Tην κατάρριψη Συριακού Mi-17 ανακοίνωσε η Άγκυρα

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Γράφημα της εφημερίδας Hurriyet, το οποίο
αντιπροσωπεύει  την επίσημη τουρκική θέση για το
 περιστατικό
Την κατάρριψη ενός συριακού ελικοπτέρου Μi-17 από μαχητικά αεροσκάφη της ΤΗΚ ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της Τουρκικής κυβέρνησης Bülent Arınç. «Τη Δευτέρα στις 14.20 το απόγευμα, ένα ελικόπτερο τύπου Mi-17, το οποίο ανήκει στη Συρία, παραβίασε τον εναέριο χώρο της Τουρκίας στην περιοχή Γκουβέτσι στην επαρχία Χατάι κατά δύο χιλιόμετρα», δήλωσε ο κ. Arınç στην Άγκυρα, μετά από τακτική συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.«Του έγιναν επανειλημμένες συστάσεις από την αεράμυνά μας και, όταν η παραβίαση συνεχίστηκε, τα αεροπλάνα μας το έπληξαν στις 14.25 με πύραυλο, με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να πέσει σε συριακό έδαφος», πρόσθεσε. Σύμφωνα με ανακοίνωση του τουρκικού γενικού επιτελείου, «στις 16 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 13:41, ο Σταθμός Ελέγχου και Προειδοποίησης του Ντιγιαρμπακίρ εντόπισε ελικόπτερο τύπου Mi-17 του Συριακού Στρατού σε απόσταση 26 ναυτικών μιλίων από τα σύνορα με την Τουρκία. Το ελικόπτερο έγινε αποδέκτης προειδοποίησης για επικείμενη προσέγγιση του τουρκικού εναέριου χώρου, ωστόσο συνέχισε τη πορεία του και στις 14:25 προσέγγισε το συνοριακό σταθμό Hatay/Yayladağ από υψόμετρο 14.200 ποδών, παραβιάζοντας τον τουρκικό εναέριο χώρο σε απόσταση 2χλμ. Το ελικόπτερο βλήθηκε στις 14:27 από μαχητικό αεροσκάφος F-16 σε απόσταση 1χλμ από τα σύνορα»

Ένα βήμα παραπέρα έκανε ο αμετροεπής κ.Ahmet Davutoğlu ο οποίος δήλωσε πως η κατάρριψη του ελικοπτέρου είναι μια «πράξη εκδίκησης και τιμωρίας στη βάση της διεθνούς δικαιοσύνης και των κανόνων εμπλοκής»....

Οι πληροφορίες σχετικά με την τύχη του πληρώματος είναι συγκεχυμένες, καθώς τα τουρκικά ΜΜΕ τους θέλουν νεκρούς, ενώ σύμφωνα με τον Rami Abdul-Rahman, επικεφαλή του Συριακού Παρατηρητηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ένας εκ των δύο συνελήφθη από αντάρτες ενώ η τύχη του δεύτερου δεν είναι ξεκάθαρη. Σύμφωνα με τον Rahman, το ελικόπτερο κατέπεσε την ώρα που προσέβαλε θέσεις ανταρτών(σ.σ τα Συριακά Mi-17 φέρουν καλάθους ρουκετών), κάποιοι εκ των οποίων θέλησαν να πιστωθούν την κατάρριψη.

Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να τονίσουμε δύο πράγματα:

Πρώτον, καλό θα είναι να κρατάμε μικρό καλάθι σε ότι αφορά "επίσημες" ανακοινώσεις από πλευράς Τουρκίας, καθώς όπως έχουμε δει και στο παρελθόν η συστηματική παραπληροφόρηση είναι συνήθης πρακτική.

Δεύτερον, εφόσον η χρήση βίας μετά από παραβίαση του τουρκικού εναερίου χώρου συνιστά ορθή πρακτική στα πλαίσια της «διεθνούς δικαιοσύνης και των κανόνων εμπλοκής»...μήπως θα έπρεπε κάποιος να ρωτήσει το θρασύτατο αυτό ανθρωπάκι αν η «διεθνής δικαιοσύνη» ισχύει και για τις καθημερινές παραραβιάσεις ΕΕΧ (και υπερπτήσεις κατοικημένων νήσων) από οπλισμένα τουρκικά μαχητικά;


5 σχόλια:

Ανώνυμος 17 Σεπτεμβρίου 2013 στις 11:49:00 π.μ. EEST  

οι Τουρκοι δεν ειναι σαν και εμας

ο Αλασκας.

Ανώνυμος 17 Σεπτεμβρίου 2013 στις 1:18:00 μ.μ. EEST  

@Αλάσκας

γιατί; κατουράνε ανάποδα;

αε δώσει το οκ το υπαμ στην ΠΑ να δεις γέλια.

μηδενιστής

Βασίλης Ζορμπάς 17 Σεπτεμβρίου 2013 στις 8:10:00 μ.μ. EEST  

Κατάρριψη στο Αιγαίο, όπου θα πιστοποιείται πέραν πάσης αμφιβολίας ότι έγινε στον δικό εναέριο χώρο δεν είναι εύκολη.
Κατ'αρχάς μην ξεχνάμε ότι τις περισσότερες φορές γίνεται παραβίαση των 10 μιλίων, όπου το ΝΑΤΟ (και ο υπόλοιπος πλανήτης) δεν έχει πάρει ξεκάθαρη θέση.
Στις περιπτώσεις των υπερπτήσεων μικρών νήσων, το ίχνος πτήσης των Τούρκων είναι τέτοιο που κάνει την υπέρπτηση ΜΑΖΙ με την πτήση σε ελληνικό εναέριο χώρο να διαρκεί περίπου 1-2 λεπτά. Συνεπώς αν τα δικά μας δεν είναι ήδη εκεί, πιθανότατα προλαβαίνουν τα Τουρκικά οταν είναι εκτός ΕΧ με κατεύθυνση τα Τουρκικά παράλια.
Αν δείτε το ιχνος πτήσης του Συριακού έδωσε όλες τις δικαιολογίες που χρειάζονταν οι Τούρκοι. Οι ίδιοι δεν κάνουν το λάθος. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν πετάνε πάνω από μεγάλες νήσους, όπου σε περίπτωση κατάρριψης είναι σχεδόν σίγουρο ότι τα συντρίμμια θα πέσουν σε σαφώς ελληνικό χώρο.
Τα ανωτέρω με επιφύλαξη από αυτά που βλέπω/διαβάζω σε δημόσιες πηγές και περιοδικά.
ΒΖ

Alexandros 17 Σεπτεμβρίου 2013 στις 9:18:00 μ.μ. EEST  

Αλάσκα φίλε μου το σχόλιό σου είναι άκυρο, κάτσε και σκέψου το λίγο και θα το καταλάβεις μόνος σου.

Ανώνυμος 18 Σεπτεμβρίου 2013 στις 9:12:00 π.μ. EEST  

Το σχολιο μου απευθυνεται στους πολιτικους και οχι στους αεροπορους. Η αποφαση ειναι πολιτικη.

Για τις υπερπτησεις νησων την λυση μπορουν να την δωσουν τα Α/Α.

Λυσεις και μεσα υπαρχουν, αποφασεις και βουλιση δεν υπαρχου

ο Αλασκας

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP