΛΙΓΑ ΣΤΑ ΑΡΧΙΚΩΣ 400 ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΤΑ MOLF & LEO 1A5.ΑΣ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΩΣ ΜΟΧΛΟ ΠΙΕΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΡΜΑΤΩΝ LEO 2A5 ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ.ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΔΙΝΕ 105 ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΩΝΟΥΣ.
ΤΑ MLRS ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΑ!

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2013 στις 7:56:00 π.μ. EET  

@6/12 ώρα 12.13 π/μ
Οι γερμανοί δεν δίνουν τζάμπα τα Λέο-2 στην Πολωνία. Τα Λέο-2 τα πουλάνε σε όποιον έχει χρήμα. Εμείς δεν έχουμε.
Δεν μπορούμε να πιέσουμε την Γερμανία να μας παραχωρήσει Λέο-2. (ή οτιδήποτε άλλο) Τα 400 Μ-1 δεν είναι τζάμπα.
Γιάννης

AXEΡΩΝ 6 Δεκεμβρίου 2013 στις 10:25:00 π.μ. EET  

@6 Δεκεμβρίου 2013 - 12:13:00 π.μ. EET
Τα 2Α5 ἦσαν ὅλα μαζί 125,τα 105 τα τσίμπησαν οἱ Πολωνοί,ὁπότε,ὅπως καταλαβαίνεις,πέταξε το πτηνόν.
Ὑπάρχουν,πέρα ἀπό τα Α5,και περίπου 400 Α4,ἀλλά δέν ξέρω πόσα και πόσο εὔχρηστα μπορεί να εἶναι.

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2013 στις 11:15:00 π.μ. EET  

@ΑΧΕΡΩΝ

Δεν μου λες αδερφέ τα 4ρια ξέρουμε ημερομηνίες παραγωγής; το σασί μας κάνει για βτομπ; θυμάμαι που έλεγες για τα Μ60 οτι θα έχει πρόβλημα με τα πλευρά του. αν είναι παλιά τα οχήματα - πες αρχές 80 - μια χαρά τα κάνουμε τομπ...

μηδενιστής

AXEΡΩΝ 6 Δεκεμβρίου 2013 στις 12:21:00 μ.μ. EET  

@Μηδενιστή
Δέν εἶμαι σε θέση να γνωρίζω ἐπακριβῶς τις ἡμερομηνίες παραγωγῆς,ἀλλά δέν ἔχει μεγάλη σημασία,το παληό,ἀλλά καλοσυντηρημένο Α4 εἶναι προτιμώτερο ἀπό ἕνα νεώτερης παρτίδας,ἀλλά «φαγωμένο».
Ἑν πάση περιπτώσει,ὅλα τα Α4 κατασκευάστηκαν μεταξύ 1979 και 1990,και στο τέλος της παραγωγὴς των Α4 προέκυψαν και 350 της λεγόμενης «μικτῆς παρτίδας»,mixed lot.
Αὐτά προήλθαν ἀπό «πάντρεμα» σκαφῶν των παρτίδων 1-4,των πρώτων δηλαδή παρτίδων παραγωγῆς Α0 ἕως Α4,και πύργων των παρτίδων 6-8,δηλαδή των τελευταίων παρτίδων παραγωγὴς Α4.
Δέν γνωρίζω γιατί ἔκαναν τέτοια ἀρπα-κόλα οἱ Γερμανοί,πάντως δέν τους βγήκε,καθώς τα mixed lot λόγω των παλαιῶν σκαφῶν παρουσίασαν χαμηλές διαθεσιμότητες και συχνές ἀκινησίες.
Πάντως,το να μετατρέψεις Α4 σε Β-ΤΟΜΠ,ὅταν ἔχεις ἀκόμη σε χρήση Λέο-1 και Μ-48,δέν το βρίσκω ὁρθολογιστικό,ἀσε που θα κοστίσει ἀρκετά.
Ἄν θέλεις την γνώμη μου,ἕνα Α4 σε καλἠ κατάσταση μας κάνει για αὐτό ἀκριβῶς που εἶναι:ἄρμα!
(ἔ,δέν θα πετάξουμε τώρα ὁλόκληρο πύργο Λέο-2,για να κάνουμε ΤΟΜΠ...
ἄν και βέβαια στην Ἑλλάδα ποτέ δέν ξέρεις.)

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2013 στις 2:07:00 μ.μ. EET  

@ΑΧΕΡΩΝ

Για τα μιξ σε διάβασα και αλλού ;)
Αυτά αν έρθουν θα πάνε μια χαρά για τομπ. μπορεί να έβγαλαν προβλήματα γιατί οι τελευταίοι πύργοι φημολογείται οτι ήταν βαρύτεροι - είχε βγει το τ80 τότε.

Τα λεο1 έχουν ελαφρά θωρακισμένο σασί. αν μας βγάζει για τομπ φυσικά και το προτιμώ. ή α/κ πυροβόλα με ένα καλό πύργο.

πάντως μέχρι τα τέλη της δεκαετίας πρέπει να βρούμε όχημα για το πεζικό οπωσδήποτε.

μηδενιστής

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2013 στις 2:39:00 μ.μ. EET  

τα 104 leo-1GR είναι σχετικά καινούργια αρχές δεκαετίας 1980, και πρόσθετη συνθετική θωράκιση για αυτά υπάρχει ήδη διαθέσιμη όπως αυτή την οποία φορούν τα καναδέζικα Leo1C, μια χαρά μας κάνουν για δύο τάγματα με βαρέα ΤΟΜΠ.
Αλλά είπαμε λεφτά δεν δίνουμε σε αγορές για το πεζικό!(πρόσθετη συνθετική θωράκιση, εργασίες κτλ)

Πέτρος Κ.

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2013 στις 3:53:00 μ.μ. EET  

@Πετρος Κ.

Φίλε φέτος δεν αγοράσαμε σάλπιγγες; Κάθε χρόνο στο πεζικό νέα πράγματα;;;; πολλά δεν ζητάς;;; τσ τσ τσ

μηδενιστής

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2013 στις 6:45:00 μ.μ. EET  

χαχαχαχα έ άμα πήραμε σάλπιγγες! πως θα κάνουμε αέρα!

Πέτρος Κ.

Ανώνυμος 6 Δεκεμβρίου 2013 στις 8:16:00 μ.μ. EET  

ΟΠΩΣ ΠΗΡΑΜΕ ΤΑ ΠΥΡΟΒΟΛΑ M109A3 ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ LEO ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΕΧΕΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ..ΕΓΙΝΕ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ Η ΒΛΑΚΕΙΑ ΚΑΙ ΑΦΗΣΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΝΑΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ Α4 ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΑΘΗ.ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ M1A1.ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ MOLF ΑΠΟ ΑΡΜΑ ΜΕ ΠΥΡΟΒΟΛΟ 120ΧΛ

AXEΡΩΝ 7 Δεκεμβρίου 2013 στις 3:25:00 π.μ. EET  

@Μηδενιστής & Πέτρος Κ.
Δέεεν το βλέπω για Β-ΤΟΜΠ το πράγμα παίδες,ἄν δέν ἐξασφαλιστοῦν πρώτα ἄρματα με 120άρια πυροβόλα σύν τα ἀπαραίτητα πυρομαχικά.
Το κόστος μετατροπῆς εἶναι σημαντικό,ἀλλά και το τεχνικό διακύβευμα δέν εἶναι ἀσήμαντο,ἀπαιτείται και κάποια τεχνογνωσία για να μήν πελαγοδρομούμε δοκιμάζοντας συνεχώς νέα πρωτότυπα.
Δέν γνωρίζω σε ποιά κατάσταση βρίσκονται τα -1A4GR1,οὔτε τα -1V που ἔχουν ἀποσυρθεί.
Μία λεπτομέρεια που ἀπασχολεί ὅσους ἔχουν ἀφιερώσει κάποιες σκέψεις στην μετατροπή ἀρμάτων σε Β-ΤΟΜΠ,εἶναι και το θέμα της χωρητικότητος των ὀχημάτων σε ἄγημα,και ἕνας τρόπος για να αὐξηθεί αὐτή,εἶναι ἡ τοποθέτηση ἑνός κινητήρος με μικρότερες διαστάσεις,και λιγώτερες ἀπαιτήσεις χώρου.
Το Λέοπαρντ-1 φέρει κινητήρα 37.400 κυβικῶν ἑκατοστῶν τοποθετημένο διαμήκως.
Ἄν τον ἀντικαταστήσουμε για παράδειγμα με τον ΜΒ-881 του PzH-2000,αὐτός ἔχει 19.000 κ.ε,και τοποθετείται ἑγκαρσίως,ἀφήνοντας ἀρκετό χώρο και για την δεξαμενή καυσίμου,και για ἐπιπλέον χώρο για το διαμέρισμα πληρώματος/ἀγήματος.
Μπορεί μέν κάτι τέτοιο να ἀκούγεται πολυτέλεια,ἀλλά στην πραγματικότητα εἶναι ὁρθολογιστικό,ἐπειδή μέσω της αὐξημένης χωρητικότητος,μειώνει τους ἀπαιτούμενους άριθμούς Β-ΤΟΜΠ ἀνά τάγμα.

Ανώνυμος 7 Δεκεμβρίου 2013 στις 12:39:00 μ.μ. EET  

@Αχερων
έχεις δίκιο ότι δεν θα υπάρξει τέτοιο πρόγραμμα για βαρέα ΤΟΜΠ, απλώς μιλάμε ακαδημαϊκά και υποθετικά εδώ!

σαφώς και η πρώτιστη ανάγκη είναι για 400 επιπλέον άρματα με πυροβόλο 120, είτε LEO-2A4 είτε Μ1Α1, πρoτού βρεθούμε προ τετελεσμένων με μεγάλους αριθμούς ALTAY σε υπηρεσία και τρέχουμε και δεν φτάνουμε μετά, ήδη οι Τoυρκοι αριθμητικά έχουν περισσότερα άρματα με πυροβόλα 120 (350 LEO-2A4 +170 Μ-60Τ SABRA) και τα οποιαδήποτε χρήματα εξασφαλιστούν θα πάνε εκεί, και στην εξασφάλιση ανταλλακτικών, αναλωσίμων για τα υπάρχοντα οπλικά συστήματα ώστε να διατηρήσουν υψηλή διαθεσιμότητα. απλώς θα έπρεπε όλα τα αποσυρόμενα άρματα να μην καταστρέφονται αλλά να αποθηκεύονται για μελλοντικές ανάγκες και μετασκευές, γεφυροφόρα, περισυλλογής, μάχης μηχανικού, βαρέα ΤΟΜΠ και ανταλλακτικά όταν οι καταστάσεις το επιτρέψουν.

Πέτρος Κ.

Ανώνυμος 9 Δεκεμβρίου 2013 στις 10:23:00 π.μ. EET  

@ΑΧΕΡΩΝ

Ευχαριστώ για τον κινητήρα. Εννοείται οτι χρειαζόμαστε μικρότερο σε όγκο. Το κόστος αυτού και της περιμετρικής θωράκισης είναι κλάσματα μιας αγοράς ή εκσγχρ ενός τομα.

Αν η ΔΤΘ αποφασίσει οτι χρειάζεται μόνο 6 άτομα ανα τομπ, γνωρίζεις αν χωράνε στο σασί ενός λεο1-2;

μηδενιστής

AXEΡΩΝ 9 Δεκεμβρίου 2013 στις 12:57:00 μ.μ. EET  

@Μηδενιστή
Μετά βεβαιότητος χωράνε,ἐδὼ χώρεσαν στο Μ-39,που εἶναι τροποποίηση του Μ-18 χωρίς τον πύργο,ἀλλά πολύ μικρότερων διαστάσεων ὄχημα.
Ὁ κύριος περιορισμός χωρητικότητος στο διαμέρισμα μάχης ἑνός ἄρματος εἶναι ἡ ὕπαρξη του δακτυλίου του πύργου,ἡ κάλαθος του,ὁ κύριος ὁπλισμός,και τα πυρομαχικά του,που κατα κανόνα μοιράζονται ἀνάμεσα στο σκάφος και τον πύργο.
Ὅταν ὅλα αὐτά ἀφαιρεθοῦν,και τοποθετηθεί νέο διαμέρισμα πληρώματος,θα μοιάζει με το ὄχημα περισυλλογῆς Standard,ἐκτός ἀπό το ὕψος,και χωρίς τον εἰδικό ἐξοπλισμό ἐσωτερικά ἑννοείται.

Ανώνυμος 9 Δεκεμβρίου 2013 στις 2:04:00 μ.μ. EET  

@ΑΧΕΡΩΝ

ωραία ωραία!!!!

μηδενιστής

AXEΡΩΝ 9 Δεκεμβρίου 2013 στις 4:37:00 μ.μ. EET  

@Μηδενιστή
«ωραία ωραία!!!!»
Ἐσύ τώρα γιατί χαίρεσαι;
Μήπως νομίζεις ὅτι θα το δείς «το θάμα»;

Ανώνυμος 10 Δεκεμβρίου 2013 στις 10:11:00 π.μ. EET  

@ΑΧΕΡΩΝ

δεν ήμουν πολύ άτακτος φέτος και άκουσα οτι μπορεί ο αι βασίλης να φέρει δώρα: καμια 100ρια για αρχή με option άλλα 300 ;) χιχιχιχιχι

η χρονιά φέτος θα είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ.

μηδενιστής

AXEΡΩΝ 10 Δεκεμβρίου 2013 στις 10:10:00 μ.μ. EET  

@Μηδενιστή
Νέο παιδί εἶσαι,ἄς μήν σου χαλάσω το ὄνειρο.

Ανώνυμος 11 Δεκεμβρίου 2013 στις 12:09:00 μ.μ. EET  

Το σκεπτικο της μετατροπης σε «Βαρυ» ΤΟΜΠ ενος ΜΒΤ ουτε «απλη» υποθεση ειναι ουτε μπορει να θεωρηθει οτι ειναι και «οικονομικη». Οι ισραηλινοι που το κανανε ειχαν και εχουν μια συγκεκρημενη ανγκη αλλα και περιορισμενους οικονομικους πορους για να αποχτησουν καινουργια ΤΟΜΠ, μεχρι σχετικα προσφατα. Βασικα χρησιμοποιησαν τα FMS για αυτο τον σκοπο και μερικα εθνικα κονδυλια με βαισκο γνωμοωα το αποτελεσμα να ειναι και «φτηνο». Στα Ισραηλινα ΤΟΜΠ στην ουσια μονο το «κουφαρι» μενει και ολα τα υπολοιπα ειναι του «κουτιου»!
Υποψη οτι για την ελληνικη περιπτωση αυτο σημαινει «χρημα» που δεν υπαρχει!
Οι Ισραηλινοι υστερα εχουν διαπιστωσει οτι τα παλια αρματα εχουν πολλα μειονεκτημα, απο πολλες πτυχες αιτια που τελικα κατελειξαν στο ΝΑΜΕΡ καινουργιας παραγωγης ή απο μετασκευη Mercava (στην ουσια ειναι το ιδιο το σκαφος).
Τωρα ποσο αναγκη εχει ο ΕΣ ενα ΤΟΜΠ απο μετασκευη ενος αρματος δεκαετιας του '50 ή '60, στο οποιο πρεπει να βαλει «χερι» και να ξοδεψει (αρκετα) χρηματα για να το φερει σε ενα αποδεκτο επιπεδο συγκρησιμο με ενα ΤΟΜΠ/ΤΟΜΑ καινουργιας παραγωγης;

.και-

Ανώνυμος 11 Δεκεμβρίου 2013 στις 2:27:00 μ.μ. EET  

@.και-

αδερφέ μου ο ΕΣ δεν έχει ανάγκη τα τομπ. βασικά δεν έχει ανάγκη καμία προστασία πεζού όπως γνωρίζεις. θεωρεί οτι είμαστε αθάνατοι.

εμείς επειδή ξέρουμε κάτι παραπάνω ας πληρώσουμε και κάτι παραπάνω λοιπόν

48 (σαράντα οχτώ) πυροβόλα έχουν οι ΤΘΤ τους, 24 οι μκτ-ταξπζ και άλλα 48 πεπ και Μ110 τα ανεξάρτητα συντάγματα πβ

δεν χρειάζεται να βάλουμε παπάδες μέσα ή έξω. ατσάλι γύρω γύρω κυρίως πάνω, κανα 6ρι πολυβόλα και αυτόματους εκτοξευτές βομβίδων στα περίγυρα και είμαστε οκ. (συν την σάλπιγγα για το αερρρρααααααααα)

μηδενιστής

AXEΡΩΝ 11 Δεκεμβρίου 2013 στις 2:35:00 μ.μ. EET  

@.και-
Ἡ δική μου προσέγγιση δέν ἑστιάζει στο κόστος,ἀλλά στην ἀπαίτηση προστασίας του ἀγήματος.
Ἐγώ δέν τα βλέπω ὅλα μέσα ἀπό το πρίσμα της ἐξοικονομήσεως,ἀλλά της οἰκονομίας με την εὐρεία ἕννοια.
Πριν το Nammer,δέν ὑπήρχε Β-ΤΟΜΠ ἐξ ἀρχῆς σχεδιασμένο ὡς τέτοιο,ἡ δέ ἀνάπτυξη ἑνός ἐκ του μηδενός εἶναι οἱκονομικά ἀσύμφορη.
Ἔτσι,οἱ Ἰσραηλινοί ἀξιοποίησαν ἐκ των ἑνόντων σκάφη ἀρμάτων που ἔκριναν ὅτι δέν θα τους ἔλλειπαν ὀδυνηρά ὡς τέτοια,ἀλλά θα κάλυπταν μία ἄλλη πιεστική ἐπιχειρησιακή ἀπαίτηση.
Ὅλα αὐτά,βέβαια πρίν την ἔλευση του Νammer,το ὁποίον στην πραγματικότητα ἦταν ἤδη ἕτοιμο ὡς παραλλαγή του Merkava, πήρε προτεραιότητα ἕναντι των μετασκευῶν ὅταν κρίθηκε ὅτι αὐτό το ἐπέβαλλαν οἱ συνθήκες ἀπό ἐπιχειρησιακῆς και βιομηχανικῆς ἀπόψεως,καθώς ἔπρεπε να δοθεί κάποιος κύκλος ἐργασιῶν στην ΙΜΙ.
Ἑν προκειμένω,οἱ Ἰσραηλινοί ἑνήργησαν «κατ΄οἰκονομίαν»,και ὅχι κατ΄ἐξοικονόμησιν,και αὐτή εἶναι ἑν προκειμένω ἡ δική μου ὁπτική.

Ανώνυμος 11 Δεκεμβρίου 2013 στις 4:55:00 μ.μ. EET  

@Μηδενιστή

οι..αθανατοι ("immortals")

http://www.gaiahealthblog.com/wordpress1/wp-content/uploads/2013/02/immortals-300-movie.jpg

;-) :-)


@ΑΧΕΡΩΝ

Εχεις δικηο οταν αναφερεσαι στο οτι οι Ισραηλινοι λειτουργησαν απο το παρελθον «κατ'οικονομιαν». Εαν παρατηρησες το ΝΑΜΕΡ βασιζεται στην ουσια στην ιδια λογικη.
Το προβλημα της προστασιας του αγηματος, βασιζεται στην ουσια με τι ειναι πιθανο να βρεθει απεναντι ενα τετοιο οχημα. το βασικο σκεπτικο μου ειναι: μπορουν να καλυφτουν οι υπαρχουσες και μελλοντικες πιθανες αναγκες απο κατι ελαφρυτερο και οικονομικα προσυτοτερο απο ενα οχημα σε στιλ ΝΑΜΕΡ ή ειναι μονοδρομος ενα «βαρυ» ΤΟΜΠ οπως το ΝΑΜΕΡ συγκρησημο σε βαρος και διαστασεις με ενα ΜΒΤ τελευταιας γενιας;

.και-

AXEΡΩΝ 11 Δεκεμβρίου 2013 στις 9:23:00 μ.μ. EET  

@.και-
Ἴσως το θέμα πρέπει να τεθεί ὡς προς το τί θεωροῦμε ὅτι εἶναι τακτικῶς προτιμώτερο,παθητική ἤ ἑνεργητική προστασία,και ἄν αὐτό το προσεγγίζουμε ἀπαρέγκλιτα,ἤ ὑπό προϋποθέσεις,ἤ ἀναλόγως με την ἱεράρχηση προτεραιοτήτων(δυναμικά).
Χονδρικά δηλαδή να ὁρίσουμε:
α)ἄν ἡ προστασία προάγει την εὐκινησία,(protection is mobility)
β)ἄν ἡ εὐκινησία προάγει την προστασία,(mobility is protection)
γ)κατά πόσον ἡ ἰσχύς πυρός μεταφράζεται σε προστασία και εὐκινησία,ὅπου ὅμως ὡς ἰσχύς πυρός δέν νοείται μόνο αύτή του ὁχήματος,ἀλλά γενικώτερα των συγκροτημάτων ἐλιγμοῦ,της Ἁεροπορίας Στρατοῦ συμπεριλαμβανομένης.
Ὅλα τα ἀνωτέρω δέν εἶναι παρά προσωπικές προσεγγίσεις,ἀλλά οἱ Ἰσραηλινοί χρησιμοποιοῦν κατά κύριο λόγο Μ-113,ἕστω και με κάποια ἐπιπλέον θωράκιση,ἑνὼ τα Β-ΤΟΜΠ σε σαφῶς πιό περιορισμένο βαθμό,και μάλιστα σε μηχανοκίνητες,ὅχι τεθωρακισμένες ταξιαρχίες,,πλέον ὅμως φλερτάρουν με τα μικτά τάγματα ΤΘ-ΠΖ,ὅπως μπορείς να δείς στο DefencePoint.
Θεωρητικά,κάτι παρόμοιο δέν θα ἦταν ασχημο και για τον Ε.Σ,λέμε τώρα.

Ανώνυμος 12 Δεκεμβρίου 2013 στις 11:34:00 π.μ. EET  

Γιατί όχι και τα δύο; Ένα βαρύ τομπ για τις μ/κ ταξπζ μας και ενα τομα ιππικου-τθ πεζικού για τις τθτ μας;;;

ΑΧΕΡΩΝ η μελλοντική σύνθεση της ισραηλινής ΕΜΑ δεν έχει να κάνει ΚΑΘΟΛΟΥ με μικτά τάγματα.

Αυτό που έκαναν είναι:
α. πρόσθεσαν 2 ουλαμούς αναγνώρισης πεζικού - χρήσιμους στα αστικά, ημιαστικά κέντρα, ανάγκη που φάνηκε πρώτη φορά το 06.
β. έβαλαν όλμους επιτέλους γιατί είχαν μείνει στους 60ρηδες των μέρκαβα. άλλο ο 60ρης άλλο ο 81ρης άλλο ο 120ρης των 10χλμ.

Στις μικρές Ugda τους τα ΤΘ πάνε μαζί με ΠΖ άσχετα αν οι μονάδες και οι ταξιαρχίες (συντάγματα στην πράξη) των όπλων δεν διαθέτουν άλλα όπλα κίνησης ούτε ΠΒ ούτε ΔΜ. Οπότε η μίξη γίνεται στα παλιά παραδοσιακά kampfgruppen που τόσο πολύ αγαπούν και προτιμούν

Τέλος το ισραήλ καίγεται για άλλο λόγο - σε λίγο και μεις - και είναι η μικρή επάνδρωση.
Το ισραήλ δεν έχει κέντρα ανα όπλο ή κλάδο. Πας στο "βασικής εκπαίδευσης" και εκτός των εθελοντών για πολύ ειδικές θέσεις, καταλήγεις σε μάχιμο πόστο, ΕΚΤΟΣ αν ο ίδιος διαλέξεις να "κοπείς" καταλήγοντας σε θέση ΔΜ. Οι ισραηλινοί διαπιστώνουν με ΤΡΟΜΟ οτι οι έφεδροί τους "κόβονται" πολύ νωρίς, και οτι η εποχή και τα πρότυπα του Yonatan Netanyahu έχουν τελειώσει.
Ψάχνουν να βρουν τρόπους - είδαμε και την εκστρατεία ΜΜΕ - να χώσουν κόσμο στα ΤΘ και Πεζικό μειώνοντας τις απώλειες και βρίσκοντας την λύση στην ανεπτυγμένη αναγνώριση.
[Την ίδια λύση - για άλλους λόγους - βρήκαν και οι αμερικάνοι πριν μια δεκαετία με το τρίτο τάγμα αναγνώρισης στις ταξιαρχίες τους]

μηδενιστής

AXEΡΩΝ 12 Δεκεμβρίου 2013 στις 4:12:00 μ.μ. EET  

@Μηδενιστή
«Γιατί όχι και τα δύο; Ένα βαρύ τομπ για τις μ/κ ταξπζ μας και ενα τομα ιππικου-τθ πεζικού για τις τθτ μας;;;»
Η θέση μου:«Θεωρητικά,κάτι παρόμοιο δέν θα ἦταν ασχημο και για τον Ε.Σ,λέμε τώρα.»
----------------
«η μελλοντική σύνθεση της ισραηλινής ΕΜΑ δεν έχει να κάνει ΚΑΘΟΛΟΥ με μικτά τάγματα.»
Εγώ ἔγραψα ὅτι φλερτάρουν,ὅχι ὅτι το ἀποφάσισαν.
Οἱ δικές μας ΙΛΑΝ διέθεταν παλαιότερα οὐλαμό ὅλμων 4,2΄΄,παρεμπιπτόντως.
Και τέλος, Ugda ...
Για κάποιο λόγο με σαγηνεύει αὐτός ὁ ὅρος,ἴσως ἐπειδή τον συνδέω με τις ἐπιτυχίες του πολέμου των ἕξη ἡμερῶν,πάντως δείχνει εὐελιξία.

Ανώνυμος 12 Δεκεμβρίου 2013 στις 4:43:00 μ.μ. EET  

@ΑΧΕΡΩΝ

η διάλυση των βαρέων ΙΛΑΝ στην σημερινή κατάντια με βρίσκει φυσικά να διαφωνώ. οι 120ρηδες είναι το ΠΒ του πεζού και της μονάδας. τα παλιά καλά ρ/κ 75ρια στα ΣΠ. τέσπα....

ugda=kampfgruppen.
είναι ο στρατός με το πιο βερμαχτικό δόγμα στο κόσμο. τους καθόταν δύσκολο να λένε τον όρο στα γερμανικά - εδώ σε λίγο τα yiddish θα εξαφανιστούν - οπότε βρήκαν τον τίτλο ugda. κολλάει παντού αρκεί να βάλεις το ψευδώνυμο του δκτη στο τέλος.

μηδενιστής

AXEΡΩΝ 12 Δεκεμβρίου 2013 στις 9:34:00 μ.μ. EET  

@Μηδενιστή
«ugda. κολλάει παντού αρκεί να βάλεις το ψευδώνυμο του δκτη στο τέλος.»
:)

AXEΡΩΝ 12 Δεκεμβρίου 2013 στις 9:59:00 μ.μ. EET  

@Μηδενιστή
«ugda. κολλάει παντού αρκεί να βάλεις το ψευδώνυμο του δκτη στο τέλος.»
:)
Τώρα που το ἀνέφερες για τον 120 και τα 10χλμ,ἐδῶ προκύπτει πεπονόφλουδα.
Ὁ 120 δέν μπορεί να βάλλει μέγιστο γέμισμα τοποθετημένος στο Μ-106,ἀλλά οὔτε και ὁ 4,2΄΄,διότι δέν ἀντέχει το δάπεδο του σκάφους.
Ὁ Μ-30 των 4,2΄΄με πλήρες γέμισμα ἐπιτυγχάνει μέγιστο βεληνεκές 5.670 μέτρων ἐδρασμένος ἐπι του ἐδάφους,ἀλλά μόνο 4.500 ἐδρασμένος στο Μ-106,με μειωμένο ἑννοείται γέμισμα,καλά που το ἀνέφερες και το θυμήθηκα.
Μόνο με κάποιο σύστημα ὀπισθοδρομήσεως,ἀνάλογο των ὀπισθογεμῶν ὅλμων,μπορεί το Μ-106 να ἀντέξει τόσο τον 4,2΄΄,ὅσο και τον 120 με πλήρες γέμισμα.


ΚΛΕΑΝΘΗΣ 13 Δεκεμβρίου 2013 στις 1:53:00 π.μ. EET  

Οι περισσότεροι στρατοί δεν έχουν αυτά που θα ήθελαν σε όπλα. Έχουν, ανά κατηγορία όπλων, σε μικρές ποσότητες ένα οπλικό σύστημα το οποίο είναι όπως το θέλουν και σε μεγαλύτερες ποσότητες ένα αντίστοιχο, υποδεέστερο μεν, το οποίο όμως αντέχουν οικονομικά.
Εμείς έχουμε –και χρειαζόμαστε- πάνω από 30 Μ/Κ Τάγματα πρώτης γραμμής, που χρειάζονται 1500 ΤΟΜΠ. Είναι -και ήταν- αδύνατο να πλησιάσουμε καν τέτοια απαίτηση με πραγματικά σύγχρονα οχήματα. (Αν θυμάμαι καλά η απαίτηση σε ΕΜΠΑΕ για τέτοια ήταν 170 κομμάτια, προφανώς για τα 4 Μ/Κ Τάγματα των Τ/Θ ΤΑΞ.) Η μάζα του πεζικού θα έχει υποχρεωτικά κάτι πολύ φτηνότερο, όποιο και αν είναι το δόγμα) .
Επείγει λοιπόν, από χρόνια, κάποιος εκσυγχρονισμός του Μ113 ή/και BMP-1, (πχ. σε θωράκιση έναντι ΠΒ 155χιλ, σκοπευτικά ακριβείας, πυρά κατά την νύκτα, καύσιμα εκτός οχήματος, προστατευμένα πυρ/κά, ειδικές ΄΄ημέτερες΄΄ εκδόσεις κλπ). Θα γινόταν φυσικά με σταδιακή χρηματοδότηση.

Ίσως, στον απόλεμο στρατό μας κάνει περισσότερη εντύπωση ότι κάνει βροντερό θόρυβο. Το ΠΖ μάλλον όχι.

Ανώνυμος 13 Δεκεμβρίου 2013 στις 9:58:00 π.μ. EET  

@AXEΡΩΝ

απο οτι είδα εδώ
http://en.wikipedia.org/wiki/Cardom
http://en.wikipedia.org/wiki/M120_120_mm_mortar
δίκιο έχεις αλλά οι όλμοι κατεβαίνουν απο το όχημα.
τώρα αν θυμάμαι καλά ρε φίλε κάπου διάβαζα οτι είχαν τσιμπήσει το σύστημα ανάκρουσης του "βασιλάκη καίλα" (όταν βαράει πέφτει πολύ κλάαααααμαααααααα μετά) (http://en.wikipedia.org/wiki/2B9_Vasilek)...ποιός ξέρει τί πατέντες σκέφτονται...

μηδενιστής

ΥΓ τί θυμήθηκα!!! ανέκδοτο πεζικού: μετά την πρώτη τοποθέτηση δριας όλμων σε ΕΜΑ εποχή χριστουγέννων, ο δκσης αυτής παίρνει τηλ τον δκτη του πεζικού παραδίπλα και ρωτάει "ρε συ συνάδερφε! μας έφεραν κάτι δέντρα απο το σύνταγμα αλλά δεν έχουν κλαδιά!" χοχοχοχοχοχοχοχο τθ+όλμοι=πανδαισία!

AXEΡΩΝ 13 Δεκεμβρίου 2013 στις 6:03:00 μ.μ. EET  

@Μηδενιστή
Πρακτικό βεβαίως να μπορείς να στήσεις τον ὅλμο και στο ἔδαφος,ἀλλά αὐτό εἶναι ἀπλῶς μία ἐπιπλέον δυνατότητα ἀξιοποιήσεως για συγκεκριμένες συνθήκες.
Ἄν εἶναι ὅμως να κατεβάσουμε τον ὅλμο ἀπό το ΤΟΜΟ πάνω στην κίνηση του τακτικοῦ συγκροτήματος,για να ἐπιτύχουμε το μέγιστο βεληνεκές,ἴσως αὐτό πληρωθεί ἀκριβά.
Ὅπως και νἄχει,δέν ἔχω ὑπ΄ὅψιν κάποιο σύστημα ὀπισθοδρομήσεως για τον δικό μας Ε-120.
Μία σκέψη πάντως θα μπορούσε να εἶναι ἡ τοποθέτηση του ὅλμου σε ἔστορα ἐξωτερικά του ΤΟΜΟ,στο πίσω μέρος,με βάση ἐδραζόμενη στο ἔδαφος,ἀλλά ἐπαναγέμιση ἀπό το ὁχημα με την βοήθεια κάποιου αὐτοματισμοῦ,ὅπως στο Wiesel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP