Σαμαράς: Να αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής στις στρατιωτικές σχολές
Σάββατο 7 Μαΐου 2011
Την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στις στρατιωτικές σχολές και τις σχολές της Αστυνομίας πρότεινε ο Αντώνης Σαμαράς μιλώντας σε συγκέντρωση απόστρατων των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Ο πρόεδρος της ΝΔ είπε ότι αποτελεί αδιαπραγμάτευτη θέση του οι υποψήφιοι να δίνουν απ’ ευθείας εξετάσεις σε αυτές τις σχόλες και τόνισε: «Οι υποψήφιοι να εισάγονται, όχι μέσα από Πανελλήνιες Εξετάσεις, αλλά με εξετάσεις στις Σχολές. Το ίδιο ισχύει και για τις Σχολές Αστυνομίας. Διότι, για μένα, δεν μπορείς να γίνεις παπάς, στρατιωτικός ή αστυνομικός, από τύχη ή καραμπόλα».
Ο κ. Σαμαράς μίλησε επίσης για διαφάνεια στις συμβάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων και ανέφερε ότι ο νόμος που προτείνεται από το υπουργείο δεν βελτιώνει τα πράγματα, ενώ παράλληλα υποσχέθηκε αλλαγές στον πρόσφατο νόμο περί Ιεραρχίας και Προαγωγών.
Επίσης τόνισε ότι η οικονομική κρίση δεν πρέπει να επηρεάσει το αξιόμαχο των Ε.Δ «Ορθολογικός προγραμματισμός των εξοπλιστικών δαπανών με βάση τις πραγματικές επιχειρησιακές ανάγκες. Ορθολογιστική εκτίμηση των διατιθέμενων κονδυλίων για την Εθνική Άμυνα, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο ή αποτρεπτική τους ικανότητα. Όσα μνημόνια κι αν επιβάλουν, εκπτώσεις στο αξιόμαχο των Ενόπλων μας Δυνάμεων δεν κάνουμε. Τελεία και παύλα».
Αφού υπογράμισε τον σημαντικότατο ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων ως « βασικό παράγοντας ισχύος ενός έθνους, εγγυητή της άμυνας και της ασφάλειας της χώρας, αλλά και ζωτικό κύτταρο του κοινωνικού ιστού», ο Α.Σαμαράς επιτέθηκε στον Θ.Πάγκαλο λέγοντας : «Αρχικά τους αποκάλεσαν ‘απλούς δημοσίους υπαλλήλους’. Μετά, τους είπαν ότι έχουν ‘αυτιστική νοοτροπία’. Και μετά, ότι είναι ‘το πλέον αντιπαραγωγικό τμήμα του λαού’. Είναι αδιανόητο να λέγονται αυτά από οποιονδήποτε. Είναι, προπάντων, αδιανόητο να λέγονται από μια κυβέρνηση, προς τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων. Και, όμως, ελέχθησαν από τους κορυφαίους της».
18 σχόλια:
Οχι αντωνη δεν εχεις σχεση με την πραγματικοτητα παιδακι μου.Με τον σημερινο τροπο σταματησε το επιπεδο μηδεν που υπηρχε και οτι βλαχαδερο δεν μπορουσε να μπει αξιοκρατικα στο πανεπιστημιο εμπαινε στο στρατο εχομε πολλη παλια φρουρα ακομη ασε μας ησυχους τωρα που αρχισαμε και εμεις να βλεπομε μορφωμενους και ικανους νεους στο χωρο μας .Ασχολησου με τηνεφορια ,την πολεοδομια , τον συνδικαλισμο και κατι αλλο..... το ρουσφετι με τα φανταρακια το επιπεδο ομως μολις αρχισε να παιρνει τα απανω του κοιτα να το διαλυσεις .....
Οι πανελλήνιες εξετάσεις μια χαρά απλά πρέπει να μπουν και άλλα αδιάβλητα κριτήρια.
Πολύ σωστά πρέπει να γίνει αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής σε αυτού του είδους σχολές!!!
Προς ποια όμως κατεύθυνση?? Προς την επαναφορά του "πελατειακού" κράτους της άλλοτε "επάρατης δεξιάς" και του "Παπανδρεϊκού" ρεβανσισμού????
Ή μήπως προς ένα σύγχρονο αδιάβλητο σύστημα που να αποδίδει πραγματικά άξια "φυντάνια" και μετέπειτα αξιόμαχα στελέχη στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας????
Αυτά δεν μας τα διευκρίνισε ο Αντωνάκης!!
Αν είναι να ξαναγυρίσουμε στον "τενεκέ ή κεφάλι τυρί" για το παιδί εεεεε..... καλύτερα να μείνουμε εδώ που καθόμαστε!!!
δεν ειναι τυχαίο ότι τις δηλώσεις αυτές τις έκανε σε συγκεντρωση αποστρατων, χαιδευει αυτιά ο Σαμαράς, ήδη υπάρχει έντονο φαινόμενο οικογενειοκρατίας και αναξιοκρατίας.
Ωραία, τη βρήκε τη λύση, να γυρίσουμε 5-6 δεκαετίες πίσω... ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται.
Μια χαρά οι πανελλαδικές! Γι αυτό οι παραιτήσεις πάνε σύννεφο και η οσφυοκαμψία στους πολιτικούς δεν έχει προηγούμενο. Να χαρώ εγώ 'επίπεδο'!
Η πρόταση κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Το σύστημα με την εισαγωγή μέσω πανελληνίων εξετάσεων δεν οφέλησε σε τίποτα ουσιαστικό. Αντιθέτως γίνεται σαφές σε όσους έχουν επαφή με το αντικείμενο πως κυρίως έβλαψε. Πάντως δεν θα οφελήσει και σε τίποτα η αλλαγή του τρόπου εισόδου στις Στρατιωτικές σχολές αν αυτή δεν αντικατασταθεί με εξετάσεις που θα επιτρέπουν την είσοδο μόνο σε όσους έχουν εκτός από την "τρέλα" για αυτό το λειτούργημα, και τα ψυχοσωματικά προσόντα για να ανταπεξέλθουν στο ρόλο τους. Τα παραπάνω βέβαια πάλι θα είναι μάταια αν εξακολουθήσουν οι σχολές να διδάσκουν και να καταπονούν τους σπουδαστές τους με όγκο άσχετης ύλη με τον τελικό σκοπό της αποστολής του αξιωματικού Οι σχολές έχουν κατάντησει να υπάρχουν για να προσφέρουν ώρες διδασκαλίας σε συντεχνίες καθηγητών. Προς το παρόν το υφιστάμενο σύστημα εισαγωγής και το γενικότερο πνεύμα εκπαίδευσης προωθεί τη δημιουργία ευθυνόφοβων δημοσίων υπαλλήλων με στολή και τίποτε άλλο. Πολεμιστές -ηγέτες υψηλής αντίληψης και μαχητικότητας με ήθος και προσωπικότητα θέλουμε να βγάζει για παράδειγμα η ΣΣΕ, όχι φυσικούς, ούτε μαθηματικούς και χημικούς.
Ο Αντωνάκης μισά μας τα λέει λοιπόν Τόσο μισά που είναι σαν να μην είπε τίποτε.
Η εισαγωγή μέσω πανελληνίων εξετάσεων εξασφαλίζει αξιοκρατία και θα ήταν μεγάλο πισωγύρισμα η επιστροφή σε παλιότερες πρακτικές που "στιγμάτισαν" τον χώρο. Το επιχείρημα ότι κάποιος μπαίνει "κατά τύχη" στις στρατ. σχολές (ΣΣ) ενώ θα προτιμούσε την ιατρική, νομική κλπ είναι αβάσιμο καθώς απαιτείται σχετική επιθυμία-δήλωση στο μηχανογραφικό. Επιπλέον, και ξεχωριστές να ήταν οι εξετάσεις εισαγωγής στις ΣΣ πιθανότατα θα συμμετείχαν και υποψήφιοι που δοκίμασαν (και απέτυχαν) και σε άλλες σχολές μέσω πανελληνίων (εκτός αν με κάποιο τρόπο μπορούσαν αυτοί να αποκλειστούν-πράγμα αδύνατο και ανόητο ούτως ή άλλως). Τέλος, οι υποψήφιοι των ΣΣ ήδη υφίστανται κάποιου είδους εκτίμησης-δοκιμασίες από τις σχολές , πέρα από τις πανελλήνιες, με τη μορφή αθλητικών και ψυχοτεχνικών τεστ. Θα αρκούσε πιστεύω να γίνουν οι τελευταίες πιο ουσιαστικές και απαιτητικές (προσωπική εμπειρία: υποψήφιες που μετά από αλλεπάληλες αποτυχημένες προσπάθειες, τελικά πέρασαν "κάτω" από τον πήχη των 95εκ στο άλμα ύψους και λίγους μήνες μετά ορκίζονταν πρωτοετείς σε ΣΣ).
Υψηλη αντιληψη .Πως ειναι δυνατον εναν 50-55 χρονων που δεν ξερει κομπιουτερ ουτε ξενη γλωσσα και ηταν μαθητης του 13,8 η 14,3 στην καλυτερη των περιπτωσεων να αντιλαμβανεται τον ηλεκτρονικο πολεμο η την αεροπορια στρατου ...η μηπως με διπλωμα ΣΤΕΑΜΧ θα διαπρεψει στο ελευθερο επαγγελμα μην κοροιδευομαστε μεταξυ μας ....μηπως πρεπει να απαλλαγουμε απο αυτους τους κυριους η καλυτερα να τους τοποθετησομε στην διευθυνση ιστοριας στρατου αφου δεν μπορουν, δεν καταλαβαινουν, δεν ειναι ικανοι, και συνηθως εμποδιζουν καθε αξιο να μεινει στο σωμα ενω θα μπορουσαμε να εχομε οπως τωρα τα καλυτερα μυαλα με τις καλυτερες προυποθεσεις για εναν καλυτερο στρατο του αυριο και οχι με σχολεια ....για ανθρωπους που δεν μπορουν να καταλαβουν μηχανες,υλικα,...πρεπει να μεινει το συστημα των πανελλαδικων ειναι το μονο που θα φερει και εδω τους αξιους και τους ικανους πρωτα πνευματικα και μετα σωματικα .
Η πρόταση του Σαμαρά βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση. Άλλωστε την προωθούν εδώ και πολύ καιρό τα επιτελεία. Οι Ε.Δ. δεν χρειάζονται στελέχη που τις έχουν επιλέξει εξ ανάγκης από καραμπόλα ή επειδή έτσι έτυχε, αλλά παιδιά που αγαπούν το χώρο και επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν αποκλειστικά σε αυτό. Οι Ελληνικές Ε.Δ. χρειάζονται πρώτα και πάνω απ’ όλα, στελέχη – στρατιώτες. Πρώτα είσαι στρατιώτης και μετά όλα τα άλλα.
Απαιτείται βεβαίως οι εξετάσεις για τις παραγωγικές σχολές των Ε.Δ. να πραγματοποιούνται σε χρόνο διαφορετικό από αυτές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, προκειμένου ο υποψήφιος να έχει τη δυνατότητα επιλογής σε περίπτωση επιτυχίας και σε ΑΕΙ και σε στρατιωτική σχολή. Έτσι γινόταν από πολύ παλιά, ακόμη και επί των ημερών μου. Από τη τάξη μου, 70 από αυτούς που είχαν ήδη καταταγεί στη ΣΣΕ, παραιτήθηκαν μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των ΑΕΙ και την εκεί επιτυχία τους. Αλλά και άλλοι 100 περίπου που είχαν επιτύχει στα ΑΕΙ προτίμησαν την παραμονή τους στην ΣΣΕ. Οι 70 που παραιτήθηκαν αντικαταστάθηκαν με επιλαχόντες, πολλοί εκ των οποίων είχαν επιτύχει και σε ΑΕΙ. Και για να υπάρχει κάποιο μέγεθος σύγκρισης: Για 200 θέσεις δώσαμε εξετάσεις 3.000 υποψήφιοι.
Βεβαίως και ασφαλώς, οι εξετάσεις για τις στρατιωτικές σχολές, θα πρέπει να γίνονται με μέριμνα του υπουργείου παιδείας και με το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων, προκειμένου να εξασφαλίζεται το αδιάβλητο.
Τώρα αναφορικά με το επίπεδο μόρφωσης που ανέφερε κάποιος σχολιαστής, θα ήθελα να τον ρωτήσω αν το επίπεδο γνώσης της γλώσσας μας από τους Έλληνες, αποτελεί ένα από τα στοιχεία της μόρφωσης ενός πολίτη;;;
Και για να εξηγηθώ. Η μόρφωση είναι κάτι το πολύ ευρύ και περιλαμβάνει πολλές παραμέτρους. Πχ:
· Κάποιος Έλληνας γνωρίζει τρεις γλώσσες (όχι καλά Ελληνικά), έχει και κάμποσα πτυχία στα οικονομικά, μεταπτυχιακά και ντοκτορά, είναι και πτυχιούχος της σχολής του Σικάγο… Πιστεύει όμως ότι οι άνθρωποι είναι αναλώσιμο είδος και όσοι μπορούν να πληρώνουν για να έχουν υγεία μπορούν και να ζήσουν και όσοι δεν μπορούν, να ριφθούν στον καιάδα! Αυτός μπορεί να θεωρείται μορφωμένος;;;
· Ή κάποιος άλλος που "αποφοίτησε" από το Χάρβαρντ, υποστηρίζει ότι ΚΑΛΩΣ η Ελλάδα (ο Παπακωνσταντίνου βεβαίως) υπέγραψε την κατάπτυστη σύμβαση δανειακής διευκόλυνσης «για να εξασφαλίσει τους μισθούς και τις συντάξεις» (δεν υπάρχει μεγαλύτερο παραμύθι) και ΚΑΛΩΣ δανείστηκε από τις χώρες της ΕΕ και ΚΑΛΩΣ παραιτήθηκε από την ασυλία της ως κυρίαρχο κράτος!!! Αυτός μπορεί να θεωρείται μορφωμένος;;;
@ Ανώνυμος 8 Μαΐου 2011 2:35:00 π.μ.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Και επί των ημερών μου και σήμερα απ’ όσο μπορώ να γνωρίζω, το πρόγραμμα των στρατ σχολών, τουλάχιστον της ΣΣΕ, εξυπηρετεί συντεχνίες καθηγητών και βολεμένους σε προσωποπαγείς θέσεις. Κάποιοι εκεί στο ΥΕΘΑ και στο ΓΕΣ, έχουν μπλέξει την βούρτσα με .......
Πολύ καλή είναι η ακαδημαϊκή εκπαίδευση, αλλά πρέπει να είναι αισθητά μικρότερης διάρκειας από τη στρατιωτική και ακόμα να είναι σαφώς εστιασμένη σε κάποιο γνωστικό αντικείμενο και να έχει περιεχόμενο. Δηλαδή ο μαθητής της σχολής θα πρέπει να επιλέγει ένα γνωστικό αντικείμενο, ή μια ομάδα μαθημάτων, που θα του δίνουν τη δυνατότητα να διεκδικήσει στη συνέχεια και ένα άλλο τίτλο σπουδών, αν είναι δυνατόν εντός της ίδιας της στρατιωτικής σχολής, ή μετά την αποφοίτησή του με εγγραφή σε κάποιο έτος σπουδών κάποιου πανεπιστημιακού τμήματος που να περιλαμβάνει το κύκλο μαθημάτων και τα μαθήματα που παρακολούθησε στη στρ σχολή. Δεν μπορείς δηλαδή να κάνεις και μαθηματικά και φυσική και χημεία και συνταγματικό δίκαιο και δημόσιο και πολιτική ιστορία και στρατιωτική ιστορία και στρατιωτική γεωγραφία κλπ. Κανένα πανεπιστημιακό τμήμα δεν διαθέτει τόσα πολλά και τόσο μεγάλη ποικιλία μαθημάτων. Δεν σπουδάζουν οι μαθηματικοί παράλληλα με τα μαθηματικά και νομικά ή διοικητικά. Ας το καταλάβουν επιτέλους οι υπεύθυνοι. Ένα μόνο καρπούζι χωράει στη μασχάλη.
Πάνω απ' όλα όμως, η στρατ σχολή πρέπει να έχει σαν αποκλειστική αποστολή, πέρα από τη γενική στρατιωτική μόρφωση, να αποδώσει στις Ε.Δ. έτοιμους διοικητές μικρών κλιμακίων και με σοβαρή υποδομή γνώσεων και δυνατότητας χειρισμού οπλικών συστημάτων. Τουλάχιστον λόχου για το στρατό, έτοιμους χειριστές μαχητικού για την ΠΑ (να απαιτείται μόνο το επιχειρησιακό κομμάτι) και δεν ξέρω τι θα πρέπει να γνωρίζει ένα δόκιμος του ναυτικού για να θεωρείται ετοιμοπόλεμος. Δεν μπορεί να εξέρχεται από τη ΣΣΕ ένας ανθλγος και το μόνο που μπορεί να κάνει, είναι ένα – δυο στα στρατόπεδα βασικής.
Και κάτι άλλο που το θέτεις και ας περιοριστώ στη ΣΣΕ. Ο νέος Ανθλγος, πρέπει να είναι έτοιμος μαχητής, με άριστη σωματική ικανότητα.
σε απόστρατους δεν τα είπε, ξέρει να χαιδευει αυτιά...
''Πολεμιστές -ηγέτες υψηλής αντίληψης και μαχητικότητας με ήθος και προσωπικότητα θέλουμε να βγάζει για παράδειγμα η ΣΣΕ, όχι φυσικούς, ούτε μαθηματικούς και χημικούς''
Λές οι πολιτικοί να θέλουν πολεμιστές ηγέτες?Μάλλον όχι.Απλά προσπαθούν το επίπεδο διάβρωσης που υπάρχει στα ανώτατα στελέχη να το εισάγουν εξαρχής στο στράτευμα γεμίζοντας τις σχολές με ''δικά τους'' παιδιά.Για όσους ξέρουν τι συμβαίνει στο στράτευμα,η διαφορά απο τότε που οι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί εισάγονται με πανελλήνιες είναι χαοτική.Και στο μορφωτικό επίπεδο και στην νοοτροπία.Αμόρφωτα γίδια που φιλήσαν κατουρημένες ποδιές όπως στο παρελθόν είναι πλέον σπάνιο φαινόμενο.Το να έχει επίπεδο ενας αξιωματικός,να ξέρει να μιλήσει μια ξένη γλώσσα και να μην γίνεται ρεζίλι στους φαντάρους μπροστά σε ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή δεν προδικάζει αρνητικά την μαχητική του ικανότητα.Φυσικά οι ανώτατες ηγεσίες είναι ακόμα και θα είναι πάντα άτομα του χεριού τους προκειμένου να ελέγχουν το στράτευμα.Το σύστημα εισαγωγής των πανελληνίων είναι αδιάβλητο.Αν αλλάξει θα έχουμε στο στράτευμα ένα επίπεδο κομματισμού που υπήρχε το 80 οπου οι μισοί ήταν έτοιμοι να βγάλουν το μάτι των άλλων μισών ανάλογα με το κόμμα που τους βόλεψε.Όσοι έζησαν απο πρώτο χέρι τι σημαίνει να τρώς μετάθεση στην πινέζα επειδή δεν έχεις σηκώσει κομματική σημαία ξέρουν για τι μιλάω.Οσο για το πικρόχολο σχόλιο για τις παραιτήσεις πραγματικά πρέπει να είναι κανείς εκτός πραγματικότητας για να το συνδέει έτσι αβασάνιστα με το σύστημα εισαγωγής ή να βγάζει τα κόμπλεξ του επειδή δεν είχε τα ... απαραίτητα μόρια να εισαχθεί.Δέν πειράζει.Υπάρχει και ο θεσμός των ΕΠΟΠ που μπαίνει και κάθε καρυδιάς καρύδι.
Τα "Αμερικανάκια" κάνουν αξιωματικούς τους απόφοιτους πανεπιστημίων αφού φτύσουν αίμα σε προγράμματα στρατιωτικοποίησης. Μ' ένα σμπάρο δυό τρυγώνια. Άλλο οι αξιωματικοί καριέρας, άλλο οι μαχητές τύπου Ολντς. Απλά πράγματα. Για ρωτήστε τον Σαλικασβίλι (πρώην Joint Chief Of Staff) από που ξεκίνησε να δούμε τι θα πει.
Οι λύσεις είναι μπροστά μας.
το καλύτερο ειναι να έχουν κάνει πρώτα τη θητεία τους και μετά να μπαινουν σε στρατιωτικές σχολές. 'Ετσι θα είναι πιο συνειδητοποιημένοι.
Η μη απόκτηση ειδικευμένων γνώσεων από τους μόνιμους οδήγησε στην ες αεί εξάρτηση της εύρυθμης λειτουργίας του στρατού από κληρωτούς με τα αντίστοιχα πτυχία, ακόμα και στα πιο κρίσιμα πόστα. Αυτό θα αλλάξει στο μέλλον και θα εφαρμοστεί το σύστημα που εφαρμόζεται στο εξωτερικό, δηλαδή πρόσληψη έτοιμων πτυχιούχων για μη επιχειρησιακές θέσεις. Επίσης, η μόρφωση είναι ένα υποσύνολο της γενικότερης παιδείας ενός ατόμου και την κρίνει κανείς κατά περίπτωση.
Ντροπή σου Σαμαρᾶ, ποὺ πᾶς πᾶλι νὰ κάνης ρουσφέτια μὲ τὶς στρατιωτικὲς σχολές.
Ξέρουμε πολὺ καλὰ τὶ γινόταν ὅταν οἱ στρατιωτικὲς σχολὲς ἔκαναν μόνες τους τὶς ἐξετάσεις μὲ τὸ ἐπαίσχυντο 25% γόνων στρατιωτικῶν.
Μὲ τὶς πανελλήνιες ἐξατάσεις μπαίνουν οἱ ἄριστοι, καὶ ὅσοι καὶ νὰ φύγουν πᾶλι ἄριστοι μένουν.
Ὅσοι ἔχουν τὴν «τρέλα», τὸ μόνο ποὺ κάνουν εἶναι νὰ βάζουν τοὺς στρατιῶτες νὰ βαρᾶνε προσοχή.
δείτε και αυτό...
http://www.enkripto.com/2011/05/blog-post_6169.html
Δημοσίευση σχολίου