Η Navantia προσφέρει τη φρεγάτα F-100 για τον τουρκικό διαγωνισμό
Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013
Η ισπανική φρεγάτα της ίδιας κλάσης, F-102 Almirante Juan de Borbon |
Η πρόταση της Navantia προς το TDK θα υποβληθεί σε συνεργασία με τη Lockheed Martin, κατασκευάστρια του συστήματος μάχης Aegis που εξοπλίζει το πλοίο, και θα αφορά τη βελτιωμένη έκδοση F-100 Flight 2, με σκοπό να εκπληρώσει τις τουρκικές απαιτήσεις για τέσσερις φρεγάτες αεράμυνας. Το "πακέτο" προσφοράς της Navantia θα περιλαμβάνει το βελτιωμένο ραντάρ SPY-1D(V), που προσφέρει καλύτερη απόδοση σε παράκτια περιβάλλοντα, και πλήρη μεταφορά τεχνολογίας για τη ναυπήγηση των σκαφών στην Τουρκία.
Οι φρεγάτες της κλάσης Alvaro de Bazan είναι τα μικρότερα πλοία που φέρουν σύστημα αεράμυνας Aegis, καθώς το εκτόπισμά τους είναι 5.800 τόνοι, αρκετά μικρότερο από άλλες κλάσεις φρεγατών ή αντιτορπιλικών αεράμυνας με Aegis. Το συγκεκριμένο σχέδιο της Navantia θεωρείται επιτυχημένο, καθώς εκτός των 5 ισπανικών φρεγατών έχει επιλεγεί και από τη Νορβηγία (κλάση Fridtjof Nansen, 5 πλοία σε υπηρεσία) και από την Αυστραλία (κλάση Hobart, 4 πλοία υπό παραγγελία).
Ο αντιαεροπορικός οπλισμός τους αποτελείται από ένα συνδυασμό 64 πυραύλων ESSM και 32 πυραύλων SM-2MR Block IIIA, τοποθετημένων σε κάνιστρα κάθετης εκτόξευσης Mark 41. Ο υπόλοιπος εξοπλισμός είναι τυπικός για φρεγάτες του ΝΑΤΟ, περιλαμβάνοντας οκτώ πυραύλους επιφανείας - επιφανείας Harpoon, δύο διπλούς εκτοξευτές τορπιλών Μk32 για τορπίλες Μk46 και πυροβόλο Μk45 mod 2 των 127 mm.
Το ελικοδρόμιο μπορεί να εξυπηρετήσει ένα ελικόπτερο SH-60B Seahawk. Το σύστημα πρόωσης είναι συνδυασμός ντηζελοκινητήρων και αεριοστροβίλων (combined diesel and gas - CODAG), με δύο αεριοστροβίλους GE LM 2500 και δύο κινητήρες ντήζελ που κινούν δύο έλικες μεταβλητού βήματος και δίνουν ταχύτητα 28,5 κόμβων.
Με στοιχεία από Jane's Defence Weekly
15 σχόλια:
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΥΤΕ ΜΑΣ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ.....
Σωστά... Τι να πουν οι ισπανικές φρεγάτες μπροστά στις υπέροχες FREMM που θα πάρουμε...
Τι να πει το Aegis μπροστά στο Herakles των FREMM...
Μάλλον είναι αλήθεια πως μας ψεκάζουν, δεν εξηγείται αλλιώς το παραπάνω σχόλιο.
Ούτε οι τούρκοι χρειάζονται Α/Α πλοία στόλου, ούτε εμείς. Έχει παραγίνει το θέμα με τα αντιτορπιλικά α/α άμυνας περιοχής και παλιότερα με τα ελικοπτεροφόρα.
Ο Έρντο πάει να φτιάξει ναυτικό ανοιχτής θάλασσας όταν η χώρα του πεινάει. άντε να τα παραγγείλει να ξαναδούμε ταξίμ.
μηδενιστής
Σίγουρα φοβερό πλοίο ίσως και το καλύτερο της κατηγοριας του, αλλα και πανάκριβο!!!! Μακράν το ακριβότερο!!! Βεβαια η απόκτηση τέτοιων πλοίων αλλάζει τα δεδομένα στο ναυτικό σε τρομακτικό βαθμό, αλλα όλα αυτά είναι νωρίς για να τα δούμε!
Οι τούρκοι κανονικά δεν χρειάζονται πλοία AAW για το Αιγαίο. Αν θέλουν α/α μεγάλου βεληνεκούς κάλλιστα μπορούν να αγοράσουν τους Πάτριοτ οι οποίοι είναι πολύ χρήσιμοι και αντιβαλλιστική άμυνα από τους ιρανικούς και συριακούς Σκουντ.
Αυτά που λένε για πλοία AAW, πλοία LPD, και αεροπλανοφόρο είναι γιατί θέλουν να το παίξουν περιφερειακή δύναμη.
Πάντως αν πάρουν 4 F-100, ή LCF, F-124 κ.ο.κ αντίστοιχο πλοίο θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα. Αν γίνει κάτι στο Αιγαίο θα πρέπει να τους τα φάμε πριν προλάβουν να εκτοξεύσουν SM-2.
Γιάννης
Για να τελειωνει καποτε η παραπληροφορηση. Αυτη η διασταση να χλευαζουμε και να απαξιωνουμε οτι δεν ειναι made in usa, βλ. AEGIS system, missles and so on, εχει καταντηση αηδια...Νομιζω το συμφερον του Εθνους ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ να ΜΗΝ ειμαστε ταγμενοι με τους μεν ή τους δεν....αυτο το απλο δεν το καταλαβενουν μερικοι;;
Να και κατι καλυτερο απο την Ισπανικη φρεγατα με, made in usa systems.
Λοιπον εχουμε:
Alvaro de Bazan F-100 Frigate
Country SPAIN
Full load displacement 5,800 t
Length overall 146.70 m / 481 feet
Length between perpendiculars 133.20 m
Breadth on the waterline 17.50 m / 57.5 feet
Depth to the main deck 9.80 m
Propulsion 2 shafts,
2 Bazan/MTU cruise diesels;
2 LM2500 boost gas turbines,
47,494 shp
Maximun speed 28.50-29 knots
Range at 18 knots 4,500 nm
Radar SPY-1D multifunction
Sonar DE1160 bow
Fire Control Aegis AAW system,
DLT-309 ASW system,
2 Mk 99 missile control with SPG-62 radars
EW Aldebaran & Mk9000,
2 SRBOC,
SLQ-25A Nixie
Armament 1 48 cell VLS (Standard SM-2MR, ESSM),
8 Harpoon SSM,
1 5/54 DP,
1 20 mm Meroka CIWS,
4 12.75 inch torpedo tubes,
2 20 mm
Aviation aft helicopter deck & hangar with RAST;
1 SH-60B
Crew 229 + 16 flag + 5 transients
--------------------------------
Frégates Européennes Multi-Missions (FREMM)
Country France & Italy
Displacement 5,900 t Full load
construction H.T. steel hull and superstructures
Length 139.5 m overall / 453 ft
128.9 m between perpendiculars
Beam 19 m / 19.70m / 20 m
Draft 4.2 m
Propulsion CODLOG/CODLAG - 1 Avio-GE LM2500+G4
Total Power 32/34 MW
Reversible Elec. Motors 2 x 2 MW Electric propulsion motors
Propellers 2 F.P.P.
Max. Continuous Speed 27 knots / > 27,5 knots
Range 6,000 nm at 15 kts
Armament
# AAW/ASuW Sensors SAAM-IT based on SELEX Sistemi Integrati EMPAR MFR for Self Defence
# SELEX Sistemi Integrati RAN30X-I Surface Surveillance Radar
# SELEX Sistemi Integrati New Generation IFF (NGIFF) - phased array antenna
# SELEX Sistemi Integrati NA25 Fire Control System (2)
# AAW / ASuW Weapons 8 MBDA TESEO OTOMAT MK-2 Block IV SSM (4 x 2)
# 16 MBDA Aster 15 SAM (2 x 8)
# 1 Otomelara 76/62 mm SR Gun
# 1 Otomelara 127/64 mm Main Gun
# Armament ASW version 4 MBDA TESEO OTOMAT MK-2 Block IV SSM (4 x 1)
# 4 missile / torpedo-Haul MBDA Milas
# 2 Oto Melara 76/62 SR Gun with David
# Armament GP verion 8 MBDA TESEO OTOMAT MK-2 Block IV SSM (4 x 2)
# 1 Oto Melara 76/62 SR Gun with David
# 1 Oto Melara 127/64 LW system with Volcano
# ASW defence Thales 4110CL hull-mounted active Sonar
# Thales Towed Array Sonar
# Eurotorp MU90 Torpedoes
# WASS ASW Decoy Launching System
# EW Electronic Warfare System ESM/ECM
# Otomelara AAW Decoy Launching System
# Communications Integrated Communication System including:
# SHF/UHF SICRAL; HF Multi-channel; VHF, UHF Military
# VHF ICAO; VHF IMM; INMARSAT; METOC; GMDSS
# Multi Tactical Data Link System
# Navigation SELEX Sistemi Integrati Integrated Navigation System including 2 Navigation Radar (one LPI)
Aviation Flight deck and hangar for
2 NH90 or
1 NH90 plus 1 EH101
Crew 108
Total Accomodation 145+20 = 165
Υ.Γ1 Αυτον τον καιρο Ελληνες ειδικοι ειναι στην Γαλλια αξιολογουν και αναμενεται η εξικοιωση/εκ παιδευση πανω στα FREMM
Υ.Γ 2 "FREMM για την Κύπρο;
Η εφημερίδα The Cyprus Daily δημοσίευσε άρθρο, στο οποίο επικαλείται στρατιωτική πηγή της Κύπρου, σύμφωνα με την οποία η κυβέρνηση σχεδιάζει την προμήθεια μεγάλων μονάδων επιφανείας, για την προστασία των θαλασσίων συνόρων και της ΑΟΖ." πηγη
http://defense3.com/
Γιατι και η Κυπρος;; Μηπως για αυτην την ιδοτητα των FREMM;;
(Communication System including:
# SHF/UHF SICRAL; HF Multi-channel; VHF, UHF Military
# VHF ICAO; VHF IMM; INMARSAT; METOC; GMDSS
# Multi Tactical Data Link System
# Navigation SELEX Sistemi)
eksothen
@ eksothen
Εχεις αραδιάσει ότι βρήκες στο wikipedia για τις FREMM και δεν καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για 2-3 διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού όπου μπαίνει ΕΙΤΕ το ένα όπλο ΕΙΤΕ το άλλο. Αν ίσχυαν όλα μαζί αυτά που αναφέρεις η φρεγάτα FREMM θα είχε έξι πυροβόλα!
Αλλά ακόμα κι έτσι για πες μας: πόσους Α/Α πυραύλους περιλαμβάνει ο κατάλογός σου για τις FREMM; Eγώ βλέπω να λέει "16 MBDA Aster 15 SAM (2 x 8)" και τίποτα άλλο.
Στις ισπανικές ο κατάλογός σου λέει "1 48 cell VLS (Standard SM-2MR, ESSM)" και από αυτά τα 48 κελιά τα 32 παίρνουν από έναν SM-2MR και τα 16 από μια τετράδα ESSM. Σύνολο: 32 SM-2 και (16 Χ 4 =) 64 ESSM.
Άρα με βάση τα δικά σου στοιχεία, 16 πυραύλους η FREMM, 96 η ισπανική. Τέλος συζήτησης.
Οι γάλλοι πουλάνε πολύ ακριβά, αυτό το είδαμε στα ΑΜΧ-30, ΑΜΧ-10, Mirage F-1, Mirage-2000, Magic-2 κτλ.
Δεν μετράει μόνο πιο πλοίο έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, είναι πιο γρήγορο κτλ.
Eksothen είσαι μακράν νυχτωμένος.
Ο συνδιασμός AEGIS/SM-2 είναι κορυφαίος.
Η FREMM είναι ακριβή και υπο-εξοπλισμένη.
Γιάννης
Ο Ανταγωνισμός ρίχνει την τιμή θεωρητικά, αλλά πρέπει να κινηθούμε κι εμείς, στο πιάτο δε θα μας προσφέρει κανείς τίποτα. Για να πάει ο "Ραίϋμπαν" μια βόλτα στην Ισπανία και το Νόρφολκ, έτσι απλά να ρωτήσει τιμές και όρους αποπληρωμής (ποσά, επιτόκια, χρόνους, FMS κ.λπ.). Απλά πράγματα.
@Γιάννης
"Οι γάλλοι πουλάνε πολύ ακριβά, αυτό το είδαμε στα ΑΜΧ-30, ΑΜΧ-10, Mirage F-1, Mirage-2000, Magic-2 κτλ. "
ίσως μερικές φορές άδικα αλλά παράγουν καρτα κράτος καλύτερα πράγματα απο την αμερική. απο τα πάνω κανένα δεν είχε αντίπαλο στο ρόλο του και χρειάστηκαν εκσ για να τα φτάσουν.
"Η FREMM είναι ακριβή και υπο-εξοπλισμένη"
είναι μια χαρά για τη δουλειά της.
η δουλειά της φυσικά δεν σημαίνει οτι με το ζόρι πρέπει να γίνει και δουλειά μας.
τελευταία φορά που κοίταξα ούτε στόλο είχαμε στην μεσόγειο, ούτε κομβόι, ούτε έχουμε τώρα ούτε θα έχουμε αργότερα.
τα 1,2 δις Ε για πλοία είναι όπως έχω ξαναπεί λεφτά κλεμμένα απο αλλού όπως πυρομαχικά των 120χλς ή
τομπ και τομα (φτάνουν για 600 κομμάτια)
μηδενιστής
Τα σχόλια οδηγούνται ξανά σε μια άκυρη αντιπαράθεση, δηλαδή, άλλο πλοίο η FREMM, άλλο το F100, άλλο το F100 της Ισπανίας, αλλα το F100 της Τουρκίας πιθανότατα, άλλο η FREMM της Γαλλίας, άλλο η FREMM, που ήθελε τουλάχιστον, της Ελλάδας, άλλο της Ιταλίας. Τώρα το αν είναι καλύτερο το Herakles από το AEGIS? Νομίζω συγκρίνουμε μήλα με πορτοκαλια, δόκιμο θα ήταν να συγκρίνει κανεις το AEGIS με το radar τις THALES που φοράνε οι Ολλανδικές φρεγάτες η αυτό που θα φοράει η αντιαεροπορική έκδοση της FREMM, ενώ να θυμίσω πως τα Βρετανικά αντιτορπιλικά δε φοράνε AEGIS και δεν έχουν SM-2, αλλα δε νομίζω να κυκλοφορεί και κανένα καλύτερο αντιτορπιλικό εκεί έξω, είναι ίσως καλύτερα και από τα Αμερικανικα!
@μηδενιστής
Ποια μια χαρά είναι για την δουλειά της ??
Εμείς συγκεκριμένα πάμε να αγοράσουμε ένα ακριβό πλοίο για αυτά που προσφέρει.
Το οποίο πλοίο 6.000 τόνων έχει το ίδιο πυροβόλο που έχουν οι πυραυλάκατοι. Ο τούρκος με τις ΜΕΚΟ της δεκαετίας του ΄80 θα έχει πλεονέκτημα με τα πυροβόλα των 127 χλστ. Θα βγούμε στην Μεσόγειο με το Ότο Μελάρα που ρίχνει στα 16 χλμ ??
Επίσης το πλοίο δεν έχει καθαρόαιμα CIWS και φυσικά οι γάλλοι δεν θα μας αφήσουν να βάλουμε στο πλοίο RAM που κανονικά πρέπει να έχει 2 τέτοια συστήματα επάνω, αλλά θα μας πλασάρουν τους MICA και για την α/α άμυνα μικρού βεληνεκούς και για την αντιβληματική άμυνα.
Επίσης το πλοίο πρέπει να έχει καλύτερα ραντάρ. Κάτι που το έχουν καταλάβει οι γάλλοι και ιταλοί και λένε τώρα να βάλουν καλύτερα.
Τέλος σε περίπτωση που δεν αποκτήσουμε τους MICA αλλά πάμε για το Millenium τα κελιά των α/α πυραύλων είναι λίγα για να έχουμε ικανό αριθμό Aster-30 και Aster-15. Όποιο συνδιασμό κάνει κανείς π.χ 16/16, 24/8 , 20/12 το αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό.
Από το να νοικιάσουμε τις γαλλικές φρεγάτες καλύτερα να εκσυγχρονίσουμε τις 4 ΜΕΚΟ. Στα αυστραλιανά πρότυπα και με 32 ESSM η κάθε μία κάνουμε μιά χαρά την δουλειά μας. Επίσης το πυροβόλο της με αναβάθμιση θα ρίχνει στα 75 χλμ έναντι των 16 που θα ρίχνει αυτό των νοικιασμένων FREMM. Σε ότι αφορά το οικονομικό οι γάλλοι πουλάνε ακριβά, μετά η υποστήριξη είναι ,,φαρμακείο,, και δεν λέει να πάμε να χρεωθούμε ακόμη μερικά δις ευρώ για να αγοράσουμε τις φρεγάτες τους ώστε να μας υποστηρίξουν πολιτικά.
@Αlexandros
Τα αμερικανικά πλοία φέρουν πολύ περισσότερους πυραύλους α/α με ότι αυτό συνεπάγεται. Οι άγλλοι δεν έκαναν κάτι το ιδιαίτερο, απλά έβαλαν στα πλοία τα συστήματα που παράγουν. Φυσικό επόμενο από το να αγοράσουν ξένα.
Γιάννης
Αυτά τα έγραψα ως προς τις συγκρίσεις πλοίων, από εκεί και μετά συμφωνώ απόλυτα ότι οι προτεραιότητες του Πολεμικού Ναυτικού είναι η παραλαβή των υποβρυχιων και των πυραυλακάτων και δεύτερον ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ, όταν αυτά λυθούν θα πρέπει να γίνει κίνηση για ne πλοία οποια και αν είναι αυτά!
Επίσης δεν ξέρω τι ισχύει με τη διακρατική συμφωνία όσον αφορά τις FREMM και δεν ξέρω αν εντέλει είναι πιο συμφέρουσα η πραγματοποίηση εκείνης της συμφωνίας από τις ενοικιάσεις....
Pros Giannh :)
Μελλοντικά θα εχουμε τις 4 ΜΕΚΟ οι οποιες δεν φαινεται φως πως θα εκσυγχρονιστουν, ας προσθεσουμε και τις οι 2 γαλλικες φρεγατες που θα νοικιασθουν. Μεχρι εδω 6 φρεγατες.
Για τις υπολοιπες 6 για να συμπληρωθει η οροφη των 12 φρεγατων δεν το βλεπω με τιποτα πως θα μπορεσουμε να αγορασουμε προσθετες FREMM. Ειδικα αν ειναι να ναυπηγηθουν εδω δεν βλεπω να παραδινονται στο Π.Ν ουτε σε 10 χρονια απο την ημερα υπογραφης της παραγγελιας.
Πρεπει πρωτα να αποφασιστει να εκσυγχρονιστουν οι 4 ΜΕΚΟ και μετα να ψαξουμε για μεταχειρισμενες φρεγατες 20ετιας (M, LCF, F-123) Αν θελουμε νεες φρεγατες πρεπει να βρουμε αναλογες των κυβικων των ΜΕΚΟ-200. Π.χ οι γαλλικες Formidable (114 μετρα, 3200 τονοι) οι γερμανικες ΜΕΚΟ Α-200 κ.α.
Δημοσίευση σχολίου