Δύο προτεραιότητες στην Εθνική Άμυνα το 2013

Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2012

H Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης ανακοίνωσε πως στις 2 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ για θέματα που αφορούν το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας με σημαντικότερο την προμήθεια ανταλλακτικών κινητήρων για τα αεροσκάφη F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας.

H ανακοίνωση αυτή καλλιεργεί προσδοκίες ότι θα αντιμετωπιστεί επιτέλους, μετά από πολυετή καθυστέρηση, το ζήτημα της διαθεσιμότητας των μαχητικών αεροσκαφών της ΠΑ, η οποία αποτελεί την αιχμή του δόρατος στην αντιμετώπιση του τουρκικού επεκτατισμού στο Αιγαίο και σχετίζεται πιθανότα με τις ειδοποιήσεις της DSCA των ΗΠΑ της 29ης Μαρτίου 2011 για πιθανή πώληση FMS στην Ελλάδα ανταλλακτικών F-16, F/RF-4E, C-130H/B, C-27J, T-6A και λοιπών αεροσκαφών της ΠΑ με συστήματα ή υποσυστήματα αμερικανικής προέλευσης και της 29ης Απριλίου 2011 για πιθανή πώληση FMS στην Ελλάδα ανταλλακτικών κινητήρων F100-PW-229 των F-16 Block 52+ και 52+ Advanced της ΠΑ.

Πέραν αυτών και λαμβάνοντας υπόψη τόσο τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας όσο και την αναγκαιότητα διάτηρησης της Ελληνικής στρατιωτικής ισχύος ώστε να αποτραπεί ή να αντιμετωπιστεί κάθε προσπάθεια αμφισβήτησης της εδαφικής ακεραιότητας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας οφείλει να θέσει στόχους και χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση των απαραίτητων ενεργειών στα ζητήματα της αμυντικής οργάνωσης και των εξοπλισμών.

ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Παναγιώτης Καράμπελας προανήγγειλε στις 4 Δεκεμβρίου 2012 την επικείμενη κατάθεση των προτάσεων των Γενικών Επιτελείων για τη Νέα Δομή Δυνάμεων (ΝΔΔ) στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και την προώθησή τους προς έγκριση στο ΚΥΣΕΑ. Οι σχετικές διαδικασίες πρέπει να επισπευσθούν και παράλληλα να ξεκινήσει ο προγραμματισμός των απαραίτητων δράσεων. Όπως έχει επισημανθεί κατ΄επάναληψη και σε σειρά αναρτήσεων από το παρόν ιστολόγιο (Οι βουλευτές βλάπτουν σοβαρά την Εθνική Άμυνα, H επανάσταση του αυτονόητου στον Ελληνικό Στρατό, Επικράτηση της λογικής και μετεγκατάσταση του 2ου ΤΕΕΠ στο Στεφανοβίκειο, Ο χάρτης των Κέντρων Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων, Αλλαγές στη Δομή Διοίκησης του Ελληνικού Στρατού, Η Δομή Δυνάμεων του Πολεμικού Ναυτικού, Πολεμική Αεροπορία και Νέα Δομή Δυνάμεων) οποιαδήποτε καθυστέρηση ή έκπτωση λόγω ατολμίας ή αδυναμίας σύγκρουσης με συντεχνιακά, κομματικά και τοπικιστικά συμφέροντα θα σημάνει την αρχή του τέλους για τον ελληνικό αμυντικό μηχανισμό, όσο υπερβολικό κι αν ακούγεται.

Η ΝΔΔ φυσικά δεν σχετίζεται με μετεγκαταστάσεις/συγχωνεύσεις/καταργήσεις Μονάδων και Σχηματισμών όπως ίσως θεωρούν οι περισσότεροι αλλά και με ενέργειες που θα οδηγήσουν σε αλλαγές στην εσωτερική λειτουργία των Κλάδων, στην ενίσχυση της διακλαδικότητας, στη μείωση της γραφειοκρατίας, στη βελτίωση της διαδικασίας λήψης των αποφάσεων, σε γενικές γραμμές στην αναδιοργάνωση με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ταχύτητας αντίδρασης των Δυνάμεων με παράλληλη μείωση του κόστους λειτουργίας. Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημανθεί ότι η διάλυση ή συγχώνευση Μονάδων δεν επιλύει το πρόβλημα της υποεπάνδρωσης αλλά ενέχει ευεργετικές επιπτώσεις σε άλλους τομείς, εξίσου σημαντικούς. Για να γίνει αυτό ευρύτερα κατανοητό θα χρησιμοποιήσουμε το παράδειγμα του 2ου Ταγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων που εδρεύει πλέον μαζί με το 1ο ΤΕΕΠ στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας σε τρία υπεραπλουστευμένα σενάρια:

1. Μεταστάθμευση: Η εγκατάσταση του 2ου ΤΕΕΠ στα Μέγαρα ακύρωνε τη δυνατότητα ταχείας αντίδρασης καθώς τα επιθετικά Ε/Π ΑΗ-64DHΑ έπρεπε να μεταβούν στο Στεφανοβίκειο για τη φόρτωση του βασικού τους οπλισμού (αντιαρματικά βλήματα και ρουκέτες) αφού εκεί βρίσκονται οι ειδικές αποθήκες οπλισμού και τα πυρομαχικά. Η μετεγκατάσταση του 2ου ΤΕΕΠ στο Στεφανοβίκειο προσέφερε επιπλέον πλεονεκτήματα, όπως η απομάκρυνση από το παραθαλλάσιο περιβάλλον των Μεγάρων, η μη έκθεση των Ε/Π στα στοιχεία της φύσης λόγω έλλειψης υποστέγων, η γειτνίαση με το Πεδίο Βολής Λιτοχώρου, η επίτευξη οικονομιών κλίμακας. Η μεταστάθμευση όμως της Μονάδας δεν επίλυσε το πρόβλημα της υποεπάνδρωσης αφού ο αριθμός των Ιπταμένων και Μηχανικών παρέμεινε σταθερός.

2. Συγχώνευση: Η συγχώνευση του 1ου και 2ου ΤΕΕΠ σε μία Μονάδα (ενδεικτικά, 1ο ΤΕΕΠ με δύο Λόχους ΕΕ/Π) και πάλι δεν επιλύει το πρόβλημα επάνδρωσης αφού το άθροισμα του ανθρωπίνου δυναμικού (Ιπταμένων και Μηχανικών) παραμένει σταθερό όπως εξάλλου και εκείνο των οπλικών συστημάτων. Μία τέτοια απόφαση όμως έχει άλλες ευεργετικές επιπτώσεις, ενδεικτικά η επίτευξη ευελιξίας και η ενοποίηση της διοίκησης.

3. Συγκρότηση ενδιάμεσου Σχηματισμού Διοίκησης: Το χειρότερο σενάριο θα ήταν η συγκρότηση ενός νέου Σχηματισμού (ενδεικτικά, νέου ΣΥΑΣ) ως ενδιάμεσο επίπεδο διοίκησης μεταξύ των Ταγμάτων και της Ταξιαρχίας (1η ΤΑΞΑΣ) που θα οδηγούσε σε αύξηση της γραφειοκρατίας με παράλληλη μείωση της ευελιξίας. Φυσικά θα δικαιολογούσε οργανικές θέσεις ανωτέρων αξιωματικών…


Πέντε αναδιοργανώσεις σε 20 χρόνια με αποτέλεσμα μηδέν

Με αφορμή πρόσφατη αρθρογραφία με θέμα «Τι Στρατό Θέλουμε;» και ενώ έχουν γίνει πέντε «αναδιοργανώσεις» την τελευταία εικοσαετία, οι οποίες εξαντλήθηκαν στο άνοιγμα και το κλείσιμο, την αλλαγή έδρας, τη σύνθεση και την αλλαγή ονομάτων των Μονάδων κανείς δεν ασχολήθηκε με την βελτιστοποίηση την απλοποίηση την κατάργηση Υπηρεσιών Κέντρων και Μονάδων την εξέλιξη του προσωπικού και την αλλαγή στην εσωτερική οργάνωση και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Για να επιτύχουν «επιχειρησιακή λειτουργικότητα» οι σύγχρονοι στρατοί χρησιμοποιούν συστηματικά επιστήμες, όπως η επιχειρησιακή έρευνα, η διοίκηση επιχειρήσεων, η πληροφορική, η κοστολόγηση η διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας με παράλληλη αξιοποίηση κατάλληλα εκπαιδευμένων στελεχών σε κατάλληλες θέσεις. Αντίθετα, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις χρησιμοποιούν ελάχιστα τη σύγχρονη τεχνολογία, τις σύγχρονες μεθόδους διοίκησης και τις ειδικές γνώσεις του προσωπικού τους. Υπάρχει η εδραιωμένη πεποίθηση ότι τα στελέχη, τα οποία έχουν εκπαιδευτεί να λειτουργούν στο πεδίο της μάχης μέσω της τυπικής εσωτερικής εκπαιδευτικής διαδικασίας (π.χ. ΑΔΙΣΠΟ, ΣΕΘΑ), θεωρούνται ικανά χωρίς άλλη ακαδημαϊκή εκπαίδευση και εμπειρία, να προβαίνουν σε σχεδιασμούς που απαιτούν τη γνώση επιστημονικών πεδίων όπως αυτά που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Στελέχη που είναι κάτοχοι τέτοιων γνώσεων τις οποίες απέκτησαν είτε εξαιτίας προσωπικής επιθυμίας είτε κατόπιν απαίτησης της υπηρεσίας είναι εκτός της διαδικασίας σχεδιασμού και φυσικά εκτός της αλυσίδας λήψης αποφάσεων.

Με δεδομένη την γενικευμένη σε όλο το εύρος του πολιτικού φάσματος τάση για μείωση των οικονομικών πόρων που διατίθενται για την εθνική άμυνα τότε είναι αναγκαία η επανεξέταση λειτουργίας των Υπηρεσιών των Κέντρων και Μονάδων των Γενικών Επιτελείων εξοικονομώντας προσωπικό και χρήμα.

Το πεδίο δράσης είναι λαμπρό και τα παραδείγματα πολλά.

Τέσσερις ξεχωριστές οικονομικές υπηρεσίες (ΔΟΥ) λειτουργούν για κάθε Επιτελείο ΓΕΕΘΑ, ΓΕΣ, ΓΕΝ, ΓΕΑ οι οποίες ασχολούνται με τα ίδια αντικείμενα σύνταξη και παρακολούθηση προϋπολογισμού, παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των οικονομικών διατάξεων έλεγχο νομιμότητας των οικονομικών πράξεων εκκαθάριση και αναγνώριση των δαπανών. Τέσσερα κέντρα πληροφορικής τα οποία ασχολούνται με την αυτοματοποίηση των διαδικασιών επεξεργασίας στοιχείων (προσωπικό, επιστράτευση, διοικητική υποστήριξη, διοίκηση & έλεγχος). Τα τρία βρίσκονται στο ίδιο στρατόπεδο.

Τρία μηχανογραφικά κέντρα μισθοδοσίας (αντίστοιχα περίπου του ΚΕΠΥΟ), ένα για κάθε Κλάδο ΓΕΣ/ΟΛΚΕΣ, ΓΕΑ/ΟΛΚΑ και ΓΕΝ/ΚΕΦΝ και τρία διαφορετικά συστήματα παρακολούθησης υλικών και προσωπικού. Κάθε Κλάδος έχει το δικό του σύστημα, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι υπάρχουν τρεις διαφορετικές δικτυακές υποδομές μέσα στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα, τριπλάσιο προσωπικό υποστήριξης, τρία συμβόλαια συντήρησης με ότι κόστος αυτό συνεπάγεται, ενώ αυτά δεν συνεργάζονται μεταξύ τους.

Πέντε τουλάχιστον συστήματα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων και αλληλογραφίας (ΔΑΔΑ, ΑΣΔΑ ΠΥΡΣΕΙΑ, ΑΣΔΣ, ΕΘΥΣΑΝ, CRONOS/NMS-ΝΑΤΟ, NMHS) και δύο υπηρεσίες διακίνησης έντυπης αλληλογραφίας στο Στρατό Ξηράς (Υπηρεσία Επείγουσας Στρατιωτικής Αλληλογραφίας και το Ταχυδρομικό Σώμα).

Τέλος τέσσερις Μονάδες Διοικητικής Υποστήριξης και τέσσερα τηλεφωνικά κέντρα στο ίδιο στρατόπεδο για κάθε Επιτελείο πράγμα το οποίο σημαίνει τέσσερις Διοικητές, τέσσερα γραφεία κινήσεως, τέσσερα κέντρα επικοινωνιών που ασχολούνται με τα ίδιο έργο.

Ποιος θα βάλει ένα τέλος σε όλα αυτά;

Χρήστος Κουτσογιαννόπουλος
Ταξίαρχος ε.α., PhD Επιχειρησιακή Οργάνωση

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΑΜΥΝΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ


Στο ζήτημα της υλοποίησης εξοπλιστικών προγραμμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, ο Α/ΓΕΕΘΑ σε έγγραφό του με κατευθυντήριες οδηγίες του προς το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων τον περασμένο Μάρτιο έγραφε πως «επιθυμώ να καταστήσω σαφές ότι το κύριο βάρος πέφτει πλέον στην συντήρηση του υπάρχοντος υλικού, το οποίο είναι και επαρκές και πολύ καλής ποιότητας. Γίνεται αντιληπτό ότι δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για άμεσες προμήθειες νέων οπλικών συστημάτων. Ωστόσο, η αμυντική σχεδίαση θα πρέπει να συνυπολογίσει την αναγκαιότητα παρακολούθησης των τεχνολογικών προόδων στον τομέα των στρατιωτικών εφαρμογών, μέσω ενός στοχευμένου σχεδιασμού προμηθειών αμυντικού υλικού σε βάθος χρόνου».

H εξασφάλιση του μέγιστου δυνατού βαθμού επιχειρησιακής διαθεσιμότητας του υπάρχοντος υλικού θα επιτευχθεί μέσω της βελτίωσης της εφοδιαστικής υποστήριξης (ομαλή ροή προμήθειας ανταλλακτικών, πυρομαχικών, καυσίμων) και της αναβάθμισης/εκσυγχρονισμού των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων.

Σημειώνεται ότι οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις αναμένουν την παράδοση 16 μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90GR, 6 υποβρυχίων (3 νεότευκτα +2 Τύπου 214 και 1 εκσυγχρονισμένο Τύπου 209AIP) και 1 πυραυλάκατου τύπου Super Vita ενώ πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες για την παραλαβή του μέγιστου δυνατού μεταχειρισμένου υλικού που παραχωρούν δωρεάν οι ΗΠΑ στον ΕΣ: 400 αρμάτων μάχης Μ1Α1 Abrams και υποστηρικτικών οχημάτων, 224 Τεθωρακισμένων Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113Α2, 110 οχημάτων αντιαρματικών βλημάτων TOW (ITV) Μ901A2, 80 Οχημάτων Ομάδας Πυρών Υποστήριξης (FIST-V) Μ981 για προωθημένους παρατηρητές πυροβολικού, 57 ερπυστριοφόρων μεταφοράς φορτίου Μ548A1, 3.000 πυρομαχικών αρμάτων 120mm τύπου M830 HEAT. To ελληνικό ενδιαφέρεον μπορεί και πρέπει να επεκταθεί σε μεταφορικά ελικόπτερα UH-60 Black Hawk, Τεθωρακισμένα Οχήματα Μάχης (ΤΟΜΑ) M2A2 Bradley, Τεθωρακισμένα Οχήματα Αμφίβιας Εφόδου AAV7A1, Τεθωρακισμένα Οχήματα Διοικήσεως M577, εξομοιωτές επιθετικών ελικοπτέρων AH-64 Apache και διατρητικά πυρομαχικά αρμάτων.

Παράλληλα, το Πολεμικό Ναυτικό οφείλει να κινητοποιηθεί για την απόκτηση των δύο τελευταίων ναρκοθηρευτικών τύπου OSPREY από τις ΗΠΑ πριν διαλυθούν ή εκποιηθούν σε τρίτο κράτος.


Πίνακας των 29 εξοπλιστικών προτεραιοτήτων του ΓΕΕΘΑ 2011-2025 (σε εκατ. €)

1 ΓΕΑ Συντήρηση-υποστήριξη οπλικών συστημάτων ΠΑ 1.241,57
2 ΓΕΣ Υποστήριξη οπλικών συστημάτων και μέσων 1.090,00
3 ΓΕΝ Συντήρηση-υποστήριξη οπλικών συστημάτων ΠΝ 532,44
4 ΓΕΣ Πυρομαχικά υψηλής καταστροφικότητας – Έξυπνα πυρομαχικά, συμπλήρωση αποθεμάτων επιχειρήσεων & εκπαίδευσης 336,00
5 ΓΕΑ Επαναπιστοποίηση-απόκτηση βλημάτων & υλικών όπλων της ΠΑ 166,19
6 ΓΕΝ Προμήθεια νέων βαρέων τορπιλών και ολοκλήρωση στο οπλικό σύστημα Υ/Β τύπου 214 & 209 ΑΙΡ 140,00
7 ΓΕΑ Προμήθεια βλημάτων αέρος-εδάφους ακτίνας >100 μιλίων 100,00
8 ΓΕΕΘΑ Συμμετοχή στην κοινοπραξία BOC-HELIOS 27,70
9 ΓΕΑ Προμήθεια του απολύτως αναγκαίου αριθμού ελικοπτέρων Έρευνας και Διασωσης (SAR), εξομοιωτή πτήσης & επίγειου συστήματος εκπαίδευσης (Μελέτη: 270 εκατ. ευρώ) 234,00
10 ΓΕΑ Απόκτηση Α/Φ & συναφούς εξοπλισμού για αναπλήρωση απωλειών & αντικατάσταση Α/Φ δεύτερης γενιάς. Αναβάθμιση υποδομών & εγκαταστάσεων υποστήριξης ΝΜΑ (40 σύγχρονων Α/Φ) [μελέτη: 350 εκατ. ευρώ) 2.398,76
11 ΓΕΝ Προμήθεια αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας [μελέτη: €350 εκατ.] 250,00
12 ΓΕΝ Ναυπήγηση νέων φρεγατών [μελέτη € 3,5 δις, πραγματικό ~ €4 δις.] 2.600,00
13 ΓΕΣ Βελτίωση δυνατοτήτων Αεροπορίας Στρατού 628,50
14 ΓΕΝ Εκσυγχρονισμός φρεγατών ΜΕΚΟ-200ΗΝ 400,00
15 ΓΕΣ Εκσυγχρονισμός-εξοπλισμός μονάδων Ειδικών Δυνάμεων 164,96
16 ΓΕΣ Προμήθεια νέων αντιαεροπορικών συστημάτων περιορισμένης ακτίνας (SHORADS) για αντικατάσταση OSA-AK [μελέτη: € 1 δις.] 560,00
17 ΓΕΑ Προμήθεια συστημάτων βλημάτων εδάφους-αέρος μεγάλης ακτίνας [μελέτη: € 603 εκατ.] 200,00
18 ΓΕΕΘΑ Συμμετοχή στο δορυφορικό πρόγραμμα επιτήρησης MUSIS 200,00
19 ΓΕΑ Προμήθεια εκπαιδευτικών αεροσκαφών [μελέτη: 647 € εκατ.] 400,00
20 ΓΕΣ Προμήθεια τεθωρακισμένων οχημάτων [μελέτη: €1,2 δις.] 250,00
21 ΓΕΑ Εκσυγχρονισμός Mirage 2000 360,00
22 ΓΕΝ Επιτήρηση ΠΝ 232,00
23 ΓΕΑ Προμήθεια συστημάτων προσέγγισης με έλεγχο ραντάρ (RAPCON) 47,17
24 ΓΕΝ Οπλισμός-πυρομαχικά ΠΝ 118,50
25 ΓΕΣ Βελτίωση δυνατοτήτων πυροβόλων & μέσων πυροβολικού 400,00
26 ΓΕΣ Προμήθεια οχημάτων & μέσων περισυλλογής 100,00
27 ΓΕΑ Αναβάθμιση F-16 Blk 50 & 52+ 405,08
28 ΓΕΣ Αναβάθμιση-εκσυγχρονισμός TOR-M1 [μελέτη: €150 εκατ.] 99,00
29 ΓΕΣ Ανάπτυξη δυνατοτήτων Μη επανδρωμένων Εναερίων Οχημάτων (UAV) 33,54

Πηγή: strategyreports

8 σχόλια:

Ανώνυμος 29 Δεκεμβρίου 2012 στις 8:09:00 μ.μ. EET  

Προσωπικά ως έσχατο μέσο αποτροπής θα πρότεινα την προμήθεια απ΄τους Ρώσους πυραύλων εδάφους-εδάφους (Iskander?) οι οποίοι δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς περί μη διάδοσης πυραυλικής τεχνολογίας.
Μπορούν κάλλιστα να δηλωθούν με επίσημο βεληνεκές τα 500 χλμ. ενώ το ανεπίσημο να είναι διαφορετικό...
Τους τοποθετείς σε συγκεκριμένα νησιά του Κεντρικού-Ανατολικού Αιγαίου σε κινητούς εκτοξευτές μέσα σε ειδικά καταφύγια, και σε περίπτωση αναμέτρησης κτυπάς κατά βούληση ό,τι κινείται απέναντι. Μάλιστα θα μπορούσε να υπάρξει real-time ενημέρωση για στόχους από UAV και Ειδικές Δυνάμεις.
Οι πύραυλοι έχουν μια σειρά από πλεονεκτήματα σε σχέση με τα επανδρωμένα αεροσκάφη, με κυριότερο το σχεδόν μηδενικό κόστος συντήρησης-λειτουργίας.
Sailor

Ανώνυμος 29 Δεκεμβρίου 2012 στις 8:37:00 μ.μ. EET  

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ 1.ΣΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΑΟΖ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟΥ. 2. ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ ΚΡΟΥΣΗΣ F-35 ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ. 3.ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΒΑΤΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ.4. ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ.
ΤΑ 24 Α/Κ ΠΥΡΟΒΟΛΑ ΤΩΝ 155/52 ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ 250-300 ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ FIRTINA.ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ MLRS, ΠΟΥ ΑΝ ΑΠΟΣΥΡΟΥΝ ΟΙ ΗΠΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΚΕΨΗ.ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΚΑΙ ΛΥΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΒΑΛΛΙΣΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ

Ανώνυμος 29 Δεκεμβρίου 2012 στις 11:31:00 μ.μ. EET  

Διαφωνώ οτι άμεση προτεραιότητα στον αέρα είναι η αντιμετώπιση των F-35.Τα F-35 θα αρχίσουν να παραλαμβάνονται,εάν πάλι όλα εξελίχθούν βάσει του χρονοδιαγράμματος,το 2016 και θα αρχίσουν να είναι επιχειρησιακά το 2020 .Ως τότε,άμεση απειλή είναι τα F-16 που θα εκσυγχρονιστούν στο επίπεδο 50+Advanced και θα ισοφαρίσουν το πλεονέκτημα των δικών μας 52Αdvanced,αλλά και πολλά προτερήματα του Μ2000-5.Εάν λοιπόν ανακυρηχθεί ΑΟΖ,πιστεύω οτι θα λάβει χώρα ως γεγονός μέσα στην ερχόμενη τριετία το πολύ,οπότε η ΠΑ θα κληθεί πιθανότατα να έρθει αντιμέτωπη με όλον αυτό τον πλήρως εκσυγχρονισμένο τουρκικό εναέριο στόλο.Επιβάλλονται άμεσες λήψεις αποφάσεων εκσυγχρονισμού των ελληνικών Block 50 και 52+ σε επίπεδο 52Adv. και αγορά απο άλλες χώρες Μ2000 που να έχουν τα χαρακτηριστικά των Dash 5.

Mέντωρ

Ανώνυμος 30 Δεκεμβρίου 2012 στις 10:45:00 π.μ. EET  

Ας βάλει ο πρωθυπουργός τα κομματόσκυλα σε ένα ματνρί στο βουνό και ας ακούσει απλά τις εισηγήσεις των αρμοδίων σε απλά Ελληνικά και με ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ 10ΕΤΙΑΣ τουλάχιστον.

Έπειτα, ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του.

Προβοκάτωρ

Ανώνυμος 30 Δεκεμβρίου 2012 στις 12:50:00 μ.μ. EET  

Ειναι η λιστα με τα «δωρα» για το Αη-Βασιλη;

Ανώνυμος 30 Δεκεμβρίου 2012 στις 1:50:00 μ.μ. EET  

ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΠΟ ΣΥΡΣΗ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΟΠΛΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΥΠΟΥ ΣΑΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΟΠΛΟΣΤΑΣΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥΣ. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΕΙ ΤΟ "ΕΓΚΛΗΜΑ" ΜΕ ΤΑ LEOPARD 2A4 ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΕΛΗΞΑΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ.ΚΑΛΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ PZH2000 ΟΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΑ M109 ΚΑΙ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΟ ΚΟΣΤΟΣ

Ανώνυμος 31 Δεκεμβρίου 2012 στις 2:30:00 μ.μ. EET  

Ποια ΑΟΖ ελλαδας-κυπρου αδελφε μου? ανακυρηχθηκε ή ακομα? Τωρα πραγματικα πιστευεις πως αν γινει, κουφια η ωρα, μια νεα εισβολη στη κυπρο η πολιτικη ηγεσια εχει τα κοτσια, δεν αναφερομαι στα μεσα γιατι για να τα στειλεις θελεις πρωτα τα κοτσια, να στειλει ενισχυσεις ή θα ακουσουμε παλι ''η κυπρος ειναι μακρια''?

Περαστικος

Ανώνυμος 1 Ιανουαρίου 2013 στις 1:45:00 μ.μ. EET  

ΣΩΣΤΑ. ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΛΕΞΕΙ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΟΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΟΖ ΤΟΥΡΚΙΑΣ-ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP