M2A2 Bradley και αμφίβια AAV7A1 ζητάει το ΓΕΣ

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Tεθωρακισμένα οχήματα μάχης M2A2 Bradley και οχήματα αμφίβιας εφόδου AAV7A1 περιλαμβάνονται στα αιτήματα του ΓΕΣ προς του Αμερικανούς σύμφωνα με την ιστοσελίδα hellenicdefense.gr, όπως αναφέρεται σε σχετικό σημερινό δημοσίευμα :

Από τον Σεπτέμβριο του 2010 το ΓΕΣ ζήτησε πληροφορίες διαθεσιμότητας οχημάτων μάχης σε πλήρως λειτουργική κατάσταση, για δωρεάν παραχώρηση ως Πλεονάζοντα Αμυντικά Υλικά (Excess Defense Articles: EDA) από τις ΗΠΑ. Η απάντηση ήταν θετική για μεγάλους αριθμούς Μ1Α1, Μ113Α2 και Μ901Α2, ενώ υπό διερεύνηση από τις υπηρεσίες των ΗΠΑ εξακολουθεί να βρίσκεται το αίτημα του ΓΕΣ για τεθωρακισμένα οχήματα μάχης πεζικού M2A2 Bradley και οχήματα αμφίβιας εφόδου AAV7A1. Οι δύο τελευταίοι τύποι χρησιμοποιούνται εντατικά από τον Στρατό και το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κήρυξη λειτουργικών οχημάτων ως EDA να είναι δυσχερής.

Σε προηγούμενη φάση των σχετικών επαφών προσφέρθηκαν από τις ΗΠΑ οχήματα Bradley σε μη λειτουργική κατάσταση, οπότε οι δαπάνες αποκατάστασης και αναβάθμισης στο επίπεδο Μ2Α2 ODS θα επιβάρυναν την ελληνική πλευρά. Δεδομένης της δημοσιονομικής κατάστασης, το ΓΕΣ ενδιαφέρεται για πλήρως λειτουργικά Bradley έστω και σε περιορισμένο αριθμό αρχικά, θεωρώντας βέβαιη την παραχώρηση πρόσθετων στο μέλλον, για την κάλυψη των εκτεταμένων σχετικών απαιτήσεων. Το ΓΕΣ εξέφρασε επίσης ενδιαφέρον για 57 ερπυστριοφόρα μεταφοράς φορτίου Μ548 και 80 Οχήματα Ομάδας Υποστήριξης Πυρός (FIST-V) Μ981 για προωθημένους παρατηρητές πυροβολικού.

Όσο για τα Abrams, πρόθεση του ΓΕΣ είναι η τυποποίηση των μονάδων τεθωρακισμένων της ηπειρωτικής Ελλάδας στο διαμέτρημα πυροβόλου των 120mm, με παράλληλη μεταφορά των Leopard 1A5 στα νησιά για αντικατάσταση των Μ48Α5 MOLF, τα οποία προσεγγίζουν τα όρια του υπηρεσιακού βίου τους. Σε συνδυασμό με τα 170 Leopard 2HEL και τα Leopard 2Α4, τα 400 Μ1Α1 Abrams θα αποφέρουν τον σχηματισμό μιας αδιαπέραστης ασπίδας με περίπου 750 σύγχρονα άρματα μάχης στην ηπειρωτική Ελλάδα, απέναντι στην εξέλιξη της δυνητικής απειλής. Η απόκτηση Leopard 2A4 θα ήταν προτιμότερη από πλευράς τυποποίησης της εκπαίδευσης και της εφοδιαστικής υποστήριξης, αλλά ο τύπος δεν είναι πλέον διαθέσιμος στους απαιτούμενους αριθμούς, ούτε με δωρεάν παραχώρηση. Αντίθετα η μοναδική επιβάρυνση των υλικών της LoR προβλέπεται να είναι οι δαπάνες μεταφοράς στην Ελλάδα.

Πέραν όμως των οικονομικών και επιχειρησιακών όψεων της υπόθεσης, η διάθεση θετικής ανταπόκρισης των ΗΠΑ στα αιτήματα του ΓΕΣ θεωρείται πως αντανακλά την αντίληψη της Ουάσιγκτον για την αναβαθμιζόμενη θέση και σταθεροποιητική επίδραση της Ελλάδας στο ρευστό γεωπολιτικό τοπίο της ανατολικής Μεσογείου, σε συνάρτηση τόσο με την προσέγγιση Άγκυρας-Τεχεράνης και την αντιπαραθετική τάση της Τουρκίας έναντι του Ισραήλ, όσο και με την απειλή αποσταθεροποίησης της ευρύτερης περιοχής εξαιτίας του ντόμινο κατάρρευσης απολυταρχικών καθεστώτων στα αραβικά κράτη.

6 σχόλια:

Ανώνυμος 2 Μαρτίου 2011 στις 9:58:00 μ.μ. EET  

m-1 ακουω. με τι πυρομαχικα? ή μηπως θα τα κανουν μετασκευη κι αυτα με πυροβολο 105mm σαν τα leo-2

Ανώνυμος 2 Μαρτίου 2011 στις 10:28:00 μ.μ. EET  

Τα αμφίβια των πεζοναυτών θεωρώ απίθανο να αποδεσμευτουν, καθως ακυρλωνεται το EFV, ο αντικαταστατης του και θελουν να εκσυγχρονισουν αρκετα από αυτά. Τα Μ 548 θα κάνουν πολυ καλη δουλεια σε μοιρες πυροβολικου, καθως ενα φορτωμένο σταγιερ δυσκολα ακολουθει το ερπυστριοφορο, π.χ. μεσα απο λασποχωραφα. Μακαρι να μας τα δωσουν, αν και λιγα τα βλεπω.

Ανώνυμος 3 Μαρτίου 2011 στις 5:14:00 π.μ. EET  

Μη λέτε για Bradley βρε παιδιά, υπάρχουν και άτομα που δεν αντέχουν να το ακούν αυτό.
Γενικά πάντως, οι ΗΠΑ έχουν σοβαρό πρόγραμμα απόσυρσης των εκδόσεων του Μ113 (φορειοφόρα, ΚΔΠ κτλ). Ήδη γίνονται αντίστοιχες τροποποιήσεις στα Bradley που έχουν.

Ανώνυμος 3 Μαρτίου 2011 στις 9:00:00 π.μ. EET  

Τώρα που δεν υπάρχει LEO2A4 (επειδή τα σάρωσαν οι δίπλα!) ψάχνουν να ομογενοποιήσουν τους σωλήνες? Μα τί μακροπρόθεσμος προγραμματισμός είναι αυτός!...
Ρε ΜΠΡΑΒΟ!!!

Ανώνυμος 4 Μαρτίου 2011 στις 3:55:00 π.μ. EET  

Για τα AAV7 κάτι μπορεί να γίνει 1200+ έχουν οι ΗΠΑ λογικά θα μπορούν να παραχωρήσουν κάποια.

Επίσης τι ενοείτε για σωλήνες;;; και ποιους ενοχλούν τα Bradley (από τα M113 καλύτερα δεν είναι);;;

Ανώνυμος 6 Μαρτίου 2011 στις 8:41:00 π.μ. EET  

΄Εχω τα εξής ερωτήματα για τις διερευνητικές επαφές του ΕΣ προς απόκτηση πλεονασματικών αρμάτων μάχης Αμερικανικής κατασκευής τύπου GENERAL DYNAMICS LAND SYSTEMS M1A1 ABRAMS:

1. Τα εν λόγω άρματα Μ1Α1 εάν αποκτηθούν θα έλθουν στην Ελλάδα εφοδιασμένα με τους στροβιλοκινητήρες AVRO LYCOMING AGT-1500 δύναμης 1.500 ίππων. Οι εν λόγω κινητήρες δίνουν μέν δυνατότητες υψηλής ταχύτητος (μέγιστη 72,5 χλμ ανά ώρα), αλλά έχουν ΥΨΗΛΗ κατανάλωση καυσίμων. Όταν τα άρματα Μ1 είχαν πρωτοκυκλοφορήσει, οι «κακιές γλώσσες» εδώ στις Η.Π.Α. έλεγαν ότι κατανάλωναν «τέσσερα γαλόνια καυσίμου ανά μίλι (1,525 χλμ)». Όταν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 είχε γίνει ο διαγωνισμός στο Λιτόχωρο για την επιλογή του νέου άρματος γιά τον ΕΣ – όπου και επεκράτησε το LEOPARD 2Α6 – η GENERAL DYNAMICS είχε τότε προτείνει την αντικατάσταση των υπαρχόντων στροβιλοκινητήρων στα Μ1Α1/Α2 με παραδοσιακούς πετρελαιοκινητήρες ντήζελ όπως οι Γερμανικοί MTU-12 που χρησιμοποιούνται στα LEOPARD 2. Ο ΕΣ ιστορικά είχε κακές εμπειρίες με Αμερικανικής κατασκευής άρματα τα οποία υπέφεραν από αδηφαγία καυσίμων, π.χ., τα Μ47. Οι παρούσες οικονομικές συνθήκες δεν επιτρέπουν παρόμοια πειράματα έστω κι άν τα πλεονάζοντα Μ1Α1 πωληθούν σε χαμηλές τιμές.

2. Η εισαγωγή των Μ1Α1 σε υπηρεσία με τον ΕΣ θα δημιουργήσει μία καινούργια και μεγάλη «ουρά» λογιστικής μέριμνας με ανάλογες δαπάνες για τις μονάδες Τ/Θ στην ηπειρωτική Ελλάδα. Άς μήν ξεχνάμε ότι τα παρόντα LEOPARD 2 HEL και τα LEOPARD 1A5 του ΕΣ έχουν έναν βαθμό ομοιοτυπίας ανταλλακτικών, κ.λ.π., η οποία ΔΕΝ θα υπάρξει με τα Μ1Α1. Και πάλι οι παρούσες οικονομικές συνθήκες ΔΕΝ επιτρέπουν τέτοιους πειραματισμούς.

3. Πρέπει να γίνουν σκληρές ερωτήσεις κι ανάλογες οικονομικοτεχνικές αναλύσεις (όχι αυτές που συνήθως γίνονται «στο γόνατο» ή σε κάποιο κυλικείο) άν πραγματικά τα Μ48Α5 MOLF του ΕΣ που υπηρετούν στα νησιά είναι πράγματι σε κατάσταση αντικατάστασης, και άν αυτή η αντικατάσταση πρέπει να γίνει με κάποιο άλλο «βαρύ» ερπυστριοφόρο άρμα μάχης ή άν πρέπει να επικροτηθεί μία άλλη λύση, π.χ., τροχοφόρα Τ/Θ με καλές Α/Τ δυνατότητες κι ευκινησίας στο νησιωτικό περιβάλλον επιχειρήσεων.

Λάμπρος Ε.Π. – εν Η.Π.Α. μετανάστης
6-3-2011 - Τοπική ώρα 01:37 – ώρα Ελλάδος 08:37

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP