Έγκριση προμήθειας δύο περιπολικών σκαφών από την κυπριακή Βουλή
Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013
Προς υλοποίηση βαίνει το πρόγραμμα προμήθειας δύο περιπολικών ανοικτής θαλάσσης (ΟΡV) για την κάλυψη των αναγκών της Εθνικής Φρουράς καθώς η Επιτροπή Άμυνας της Βουλής των Αντιπροσώπων ενέκρινε την περασμένη εβδομάδα την ανάθεση της προμήθειας στο Ισραήλ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Διοίκηση Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς θα αποκτήσει δύο περιπολικά σκάφη τύπου Saar 4.5, συνολικού κόστους €100 εκατ. με ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής.
Συνολικά έχουν κατασκευαστεί 10 περιπολικά σκάφη τύπου Saar 4.5 για το Ισραηλινό Ναυτικό σε δύο βασικές διαμορφώσεις (κλάσεις Aliya και Hetz) με κύριο χαρακτηριστικό το υπόστεγο για τη φιλοξενία οργανικού ελικοπτέρου στην πρώτη.
Tα δύο σκάφη κλάσης Αliya που απέκτησε το Ισραηλινό Ναυτικό στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 μεταβιβάστηκαν στο Μεξικό το 2004 μετά από εφαρμογή προγράμματος εκσυγχρονισμού και αφαίρεση των εκτοξευτών κατευθυνομένων βλημάτων Harpoon.
Αντίθετα, σε υπηρεσία βρίσκονται οι 8 πυραυλάκατοι κλάσης Hetz που διακρίνονται για τον ιδιαίτερα βαρύ οπλισμό τους. Ο οπλισμός τους περιλαμβάνει K/B επιφανείας-επιφανείας Harpoon και Gabriel, Κ/Β επιφανείας-αέρος Barak-1, CIWS Phalanx και πρυμναίο πυροβόλο 76mm. Σε γενικές γραμμές, τα περιπολικά σκάφη Sa’ar 4,5 είναι πλήρους εκτοπίσματος 490 τόνων, μήκους 61,7 μέτρων με ακτίνα ενεργείας 4.800 ναυτικών μιλίων σε ταχύτητα 19 κόμβων, μέγιστη ταχύτητα 33 κόμβων και πλήρωμα 56 ατόμων.
Άλλες πληροφορίες πάντως συγκλίνουν υπέρ της επιλογής του νέου τύπου S-72 σε διαμόρφωση OPV που αποτελεί σχεδιαστική εξέλιξη των Sa’ar 4, 4.5 και 5.
Πηγή: strategyreports
Η πυραυλάκατος HETZ τύπου Saar 4.5 στη διάρκεια συνεκπαίδευσης με το ΠΝ το 2011. |
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Διοίκηση Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς θα αποκτήσει δύο περιπολικά σκάφη τύπου Saar 4.5, συνολικού κόστους €100 εκατ. με ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής.
Συνολικά έχουν κατασκευαστεί 10 περιπολικά σκάφη τύπου Saar 4.5 για το Ισραηλινό Ναυτικό σε δύο βασικές διαμορφώσεις (κλάσεις Aliya και Hetz) με κύριο χαρακτηριστικό το υπόστεγο για τη φιλοξενία οργανικού ελικοπτέρου στην πρώτη.
Tα δύο σκάφη κλάσης Αliya που απέκτησε το Ισραηλινό Ναυτικό στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 μεταβιβάστηκαν στο Μεξικό το 2004 μετά από εφαρμογή προγράμματος εκσυγχρονισμού και αφαίρεση των εκτοξευτών κατευθυνομένων βλημάτων Harpoon.
Αντίθετα, σε υπηρεσία βρίσκονται οι 8 πυραυλάκατοι κλάσης Hetz που διακρίνονται για τον ιδιαίτερα βαρύ οπλισμό τους. Ο οπλισμός τους περιλαμβάνει K/B επιφανείας-επιφανείας Harpoon και Gabriel, Κ/Β επιφανείας-αέρος Barak-1, CIWS Phalanx και πρυμναίο πυροβόλο 76mm. Σε γενικές γραμμές, τα περιπολικά σκάφη Sa’ar 4,5 είναι πλήρους εκτοπίσματος 490 τόνων, μήκους 61,7 μέτρων με ακτίνα ενεργείας 4.800 ναυτικών μιλίων σε ταχύτητα 19 κόμβων, μέγιστη ταχύτητα 33 κόμβων και πλήρωμα 56 ατόμων.
Άλλες πληροφορίες πάντως συγκλίνουν υπέρ της επιλογής του νέου τύπου S-72 σε διαμόρφωση OPV που αποτελεί σχεδιαστική εξέλιξη των Sa’ar 4, 4.5 και 5.
Πηγή: strategyreports
4 σχόλια:
Κάποιο άλλο δημοσίευμα έλεγε για αγορά φρεγατών. Τελικά τι ισχύει;
Στις 11 Ιουλίου, την ημέρα συνεδρίασης της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Άμυνας, εμφανίστηκε ένα δημοσίευμα στην αγγλόφωνη Cyprus Daily, κατά τον οποίο ανώνυμη πηγή (sic) του ΥΠΑΜ επιβεβαίωνε το ενδιαφέρον της Λευκωσίας για την προμήθεια 2 φρεγατών FREMM! Το φαιδρό δημοσίευμα ανέφερε κόστος προμήθειας (ΟΧΙ μίσθωσης) €30 εκατ. ανά μονάδα όταν το κόστος ενός περιπολικού Sa'ar 4 του Λιμενικού Σώματος ανέρχεται σε €40 εκατ.! Προφανώς οι Γάλλοι οπλάδες δε το βάζουν κάτω...
http://www.incyprus.com.cy/en-gb/Showbiz/4118/36046/french-frigates
No comments..
Ήταν φυσικό επόμενο να αγοράσουν τα ισραηλινά σκάφη Saar. Με το Ισραήλ είναι που έχουν τα περισσότερα πάρε-δώσε σε ότι αφορά τα πετρέλαια.
Γιάννης
Δημοσίευση σχολίου