Ερωτήματα για την πρόταση πώλησης δύο υποβρυχίων U-214
Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012
Η κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών του ΠΝ απαιτεί ελάχιστο αριθμό 8 υποβρυχίων. |
1ο Ερώτημα: Πότε ακριβώς αναζητήθηκε και βρέθηκε αγοραστής για τα δύο υποβρύχια Τύπου 214 και μάλιστα με τιμή πώλησης €500 εκατ. έκαστο (αφού προκύπτει “εξοικονόμηση” €1 δισ., τα οποία θα δοθούν στα ΕΝΑΕ για τη συνέχιση των ναυπηγήσεων των δύο πρόσθετων Τύπου 214, συνολικού κόστους €800 εκατ.);
2ο Ερώτημα: Τι θα συμβεί όταν ολοκληρωθεί η σύμβαση υποβρυχίων με τα ΕΝΑΕ σε βάθος 5ετίας και βρεθούμε πάλι στο ίδιο σημείο με τα Ναυπηγεία να μην έχουν τη δυνατότητα ανάληψης οποιουδήποτε έργου, πλην των εξοπλιστικών προγραμμάτων του ΠΝ; Δεν θα απειλούνται και πάλι οι θέσεις εργασίας των 1.000 εργαζομένων των ναυπηγείων; Μήπως απλά μετατίθεται το πρόβλημα στο μέλλον και χάνεται μια μοναδική ευκαιρία για τη συγκρότηση ενός Ενίαιου Εθνικού Ναυπηγοεπισκευαστικού Φορέα με δυνατότητα ανάληψης επισκευών εμπορικών πλοίων και εξαγωγών σε ΠΝ ξένων χωρών;
3ο Ερώτημα: Στο δημοσίευμα γίνεται ατυχώς σύγκριση προγραμμάτων υποβρυχίων του ΠΝ με εκείνων του Ισραήλ και της Τουρκίας, η οποία ναυπηγεί 6 υποβρύχια Τύπου 214 ενώ έχει σε υπηρεσία ήδη άλλα 14 υποβρύχια. Το δε ΠΝ, πλην του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S120) Tύπου 214, διαθέτει τρία υποβρύχια Τύπου 209/1100 που χρήζουν άμεσης ανάγκης αντικατάστασης συσσωρευτών και τριών μη εκσυγχρονισμένων Τύπου 209/1200. Με την παράδοση των 3 ήδη έτοιμων υποβρυχίων, ΠΙΠΙΝΟΣ (S121), ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S122) και ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S123), των 2 πρόσθετων Τύπου 214 και του εκσυχρονισμένου ΩΚΕΑΝΟΣ (S118), το ΠΝ φιλοδοξούσε να αντικαταστήσει τα παλαιότερα 6 υποβρύχια. Εάν πωληθούν τα δύο υποβρύχια Τύπου 214, με ποιο τρόπο θα καλυφθούν οι επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού που απαιτούν ελάχιστο στολίσκο 8 υποβρυχίων;
strategyreports
Σημ Εν Κρυπτώ: Πότε ακριβώς θα παρέμβει ο αρμόδιος υπουργός για να ξεκαθαρίσει το θέμα;Είναι δυνατόν να:
- διαρρέουν πληροφορίες για ακρωτηριασμό του στόλου υ/β του ΠΝ
- να φτάνουν τουρκικές κορβέτες στο Σούνιο
- να απαντά σε ερώτηση βουλευτή για την παραμονή στρατιωτικών μονάδων στην Τριπόλη, ο...Υπουργός Υγείας; (μάλλον με την ιδιότητα του "Αρκαδιάρχη")
..και να μην υπάρχει καμία επίσημη αντίδραση;
18 σχόλια:
εγω εχω δυο ερωτηματα
1)γιατι δεν κλεινουν τα ναυπηγεια και να πανε οι εργαζομενοι στο ναυπηγειο ελευσινας?
εξαλλου δουλειες δεν μπορει να παρει το ναυπηγειο
2)η κυβερνηση γιατι προτιμα να πουλησει την ασφαλεια της χωρας απ το να παει με τσαμπουκα στην ΕΕ και να σβησει το προστιμο?
οι Ευρωπαιοι μας εχουν διαλυσει και εμεις εκτελουμε καθε εντολη
πουληστε τα και αυτα μετα τα φ-16 μετα τα σ-300 και μετα συνεχιστε τα παραμυθια για αοζ
Ρε που πάμε για ΑΟΖ ΧΩΡΙΣ υποβρύχια;;;
Πάλι καλά που έχουμε τον Σαμαρά για πρωθυπουργό. Αν ήταν ο Τσίπρας στην θέση του οι Τούρκοι θα είχαν φτάσει στην Κόρινθο... έτσι τουλάχιστον μου λένε οι ΝΔκράτες.
ποιά ΑΟΖ ρε παιδιά,δεν βλέπετε ότι το θέμα πάει για συνεκμετάλευση,
και να ήταν θέμα μόνο τα υποβρύχια εδώ θα μείνουμε με 6 φρεγάτες ....
Με βάση ποια λογική μπορούν να πουληθούν 2 Υ/Β Type 214 των οποίων η ναυπήγηση έχει ολοκληρωθεί κατά 90%+ (που θα μπορούσαν σε πολύ σύντομο χρόνο να ενισχύσουν τη δύναμη του ΠΝ), προκειμένου με το προϊόν της πώλησης:
1) Να ναυπηγηθούν 2 άλλα Υ/Β Type 214, τα οποία βεβαίως θα τα παραλάβει το ΠΝ το νωρίτερα το 2021 (εφόσον όλα θα πάνε κατ’ ευχή και το προϊόν της πώλησης δεν χρησιμοποιηθεί για τη μισθοδοσία εργαζομένων που δεν παράγουν έργο);
2) Να συνεχίσει να λειτουργεί ένα ναυπηγείο με πάνω από 1000 θέσεις εργασίας, το οποίο όμως απαγορεύεται να ασκήσει οποιαδήποτε άλλη εμπορική δραστηριότητα, εκτός από τη ναυπήγηση πολεμικών πλοίων για το ΠΝ;
Και μέχρι το 2021 (εφόσον βεβαίως ναυπηγηθούν τα 2 Υ/Β Type 214) τι θα γίνει; Ποιος θα είναι ο Υ/Β στόλος του ΠΝ;
Τα 2 Υ/Β Type 214 (ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, ΜΑΤΡΩΖΟΣ), ο ΩΚΕΑΝΟΣ (αν τελικά παραληφθεί), τα 3 που παρελήφθησαν το 1971 και τα 3 που παρελήφθησαν το 1979; Τι υποβρύχιος στόλος θα είναι αυτός που θα επιχειρεί με 6 μουσειακά Υ/Β, ηλικίας ενός αιώνα περίπου;
Με ποια λογική μπορεί να απομειωθεί ή και να εκμηδενιστεί η ισχύς μιας ναυτικής χώρας που ελέγχει (θα πρέπει να ελέγχει) ένα θαλάσσιο σταυροδρόμι τεράστιας γεωπολιτικής αξίας;
"Πάλι καλά που έχουμε τον Σαμαρά για πρωθυπουργό. Αν ήταν ο Τσίπρας στην θέση του οι Τούρκοι θα είχαν φτάσει στην Κόρινθο... έτσι τουλάχιστον μου λένε οι ΝΔκράτες"
να στηθεί ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ανδριάντας των υπαλλήλων-πρωθυπουργών (αντωνάκη και γαπ πιασμένων χεράκι-χεράκι) και μάλιστα δαφνοστεφανομένων! με την επιγραφή: Η ΠΑΤΡΙΣ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΣΑ!!
Γιάννης
"- να απαντά σε ερώτηση βουλευτή για την παραμονή στρατιωτικών μονάδων στην Τριπόλη, ο...Υπουργός Υγείας; (μάλλον με την ιδιότητα του "Αρκαδιάρχη")"
Διαβάζω ότι το ΚΕΝ Καλαμάτας (στρατόπεδο Παπαφλέσσας) έχει κλείσει.
Διαβάζω ακόμη, ότι θα κλείσει το ΚΕΝ Τριπόλεως (στρατόπεδο ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ).
Και επίσης διαβάζω ότι θα ανοίξει και πάλι ο "ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ".
Έτσι διαβάζω και δεν γνωρίζω αν είναι αλήθεια. Νομίζω όμως ότι αυτά διακινούνται με σκοπό να βλάψουν το πρωθυπουργό
Η τακτική των ιθυνόντων to kick the can down the road , με επανειλημμένες αναθέσεις σε επιτροπές και σε εθνικούς συντονιστές της εξεύρεσης αποδεκτών λύσεων, είναι ηλίου φαεινότερη.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, μιά αποδεκτή λύση θα ήταν ο διαχωρισμός των ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε δυο κατασκευαστικούς τομείς. Δηλαδή, για στρατιωτικούς και μη στρατιωτικούς σκοπούς, εάν είναι όντως πρακτικό. Υποθέτοντας ότι δεν θα υπάρξουν νομικά κολλήματα προερχόμενα κυρίως από τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια, ο εμπορικός τομέας θα μπορούσε να πωληθεί στα άλλα Ελληνικά ναυπηγεία, αν φυσικά δείξουν ενδιαφέρον. Ο στρατιωτικός τομέας των ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα λειτουργεί με αποκλειστικές παραγγελίες του ΠΝ.
Γιατι δεν πουλαμε τα παλια υποβρυχια η εστω αυτα στην Κυπρο?
@Nicholas
Συμφωνώ με την πρόταση σου και την επεκτείνω προσθέτοντας πως αφού τα αφήσουν να πτωχεύσουν τελείως και φύγει ο Σαφα, να τα βγάλουν πάλι προς πώληση.
Εάν ενδιαφερθούν πάλι τα ναυπηγεία Ελευσίνας όπως αρχικά είχαν κάνει με την καλύτερη προσφορά αλλά τα κομματόσκυλα εντός και εκτός Σκαραμαγκά τα έστειλαν πακέτο(σύμφων με δημοσιογραφική έρευνα),τότε βλέποντας και κάνοντας.
Θυμίζω πως το μπλόκο από την Ε.Ε. επήλθε μετά από προσφυγή των ναυπηγείων Ελευσίνας αφού τους απέκλεισαν τα κομματόσκυλλα από τον διαγωνισμό.
Ειδάλλως,να περάσουν στο Π.Ν. αποκλειστικά ή και με ΣΔΙΤ (αλλά με σοβαρές προϋποθέσεις και προοπτικές).Για ξεκινήσε επιτέλους η εγχώρια ανάπτυξη στο ναυπηγικό τομέα αλλά και γενικότερα.
Προβοκάτωρ
Είναι επικίνδυνοι προδότες όλοι τους. Γιατί δεν βλέπουν πέρα από τις επόμενες εκλογές. Μία ζωή έτσι ήταν για αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.
Ευτυχώς που είναι τόσο ανίκανοι και άχρηστοι που δεν μπορούν να τα πουλήσουν για λόγους που έχουν αναφερθεί ήδη στα διάφορα αμυντικά ιστολόγια.
Ακόμη όμως και σε μια φανταστική περίπτωση να τους δινόταν άδεια εξαγωγής από την ΕΕ και την κατασκεύαστρια εταιρία, αυτοί δεν θα τα πουλάγαν γιατί όπως προείπα είναι άχρηστοι και ανίκανοι.
Πως θα βγάλουν 1 δίς ευρώ?! Τα δύο υποβρύχια κάνουν 660-700 εκατομύρια ευρώ σύμφωνα με την τιμή πώλησης σε τρίτες χώρες από την κατασκεύαστρια εταιρία. Για να πουληθούν όμως τα Ελληνικά πρέπει το Ελληνικό κράτος να ξοδέψει καμιά 50αριά εκατομύρια στην καλύτερη μιας και δεν είναι τελειωμένα τα υποβρύχια στο 100%.
Άρα στην καλύτερη να μαζέψουν καμιά 650αριά εκατομύρια ευρώ. Μάλον δεν τα πάνε καλά με τα μαθηματικά.
Εκτός αν ενοούσαν ότι θα τα πουλήσουν και τα 3?!!! και έχουν βρεί και αγοραστή?!!!
Αυτός ο υπεύθυνος για το θέμα των υποβρυχίων πληρώνεται για να πετάει τέτοιες ιδέες?
Ευτυχώς που είναι άχρηστοι και τα υποβρύχια θα καταλήξουν στο Π.Ν.
Κάποιος έγραψε ότι μία λύση για τα ναυπηγεία είναι να κλίσουν και το προσωπικό να πάει στα Ναυπηγεία Ελευσίνας (που δεν έχουν καμία απαγόρευση εξαγωγής). Δηλαδή μία άτυπη συγχώνευση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Είμαι άσχετος με τα διαδικαστικά σε τέτοια θέματα και αν μια τέτοια λύση είναι εφικτή? αλλά μου φαίνεται η μόνη λύση εδώ που φτάσαμε.
Δέν είναι έτσι φίλε μου,ο Σκαραμαγκάς εχει δύο μόνιμες δεξαμενές που δέν υπάρχουν αλλες στήν Μεσόγειο.
Hi to my friends from greece.You should learn the bitter tuth from a guy from germany.
Today we hear these news:
http://www.reuters.com/article/2011/12/02/thyssenkrupp-idUSL5E7N206O20111202
thyssenkrupp/HDW is bankrupt.Five billions loss this year.
And then this news:
http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/thyssen-krupp-mit-markigen-worten-zum-neuanfang/7505592.html
It says that only the buisness for submarines and elevators are going well.
So you guys are not going to "save" the skaramanga shipyards but only thyssenkrupp.The most corrupt company in the world.
Tell this to all greeks.Tell them what your corrupt politicians going to do against the interests of your country only to save a german company which bought your politicians years ago.
ΟΙ ΕΘΝΟΔΟΣΙΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΘΝΟΠΡΟΔΟΤΕΣ ΜΟΝΟ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ. ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ, ΥΠΑΚΟΥΟΥΝ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΟΥΝ.
Μπορουμε να κάνουμε sale and lease back με τους Κυπριους! Δηλαδή να τους τα πουλήσουμε και να τα κρατησουμε πληρώνοντας ενα μισθιο.
Δ.Ν.
Επειδή είμαστε.... να πως θα πρεπε να γίνονται κάποια πράματα στη χώρα.
http://defense3.com/2012/12/12/νέα-ζηλανδία-υπόδειγμα-διαφάνειας-ο-ε/
Σύμφωνα με την Καθημερινή δεν πωλούνται τα υποβρύχια.
Λοιπον...
Εστω οτι παραλαμβανουμε τα μιζοϋποβρυχια μας...
Και δεν γερνουν μεχρι κωλοτουμπας ακομα και στην πιο αδυναμη αυρα του Αιγαιου...
Και οταν καταδυονται δεν ξεκουφαινουν την ανατολικη μεσογειο απο τον θορυβο της προπελας...
Και οτι το συστημα πυρος μπορει να πετυχει ενα δεμενο σουπερ τανκερ απο τα 500 μετρα...
Και τους κανουμε και 10 ευχελαια να φυγει η γουρσουζια απο πανω τους...
Τι θα ριχνουν μου λετε?
Ουτε μια μιζοτορπιλη δεν πηραμε...
Αντι να στελνουμε τα ναρκαλιευτικα να ψαχνουν στον πατο του Αιγαιου για τορπιλες του Β ΠΠ που αστοχησαν μηπως κανουν και στα 214 δεν τα πουλαμε κοψοχρονιας να παρουμε και καμια μιζα?
Και σιγα να μην επιτεθει κανεις στην Ελβετια!
Δημοσίευση σχολίου