"φτιάχτηκα" όσο δεν φαντάζεστε! θέλετε να τρέχουν ΟΛΟΙ οι ¨μεγάλοι¨ και να μην προλαβαίνουν;;!! ΤΩΡΑ ΕΠΙΘΕΣΗ στην Κύπρο με τη συνδρομή της Ελλάδος με ΟΛΕΣ τις δυνάμεις μας (στρατός, ναυτικό, αεροπορία!) Να μη ξέρουν τι τους βρηκε! ΤΕΡΜΑ οι διαπραγματεύσεις και τα "γλυκόλογα"! ΤΩΡΑ να μιλήσει η λόγχη!!
Ποιά άρματα συμμετείχαν στο διαγωνισμό μαζί με τα Leo;
Έχει κάποιος πίνακα με τα χαρακτηριστικά όλων των υποψήφιων αρμάτων (σε αντιπαραβολή κατά προτίμηση)και ξέρει κάποιος γιατί επιλέχθηκε το Leo συγκεκριμένα;
Βάσει ποιών χαρακτηριστικών του δηλαδή υπερτερούσε έναντι των άλλων;
"Βάσει ποιών χαρακτηριστικών του δηλαδή υπερτερούσε έναντι των άλλων;"
θερμικά,κινητήρας, κιβώτιο, πυροβόλο, βλήμα μη DU και φυσικά μτχ
έπαιξε πολύ ρόλο και η μίζα, αλλά και τα μειονεκτήματα των άλλων αρμάτων πχ το λεκλέρκ όλο έμενε.
Για μένα 2 ήταν οι χαμένοι: το abrams γιατί θα είχαμε 1000 κομμάτια τώρα και το challenger Το τελευταίο θα φτιαχνόταν ελλάδα...
================================
Ο διαγωνισμός αρμάτων ήταν άλλη μια φορά που πιαστήκαμε μαλάκες και δεν το πήραμε χαμπάρι. έβγαλε η τουρκία διαγωνισμό - που κλασικά ακύρωσε- για 1000 άρματα. τρέξαμε για 500, μετά 250 και τέλος 170 άρματα των 11εκΕ έκαστο...χάναμε και χαρά τα ζώα... (και μας φόρεσαν και τους ΟΑ έτσι...) και παρακαλάγαμε και γονατιστοί...
Αντιδράσαμε στις ενέργειες του αντιπάλου αντί να ενεργήσουμε -κάτι που μαθαίνει ο πιο ψαράς αξκος αν θέλει να επιβιώσει σε μάχη- και ΧΑΣΑΜΕ το παιχνίδι. Η τουρκία 20 χρόνια αργότερα θα έχει δικό της άρμα...
Το 1996 η ελλάδα μπορούσε να κάνει αρκετά πράγματα αν είχε ελάχιστο μυαλό: 1. συμπαραγωγή 100% άρματος (ariete, K-1, chall2) με δικαιώματα πώλησης στα 250 κομμάτια
2. μόνο αγορά μτχ και εκσ εδώ (Μ1, Leo2) σε μεγάλο αριθμό 500+
3. εκσ των 670 Μ60 με βλήμα DU και πλακίδια και κατασκευή Αλέξανδρου και εγχώριου ΑΤ πεζικού. τα leo1 θα πήγαιναν για τομπ ενώ το pandur θα έμπαινε σε μεγάλους αριθμούς...
όλα με τα ίδια λεφτά.
Η τρίτη επιλογή είναι η πιο φανταχτερή αλλά η πιο αποδοτική στο χρόνο. θα βρίσκαμε και δουλειά...
Πὸ-πὸ-πὸρωση!!! (αναφωνεὶται στον ρυθμὸ του Ὲ-Ὲ-Ὲνωσις! Ναὶ,ρὲ. Ὲνωσις!) @Μηδενιστὴ,Προβοκὰτωρ Τα Ariete και Chal 2 ὴταν οικονομοτεχνικὲς παγὶδες. Ὲχοντας κατασκευαστεὶ σε 200 και 400 μονὰδες αντιστοὶχως,και σε αντὶθεση με τα Λὲοπαρντ και Ὰμπραμς,μὴ ὲχοντας αποσβὲσει το κὸστος Ε&A,θα φὸρτωναν στον περιχαρὴ συνεταὶρο ὸλο το παθητικὸ,οπὸτε για 250 ὰρματα,τα οποὶα ὲγιναν στην πορεὶα 170,το αντικειμενικὸ κὸστος θα εκτροχιαζὸταν. Το Κορεατικὸ Κ-1 ὴταν σαφὼς βιωσιμὸτερο οικονομικὰ,αλλὰ δεν εὶναι γνωστὰ πολλὰ πρὰγματα σχετικὰ με την απὸδοση του ἢ την αξιοπιστὶα του. Εγὼ πὰντως ψὴφιζα απὸ τὸτε μτχ,και σταδιακὴ αναβὰθμιση με υψηλὴ ΕΠΑ.
@Mηδενιστὴ Παραγωγὴ 820 αρμὰτων; Λησμονεὶς ὸτι μιλὰμε για την Ελλὰδα; Ὸμως,με βὰση την τουρκικὴ εμπειρὶα,οὺτε ο εκσυγχρονισμὸς του Μ-60 ὴταν φθηνὴ επιλογὴ. Στα ὶδια χρὴματα εκσυγχρονὶζεις Λὲοπαρντ/Ὰμπραμς,και παὶρνεις και ρὲστα. Βὲβαια,ἂν δὲν μαστουρὼναμε με τους ολυμπιακοὺς,το κατασπὰραγμα των πακὲτων Ντελὸρ,και την σοσιαλμανὶα,ΔΕΚΟ,ΟΜΜΑ και τα τοιαὺτα,παραεμπὸριο κ.ο.κ,και αυτὰ που λὲς θα ὴταν πραγματοποιὴσιμα,και αυτὸ το σημερινὸ χὰλι θα εὶχαμε αποφὺγει. Τὸτε ὸμως,ὶσως δεν μας δινὸταν η ευκαιρὶα να γνωριστοὺμε(think positive,χὲ,χὲ,ἂς ξεδὼσουμε λὶγο,πριν πὰρουμε τπτ ανὰποδες).
Αναφερόμουν σε αυτόν που έγινε διεθνής νομίζω στο Λιτόχωρο,δεν ξέρω πότε ακριβώς αλλά νομίζω για την τελευταία αγορά ήταν.Φαντάζομαι πως αρκετά στοιχεία δεν είναι ανακοινώσιμα αλλά λόγω φύσης με το βίντεο μου ήρθαν κάποιες προβοκατόρικες ιδέες και θέλω απάντηση.Χρειάζομαι όμως κάποια data(να μιλάμε και σωστά Ελληνικά) για να χτυπήσω.
Συμφωνώ απόλυτα με τους εκσυγχρονισμούς των ΤΘ.Είδα και ντοκυμαντέρ στο Discovery με Abraams να μπαίνει σε εργοστάσιο στο αμέρικα για συντήρηση και upgrade και χάζεψα.Άρματα 20-25 ετών βγαίναν του κουτιού!!Αμμοβολή με κελύφη ξηρών καρπών για να μειώσουν κόστη!!Κάποια ήταν από Ιράκ με κατεστραμμένες τις λεπίδες από τις τουρμπίνες,λιωμένα καλώδια κ.τ.λ. και το κάναν το άρμα ένα κομμάτι μέταλλο και με τις απαραίτητες εργασίες έβγαινέ brandnew!! Νέα συστήματα,νέα υλικά,κιβώτια,πύργοι,θωράκιση και δεν συμμαζευέται!!Και εκτός των άλλων θέσεις εργασίας κτλ.Με προοπτική να κρατήσει άλλα 20 έτη το άρμα,σύνολο κάπου 45 έτη!
βλέπουμε ένα άρμα μάχης Σοβιετικής επινόησης και κατασκευής, το Τ-80 είναι ένα τέτοιο άρμα ..... μπαίνει λοιπόν το ερώτημα είναι ένα αποτελεσματικό μάχιμο υλικό ή είναι κάτι υπερεκτιμημένο σε σύγκριση των άλλων διεθνών ανταγωνιστών;;;; όπως λανθασμένα συμβαίνει εδώ και δεκαετίες έναντι άλλων υλικών, αυτής της προελεύσεως;;;;;; όχι όλων διότι κάποια απο αυτά τα υλικά της Σοβιετικής σχεδίασης και ανάπτυξης έχουν δοκιμαστεί στο πολύπλοκο πλέον χώρο της μάχης και έχουν αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους (βλέπε αντιαεροπορικά βαλλιστικά κ.α.) ...... οπότε οι ποιο σχετικοί θα έπρεπε να κάνουν μια έστω και απλή ανάλυση σχετικά με το αρματικό δυναμικό αυτού του τύπου ....... έτσι για να γνωρίζουμε ...... εγώ έχω να παρατηρήσω τα εξής .... διότι με απασχόλησε το θέμα πριν χρόνια ..... η σειρά των αρμάτων Τ-70 έως και Τ-80s είναι ένα χαμηλότερου προφίλ άρμα σε σχέση με τους ανταγωνιστές του ..... έχει λιγότερα κιλά να μεταφέρει σε σχέση με την δύναμη που παράγουν οι διάφοροι κινητήρες που φοράει, με αποτέλεσμα να έχει μεγαλύτερη ευκινησία ...... έχει μεγαλύτερη γωνία επί της καθέτου βολής ..... αγνοώ παντελώς για το σύστημα σκόπευσης και την ικανότητά του να βάλει εν κινήσει (εδώ έπρεπε να μετατεθούν για εκπαίδευση στο εν λόγω όπλο απο την Ελλάδα στην Κύπρο ή ακόμη και να μεταφερθεί ένα έστω για εδώ δοκιμές) θα ήθελα να γνωρίζω πραγματικά αξιολόγηση του στο θέμα ...... επειδή ο λόγος βάρους /δύναμης (του κινητήρα) είναι πολύ χαμηλός σε σχέση με ανταγωνιστές του, έχει μεγαλύτερο δραστικό βεληνεκές οχήματος, με ένα γέμισμα ..... η άμυνα ή η θωράκιση του άρματος αυτής της σειράς είναι αμφιλεγόμενες, διότι γνωρίζουμε αποτελέσματα του Τ-70 έως Τ-75 σε πάμπολλους πολέμους κατά τον εικοστό αιώνα, μέχρι και του Τ-80 κατά την ολιγοήμερη σύρραξη μεταξύ Ρωσίας και Γεωργίας, όπου έδρασε ένα τροποποιημένο Τ-80 s εναντίον ενός αντίστοιχο Τ-80 των Γεωργιανών. Η κατασκευάστρια εταιρία μας λέει ότι το εμπρόσθιο τόξο έχει θωράκιση αντίστοιχη των Δυτικών του ανταγωνιστών, ωστόσο πιστεύω ότι κάπου υπολείπεται έναντι των ανταγωνιστών, μιας και κάτι πρέπει να θυσιάσεις για την υψηλότερη ταχύτητα και άρα και κινητικότητα, σε σχέση με το βάρος όποιος και εάν είναι ο κινητήρας ή το κιβώτιο ....... για την αυτοπροστασία δεν θα πάρω θέση, διότι έχω δει παπάδες απο ορισμένα άρματα ιδικά στην ενεργητική τους άμυνα (όταν μάθαινα στην μονάδα, τα κοίλα γεμίσματα για την καταστροφή στατικών στόχων και την γεωμετρία τους, παρόλο του ότι σπούδασα εφαρμοσμένη φυσική, ποτέ δεν πίστευα ότι θα τα έβλεπα να εφαρμόζονται σε συστήματα ενεργητικής αυτοπροστασία), όπως διαφημίζεται και για κάποιες προχωρημένες περιπτώσεις του Τ-80 ή και Τ-90, ωστόσο δεν γνωρίζω πέραν των εργαστηριακών δοκιμών που είδα κατά πόσο είναι αποτελεσματικές ......
δεν μπορώ να σκεφτώ τι ξεχνώ πέραν των συστημάτων επικοινωνιών ....... όπως και να έχει πάντα πρέπει το Ελληνικό Έθνος να σκέφτεται ποια είναι τελικά όχι απλά μια μελλοντική εγχώρια παραγωγή, αλλά και η τακτική συντήρηση ενός όπλου ακόμη και με αντιγραφή των ανταλλακτικών, σε συνθήκες αποκλεισμού .......
όπως και να έχει θα περιμένω να ακούσω την γνώμη και άλλων όπως και τον ποιο σχετικό, τον κύριο Αρματιστή και εάν σφάλω θα προσαρμόσω ..... αυτή ωστόσο είναι μια γενική εάν και εκτενή άποψη μου ......
το τελευταίο διάστημα (βλέπε έξη χρόνια) έχω μια μανία με αυτό το οπλικό σύστημα .... πολύ μετά απο την εποχή που σαν παιδάκι αγόραζα το περιοδικό Πτήση και Διάστημα (έχω τεύχη συλλεκτικά απο το 1988, έγω γεννήθηκα το 1975), όπου έλεγε ο γείτονας με το μονοπώλιο στον ειδησιογραφικό τύπο στην επαρχιώτικη πόλη μου, στον πατέρα μου ¨ο δικός σου αγοράζει περιοδικά μεγάλων¨, όπου ο καλός μου πατέρας με σβέρκωσε για να δει τι διάβαζα χαχαχαχαχχααααα ..... σήμερα εάν μου έλεγε η πατρίδα τι θέλεις να σου μάθω (πέρα απο την υπηρεσία που παραδίδω, με την αναμενόμενη αυτοθυσία και αγάπη εννέα συναπτά έτη, πέραν της χερσαίας υπηρεσίας μου) για να θεωρείς την κεφάλα σου χρήσιμη για το Έθνος ;;;;;; θα πήγαινα να υπηρετήσω το όπλο του ¨Ιππικού¨ χωρείς παράπονο .......
άλλωστε ζήταγα τότε που μου μάθαινε η πατρίδα να πολεμώ ως προσωπικό των Ειδικών Δυνάμεων 1998 , εν μέσω ασκήσεως κίνησης ελαφρού πεζικού, μετά την υποστήριξη Μ/Κ πεζικού (βλέπε Μ-48 και Μ- 113) ότι πρέπει τουλάχιστον να μάθουμε να χειριζόμαστε τον πύργο ενός έστω και ακινητοποιημένου άρματος, το οποίο μπορεί να πέσει στα χέρια μας, σαν ομάδα και να εκμεταλλευτούμε έστω και μία βολή, ως υπέρβαση της ισχύς πηρός μας, ένατι του όποιου είναι απέναντι ..... οπότε παίρνω την απάντηση ότι αυτή είναι δουλειά του Μ/Κ πεζικού ......
ναι ναι αλλά εάν πέσετε σε ενέδρα και εγώ είμαι μέσα στο δάσος μπορώ την νύχτα να εξουδετερώσω την εχθρική φρουρά που έχει ασφαλίσει τα υλικά μας ..... και με ένα απο τα άρματα που μπορεί να βάλει, έστω και χειροκίνητα τα χαράματα να ξαπολήσω αντεπίθεση μικτά σε χώρο που ο εχθρό πιστεύει ότι έχει απενεργοποιήσει ...... γενικά να του προκαλέσω μια κόλαση εκεί που δεν την περιμένει ο εχθρός, σε ένταση και επιμονή που να τον αναστατώσει ....... πάμε παρακάτω ........ συνέχεια -
εν κρυπτώ ..... κάνε έναν κόπο και βάλε τα σχόλια στην σωστή σειρά ..... κάπου γράφω ...... συνέχεια - ...... οπότε αυτό προηγείται για να υπάρχει και συνέχεια ........ ευχαριστώ εκ των προτέρων ..... το παράκανα λίγο αλλά είπα να βάλω θέμα προς αναζήτηση και διάλογο ......
@Προβοκὰτωρ Κατ΄αρχὴν,οφεὶλω να σου ομολογὴσω ὸτι δὲν εὶμαι επα΄ὶ΄ων,οὺτε κἂν αρματιστὴς υπὴρξα,αλλὰ,ὸπως ο GEODETIS,εὶμαι ενθουσιὼδης των Τ/Θ. Παρακολουθὼ απὸ πρὶν το 1974,ὸτι ὲχει σχὲση με τα Τ/Θ του Ε.Σ,και απὸ ανοικτὲς κυρὶως πηγὲς,αλλὰ και απὸ ανθρὼπινες πηγὲς(ελληνιστὶ:HUMINT), ὲχω δημιουργὴσει μὶα γνωστικὴ βὰση. Ὰς αρχὶσουμε απὸ το Λιτὸχωρο. Το 1996,μετὰ απὸ το φιὰσκο των Ιμὶων,αποφασὶσθηκε απὸ την τὸτε κυβὲρνηση(ο Θεὸς να τὴν κὰνει)Σημὶτη η απὸκτηση νὲου ὰρματος μὰχης. Αρχικὼς ετὲθη απαὶτηση για 400 ὰρματα,κατὸπιν ὲγινε 250+250,παληὸ Ανδρε΄ι΄κὸ κὸλπο η σαλαμοποὶηση με σκοπὸ την περικοπὴ σε εὺθετο χρὸνο. Εν τὲλει,μεὶναμε στα 170,αυτὸ ὸμως δὲν εὶχε ξεκαθαρὶσει το 1998,ὲτος κατὰ το οποὶο διεξὴχθη ο διαγωνισμὸς. Ὲξη τὺποι ὲλαβαν μὲρος στην αξιολὸγηση,αφοὺ πρὼτα πὲρασαν απὸ την Defendory ΄98. Leopard 2STRV-122, M 1A2 Diesel Lecklerq Tropicalize Challenger 2E T 84 T 80U To τελευταὶο δὲν μπὸρεσε να πὰρει μὲρος στην αξιολὸγηση επειδὴ ακινητοποιὴθηκε απὸ βλὰβη στο σὺστημα μεταδὸσεως. Το Τ 84 απλὼς δὲν ὲπεισε ως πρὸς την ευκινησὶα,παρὰ την θεωρητικὼς υψηλὴ αναλογὶα ισχὺος/βὰρους,και αυτὸ αποδὶδεται στον κινητὴρα αντικειμὲνων εμβὸλων τὺπου 6 ΤD-2,των 1.200 HP. Οι κινητὴρες αντικειμὲνων εμβὸλων εὶναι μὶα προβληματικὴ κατηγορὶα κινητὴρων,γενικὼς. Το Λεκλὲρ,εκτὸς της ευκινησὶας, υστὲρησε σε ὸλους τους ὰλλους τομεὶς,συμπεριλαμβανομὲνης της ταχὺτητος επαναγεμὶσεως,ὲναντι των Λὲοπαρντ και Ὰμπραμς,αλλὰ και του Τσὰλλεντζερ 2. Αυτὸ πὰλι,το Τσὰλλυ δηλαδὴ,απλὼς ὲπασχε στα σημεὶα,ὸπως η απὸδοση του συστὴματος σταθεροποιὴσεως του κυρὶου οπλισμοὺ,η ορατὸτητα απὸ την θὲση του οδηγοὺ,και ὰλλες λεπτομὲρειες. Το Ὰμπραμς ὲχασε και αυτὸ στα σημεὶα,παρὸτι πρὼτευσε σε κὰποια ὰλλα,ὸπως οι βολὲς μεγὰλων αποστὰσεων,ὸπου ὲφερε 4/4. Δυστυχὼςγι΄αυτὸ,ακινητοποιὴθηκε,ἂν θυμὰμαι καλὰ,απὸ βλὰβη του συστὴματος μεταδὸσεως. Ὲχασε ὲτσι,με βραχεὶα κεφαλὴ,απὸ το Λὲοπαρντ 2 STRV 122(η σουηδικὴ ὲκδοση). Αξιοσημεὶωτο εὶναι ὸτι το Ὰμπραμς Μ 1Α2 Diesel, το Λεκλὲρ Τροπικαλιζὲ και το Τσὰλλυ 2Ε,κινοὺντο,και τα τρὶα,απὸ το δυναμικὸ συγκρὸτημα EuroPowerPack της MTU/RENK,που κατασκευὰζουν και τον κινητὴρα ΜΒ 873 και το κιβὼτιο HSWL 354 του Λὲο 2. Αυτὰ τα ολὶγα σχετικὰ με τον διαγωνισμὸ Νὲου Ὰρματος Μὰχης(NAM). Σχετικὰ με τις ανακατασκευὲς των Ὰμπραμς,κὰτι που δὲν αναφὲρεται στο ντοκυμαντὲρ του Discovery,εὶναι ὸτι επειδὴ η παραγωγὴ των αεριοστροβὶλων AGT 1.500 ὲχει πὰψει απὸ το 1992-93,υποχρεωτικὰ ο U.S Army ακατασκευὰζει τους παλαιοὺς στροβὶλους,με τερὰστιο κὸστος,και μειωμὲνη λειτουργικὴ ζωὴ,μὸλις 200 ὼρες μεταξὺ ανακατασκευὴς,ὲναντι 1.000 ωρὼν ενὸς νὲου στροβὶλου. Την εποχὴ της εισβολὴς στο Ιρὰκ,2003,το κὸστος εκμεταλλεὺσεως των Ὰμπραμς αφοροὺσε κατὰ 60% τους στροβὶλους και την συντὴρηση τους.
Οι Σοβιετικες κατασκευες δεν ειναι για εμας...τα αρματα Τ τα μιγκ29 κτλ φτιάχτηκαν σαν οπλα ''μιας χρησης'' απ τη στιγμη που η Σοβιετικη παραγωγη ηταν τεραστια και μπορουσε να αποδωσει τεραστιες ποσοτητες...οποτε μη λεμε βλακειες...και οι Κυπριοι αν τους πουλαγε κανενας αλλος δε θα περναν Ρωσσικα αρματα....Οσο για την ενχωρια παραγωγη σε συστηματα αιχμης οπως τα αρματα καλητερα να μην το επιχειρησουμε και να ψωνισουμε συνετα απ τα δοκιμασμενα...το λεο αξιζε την νικη στον διαγωνισμο κυριως γιατι απουσιαζε το μαρκαβα!
Απλώς κοιτάω το ισραήλ που έχει την ίδια αργή παραγωγή και έχει φτάσει τα 1200 μέρκαβα και βάλε με 33 το χρόνο... η παραγωγή δεν φτάνει ποτέ ούτε το 1/4 της αγοράς. όπως είπα εξάλλου για μας, μόνο εκσ έκανε.
@GEODETIS
Καλημέρα φίλε. Καλό ή κακό το Τ80/90 δεν θα αγοραστεί ποτέ ρωσικό άρμα απο την ελλάδα.
"το λεο αξιζε την νικη στον διαγωνισμο κυριως γιατι απουσιαζε το μαρκαβα!"
το μερκ 3 δεν συγκρίνεται με το λεο2α6, ούτε καν το 4ρι. έχουν θωράκιση και χάλυβα ισραηλινής προέλευσης. η λύση του κινητήρα μπροστά δεν είναι τυχαία. δεν είναι τυχαία επίσης και η εσωτερική διάταξη αυτής, καθώς οι ισραηλινοί φοβούνται για ΑΤ όπλα με heat κεφαλές - όπου merkava,Magach είναι κορυφαία - και όχι για 120ρια APFDS-T.
Το Ισραήλ είναι διαφορετική περίπτωση από την δική μας, δεν μπορεί να γίνεται σύγκριση για το πόσα Μερκαβά παράγει. Αν μας έδιναν και εμάς τα δισεκατομμύρια που δίνουν στο Ισραήλ να φτιάχναμε τα άρματα που ονειρεύεται ο καθένας.... Δεν υπήρχε περίπτωση να προχωρούσαμε σε παραγωγή 820 αρμάτων ή να είχαμε τώρα 1000 Μ-1. Κανονικά δεν έπρεπε να περικοπεί η προμήθεια των 250 αρμάτων. Μετά στην πορεία το σωστό θα ήταν να γίνει μία ακόμη συμπληρωματική αγορά τουλάχιστον 100 αρμάτων. Τα Αριέτε, Κ-1, Τσάλεντζερ ήταν και είναι στα αζήτητα και είναι ανούσιο να γίνεται λόγος για την αγορά τους. Ρώσικα άρματα δεν γίνεται να αγοραστούν για πολιτικούς λόγους, αυτά επίσης στην αξιολόγηση στο Λιτόχωρο πήραν την χαμηλότερη βαθμολογία. Ο εκσυγχρονισμός των Μ-60 θα ήταν λάθος, απλά θα πετούσαμε τα λεφτά μας. Και οι τούρκοι το μετάνιωσαν για τα λεφτά που ξόδεψαν αλλά για κάποιους λόγους φαίνεται πως δεν μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά. Οι μοναδικές επιλογές για τον Ε.Σ ήταν το Λέο-2Α6 και το Μ-1. Όποιο άλλο άρμα δεν είχε ελπίδα.
Τώρα πως συμβαίνει να βγάζουμε σκάρτα ρώσικα οπλικά συστήματα δηλ. τανκς και α/φ;; είναι απορίας άξιον! για το σύστημα S300, για τον αεροπόρο που μπορούσε να ρίξει, όπου γύριζε τη ματιά του με ειδικό κράνος που φορούσε και σίγουρα ΑΛΛΑ συστήματα που δεν γνωρίζουμε,τι έχουμε να πούμε; επίσης θυμήθηκα το αέριο που έριξαν στους "τρομοκράτες" τσετσένους στην όπερα της Μόσχας και με το οποίο "κοιμήθηκαν" και τους "καθάρισαν"--δυστυχώς και αρκετούς ομήρους --και οι δυτικοί ΑΚΟΜΗ ψάχνουν, να βρούν τι ήταν!! Απλά ότι είμαστε ΔΕΜΕΝΟΙ χειροπόδαρα στο άρμα της δύσης και δεν μας ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ να κοιτάξουμε κάπου άλλου! αναμένω κάποια απάντηση--αν υπάρχει-- από το φίλο μηδενιστή και ΜΟΝΟΝ απ΄αυτόν!
Καταρχήν φίλε όπως είπα και στον ΑΧΕΡΩΝ άλλη η τιμή παραγωγής και άλλη αγοράς. Τα Μερκ4 πάνε στα 6 εκ$ μισή τιμή απο ότι πήραμε τα leo2a6. Αν τα πουλήσουν θα τα δώσουν και αυτά για 10+. Τα Αριέτε, Κ-1, Τσάλεντζερ θα φτιάχνονταν ΕΔΩ με την μισή τιμή και θα δούλευα πάνω τους μαζί με άλλα 1000 άτομα. Καθόλου κακή πρακτική και θα δίναμε και στην κύπρο μια 100ρα.
Ο εκσυγχρονισμός των Μ-60 θα ήταν λάθος αν κάναμε εκσ τύπου SABRA. Εγώ μίλησα για 2 μόνο πράγματα: βλήματα DU και πλακίδια θωράκισης κατά RPG-7. ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ. Την βγάζαμε ανετότατα μεχρι να μπούμε σε κάποιο πρόγραμμα συμπαραγωγής ή την πώληση μτχ Μ1/Leo2.
@Προβοκάτωρ
1. ίδιες τιμές είχαν πάνω κάτω - τα κουβεντιάζουν και μεταξύ τους εξάλλου - και με μισή τιμή τα ανατολικά. 2. Το μερκ δεν πουλιέται στο εξωτερικό ούτε είχαμε σχέσεις με το ισραήλ τότε που τουρκοέγλυφε. 3. όλα τα άρματα καλά είναι. απο κει και πέρα μετράει τί βάζεις πάνω πχ θώρακα DU ή θερμική 4ης γενιάς. φυσικά το κόστος απογειώνεται. αααα φυσικά παίζει ρόλο και τί σου πουλάνε. δες πχ τα εξαγωγικά Τ-72 του ιράκ ή τα Μ1 της αιγύπτου που διαφέρουν πάρα πολύ απο τα μαμίσια. 4. Το πυροβόλο των 125 είναι για ανατολικά μη ΝΑΤΟ άρματα. Σημασία έχει το διαμέτρημα αλλά κυρίως το μήκος κάνης -δίνει αρχική ταχύτητα στο βλήμα- και το πυρομαχικό (DU, πυρίτιο, χάλυβας) Στα ανατολικά τόσο η έλειψη πυριτίου και DU όσο και γνώσης κατεργασίας του χάλυβα έδιναν διατρήσεις της πλάκας σε σημείο που αναγκάστηκαν να αυξήσουν το διαμέτρημα και να μεγαλώσουν το βλήμα. το 125ρι επίσης γεμίζει σχεδόν πάντα απο αυτόματο γεμιστήρα λόγο βάρους με μειονέκτημα το αργό ρυθμό βολής στα 3-4 βλήματα το λεπτό. τα δυτικά βαράνε σχεδόν με διπλό ρυθμό. 5. Τα Abrams δεν χρειάζονται 125ρι.
Μάλιστα.Δεν αποκλείεται όμως να βελτιωθεί το αυτόματο σύστημα γέμισης και να πιάσει το ρυθμό που πρέπει;Θεωρητικά είναι προτιμότερο το 125mm από120mm;
Τώρα για τις ελλείψεις σε DU πυρίτιο,πιστεύω πως ξεπερνιούνται,δεν είναι ανασταλτικός παράγων.Με τιην κατάλληλη τιμή ή πειθώ,όλα γίνονται.
Και η δεκαετία του 90 πέρασε και τα προβλήματα που είχαν στην τροφοδοσία με χάλυβα δεν υφίστανται και είναι βέβαιο πως δεν είχαν προβλήματα με την κατεργασία του.
Eίναι αυθαίρετο συμπέρασμα πως θα φτιάχναμε εδώ Αριέτε και Τσάλεντζερ στην μισή τιμή. Η Κύπρος δεν υπήρχε περίπτωση να αποκτήσει Τσάλεντζερ. Οι άγγλοι δεν θα έδιναν την συγκατάθεση τους ούτε σε 500 χρόνια. Ο εκσυγχρονισμός των αρμάτων δεν γίνεται στο στυλ ,,βάζω ένα νέο βλήμα και ,,τουβλάκια,, και τελείωσα,,.
φίλε το αυτόματο σύστημα δεν θα βελτιωθεί ποτέ όπως πάει. θα το προλάβουν τα rail guns.
οι ρώσοι δεν είχαν ούτε θα έχουν την τεχνογνωσία μετάλλων των γερμανών. Οι αμερικάνοι και οι ρώσοι να σκεφτείς απλώς αντέγραψαν και εξέλιξαν ότι βρήκαν στον ΒΠΠ. Και πάλι δεν ξέρεις τί θα σου πουλήσουν...
Η επεξεργασία πυριτίου και DU είναι πανάκριβη και δύσκολη. οι αμερικάνοι και οι ρώσοι δεν πουλάνε DU παραέξω. οι γερμανοί που πουλάνε πυρίτιο το βλήμα είναι πανάκριβο λεφτά γιοκ.
@20 Δεκεμβρίου 2012 2:05:00 μ.μ. EET
Το άρμα φτιάχνεται απο το 80 με τον ίδιο τρόπο. ηλεκτρονικά αλλάζουν. όταν κάνει 3 μύρια πώς θα το φτιάξεις με 11;
οι άγγλοι έδιναν: γραμμή παραγωγής, τεχνογνωσία, δικαιώματα πώλησης, 60 χρόνια εμπειρίας. πουλάγαμε ότι θέλουμε όπου θέλουμε.
δες το μ60 το 1991 στο ιρακ και πες μου τί θέλαμε παραπάνω... 1996-2016 = 20 χρόνια με τζάμπα άρμα. το 2016 ή θα είχαμε νέα ή θα την βγάζαμε με καμιά 400ρια λεο2/μ1 όπως οι τούρκοι.
Αναφερόμουν στην γενικότερη παραγωγή χάλυβα και όχι για τα άρματα,sorry.
Ένας λόγος επιπλέον για την μη απόκτηση καινούριων αρμάτων έως εφαρμοσθεί και αποδεσμευθεί η τεχνολογία railgun.
Και αφού γίνεται να μπεί σχεδόν ότι θέλουμε πάνω στα Abraams,βουρ στον πατσά λοιπόν.
Απλά είχα την εντύπωση ότι με 125mm πυροβόλο πάνω στα προσεχώς παραληφθέντα Abraams, θα υπήρχε σοβαρό πλεονέκτημα απέναντι στις ποσότητες.Τέλος πάντων.
@Προβοκὰτωρ Το ονομαστικὸ διαμὲτρημα δὲν εὶναι απὸλυτο κριτὴριο ισχὺος. Οι επιτυγχανὸμενες πιὲσεις εὶναι αντικειμενικὼτερο κριτὴριο,και εδὼ υπερὲχουν τα 120ὰρια απὸ τα 125ὰρια. Για να πὰρεις μὶα ιδὲα,το 125ὰρι χρησιμοποιεὶ διμερὲς γὲμισμα,δηλαδὴ πρωτεὺον και δευτερεὺον. Η καὺση του προωθητικοὺ μὶγματος δηλαδὴ,γὶνεται σε δὺο διαφορετικὲς,δυσδιὰκριτες μὲν,αλλὰ πὰντως διακριτὲς θεωρητικὰ φὰσεις. Ο λὸγος γι΄αυτὸ,εὶναι απλοὺστατα ὸτι υπὴρχε ὲνα ὸριο αντοχὴς του σωλὴνος,το οποὶο οι Σοβιετικοὶ σχεδιαστὲς δὲν ὴθελαν να ξεπερὰσουν,μιλὰμε για το 1960, αλλὰ χρησιμοποιὼντας ὲναν σχετικὰ μακρὺ σωλὴνα,αξιοποιοὺσαν τα προωθητικὰ αὲρια στο μὲγιστο,και παρὰλληλα,εξασφὰλιζαν ὸτι η ανὰκρουση του πυροβὸλου παρὲμενε σε ανεκτὰ επὶπεδα,που επὲτρεπαν την τοποθὲτηση σε ὰρματα της κατηγορὶας βὰρους των 35(!)τὸννων,βλὲπε Τ 64 και εντεὺθεν. Εξ ὰλλου,σημαντικὼτατος παρὰγων φονικὸτητος εὶναι και τα ὶδια τα πυρομαχικὰ,ὸπου ρὸλλο παὶζει και το υλικὸ κατασκευὴς,και βεβαὶως η σχεδὶαση. Στο σημεὶο αυτὸ,καλὸ εὶναι να μὴν ξεχνὰμε πως οι Σοβιετικοὶ ὴσαν πρωτοπὸροι στα εκτοξευὸμενα απὸ πυροβὸλο κατευθυνὸμενα αντιαρματικὰ-και ὸχι μὸνο-βλὴματα. Δὲν τὶθεται λοιπὸν ζὴτημα ανωτερὸτητος των 125mm,ὼστε να επιδιωχθεὶ η ενσωμὰτωση τους σε ὰρμα με οπλισμὸ των 120mm. Υπὰρχει ὸμως το αντὶθετο παρὰδειγμα,ενσωματὼσεως ὸπλου των 120 σε ανατολικὸ ὰρμα,συγκεκριμὲνα το Τ 84-120 Yatagan,που προσφὲρθηκε απο τοὺς Ουκρανοὺς στοὺς Τοὺρκους,χωρὶς πὰντως να γὶνει αποδεκτὸ.
"Υπὰρχει ὸμως το αντὶθετο παρὰδειγμα,ενσωματὼσεως ὸπλου των 120 σε ανατολικὸ ὰρμα,συγκεκριμὲνα το Τ 84-120 Yatagan,που προσφὲρθηκε απο τοὺς Ουκρανοὺς στοὺς Τοὺρκους,χωρὶς πὰντως να γὶνει αποδεκτὸ."
Το άρμα ήταν καλή ιδέα. φτηνό, σχεδόν αμφίβιο, 3μελές, γρήγορο. θα το έπαιρναν σε 1000 κομμάτια στη ξεφτίλα. ιδανικό για την τουρκική παράδοση στο ιππικό
Άρα,δύο δρόμους έχει η "ζωή", Leo & Abraams (με παράκαμψη Merkava??).Οπότε,σκούπα τα μεταχειρισμένα που θέλουμε και προτάσεις για αναβαθμίσεις με δικά μας μέσα. Και επιτέλους να δούν άμεσα την παραγωγή συμβατικών πυρομαχικών για όλα τα όπλα(με νέα κοστολόγια)!!
το θεμα με τα τσαλετζερ-2 και γενικα με τον εν λογω διαγωνισμο ειναι πολυ βαθυ και αμεσα συνδεδεμενο με το τελευταιο κτυπημα της 17Ν δηλαδη τη δολοφονια του ταξιαρχου Σοντερς. Απλως αναφερω οτι εαν ειχαμε προτιμησει τα τσαλεντζερ α)θα παραγωνταν στην ελλαδα με οτι θετικο αυτο συνεπαγεται β) θα καναμε επι τοπου τις οποιες αναβαθμισεις π.χ. αντικατασταση το ραβδωτο του πυροβολο με λειοκανο γ)δεν θα ειχαμε εξαρτηση ανταλλακτικων απο αλλου και δ)τα τσαλετζερ-1 πιθανως θα κατεληγαν εδω αντι στην ιορδανια
@Μηδενιστὴ Αφοὺ υπογραμμὶσω ὸτι αγνοὼ περισσὸτερες λεπτομὲρειες απ΄ὸσες γνωρὶζω,μπορεὶς να μου εξηγὴσεις τὶ απεικονὶζει εκεὶνο το ''σχεδὸν αμφὶβιο'' που ὲγραψες για το Τ84; Θα πρὲπει να σου επισημὰνω ὸτι στα τεθωρακισμὲνα το ''σχεδὸν αμφὶβιο'' ακοὺγεται ὸπως το ''ολὶγον ὲγκυος''. Εκτὸς ἂν εννοεὶς ὸτι εὶχε ικανοποιητικὲς δυνατὸτητες διαβὰσεως αμφιβὶου κωλὺματος εν καταδὺσει,με χρὴση σνὸρκελ π.χ.
Τα πραγματα ειναι απλα: ειχαμε μπροστα μας και χρονο και χρημα να κανουμε σωστες επιλογες και να εχουμε τουλαχιστον αξιοπρεπη στρατο. Τα καμαρια μας τα εφαγαν στις μιζες, οι μιζες τελειωσαν, μαζι και η ευκαιρια να εχουμε το κεφαλι μας ησυχο. Τωρα μουγκα στην στρουγκα γιατι ετσι και γινει καμια αναποδη, φωτια στα μπατζακια μας. Και ειδικα με τις γεωπολιτικες ανησυχιες που υπαρχουν τον τελευταιο καιρο...
@Μηδενιστή Μετά από τις πρώτες 500 εκθέσεις μαθητών μαθαίνεις να αποκρυπτογραφείς τα πάντα. Αλλά μου μένει η απορία: υπάρχει άρμα που να έχει πλήρεις αμφίβιες ικανότητες (χωρίς σνόρκελ); Πάντως τα Τ80 ήταν και είναι μια καλή οπλική πλατφόρμα (άσχετο αν δεν υπάρχει περίπτωση να αποκτήσουμε ρώσικα όπλα πλην Α/Τ πυραύλων) με μόνο πρόβλημα τους παραδοσιακά αναξιόπιστους ρώσικους κινητήρες.
Όσον αφορά την κατασκευή άρματος μάχης οι επιλογές που είχαμε ήταν στον παρελθόν μέτριες και με ρίσκο οικονομικό και τεχνικό. Μακροπρόθεσμα θα μπαίναμε για καλά μέσα αφού δεν θα μπορούσαμε εύκολα να πουλήσουμε αλλού, ενδεχομένως ούτε στην Κύπρο. Εξαιρώ την ιδέα για Chal2 που ήταν πολύ καλή - με γερμανικό κινητήρα πάντα - και θα μπορούσε να σταθεί και μακροχρόνια με μια μικρή παραγωγή, πχ 2 αρμάτων τον μήνα. Οπότε τελικά συμφωνώ με τον Αχέροντα για αγορά και αξιοποίηση/ βελτίωση παλαιοτέρων αρμάτων κάτι που μας δίνεται και τώρα η ευκαιρία να κάνουμε αν αρχίσουμε να σκουπίζουμε τα αποθέματα σε Μ1 και βάλουμε μπρος ένα μεσο-μακροπρόθεσμο πρόγραμμα για αλλαγή κινητήρα, βελτίωση ΣΕΠ/ ηλεκτροπτικών (κάποια από αυτά εμπλέκουν ελληνικές εταιρίες) και ενίσχυση θωράκισης. Όλα αυτά ένα ένα και με υπομονή μέσα από ένα πρόγραμμα δεκαετίας και άνω για να μοιραστεί το κόστος. Και στο κάτω κάτω ο βρεγμένος βροχή δε φοβάται: τι 400 δις, τι 401 αν αυτό το ένα με κάνει να κοιμάμαι ήσυχος.
Χρόνια πολλά και στους δύο. Και αν είναι να κάνω μια ανασκόπηση της χρονιάς, η γνωριμία με σας τους δύο αλλά και τον Αρματιστή, τον Οδυσσέα, τον Μιθριδάτη, τον Γιάννη και άλλους σχολιαστές είναι στα μεγάλα κέρδη, για να μην πω από τα ελάχιστα κέρδη της χρονιάς.
Χρόνια πολλά φίλε μου. Ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνεις. Η παρέα όλων σας είναι πολύτιμη για μένα.
--------------------- "υπάρχει άρμα που να έχει πλήρεις αμφίβιες ικανότητες (χωρίς σνόρκελ"
κάτι παλιά ελαφρά αμφίβια πχ PT-76. έχει ένα δυνατό παρόμοιο μηχάνημα και η κίνα στους πεζοναύτες της - δεν θυμάμαι κωδικό. επίσης φουλ κομπλέ είναι και το τομα-ελ άρμα Bmp-3f.
"τι 400 δις, τι 401 αν αυτό το ένα με κάνει να κοιμάμαι ήσυχος."
τα έχουμε πει και ξαναπει δεκάδες φορές. πετάμε λεφτά σε καλλιέργειες τομάτας στην ουγκάντα και δεν κοιτάμε το σπίτι μας...
όσο για τα Μ1 απο ότι ακούω, η λίστα με αμερικάνικα οπλικά συστήματα που σαπίζουν έτοιμα προς παράδοση είναι τεράστια και φτάνουν 10-15εκ για να οπλίσουμε τζάμπα ΕΝΑ ΣΩΜΑ ΣΤΡΑΤΟΥ.
@Φκμκ Χρὸνια πολλὰ φὶλε,ὸντως εὶναι ὲνα ανεκτὶμητο συναὶσθημα να συνδιαλὲγεσαι,ὲστω και μὲσω διαδικτὺου,με ανθρὼπους που μοιρὰζονται τις αγωνὶες σου,και ὲχουν κὰτι να ποὺν. Περιδιαβαὶνοντας σε ὰλλα ιστολὸγια,ὲνοιωσα φρὶκη με το επὶπεδο σχολιασμοὺ,και ειδικὰ με την ὲλλειψη ευπρὲπειας των περισσοτὲρων ''διαλεγομὲνων''. Εν συγκρὶσει,οι πρὸσφατες,και οπωσδὴποτε περιττὲς εντὰσεις που...απολαὺσαμε σ΄αυτὸν εδὼ τον ιστοχὼρο,ὴσαν,μπορεὶς να με πιστὲψεις,ὸαση ευπρὲπειας και επιχειρηματολογὶας. Αυτὸ ὸμως με την σειρὰ του,μου υπενθυμὶζει,και μου επιβεβαιὼνει,πὸσο θλιβερὰ λὶγοι εὶμαστε που ὲχουμε κατανοὴσει πὸσο θεμελιὼδης εθνικὴ υπὸθεση εὶναι η ὰμυνα,και πὸσο δυσανὰλογα πολλοὶ εὶναι οι συμπολὶτες μας που ψηφὶζουν με το παχὺ ὲντερο... =================================== Τὼρα,σε ὸτι αφορὰ το φετὶχ μου,τα ὰρματα δηλαδὴ,πρὲπει να γνωρὶζεις ὸτι για να καταστεὶ ὲνα ὰρμα αμφὶβιο,θα πρὲπει να θυσιαστεὶ το επὶπεδο θωρακὶσεως,διὸτι η πλευστὸτητα απαιτεὶ μεγὰλο ὸγκο και μικρὸ βὰρος ανὰ κυβικὸ μὲτρο,ὼστε το νερὸ να παρὲχει την απαραὶτητη ἂνωση. Αυτὸς εὶναι ο λὸγος που δὲν υπὰρχουν οὺτε βαρὲα,οὺτε κἂν μὲσα αμφὶβια ὰρματα. Για να καταλὰβεις πὸσο στενὰ εὶναι τα περιθὼρια,ο γερμανικὸς στρατὸς ενσωμὰτωσε ὲνα νὲο σὺστημα πεδὴσεως στο Μ113,το οποὶο προσὲθεσε κὰποια δὲκατα τὸννου βὰρος,αλλὰ αυτὸ,σε συνδυασμὸ με την εμπροσθοβαρὴ κατανομὴ,ακὺρωσε την αμφὶβια ικανὸτητα. Τὲτοια Μ113 παρὲλαβε και ο Ε.Σ,ξεχωρὶζουν απὸ την κὰλαθο παρελκομὲνων μπροστὰ και σχετικὰ χαμηλὰ,ενὼ βεβαὶως ὲχει αφαιρεθεὶ ο πτυσσὸμενος υδατοφρὰκτης ως περιττὸς. Το κινεζικὸ αντὶστοιχο του ΡΤ76 εὶναι το Τὺπου 63,με τροποποιημὲνο σκὰφος του ΡΤ76,με τον πὺργο του ελαφροὺ ὰρματος Τὺπου 62(σμὶκρυνση του πὺργου του Τὺπου 59,δλδ Τ55,με πυροβὸλο των 85mm). Οι κινητὴρες των σοβιετικὼν αρμὰτων δὲν ὴταν αναξιὸπιστοι,αλλὰ δυσκολοσυντὴρητοι,αφοὺ για να εξοικονομηθεὶ χὼρος,και εξ αυτοὺ ὸγκος και βὰρος,ο κινητὴρας ὲπρεπε να τοποθετηθεὶ,ἢ,αντιστρὸφως,να αφαιρεθεὶ σε τμὴματα. Στα πρὼ'ι'μα Τ72,απαιτοὺνται 24 εργατὼρες για να κατὲβει ο κινητὴρας,στα ὸψιμα Τ72 αλλὰ και Τ90,αυτὸ ὲχει μειωθεὶ στις 4 ὼρες. Ὸμως,θα πρὲπει να ὲχεις υπ΄ὸψιν,ὸτι εκτὸς απὸ το Τ64/84 με τον αποτυχημὲνο 5-TD 1/6-TD 2,αντικειμὲνων εμβὸλων,και το Τ80 με τον αεριοστρὸβιλο ΓΤΔ-1250(GTD-1250),φὲρουν ῸΛΑ,απὸ το Τ34 ὲως το Τ90,παραλλαγὲς του ὶδιου κινητὴρα V-12,των 38.800 cc. Στο Τ34 απὲδιδε 500ΗΡ,στο Τ90 ὲφτασε αισὶως στους 1.000ΗΡ. Αμετὰβλητο επὶσης παρὲμεινε, τεχνολογικὰ,το σὺστημα διευθὺνσεως,με διαφορικὴ πὲδηση,δλδ φρενὰρει η μὶα ερπὺστρια προκειμὲνου να αλλὰξει η πορεὶα. Στα δυτικὰ ὰρματα,Μ47/48/60,Leo1 και Leo2 που διαθὲτει και Μ1 που ελπὶζει να αποκτὴσει και ο Ε.Σ,η αλλαγὴ διευθὺνσεως γὶνεται με διαφορικὴ σὺμπλεξη,δλδ η μὶα πλευρὰ δὲχεται μειωμὲνες στροφὲς,αλλὰ δὲν φρενὰρει,ὲτσι το ὰρμα μπορεὶ να ακολουθεὶ την καμπὺλη του δρὸμου ὸπως και ὲνα τροχοφὸρο. Σε χαιρετὼ για την ὼρα.
@Μηδενιστὴ Το ZBD 05 εὶναι ΤΟΜΠ,το ελαφρὺ αμφὶβιο ὰρμα εὶναι το ZTD 05,στηριζὸμενο στο ὶδιο σκὰφος. Eγὼ με το Τὺπου 63 εννοοὺσα την κινεζικὴ παραλλαγὴ του ΡΤ76,επειδὴ ανὲφερες ''παρὸμοιο'' μηχὰνημα. Με την ευκαιρὶα,να συμπληρὼσω διευκρινιστικὰ,ὸτι ο πὺργος του Τὺπου 63 αποτελεὶ σμὶκρυνση του πὺργου του Τὺπου 62,που αποτελεὶ σμὶκρυνση του πὺργου του Τὺπου 59,που αποτελεὶ αντιγραφὴ του πὺργου του Τ 55. Αυτὰ...
Στείλτε μας τα άρθρα σας, την κριτική και τα σχόλια σας, στο:
enkripto@gmail.com
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.
Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..
Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"
Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·
θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»
Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς;Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».
38 σχόλια:
"φτιάχτηκα" όσο δεν φαντάζεστε!
θέλετε να τρέχουν ΟΛΟΙ οι ¨μεγάλοι¨ και να μην προλαβαίνουν;;!!
ΤΩΡΑ ΕΠΙΘΕΣΗ στην Κύπρο με τη συνδρομή της Ελλάδος με ΟΛΕΣ τις δυνάμεις μας (στρατός, ναυτικό, αεροπορία!) Να μη ξέρουν τι τους βρηκε! ΤΕΡΜΑ οι διαπραγματεύσεις και τα "γλυκόλογα"! ΤΩΡΑ να μιλήσει η λόγχη!!
Μαζί σου Ανώνυμε... Τώρα!!!
Ποιά άρματα συμμετείχαν στο διαγωνισμό μαζί με τα Leo;
Έχει κάποιος πίνακα με τα χαρακτηριστικά όλων των υποψήφιων αρμάτων (σε αντιπαραβολή κατά προτίμηση)και ξέρει κάποιος γιατί επιλέχθηκε το Leo συγκεκριμένα;
Βάσει ποιών χαρακτηριστικών του δηλαδή υπερτερούσε έναντι των άλλων;
Προβοκάτωρ
@Προβοκάτωρ
"Βάσει ποιών χαρακτηριστικών του δηλαδή υπερτερούσε έναντι των άλλων;"
θερμικά,κινητήρας, κιβώτιο, πυροβόλο, βλήμα μη DU και φυσικά μτχ
έπαιξε πολύ ρόλο και η μίζα, αλλά και τα μειονεκτήματα των άλλων αρμάτων πχ το λεκλέρκ όλο έμενε.
Για μένα 2 ήταν οι χαμένοι:
το abrams γιατί θα είχαμε 1000 κομμάτια τώρα και το challenger
Το τελευταίο θα φτιαχνόταν ελλάδα...
================================
Ο διαγωνισμός αρμάτων ήταν άλλη μια φορά που πιαστήκαμε μαλάκες και δεν το πήραμε χαμπάρι.
έβγαλε η τουρκία διαγωνισμό - που κλασικά ακύρωσε- για 1000 άρματα.
τρέξαμε για 500, μετά 250 και τέλος 170 άρματα των 11εκΕ έκαστο...χάναμε και χαρά τα ζώα... (και μας φόρεσαν και τους ΟΑ έτσι...) και παρακαλάγαμε και γονατιστοί...
Αντιδράσαμε στις ενέργειες του αντιπάλου αντί να ενεργήσουμε -κάτι που μαθαίνει ο πιο ψαράς αξκος αν θέλει να επιβιώσει σε μάχη- και ΧΑΣΑΜΕ το παιχνίδι.
Η τουρκία 20 χρόνια αργότερα θα έχει δικό της άρμα...
Το 1996 η ελλάδα μπορούσε να κάνει αρκετά πράγματα αν είχε ελάχιστο μυαλό:
1. συμπαραγωγή 100% άρματος (ariete, K-1, chall2) με δικαιώματα πώλησης στα 250 κομμάτια
2. μόνο αγορά μτχ και εκσ εδώ (Μ1, Leo2) σε μεγάλο αριθμό 500+
3. εκσ των 670 Μ60 με βλήμα DU και πλακίδια και κατασκευή Αλέξανδρου και εγχώριου ΑΤ πεζικού. τα leo1 θα πήγαιναν για τομπ ενώ το pandur θα έμπαινε σε μεγάλους αριθμούς...
όλα με τα ίδια λεφτά.
Η τρίτη επιλογή είναι η πιο φανταχτερή αλλά η πιο αποδοτική στο χρόνο. θα βρίσκαμε και δουλειά...
μηδενιστής
Πὸ-πὸ-πὸρωση!!!
(αναφωνεὶται στον ρυθμὸ του Ὲ-Ὲ-Ὲνωσις!
Ναὶ,ρὲ.
Ὲνωσις!)
@Μηδενιστὴ,Προβοκὰτωρ
Τα Ariete και Chal 2 ὴταν οικονομοτεχνικὲς παγὶδες.
Ὲχοντας κατασκευαστεὶ σε 200 και 400 μονὰδες αντιστοὶχως,και σε αντὶθεση με τα Λὲοπαρντ και Ὰμπραμς,μὴ ὲχοντας αποσβὲσει το κὸστος Ε&A,θα φὸρτωναν στον περιχαρὴ συνεταὶρο ὸλο το παθητικὸ,οπὸτε για 250 ὰρματα,τα οποὶα ὲγιναν στην πορεὶα 170,το αντικειμενικὸ κὸστος θα εκτροχιαζὸταν.
Το Κορεατικὸ Κ-1 ὴταν σαφὼς βιωσιμὸτερο οικονομικὰ,αλλὰ δεν εὶναι γνωστὰ πολλὰ πρὰγματα σχετικὰ με την απὸδοση του ἢ την αξιοπιστὶα του.
Εγὼ πὰντως ψὴφιζα απὸ τὸτε μτχ,και σταδιακὴ αναβὰθμιση με υψηλὴ ΕΠΑ.
@Αχέρων
η τρίτη λύση τελικά ήταν και αποδείχτηκε στο χρόνο η καλύτερη.
τώρα όσον αφορά την παραγωγή αρμάτων εδώ, να πούμε οτι και με 41 άρματα το χρόνο, στα 20 χρόνια θα είχαμε 820...
μηδενιστής
@Mηδενιστὴ
Παραγωγὴ 820 αρμὰτων;
Λησμονεὶς ὸτι μιλὰμε για την Ελλὰδα;
Ὸμως,με βὰση την τουρκικὴ εμπειρὶα,οὺτε ο εκσυγχρονισμὸς του Μ-60 ὴταν φθηνὴ επιλογὴ.
Στα ὶδια χρὴματα εκσυγχρονὶζεις Λὲοπαρντ/Ὰμπραμς,και παὶρνεις και ρὲστα.
Βὲβαια,ἂν δὲν μαστουρὼναμε με τους ολυμπιακοὺς,το κατασπὰραγμα των πακὲτων Ντελὸρ,και την σοσιαλμανὶα,ΔΕΚΟ,ΟΜΜΑ και τα τοιαὺτα,παραεμπὸριο κ.ο.κ,και αυτὰ που λὲς θα ὴταν πραγματοποιὴσιμα,και αυτὸ το σημερινὸ χὰλι θα εὶχαμε αποφὺγει.
Τὸτε ὸμως,ὶσως δεν μας δινὸταν η ευκαιρὶα να γνωριστοὺμε(think positive,χὲ,χὲ,ἂς ξεδὼσουμε λὶγο,πριν πὰρουμε τπτ ανὰποδες).
@Μηδενιστή & Αχέρων
Αναφερόμουν σε αυτόν που έγινε διεθνής νομίζω στο Λιτόχωρο,δεν ξέρω πότε ακριβώς αλλά νομίζω για την τελευταία αγορά ήταν.Φαντάζομαι πως αρκετά στοιχεία δεν είναι ανακοινώσιμα αλλά λόγω φύσης με το βίντεο μου ήρθαν κάποιες προβοκατόρικες ιδέες και θέλω απάντηση.Χρειάζομαι όμως κάποια data(να μιλάμε και σωστά Ελληνικά) για να χτυπήσω.
Συμφωνώ απόλυτα με τους εκσυγχρονισμούς των ΤΘ.Είδα και ντοκυμαντέρ στο Discovery με Abraams να μπαίνει σε εργοστάσιο στο αμέρικα για συντήρηση και upgrade και χάζεψα.Άρματα 20-25 ετών βγαίναν του κουτιού!!Αμμοβολή με κελύφη ξηρών καρπών για να μειώσουν κόστη!!Κάποια ήταν από Ιράκ με κατεστραμμένες τις λεπίδες από τις τουρμπίνες,λιωμένα καλώδια κ.τ.λ. και το κάναν το άρμα ένα κομμάτι μέταλλο και με τις απαραίτητες εργασίες έβγαινέ brandnew!! Νέα συστήματα,νέα υλικά,κιβώτια,πύργοι,θωράκιση και δεν συμμαζευέται!!Και εκτός των άλλων θέσεις εργασίας κτλ.Με προοπτική να κρατήσει άλλα 20 έτη το άρμα,σύνολο κάπου 45 έτη!
Αλλά τί ξέρουν αυτοί..
Προβοκάτωρ
Βαλτε κατι καλα στο μυαλο σας
αμερικανικο υλικο οπως αρματα θα δουμε μονο με αλλη πολιτικη ηγεσια..οχι Γερμανοφιλων
βλέπουμε ένα άρμα μάχης Σοβιετικής επινόησης και κατασκευής, το Τ-80 είναι ένα τέτοιο άρμα ..... μπαίνει λοιπόν το ερώτημα είναι ένα αποτελεσματικό μάχιμο υλικό ή είναι κάτι υπερεκτιμημένο σε σύγκριση των άλλων διεθνών ανταγωνιστών;;;; όπως λανθασμένα συμβαίνει εδώ και δεκαετίες έναντι άλλων υλικών, αυτής της προελεύσεως;;;;;; όχι όλων διότι κάποια απο αυτά τα υλικά της Σοβιετικής σχεδίασης και ανάπτυξης έχουν δοκιμαστεί στο πολύπλοκο πλέον χώρο της μάχης και έχουν αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους (βλέπε αντιαεροπορικά βαλλιστικά κ.α.) ...... οπότε οι ποιο σχετικοί θα έπρεπε να κάνουν μια έστω και απλή ανάλυση σχετικά με το αρματικό δυναμικό αυτού του τύπου ....... έτσι για να γνωρίζουμε ...... εγώ έχω να παρατηρήσω τα εξής .... διότι με απασχόλησε το θέμα πριν χρόνια ..... η σειρά των αρμάτων Τ-70 έως και Τ-80s είναι ένα χαμηλότερου προφίλ άρμα σε σχέση με τους ανταγωνιστές του ..... έχει λιγότερα κιλά να μεταφέρει σε σχέση με την δύναμη που παράγουν οι διάφοροι κινητήρες που φοράει, με αποτέλεσμα να έχει μεγαλύτερη ευκινησία ...... έχει μεγαλύτερη γωνία επί της καθέτου βολής ..... αγνοώ παντελώς για το σύστημα σκόπευσης και την ικανότητά του να βάλει εν κινήσει (εδώ έπρεπε να μετατεθούν για εκπαίδευση στο εν λόγω όπλο απο την Ελλάδα στην Κύπρο ή ακόμη και να μεταφερθεί ένα έστω για εδώ δοκιμές) θα ήθελα να γνωρίζω πραγματικά αξιολόγηση του στο θέμα ...... επειδή ο λόγος βάρους /δύναμης (του κινητήρα) είναι πολύ χαμηλός σε σχέση με ανταγωνιστές του, έχει μεγαλύτερο δραστικό βεληνεκές οχήματος, με ένα γέμισμα ..... η άμυνα ή η θωράκιση του άρματος αυτής της σειράς είναι αμφιλεγόμενες, διότι γνωρίζουμε αποτελέσματα του Τ-70 έως Τ-75 σε πάμπολλους πολέμους κατά τον εικοστό αιώνα, μέχρι και του Τ-80 κατά την ολιγοήμερη σύρραξη μεταξύ Ρωσίας και Γεωργίας, όπου έδρασε ένα τροποποιημένο Τ-80 s εναντίον ενός αντίστοιχο Τ-80 των Γεωργιανών. Η κατασκευάστρια εταιρία μας λέει ότι το εμπρόσθιο τόξο έχει θωράκιση αντίστοιχη των Δυτικών του ανταγωνιστών, ωστόσο πιστεύω ότι κάπου υπολείπεται έναντι των ανταγωνιστών, μιας και κάτι πρέπει να θυσιάσεις για την υψηλότερη ταχύτητα και άρα και κινητικότητα, σε σχέση με το βάρος όποιος και εάν είναι ο κινητήρας ή το κιβώτιο ....... για την αυτοπροστασία δεν θα πάρω θέση, διότι έχω δει παπάδες απο ορισμένα άρματα ιδικά στην ενεργητική τους άμυνα (όταν μάθαινα στην μονάδα, τα κοίλα γεμίσματα για την καταστροφή στατικών στόχων και την γεωμετρία τους, παρόλο του ότι σπούδασα εφαρμοσμένη φυσική, ποτέ δεν πίστευα ότι θα τα έβλεπα να εφαρμόζονται σε συστήματα ενεργητικής αυτοπροστασία), όπως διαφημίζεται και για κάποιες προχωρημένες περιπτώσεις του Τ-80 ή και Τ-90, ωστόσο δεν γνωρίζω πέραν των εργαστηριακών δοκιμών που είδα κατά πόσο είναι αποτελεσματικές ......
δεν μπορώ να σκεφτώ τι ξεχνώ πέραν των συστημάτων επικοινωνιών ....... όπως και να έχει πάντα πρέπει το Ελληνικό Έθνος να σκέφτεται ποια είναι τελικά όχι απλά μια μελλοντική εγχώρια παραγωγή, αλλά και η τακτική συντήρηση ενός όπλου ακόμη και με αντιγραφή των ανταλλακτικών, σε συνθήκες αποκλεισμού .......
όπως και να έχει θα περιμένω να ακούσω την γνώμη και άλλων όπως και τον ποιο σχετικό, τον κύριο Αρματιστή και εάν σφάλω θα προσαρμόσω ..... αυτή ωστόσο είναι μια γενική εάν και εκτενή άποψη μου ......
GEODETIS …...
χμμμμμμμ....... άρματα μάχης .......
το τελευταίο διάστημα (βλέπε έξη χρόνια) έχω μια μανία με αυτό το οπλικό σύστημα .... πολύ μετά απο την εποχή που σαν παιδάκι αγόραζα το περιοδικό Πτήση και Διάστημα (έχω τεύχη συλλεκτικά απο το 1988, έγω γεννήθηκα το 1975), όπου έλεγε ο γείτονας με το μονοπώλιο στον ειδησιογραφικό τύπο στην επαρχιώτικη πόλη μου, στον πατέρα μου ¨ο δικός σου αγοράζει περιοδικά μεγάλων¨, όπου ο καλός μου πατέρας με σβέρκωσε για να δει τι διάβαζα χαχαχαχαχχααααα ..... σήμερα εάν μου έλεγε η πατρίδα τι θέλεις να σου μάθω (πέρα απο την υπηρεσία που παραδίδω, με την αναμενόμενη αυτοθυσία και αγάπη εννέα συναπτά έτη, πέραν της χερσαίας υπηρεσίας μου) για να θεωρείς την κεφάλα σου χρήσιμη για το Έθνος ;;;;;; θα πήγαινα να υπηρετήσω το όπλο του ¨Ιππικού¨ χωρείς παράπονο .......
άλλωστε ζήταγα τότε που μου μάθαινε η πατρίδα να πολεμώ ως προσωπικό των Ειδικών Δυνάμεων 1998 , εν μέσω ασκήσεως κίνησης ελαφρού πεζικού, μετά την υποστήριξη Μ/Κ πεζικού (βλέπε Μ-48 και Μ- 113) ότι πρέπει τουλάχιστον να μάθουμε να χειριζόμαστε τον πύργο ενός έστω και ακινητοποιημένου άρματος, το οποίο μπορεί να πέσει στα χέρια μας, σαν ομάδα και να εκμεταλλευτούμε έστω και μία βολή, ως υπέρβαση της ισχύς πηρός μας, ένατι του όποιου είναι απέναντι ..... οπότε παίρνω την απάντηση ότι αυτή είναι δουλειά του Μ/Κ πεζικού ......
ναι ναι αλλά εάν πέσετε σε ενέδρα και εγώ είμαι μέσα στο δάσος μπορώ την νύχτα να εξουδετερώσω την εχθρική φρουρά που έχει ασφαλίσει τα υλικά μας ..... και με ένα απο τα άρματα που μπορεί να βάλει, έστω και χειροκίνητα τα χαράματα να ξαπολήσω αντεπίθεση μικτά σε χώρο που ο εχθρό πιστεύει ότι έχει απενεργοποιήσει ...... γενικά να του προκαλέσω μια κόλαση εκεί που δεν την περιμένει ο εχθρός, σε ένταση και επιμονή που να τον αναστατώσει ....... πάμε παρακάτω ........ συνέχεια -
εν κρυπτώ ..... κάνε έναν κόπο και βάλε τα σχόλια στην σωστή σειρά ..... κάπου γράφω ...... συνέχεια - ...... οπότε αυτό προηγείται για να υπάρχει και συνέχεια ........ ευχαριστώ εκ των προτέρων ..... το παράκανα λίγο αλλά είπα να βάλω θέμα προς αναζήτηση και διάλογο ......
GEODETIS
@Προβοκὰτωρ
Κατ΄αρχὴν,οφεὶλω να σου ομολογὴσω ὸτι δὲν εὶμαι επα΄ὶ΄ων,οὺτε κἂν αρματιστὴς υπὴρξα,αλλὰ,ὸπως ο GEODETIS,εὶμαι ενθουσιὼδης των Τ/Θ.
Παρακολουθὼ απὸ πρὶν το 1974,ὸτι ὲχει σχὲση με τα Τ/Θ του Ε.Σ,και απὸ ανοικτὲς κυρὶως πηγὲς,αλλὰ και απὸ ανθρὼπινες πηγὲς(ελληνιστὶ:HUMINT), ὲχω δημιουργὴσει μὶα γνωστικὴ βὰση.
Ὰς αρχὶσουμε απὸ το Λιτὸχωρο.
Το 1996,μετὰ απὸ το φιὰσκο των Ιμὶων,αποφασὶσθηκε απὸ την τὸτε κυβὲρνηση(ο Θεὸς να τὴν κὰνει)Σημὶτη η απὸκτηση νὲου ὰρματος μὰχης.
Αρχικὼς ετὲθη απαὶτηση για 400 ὰρματα,κατὸπιν ὲγινε 250+250,παληὸ Ανδρε΄ι΄κὸ κὸλπο η σαλαμοποὶηση με σκοπὸ την περικοπὴ σε εὺθετο χρὸνο.
Εν τὲλει,μεὶναμε στα 170,αυτὸ ὸμως δὲν εὶχε ξεκαθαρὶσει το 1998,ὲτος κατὰ το οποὶο διεξὴχθη ο διαγωνισμὸς.
Ὲξη τὺποι ὲλαβαν μὲρος στην αξιολὸγηση,αφοὺ πρὼτα πὲρασαν απὸ την Defendory ΄98.
Leopard 2STRV-122,
M 1A2 Diesel
Lecklerq Tropicalize
Challenger 2E
T 84
T 80U
To τελευταὶο δὲν μπὸρεσε να πὰρει μὲρος στην αξιολὸγηση επειδὴ ακινητοποιὴθηκε απὸ βλὰβη στο σὺστημα μεταδὸσεως.
Το Τ 84 απλὼς δὲν ὲπεισε ως πρὸς την ευκινησὶα,παρὰ την θεωρητικὼς υψηλὴ αναλογὶα ισχὺος/βὰρους,και αυτὸ αποδὶδεται στον κινητὴρα αντικειμὲνων εμβὸλων τὺπου 6 ΤD-2,των 1.200 HP.
Οι κινητὴρες αντικειμὲνων εμβὸλων εὶναι μὶα προβληματικὴ κατηγορὶα κινητὴρων,γενικὼς.
Το Λεκλὲρ,εκτὸς της ευκινησὶας, υστὲρησε σε ὸλους τους ὰλλους τομεὶς,συμπεριλαμβανομὲνης της ταχὺτητος επαναγεμὶσεως,ὲναντι των Λὲοπαρντ και Ὰμπραμς,αλλὰ και του Τσὰλλεντζερ 2.
Αυτὸ πὰλι,το Τσὰλλυ δηλαδὴ,απλὼς ὲπασχε στα σημεὶα,ὸπως η απὸδοση του συστὴματος σταθεροποιὴσεως του κυρὶου οπλισμοὺ,η ορατὸτητα απὸ την θὲση του οδηγοὺ,και ὰλλες λεπτομὲρειες.
Το Ὰμπραμς ὲχασε και αυτὸ στα σημεὶα,παρὸτι πρὼτευσε σε κὰποια ὰλλα,ὸπως οι βολὲς μεγὰλων αποστὰσεων,ὸπου ὲφερε 4/4.
Δυστυχὼςγι΄αυτὸ,ακινητοποιὴθηκε,ἂν θυμὰμαι καλὰ,απὸ βλὰβη του συστὴματος μεταδὸσεως.
Ὲχασε ὲτσι,με βραχεὶα κεφαλὴ,απὸ το Λὲοπαρντ 2 STRV 122(η σουηδικὴ ὲκδοση).
Αξιοσημεὶωτο εὶναι ὸτι το Ὰμπραμς Μ 1Α2 Diesel, το Λεκλὲρ Τροπικαλιζὲ και το Τσὰλλυ 2Ε,κινοὺντο,και τα τρὶα,απὸ το δυναμικὸ συγκρὸτημα EuroPowerPack της MTU/RENK,που κατασκευὰζουν και τον κινητὴρα ΜΒ 873 και το κιβὼτιο HSWL 354 του Λὲο 2.
Αυτὰ τα ολὶγα σχετικὰ με τον διαγωνισμὸ Νὲου Ὰρματος Μὰχης(NAM).
Σχετικὰ με τις ανακατασκευὲς των Ὰμπραμς,κὰτι που δὲν αναφὲρεται στο ντοκυμαντὲρ του Discovery,εὶναι ὸτι επειδὴ η παραγωγὴ των αεριοστροβὶλων AGT 1.500 ὲχει πὰψει απὸ το 1992-93,υποχρεωτικὰ ο U.S Army ακατασκευὰζει τους παλαιοὺς στροβὶλους,με τερὰστιο κὸστος,και μειωμὲνη λειτουργικὴ ζωὴ,μὸλις 200 ὼρες μεταξὺ ανακατασκευὴς,ὲναντι 1.000 ωρὼν ενὸς νὲου στροβὶλου.
Την εποχὴ της εισβολὴς στο Ιρὰκ,2003,το κὸστος εκμεταλλεὺσεως των Ὰμπραμς αφοροὺσε κατὰ 60% τους στροβὶλους και την συντὴρηση τους.
Οι Σοβιετικες κατασκευες δεν ειναι για εμας...τα αρματα Τ τα μιγκ29 κτλ φτιάχτηκαν σαν οπλα ''μιας χρησης'' απ τη στιγμη που η Σοβιετικη παραγωγη ηταν τεραστια και μπορουσε να αποδωσει τεραστιες ποσοτητες...οποτε μη λεμε βλακειες...και οι Κυπριοι αν τους πουλαγε κανενας αλλος δε θα περναν Ρωσσικα αρματα....Οσο για την ενχωρια παραγωγη σε συστηματα αιχμης οπως τα αρματα καλητερα να μην το επιχειρησουμε και να ψωνισουμε συνετα απ τα δοκιμασμενα...το λεο αξιζε την νικη στον διαγωνισμο κυριως γιατι απουσιαζε το μαρκαβα!
@ΑΧΕΡΩΝ
"Παραγωγὴ 820 αρμὰτων;"
Απλώς κοιτάω το ισραήλ που έχει την ίδια αργή παραγωγή και έχει φτάσει τα 1200 μέρκαβα και βάλε με 33 το χρόνο...
η παραγωγή δεν φτάνει ποτέ ούτε το 1/4 της αγοράς.
όπως είπα εξάλλου για μας, μόνο εκσ έκανε.
@GEODETIS
Καλημέρα φίλε. Καλό ή κακό το Τ80/90 δεν θα αγοραστεί ποτέ ρωσικό άρμα απο την ελλάδα.
μηδενιστής
@ΑΧΕΡΩΝ&Μηδενιστή
Thanks,έχω μια καλή εικόνα τώρα.Άρα καταλήγουμε σε Leo & Abraams έως ότου να βγεί κάτι καλύτερο.
Με τί τιμές τα πωλούσαν;
Το Merkava δεν πήρε μέρος, γιατί;
Merkava,T-90,T-95 σε σχέση με τα "καλά", που βρίσκονται;
Απορία: Τα Leo που αγοράσαν μπορούσαν να πάρουν πυροβόλο των 125mm;Αν ναι,γιατί δεν το έκαναν;
Τα Abraams που μας προσφέρουν γίνεται να πάρουν πυροβόλο των 125mm;
Προβοκάτωρ
@papoi (http://www.youtube.com/watch?v=aghBrGfF2Bw xaxaxaxaxa είσαι θεός!!!!)
"το λεο αξιζε την νικη στον διαγωνισμο κυριως γιατι απουσιαζε το μαρκαβα!"
το μερκ 3 δεν συγκρίνεται με το λεο2α6, ούτε καν το 4ρι. έχουν θωράκιση και χάλυβα ισραηλινής προέλευσης. η λύση του κινητήρα μπροστά δεν είναι τυχαία. δεν είναι τυχαία επίσης και η εσωτερική διάταξη αυτής, καθώς οι ισραηλινοί φοβούνται για ΑΤ όπλα με heat κεφαλές - όπου merkava,Magach είναι κορυφαία - και όχι για 120ρια APFDS-T.
μηδενιστής
Το Ισραήλ είναι διαφορετική περίπτωση από την δική μας, δεν μπορεί να γίνεται σύγκριση για το πόσα Μερκαβά παράγει. Αν μας έδιναν και εμάς τα δισεκατομμύρια που δίνουν στο Ισραήλ να φτιάχναμε τα άρματα που ονειρεύεται ο καθένας....
Δεν υπήρχε περίπτωση να προχωρούσαμε σε παραγωγή 820 αρμάτων ή να είχαμε τώρα 1000 Μ-1.
Κανονικά δεν έπρεπε να περικοπεί η προμήθεια των 250 αρμάτων. Μετά στην πορεία το σωστό θα ήταν να γίνει μία ακόμη συμπληρωματική αγορά τουλάχιστον 100 αρμάτων.
Τα Αριέτε, Κ-1, Τσάλεντζερ ήταν και είναι στα αζήτητα και είναι ανούσιο να γίνεται λόγος για την αγορά τους. Ρώσικα άρματα δεν γίνεται να αγοραστούν για πολιτικούς λόγους, αυτά επίσης στην αξιολόγηση στο Λιτόχωρο πήραν την χαμηλότερη βαθμολογία.
Ο εκσυγχρονισμός των Μ-60 θα ήταν λάθος, απλά θα πετούσαμε τα λεφτά μας. Και οι τούρκοι το μετάνιωσαν για τα λεφτά που ξόδεψαν αλλά για κάποιους λόγους φαίνεται πως δεν μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά.
Οι μοναδικές επιλογές για τον Ε.Σ ήταν το Λέο-2Α6 και το Μ-1. Όποιο άλλο άρμα δεν είχε ελπίδα.
Τώρα πως συμβαίνει να βγάζουμε σκάρτα ρώσικα οπλικά συστήματα δηλ. τανκς και α/φ;; είναι απορίας άξιον! για το σύστημα S300, για τον αεροπόρο που μπορούσε να ρίξει, όπου γύριζε τη ματιά του με ειδικό κράνος που φορούσε και σίγουρα ΑΛΛΑ συστήματα που δεν γνωρίζουμε,τι έχουμε να πούμε;
επίσης θυμήθηκα το αέριο που έριξαν στους "τρομοκράτες" τσετσένους στην όπερα της Μόσχας και με το οποίο "κοιμήθηκαν" και τους "καθάρισαν"--δυστυχώς και αρκετούς ομήρους --και οι δυτικοί ΑΚΟΜΗ ψάχνουν, να βρούν τι ήταν!!
Απλά ότι είμαστε ΔΕΜΕΝΟΙ χειροπόδαρα στο άρμα της δύσης και δεν μας ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ να κοιτάξουμε κάπου άλλου!
αναμένω κάποια απάντηση--αν υπάρχει-- από το φίλο μηδενιστή και ΜΟΝΟΝ απ΄αυτόν!
@ 20 Δεκεμβρίου 2012 11:24:00 π.μ. EET
Καταρχήν φίλε όπως είπα και στον ΑΧΕΡΩΝ άλλη η τιμή παραγωγής και άλλη αγοράς. Τα Μερκ4 πάνε στα 6 εκ$ μισή τιμή απο ότι πήραμε τα leo2a6.
Αν τα πουλήσουν θα τα δώσουν και αυτά για 10+.
Τα Αριέτε, Κ-1, Τσάλεντζερ θα φτιάχνονταν ΕΔΩ με την μισή τιμή και θα δούλευα πάνω τους μαζί με άλλα 1000 άτομα. Καθόλου κακή πρακτική και θα δίναμε και στην κύπρο μια 100ρα.
Ο εκσυγχρονισμός των Μ-60 θα ήταν λάθος αν κάναμε εκσ τύπου SABRA. Εγώ μίλησα για 2 μόνο πράγματα: βλήματα DU και πλακίδια θωράκισης κατά RPG-7. ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ. Την βγάζαμε ανετότατα μεχρι να μπούμε σε κάποιο πρόγραμμα συμπαραγωγής ή την πώληση μτχ Μ1/Leo2.
@Προβοκάτωρ
1. ίδιες τιμές είχαν πάνω κάτω - τα κουβεντιάζουν και μεταξύ τους εξάλλου - και με μισή τιμή τα ανατολικά.
2. Το μερκ δεν πουλιέται στο εξωτερικό ούτε είχαμε σχέσεις με το ισραήλ τότε που τουρκοέγλυφε.
3. όλα τα άρματα καλά είναι. απο κει και πέρα μετράει τί βάζεις πάνω πχ θώρακα DU ή θερμική 4ης γενιάς. φυσικά το κόστος απογειώνεται.
αααα φυσικά παίζει ρόλο και τί σου πουλάνε. δες πχ τα εξαγωγικά Τ-72 του ιράκ ή τα Μ1 της αιγύπτου που διαφέρουν πάρα πολύ απο τα μαμίσια.
4. Το πυροβόλο των 125 είναι για ανατολικά μη ΝΑΤΟ άρματα. Σημασία έχει το διαμέτρημα αλλά κυρίως το μήκος κάνης -δίνει αρχική ταχύτητα στο βλήμα- και το πυρομαχικό (DU, πυρίτιο, χάλυβας)
Στα ανατολικά τόσο η έλειψη πυριτίου και DU όσο και γνώσης κατεργασίας του χάλυβα έδιναν διατρήσεις της πλάκας σε σημείο που αναγκάστηκαν να αυξήσουν το διαμέτρημα και να μεγαλώσουν το βλήμα. το 125ρι επίσης γεμίζει σχεδόν πάντα απο αυτόματο γεμιστήρα λόγο βάρους με μειονέκτημα το αργό ρυθμό βολής στα 3-4 βλήματα το λεπτό. τα δυτικά βαράνε σχεδόν με διπλό ρυθμό.
5. Τα Abrams δεν χρειάζονται 125ρι.
μηδενιστής
Μάλιστα.Δεν αποκλείεται όμως να βελτιωθεί το αυτόματο σύστημα γέμισης και να πιάσει το ρυθμό που πρέπει;Θεωρητικά είναι προτιμότερο το 125mm από120mm;
Τώρα για τις ελλείψεις σε DU πυρίτιο,πιστεύω πως ξεπερνιούνται,δεν είναι ανασταλτικός παράγων.Με τιην κατάλληλη τιμή ή πειθώ,όλα γίνονται.
Και η δεκαετία του 90 πέρασε και τα προβλήματα που είχαν στην τροφοδοσία με χάλυβα δεν υφίστανται και είναι βέβαιο πως δεν είχαν προβλήματα με την κατεργασία του.
Άντε να στείλει ο θείος Σαμ τα δωράκια..
Προβοκάτωρ
Eίναι αυθαίρετο συμπέρασμα πως θα φτιάχναμε εδώ Αριέτε και Τσάλεντζερ στην μισή τιμή.
Η Κύπρος δεν υπήρχε περίπτωση να αποκτήσει Τσάλεντζερ. Οι άγγλοι δεν θα έδιναν την συγκατάθεση τους ούτε σε 500 χρόνια.
Ο εκσυγχρονισμός των αρμάτων δεν γίνεται στο στυλ ,,βάζω ένα νέο βλήμα και ,,τουβλάκια,, και τελείωσα,,.
@Προβοκάτωρ
φίλε το αυτόματο σύστημα δεν θα βελτιωθεί ποτέ όπως πάει. θα το προλάβουν τα rail guns.
οι ρώσοι δεν είχαν ούτε θα έχουν την τεχνογνωσία μετάλλων των γερμανών. Οι αμερικάνοι και οι ρώσοι να σκεφτείς απλώς αντέγραψαν και εξέλιξαν ότι βρήκαν στον ΒΠΠ.
Και πάλι δεν ξέρεις τί θα σου πουλήσουν...
Η επεξεργασία πυριτίου και DU είναι πανάκριβη και δύσκολη. οι αμερικάνοι και οι ρώσοι δεν πουλάνε DU παραέξω.
οι γερμανοί που πουλάνε πυρίτιο το βλήμα είναι πανάκριβο
λεφτά γιοκ.
@20 Δεκεμβρίου 2012 2:05:00 μ.μ.
EET
Το άρμα φτιάχνεται απο το 80 με τον ίδιο τρόπο. ηλεκτρονικά αλλάζουν. όταν κάνει 3 μύρια πώς θα το φτιάξεις με 11;
οι άγγλοι έδιναν:
γραμμή παραγωγής, τεχνογνωσία, δικαιώματα πώλησης, 60 χρόνια εμπειρίας. πουλάγαμε ότι θέλουμε όπου θέλουμε.
δες το μ60 το 1991 στο ιρακ και πες μου τί θέλαμε παραπάνω...
1996-2016 = 20 χρόνια με τζάμπα άρμα.
το 2016 ή θα είχαμε νέα ή θα την βγάζαμε με καμιά 400ρια λεο2/μ1 όπως οι τούρκοι.
μηδενιστής
@Μηδενιστή
Αναφερόμουν στην γενικότερη παραγωγή χάλυβα και όχι για τα άρματα,sorry.
Ένας λόγος επιπλέον για την μη απόκτηση καινούριων αρμάτων έως εφαρμοσθεί και αποδεσμευθεί η τεχνολογία railgun.
Και αφού γίνεται να μπεί σχεδόν ότι θέλουμε πάνω στα Abraams,βουρ στον πατσά λοιπόν.
Απλά είχα την εντύπωση ότι με 125mm πυροβόλο πάνω στα προσεχώς παραληφθέντα Abraams, θα υπήρχε σοβαρό πλεονέκτημα απέναντι στις ποσότητες.Τέλος πάντων.
Προβοκάτωρ
@Προβοκὰτωρ
Το ονομαστικὸ διαμὲτρημα δὲν εὶναι απὸλυτο κριτὴριο ισχὺος.
Οι επιτυγχανὸμενες πιὲσεις εὶναι αντικειμενικὼτερο κριτὴριο,και εδὼ υπερὲχουν τα 120ὰρια απὸ τα 125ὰρια.
Για να πὰρεις μὶα ιδὲα,το 125ὰρι χρησιμοποιεὶ διμερὲς γὲμισμα,δηλαδὴ πρωτεὺον και δευτερεὺον.
Η καὺση του προωθητικοὺ μὶγματος δηλαδὴ,γὶνεται σε δὺο διαφορετικὲς,δυσδιὰκριτες μὲν,αλλὰ πὰντως διακριτὲς θεωρητικὰ φὰσεις.
Ο λὸγος γι΄αυτὸ,εὶναι απλοὺστατα ὸτι υπὴρχε ὲνα ὸριο αντοχὴς του σωλὴνος,το οποὶο οι Σοβιετικοὶ σχεδιαστὲς δὲν ὴθελαν να ξεπερὰσουν,μιλὰμε για το 1960, αλλὰ χρησιμοποιὼντας ὲναν σχετικὰ μακρὺ σωλὴνα,αξιοποιοὺσαν τα προωθητικὰ αὲρια στο μὲγιστο,και παρὰλληλα,εξασφὰλιζαν ὸτι η ανὰκρουση του πυροβὸλου παρὲμενε σε ανεκτὰ επὶπεδα,που επὲτρεπαν την τοποθὲτηση σε ὰρματα της κατηγορὶας βὰρους των 35(!)τὸννων,βλὲπε Τ 64 και εντεὺθεν.
Εξ ὰλλου,σημαντικὼτατος παρὰγων φονικὸτητος εὶναι και τα ὶδια τα πυρομαχικὰ,ὸπου ρὸλλο παὶζει και το υλικὸ κατασκευὴς,και βεβαὶως η σχεδὶαση.
Στο σημεὶο αυτὸ,καλὸ εὶναι να μὴν ξεχνὰμε πως οι Σοβιετικοὶ ὴσαν πρωτοπὸροι στα εκτοξευὸμενα απὸ πυροβὸλο κατευθυνὸμενα αντιαρματικὰ-και ὸχι μὸνο-βλὴματα.
Δὲν τὶθεται λοιπὸν ζὴτημα ανωτερὸτητος των 125mm,ὼστε να επιδιωχθεὶ η ενσωμὰτωση τους σε ὰρμα με οπλισμὸ των 120mm.
Υπὰρχει ὸμως το αντὶθετο παρὰδειγμα,ενσωματὼσεως ὸπλου των 120 σε ανατολικὸ ὰρμα,συγκεκριμὲνα το Τ 84-120 Yatagan,που προσφὲρθηκε απο τοὺς Ουκρανοὺς στοὺς Τοὺρκους,χωρὶς πὰντως να γὶνει αποδεκτὸ.
Ο Αχέρων στις λεπτομέρειες ζωγραφίζει!
"Υπὰρχει ὸμως το αντὶθετο παρὰδειγμα,ενσωματὼσεως ὸπλου των 120 σε ανατολικὸ ὰρμα,συγκεκριμὲνα το Τ 84-120 Yatagan,που προσφὲρθηκε απο τοὺς Ουκρανοὺς στοὺς Τοὺρκους,χωρὶς πὰντως να γὶνει αποδεκτὸ."
Το άρμα ήταν καλή ιδέα. φτηνό, σχεδόν αμφίβιο, 3μελές, γρήγορο. θα το έπαιρναν σε 1000 κομμάτια στη ξεφτίλα. ιδανικό για την τουρκική παράδοση στο ιππικό
μηδενιστής
@ΑΧΕΡΩΝ
Υπέθεσα ότι θα χρησιμοποιεί ισχυρότερα βλήματα.
Άρα,δύο δρόμους έχει η "ζωή", Leo & Abraams (με παράκαμψη Merkava??).Οπότε,σκούπα τα μεταχειρισμένα που θέλουμε και προτάσεις για αναβαθμίσεις με δικά μας μέσα.
Και επιτέλους να δούν άμεσα την παραγωγή συμβατικών πυρομαχικών για όλα τα όπλα(με νέα κοστολόγια)!!
Προβοκάτωρ
το θεμα με τα τσαλετζερ-2 και γενικα με τον εν λογω διαγωνισμο ειναι πολυ βαθυ και αμεσα συνδεδεμενο με το τελευταιο κτυπημα της 17Ν δηλαδη τη δολοφονια του ταξιαρχου Σοντερς. Απλως αναφερω οτι εαν ειχαμε προτιμησει τα τσαλεντζερ α)θα παραγωνταν στην ελλαδα με οτι θετικο αυτο συνεπαγεται β) θα καναμε επι τοπου τις οποιες αναβαθμισεις π.χ. αντικατασταση το ραβδωτο του πυροβολο με λειοκανο γ)δεν θα ειχαμε εξαρτηση ανταλλακτικων απο αλλου και δ)τα τσαλετζερ-1 πιθανως θα κατεληγαν εδω αντι στην ιορδανια
@Μηδενιστὴ
Αφοὺ υπογραμμὶσω ὸτι αγνοὼ περισσὸτερες λεπτομὲρειες απ΄ὸσες γνωρὶζω,μπορεὶς να μου εξηγὴσεις τὶ απεικονὶζει εκεὶνο το ''σχεδὸν αμφὶβιο'' που ὲγραψες για το Τ84;
Θα πρὲπει να σου επισημὰνω ὸτι στα τεθωρακισμὲνα το ''σχεδὸν αμφὶβιο'' ακοὺγεται ὸπως το ''ολὶγον ὲγκυος''.
Εκτὸς ἂν εννοεὶς ὸτι εὶχε ικανοποιητικὲς δυνατὸτητες διαβὰσεως αμφιβὶου κωλὺματος εν καταδὺσει,με χρὴση σνὸρκελ π.χ.
Τα πραγματα ειναι απλα: ειχαμε μπροστα μας και χρονο και χρημα να κανουμε σωστες επιλογες και να εχουμε τουλαχιστον αξιοπρεπη στρατο. Τα καμαρια μας τα εφαγαν στις μιζες, οι μιζες τελειωσαν, μαζι και η ευκαιρια να εχουμε το κεφαλι μας ησυχο. Τωρα μουγκα στην στρουγκα γιατι ετσι και γινει καμια αναποδη, φωτια στα μπατζακια μας. Και ειδικα με τις γεωπολιτικες ανησυχιες που υπαρχουν τον τελευταιο καιρο...
@AXEΡΩΝ
"Εκτὸς ἂν εννοεὶς ὸτι εὶχε ικανοποιητικὲς δυνατὸτητες διαβὰσεως αμφιβὶου κωλὺματος εν καταδὺσει,με χρὴση σνὸρκελ π.χ."
το έπιασες με την πρώτη.
μηδενιστής
@Μηδενιστὴ
Χρὸνια πολλὰ φὶλε μου.
Ὸπως βλὲπεις,μαθαὶνω κουτσὰ-στραβὰ να σε αποκωδικοποιὼ,χαχαχαχαχα!
@ΑΧΕΡΩΝ
Χρόνια πολλά και σε σένα φίλε μου!
Γράφω πολλές φορές χωρίς να σκέφτομαι ενώ παράλληλα δουλεύω. Πάλι καλά που βγάζετε και νόημα χαχαχαχαχα
μηδενιστής
@Μηδενιστή
Μετά από τις πρώτες 500 εκθέσεις μαθητών μαθαίνεις να αποκρυπτογραφείς τα πάντα. Αλλά μου μένει η απορία: υπάρχει άρμα που να έχει πλήρεις αμφίβιες ικανότητες (χωρίς σνόρκελ); Πάντως τα Τ80 ήταν και είναι μια καλή οπλική πλατφόρμα (άσχετο αν δεν υπάρχει περίπτωση να αποκτήσουμε ρώσικα όπλα πλην Α/Τ πυραύλων) με μόνο πρόβλημα τους παραδοσιακά αναξιόπιστους ρώσικους κινητήρες.
Όσον αφορά την κατασκευή άρματος μάχης οι επιλογές που είχαμε ήταν στον παρελθόν μέτριες και με ρίσκο οικονομικό και τεχνικό. Μακροπρόθεσμα θα μπαίναμε για καλά μέσα αφού δεν θα μπορούσαμε εύκολα να πουλήσουμε αλλού, ενδεχομένως ούτε στην Κύπρο. Εξαιρώ την ιδέα για Chal2 που ήταν πολύ καλή - με γερμανικό κινητήρα πάντα - και θα μπορούσε να σταθεί και μακροχρόνια με μια μικρή παραγωγή, πχ 2 αρμάτων τον μήνα. Οπότε τελικά συμφωνώ με τον Αχέροντα για αγορά και αξιοποίηση/ βελτίωση παλαιοτέρων αρμάτων κάτι που μας δίνεται και τώρα η ευκαιρία να κάνουμε αν αρχίσουμε να σκουπίζουμε τα αποθέματα σε Μ1 και βάλουμε μπρος ένα μεσο-μακροπρόθεσμο πρόγραμμα για αλλαγή κινητήρα, βελτίωση ΣΕΠ/ ηλεκτροπτικών (κάποια από αυτά εμπλέκουν ελληνικές εταιρίες) και ενίσχυση θωράκισης. Όλα αυτά ένα ένα και με υπομονή μέσα από ένα πρόγραμμα δεκαετίας και άνω για να μοιραστεί το κόστος. Και στο κάτω κάτω ο βρεγμένος βροχή δε φοβάται: τι 400 δις, τι 401 αν αυτό το ένα με κάνει να κοιμάμαι ήσυχος.
Χρόνια πολλά και στους δύο. Και αν είναι να κάνω μια ανασκόπηση της χρονιάς, η γνωριμία με σας τους δύο αλλά και τον Αρματιστή, τον Οδυσσέα, τον Μιθριδάτη, τον Γιάννη και άλλους σχολιαστές είναι στα μεγάλα κέρδη, για να μην πω από τα ελάχιστα κέρδη της χρονιάς.
@ΦΚΜΚ
Χρόνια πολλά φίλε μου.
Ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνεις.
Η παρέα όλων σας είναι πολύτιμη για μένα.
---------------------
"υπάρχει άρμα που να έχει πλήρεις αμφίβιες ικανότητες (χωρίς σνόρκελ"
κάτι παλιά ελαφρά αμφίβια πχ PT-76. έχει ένα δυνατό παρόμοιο μηχάνημα και η κίνα στους πεζοναύτες της - δεν θυμάμαι κωδικό. επίσης φουλ κομπλέ είναι και το τομα-ελ άρμα Bmp-3f.
"τι 400 δις, τι 401 αν αυτό το ένα με κάνει να κοιμάμαι ήσυχος."
τα έχουμε πει και ξαναπει δεκάδες φορές. πετάμε λεφτά σε καλλιέργειες τομάτας στην ουγκάντα και δεν κοιτάμε το σπίτι μας...
όσο για τα Μ1 απο ότι ακούω, η λίστα με αμερικάνικα οπλικά συστήματα που σαπίζουν έτοιμα προς παράδοση είναι τεράστια και φτάνουν 10-15εκ για να οπλίσουμε τζάμπα ΕΝΑ ΣΩΜΑ ΣΤΡΑΤΟΥ.
μηδενιστής
@Φκμκ
Χρὸνια πολλὰ φὶλε,ὸντως εὶναι ὲνα ανεκτὶμητο συναὶσθημα να συνδιαλὲγεσαι,ὲστω και μὲσω διαδικτὺου,με ανθρὼπους που μοιρὰζονται τις αγωνὶες σου,και ὲχουν κὰτι να ποὺν.
Περιδιαβαὶνοντας σε ὰλλα ιστολὸγια,ὲνοιωσα φρὶκη με το επὶπεδο σχολιασμοὺ,και ειδικὰ με την ὲλλειψη ευπρὲπειας των περισσοτὲρων ''διαλεγομὲνων''.
Εν συγκρὶσει,οι πρὸσφατες,και οπωσδὴποτε περιττὲς εντὰσεις που...απολαὺσαμε σ΄αυτὸν εδὼ τον ιστοχὼρο,ὴσαν,μπορεὶς να με πιστὲψεις,ὸαση ευπρὲπειας και επιχειρηματολογὶας.
Αυτὸ ὸμως με την σειρὰ του,μου υπενθυμὶζει,και μου επιβεβαιὼνει,πὸσο θλιβερὰ λὶγοι εὶμαστε που ὲχουμε κατανοὴσει πὸσο θεμελιὼδης εθνικὴ υπὸθεση εὶναι η ὰμυνα,και πὸσο δυσανὰλογα πολλοὶ εὶναι οι συμπολὶτες μας που ψηφὶζουν με το παχὺ ὲντερο...
===================================
Τὼρα,σε ὸτι αφορὰ το φετὶχ μου,τα ὰρματα δηλαδὴ,πρὲπει να γνωρὶζεις ὸτι για να καταστεὶ ὲνα ὰρμα αμφὶβιο,θα πρὲπει να θυσιαστεὶ το επὶπεδο θωρακὶσεως,διὸτι η πλευστὸτητα απαιτεὶ μεγὰλο ὸγκο και μικρὸ βὰρος ανὰ κυβικὸ μὲτρο,ὼστε το νερὸ να παρὲχει την απαραὶτητη ἂνωση.
Αυτὸς εὶναι ο λὸγος που δὲν υπὰρχουν οὺτε βαρὲα,οὺτε κἂν μὲσα αμφὶβια ὰρματα.
Για να καταλὰβεις πὸσο στενὰ εὶναι τα περιθὼρια,ο γερμανικὸς στρατὸς ενσωμὰτωσε ὲνα νὲο σὺστημα πεδὴσεως στο Μ113,το οποὶο προσὲθεσε κὰποια δὲκατα τὸννου βὰρος,αλλὰ αυτὸ,σε συνδυασμὸ με την εμπροσθοβαρὴ κατανομὴ,ακὺρωσε την αμφὶβια ικανὸτητα.
Τὲτοια Μ113 παρὲλαβε και ο Ε.Σ,ξεχωρὶζουν απὸ την κὰλαθο παρελκομὲνων μπροστὰ και σχετικὰ χαμηλὰ,ενὼ βεβαὶως ὲχει αφαιρεθεὶ ο πτυσσὸμενος υδατοφρὰκτης ως περιττὸς.
Το κινεζικὸ αντὶστοιχο του ΡΤ76 εὶναι το Τὺπου 63,με τροποποιημὲνο σκὰφος του ΡΤ76,με τον πὺργο του ελαφροὺ ὰρματος Τὺπου 62(σμὶκρυνση του πὺργου του Τὺπου 59,δλδ Τ55,με πυροβὸλο των 85mm).
Οι κινητὴρες των σοβιετικὼν αρμὰτων δὲν ὴταν αναξιὸπιστοι,αλλὰ δυσκολοσυντὴρητοι,αφοὺ για να εξοικονομηθεὶ χὼρος,και εξ αυτοὺ ὸγκος και βὰρος,ο κινητὴρας ὲπρεπε να τοποθετηθεὶ,ἢ,αντιστρὸφως,να αφαιρεθεὶ σε τμὴματα.
Στα πρὼ'ι'μα Τ72,απαιτοὺνται 24 εργατὼρες για να κατὲβει ο κινητὴρας,στα ὸψιμα Τ72 αλλὰ και Τ90,αυτὸ ὲχει μειωθεὶ στις 4 ὼρες.
Ὸμως,θα πρὲπει να ὲχεις υπ΄ὸψιν,ὸτι εκτὸς απὸ το Τ64/84 με τον αποτυχημὲνο 5-TD 1/6-TD 2,αντικειμὲνων εμβὸλων,και το Τ80 με τον αεριοστρὸβιλο ΓΤΔ-1250(GTD-1250),φὲρουν ῸΛΑ,απὸ το Τ34 ὲως το Τ90,παραλλαγὲς του ὶδιου κινητὴρα V-12,των 38.800 cc.
Στο Τ34 απὲδιδε 500ΗΡ,στο Τ90 ὲφτασε αισὶως στους 1.000ΗΡ.
Αμετὰβλητο επὶσης παρὲμεινε, τεχνολογικὰ,το σὺστημα διευθὺνσεως,με διαφορικὴ πὲδηση,δλδ φρενὰρει η μὶα ερπὺστρια προκειμὲνου να αλλὰξει η πορεὶα.
Στα δυτικὰ ὰρματα,Μ47/48/60,Leo1 και Leo2 που διαθὲτει και Μ1 που ελπὶζει να αποκτὴσει και ο Ε.Σ,η αλλαγὴ διευθὺνσεως γὶνεται με διαφορικὴ σὺμπλεξη,δλδ η μὶα πλευρὰ δὲχεται μειωμὲνες στροφὲς,αλλὰ δὲν φρενὰρει,ὲτσι το ὰρμα μπορεὶ να ακολουθεὶ την καμπὺλη του δρὸμου ὸπως και ὲνα τροχοφὸρο.
Σε χαιρετὼ για την ὼρα.
Το βρήκα το κινέζικο: ZBD05. είναι τόμα αλλά το δουλεύουν σαν ελαφρύ άρμα.
μηδενιστής
@Μηδενιστὴ
Το ZBD 05 εὶναι ΤΟΜΠ,το ελαφρὺ αμφὶβιο ὰρμα εὶναι το ZTD 05,στηριζὸμενο στο ὶδιο σκὰφος.
Eγὼ με το Τὺπου 63 εννοοὺσα την κινεζικὴ παραλλαγὴ του ΡΤ76,επειδὴ ανὲφερες ''παρὸμοιο'' μηχὰνημα.
Με την ευκαιρὶα,να συμπληρὼσω διευκρινιστικὰ,ὸτι ο πὺργος του Τὺπου 63 αποτελεὶ σμὶκρυνση του πὺργου του Τὺπου 62,που αποτελεὶ σμὶκρυνση του πὺργου του Τὺπου 59,που αποτελεὶ αντιγραφὴ του πὺργου του Τ 55.
Αυτὰ...
Δημοσίευση σχολίου