Επίσημη επιβεβαίωση για TAP: "Χάσαμε" ανακοίνωσε η αυστριακή OMV
Τετάρτη 26 Ιουνίου 2013
Ο βασικός μέτοχος του αγωγού Nabucco West, η αυστριακή ενεργειακή εταιρεία OMV αποκάλυψε προ ολίγου με επίσημη ανακοίνωση ότι ενημερώθηκε για την απόφαση του Shah Deniz: Νικητής στη διαδικασία επιλογής είναι ο TAP και όχι ο Nabucco West. Συγκεκριμένα, η αυστριακή εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου OMV ανακοίνωσε ότι ο αγωγός της Nabucco West έχασε το διαγωνισμό για την μεταφορά φυσικού αερίου από την περιοχή της Κασπίας στην Κεντρική Ευρώπη. Σε γραπτή ανακοίνωσή της η OMV αναφέρει ότι η κοινοπραξία Shah Deniz 2 πληροφόρησε την εταιρεία για την απόφασή της να μην επιλέξει τον αγωγό Nabucco West ως τον αγωγό που θα μεταφέρει το αέριό της. Στην ίδια ανακοίνωση η OMV αναφέρει ότι θα αποδεχθεί την απόφαση της κοινοπραξίας παρόλο που η ίδια εκτιμά ότι η προσφορά του Nabucco ήταν ανταγωνιστική και πληρούσε όλα τα κριτήρια.
Η OMV στην ανακοίνωσή της δεν αναφέρει ποιος αγωγός επελέγη, αλλά η μόνη ανταγωνιστική πρόταση είχε γίνει από τον ΤΑΡ. Θυμίζουμε ότι σήμερα το πρωί το Μέγαρο Μαξίμου επισκέφθηκαν εκπρόσωποι του κονσόρτιουμ του Shah Deniz, που ενημέρωσαν για την απόφαση της επιλογής του αγωγού που θα μεταφέρει το αέριο της Κασπίας στην Ευρώπη. Ανάλογες άτυπες ενημερωτικές συναντήσεις είχαν αντιπροσωπείες από το Shah Deniz σε όλες τις χώρες που μετέχουν στα δύο project των αγωγών. Η τυπική πλέον ανακοίνωση για την επιλογή του κονσόρτιουμ έχει προγραμματιστεί για μεθαύριο Παρασκευή στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν.
Το απόγευμα της Τετάρτης μάλιστα, στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία», αναμένεται να υπογραφεί και η Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας (Host Government Agreement – HGA) με την παρουσία του υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Στουρνάρα, του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Ασημ. Παπαγεωργίου και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΡ Κέτιλ Τούνγκλαντ. Η επιλογή του ΤΑΡ έναντι του Nabucco West βασίζεται στην σαφή οικονομοτεχνική του υπεροχή και στο γεγονός ότι από εμπορικής άποψης συμφέρει περισσότερο. Όταν οριστικοποιηθεί και επισήμως η επιλογή της κοινοπραξίας, για την οποία ο αζέρος πρόεδρος Ιλχάμ Αλίεφ είχε προϊδεάσει τους Χέρμαν βαν Ρομπάι και Ζοζέ Μπαρόζο την προηγούμενη εβδομάδα, θα χρειαστεί ένα αγώνας δρόμου για την ολοκλήρωση διαφόρων τεχνικών λεπτομερειών καθώς και για την τελική επενδυτική απόφαση (Fund Investment Decision – FDI). Παράλληλα, αναμένεται να επιταχυνθούν οι διαδικασίες τόσο για τον Ionian – Adriatic Pipeline που θα τροφοδοτεί τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων (Μαυροβούνιο, Κροατία κ.ά) καθώς και του IGB που θα συνδέει την Ελλάδα με τη Βουλγαρία.
Στην κοινοπραξία του TAP μετέχουν η βρετανική BP και η νορβηγική Statoil με ποσοστά από 25,5% καθώς και οι SOCAR (Αζερμπαϊτζάν, 10%), Total (Γαλλία, 10%), LukAgip (ιταλική Eni και ρωσική LUKoil, 10%), ΝIOC (Ιράν, 10%) και TPAO (Τουρκία, 9%).
Πηγές: capital.gr-Το Βήμα-Nαυτεμπορική
Η OMV στην ανακοίνωσή της δεν αναφέρει ποιος αγωγός επελέγη, αλλά η μόνη ανταγωνιστική πρόταση είχε γίνει από τον ΤΑΡ. Θυμίζουμε ότι σήμερα το πρωί το Μέγαρο Μαξίμου επισκέφθηκαν εκπρόσωποι του κονσόρτιουμ του Shah Deniz, που ενημέρωσαν για την απόφαση της επιλογής του αγωγού που θα μεταφέρει το αέριο της Κασπίας στην Ευρώπη. Ανάλογες άτυπες ενημερωτικές συναντήσεις είχαν αντιπροσωπείες από το Shah Deniz σε όλες τις χώρες που μετέχουν στα δύο project των αγωγών. Η τυπική πλέον ανακοίνωση για την επιλογή του κονσόρτιουμ έχει προγραμματιστεί για μεθαύριο Παρασκευή στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν.
Το απόγευμα της Τετάρτης μάλιστα, στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία», αναμένεται να υπογραφεί και η Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας (Host Government Agreement – HGA) με την παρουσία του υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Στουρνάρα, του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Ασημ. Παπαγεωργίου και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΤΑΡ Κέτιλ Τούνγκλαντ. Η επιλογή του ΤΑΡ έναντι του Nabucco West βασίζεται στην σαφή οικονομοτεχνική του υπεροχή και στο γεγονός ότι από εμπορικής άποψης συμφέρει περισσότερο. Όταν οριστικοποιηθεί και επισήμως η επιλογή της κοινοπραξίας, για την οποία ο αζέρος πρόεδρος Ιλχάμ Αλίεφ είχε προϊδεάσει τους Χέρμαν βαν Ρομπάι και Ζοζέ Μπαρόζο την προηγούμενη εβδομάδα, θα χρειαστεί ένα αγώνας δρόμου για την ολοκλήρωση διαφόρων τεχνικών λεπτομερειών καθώς και για την τελική επενδυτική απόφαση (Fund Investment Decision – FDI). Παράλληλα, αναμένεται να επιταχυνθούν οι διαδικασίες τόσο για τον Ionian – Adriatic Pipeline που θα τροφοδοτεί τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων (Μαυροβούνιο, Κροατία κ.ά) καθώς και του IGB που θα συνδέει την Ελλάδα με τη Βουλγαρία.
Στην κοινοπραξία του TAP μετέχουν η βρετανική BP και η νορβηγική Statoil με ποσοστά από 25,5% καθώς και οι SOCAR (Αζερμπαϊτζάν, 10%), Total (Γαλλία, 10%), LukAgip (ιταλική Eni και ρωσική LUKoil, 10%), ΝIOC (Ιράν, 10%) και TPAO (Τουρκία, 9%).
Πηγές: capital.gr-Το Βήμα-Nαυτεμπορική
3 σχόλια:
Διαβάζοντας τις πηγές που αναφέρονται, παρατήρησα ότι όντως το λάθος δεν έγινε από το "εν κρυπτώ". Οι συντάκτες του Βήματος έφτιαξαν δικό τους αρκτικόλεξο, μη γνωρίζοντας τι πραγματικά σημαίνει FDI, αντιγράφοντας άκριτα από πηγές εξωτερικού. FDI είναι Foreign Direct Investment και όχι Fund Investment Decision (ότι να'ναι). Ο αγωγός από τη στιγμή που είναι project κοινοπραξίας πολυεθνικών όντως είναι έργο FDI. Έτσι γιατί οι αναγνώστες του blog ενημερώνονται σωστά! Keep up the good work.
_vassilis_
Δεν πολυχαίρομαι. Σίγουρα θα υποθηκευτούν τα όσα έσοδα για την επόμενη "δόση".
αγαπητέ Μάριε, κακώς δεν χαίρεστε, αφού χθές μέχρι και τ΄αυτιά δημοσιογράφων, καθηγητών, μελετητών εξωτ. και εσωτ. θεμάτων και λοιπών γέλαγαν με την τεράστια επιτυχία του αγωγού και εκ του γεγονότος ότι γινόμαστε προμηθευτές φυσ. αερίου της ευρώπης
και το σημαντικότερον όλων επιτυγχάνεται η σύσφιξη των σχέσεων με την γειτονα τουρκία και άρα όχι πόλεμοι και παραβιάσεις, όχι εξοπλισμοί και άρα όλοι κοιμόμαστε και απολαμβάνομε τον ήλιο άφοβα, μέχρι να πέσει η επόμενη σφαλιάρα.
Δημοσίευση σχολίου