Δεν πωλούνται τα υποβρύχια τύπου 214

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

Απορρίφθηκε η πρόταση πώλησης των δύο υποβρυχίων που φέρεται να είχε εισηγηθεί ο ειδικός συντονιστής για το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και προκρίνονται οι διαπραγματεύσεις με την ιδιοκτησία της επιχείρησης, στην κατεύθυνση εξεύρεσης λύσης.

Αυτή την απόφαση έλαβε η Διυπουργική που συνεδρίασε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά και των συναρμόδιων υπουργών Άμυνας Ανάπτυξης και Ναυτιλίας.

"Τα υποβρύχια δεν πωλούνται" , εμφανίζεται να είπε ο Αντώνης Σαμαράς, βάζοντας πάγο στα όποια σενάρια και προτάσεις, όπως αυτή του κ. Νίκου Αναστασόπουλου, για την πώλησή τους. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος, λέγοντας: Tα υποβρύχια τα θέλουμε και θα τα πάρουμε . Σημειώνεται πως το Πολεμικό Ναυτικό και οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν ανάγκη τα δύο σύγχρονα υποβρύχια, ενώ όπως εξαρχής σημείωναν πηγές του Πενταγώνου η ιδέα της πώλησης τους είναι ανεφάρμοστη και χωρίς κανένα απολύτως αποτέλεσμα για τη βιωσιμότητα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Η Διυπουργική φαίνεται να απέρριψε και την πρόταση της καταγγελίας της σύμβασης που υπεγράφη επί υπουργίας Βενιζέλου για τη ναυπήγηση δύο επιπλέον υποβρυχίων τύπου 214.  Αν αυτό συνέβαινε, όπως λένε πηγές του Πενταγώνου, τότε η ιδιοκτησία των Ναυπηγείων, η οποία έχει προσφύγει ήδη στη διαιτησία, θα δικαιωνόταν εις βάρος του Δημοσίου. Κι αυτό γιατί η σύμβαση προέβλεπε χρονοδιάγραμμα πληρωμών, χωρίς όμως αυτό να συνδέεται με εκτέλεση έργου.

Επίσης, θα περιέπλεκε ακόμη περισσότερο την παράδοση των δύο υποβρυχίων, που έχουν σχεδόν αποπληρωθεί και οι εργασίες τους έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 85%. Ως τρίτη, λοιπόν, πρόταση, και π οποία προκρίνεται, είναι να ανοίξει ένας διάλογος μεταξύ των δύο μερών προκειμένου να βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση.

Ελεύθερος Τύπος

12 σχόλια:

D-Mitch 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 12:38:00 μ.μ. EET  

Καλά θα μας τρελάνουν τελείως.. Δηλαδή σαν 3η λύση είναι ο διάλογος. Τόσο καιρό δεν μπορούσαν να το κάνουν; Ακόμη και στα παιδιά όταν μαλώνουν λες "Λύστε τα προβλήματά σας με διάλογο". Τι να πει κανείς..

Τελικά ακόμη πληρώνουμε την κακή φήμη που τους δώσαμε συνεχίζουν να είναι κακότυχα αντί να είναι από καιρού τα καμάρια του στόλου μας. Το παράδειγμα των υποβρυχίων της κλάσης Παπανικολής θα γίνει ανέκδοτο για τις επόμενες γενιές λόγω των απαράδεκτων χειρισμών των κυβερνήσεων (και της ηγεσίας του Πολεμικού Ναυτικού με τις επικοινωνιακές αστοχίες), της διαφθοράς και της ανικανότητας. Και ελπίζω να πήραμε το μάθημά μας να αποφεύγουμε τις πρωτιές, τουλάχιστον σε συστήματα που εμπεριέχουν μεγάλο τεχνολογικό ρίσκο. Ας δούμε τι θα γίνει με τις MEKO που Τούρκοι, Αυστραλοί, Νεοζηλανδοί πραγματοποίησαν/ουν προγράμματα εκσυγχρονισμού, η αναμονή ίσως αποδειχτεί κερδοφόρα. Άντε να δούμε τι θα γίνει..

Ανώνυμος 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 12:54:00 μ.μ. EET  


"....διαπραγματεύσεις με την ιδιοκτησία της επιχείρησης..."

κακό χρόνο νάχουνε (χρονιάρα μέρα η σημερινή)! πουλήσανε στον κάθε ξένο ή "έλληνα" τόσο σημαντική για την εθνική οικονομία και την ΑΜΥΝΑ της χώρας ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ του κράτους και τώρα μας "τσιγαρίζουν σε σιγανή φωτιά"! για ΟΛΟΥΣ αυτούς όπου και όποιοι κι αν είναι να στηθού νέες δίκες όπως των έξι του '22 και στη συνέχεια ΝΕΟ Γουδί για ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ!
εισέπραξε λέει και ο σημίτης 25000 ευρώ ως αποζημίωση θύματος τρομοκρατικής ενέργειας! και ΟΧΙ 25000 κλώτσιές!!

Alexandros 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 1:05:00 μ.μ. EET  

Ευτυχώς επικράτησε η λογική. Η ουσία πάντως είναι, πως το Πολεμικό Ναυτικό πρέπει να παραλάβει κάποια στιγμή και τα 6 υποβρύχια 214 αλλα και τα αναβαθμισμένα, το πρόβλημα με τα ναυπηγεία πρέπει να λυθεί, δεν γνωρίζω τι συμβαίνει καταρχάς και έχουν πάει τα πράγματα τόσο μάλλον, οποτε είναι αδύνατο να προτείνω πιθανές λύσεις, ωστόσο η άρση της απαγόρευσης εξαγωγών θα πρέπει να θεωρείται εκ των ουκ άνευ όπως και η ναυπήγηση νέων πλοίων εμπορικών και πολεμικών. Αλλα είπαμε αν δεν ξέρει κανεις τι γίνεται από μέσα δεν μπορεί να πει περισσότερα!

Ανώνυμος 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 1:24:00 μ.μ. EET  

καποιοι λενε δεν αντεχουμε οικονομικα να εχουμε τοσα υποβρυχια αρματα κτλπ

εγω ξερω οτι τωρα που εχω 2αμαξια το ενα δεν κινειται

τοσο απλα τα πραγματα,δηλαδη αμα ερθουν τα αμερικανικα αρματα θα τα βγαζουμε "βολτα"καθε μερα?
σε αποθηκες θα ναι και αμα τυχει κατι βγηκανε
καπου διαβασα οτι η επιτροπη που τα ειδε ειναι σε καλη κατασταση τα αρματα
θα τα παρουμε?η δεν εχει μιζες εδω>?

ΑΧΕΡΩΝ 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 3:45:00 μ.μ. EET  

@D-Mitch
''η αναμονὴ ὶσως αποδειχθεὶ κερδοφὸρα''.
Αυτὸ ακριβὼς εννοοὺσα σε πρὸσφατο σχὸλιο μου σχετικὰ με το προτιμὼτερο της επιλογὴς των Τ 209 ΑΙΡ,κατὰ το παρὰδειγμα των Τ 209 ΡΝ,αντὶ των Τ 214.
Αυτὸ βεβαὶως με την εκ των υστὲρων γνὼση,αλλὰ το δικὸ μου σκεπτικὸ ὴταν ὴδη απὸ τὸτε που ὲγινε η πρὼτη εξαγγελὶα για το πρὸγραμμα Neptun II,ὸτι και μὸνον χὰριν της τυποποιὴσεως,και των εξ αυτὴς οικονομιὼν κλὶμακος,δὲν θα ὲπρεπε να εὶμαστε πολὺ ''προχὼ''.

Nicholas 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 4:44:00 μ.μ. EET  

Η τακτική των ιθυνόντων να χρονοτριβούν, να κάνουν κύκλους με επανειλημμένες αναθέσεις σε επιτροπές, σε εθνικό συντονιστή και σε ατελείωτες διαπραγματεύσεις με τους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων για την εξεύρεση αποδεκτών λύσεων, είναι ηλίου φαεινότερη. Η εσκεμμένη διαρροή προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μιας εξωπραγματικής και απαράδεκτης λύσης, για να απορριφθεί από τον κ. Σαμαρά ώστε να δημουργηθούν θετικές εντυπώσεις προς το πρόσωπο του, είναι επίσης εμφανής. Είναι επαίσχυντο για τους αρμόδιους παράγοντες, να συνεχίζουν να εμπαίζουν τους Έλληνες φορολογούμενους που για τα τρία τύπου U-214 AIP και για το ένα τύπου U-209 AIP υποβρύχια πλήρωσαν πάνω από €2 δισ. Η εξέρευση μιάς αποδέκτης λύσης για ένα τόσο πολύπλοκο ζήτημα είναι δύσκολη αλλά όχι αδύνατη.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, μιά αποδεκτή λύση θα ήταν ο διαχωρισμός των ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε δυο κατασκευαστικούς τομείς. Δηλαδή, για στρατιωτικούς και μη στρατιωτικούς σκοπούς, εάν είναι όντως εφικτό και πρακτικό. Υποθέτοντας ότι δεν θα υπάρξουν νομικά κολλήματα προερχόμενα κυρίως από τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια, ο μεν εμπορικός τομέας θα μπορούσε να πωληθεί στα άλλα Ελληνικά ναυπηγεία, αν φυσικά δείξουν ενδιαφέρον. Ο δε στρατιωτικός τομέας των ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα λειτουργούσε με αποκλειστικές παραγγελίες του ΠΝ.

Mithridates 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 5:15:00 μ.μ. EET  

Στ αγκάθια (ΑΟΖ) δε πας ξυπόλητος!!!

@ Αλεξανδρε!!!
Ευτυχώς επικράτησε η λογική
+1000

Ανώνυμος 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 6:42:00 μ.μ. EET  

"Η εσκεμμένη διαρροή προς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μιας εξωπραγματικής και απαράδεκτης λύσης, για να απορριφθεί από τον κ. Σαμαρά ώστε να δημουργηθούν θετικές εντυπώσεις προς το πρόσωπο του, είναι επίσης εμφανής."

Πες το ψέματα...

Ανώνυμος 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 7:25:00 μ.μ. EET  

Τι θα πει εσκεμμένη διαρροή ρε παιδιά;
Την έκανε ή δεν την έκανε την πρόταση ο Αναστασόπουλος;
Αν την έκανε, η πρόταση ήταν στο τραπέζι.

Pro από Συμβασιλεύουσα 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 10:57:00 μ.μ. EET  


Μιλάμε κάποια πράγματα που διαβάζω , έχουν πολύ πλάκα .
Ακούστηκε η πρόταση κάποιου τύπου "Αναστασόπουλου" και οι κυβερνώντες ήταν προδότες .
Απορίφθηκε από τον πρωθυπουργό και τελικά ήταν εσκεμμένη διαροή για να κερδηθούν επικοινωνιακοί πόντοι . Από το 0.1% των Ελλήνων (πολύ βάζω) που παρακολούθησαν το θέμα? Οι απογοητευμένοι που δεν πουλήθηκαν τα υποβρύχια είναι πολλαπλάσιοι . Τι να πω . Πρέπει με το ζόρι να είναι όλα ΚΑΚΑ . Τέλος .

Nicholas 14 Δεκεμβρίου 2012 στις 3:55:00 π.μ. EET  

@Ανώνυμος 13 Δεκεμβρίου 2012 7:25:00 μ.μ. EET

Αδελφέ, δεν έχει σημασία αν ο κ. Αναστασόπουλος ήταν ή δεν ήταν αναμεμιγμένος στο πολιτικό παιγνίδι. Οι αντικειμενικοί σκοποί του παχνιδιού ήταν, να χρονοτριβήσουν, to kick the can down the road, η δημιουργία εντυπώσεων, και να καταδειχθεί πόσο καλός ηγέτης είναι ο κ. Σαμαράς. Πριν από λίγο καιρό ήταν οι υποτιθέμενες περικοπές των επιδομάτων των πολυτέκνων και ο φορολογικός συντελεστής του 40% για μεικτά εισοδήματα πάνω από € 28.000. Τώρα είναι ή υποτιθέμενη πώληση δύο υποβρυχίων τύπου U -214 ΑΙP, μετά από λίγο καιρό θα είναι κάτι άλλο. Όλα ήταν προσχεδιασμένα έτσι ώστε να φανεί ότι ο κ. Σαμαράς ασκεί το βέτο του, και έχοντας σαν απώτερο σκοπό την δημιουργία θετικών εντυπώσεων προς το πρόσωπο του .

Το αποτέλεσμα της υποτιθέμενης προσπάθειας επίλυσης του προβλήματος των υποβρυχίων ήταν μηδέν εις το πηλίκον, και φτού πάλι από την αρχή. Η εγχώρια τρόικα μπορεί να δανειστεί από την ξένη τρόικα € 50 δις για την ανακεφαλαίωση των τραπεζών, αλλά δεν μπορεί να βρει μερικά εκατομύρια ευρώ για τα υποβρύχια. Είναι τραγικό να αναγκάζετε το ΠΝ να διατηρεί σε επιχειρησιακή ετοιμότητα 3 υποβρύχια τύπου U-209/1100 που είναι ηλικίας περίπου 40 χρόνων, ενώ υπάρχουν 3 υπερσύγχρονα υποβρύχια τύπου U-214 AIP που είναι σχεδόν έτοιμα για να τα αντικαταστήσουν.

Pro από Συμβασιλεύουσα 14 Δεκεμβρίου 2012 στις 8:52:00 π.μ. EET  


Mε το πρώτο μέρος του σχολίου σου δεν συμφωνώ φίλε μου . Εγώ θεωρώ ότι το τελευταίο διάστημα "διαρέουν" ειδήσεις προς τα έξω από εγχώρια και ξένα κέντρα , οι οποίες δημιουργούν αντίδραση και αναστάτωση , με σκοπό την περεταίρω διάσπαση της συνοχής της Ελληνικής κοινωνίας . Η διάψευση από την κυβέρνηση έρχεται σε δεύτερο χρόνο , χωρίς να της δίνεται ποτέ η αντίστοιχη δημοσιότητα ώστε να αποτυπωθεί το πόσο "πρωθυπουργάρα" είναι ο Σαμαράς και ακολουθείτε σχεδόν πάντοτε από νέες διαροές .
Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι η κυβέρνηση κάνει σωστά την δουλειά της .
Και αυτό με φέρνει στο δεύτερο μέρος του σχολίου σου .
Συμφωνώ μαζί σου 100% . Πρέπει να λυθεί το θέμα των υποβρυχίων πάραυτα . Δεν υπάρχουν δικαιολογίες , δεν υπάρχουν περιθώρια . Μαζί σου φίλε μου .

ΥΓ.
Αν η κυβέρνηση λύσει το θέμα των υποβρυχίων (η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία), τί θα σημαίνει αυτό για μας?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP