Υπογράφτηκε η συμφωνία για αγορά δύο OPV της Ε.Φ. από το Ισραήλ
Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013
Επιφυλάξεις της Επιτροπής Άμυνας
Λευκωσία: Ιστορική μπορεί να χαρακτηριστεί η σημερινή ημέρα καθώς η Κυπριακή Δημοκρατία, μετά από δεκαετίες, αποφάσισε να προχωρήσει στην αγορά σύγχρονων σκαφών επιφανείας για τις ανάγκες της Εθνικής Φρουράς με (κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις) αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες.
Το πρωί, το Υπουργικό Συμβούλιο υπό την προεδρία του Προεδρεύοντος της Δημοκρατίας, Προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων, Γιαννάκη Ομήρου, ενέκρινε την αγορά δύο περιπολικών ανοικτής θαλάσσης, γνωστών στη διενθή ορολογία ως OPV, (Offshore Patrol Vessel) και το απόγευμα υπογράφηκε στο Υπουργείο Άμυνας η σύμβαση για την προμήθεια των σκαφών από το Ισραήλ.
Όπως αποκάλυψε το philenews η απόφαση αφορά αγορά σκαφών OPV με αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες, εφάμιλλες με αυτές μιας πυραυλάκατου. Πράγμα που σημαίνει ότι τα σκάφη θα φέρουν ποικιλία βαρέως οπλισμού.
Η συμφωνία προβλέπει την απόκτηση καινούργιων σκαφών, με το κόστος της αγοράς να ανέρχεται στα €100 εκατ. (€50 εκατ. για κάθε πλοίο).
Στη συμφωνία περιλαμβάνεται ο τύπος του οπλισμού που θα εγκατασταθεί πάνω στα σκάφη και η εκπαίδευση προσωπικού από τη Διοίκηση Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς. Επιπρόσθετα έχουν συμφωνηθεί τα πάντα και στο οικονομικό, δηλαδή οι λεπτομέρειες που αφορούν τα ποσά για κάθε δόση και την περίοδο αποπληρωμής.
Μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας και της καταβολής της προκαταβολής από την Κυπριακή Δημοκρατία, τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν εντός 18 μηνών.
Ωστόσο, όλα εξαρτώνται πια από την απόφαση της Βουλής, καθώς, νωρίς το απόγευμα και πριν την υπογραφή της συμφωνίας, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Άμυνας, η οποία συνήλθε εκτάκτως το νωρίς το απόγευμα, σε κεκλεισμένων των θυρών συνεδρία, για να μελετούσε και να ενέκρινε την αποδέσμευση των κονδυλίων, ούτως ώστε να υπογραφόταν το απόγευμα η συμφωνία με την ισραηλινή πλευρά, δεν «άναψε» το πράσινο φως, καθώς, βουλευτές ζήτησαν η απόφαση σχετικά με την αποδέσμευση του κονδυλίου να ληφθεί σε επίπεδο κοινοβουλευτικών ομάδων.
Η Επιτροπή Άμυνας της Βουλής στην έκτακτη συνεδρία της αποφάσισε επίσης να μην αποδευσμεύσει και το κονδύλιο για την συντήρηση των ελικοπτέρων Mil MI-35, συνδέοντάς το και αυτό με την απόφαση για το κονδύλιο για την προμήθεια των OPV.
Για το λόγο αυτό κατά την υπογραφή του συμβολαίου το απόγευμα στο Υπουργείο Άμυνας, προστέθηκε μία παράγραφος η οποία αναφέρει πως σε περίπτωση που η Βουλή των Αντιπροσώπων δεν αποδεσμεύσει το κονδύλιο για την προκαταβολή της αγοράς των δύο περιπολικών ανοικτής θαλάσσης, τότε το συμβόλαιο δεν θα ισχύει και δεν θα υπάρξει οποιαδήποτε απαίτηση των Ισραηλινών για καταβολή ποινικών ρητρών ή αποζημιώσεων.
Πάντως, πληροφορίες του philenews αναφέρουν ότι τυχόν απόφαση για μη αποδέσμευση του κονδυλίου ενδεχομένως να καθυστερήσει την υλοποίηση της συμφωνίας με το Ισραήλ, ζήτημα το οποίο θεωρείται ως επείγον και εξαιρετικής σημασίας για το Υπουργείο Άμυνας και το ΓΕΕΦ.
Πηγή: philenews
Λευκωσία: Ιστορική μπορεί να χαρακτηριστεί η σημερινή ημέρα καθώς η Κυπριακή Δημοκρατία, μετά από δεκαετίες, αποφάσισε να προχωρήσει στην αγορά σύγχρονων σκαφών επιφανείας για τις ανάγκες της Εθνικής Φρουράς με (κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις) αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες.
Το πρωί, το Υπουργικό Συμβούλιο υπό την προεδρία του Προεδρεύοντος της Δημοκρατίας, Προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων, Γιαννάκη Ομήρου, ενέκρινε την αγορά δύο περιπολικών ανοικτής θαλάσσης, γνωστών στη διενθή ορολογία ως OPV, (Offshore Patrol Vessel) και το απόγευμα υπογράφηκε στο Υπουργείο Άμυνας η σύμβαση για την προμήθεια των σκαφών από το Ισραήλ.
Όπως αποκάλυψε το philenews η απόφαση αφορά αγορά σκαφών OPV με αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες, εφάμιλλες με αυτές μιας πυραυλάκατου. Πράγμα που σημαίνει ότι τα σκάφη θα φέρουν ποικιλία βαρέως οπλισμού.
Η συμφωνία προβλέπει την απόκτηση καινούργιων σκαφών, με το κόστος της αγοράς να ανέρχεται στα €100 εκατ. (€50 εκατ. για κάθε πλοίο).
Στη συμφωνία περιλαμβάνεται ο τύπος του οπλισμού που θα εγκατασταθεί πάνω στα σκάφη και η εκπαίδευση προσωπικού από τη Διοίκηση Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς. Επιπρόσθετα έχουν συμφωνηθεί τα πάντα και στο οικονομικό, δηλαδή οι λεπτομέρειες που αφορούν τα ποσά για κάθε δόση και την περίοδο αποπληρωμής.
Μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας και της καταβολής της προκαταβολής από την Κυπριακή Δημοκρατία, τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν εντός 18 μηνών.
Ωστόσο, όλα εξαρτώνται πια από την απόφαση της Βουλής, καθώς, νωρίς το απόγευμα και πριν την υπογραφή της συμφωνίας, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Άμυνας, η οποία συνήλθε εκτάκτως το νωρίς το απόγευμα, σε κεκλεισμένων των θυρών συνεδρία, για να μελετούσε και να ενέκρινε την αποδέσμευση των κονδυλίων, ούτως ώστε να υπογραφόταν το απόγευμα η συμφωνία με την ισραηλινή πλευρά, δεν «άναψε» το πράσινο φως, καθώς, βουλευτές ζήτησαν η απόφαση σχετικά με την αποδέσμευση του κονδυλίου να ληφθεί σε επίπεδο κοινοβουλευτικών ομάδων.
Η Επιτροπή Άμυνας της Βουλής στην έκτακτη συνεδρία της αποφάσισε επίσης να μην αποδευσμεύσει και το κονδύλιο για την συντήρηση των ελικοπτέρων Mil MI-35, συνδέοντάς το και αυτό με την απόφαση για το κονδύλιο για την προμήθεια των OPV.
Για το λόγο αυτό κατά την υπογραφή του συμβολαίου το απόγευμα στο Υπουργείο Άμυνας, προστέθηκε μία παράγραφος η οποία αναφέρει πως σε περίπτωση που η Βουλή των Αντιπροσώπων δεν αποδεσμεύσει το κονδύλιο για την προκαταβολή της αγοράς των δύο περιπολικών ανοικτής θαλάσσης, τότε το συμβόλαιο δεν θα ισχύει και δεν θα υπάρξει οποιαδήποτε απαίτηση των Ισραηλινών για καταβολή ποινικών ρητρών ή αποζημιώσεων.
Πάντως, πληροφορίες του philenews αναφέρουν ότι τυχόν απόφαση για μη αποδέσμευση του κονδυλίου ενδεχομένως να καθυστερήσει την υλοποίηση της συμφωνίας με το Ισραήλ, ζήτημα το οποίο θεωρείται ως επείγον και εξαιρετικής σημασίας για το Υπουργείο Άμυνας και το ΓΕΕΦ.
Πηγή: philenews
18 σχόλια:
Παρά το γεγονός ότι δεν συνηθίζεται η εγκατάστασή του σε OPV, ενδέχεται η "ποικιλία βαρέως οπλισμού" να περιλαμβάνει βλήματα Barak 1/Gabriel; Μήπως τότε η αναφορά σε OPV είναι σκόπιμη για να μην παραπέμπει στην αληθινή αποστολή των πλοίων; Επίσης μήπως το κόστος ανά πλοίο δεν περιλαμβάνει τα οπλικά συστήματα;
@sbdbarge
Με 50 ἑκατομμύρια εὐρώ ἀνά σκάφος,μᾶλλον και το σκάφος εἶναι ὥριμο για σκράπ.
Εἶναι κατά την γνώμη μου προφανές ὅτι θέλουν να χώσουν το πρόγραμμα ὅπως-ὅπως σε κάποιο λούκι,και μετά,θα ἀρχίσει να ξετυλίγεται ἡ κορδέλλα,δηλαδή το συμβόλαιο και τα κόστη.
Τα Μi-35 τα πάνε για θάψιμο ἀπ΄ὅτι κατάλαβα,ἀλλά για ἰσραηλινά προϊόντα,πάντα ὑπάρχει ὑπερβάλλων ζήλος-για ξεκάρφωμα,πάντως,κάνουν τους δύσκολους για τα τυφέκια των 5,56 της ΙΜΙ.
ΣΙΓΟΥΡΑ δεν περιλαμβάνονται πυραυλικά συστήματα επιφανείας επιφανείας και επιφανείας αέρος καθώς και προηγμένος ηλεκτρονικός εξοπλισμός στο αναφερθέν κόστος των 50εκ ανά πλοίο .
Οπότε δύο περιπτώσεις υπάρχουν .
1. Μιλάμε για OPV με βασικό εξοπλισμό λιμενικού και απλά 1 ή 2 βαρέα πυροβόλα 25-30-40-57-76χιλ .
2. Τα οπλικά συστήματα και τα ηλεκτρονικά θα ακολουθήσουν σε ξεχωριστή σύμβαση επιπλέον 100-200 εκατομμυρίων (100-150 εκατομμύρια ανά πλοίο τελικό κόστος).
μηπως μπορεί ο Οδυσσέας - ή κάποιος άλλος ειδήμων- να μας ενημερώσει για τα αν τα σκάφη θα είναι εξοπλισμένα, και αν ναι, με τί.
Σας ευχαριστώ.
Κουμπαρος απο Κύπρο
@εν κρυπτω
Λοιπουν τα τεχνικα χαρακτηριστικα των πλοιων απο το κειμενο!
@ΑΧΕΡΩΝ
θα διαφωνησω σε οτι αφορα τα «σκραπ». Οι ελληνικες καννονιοφοροι κοστησαν περιπου τα ιδια χρηματα και ειναι καινουργιας κατασκευης. Το ασχημο ειναι οτι επελεξαν ισραηλινο σκαφος και οχι ελληνικο! Ισως γιατι δεν θελουν να μπλεξουν!
.και-
@ ΑΧΕΡΩΝ
Γενικά OPV και κατευθυνόμενα βλήματα δεν συνδυάζονται ιδιαίτερα. Τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά των OPV (αξιοπλοΐα, αυτονομία) αναιρούν εκείνα των ΤΠΚ (ταχύτητα, ίχνος) και αντίστροφα. Επιπλέον η χρήση πλοίων εξοπλισμένων με κατευθυνόμενα βλήματα σε μη αμιγώς πολεμικούς ρόλους δεν είναι ιδιαίτερα επιθυμητή για πολιτικούς λόγους. Το δημοσίευμα προσπαθεί να συγκεράσει δύο αντιφατικές μεταξύ τους εκδοχές, αλλά είναι προφανές ότι η εκδοχή OPV θα υπερισχύσει. Το θέμα είναι ότι το ισραηλινό σκάφος δε φαίνεται το καταλληλότερο γι' αυτό το ρόλο. Ως προς τα Mi-35, υπάρχει αναβάθμιση με ηλεκτρονικά ισραηλινής προέλευσης (βλ. Αεροπορία Σρι Λάνκα), αλλά μάλλον οι προτεραιότητες είναι πλέον διαφορετικές...
@sbdbarge
Ἔτσι ὅπως το βλέπω,πέφτει δούλεμα,και μάλιστα ἄγριο.
« OPV με αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες, εφάμιλλες με αυτές μιας πυραυλάκατου. »
Εἶναι προφανές ὅτι ἐδὦ βαφτίζεται το κρέας ψάρι,ὅπως ἄλλωστε και στην δική μας περίπτωση με το ἰδιο σκάφος,και την ἀλήστου μνήμης διαδικασία του κατεπείγοντος,δήθεν λόγω ὀλυμπιακῶν ἀγώνων.
Σκαριά κατάλληλα για ΠΑΘ εἶναι οἱ «κουφές» κλάσσεως «Πυρπολητής»,ἤ παρόμοια,και όχι ταχύπλοα.
Και ὅσο για τις προτεραιότητες,ἔχω την βαθύτατα ριζωμένη ὑποψία,ὅτι ἄν ἀποκαλυφθοῦν,το μεγαλύτερο μέρος του πολιτικοῦ κόσμου στην Κύπρο δέν θα ξέρει ἀπό πού να φύγει.
Ἡ ἀκύρωση της παραγγελίας στην ΕΛΒΟ,ἔχω την αἴσθηση .οτι σκοπεύει πολύ πέρα ἀπό την ὑπεράσπιση των συμφερόντων του κυπριακοῦ δημοσίου.
@.και-
Σχετικά με την καταλληλότητα του σκάφους,δές το σχόλιο μου προς τον sbdbarge.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΕΙΧΕ ΠΡΟΤΑΣΗ?
Με τα λεφτά που δίνουν αυτό που αγοράζουν είναι 2 σκάφη όπως τα Saar-4 του Λ.Σ και οι κ/φ Μαχητής του Π.Ν.
Μελλοντικά αν θελήσουν να βάλουν πυραύλους δεν υπάρχει λόγος για τους Gabriel μιας που η Κύπρος έχει τους Exocet. Μία μικρή χώρα με επίσης μικρό στρατό δεν στέκει να έχει 2 τύπους αντιπλοικών πυραύλων.
Ήταν αναμενόμενο να αγοράσουν τα ισραηλινά σκάφη.
Γιάννης
Αχέρων
τι εννοούσες με τα Mi-35? υπήρχε πρόθεση εκσυγχρονισμού/αγοράς όπλων και πάει στις καλένδες ή κάτι άλλο?
Πέτρος Κ.
μόλις διάβασα τα νέα! η ΕΦ πάει για διάλυση και αυτή ελέω μνημονίου! από τα 95 εκατομμύρια ευρώ θα πάει ως το 2016 στα 44! ότι έκαναν και στις ΕΕΔ. 50% μείωση του αμυντικού προϋπολογισμού είναι αδύνατη χωρίς την μείωση των μονάδων, το καλό είναι ότι θέλουν να κάνουν ημι-επαγγελματικό στρατό (που κοστίζει πολλαπλάσια από τον σημερινό προϋπολογισμό της ΕΦ) ώστε να μειώσουν την θητεία των στρατευσίμων! μια χαρά τους βλέπω να βαδίζουν στα χνάρια της Ελλάδας για πλήρη διάλυση! μου αρέσει ότι για να κάνουν οικονομία θέλουν να παροπλίσουν έναν απο τους πολλαπλασιαστές ισχύος της Ε.Φ. τα Mi-35P! και όλα αυτά με σχεδόν το μισό του νησιού υπό κατοχή!
Πέτρος Κ.
@Πέτρο Κ.
Ἀπάντησες ἤδη...
@ΑΧΕΡΩΝ
Πράγματι. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο λόγος μήκους προς πλάτος του Sa'ar 4.5 είναι 8,1, έναντι 5,65 στο HSY-56A, με το τελευταίο να έχει μεγαλύτερο εκτόπισμα κατά 87t και βύθισμα κατά 0,8m. Αυτό λέει πολλά για την αξιοπλοΐα υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Τουλάχιστον τα ισραηλινά σκάφη έχουν εντυπωσιακή αυτονομία, λόγω των απαιτήσεων του Ισραηλινού Ναυτικού.
@.και-
Η επιλογή ελληνικού σκάφους είναι ανέφικτη, όχι "γιατί δεν θέλουν να μπλέξουν", αλλά επειδή υφίσταται η απαγόρευση εξαγωγών που επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Tο γεγονός ότι βουλευτές του ΔΗΣΥ καταψήφισαν σε πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Άμυνας της κυπριακής Βουλής την αποδέσμευση κονδυλίου ύψους €28,5 εκατ. για την περιοδική συντήρηση των 11 επιθετικών ελικοπτέρων Mi-35 δεν σημαίνει ότι αυτά …παροπλίζονται από την Εθνική Φρουρά, όπως υποστηρίζουν οι μειωμένης εγκεφαλικής λειτουργίας διαχειριστές δύο γνωστών ιστότοπων αλλά ότι η λήψη της απόφασης μετατίθεται στο μέλλον. Aυτό συνέβη γιατί οι βουλευτές θεωρούν υπέρογκο το κόστος για τη συντήρηση και χαρακτηρίζουν κάκιστη τη σύμβαση προμήθειας των ελικοπτέρων καθώς δεν είχε περιληφθεί πρόνοια για την εν συνεχεία υποστήριξή τους ή την παροχή της σχετικής βιβλιογραφίας (στα βήματά μας δηλαδή και οι Κύπριοι…). H αναφορά του Πράβδανετ βασίζεται σε δελτίο Τύπου του ΕΛΑΜ, παράρτημα της ΧΑ στην Κύπρο, με την απαραίτητη δόση καταστροφολογίας.
@sbdbarge
Οι περιορισμοι αφορουν αποκλειστικα τον σκαραμαγκα, και οχι την ελευσινα ή το νεωριο. Αλλα το προβλημα δεν ειναι εκει, που θελωντας θα μπορουσε να υπαρξει λυση. Η ουσια ειναι αλλη: Δεν παρουσιαστηκε καμια επιλογη που να περιλαμβανει την ενεργη συμμετοχη Ελληνικου ναυπηγειου, σε περιπτωση ναυπηγησης των πλοιων. Με βαση τα λιγα μεχρι τωρα γνωστα τα OPV/FAC-G πιθανον του τυπου Saar 4,5 ειναι αγνωστο εαν θα ειναι καινουργια κατασκευης ή μεταχειρισμενα.
.και-
@.και-
Τα σχέδια του HSY-56A αποτελούν ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ, συνεπώς τυχόν παραχώρησή τους σε ανταγωνιστικά (ας μην το ξεχνάμε) ναυπηγεία θα απαιτούσε συμβατικό αντάλλαγμα, ενδεχόμενο αδιανόητο. Πέραν τούτου, είναι αυτονόητο σε όλους, πλην των αφελέστατων, ότι η ανάθεση του συγκεκριμένου προγράμματος θα μπορούσε να γίνει σε οποιοδήποτε ναυπηγείο, πέραν των ελληνικών...
@sbdbarge
η αναφορα στις HSY-56A οφειλεται βασικα στο γεγονος οτι εχουν συγκρησημα τεχνικα χαρακτηριστικα (εκτοπισμα, διαστασεις, κλπ) και παραπλησιο κοστος αγορας με τις Ισραηλινες. Δεν ειναι απαραιτητο να ειναι αυτες!
Αλλα η ολη υποθεση αποδεικνειει για αλλη μια φορα οτι στην Αθηνα δεν υπαρχουν τα «μυαλά» εκεινα που να επιτρεψουν να συνδιαστουν οι αναγκες της ΕΦ με τις υπαρχουσες Ελληνικες δυνατοτητες, ειδικα τωρα, που τα Ελληνικα ναυπηγια «πεινανε» στην ουσια για δουλειά!
.και-
Δημοσίευση σχολίου