Σενάρια προσομοίωσης δείχνουν ήττα του F-35 σε εναέρια μάχη

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Σύμφωνα με δημοσίευμα του F-16.net, σε παρουσίαση εκτίμησης απειλής που έγινε πριν μερικούς μήνες από έναν ειδικό στην εναέρια μάχη σε αξιωματούχους χώρας του ΝΑΤΟ, διατυπώθηκε η εκτίμηση ότι το F-35 Joint Strike Fighter (JSF) δεν θα επιβίωνε σε τυχόν εναέρια μάχη απέναντι στις απειλές που είναι πιθανό να αντιμετωπίσει στην προβλεπόμενη διάρκεια ζωής του.

Μέρος της παρουσίασης περιλάμβανε μια προσομοίωση σε Η/Υ, που υπολόγισε ότι το F-35 θα υφίστατο σταθερά ήττες απέναντι σε ρωσικά μαχητικά τύπου SU-35. Το αποτέλεσμα που προέκυψε από την προσομοίωση περιλάμβανε επίσης την κατάρριψη των ιπτάμενων ραντάρ και αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού που θα υποστήριζαν τη δράση του F-35.

Η τεχνολογία του SU-35 πιθανολογείται ότι θα αξιοποιηθεί επίσης σε αναβαθμίσεις άλλων αεροσκαφών της σειράς SU, που χρησιμοποιούνται από ασιατικά κράτη όπως η Ινδονησία, η Ινδία, η Μαλαισία και το Βιετνάμ. Επίσης οι κινεζικές παραλλαγές των αεροσκαφών αυτών θα μπορούσαν με τον ίδιο τρόπο να αναβαθμίσουν τις δυνατότητές τους στα επόμενα χρόνια.

Επιπλέον, το ρωσικό αεροσκάφος στελθ T-50 (PAK-FA) που βρίσκεται στο στάδιο της εξέλιξης αναμένεται να είναι πολύ πιο επικίνδυνο για το F-35 στην εναέρια μάχη απ' ότι το SU-35. Τόσο το SU-35 όσο και το T-50 εμφανίστηκαν φέτος στην έκθεση MAKS2011 της ρωσικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας. Και τα δύο αεροσκάφη θα διαθέτουν αισθητήρες και δικτύωση που μπορούν να ελαχιστοποιήσουν το αποτέλεσμα των περιορισμένων ιδιοτήτων χαμηλής παρατηρησιμότητας (στελθ) του F-35. Θα έχουν επίσης υψηλότερες επιδόσεις από το F-35 και θα μεταφέρουν περισσότερα όπλα αέρος - αέρος.

Η ενημέρωση σχετικά με τις πιθανότητες ήττας του F-35 διαψεύδουν τους ισχυρισμούς της Lockheed Martin ότι το F-35 θα είναι ένα αεροσκάφος ικανό να ενεργήσει αυτόνομα σε περιβάλλοντα υψηλής απειλής (παρουσίαση προς το Ισραήλ, 2007) ή ότι θα είναι "8 φορές" πιο αποτελεσματικό στην εναέρια μάχη από τα αεροσκάφη που θα αντικαταστήσει.

Το 2009, ο τότε υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ R. Gates πέτυχε να εμποδίσει την παραγωγή πρόσθετων μονάδων του F-22, που θεωρείται ως το μόνο αεροσκάφος που μπορεί να αντιμετωπίσει τις αναδυόμενες απειλές. Το σκεπτικό του ήταν ότι το F-35 — κατασκευασμένο σε μεγάλους αριθμούς — θα ήταν επαρκές για να καλύψει τα όποια στρατηγικά κενά αποτρεπτικής αεροπορικής ισχύος των ΗΠΑ και των συμμάχων τους.
Όμως από το αμερικανικό υπουργείο Αμυνας δεν εκπονήθηκε ποτέ κάποια στιβαρή στρατηγική μελέτη προς επαλήθευση της θεωρίας του Gates.

Μετά την υιοθέτησή του από τον Gates, το πρόγραμμα του F-35 συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα, υπερβάσεις κόστους και καθυστερήσεις, και δεν θεωρείται πιθανό να κατασκευαστεί τελικά σε μεγάλους αριθμούς.

Αν ο Gates έκανε λάθος, θα έχει θέσει την αεροπορική αποτρεπτική ισχύ των ΗΠΑ και των συμμάχων τους σε σημαντικό κίνδυνο για τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τις παραδοχές της κοινής επιχειρησιακής απαίτησης για το F-35 που υπεγράφη το 2000, το F-35 δεν επρόκειτο να αντιμετωπίσει απειλές υψηλής τεχνολογίας. Το κείμενο της επιχειρησιακής απαίτησης βασιζόταν στην παραδοχή ότι θα υπήρχαν εκατοντάδες ετοιμοπόλεμα F-22. Αλλά με τη λήξη του προγράμματος παραγωγής των F-22, ο μέγιστος αριθμός ετοιμοπόλεμων F-22 θα είναι μεταξύ 120 και 140.

Ανεξάρτητοι αναλυτές εναέριας μάχης από το Air Power Australia έχουν επίσης δηλώσει ότι το F-35 δεν είναι ικανό να αντιμετωπίσει απειλές υψηλής τεχνολογίας, ότι θα είναι παρωχημένο όταν παραδοθεί (αν παραδοθεί), και ότι το F-35 δεν είναι ούτε προσιτό στην τιμή του ούτε συντηρήσιμο.

Μια πρόσφατη ενημέρωση αξιωματούχων της Αυστραλίας, παρ' ότι υποστηρικτική για το πρόγραμμα του F-35, παραδέχθηκε ότι στη λειτουργία του θα κοστίζει περισσότερο από το F-18 Hornet. Σε αυτό συμφώνησε και αντίστοιχη μελέτη του U.S. Navy. Έτσι καταρρίπτεται ο ισχυρισμός της Lockheed Martin, ότι το F-35 θα είναι φτηνότερο στη λειτουργία του από τα υπάρχοντα αεροσκάφη που προορίζεται να αντικαταστήσει.

Μέσα στο 2012 το υπουργείο Αμυνας της Αυστραλίας θα πρέπει να αποφασίσει αν θα διαθέσει χρήματα για την πρώτη παραγγελία F-35 ή αν θα προχωρήσει με το “plan B” που θα μπορούσε να περιλαμβάνει την αγορά 24 ακόμη F-18 Super Hornet, κατασκευής της Boeing. Όμως το Super Hornet επίσης αδυνατεί να αντιμετωπίσει απειλές υψηλής τεχνολογίας στην περιοχή του Ειρηνικού τα επόμενα χρόνια.

Πηγή

17 σχόλια:

Ανώνυμος 7 Σεπτεμβρίου 2011 στις 2:51:00 μ.μ. EEST  

Βούτυρο στο ψωμί σου το συγκεκριμένο άρθρο, Οδυσσέα. Βέβαια, η σπουδή ορισμένων (δεν εννοώ εσένα) να απαξιώσουν το F-35, προδίδει τόσο έντονα τις σκοπιμότητές τους, που προκαλεί θυμηδία σε αυτούς που αντλούν την ενημέρωσή τους από πηγές πλην των γνωστών ειδικών περιοδικών, ξέρεις, αυτών με τους πηχυαίους τίτλους "Βαστάτε Τούρκοι τ' άλογα", "Ρώσικο διαστημόπλοιο με ελληνικά χρώματα" και τα σχετικά...

Οδυσσέας 7 Σεπτεμβρίου 2011 στις 3:20:00 μ.μ. EEST  

Ανώνυμε φίλε ο σκοπός μας εδώ δεν είναι ούτε να δυσφημίσουμε αλλά ούτε και να διαφημίσουμε. Είναι να ενημερώσουμε.
Τις εξελίξεις στο πρόγραμμα του F-35 τις παρακολουθούμε στενά, γιατί το θέμα έχει μεγάλο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, λόγω της προμήθειάς του από την Τουρκία.
Δεν ανεβάζουμε μόνο τις αρνητικές, αλλά και τις θετικές ειδήσεις (όπως π.χ. την πρώτη απονήωση με καταπέλτη πριν λίγους μήνες). Δε φταίμε εμείς που οι αρνητικές ειδήσεις είναι περισσότερες. Και σίγουρα δε φταίμε που τις αρνητικές ειδήσεις δεν τις βρίσκει κανείς σε άλλες ιστοσελίδες.

AXEΡΩΝ 7 Σεπτεμβρίου 2011 στις 4:39:00 μ.μ. EEST  

Ανωνυμε 7/9 2.51

Μηπως σου προκαλει θυμηδια ο Pierre Sprey;

Ανώνυμος 7 Σεπτεμβρίου 2011 στις 5:56:00 μ.μ. EEST  

Αχέροντα, get your facts right και θα καταλάβεις ότι για τα οικονομικά μεγέθη που μιλάμε, το να μείνει κανείς στην απέξω πονάει. Τώρα, για την επιτυχία ή όχι του F-35, διάβασε τις αρχικές επιχειρησιακές απαιτήσεις στο πρόγραμμα του F-16 και σύγκρινέ τις με αυτό που είναι σήμερα. Ειδικά στον παράγοντα των επιδόσεων, σύγκρινε την ώση των πρώτων Block με το Block 60. Καλός ο Pierre Sprey για την εποχή του, σήμερα υποστηρίζει κάποια πράγματα που μένει να αποδειχθούν. Έκανε και κριτική στο F-22, να σου θυμίσω. Σε 30 χρόνια που κάποιο άλλο αεροσκάφος θα το φτάσει σε ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ δυνατότητες, βλέπουμε.

Ανώνυμος 7 Σεπτεμβρίου 2011 στις 9:55:00 μ.μ. EEST  

1. "Get your facts right"? Σε ποια αναφέρεσαι, που είναι λάθος;

2. Πονάει να μείνει στην απ' έξω ποιος; Τι επιχείρημα είναι αυτό;;;

3. Ώση με των αρχικών εκδόσεων με τώση του Β60; Δε συγκρίνουμε ώση με ώση, αλλά λόγο ώσης βάρους με λόγο ώση βάρους. Για δοκίμασέ το...

4. Έκανε κριτική (άλλου είδους και για άλλους λόγους) στο F-22 και;... Μπας και δικαιώθηκε; Όπως δικαιώνεται για τη συνολική πορεία της αμερικανικής αμυντικής βιομηχανίας;

Επιτέλους, κανένα επιχείρημα αντί για σχετλιαστικά σχόλια...

ΑΧΕΡΩΝ 7 Σεπτεμβρίου 2011 στις 10:38:00 μ.μ. EEST  

Ανωνυμε 7/9 5.56
Κατ'αρχην,και για αποφυγη παρεξηγησεων,δεν ειμαι ειδικος και δεν μιλαω ως τετοιος,αλλα το οτι οι συμβατικες προδιαγραφες φορανε παντα φωτοστεφανο δεν ειναι καινουριο.Ο Pierre Sprey δεν επεκρινε το F-22 ως αεροσκαφος,αλλα ως επενδυση,επειδη το εκρινε υπερβολικο.Αντιθετως,το F-35 το επεκρινε ως συλληψη.Υπαρχει μεγαλη αποσταση αναμεσα στα δυο.
Και ο McCain δεν φαινεται να ειναι πεπεισμενος απο το F-35,και αυτο κατι δειχνει.

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 1:08:00 π.μ. EEST  

Το επιχείρημα που θέλεις θα το έχεις, φίλε μου, όταν τα πρώτα τουρκικά F-35 σε αγαστή συνεργασία με τα AWACS θα αρχίσουν να αλωνίζουν στο Αιγαίο. Τότε, θα κατηγορείς τους πολιτικούς για ολιγωρία και έλλειψη πατριωτισμού που δεν εξόπλισαν την ΠΑ. Όσο για τον Sprey που φαίνεται ότι τον θεωρείτε γκουρού, παρακαλώ διαβάστε αυτό:

http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2008/11/pierre-spreys-ideal-us-airpowe.html

Εμένα μου θυμίζει συζήτηση συνταξιούχων στο καφενείο.

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 10:14:00 π.μ. EEST  

Τι έγινε; Μας την έπεσε ο αντιπρόσωπος της Lockheed Martin; Και προσπαθεί να δημιουργήσει και "πατριωτικές ενοχές";;;

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 10:29:00 π.μ. EEST  

Όοοοοταν τα F-35 θα έχουν αρχίσει να αλωνίζουν το Αιγαίο, μάλλον εμείς θα είμαστε οι συνταξιούχοι.
Η ΠΑ πρέπει σταδιακά να εκσυγχρονίζεται, και το πρόβλημά μας είναι τα μπικικίνια, κι όχι η επιλογή του F-35.
Όσο για την συζήτηση του καφενείου, το καφενείο είναι μεγάλο, διεθνές, και παρατηρεί κάτι απλό: το εξωφρενικά διογκούμενο κόστος οπλικών συστημάτων σε όλο και μικρότερους αριθμούς, με όλο και μικρότερη διαφορά πραγματικής απόδοσης έναντι της υπεσχημένης.
Δυστυχώς, οι μετά τον Β'ΠΠ εμπειρίες είναι λίγο παραπειστικές για την περίπτωσή μας. Υπερδυνάμεις εναντίον χωρών του Τρίτου Κόσμου - και νομίζουμε ότι δικαιώνονται οι επιλογές τους - που και οι ίδιοι βλέπουν με αμηχανία να μην βγαίνουν.
Αλλά αυτή είναι μεγάλη συζήτηση...

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 10:31:00 π.μ. EEST  

Εδώ υπάρχουν πιο αναλυτικά τα επιχειρήματα του Sprey:

http://www.cdi.org/friendlyversion/printversion.cfm?documentID=4474

Είναι, για να το θέσω κομψά, κάπως αναχρονιστικά.

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 12:29:00 μ.μ. EEST  

@8 Σεπτεμβρίου 2011 10:14:00 π.μ. GMT+03:00

Πώς με κατάλαβες;

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 12:53:00 μ.μ. EEST  

Γιατί;

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 2:20:00 μ.μ. EEST  

και μιας και το θέτεις έτσι κομψά, πως βλέπεις τα αναχρονιστικά λεγόμενα του Sprey σε σχέση με την υφισταμενη πορεία τις USAF με τα 100 διαθέσιμα F-22? (60% rate το 2010, γιατί τώρα είναι 0% ολότελα, αλλα λέμε...)

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 4:23:00 μ.μ. EEST  

@8 Σεπτεμβρίου 2011 2:20:00 μ.μ. GMT+03:00

Αντί να πετάς απλώς τα ποσοστά διαθεσιμότητας του F-22, καλό θα ήταν να τα συγκρίνεις με τα ποσοστά άλλον προγραμμάτων στον αντίστοιχο χρόνο. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση, λάβε υπόψη το σύνολο των υποσυστημάτων του σε σύγκριση με άλλες σχεδιάσεις και θα καταλάβεις ότι αυτού του είδους οι "παιδικές ασθένειες" σε προγράμματα τέτοιας πολυπλοκότητας είναι 100% αναμενόμενες. Στο βεβαιώνω ως μηχανικός (όχι αεροναυπηγός μηχανικός).

Τώρα, από τα αναχρονιστικά λεγόμενα του Sprey, κρατώ την άποψή του για το αντίπαλο δέος του F-22: ένα μαχητικό αεροσκάφος μικρότερο, ταχύτερο, πιο ευέλικτο από το F-16, ΧΩΡΙΣ ΡΑΝΤΑΡ. Ούτε κουβέντα για L.O. χαρακτηριστικά. Επιπλέον, το άρθρο γράφτηκε το 2009 και δεν αναφέρει πουθενά την ύπαρξη και επιχειρησιακή αξιοποίηση των UAV και UCAV. Με βάση τα παραπάνω, θεωρώ ότι όχι μόνο τα επιχειρήματά του δεν στέκουν, αλλά ότι ο άνθρωπος έχει χάσει την αίσθηση του χρόνου. Σημειωτέον, δεν παραγνωρίζω την προσφορά του στην εποχή του.

Το θέμα είναι, ότι απόψεις σαν του Sprey, πάσχουν από το "σύνδρομο του απόστρατου", στερούνται πάσης πρακτικής εφαρμογής, αλλά υιοθετούνται εύκολα από αναλυτές του καναπέ.

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 7:03:00 μ.μ. EEST  

Το F-35 αποτελεί όχι απλώς εξοπλιστικό λάθος αλλά στρατηγικό λάθος για τις ΗΠΑ, και τείνει να καταστεί λάθος υψηλής στρατηγικής. Αλλά αυτό είναι πρόβλημα των ΗΠΑ.

Για εμάς είναι ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα η αδυναμία κατανόησης της ιστορικής εμπειρίας, ακόμη και των τελευταίων χρόνων. Ο πόλεμος του Κοσόβου φαίνεται ότι δε μας είπε τίποτα.

Ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η σύγχυση της εμπειρίας των ΗΠΑ εναντίον τριτοκοσμικών χωρών με την ελληνοτουρκική αεροπορική αντιπαράθεση, που θέτει επιχειρησιακά, τακτικά και τεχνικά θέματα που ΔΕΝ έχουν αντιμετωπιστεί (ρεαλιστικά) στη Δύση εδώ και πολλές δεκαετίες.

Και σε όλα αυτά, μένουμε με το φετιχισμό του F-35 ως πρωτοποριακού συστήματος...

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 9:14:00 μ.μ. EEST  

@ 8 Σεπτεμβρίου 2011 4:23:00 μ.μ.

τουναντίον εγώ καλά κάνω και πετάω το availability rate, εσύ κανεις την άκυρη κίνηση να το δικαιολογήσεις. Δεν έχει σημασία τι και γιατί και για ποίους λόγους, ακόμα και στην ιδανική περίπτωση θα είχαν 130 F-22 (~80% ) και αυτό είναι όλο.
130 αφ για να υποστηρίξουν ένα ολόκληρο empire..., αυτό ακριβώς καταδεικνύει ο Sprey.

Η θεωρία του Sprey δεν είναι ευαγγέλιο, έχει τα θετικά, τα αρνητικά και τις παραλείψεις όπως κάθε θεωρία. Το αν θα μπορούσες να χεις ένα εξολοκλήρου passive-based αφ η γιατί δεν τοποθετείται επί uav/ucav είναι από αυτά. Αλλα το να ξεγράφεις ολόκληρη την θεωρία του βάση αυτού, είναι ανάλογο του να λες ότι ο einstein ήταν gtp γιατί δεν έπιανε την κβαντομηχανική...
Τώρα εάν είναι armchair generals όσοι κλείνουν προς την θεωρία του Sprey αναρωτιέμαι πως θα χαρακτήριζες αυτούς που πιστεύουν ότι το F-35 είναι το ελβετικό σουγιαδάκι που περίμενε ο κόσμος.

ps. περιμένω να δω τι availability rate θάχει το ram coating πάνω απτό αιγαίο ^^

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2011 στις 9:42:00 μ.μ. EEST  

Μάλλον η ιστορία στο F-16.net είναι αναμάσημα της περιβόητης RAND Report του 2008. Επικαλείται απλώς μια ανώνυμη πηγή.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP