Η πραγματική ισορροπία δυνάμεων στους ουρανούς του Αιγαίου
Δευτέρα 27 Ιουλίου 2009
Σάββας Δ. Βλάσσης*
Η παραπληροφόρηση για τον συσχετισμό ένοπλης ισχύος μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, είναι κάτι σύνηθες στον μη ειδικό Τύπο. Τυπικό πρόσφατο δείγμα, δημοσίευμα της ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ (18-7-2009), στο οποίο, σε μία εντελώς πρόχειρη προσέγγιση, αναφέρεται το παρακάτω ανεδαφικό: «Η Τουρκία εξακολουθεί να διαθέτει σχετική αεροπορική υπεροχή –ποσοτική αλλά κυρίως ποιοτική– έναντι της Ελλάδας».
Η αλήθεια είναι ότι η Τουρκική Αεροπορία διατηρεί μια πολύ σχετική αριθμητική υπεροχή, αλλά η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, στην παρούσα φάση, διαθέτει ΣΑΦΗ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ.
Τα πραγματικά δεδομένα
Η Τουρκική Αεροπορία διαθέτει περισσότερα μαχητικά αεροσκάφη σε απόλυτους αριθμούς και συγκεκριμένα: 209 F-16, 51 εκσυγχρονισμένα F-4E και περί τα 60 μη εκσυγχρονισμένα F-4E. Σύνολο 310 μαχητικά.
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, διαθέτει: 129 F-16, 45 Mirage 2000, 35 F-4E και 41 A-7E. Σύνολο 250 μαχητικά.
Η αναλογία 1 προς 1,2 σε μαχητικά υπέρ της Τουρκίας, κρίνεται ως αμελητέα.
Εάν λάβουμε υπ’ όψιν ότι τα μη εκσυγχρονισμένα F-4E της Τουρκικής Αεροπορίας και τα Α-7Ε της Ελληνική Πολεμικής Αεροπορίας είναι περιορισμένης αποδοτικότητος, τότε τα αεροσκάφη «πρώτης γραμμής» της Τουρκίας ανέρχονται σε 260 και της Ελλάδος σε 210. Η διαφορά των 40 αεροσκαφών, δεν είναι κρίσιμης σημασίας.
Όπως είπαμε όμως, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, σήμερα, διατηρεί ΣΑΦΗ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ. Αυτό ισχύει διότι διαθέτει σε υπηρεσία μαχητικά αεροσκάφη γ΄ γενιάς αυξημένων ικανοτήτων, σε αντίθεση με την Τουρκική Αεροπορία που ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΚΑΝΕΝΑ.
Αναλυτικώς, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 3 Μοίρες με F-16 Block 52+ (σύνολο 58 αεροσκάφη) και 1 Μοίρα με Mirage 2000-5 (25 αεροσκάφη). Αυτές οι 4 Μοίρες με τα 83 αεροσκάφη, είναι που κάνουν σήμερα ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ στο Αιγαίο.
Εξηγούμαστε:
Τα F-16 Block 52+ διαθέτουν ραντάρ βελτιωμένης αποδόσεως σε σχέση με τις παλαιότερες εκδόσεις του τύπου που διαθέτουν Ελλάδα και Τουρκία. Οι ανώτερες επιδόσεις ραντάρ, επιτρέπουν αυξημένη εκμετάλλευση των βελτιωμένων επιδόσεων των βλημάτων αέρος-αέρος AIM-120C5/7 AMRAAM για εμπλοκές μακρών αποστάσεων. Τα αεροσκάφη αυτά επίσης, πλεονεκτούν στις κλειστές αερομαχίες λόγω του συνδυασμού βλημάτων αέρος-αέρος IRIS T και σκοπευτικού επί κράνους JHMCS, που επιτρέπει στον Ιπτάμενο να εμπλέξει στόχο δίχως να έχει έλθει απαραιτήτως στην ουρά του στόχου του! Κατά συνέπεια, τα F-16 Block 52+ υπερτερούν συντριπτικώς έναντι των παλαιότερων F-16 στην εναέρια μάχη, τόσο σε μεγάλες αποστάσεις όσο και στις κλειστές αερομαχίες.
Τέλος, τα συγκεκριμένα μαχητικά, διαθέτουν ικανότητα ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ αεροσκαφών του ιδίου σχηματισμού μέσω του συστήματος IDM, που εξασφαλίζει ανώτερη Ενημερότητα Καταστάσεως (Situation Awareness) στους Έλληνες Ιπταμένους, στοιχείο ιδιαιτέρας κρισιμότητος στην εναέρια μάχη.
Από την πλευρά τους, τα Mirage 2000-5 διακρίνονται από εξαιρετικό ραντάρ αυξημένων επιδόσεων, ιδιαίτερα ανθεκτικό σε ηλεκτρονικές παρεμβολές, φέρουν εξαιρετικό ηλεκτρονικό σύστημα αυτοπροστασίας, έχουν σύστημα ανταλλαγής δεδομένων ανάλογο του IDM και φέρουν όπλα αέρος-αέρος MICA αυξημένων επιδόσεων με μοναδικά χαρακτηριστικά, τα οποία αγνοούν οι Τούρκοι.
Τα Mirage 2000-5 είναι απολύτως συγκρίσιμα με τα F-16 Block 52+ και συνθέτουν ανώτερη απειλή για τους Τούρκους που θα τολμήσουν να αναμετρηθούν στο Αιγαίο.
Η ΣΑΦΗΣ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, συμπληρώνεται από την διάθεση 4 πλήρως επιχειρησιακών αεροσκαφών Εγκαίρου Προειδοποιήσεως και Ελέγχου, τύπου EMB-145H ERIEYE. Αυτά τα ιπτάμενα ραντάρ, με τυπική ακτίνα αποκαλύψεως στόχων μεγέθους μαχητικού 360 χλμ. μπορούν να έχουν πλήρη εικόνα της εναερίου δραστηριότητος στο Αιγαίο, επιτρέποντας την αντιμετώπιση των τουρκικών αεροσκαφών υπό συντριπτικώς ευνοϊκές συνθήκες υπέρ των Ελλήνων αεροπόρων.
Πέραν αυτών, στις 4 Μοίρες μαχητικών γ΄ γενιάς αυξημένων επιδόσεων, προστίθεται ήδη μία πέμπτη! Σε εξέλιξη βρίσκεται η παραλαβή 30 ακόμη πιο εξελιγμένων F-16 Block 52+ Advanced, τα οποία παραγγέλθηκαν το 2005. Μέχρι τα τέλη Ιουλίου, είχαν αφιχθεί στην Ελλάδα 12 αεροσκάφη.
Τοιουτοτρόπως, μέχρι τον Ιανουάριο του 2010, η Ελλάδα θα διαθέτει 5 Μοίρες με 113 μαχητικά αυξημένων επιδόσεων, αντίστοιχα των οποίων δεν διαθέτει η Τουρκία!
Η απόκτηση αεροσκαφών αντιστοίχων ικανοτήτων από την Τουρκία, προβλέπεται να αρχίσει το 2011 αλλά η επιχειρησιακή αξιοποίησή τους θα είναι εφικτή μόνο από το 2012, μέχρι να ολοκληρωθεί η επιχειρησιακή εκπαίδευση των Τούρκων πιλότων. Ακόμη και το 2013, η Τουρκική Αεροπορία δεν θα διαθέτει ανάλογο αριθμό με της Ελλάδος, από αυτά τα αεροσκάφη. Κατά συνέπεια, μέχρι τότε, η Ελλάδα θα διατηρεί ΣΑΦΗ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΝΑΕΡΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ, ικανή να επιφέρει την ΣΥΝΤΡΙΒΗ των τουρκικών μαχητικών σε μία εναέρια αντιπαράθεση.
Πέρα απο τους αριθμούς
Εκτός των αριθμητικών δεδομένων, η υπεροχή της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας έναντι του αντιπάλου, ολοκληρώνεται από το υψηλό επίπεδο των Ελλήνων Ιπταμένων.
Όπως αποδεικνύεται στις διεθνείς ασκήσεις που λαμβάνουν μέρος Έλληνες αεροπόροι, το επίπεδό τους είναι κορυφαίο. Στην κυριολεξία, οι Έλληνες δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε, από πλευράς εκπαιδεύσεως, σε σχέση με τους συναδέλφους προηγμένων αεροπορικών δυνάμεων. Τον Οκτώβριο του 2008, η συμμετοχή στην διάσημη άσκηση “RED FLAG” στις ΗΠΑ, επέτρεψε μία μοναδική «επίδειξη ισχύος», καθώς οι Έλληνες Ιπτάμενοι κυριολεκτικώς άφησαν άφωνους τους Αμερικανούς αλλά και όλους τους υπολοίπους. Ανάλογες επιδόσεις εμφανίζουν σταθερά οι Έλληνες Ιπτάμενοι, σε όλες τις ξένες διοργανώσεις, αλλά η περίπτωση της “RED FLAG” υπήρξε αποκαλυπτική διότι επρόκειτο για την πρώτη της συμμετοχή σε αυτή την άσκηση που διοργανώνει η παγκόσμια εναέρια υπερδύναμη.
Αντιθέτως, οι Τούρκοι, σε όλες τις διεθνείς ασκήσεις, σε καμμία περίπτωση δεν παρουσιάζουν εικόνα ανάλογη με αυτή των Ελλήνων. Είναι δε σύνηθες φαινόμενο να υποπίπτουν σε γκάφες, οι οποίες αρκετές φορές έχουν οδηγήσει και στην αποβολή Τούρκων αεροπόρων από την άσκηση!
Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πολύ περισσότερα απ’ όσα γράφουμε. Γενικώς όμως, σε καμμία περίπτωση δεν υφίσταται ζήτημα συγκρίσεως μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων αεροπόρων. Με άλλα λόγια, ο μέσος Έλληνες Ιπτάμενος είναι ανώτερος του μέσου Τούρκου.
Το πραγματικό πρόβλημα
Η αδιαφορία της πολιτικής ηγεσίας για τα στρατιωτικά και αμυντικά ζητήματα γενικότερα, αντιπροσωπεύει σοβαρή εθνική αδυναμία και μειονέκτημα.
Η προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας σε διπλωματικό επίπεδο, σε συνδυασμό με την γενική και αόριστη εικόνα περί «ισχυρότερης στρατιωτικώς Τουρκίας», κυριαρχεί στην σκέψη των Ελλήνων πολιτικών τα τελευταία 35 χρόνια, οδηγώντας τους σε εσφαλμένη κρίση κι αναστολές, όσον αφορά την χρήση της ένοπλης ισχύος ακόμη και σε περιπτώσεις που αυτό κρίνεται απαραίτητο! Με απλά λόγια, η Αθήνα, διαπράττει μονίμως το σφάλμα να ΥΠΕΡΤΙΜΑ τον αντίπαλο και να ΥΠΟΤΙΜΑ τον εαυτό της.
Από την άλλη, η εσφαλμένη ενημέρωση της κοινής γνώμης, μέσω ανεύθυνων δημοσιευμάτων όπως το παραπάνω, προκαλεί πτώση του ηθικού, μοιρολατρία και τάση προς συμβιβασμό – υποταγή.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία; Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, η ελληνική κυβέρνηση!!! Εξαιτίας της δεινής οικονομικής καταστάσεως της χώρας, η κυβέρνηση Καραμανλή, μέσω του υπουργού Εθνικής Αμύνης Μεϊμαράκη και του διευθυντή ΓΔΑΕΕ Βασιλάκου, έχει διακόψει την τυπική ροή στην προμήθεια ανταλλακτικών για τα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας! Το αποτέλεσμα είναι η κατακόρυφη πτώση του δείκτου επιχειρησιακής διαθεσιμότητος αεροσκαφών σε επικίνδυνα χαμηλά επίπεδα. Η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχει μεταφέρει σε όλους τους τόνους την επικινδυνότητα της καταστάσεως, πλην όμως δεν έχει βρει ανταπόκριση από τους πολιτικούς προϊσταμένους. Η πολιτική ηγεσία εξακολουθεί να επιβεβαιώνει την επικίνδυνη ανικανότητά της, και στον ευαίσθητο τομέα της Εθνικής Αμύνης.
* Ο Σάββας Δ. Βλάσσης είναι Διευθυντής στο περιοδικό «Ελληνική Άμυνα & Ασφάλεια» .Θα θέλαμε να τον ευχαριστήσουμε για την τιμή που έκανε στο "εν κρυπτώ".
21 σχόλια:
Μάλιστα. Πολύ καλή παράθεση αριθμών. Αναφέρθηκε και η έλλειψη ανταλλακτικών, βγήκαν οι τούρκοι άχρηστοι κι εμείς οι πιλότοι θαύμα.
Τα ελληνικά μαχητικά με εξαίρεση ορισμένα, στερούνται συστημάτων αυτοπροστασίας. Οι τούρκοι από την μεριά τους έχουν δαπανήσει πάρα πολλά σε συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου που η Ελλάδα δεν τα ονειρεύεται. Παλιότερα, είχαν κάνει την εμφάνιση τους στην δημοσιότητα, αναφορές της ΠΑ για έντονη αναβάθμιση των ικανοτήτων των τούρκων στον τομέα και ζητούσαν την αγορά ατρακτιδίων ΗΠ από το εξωτερικό για την αντιστάθμιση της κατάστασης.
Αυτά τα λίγα για την ΠΑ που θα ξεκαθαρίσει το τοπίο. Όμως σε ένα νέο σενάριο αμφισβήτησης της εδαφικής ακεραιότητας της Ελλάδος, η ΠΑ θα έχει έναν ρολό, όμως δεν θα είναι ο πρωταρχικός.
Αυτός ο ρόλος θα πέσει στις πλάτες του ΕΣ και του ΠΝ, που θα πρέπει να μπορέσουν να μην πιαστούν στον ύπνο έτσι ώστε οι τούρκοι να μην καταφέρουν να πατήσουν ελληνικό έδαφος.
Με βάση όλα όσα έχουν γίνει γνωστά, η Ελλάδα δεν έχει καμία δυνατότητα να αποτρέψει κάτι τέτοιο. Της λείπουν όλα. Από τα μέσα, το ανθρώπινο δυναμικό, μέχρι το δόγμα.
Η Ελλάδα, έχοντας πάθει το χουνέρι στα Ίμια, δεν έβαλε μυαλό. Συνεχίζει να κάνει ανοησίες. Την επομένη φορά οι Τούρκοι δεν θα περιοριστούν σε βραχονησίδα. Θα καταλάβουν κατοικημένο νησί και η ΠΑ, δεν θα μπορεί να κάνει τίποτα. Διότι αν κάνει κάτι, ποιος θα μαζέψει την Τουρκία από τον Έβρο την Κύπρο και τα νησιά ταυτόχρονα; Η ΠΑ μόνη της που πολλοί το νομίζουν;
Ανώνυμε φίλε,στον τομέα συστήματα αυτοπροστασίας η ΤΗΚ βρίσκεται σε σαφώς μειονεκτικότερη θέση σε σχέση με την ΠΑ...τα ικανότερα μαχητικά στο τουρκικό οπλοστάσιο ,τα περιπου 80 block50 παραμένουν χωρίς ΣΑ..το πρόγραμμα αυτό αποτέλεσε ένα απο τα ουκ ολίγα "γεφύρια της Άρτας" του τουρκικού αμυντικού σχεδιασμού ,λίγο έλειψε να ξεπεράσει χρονικά τις παλινωδίες του προγράματος επιθετικών ε/π των γειτόνων
όσο για τις διαφορές στις επιδόσεις Ελλήνων και Τούρκων αεροπόρων στις διεθνείς ασκήσεις πρόκειται για αδιαμφισβήτη πραγματικότητα καταγεγραμένη και απο τους συμμάχους και όχι για ευγενείς πόθους της ελληνικής πλευράς
για τον μη-πρωταρχικό ρόλο της ΠΑ σε σενάριο σαν αυτό που περιγράφεις θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω..οι λόγοι έχουν αναληθεί διεξοδικά σε προηγούμενες αναρτήσεις
Ουτε η ΠΑ, ούτε το ΠΝ, ούτε ο ΣΞ θα είναι οι πρωταγωνιστές σε μια πιθανή Ελληνοτουρκική στρατιωτική αντιπαράθεση.....
Οι Ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις όπου και αν χρειαστεί, όσο και αν χρειαστεί θα κάνουν το καθήκον τους.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ θα κάνομε το καθήκον ΜΑΣ.
Κανείς δεν περισσεύει, όλοι στην ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ.
Αμάν πια με ανουσιες αντιπαραθέσεις για πρωταγωνιστές, δευτεραγωνιστές και θεατές.
Πολυ καλη αναρτηση, επιτελους ενα αθρο που βαζει στην σωστη διασταση το θεμα της αεροπορικης ισορροπιας δυναμεων, μεσα απο βομβαρδισμο τουρκολαγνων ειδησεων περι πανισχυρης τουρκικης αεροποριας (τουρκικη αεροπορια με πολυ μεγαλο δεικτη αεροπορικων ατυχηματων), μαλιστα και αυτη η διαφορα των 60 μαχητικων εχει εκμηδενιστει απο το ευρος του τουρκικου εναεριου χωρου και των οχι και τοσο φιλικων χωρων που συνορευουν με την γειτονα, στην ελλαδα πασχουμε απο πολιτικες αποφασεις πυγμη, οπλα εχουμε...
Ανώνυμε φίλε, το θέμα τίθεται σε καθαρά στρατηγικό επίπεδο ...Δεν νομίζω ότι είπε κανένας ότι πρέπει να θεωρούμε δευτεραντζες τον ΣΞ και το ΠΝ γιατί "δεν θα κάνουν το καθήκον τους"
σε παραπέμπω σε προηγούμενες αναρτήσεις όπου αναλύεται το σκεπτικό αυτό για οικονομία χρόνου.Αν έχεις κάποια ένσταση επάνω σε αυτά που αναφέρονται ,πολύ ευχαρίστως να το συζητήσουμε
γιαυτό είναι τα σχόλια άλλωστε
http://www.enkripto.com/2009/06/blog-post_23.html
http://www.enkripto.com/2009/06/blog-post_5149.html
Τα πράγματα είναι απλά. Δεν μπορεί κάθε φυλλάδα να περνάει στον ανενημέρωτο πολίτη, μηνύματα ηττοπάθειας.
Εντάξει ως κράτος είμαστε χαβαλέδες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ορισμένοι δεν κάνουν καλή δουλειά. Τέτοια περίπτωση είναι όπως φαίνεται οι πιλότοι μας, το έχουν στο αίμα τους.
Το αριθμητικό ισοζύγιο σαφώς και αποτελεί σημαντικό προσδιορισμό στην ισορροπία και η ποιότητα είναι πρώτης τάξεως παράγοντας αποδοτικότητας στο δυνητικό πεδίο μάχης. Και αυτό μπορεί να επεκταθεί ως επιχείρημα σε όλα τα όπλα όπου, όπως είναι φυσικό, ασυμμετρίες στην ποσότητα μπορούν να αντισταθμίζονται από αντίστοιχες ασυμμετρίες στην ποιότητα. Πρόκειται για μακροχρόνια τακτική των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων η οποία είναι λογική και απαραίτητη.
Το πρόβλημα είναι σίγουρα οι ελληνικές κυβερνήσεις αλλά όχι μόνο στον τομέα της υποστήριξης των ενόπλων δυνάμεων.
Σε κατάσταση κρίσης (που μέσες άκρες αντιμετωπίζει η χώρα εδώ και αρκετά χρόνια) τον πρωταρχικό ρόλο δεν διαδραματίζει η ποσότητα και η ποιότητα της ένοπλης ισχύος αλλά ο τρόπος χρήσης της. Αν θεωρήσουμε ως ευκταίο την επίτευξη της μέγιστης αποτροπής και την επαναφορά της πλήρους και αδιαμφισβήτητης εθνικής κυριαρχίας, αυτό που απαιτείται είναι η σαφήνεια στις απειλές ανταπάντησης και η αξιοπιστία αυτών των απειλών. Με άλλα λόγια, δεν φτάνει μόνο το να μπορεί η Ελλάδα να ανταπαντήσει σε επιθετικές ενέργειες αλλά πρέπει να πείθει τον αντίπαλο ότι ΟΝΤΩΣ θα το κάνει, ακόμα και σε μια κρίση η οποία δεν είναι πόλεμος μεγάλης κλίμακας. Εξάλλου, ένας πόλεμος μεγάλης κλίμακας θα πρέπει να θεωρείται αποτυχία της ελληνικής αμυντικής πολιτικής γιατί δεν προωθεί τα εθνικά μας ζητήματα.
Η αξιοπιστία της αποτροπής είναι ένα αμιγώς πολιτικό ζήτημα στο οποίο οι τελευταίες ελληνικές κυβερνήσεις έχουν μείνει σαφέστατα πίσω και μέχρι στιγμής αυτοπεριορίζονται πάντα, κυρίως επειδή διακατέχονται από την πίστη ότι αγοράζουν χρόνο μέχρι η τουρκική εξωτερική και αμυντική πολιτική να αλλάξει "από μόνη της". (Βλέπε σχετικά ένα παλαιότερο άρθρο του Σαλαπασίδη στο CIPT, http://www.cipt.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=71).
Δεν πρόκειται για φιλοπόλεμη στάση (αφού αυτός έτσι κι αλλιώς δεν είναι ο στόχος μας γιατί είμαστε status quo δύναμη, είναι απλώς η φυσιολογική συμπεριφορά σε καταστάσεις έντασης. Και εν προκειμένω, φαίνεται ότι δεν καταννοούμε απολύτως το ρόλο μας.
Δεν "το έχουν στο αίμα τους".
Σκληρή δουλειά κι οργάνωση είναι, υπό την άμεση πίεση των τούρκων "φίλων".
Και δεν είναι λιγότερο άξιοι συγχαρητηρίων γι' αυτό.
Ευγε κ. Βλασση. Ας γνωριζουν εχθροι και φιλοι οτι οταν η ελληνικη ΠΑ αναλαβει δραση οι τουρκοι θα μετανοιωνουν πικρα την ωρα και τη στιγμη για το λαθος να προκαλεσουν. Ο λογος kill/loss ειναι πανω απο 10:1 υπερ ημων, οπερ σημαινει οτι για καθε αεροπλανο που θα χανουμε η τουρκια θα χανει 10. Αν δε επιτευχθει ο λογος 17:1 που ηταν στην προσφατη ασκηση στις ΗΠΑ, τοτε τα ψαρια του Αιγαιου θα χορτασουν τουρκικα κουφαρια.
Λοιπον, τουρκοι, μην αυταπατασθε. θα ελθει η ωρα, αλλα θα την διαλεχουμε εμεις, που θα χασετε πανω απο 80% της αεροποριας σας. και τοτε.....
Και κατι αλλο: ας μην ερμηνευουν ωρισμενοι την υπομονη της Ελλαδας σε τατκικο επιπεδο ως αδρανεια...
ΝΑ
Ανώνυμε 1:21 όταν λέω ότι το έχουν στο αίμα τους, εννοώ ότι φαίνεται πως η ράτσα μας εκτός από μια έμφυτη κλίση προς την θάλασσα, έχει και μια προς τον αέρα. Είμαστε και ατομικιστές εμείς οι Έλληνες, άρα ο Έλληνας μαχητής του άερα, έχει μια ιδιαίτερη ικανότητα εκ φύσεως. Βέβαια σε συνδυασμό με σκληρή δουλειά και καλή οργάνωση (χωρίς να έχουμε την τέλεια αεροπορία) δίδουν το καλό αποτέλεσμα.
Πολύ εύστοχη ανάρτηση κύριοι του enkrypto!
Κύριε Βλάσση , καλή δουλειά! με πολλά μηνύματα σε ...αρκετούς αποδέκτες!!!
aias339m
Είμαι 47 ετών.
Τον Μάρτη του 87, ήμουν προφυλακή, στην "Πράση Πύλη" (αν θυμαμαι καλά) στην Νέα Βύσσα (?) του Εβρου.
Κι ήμασταν ολοι "ζωντανοί νενροί" λόγω της θέση μας, αλλά, με ψυχή και κουράγιο. Χωρίς φόβο, φυλάγαμε την "διαβαση 15", αφού τις προηγούμενες μέρες είχαμε ετοιμάσει "ανατινάξεις" κι άλλοι απο 'μας είχαν στρώσει νάρκες.
Και σήμερα?
Αηδία, για τις τοπικές και την κεντρική εξουσία.
Ξεπουλημένοι φροντίζουν τ' αδεια τους τομάρια.
Και το κακό είναι, πως κανε΄'ις δεν αντιδρά. Απο αυτούς που θεσμοθετημένη θέση έχουν ν' αντιδράσουν.
Τί λέτε?...
Δεν πιστευω πωs εινε επωφελη αυτοι οι λογαριασμοι ! Οι Ελληνεs παντα ειχαν ανισεs μαχεs στο παρελθων . Εαν εχαναν τον καιρο τουs σε τετοιουs λογαριασμουs θα ειχαμε εξαφανιστει αιωνεs πριν ! Οτι και να συμβει πρεπει να κανει το καθηκον του καθε Ελληναs χωριs αλλη σκεψη ! Η Ελλαδα και οι Ελληνεs δεν περιοριζωνται στουs πολιτικουs . Αυτοι μπορει να μαs πουλανε καθε μερα αλλα δεν θα ειναι ευκολη δουλεια να μπουν στην Ελλαδα οι τουρκοι . Μονο με νεεs προδοσιεs (εσωτερικεs και εξωτερικεs) θα μαs παρουν κατι παλι . Δεν ειμε υπερ πολεμου αλλα εαν χρειαστει πιστευω πωs πρεπει να μην αποδεκτουμε μεσολάβησειs (ξερουμε τι μαs εχουν φερει οι διαφορεs μεσολαβησειs μεχρι τωρα) και να τελειωσουμε μια και καλη με την Τουρκια γιατι δεν θα εχουμε ποτε ειρηνη εαν δεν μαs περνουν στα σοβαρα και υποχωρουμε σε καθε προβλημα ! Δυστυχωs οι τουρκοι μονο την δυναμη καταλαβαινουν ! Εαν θελουμε ηρεμια στο Αιγαιο και στην γειτονια μαs δεν υπαρχει αλλη λυση ! Το χρωσταμε στα παιδια μαs και στα εγγονια μαs , αυτοι θα πληρωσουν τα σημερινα λαθοι !
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΟΥ. ΔΙΑΒΑΣΑ ΚΑΠΟΥ ΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΤΟΥ EUROFIGHTER. ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΙΘΑΝΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΝ¨ΛΟΓΩ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ;
Μόνο εμείς, σε αντίθεση με τους
βαρβάρους, ποτέ δεν μετράμε το πλήθος των εχθρών στην μάχη.
Μπράβο Σάββα. Τρομερό άρθρο, επιτέλους κατάλαβα τι συμβαίνει στον χώρο του Αιγαίου.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΥΡΡΑΞΗΣ ΘΑ ΕΠΕΛΘΕΙ ΑΦΝΙΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ ΘΑ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ .. ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ .. ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΝΝΟΩ ΕΜΕΙΣ ΕΝΝΟΩ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ .. ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΙΔΑΜΕ ΤΟ 96 ..
Εχουμε 165 περιπου F-16C/D
σε μία άσκηση στο εξωτερικό ποτέ δεν πρέπει να αποκαλύπτονται οι πραγματικές δυνατότητες μας οι τούρκοι είναι πιο πονηροί εμείς έχουμε ανόητο φιλότιμο,το ίδιο με τις αναχαιτήσεις να ξέρουν τις τακτικές μας μάχης είναι εγκληματικό.
Τρία τινά:
1) Μην υπάρξει το "κάποιο εγκατεστημένο τσιπ" στα αεροπλάνα μας που θα τα καταστήσει ανίκανα στις αεροπορικές αποστολές.
2) Μην την πατήσουμε όπως το 1974, λόγω προδοσίας, επιπολαιότητας και τσαπατσουλιάς.
3) Να μην αιφνιδιαστούμε!
Και βέβαια σε μία άσκηση στο εξωτερικό, ποτέ δεν πρέπει να αποκαλύπτονται οι πραγματικές δυνατότητες μας.
Σαν παράδειγμα αναφέρω ότι οι Ιάπωνες, πριν από τον Β΄ Π.Π. επεδείκνυαν στις ασκήσεις τους μόνο τα παλαιά αεροπλάνα τους.
Αργότερα, φάνηκαν οι καταπληκτικές επιδόσεις του καταδιωκτικού τους του ZEKE όπως και των άλλων αεροπλάνων τους, καθώς και οι εξαιρετικές επιδόσεις των αεροπόρων τους, χάρις στις οποίες, χωρίς να διαθέτουν ραντάρ, κατεβύθισαν τα θωρηκτά Prince of Welsh και το Ρήπωλς, που επέτρεψε την απόβαση του Ιαπωνικού Στρατού στην Μαλαισία και την κατάληψη του οχυρού της Σιγκαπούρης.
Ε. Κ.
Δημοσίευση σχολίου