Ενοικίαση FREMM: Πρόσω ολοταχώς για το σφάλμα...

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Φαίνεται ότι δυστυχώς "ο κύβος ερρίφθη" για την ενοικίαση δύο φρεγατών τύπου «FREMM» από το ΠΝ, κατά τη συνάντηση που είχαν στο Παρίσι ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος με τον Γάλλο Υπουργό Άμυνας Ζαν Υβ Λε Ντριάν.

Ο Έλληνας Υπουργός βρέθηκε στη Γαλλική πρωτεύουσα για συνομιλίες με τον Γάλλο ομόλογό του, στο περιεχόμενο των οποίων συμπεριλαμβάνεται και το θέμα της ενοικίασης από την Ελλάδα των δύο φρεγατών τύπου «FREMM», αλλά και αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας τύπου «ATLANTIQUE» από τις Γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Οι δηλώσεις του κ. Παναγιωτόπουλου, που επιβεβαιώνουν τους χειρότερους φόβους που είχε δημιουργήσει το "φλερτ" με τη γαλλική πλευρά, έχουν ως εξής:


«Με τον καλό μου φίλο, Υπουργό Άμυνας της Γαλλικής Δημοκρατίας τον κ. Ζαν Υβ Λε Ντριάν είχα την ευκαιρία να έχω μια ακόμη πολύ θερμή και πολύ γόνιμη συνάντηση εδώ στο Παρίσι.

Κάναμε μια ευρύτατη ανασκόπηση όλων των διμερών σχέσεων σε θέματα Αμυντικής και Στρατιωτικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας. Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή στο θέμα της ενοικίασης των δύο φρεγατών και στο θέμα της ενοικίασης επίσης των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας.

Αποφασίσαμε, μέσα στον Ιούλιο να έρθει στο Παρίσι για επίσημη επίσκεψη -για να προχωρήσουν οι σχετικές διαδικασίες- ο Αρχηγός του Ναυτικού, ο Ναύαρχος ο κ. Ευάγγελος Αποστολάκης και παράλληλα να προχωρήσουν οι εργασίες της Μεικτής Επιτροπής μεταξύ των δύο Υπουργείων, που θα επιληφθεί αυτών των θεμάτων, των σχετικών λεπτομερειών αλλά και άλλων θεμάτων διμερούς ενδιαφέροντος.

Εκτός αυτών, συζητήσαμε ενδεχόμενες κοινές πρωτοβουλίες μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας που θα ξεκινήσει, όπως είναι γνωστό, από το πρώτο εξάμηνο του 2014.

Κάναμε μια ανασκόπηση των εξελίξεων στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις εξελίξεις στο πρόβλημα της Συρίας.

Συμφωνήσαμε να ξαναβρεθούμε πολύ σύντομα, ίσως και μέσα στο καλοκαίρι όπου πιστεύω ότι ο κ. Λε Ντριάν θα ανταποκριθεί στην πρόσκληση μου να έρθει για λίγες ημέρες στην Αθήνα».


Τα επιχειρήματα κατά της ενοικίασης φρεγατών τύπου FREMM από το ΠΝ είναι συντριπτικά και έχουν καταγραφεί επανειλημμένα από σοβαρούς παρατηρητές (1, 2, 3). Από πλευράς μας είχαμε τονίσει το ζήτημα της ελληνικής βιομηχανικής συμμετοχής που ακυρώνεται με την ενοικίαση, παρατηρώντας επίσης ότι "με δεδομένο ότι η Γαλλία χρειάζεται αυτή τη συμφωνία πολύ περισσότερο από την Ελλάδα, ορισμένες βασικές αρχές πρέπει να διατυπωθούν:

1. Όπως έχει τονιστεί και από άλλους, είναι αδιανόητη η σπατάλη πόρων για την ενοικίαση νέων πλοίων, την ώρα που το ΠΝ δεν έχει πόρους για να συντηρήσει τα υπάρχοντα (ιδίως τα υποβρύχια), να παραλάβει όσα ναυπηγούνται και να εκσυγχρονίσει τις φρεγάτες ΜΕΚΟ.

2. Είναι ακόμη πιο αδιανόητη η ενοικίαση νέων πλοίων, όταν αυτά δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του ΠΝ. Κανένα επιχείρημα "επείγοντος", "διασφάλισης της ΑΟΖ" κλπ. δεν τη δικαιολογεί. Με πλοία που δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του, είναι αυτονόητο ότι το ΠΝ δεν θα μπορεί να εκτελέσει ούτε αυτή την αποστολή, αλλά ούτε και τις άλλες.

3. Είναι κρίσιμο να ξεκαθαριστεί για ποιο σκοπό προορίζονται τα πλοία στο ΠΝ. Ας σημειωθεί ότι στο Γαλλικό Ναυτικό οι φρεγάτες FREMM προορίζονται για ρόλο ανθυποβρυχιακό (ASW), και ιδίως για τη συνοδεία και προστασία των πυρηνικών υποβρυχίων βαλλιστικών βλημάτων (SSBN) από εχθρικά επιθετικά υποβρύχια (SSN) κατά την έξοδό τους προς τις περιοχές περιπολίας τους. Ανάλογος είναι και ο εξοπλισμός των γαλλικών φρεγατών, δηλαδή ανθυποβρυχιακός. Στην Ελλάδα όμως έχει διαδοχικά προβληθεί ως στόχος της απόκτησης των συγκεκριμένων φρεγατών η... κρούση χερσαίων στόχων μέσω του πυραύλου SCALP Naval, αλλά και η... άσκηση καθηκόντων φρεγάτας αντιαεροπορικής άμυνας (AAW). Όμως η μεν πρώτη δε συνιστά προτεραιότητα για το ΠΝ, ενώ η δεύτερη προϋποθέτει αλλαγή βασικών στοιχείων του εξοπλισμού της φρεγάτας, ιδίως του ραντάρ Herakles με άλλο φασικής διάταξης, αλλά και του φορτίου ΑΑ πυραύλων κατά το πρότυπο της φρεγάτας αεράμυνας FREDA που βασίζεται στις FREMM. Οι αλλαγές αυτές είναι εφικτές, αλλά προφανώς σε νέες ναυπηγήσεις ελληνικών προδιαγραφών, και όχι σε πλοία που προορίζονταν για το Γαλλικό Ναυτικό.

4. Δεδομένης της οικονομικής κατάστασης της χώρας, θα πρέπει να συμφωνηθεί ότι η Ελλάδα θα πληρώσει την αξία των πλοίων μετά την παραλαβή, δοκιμή και αποδοχή τους - τα παθήματα (των υποβρυχίων) κάποτε πρέπει να γίνουν μαθήματα...

5. Όπως οι Γάλλοι φροντίζουν για την επιβίωση της ναυπηγικής τους βιομηχανίας, πρέπει να φροντίσουμε κι εμείς: θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητη η ναυπήγηση αριθμού φρεγατών σε ελληνικά ναυπηγεία, και μάλιστα τουλάχιστον ίσου με τον αριθμό που θα ναυπηγηθεί στα γαλλικά ναυπηγεία...

Εν κατακλείδι, αν οι Έλληνες φορολογούμενοι πρόκειται να διασώσουν άλλη μια συμμαχική στρατιωτική βιομηχανία (όπως έκαναν π.χ. με τη γερμανική KMW), τουλάχιστον αυτή τη φορά ας πάρουν και το ανάλογο αντάλλαγμα..."


Όπως φαίνεται από τις δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας, τίποτα από αυτά δεν πρόκειται να συμβεί: η Ελλάδα βαδίζει ολοταχώς προς την ενοικίαση δύο φρεγατών που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες του ΠΝ. Πρόκειται για κολοσσιαίο σφάλμα, που θα υπονομεύσει ακόμη περισσότερο την ισχύ του ΠΝ, διοχετεύοντας δυσεύρετους πόρους σε ένα πρόγραμμα με πολιτική και μόνο σκοπιμότητα, και στερώντας τους από το λειτουργικό προϋπολογισμό του ΠΝ.

Ας ελπίσουμε ότι οι πολιτικές εξελίξεις (έστω με τη μορφή ενός ανασχηματισμού) θα αποτρέψουν το κακό, έστω την τελευταία στιγμή.

41 σχόλια:

κλαδιανος κωνσταντινος αξιωματικος Π.Ν. 21 Ιουνίου 2013 στις 5:12:00 μ.μ. EEST  

Για ποιο σφαλμα μιλατε? Η ASW εκδοση της FREEM που θα παραλαβουμε ειναι εξίσου σημαντική οπως και η AAW εκδοση που επισης χρειαζομαστε

Μάριος 21 Ιουνίου 2013 στις 5:59:00 μ.μ. EEST  

@ κλαδιανός κων/νος:

Εξίσου σημαντική ναι αλλά ASW ικανότητα έχουν λίγο-πολύ όλα τα κύρια πλοία του ΠΝ (το ελικόπτερο είναι στην πραγματικότητα το κύριο εργαλείο ASW μιας φρεγάτας όπως σίγουρα γνωρίζετε καλύτερα από εμένα). Ικανότητα όμως A/A περιοχής... κανένα.

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 6:15:00 μ.μ. EEST  

Και μια που είπαμε για ελικόπτερο, οι FREMM ΔΕΝ είναι πιστοποιημένες για συνεργασία με τα Seahawk του ΠΝ παρά μόνο με τα ελικόπτερα του γαλλικού ναυτικού (Panter, Lynx, NH90).
Δηλαδή και για ανθυποβρυχιακές αποστολές (ASW) αν τις πάρουμε, πάλι δε θα κάνουμε τη δουλειά μας.
Και κάτι ακόμα: αν ο "Κλαδιανός Κωνσταντίνος" είναι αξιωματικός του ΠΝ εγώ είμαι ο Πάπας.

Νίκος 21 Ιουνίου 2013 στις 6:27:00 μ.μ. EEST  

Πάντως τα Ατλαντίκ είναι καλή επιλογή για αφη ναυτικής συνεργασίας.
Με απασχολεί μόνο σε τι κατάσταση θα βρίσκονται. Με βάση τα δημοσιεύματα θα πάρουμε τα τέσσερα που δεν θα εκσυγχρονίσουν οι Γάλλοι, δηλαδή τα τέσσερα χειρότερα.

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 6:31:00 μ.μ. EEST  

Προφανώς τις παίρνουμε για να καταδιώξουμε Τούρκους βατραχανθρώπους !!!!!!!!!!!!

Αραγε τι όρους θα πρεριλαμβάνει το καθεστός ενοικίασης στην περίπτωση καταβύθισης τους εν καιρό πολεμικών επιχειρήσεων;

Αραγε εάν στρέψουμε το σοναρ προς τον ουρανό αποκτάμε Α/Α περιοχής;

Ειναι κρίμα να βλέπουμε το πάντα πρωτοπόρο Π.Ν σε τέτοιο κατάντημα

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 6:38:00 μ.μ. EEST  

@κλαδιανός
Σε κάθε blog στα σχόλια σου για τις γαλλικές φρεγάτες δεν ξέρεις να τις γράφεις σωστά. FREMM και όχι FREEM. Στο έχω γράψει και αλλού.... Μου αρέσει που ρωτάς τώρα πιο είναι το σφάλμα. Ποιος σου είπε ότι θέλουμε φρεγάτες με έμφαση στον α/υ πόλεμο ?? Σίγουρα έχεις υπηρετήσει στο ελληνικό ναυτικό ??


Είναι λάθος να πάμε σε ενοικίαση φρεγατών από οποιαδήποτε χώρα την στιγμή που δεν έχουμε αποφασίσει τον εκσυγχρονισμό των 4 ΜΕΚΟ, που δεν έχουμε παραλάβει τα 4 υποβρύχια από τα ναυπηγεία, που δεν έχουμε καν παραγγείλει μερικές μπαταρίες για τα υποβρύχια ,,209,, , που τα λεφτά μας δεν επαρκούν για να συντηρήσουμε τα πλοία του στόλου.
Φυσικά η υπόθεση των FREMM έχει σχέση με την αγορά της πολιτικής υποστήριξης των γάλλων στο θέμα της ανακήρυξης της ΑΟΖ.
Στο τέλος μία μέρα θα φάμε τα μούτρα μας..... Πάμε εντελώς στραβά και ανάποδα. Είδαμε και τα χάλια με τα υποβρύχια, τις ΤΠΚ, τα πυρομαχικά των αρμάτων, τα NH-90, τα C-27J, το σύστημα EΡΜΗΣ, τον εκσυγχρονισμό των Hawk, κ.α.
Γιάννης

κλαδιανος κωνσταντινος υπαξιωματικος Π.Ν. 21 Ιουνίου 2013 στις 6:42:00 μ.μ. EEST  

προς ανωνυμο 6 και 15@ υπαξιωματικος αγιε πατερα παπα....υπαξιωματικος! Και μια που είπαμε για ελικόπτερα να σας απαντησω οτι τα ιδια λεγανε για τα Seahawk οσων αφορα της φρεγατες kortenaer "S",αλλα ο συνδυασμος πετυχε και μια χαρα επιχυρουν απο αυτες.Το ιδιο θα συμβει με της FREMM.

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 6:47:00 μ.μ. EEST  

Tα ATL-2 φαίνεται να είναι η μοναδική λύση για εμάς γιατί δεν υπάρχουν υποψήφια α/φη από άλλες χώρες. Η Λόκχιντ έχει κάνει μία προσφορά αλλά ζητάει 250 εκατ. που είναι πάρα πολλά λεφτά για εμάς αυτή την περίοδο. Θα ήταν καλή περίπτωση να υπήρχαν 4-5 P-3C από το USN τα οποία να μπορούμε να αποκτήσουμε με δανεισμό ή έστω ενοικίαση χωρίς να πρέπει να πληρώσουμε μία περιουσία για τον εκσυγχρονισμό τους. Εδώ βέβαια θα αντιδράσει η Λόκχιντ η οποία θα δει να χάνει για τα καλά τον πελάτη και την γερή ΄κονόμα.
Το θέμα με τα γαλλικά α/φη είναι πόσο θα μας στοιχίζει η συντήρηση τους. Γενικά οι γάλλοι είναι ακριβοί και αυτά τα α/φη επειδή θα είναι επίσης πολύ λίγα αριθμητικά είναι επόμενο πως θα έχουν ακόμη πιο τσουχτερή υποστήριξη. Το βασικό θέμα είναι περισσότερο το οικονομικό.....
Γιάννης

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 6:50:00 μ.μ. EEST  

@ Κλαδιανός:
Το μόνο θέμα που αντιμετώπισε το ΠΝ σχετικά με τις επιχειρήσεις των Seahawk σε φρεγάτες "S" ήταν η αντοχή του ελικοδρομίου σε "βαριά" προσνήωση...
Και στο πρώτο σου σχόλιο (5.12 μμ) λέει "αξιωματικός" δίπλα στο όνομά σου, εσύ το έγραψες.
Παράκληση προς τους διαχειριστές να κοπεί το τρολ για να συζητήσουμε σοβαρά οι υπόλοιποι.

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 6:54:00 μ.μ. EEST  

Για εμένα δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι ο κλαδιανός είναι άσχετος.
Σε ότι αφορά τις φρεγάτες S μετά τον εκσυγχρονισμό τους άρχισαν να φιλοξενούν ε/π S-70. Eνισχύθηκε το κατάστρωμα του ελικοδρομίου ώστε να δέχεται S-70. Στις 4 S που δεν εκσυγχρονίστηκαν δεν επιχειρούν τα συγκεκριμένα ε/π.
Γιάννης

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 7:10:00 μ.μ. EEST  

Το θέμα είναι ότι τα Ατλαντίκ καλύπτουν ένα σημαντικό κενό στην επιτήρηση του θαλάσσιου χώρου μας. Ακόμα κι αν δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση θα βγάζουν τις αποστολές που απαιτεί το ΝΑΤΟ.
Το θέμα είναι, γιατί να φορτωθούμε και τις φρεγάτες; Δε μπορεί να γίνει μια συμφωνία μόνο για τα Ατλαντίκ;

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 7:22:00 μ.μ. EEST  

οι Αμερικάνοι ποτέ δεν θα έδιναν σε εναέρια πλατφόρμα όπλα για χρήση. Οι Γάλλοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Τα σαπάκια που θα μας δώσουν θα είναι σε πολυ καλύτερη θέση για συνδυασμένες αεροναυτικές επιχειρήσεις από οτι οι απέναντι. Όσων αφορά τα πλοία θα πρέπει μερικοί να καταλάβουν οτι η πλατφόρμα που δίνουν σκοπό έχει την προβολή ναυτικής ισχύος στα πλαίσια μεγάλης δύναμης.Η χρήση της από το πολεμικό ναυτικό στο άμεσο μέλλον θα δώσει την δυνατότητα να εκμεταλευτουμε το παράθυρο που μας δίδεται για αξιοποίηση υδρογονανθράκων στην μεσόγειο. Με αυτές τις παραλαβές αμβλύνεται η πίεση από τις ΗΠΑ μέσο Τουρκίας προκειμένου να μείνουμε στα αυγά μας, και να κοιτάμε προς την δραχμή και τους φίλους μας τους Αμερικάνους.

Χρήστος 21 Ιουνίου 2013 στις 7:39:00 μ.μ. EEST  

Μην την πέφτετε στο κλαδιανό. Ο άνθρωπος έχει δηλώσει φορά παρτίδα στο strategy οτι είναι ΝΔ και σαμαρικός. Τα αφεντικά του υπερασπίζεται.Έχει ξεχάσει μέχρι και τις μειώσεις μισθών.
Μετά απορούμε γιατί έχουμε καταντήσει έτσι.Πρώτα το κόμμα και μετά το εθνικό συμφέρον.Πιστεύω πως είναι καλές οι φρεγάτες.Αυξάνεται και η πολυτυπία του ΠΝ έτσι.Να έχουμε να παίζουμε.Εάν προχωρήσει και δεν βγουν οι ναύαρχοι να αντιδράσουν(που δεν θα βγουν)σε αυτό το σφάλμα, ας το κλείσουμε το μαγαζί και να γλιτώσουμε τα 3 δις για την άμυνα.

Χρήστος subzero

ΥΓ Αντε με το καλό να έρθουν και τα BMP3

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 8:06:00 μ.μ. EEST  

@ 21/6 ώρα 7.22 μμ
Αρλούμπα επιχείρημα νο 1. ,,οι αμερικάνοι ποτέ δεν θα έδιναν σε εναέρια πλατφόρμα όπλα για χρήση,,

Τα P-3C μπορούν να φέρουν τορπίλες, νάρκες και πυραύλους Χαρπούν και οι αμερικάνοι μας τα δίνουν με αυτά τα όπλα.
Τα P-3B του Π.Ν ήταν άοπλα ή έφεραν όπλα που δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε ??

αρλούμπα επιχείρημα νο 2 ,,τα σαπάκια που θα μας δώσουν θα είναι καλύτερα για συνδιασμένες επιχειρήσεις από των απέναντι,,

Οι απέναντι έχουν καινούργια α/φη ναυτικής περιπολίας. Τα μεταχειρισμένα μη εκσυγχρονισμένα α/φη δεν μπορούν να είναι καλύτερα από τα καινούργια.

τιτανοτεράστια αρλούμπα επιχείρημα νο 3.
,,η πλατφόρμα που δίνουν έχει σκοπό την προβολή ναυτικής ισχύος στα πλαίσια μεγάλη δύναμης,,.

Δεν υπάρχει ναυτική ισχύ με πλατφόρμα που φέρει πυροβόλο 76 χλστ, πυραύλους Aster-15, δεν έχει καθαρό-αιμο CIWS, δεν μπορεί να επιχειρήσουν από αυτή τα S-70. Μιλάμε για τα πλοία που θα ενοικιάσουμε. Αυτά πρέπει να φέρουν πυροβόλο 127 χλστ και όχι πυροβόλο που φέρουν πυραυλάκατοι και κορβέτες, πρέπει να έχουν 2 RAM, πρέπει να έχουν πυραύλους Aster-30 ή SM-2, καλύτερα ραντάρ κ.α.

Το γαλλικό πλοίο είναι ακριβό και υπο-εξοπλισμένο. Με λιγότερα λεφτά μπορούμε να αγοράσουμε καλύτερα πλοία. Το ναυτικό δεν θέλεις τις FREMM και για να μην τις θέλει ξέρει πολλά περισσότερα από αυτούς που λένε για πλατφόρμες ναυτικής ισχύος στα πλαίσια μεγάλης δύναμης και πράσινα άλογα.
Γιάννης


Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 8:21:00 μ.μ. EEST  

Πάντως στα οικονομικά χάλια που είμαστε την διαφορά ίσως κάνουν κάτι τέτοιες κινήσεις. Και το Γ. ΑΒΕΡΩΦ όταν αγοράσαμε δεν ήταν αυτό που πραγματικά χρειαζόμασταν αλλά έκανε μια χαρά την δουλειά.

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 10:00:00 μ.μ. EEST  

Πάντως ο Αρχηγός του ΠΝ πριν μερικές μέρες στην Κρήτη επισκέφτηκε τη γαλλική Φρεγάτα FORBIN κλάσης Horizon.

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 10:10:00 μ.μ. EEST  

@Χρήστος

Κράτα τις πολιτικές σου προτιμήσεις ή αποδοκιμασίες για τον εαυτό σου, γίνεσαι χειρότερος από αυτόν που κατακρίνεις.

Νίκος

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 10:36:00 μ.μ. EEST  

μα είναι δυνατόν να ξέρετε εσείς καλύτερα από το Πάνο; Το Πάνο που πολέμησε στο (?), που υπηρέτησε στο (?), που εργάστηκε στο (?)
Και τέλος πάντων η Γαλλία θα πολεμήσει για την Ελλάδα αν χρειαστεί επειδή νοικιάζουμε 2 φρεγάτες. Άμα μας πειράξουν πολύ θα ρίξει και πυρηνικά. Μαθετε μπαλίτσα αγόρια μου

Ανώνυμος 21 Ιουνίου 2013 στις 11:50:00 μ.μ. EEST  

@ Κλαδιανέ,

Άρχισες από "αξιωματικός", αυτουποβιβάστηκες αργότερα σε "υπαξιωματικό", δεν γράφεις σωστά την ονομασία του σκάφους, τα Ελληνικά σου πάσχουν τραγικά από ορθογραφία κλπ, κλπ, κλπ. Να υποθέσω πως στην ΣΜΥΝ εισέρχονται στούρνοι που δεν ξέρουν ούτε Ελληνικά να γράφουν? Να υποθέσω πως θα εκπέσεις ακόμη περισσότερο του "αξιώματός" σου κι έτσι που το πάς στο τέλος θα παραδεχθείς πως είσαι "αρβυλοφύλακας μακράς ανακατατάξεως"? Πόσο κατρακύλα ρε φίλος, και αν θες να στο πω κι αλλιώς, πόσο στέρηση για αυτή τη ρημάδα τη λευκή στολή πρέπει να σου έχει προκαλέσει η αποτυχία (ανικανότητα ίσως?) σου να γίνεις "στέλεχος"? Πόσο πιο χαμηλά πιά? Πόσο?

Ανώνυμος 22 Ιουνίου 2013 στις 12:51:00 π.μ. EEST  

...Πλακωσατε οι «Κουντουριωτηδες» και τα βαλατε με το Κλαδιανο που απλως εκφραστηκε θετικα για την επιλογη και λιγο ελειψε να τον κρεμασετε! Ουτε εγω συμφωνω με την αποψη του, αλλα ετσι με την μια, μπαμ και κατω;!
:(

Για τις FREMM μην βιαζεστε να κρηνετε, γιατι ακομη δεν ειναι γνωστο τι «κουστουμι» θα φορανε!
Ισως κατσει «κουστουμι» τυπου FREDA, λεω ισως!
Τιποτα δεν ειναι σιγουρο μεχρι να πεσουν οι υπογραφες!

τ-κ-π

Nicholas 22 Ιουνίου 2013 στις 2:37:00 π.μ. EEST  

Πως το ξέρετε ότι το ΠΝ σκοπεύει να ενοικιάσει δύο φρεγάτες τύπου FREMM ; Υπάρχει μόνο μια FREMM στην υπηρεσία του Γαλλικού Ναυτικού και η δεύτερη η Normandie πρόκειται να γίνει επιχειρησιακή τον Μάιο του 2014 .

Οδυσσέας 22 Ιουνίου 2013 στις 9:58:00 π.μ. EEST  

@ Nicholas:
Τι εννοείς πώς το ξέρουμε; Στις δηλώσεις του ο Παναγιωτόπουλος λέει "δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή στο θέμα της ενοικίασης των δύο φρεγατών" και προσθέτει ότι τον Ιούλιο θα πάει ο Α/ΓΕΝ για τις λεπτομέρειες. Χρειάζονται κι άλλες πληροφορίες;
Το ότι υπάρχει μόνο μία FREMM σε υπηρεσία στο γαλλικό ναυτικό ναυτικό είναι σωστό, αλλά δεν αναιρεί τις δηλώσεις Παναγιωτόπουλου. Απλά δείχνει και πόσο λάθος είναι η επιλογή αυτή: υποτίθεται ότι θέλουμε την ενοικίαση για να επισπεύσουμε τη διαδικασία, να έχουμε άμεση ενίσχυση κλπ., αλλά οι φρεγάτες που θα νοικιάσουμε "για πιο γρήγορα" δεν έχουν καν καθελκυσθεί!
Σύμφωνα με εκτιμήσεις σοβαρών σχολιαστών είναι πιθανό να "νοικιάσουμε" την τέταρτη φρεγάτα της κλάσης (D653 Languedoc) που προβλεπόταν να μπει σε υπηρεσία αρχές του 2016 και την έβδομη (D656 Bretagne) που προβλεπόταν να μπει σε υπηρεσία στα μέσα του 2018!
Εννοείται ότι με τέτοιο χρονοδιάγραμμα παραδόσεων δεν έχουμε ούτε άμεση ενίσχυση ούτε "προστασία της ΑΟΖ στην κρίσιμη επόμενη πενταετία" όπως γράφουν το Πράβδανετ και άλλοι διαφημιστές. Με τέτοιο χρονοδιάγραμμα, θα μπορούσαμε να αγοράσουμε τα πλοία και να τα διαμορφώσουμε όπως θέλουμε.

Ανώνυμος 22 Ιουνίου 2013 στις 10:49:00 π.μ. EEST  

Καλημέρα ,ειναι η πρώτη φορά που θα σχολιάσω στο
Εν Κρυπτώ το οποιο το θεωρώ εξαιρετικό blog.Ειμαι χρονια παρατηρητής των αμυντικών θεμάτων της Ελλάδας.Η άποψη μου ειναι περιληπτικά ειναι οτι στους καιρούς που ζούμε στην Ελλάδα ,το να προχωρήσει ενα τόσο σημαντικο εξοπλιστικο προγράμμα με ΕΛΑΧΙΣΤΑ,αναλογικά με το μέγεθος του προγράμματος ,χρήματα ,ειναι ευχής έργον.Τα θέματα υποεξοπλισμου και ραντάρ υφίστανται ,αλλα αφενός δεν μας λέει κανεις οτι δεν θα λυθούν πριν την παράδοση των σκαφών ,αφετέρου λύνονται και μετα με τροποιποιησεις.Το βασικό θέμα ειναι οτι παίρνουμε δυο νέα σκάφη ,αρκετα μεγάλα για να επιχειρούν στην ανατολική Μεσόγειο και υπερσύγχρονα .Επισης όσον αφορά τους χρόνους παράδοσης ,εχει ειπωθεί οτι θα παραλάβουμε το τρίτο και τέταρτο σκάφος ,πιθανώς το δεύτερο αντι για το τέταρτο ,ητοις το 2014 και 2015.Επιπλεον ισχυροποιείται ο αμυντικός δεσμός μας με Γαλλία,σημαντική πηγή προμήθειας μεταχειρισμενοθ υλικού δυτικής προελευσης(με προβλήματα στο παρελθόν βεβαια.)

Ανώνυμος 22 Ιουνίου 2013 στις 1:24:00 μ.μ. EEST  

Η χρήση των FREMM από το Γαλλικό ναυτικό ,όπως περιγράφεται στο άρθρο, ταιριάζει και στην περίπτωσή μας δηλ. γιά προστασία των U214 κατα την έξοδό τους από τους ναυστάθμους γιά περιπολία. Μετά άντε να τα βρούνε. Ακόμη η ηλεκτροκίνηση των FREMM , όταν χρησιμοποιείται,τις καθιστά πιο αθόρυβες στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο τουτέστιν δεν θα ξέρουνε από που τους ήρθε. Όσον αφορά στον ASTER30 η χρήση του είναι μονόδρομος και μόνο το ΠΝ θα ξέρει αν στους εκτοξευτές SYLVER έχουν φορτωθεί ASTER15 ή ASTER30. Σχετικά με το ραντάρ HERACLES (S band partly antistealth όπως ΕΜΒ145) κάνει στους Γάλλους και δεν κάνει γιά το ΠΝ ? Εκτός αυτού η FREMM διαθέτει παθητικό σύστημα επιτήρησης IRST 360 deg και μπορεί να περιπολεί χωρίς Η/Μ εκπομπές (με τα ραντάρ κλειστά). Το σημαντικό είναι να έχουμε παραλάβει μέχρι τότε τα U214.
Dinos.

Ανώνυμος 22 Ιουνίου 2013 στις 1:25:00 μ.μ. EEST  

Αν χαλάσει καμιά από αυτές, που θα την πάνε για επισκευή; Με ρυμουλκά στην Γαλλία; Ή στην Τουρκία;. Γιατί ναυπηγεία δεν έχουμε πλέον στην Ελλάδα και σε λίγο δεν θα έχουμε όχι πιστοποιημένο, αλλά ούτε καν εκπαιδευμένο και έμπειρο προσωπικό ναυπηγείων. Θα ακούσει κανείς επιτέλους; Ή θα πρέπει να αλλάξουμε γλώσσα; Είναι πολύ κοντά ο εξευτελισμός ..... και οι αλήθειες το ίδιο ...... και χωρίς φόβο και πάθος .....

Ανώνυμος 22 Ιουνίου 2013 στις 1:47:00 μ.μ. EEST  

@Ο/Η Οδυσσέας 22 Ιουνίου 2013 - 9:58:00 π.μ. EEST
"..Με τέτοιο χρονοδιάγραμμα, θα μπορούσαμε να αγοράσουμε τα πλοία και να τα διαμορφώσουμε όπως θέλουμε..."
Θα διαφωνησω μαζι σου. Εαν ακομη -θεωρητικα παντα- υπογραφανε αυριο το πρωι για την αγορα, χρειαζονται τουλαχιστον 4 χρονια, αν οχι 5 - εξαρταται απο πολλους παραγοντες - για να ολοκληρωθει η ναυπηγηση του πρωτου πλοιου και να αρχισουν οι δοκιμες πριν απο την παραδοση στο ΠΝ. Προσθεσε τον χρονο εκπαιδευσης του πληρωματος και το πρωτο πλοιο δεν θα μπορει να θεωρηθει «ετοιμο» για χρηση νωριτερα απο τουλαχιστον πενταετια και βαλε. Δηλαδη με τα σημερινα δεδομενα οχι νωριτερα απο το καλοκαιρι του 2018!
Η ενοικιαση, τουλαχιστον ετσι οπως παρουσιαζεται απο αυτη την πτυχη επιτρεπει να κερδιθει καποιος χρονος. Αξιζει ομως τον κοπο; Ειναι οντος τετοια η κατασταση και τα δεδομενα που να μην μπορει να καθορισθει μια αγορα με ντοπια ναυπηγηση; Λενε οτι το 1980 με αυτον τον τροπο αποκτηθηκαν οι Ολλανδικες "S", και απλα επαναλαμβανουν το ιδιο σεναριο.

.και- (πρωην τ-κ-π)

Ανώνυμος 22 Ιουνίου 2013 στις 2:28:00 μ.μ. EEST  

Οποιαδήποτε προμήθεια των Ε.Δ. και υπο οποιαδήποτε μορφή όταν αυτή προέρχεται απο Γαλλία ή Ρωσία προκαλεί ΑΜΟΚ στο enkripto

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 22 Ιουνίου 2013 στις 4:21:00 μ.μ. EEST  

Ό,τι διαμόρφωση και αν έχουν οι FREMM δεν ταιριάζουν από άποψη υποσυστημάτων με αυτά που για δεκαετίες χρησιμοποιεί το ΠΝ. Να έχουμε το νου μας για καμιά απόσυρση φρεγατών(όπως η περίπτωση που περιγράφεται εδώ:http://hellarmforces2010.blogspot.gr/2013/05/blog-post_8339.html και χάθηκε άδικα και ανόητα. Και να προστατεύσουμε την επένδυση στις ΜΕΚΟ με την αναβάθμιση που επιβάλλεται να γίνει τώρα και όχι αύριο. Όταν είναι να αγοράσεις και μάλιστα ακριβά, δεν παίρνεις ό,τι σου πετάνε. Και τώρα για αγορά μιλάμε ουσιαστικά - προφανώς θα αγοραστούν στο μέλλον τα ίδια ή παρόμοια πλοία. Τα άλλα έχουν όλα ειπωθεί και εδώ και αλλού και καλύτερα απ'όσο θα μπορούσα να τα πω.

Ανώνυμος 22 Ιουνίου 2013 στις 4:52:00 μ.μ. EEST  

ΝΑ ΘΥΜΙΣΩ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΦΡΕΓΑΤΕΣ "ΕΛΛΗ" ΚΑΙ "ΛΗΜΝΟΣ" ΗΤΑΝ ΥΠΟ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΣΤΕΓΟΥ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΧΩΡΑΝΕ ΤΑ ΑΒ-212, ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΥΟ PHALANX ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΟΙ ΟΛΛΑΝΔΙΚΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΑΝΤΙΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΥ OTO MELARA ΠΑNΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΣΤΕΓΟ.
ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΘΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΙΣ ΔΥΟ FREMM ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΑΧΡΗΣΤΕΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΒΙΑΣΤΗΚΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΠΟΥ «ΓΕΡΝΟΥΝ».
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ, ΑΡΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ.
ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΘΕΙ, ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ CIWS PHALANX ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΣΤΕΓΟ ΤΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ, ΑΛΛΑ ΔΕΔΟΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ FREMM.
Ο ΠΥΡΑΥΛΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 8 EXOCET Mk.3, 8 SCALP NAVAL ΚΑΙ 24 ASTER-30. ΣΑΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΟΙ ASTER-30 ΕΙΝΑΙ ΟΣΟΙ ΚΑΙ ΟΙ STANDARD ΣΤΑ Α/Τ ADAMS ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ (ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ Ο ΕΚΤΟΞΕΥΤΗΣ ΤΟΥΣ ΕΙΧΕ 40 ΘΕΣΕΙΣ ΒΛΗΜΑΤΩΝ, ΜΕΤΕΦΕΡΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 8 SEA SPARROW, 6 HARPOON ΚΑΙ 2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ STANDARD).
ΤΩΡΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ, ΟΥΤΕ ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΖΕΙ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΜΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΙΠΟΤΑ, ΑΛΛΩΣΤΕ, ΑΠΟ ΤΟΝ Β! Π.Π. ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ '60 ΤΟ Π.Ν. ΕΙΧΕ ΝΟΙΚΙΑΣΜΕΝΕΣ ΑΓΓΛΙΚΕΣ ΚΟΡΒΕΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ.

ΦΛΩΡΑΤΟΣ ΟΘΩΝ

Ανώνυμος 22 Ιουνίου 2013 στις 5:41:00 μ.μ. EEST  

Λοιπον ας αποφυγω να σχολιασω την ημιμαθεια και την αγνοια και πανω απο ολα της νεοΕλληνικη ασθενεια της 'ξερολα' συναντα κανεις εδω μεσα.
Βλεπω πως το 'ακροατηριο' ειναι γεματο απο αμερικανακια και εθνομηδενιστες, βλ. ιδεολογους ταλιμπαν. Δεν πειραζει η πραγματικοτητα θα σας δωσει το καταλληλο χαστουκι...
Αρχιζουμε λοιπον....
Οι φρεγατες οι οποιες θα ενταχθουν με 'leasing to own'(αρθρογραφε του strategy report, δινεις σημασια;;), θα ειναι η Normandie και η Aquitaine...
Τα letter of understanding/memmorendum of understanding μεταξυ της μεχρι στιγμης διακρατικης συμφωνιας Γαλλιας & Ελλαδος, βασιζονται σε αυτες τις διασκευες των δυο πρωτων σκαφων και αυτες τις διαμορφωσης σε οπλικο εξοπλισμο....
( http://www.asian-defence.net/2010/09/mbda-settles-fremm-frigate-missile.html)
"French industry has locked down the missile specifications of an air defense model of the FREMM multimission frigate in talks with Greece and is embarking on negotiations on industrial cooperation, industry executives said.

Despite the budgetary crisis assailing Athens, industry executives hope the Greek Navy will sign for the FREMM warship in 2012. Talks have centered on an order for four ships and options for two more.

Missile maker MBDA would supply a total 56 surface to air missiles on the air defense frigate proposed to the Greek authorities....."

(http://www.trdefence.com/2010/09/24/greek-fremm-missile-specifications-set/)
"Greek FREMM Missile Specifications Set
Despite the budgetary crisis assailing Athens, industry executives hope the Greek Navy will sign for the FREMM warship in 2012. Talks have centered on an order for four ships and options for two more.
Missile maker MBDA would supply a total 56 surface to air missiles on the air defense frigate proposed to the Greek authorities.
In the configuration proposed, the long range Aster 30 missiles would be housed in three Sylver A50 launchers and a Sylver A70 launcher in the front of the ship, Stéphane Bertuzzi, MBDA head of naval systems told journalists here. In addition, the vertical launch Mica missile would be housed in six Sylver A35 launchers at the rear.
“This is what we’ve proposed to the Greek Navy,” Bertuzzi said.
In the French Navy anti-submarine warfare version of the FREMM, the A70 launcher would be used for the Scalp cruise missile, giving a deep strike capability of 1,000 kilometers...."

για Γαλλοφωνους
(http://www.meretmarine.com/fr/content/fremm-grecques-le-contrat-ne-pas-rater-pour-dcns )
Vous êtes ici
Accueil › Défense ›
FREMM grecques : Le contrat à ne pas rater pour DCNS

Ποιο ειναι το σκαφος Aquitaine....
http://www.defense.gouv.fr/marine/a-la-une/la-marine-receptionne-la-fremm-aquitaine/

http://www.defense.gouv.fr/var/dicod/storage/images/base-de-medias/images/marine/batiments/aquitaine/ada-fregate-aquitaine-v5/2082183-2-fre-FR/ada-fregate-aquitaine-v5.jpg

under construction Hellenic FREMM site...(http://www.fremm.gr/index.html)

eksothen

Nicholas 22 Ιουνίου 2013 στις 7:42:00 μ.μ. EEST  

@ Οδυσσέας

Είναι πιθανό ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας να εννοεί την ενοικίαση δύο αντιαεροπορικών φρεγατών είτε τύπου Horizon ή τύπου Cassard που ήδη βρίσκονται σε υπηρεσία στο Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό;

Ανώνυμος 23 Ιουνίου 2013 στις 12:20:00 π.μ. EEST  

ΟΛΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΠΩΣ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΕΝΑΝ ΔΡΟΜΟ ΠΛΗΡΟΥΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΞΕΝΕΣ ΑΜΥΝΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΔΕΝ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΑΛΛΑ ΟΦΕΛΗ.ΠΑΡΑΓΓΕΙΛΑΜΕ ΤΑ LEO 2 HELL ΧΩΡΙΣ ΟΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ 2Α4 ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΩΡΑ ΝΑ ΤΑ ΕΧΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΕΞΕΛΙΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.ΠΑΡΑΓΓΕΙΛΑΜΕ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ 214 ΑΛΑ ΣΑΠΙΖΟΥΝ ΣΤΟΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΝΗΘΕΙΑ IDAS.ΑΓΟΡΑΣΑΜΕ ΤΑ KORNET ΑΛΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΜΑΣ ΕΝΔΙΕΦΕΡΕ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ.ΑΜΦΙΒΑΛΩ ΑΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ(ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΝΟΙΑΖΕ ΜΙΑ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΜΕ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΙΧΜΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ.
ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΡΕΣΟΥΝ ΟΥΤΕ ΤΑ M1A1 ABRAMS ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΤΑ MOLF!
ΟΙ S-300???
ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΑΞΙΩΣΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ. ΟΙ ΕΛΒΟ, ΕΑΣ ΚΑΙ ΕΑΒ (ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥΣ NEURON)ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ? Η ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ... ΜΙΖΩΝ?
ΤΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΕΙ ΜΙΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΑΡΑΓΕΙ, ΝΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ (ΗΠΑ L.M. ΓΙΑ ΝΕΟ AEGIS, ΡΩΣΙΑ RXBN ΓΙΑ S-300), ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΣΕΙ ΔΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ (ALTAY, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΚΟΡΒΕΤΕΣ, ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΑ ΚΤΛ) ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΕΙΣ ΟΠΩΣ Η ΙΑΠΩΝΙΑ, ΟΙ ΗΠΑ, Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΤΛ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΠΑΞΙΩΣΕΙ ΠΛΗΡΩΝ ΤΗΝ ΕΓΩΡΙΑ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ

Οδυσσέας 23 Ιουνίου 2013 στις 9:50:00 π.μ. EEST  

@ Aνώνυμο 2.28:
Μπορείς να βρεις θετική στάση του Εν Κρυπτώ για ρωσικό σύστημα π.χ. εδώ και για γαλλικό σύστημα π.χ. εδώ. Και τώρα πίσω στην τρύπα σου.

@ Nicholas:
Μακάρι να ήταν έτσι, αλλά οι πληροφορίες είναι διαφορετικές. Για τις Horizon το αποκλείω (μιλάμε για 2 μόλις πλοία, με ηλικία περίπου δεκαετίας που το γαλλικό ναυτικό τα χρειάζεται).
Οι 2 φρεγάτες κλάσης Cassard θα ήταν καλές προσθήκες, αν μπορούσαν να μας διατεθούν. Βέβαια ο εξοπλισμός τους ανάγεται τεχνολογικά στη δεκαετία του '90 αλλά θα έδιναν μια αρκετά καλή λύση αεράμυνας περιοχής με τους 40 SM-1 που μεταφέρουν.

Ανώνυμος 23 Ιουνίου 2013 στις 1:02:00 μ.μ. EEST  

@eksothen
Ενδιαφεροντα τα οσα αναφερεις, αλλά τα περισσοτερα ειναι «obsolete» απο τα γεγονοτα (χαλια οικονομιας) αλλα και απο την εξελιξη της τεχνολογιας σε οτι αφορα τα AAW πλοια (FFG/DDG) απο Γαλλικης πλευρας (πχ Thales Sea Fire 500 radar).
Το τι θα φερει ο Αη Βασιλης «Πανος» ειναι αγνωστο ακομη. Θα μεινει ετσι μεχρι να υπογραφει ενα συμβολαιο ή μια διακρατικη οπου εκει θα φανουν σχεδον ολα!

.και-

Ανώνυμος 23 Ιουνίου 2013 στις 3:09:00 μ.μ. EEST  

λαθος η σωστο μπορει να φανει στην πορειο

το πιο σημαντικο για μενα δεν ειναι οι fremm αλλα να βγουμε απο την οικονομικη κατασταση

προτιμω να ξαναλειτουργησει η οικονομια και ας κανουμε εξοπλιστικα λαθοι παρα να μην μπορουμε να αγορασουμε τιποτα...

Akritas 23 Ιουνίου 2013 στις 5:44:00 μ.μ. EEST  

Φαντάσου να έχεις δανειστεί FREMM,
να γίνει θερμό επεισόδιο με τον Τούρκο,
να στην βουλιάξει και να την πληρώσεις στους Γάλλους 3 φορές παραπάνω απ'όσο αν την αγόραζες ως δικιά σου.
Μιλάμε για πολιτική και όχι παίξε γέλασε.

Ανώνυμος 23 Ιουνίου 2013 στις 10:07:00 μ.μ. EEST  

O eksothen που στέλνει το μήνυμα από την Αυστραλία να κάνει κριτική και να μας ενημερώσει (έχει διαβάσει κάπου ένα άρθρο..) ποιες φρεγάτες θα παραλάβουμε ας γνωρίζει ότι δεν έχει αποφασιστεί ακόμη ποιες θα παραλάβουμε.
Από έξυπνους και νούμερα χορτάσαμε.....


Απάντηση σε άλλο σχόλιο.
Είναι δυνατόν να θέλουμε FREMM για να προστατεύσουμε τα υποβρύχια όταν θα βγαίνουν από την Σαλαμίνα ??
Σχετικά με τον Aster-15 δεν πρέπει να τον αποκτήσουμε. Από την στιγμή που ο ESSM είναι νέος πύραυλος στον στόλο πρέπει να προχωρήσουμε με αυτόν. Κανονικά θα πρέπει να αποφύγουμε και τους MICA VL για την αντιβληματική άμυνα και στα CIWS να αποκτήσουμε επιπλέον RAM ή έστω να μπουν αναβαθμισμένα Phalanx.
Γιάννης

Ανώνυμος 24 Ιουνίου 2013 στις 10:14:00 π.μ. EEST  

@Γιάννης 23 Ιουνίου 2013 - 10:07:00 μ.μ. EEST

Με τα σημερινα δεδομενα δεν νομιζω οτι μπορει να γινει η οποιαδηποτε αλλοιωση στα οπλικα συστηματα που φερουν οι FREMM. Μια τετοια επιλογη για να μπορεσει να γινει εχει καποιες προυποθεσεις:
Ο κατασκευαστης/αναδοχος να επιτρεψει να γινουν οι τροποποιησεις για να ενσωματωθουν τα «νεα» οπλα. Να υπαρχει χρονος για να τροποποιηθει η σχεδιαση για να μπορεσει να ενσωματωσει τα οπλα. Και τελευταιο, ο πελατης να ειναι προθημος να επομισθει στο ακεραιο το κοστος.
Ανφιβαλω εαν σημερα υπαρχουν οι συνθηκες (πχ. Ελληνικο χρημα) και η προθημια για τουλαχιστον ενα απο τα παραπανω. Και αυτα ισχυουν για νεες κατασκευες, αλλα οχι για «νοικιασμενα» πλοια.
Εαν και οταν ερθουν τα πλοια, θα ερθουν «ετοιμες» με ελαχιστες τροποποιησεις. Ισως το μονο που θα αλλαξει ειναι τα συστηματα επικοινωνιων, αλλα μαλλον ουτε και αυτα, γιατι εαν ισχυει το καθεστος «ενοικιασης» -για οσο κρατησει- η ιδιοκτησια παραμενει Γαλλικη και το ΠΝ θα πρεπει να ζητα την αδεια στο Γαλλικο Ναυτικο ακομη και για την βαφή με απλη μπογιά ή για το βιδωμα μιας απλης βιδας!(τροπος του λεγειν). Στο παρελθον σε κατασταση «ενοικιασης» ειχαν αποκτηθει αντιτορπιλικα απο Η.Π.Α. Το ΠΝ τους «εβαλε χερι» μονο οταν αποκτησε την κατοχη τους με αγορα εναντι ενος μικρου τιμηματος.

.και-

Ανώνυμος 24 Ιουνίου 2013 στις 1:09:00 μ.μ. EEST  

@ 23/6 ώρα 12.20 π.μ
Το πρόβλημα με τα άρματα Μ-1 βρίσκεται στα βλήματα τους. Ακόμη και σήμερα να έρθουν τα 400 Μ-1 τα βλήματα θα τα αποκτήσουμε κάποτε. Προσωπικά πιστεύω όχι σε λιγότερο από 10 χρόνια από σήμερα.

Οι ισραηλινοί δεν έχουν κάποιο πλοίο που να μας ενδιαφέρει. Η Saar-5 είναι μικρή για εμάς. Αυτοί εκεί έχουν δείξει ενδιαφέρον για τις αμερικανικές LCS και κάποιο γερμανικό σχέδιο ΜΕΚΟ. Αν είναι να πάμε σε συμπαραγωγή πλοίων αυτά θα αφορούν γερμανική ή γαλλική σχεδίαση. Πολιτικοί οι λόγοι.....
Γιάννης

Ανώνυμος 25 Ιουνίου 2013 στις 3:39:00 μ.μ. EEST  

@ 23/6 ώρα 10.07 μ.μ
Έχεις δίκιο. Αναγκαστικά η κυβέρνηση θα αποδεχτεί τα γαλλικά πλοία με όποιο γαλλικό οπλισμό μας προσφερθούν. Γράφω για τους Aster-15 και MICA VL για το θέμα της πολυτυπίας που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το Π.Ν.
Γιάννης

Υ.Σ, Δεν υπάρχει περίπτωση να πάμε για Horizon ή Cassard που ρωτάει κάποιος πιο πάνω.

Ανώνυμος 2 Ιουλίου 2013 στις 6:18:00 μ.μ. EEST  

Πάντως η ευχή (να πω πρόβλεψη;) για τον ανασχηματισμό σου βγήκε... Γλυτώσαμε από τον Πάνο και ήρθε ο καγκελάκιας...
Για να δούμε τι θα κάνει κι αυτός - μπορεί και να τις γλιτώσουμε τις FREMM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP