Εν Τάχει

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

O νυν Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Ευάγγελος
Τουρνάς, διετέλεσε Διοικητής της 332Μ.
«Η Πολεμική Αεροπορία σε καθημερινή βάση πολεμά σε πραγματικές συνθήκες, σε τέσσερις «πολέμους»: Στη μάχη των αεροδιακομιδών. Στη μάχη της αεροπυρόσβεσης. Στη μάχη της έρευνας και διάσωσης. Και βεβαίως στην καθημερινή μάχη του Αιγαίου. Σε αυτές τις μάχες, που κάποιες φορές έχουμε και νεκρούς, η ΠΑ χρειάζεται τη βοήθεια του Τύπου, για να μεταφερθεί αυτός ο καθημερινός αγώνας προς τον Ελληνικό λαό, τμήμα του οποίου είμαστε και εμείς». Τάδε έφη ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Ευάγγελος Τουρνάς, κατά την διάρκεια της τελετής παράδοσης-παραλαβής καθηκόντων εκπροσώπου Τύπου του ΓΕΑ, όπου και ο Σμήναρχος (Ι) Νικόλαος Παπαπαναγιώτου παρέδωσε την σκυτάλη στον Σμήναρχο (Ι) Αλέξανδρο Μαρίνο. «Η ΠΑ είναι πάντα παρούσα δίπλα στον Έλληνα», σημείωσε ο Α/ΓΕΑ. Και για αυτό έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά όλων μας, συμπληρώνουμε εμείς.

• Τα Ελληνικά χρώματα τίμησε για ακόμα μια φορά η Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "ΖΕΥΣ", η οποία συμμετείχε στο διεθνές airshow που διεξήχθη στο Radom της Πολωνίας, στις 24/25 Αυγούστου. Η ομάδα πραγματοποίησε δύο επιδείξεις, τις οποίες παρακολούθησαν περίπου 150 χιλιάδες θεατές και πλήθος αντιπροσωπειών και επισήμων από πολλές χώρες. Μπράβο παιδιά!


• Τετράδα α/φ αεροσκάφη F-16 Block50 της 341 Μοίρας, συμμετείχε στην ΝΑΤΟϊκή άσκηση Brilliant Arrow 2013, στο Oerland Main Air Station (MAS) της Νορβηγίας , από τις 25 Αυγούστου έως τις 5 Σεπτεμβρίου 2013. Προσωπικό και μέσα από Νορβηγία (Bell 412), Γαλλία (Mirage 2000,E-3F), Γερμανία (Tornado), Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία (F-16), Πορτογαλία (F-16), Τουρκία (F-16) και Ηνωμένο Βασίλειο (E-3D) έλαβαν μέρος. Τα πληρώματα της 341 είχαν την ευκαιρία -μεταξύ άλλων- να εκπαιδευτούν στον εναέριο ανεφοδιασμό καυσίμων με α/φ KDC-10 της Βασιλικής Ολλανδικής αεροπορίας, όπως φαίνεται και στην παρακάτω φωτογραφία.


• Tην διεύρυνση της συνεργασίας της ΠΑ με την Πολεμική Αεροπορία του Κατάρ σηματοδοτεί η πρόσφατη επίσκεψη αντιπροσωπείας αξιωματικών της αραβικής χώρας με επικεφαλής τον Ταξίαρχο Hazzaa Nasser H A Al-Shahwani. Οι επισκέπτες συναντήθηκαν με τον Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) Ευάγγελο Τουρνά την Παρασκευή 6/9, και η παρουσία τους σχετίζεται με την υπογραφή Τεχνικής Συμφωνίας διμερούς Στρατιωτικής Συνεργασίας, η οποία αφορά στη συνεκπαίδευση των Πολεμικών Αεροποριών των δύο χωρών.

• Η επιστροφή στρατευσίμων στα πλοία του Στόλου δρομολογείται μετά από σχετικές ενέργειες του Α/ΓΕΝ αντιναυάρχου Ευάγγελου Αποστολάκη. Στόχος η τοποθέτηση 10 ναυτών σε κάθε φρεγάτα του ΠΝ και μικρότερος αριθμός σε ΤΠΚ και κανονιοφόρους. Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα εξετάζονται ανακατατάξεις στην Διοίκηση Ταχέων Σκαφών του ΠΝ, με μετάπτωση από δομή τριών Μοιρών, σε δύο Μοίρες και μεταβίβαση των έξι παράκτιων περιπολικών στην Διοίκηση Κανονιοφόρων, η οποία θα μετονομαστεί σε Διοίκηση Πλοίων Επιτηρήσεως.

• Στην προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια σκάφους μεταφοράς ομάδας ανορθόδοξου πολέμου για την Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών προχωρά το Πολεμικό Ναυτικό. Εκτιμώμενο κόστος περίπου 170.000,00€, άνευ ΦΠΑ 23%.

• Στην Σούδα έχουν καταπλεύσει μονάδες της Δύναμης «Cougar 13» του Πολεμικού Ναυτικού της Μ. Βρετανίας (RFA Lyme Bay (LSD) εκτοπίσματος 16.000 τόνων και το HMS Bulwark (LPD) εκτοπίσματος 19.500 τόνων). Tα βρετανικά σκάφη, προ του κατάπλου τους στο Ναύσταθμο Κρήτης, εκτέλεσαν συνεκπαίδευση με τις Φρεγάτες "Κανάρης" και "Αιγαίον" σε ένα ευρύ φάσμα τεχνικών αντικειμένων στην περιοχή του νοτίου Αιγαίου. Τα σκάφη επισκέφθηκε ο Α/ΓΕΝ όπου και συναντήθηκε με Άγγλο πρεσβευτή John Kittmer, τον διοικητή της Δύναμης, αρχιπλοίαρχο Ρ. McAlpine καθώς και τον ταξίαρχο S. Birrell, διοικητή της 3ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών.

• Σύμφωνα με ανακοίνωση τύπου της ΜΕΤΚΑ, η ελληνική εταιρία επελέγη από την Krauss-Maffei Wegmann GmbH για την βιομηχανοποίηση του χαλύβδινου σκάφους και πύργου 62 αρμάτων μάχης Leopard-2A7 του Κατάρ. Η συμφωνία ανέρχεται σε 56,5 εκατ. ευρώ και η σχετική σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί σύντομα. Η ΜΕΤΚΑ και η KMW έθεσαν ήδη από το 2003 τις βάσεις της συνεργασίας τους κατά τη συμπαραγωγή των αρμάτων μάχης τύπου Leopard 2-HEL του Ελληνικού Στρατού, η οποία περιελάμβανε εκτεταμένη μεταφορά τεχνογνωσίας και σημαντικές επενδύσεις σε τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό στα δύο εργοστάσια της ΜΕΤΚΑ στο Βόλο. Η νέα αυτή συμφωνία είναι το αποτέλεσμα της επιτυχούς εκτέλεσης του ελληνικού προγράμματος, το οποίο έχει πιστοποιήσει τη ΜΕΤΚΑ ως μία από τις ελάχιστες εταιρείες παγκοσμίως, ικανή να εκτελέσει κατασκευαστικά έργα τέτοιων υψηλών απαιτήσεων και βεβαίως, θέτει ένα ορόσημο στην μακροχρόνια συνεργασία των δύο εταιρειών, ιδίως όσον αφορά στη διατήρηση των θέσεων εργασίας και της τεχνογνωσίας στην ελληνική Αμυντική Βιομηχανία.

• Mεγάλη έκρηξη σε αποθήκη πυρομαχικών της εταιρίας ΜΚΕΚ στο Κιρίκαλε έλαβε χώρα στις 20/8. Δεν αναφέρθηκαν θύματα, ενώ από την έκρηξη προκλήθηκε πυρκαγιά σε παρακείμενο δάσος. Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την πιθανότητα η έκρηξη να προκλήθηκε από "σαμποτάζ", ο κυβερνήτης Κιρίκαλε Αλί Κολάτ απάντησε πως "τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο προς το παρόν" και "αναμένονται τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας".

• Πρόσκληση υποβολής προτάσεων (RfP) για 10 νέες ΤΠΚ νέου τύπου εξέδωσε στις 25/7 η τουρκική Γραμματεία Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM). Στόχος των γειτόνων η ανάπτυξη του σκάφους και των κυρίων υποσυστημάτων από τουρκικές εταιρίες σε συνεργασία με ξένους οίκους: σύστημα πρόωσης/μετάδοσης (STM), σύστημα μάχης (Aselsan/Havelsan), οπλικά συστήματα (Roketsan). Kαταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση προτάσεων ορίστηκε η 23/9.

• Την απογείωση ζεύγους τουρκικών F-16 από την α/β Ιντσιρλίκ προκάλεσε η παρουσία βρετανικών μαχητικών Eurofighter πάνω από το κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου. Τα τουρκικά μαχητικά επιχείρησαν να αναχαιτίσουν τους Βρετανούς με σχετική καθυστέρηση καθώς τελευταίοι είχαν επιστρέψει στην α/β Ακρωτηρίου. Το περιστατικό επιβεβαιώθηκε από το βρετανικό ΥΠΑΜ καθώς και τις Κυπριακές αρχές, οι οποίες εξέδωσαν την ακόλουθη ΝΟΤΑΜ:

NAVIGATIONAL WARNING TO ALL CONCERNED REFERENCE IS MADE TO TURKISH NOTAM A2652/05 AND WISH TO STATE THAT THE SO-CALLED ERCAN AIRPORT (LCEN) IS AN UNAUTHORISED AIRPORT OPERATING IN THE OCCUPIED BY TURKEY NORTHERN PART OF THE ISLAND OF CYPRUS (CYPRUS AIC A06/02 REFERS). CYPRUS GOVERNMENT AS THE APPROPRIATE AUTHORITY AND THE ONLY RECOGNISED GOVERNMENT HAS NEVER REGISTERED ABBREVIATION CODE LCEN WITH ICAO. THEREFORE THIS CODE AND THIS ILLEGAL AIRPORT SHOULD NOT BE USED


• Την παρθενική του πτήση πραγματοποίησε στις 29/8 το αεροσκάφος βασικής εκπαίδευσης Hürkuş της ΤΑΙ. Λίγες ώρες νωρίτερα πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση με τουρκικά roundel το πρώτο μεταφορικό α/φ Α400Μ, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στην ΤΗΚ το προσεχές διάστημα. Οι γείτονες θα αποκτήσουν συνολικά 10 α/φ, με ολοκλήρωση του προγράμματος το 2018.

• Στην προμήθεια 19 ατρακτιδίων EW τύπου ALQ-211(V)9 της Exelis, προχώρησε η ΤΗΚ. Σύμφωνα με τον τουρκικό ιστότοπο Kokpit.aero ,τα ατρακτίδια θα χρησιμοποιηθούν από  10 διθέσια F-16D Block 50 και 14 F-16D Block 40. Υπενθυμίζεται πως τα F-16D των Block 50, 40 και 30 δε διαθέτουν τον απαιτούμενο εσωτερικό χώρο για την εγκατάσταση παρεμβολέα, με αποτέλεσμα να απαιτείται η ανάρτηση ατρακτιδίου στον κεντρικό σταθμό της ατράκτου. To συνολικό κόστος αναμένεται να φτάσει τα 100 εκ δολάρια.

Η Πακιστανική αεροπορία απέκτησε 18 ατρακτίδια  για αξιοποίηση από α/φ F-16A/B

Εν Κρυπτώ

Διαβάστε ακόμα:

Εν Τάχει - 2013

Ιανουάριος A', Iανουάριος Β'
Μάρτιος Α', Μάρτιος Β'
Ιούνιος
Σεπτέμβρης


Eν Τάχει - 2012

Δεκέμβριος
Νοέμβριος
Οκτώβριος
Σεπτέμβριος Α', Σεπτέμβριος Β', Σεπτέμβριος Γ'
Ιούλιος Α', Ιούλιος Β'
Ιούνιος
Μάρτιος


1 σχόλια:

aviationlive 8 Σεπτεμβρίου 2013 στις 12:24:00 μ.μ. EEST  

η ΠΑ χρειάζεται τη βοήθεια του Τύπου, για να μεταφερθεί αυτός ο καθημερινός αγώνας προς τον Ελληνικό λαό

Απορίας άξιο πως μια σύγχρονη αεροπορία αυτού του μεγέθους δεν εκδίδει - ακόμη - το δικό της περιοδικό.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP