Θάνατος στρατιώτη λόγω ανατροπής Μ-113
Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013
Τραγικό ατύχημα με θύμα έναν στρατιώτη της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών σημειώθηκε τα ξημερώματα στην περιοχή του Ωρωπού, λόγω ανατροπής του ΤΟΜΠ Μ-113 το οποίο οδηγούσε.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΓΕΣ, στις 05:50 περίπου, στην παράπλευρη οδό της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της περιοχής Συκάμινο, ερπυστριοφόρο όχημα Μ113, εξετράπη της πορείας του έπεσε σε χαράδρα και ανετράπη με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του οδηγού του Στρατιώτη (ΠΝ) Ε. Κ. Το ερπυστριοφόρο όχημα συμμετείχε σε φάλαγγα οχημάτων του 575 Τάγματος Πεζοναυτών, η οποία κινείτο με προορισμό τον Λιμένα Ωρωπού, λόγω της συμμετοχής των τμημάτων σε Εθνική Τακτική Άσκηση Μετά Στρατευμάτων.
Για το περιστατικό έχει διαταχθεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση και Προανάκριση από τα αρμόδια στρατιωτικά όργανα. Στον τόπο του δυστυχήματος μετέβη ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος κ. Αθανάσιος Τσέλιος για να συντονίσει τις έρευνες.
Η Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας εκφράζουν τα συλλυπητήριά τους στην οικογένεια του θανόντος.
15 σχόλια:
ΤΟ ΓΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ, ΔΙΝΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ, ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ 575ΤΠΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΗΣ ΝΗΣΟΥ.ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ...
ΔΩΣΤΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ...
ΟΧΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ, ΜΗ ΨΑΧΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΟΥΡΑΣΟΥΜΕ...
Πολύ δυσάρεστο γεγονός η απώλεια στρατιωτικού σε τροχαίο....κρίμα.
Παράλληλα...αποκαλύπτεται, δυστυχώς/ευτυχώς ότι το ή τα Μ113 κινούνται με τον ελάχιστο αριθμό επιβαινόντων.... Να υποθέσομε ότι οι υπόλοιποι πηγαίνουν με Στάγερ να επιβιβασθούν στο λιμάνι ?
Μην τρελένεστε, δεν είναι αυτό το πολεμικό δρομολόγιο.
@AegeanHawk
"τα Μ113 κινούνται με τον ελάχιστο αριθμό επιβαινόντων"
κανένα ΤΟΜΠ δεν κουβαλάει τον κόσμο απο την μονάδα στο τόπο ασκήσεως. άπαντες σε φορτηγά.
μηδενιστής
Νομίζω ότι πέφτεις έξω μηδενιστή, σε ΟΛΕΣ τις ΤΑΜΣ πήγα με Μ113. Μόνο για βολές και εκπαίδευση μπαίναμε σε Στάγιερ. Βέβαια μιλώ για πριν 20αετία οπότε αφήνω ένα περιθώριο να ξέρεις ως νεότερος καλύτερα τα σημερινά δεδομένα.
Κουράγιο και δύναμη στους γονείς του αδικοχαμένου καταδρομέα σας.Αισθανομαι σαν να έχασα το ίδιο μου το παιδί. Υπηρέτησα δυο χρόνια σε αυτήν την μονάδα και η απώλεια του παλικαριού με συγκλόνισε..Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει.
ΤΕΟ ΧΑΛΙΜ
ΕΦΕΔΡΟΣ Λ/ΓΟΣ ΠΖ (ΚΔ)
@ΦΚΜΚ
παλιά φίλε μου πολύ παλιά...
μηδενιστής
Μηδενιστή δεν πρέπει να είσαι απόλυτος. Οι διοικητές κάνουν ότι νομίζουν σωστότερο. Όσον αφορά το γιατί τα Μ113 δεν ήταν φορτωμένα όταν αυτά μετακινούνταν για το σημείο φόρτωσης, δεν έχει να κάνει με την ασφάλεια του προσωπικού αλλά για άλλους λόγους. Λόγους που δεν αναφέρουμε δημοσίως.
Οι σκέψεις μας αυτές τις στιγμές είναι κοντά στην οικογένεια του αδικοχαμένου καταδρομέα μας από το Αλιβέρι.
Είναι γνωστό σε όλους ότι οι ερπύστριες δίνουν τη δυνατότητα στο άρμα μάχης να κινείται σε οποιοδήποτε έδαφος, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος ανατροπής του, εξασφαλίζοντας επίσης και μεγαλύτερη ευστάθεια κατά τη διάρκεια της βολής του.
Όταν ο ογκόλιθος της «δημοσιογραφίας» Κύριος Βερύκοκος ούρλιαζε (αρχές του 2010):
«...κύριε Υπουργέ, πού έχουν κατασκευαστεί αυτές οι ερπύστριες και διαλύονται με την ελάχιστη χρήση;» ... γελάγαμε εμείς οι ξερόλες, κάνοντας σχετική πλάκα στον Δήμο με το άφθονο ζελεδάκι στα salt & pepper μαλλιά του (formula: «της αγελάδας το γλύψιμο»)!
Πράγματι, σοβαρό πρόβλημα μειωμένης αντοχής αντιμετώπιζε τότε το ΓΕΣ, με τις ερπύστριες των νέων LEO-2HEL της KMW. Από την Διεύθυνση (Ιππικού χαχαχα) Τ/Θ είχε διαρρεύσει - στα στρατιωτικά έντυπα - ότι οι ερπύστριες σε πολλά άρματα είχαν παρουσιάσει προβλήματα είτε στα ελαστικά μέρη τους είτε στους μεταλλικούς συνδέσμους, ακόμα και όταν τα άρματα είχαν διανύσει λιγότερα από 100 χλμ, (ενώ - στη σύμβαση - η εγγύηση της Diehl ήταν 2.000 χλμ. ή δύο χρόνια λειτουργίας).
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα (βλέπε και Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr), η KMW παραδέχθηκε την «πατάτα» και πρότεινε στο ΓΕΣ να δοθούν 60.000 πέδιλα ερπυστριών ώστε να αντικατασταθούν οι ερπύστριες στα προβληματικά άρματα.
Κοντολογίς, η αγωνία του φίλου Βερύκοκου ήταν αν αυτές οι ερπύστριες κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα, όπως κανονικά θα έπρεπε βάσει της σύμβασης (Diehl Hellas) ή είχαν κατασκευαστεί εκτός Ελλάδος και απλώς έχουν συναρμολογηθεί (στην καλύτερη περίπτωση) στην Ελλάδα (μπορεί εδώ - δολίως λέω - να μπήκε και σχετικό ταμπελάκι «Made in Greece» πάνω στο προϊόν και να αναγράφηκε στο block Country of Origin - του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης / COC - η μαγική λέξη Greece ... τς τς τς).
Αυτό πέραν του ζητήματος της μειωμένης ΕΠΑ και ΕBΣ, ενέχει και το ζήτημα του ... «πού - Κύριε Υπουργέ της Εθνικής μας Άμυνας - έχουν κατασκευαστεί αυτές οι ερπύστριες και διαλύονται με την ελάχιστη χρήση;;; Ο Δήμος - δεν γνωρίζω - αν πάει για ... Πούλιτζερ!!!
Διάβασα αλλού ότι το SKAΪ TV έδειξε ότι η δεξιά ερπύστρια του ανατραπέντος Μ113 ήταν - λέει - κομμένη (!!!)... αν αυτό αληθεύει, τότε κάποια «χυτήρια» θα είναι σε διαρκή σεισμική διέγερση, αφού ενδέχεται να δεχθούν επισκέψεις "επιτροπών" λίαν συντόμως. Ιδού - το λοιπόν - η ευκαιρία να δούμε αν πράγματι «ΕΔΕ» δεν σημαίνει «κουκούλωμα της υπόθεσης» ή/και «κλείσιμο του φακέλου» έτσι Κύριε Ταξίαρχέ μας, ...ο Θεός βοηθός!
Η οικογένεια των ειδικών δυνάμεων, των ελλήνων πεζοναυτών θρηνεί τον χαμό του πεζοναύτη Ε.Κ. που έφυγε τόσο άδικα απο την ζωή.Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του νεαρού πεζοναύτη. Υπηρέτησα την στρατιωτική μου θητεία στο συγκεκριμένο τάγμα (575 Τ Π/Ν)πριν απο πολλά χρόνια και κάναμε εκπαίδευση πάνω στα ίδια τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού Μ113. Το 1989 λοιπόν τα οχήματα αυτά ήταν ήδη παλιά, αλλά λόγω του ότι τότε υπήρχαν χρήματα για συντήρηση δεν είχε δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα. Σήμερα λοιπόν που τα οχήματα αυτά κλείνουν σαράντα, πενήντα χρόνια υπηρεσίας δεν θα έπρεπε να έχουν δώσει μεγαλύτερη σημασία στην συντήρηση των οχημάτων και περισσότερους προληπτικούς ελέγχους? Τα παιδία μας μεταφέρονται με αυτά τα οχήματα, αυτά που θα χρειαστεί να πολεμήσουν για την πατρίδα αν αυτό χρειαστεί, δεν μεταφέρουν τσουβάλια με πατάτες και οι οδηγοί τους δεν είναι αναλώσημοι. Αν το όχημα ήταν γεμάτο με πεζοναύτες τι θα λέγαμε τώρα? Θα λογοδοτήσει κανείς για αυτό το τραγικό ατύχημα? Θα πάρουν επιτέλους οι πολιτικοί τις μίζας στα σοβαρά το κομμάτι της άμυνας? Το τάγμα έχει θρηνήσει και στο παρελθόν το χαμό στελεχών και πεζοναυτών του, εύχομαι να είναι το τελευταίο τραγικό συμβάν εν καιρό ειρήνης όχι μόνο για το τάγμα αλλά για όλοκληρο τον Ελληνικό στρατό. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα σκεπάσει τον νεαρό πεζοναύτη. Θαρσείν χρη.
Ατυχήματα γίνονται κάθε μέρα στους δρόμους. Και αυτό ένα ατύχημα είναι. Πραγματικά πέφτουμε όλοι στην λούμπα των ΜΜΕ που θέλουν να μεγαλοποιήσουν ένα συνηθισμένο θέμα, άλλοι για να προμοτάρουν την πραμάτεια των αφεντικών τους, άλλοι για να χτυπήσουν την κυβέρνηση, άλλοι γιατί είναι αντιμιλιταριστές, ανθέλληνες κτλ. Κι άλλες φορές έχουν πέσει τεθωρακισμένα σε χαντάκια, παλιότερα πεθάναν στρατιώτες σε παρόμοια ατυχήματα, τέτοιος ντόρος δεν είχε δημιουργηθεί.
Το δυστύχημα είναι ο χαμός του νέου ανθρώπου.Τα αίτια του ατυχήματος πάντως ελάχιστη σχέση έχουν με την ηλικία του οχήματος.
Η ερπύστρια δεν ''κόβεται'' ούτε ''φεύγει'' έτσι απλά όσο χαλαρή και φθαρμένη να είναι όταν κινείσαι με τόσο μικρές ταχύτητες σε φάλαγγα σε τέτοια δρομολόγια.
Η έλλειψη εμπειρίας και αυτοπεποίθησης σε συνάρτηση με τη στοιχειώδη εκπαίδευση που πραγματοποιείται στους στρατευμένους είναι πιθανόν από τα κυριότερα αίτια.
Το Μ113 όσο απλό και να είναι, δεν παύει να είναι ένα ερπυστριοφόρο όχημα κάποιων διαστάσεων και σίγουρα ένας νεαρός οδηγός δεν έχει οδηγήσει κάτι παρόμοιο ώστε να έχει μία στοιχειώδη εμπειρία της ''συμπεριφορά''του, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
@ Ανώνυμος 7 Ιουνίου 2013 - 6:50:00 μ.μ και Οπλίτηςν8 Ιουνίου 2013 - 6:45:00 π.μ.
Πάλι χτύπησαν οι "γνωστοί άγνωστοι επιτελάκηδες" βλέπω. Πάλι βγήκε "πόρισμα" πριν απ' το πόρισμα, πάλι φταίει κάποιος δύσμοιρος φανταράκος. Ισοπεδώστε τα όλα κύριοι,ακόμη και τη μνήμη ενός 20χρονου παιδιού.
Ακούστε καλύτερα τι έχει να σας πεί κάποιος που υπηρετησε σε αυτή τη μονάδα (βλ. Marines 575) και αναλογιστείτε την αξία της ανθρώπινης ζωής αφού σηκωθείτε πρώτα από τον καναπέ σας.
ποιά αξία ζωής να αναλογιστουν, που ο άλλος έγραψε ότι με την αναφορά στο δρομολόγιο δώσαμε στους εχθρούς τα σχέδια κινήσεων σε περίπτωση πολέμου. άντε βγάλε άκρη.
@ Ανώνυμος 9 Ιουνίου 2013 - 7:22:00 μ.μ. EEST
Γράφεις ότι με την αναφορά στο δρομολόγιο δώσαμε στους εχθρούς τα σχέδια κινήσεων σε περίπτωση πολέμου ...
Καλά αυτό το "αστείο" θυμίζει λίγο από πινακίδες (μέχρι και σήμερα τις βλέπω) έξω από διάφορα στρατιωτικά αεροδρόμια ή στρατιωτικές εγκαταστάσεις που απαγορεύουν ΑΥΣΤΗΡΩΣ και διά ροπάλου - λέει - την φωτογράφηση της περιοχής. Ας σοβαρευτούμε λιγάκι βρε παιδιά εδώ μέσα ... γιατί από πάνω μας κάνουν πάρτυ οι διάφοροι TURKSAT που εστιάζουν άνετα π.χ. πάνω από τη Σκάλα Ωρωπού και μπορούν και μετρούν με ακρίβεια τον αριθμό των περτσινιών της αριστερής προβλήτας τς τς τς ... αμάν ίλεως με τα πασέ πρακτορικά κόλπα των 50s ... τότε που η φέτα είχε 25 δραχμές η οκά και η ζάχαρη 10 δραχμές η οκά!!!
Δημοσίευση σχολίου