Άφιξη πέμπτου ελικοπτέρου ΝΗ-90 στην Πάχη Μεγάρων

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Στο αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων έφτασε χθες το πέμπτο κατά σειρά ελικόπτερο τύπου ΝΗ-90 από τα είκοσι συνολικά που παραλαμβάνει με σημαντική καθυστέρηση η Αεροπορία Στρατού, εκ των οποίων 16 διαμόρφωσης τακτικών μεταφορών και 4 διαμόρφωσης ειδικών επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, το συγκεκριμένο ελικόπτερο είναι ενδιάμεσης επιχειρησιακής ικανότητας και το πρώτο διαμόρφωσης ειδικών επιχειρήσεων.

Το ελικόπτερο μπορεί να μεταφέρει 21 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες/αλεξιπτωτιστές ή φορτίο τεσσάρων τόνων εντός της ατράκτου. Το σύνολο των υπερσύγχρονων ελικοπτέρων του 2ου ΤΕΑΣ εξοπλίζεται με σύστημα αυτοπροστασίας και συγκεκριμένα με δέκτη προειδοποίησης ραντάρ (RWR), σύστημα προειδοποίησης λέιζερ (LWS), σύστημα εντοπισμού εκτόξευσης βλημάτων (MILDS) και σύστημα εκτόξευσης αεροφύλλων/θερμοβολίδων. H oλοκλήρωση των παραδόσεων αναμένεται εντός διετίας.

Πηγή: strategyreports

37 σχόλια:

Pro από Συμβασιλεύουσα 29 Μαρτίου 2013 στις 5:42:00 μ.μ. EET  


Με τα ίδια και χρήματα θα είχαμε τα διπλά blackhawk πλήρως επιχειρησιακά εδώ και 5 χρόνια . Και δεν θα επιβαρυνόμασταν με έναν ακόμα τύπο αεροσκάφους για συντήρηση από την στιγμή που τα λειτουργούμε εδώ και δεκαετίες στο ναυτικό.

Ανώνυμος 29 Μαρτίου 2013 στις 6:35:00 μ.μ. EET  

Κάλιο πέντε και στο χέρι....

Ανώνυμος 29 Μαρτίου 2013 στις 6:57:00 μ.μ. EET  

15 Ιουλίου 2000

Παρουσία του υφυπουργού Αμυνας Δημήτρη Αποστολάκη και του αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού Κωνσταντίνου Παναγιωτάκη, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης στο αεροδρόμιο Στεφανοβικείου της Αεροπορίας Στρατού (1η ΤΑΞΑΣ) η επίδειξη των ελικοπτέρων που συμμετέχουν στο διαγωνισμό για την αγορά του νέου μεταφορικού - υγειονομικού ελικόπτερου από το Στρατό Ξηράς. Πρόκειται -με τη σειρά που παρουσιάστηκαν- για το ρωσικό MI-17 της εταιρείας Kazan, το αμερικανικό Black Hawk (UH-60L) της Sikorsky και το γαλλικό Cougar AS-532 που παράγεται από την Eurocopter.

29 Απριλίου 2013

Άφιξη πέμπτου ελικοπτέρου ΝΗ-90 στην Πάχη Μεγάρων

Ανώνυμος 29 Μαρτίου 2013 στις 7:19:00 μ.μ. EET  

Πολύ αργά...πολύ λίγα...

Ανώνυμος 30 Μαρτίου 2013 στις 10:49:00 π.μ. EET  

Συμφωνώ με το πρώτο σχόλιο. Blackhawk και μόνο! Δοκιμασμένο και αξιόπιστο. Σκυλί του πολέμου.

Ανώνυμος 30 Μαρτίου 2013 στις 2:52:00 μ.μ. EET  

Σύμφωνο ότι το πρόγραμμα άργησε πολύ, αλλα αυτό είναι κατανοητό σε ένα καινούριο τεχνολογικό πρόγραμμα, κοιτάξτε το B787, A380, A400M και βεβαια το F35 JSF.

Όσο αφορά τα σχόλια για το UH-60 Blackhawk... με αυτήν την λογική θα μπορούσαμε να αγοράζαμε και το AS332 Super Puma, που επίσης υπάρχει στο οπλοστάσιο μας... μην λέμε κουταμάρες! Aλλες είναι οι επιχειρησιακές δυνατότητες του UH-60 και άλλες του NH90 (π.χ. 11 επιβάτες η 6 φορεία, 4.5m/s βαθμό ανόδου και 582km ακτίνα δράσεως το μεν, 20 επιβάτες η 12 φορεία, 8m/s βαθμό ανόδου και έως 900km ακτίνα δράσεως το δεν - και όλα αυτά με μικρότερο αλλα βαρύτερο άτρακτο!).

Επίσης, εάν το UH-60 είναι τόσο καλο όπως πολύ πιστεύουνε, η Αυστραλία γιατί αποφάσισε να αντικαταστήσει το UH-60A/S-70 του στρατού ξηράς με το NH90, αντί να αγοράσει το πιο καινούριο UH-60L;

Ανώνυμος 30 Μαρτίου 2013 στις 3:52:00 μ.μ. EET  

Υπήρχε το σαφώς ανώτερο EC725 σε όλα τα επίπεδα αλλά και το AS532 και κατά πολλά εκατομμύρια € φθηνότερα και θα υπήρχε ομοιοτυπία με την Π.Α. και ταχύτητα αποδοχής και ένταξης και και και..

Όχι ότι δεν μας έκαναν και τα UH-60L στην μισή τιμή και ας παίρνουν λιγότερο κόσμο αλλά θα είχαμε διπλάσιες μονάδες τουλάχιστον και ομοιοτυπία με το Π.Ν.

Εκτός του ότι θα τα είχαμε στην ώρα τους.

Προβοκάτωρ

Ανώνυμος 30 Μαρτίου 2013 στις 6:21:00 μ.μ. EET  

Η αληθεια ειναι οτι μεχρι να παραληφθουν τα ΝΗ90 στο συνολο τους και αποκτησουν πληρεις επιχειρησιακες ικανοτητες , θα ειμασταν υποχρεωμενοι να ξανα- αντικαταστησουμε οποιονδηποτε αλλο τυπο ελικοπτερου (αν) ειχαμε επιλεξει .
Ως γνωστον αυτα τα οπλικα συστηματα εχουν 20-30 χρονια πτητικης ζωης . Τωρα το 2025 , θα εχουμε 20 ΝΗ90 πανετοιμα με ελαχιστες ωρες πτησεις ενω με τα μπλακχοκ , θα σκεφτομασταν την αντικατασταση τους . Ουσιαστικα σκεφτομενοι την εισβολη εξωγηινων του 2026 , η επιλογη ηταν ορθολογικοτατη .

Υγ. Το κακο ειναι οτι τα παλιο-επιτελεια φαιρονται να ζητησαν μεταχειρισμενα μπλακχοκ απο ΗΠΑ . Τι , αυτοι δεν πιστευουν στους εξωγηινους;;;;;

Pro

Ανώνυμος 30 Μαρτίου 2013 στις 6:45:00 μ.μ. EET  

Τραγικα λαθη του παρελθοντος που δυστυχως ακομη και τωρα δεν κανουμε την παραμικρή κίνηση να τα διορθώσουμε. Πουλήστε και τα 20 και παρτε αλλου τυπου σε διπλασιο και τριπλασιο αριθμο, νεα η μεταχειρισμένα. Αν η Αυστραλία θελει ΝΗ90… ορίστε εδώ τα έχουμε! Ας περιμένει αυτή αλλα 10 χρονια για να τα παραλάβει.

Ανώνυμος 30 Μαρτίου 2013 στις 7:13:00 μ.μ. EET  

Φίλε “30 Μαρτίου 2013 - 2:52:00 μ.μ. EET “ η ΑΣ είχε ανάγκη ελικόπτερα το 2005 και όχι το 2015. Το ΝΗ90 αν όλα πάνε καλά, θα ολοκληρωθούν οι παραδόσεις του το 2015. Αν επιλέγαμε AS532 ή S-70 οι παραδώσεις θα είχαν ολοκληρωθεί. Και κάτι ακόμη που λησμονείς, εμείς δεν έχουμε την πολυτέλεια σε δευτερεύοντα οπλικά συστήματα να αγοράζουμε το καλύτερο δυνατό. Στην περίπτωση των ελικοπτέρων και δη των μεταφορικών, μας ενδιαφέρει να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερα, με αξιοπρεπείς ικανότητες. Κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις, το ΝΗ-90 δεν έπρεπε να έχει επιλεχτεί. Μπορεί οι πιλότοι να είναι εντυπωσιασμένοι από τις επιδόσεις του ελικοπτέρου όπως οι έφηβοι με τα μηχανάκια και τα αυτοκίνητα, όμως οι στρατηγοί που σχεδιάζουν τις επιχειρήσεις είναι δυσαρεστημένοι. Θα μου πεις γιατί, θα σου πω γιατί δεν έχουν τον απαιτούμενο αριθμό ελικοπτέρων για να μετακινήσουν τις δυνάμεις τους στα διάφορα μέτωπα. Αυτό είναι το επιχειρησιακό μέρος της υπόθεσης, στο οικονομικό τώρα, αγοράσαμε 20 ελικόπτερα που υποτίθεται ότι με τον υπερπλήρη εξοπλισμό τους θα έφερναν τα πάνω κάτω στην αεροκίνηση στο αιγαίο και τώρα μαθαίνουμε ότι από τα 20 ελικόπτερα που παραγγείλαμε, μόλις τα 4 θα είναι με πλήρη εξοπλισμό, ο οποίος θεωρείται βασικός εξοπλισμός για όλους τους υπολοίπους χρήστες του ελικοπτέρου, με κόστος σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό των υπολοίπων χρηστών.

Ανώνυμος 30 Μαρτίου 2013 στις 9:42:00 μ.μ. EET  

13 χρόνια μετά το διαγωνισμό έχουμε 5 (πεντε) ελικόπτερα!!!!

Ανώνυμος 30 Μαρτίου 2013 στις 10:52:00 μ.μ. EET  

@Pro απο Συμβασιλεύουσα

Φίλε μου έτσι είναι ακριβώς,ειδικά για το Blackhawk.Ας αναλογιστούμε πόσο έχει ξοδευτεί ο Έλληνας φορολογούμενος απο την τακτική της αγοράς νέων οπλικών συστημάτων αντί του εκσυγχρονισμού των ήδη υπάρχοντων ή της αγοράς μεταχειρισμένων.Τα Block 30 έχουν ουσιαστικά απαξιωθεί(τα βελγικά και ολλανδικά MLU αποδίδουν περίφημα στο Αφγανιστάν),να δούμε εν καιρώ κρίσης πότε θα προχωρήσει η αναβάθμιση των 50 και 52+,το ίδιο έγινε με ένα μεγάλο μέρος των Μ2000,η ιδέα του αιτήματος μεταχειρισμένων Blackhawk έπρεπε να έχει πέσει απο νωρίς στο τραπέζι,για τα ΑΗ-64Α+ είναι ήδη αργά,αντί για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ μισθώνουμε FREMM,για τα Μ60 αν ακολουθούσαμε το παράδειγμα των Ισραηλινών και των Τούρκων θα είχαμε βγει κερδισμένοι.Αλλά φρόντισαν κάποιοι εν μία νυκτί να γίνουν πλουσιότεροι εις βάρος του εθνικού καλού.Πιθανότατα να μου διαφεύγουν κι άλλα....


Μέντωρ

Ανώνυμος 31 Μαρτίου 2013 στις 3:48:00 μ.μ. EEST  

Όταν ήταν κυβέρνηση η Ν.Δ την περίοδο 1990-1993 είχε εξεταστεί η αγορά 30 μεταχειρισμένων UH-60A αλλά τελικά το θέμα δεν προχώρησε. Δεν θυμάμαι γιατί...

Για το ΝΗ-90 αυτό αγοράστηκε γιατί ο Σημίτης ήταν με τους γερμανούς και έπρεπε να αγοράσει ότι γερμανικό γινόταν.
Οι αγορές γίνονται με δύο βασικά κριτήρια.
Από ποιους πρέπει να αγοράσω (πολιτικοί λόγοι)
Ποιος μου δίνει την μεγαλύτερη μίζα

Σε ότι αφορά πάλι το ΝΗ-90 υπάρχει μία πληροφορία από μέσα πως έχει ιδιαίτερα δαπανηρή υποστήριξη.

Τα 4 Σούπερ Πούμα του Λ.Σ αγοράστηκαν γιατί η Ε.Ε επιδοτούσε την αγορά και δεν γινόταν να αγοραστεί μη ευρωπάικό ε/π. (S-70, Bell-412 κ.α) Μετά για λόγους ομοιοτυπίας συνεχίστηκαν οι αγορές του για 8 ακόμη μονάδες.

Ο Ε.Σ έπρεπε να αγοράσει το UH-60. Είναι δοκιμασμένο, εγγύηση, έχει τους ίδιους κινητήρες με τα Απάτσι, (ομοιοτυπία) κ.α πολλά....

Την πατήσαμε άσχημα με τα ΝΗ-90. Κάποια στιγμή πολλοί πολιτικοί πρέπει να λογοδοτήσουν.

Ανώνυμος 31 Μαρτίου 2013 στις 4:30:00 μ.μ. EEST  

Mην πιστεύει κανείς πως μετά την αγορά των 20 ΝΗ-90 θα ακολουθήσει συμπληρωματική αγορά. Αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει ούτε κατά διάνοια για οικονομικούς λόγους. Οπότε μιας που δεν θα γίνεται να μείνουμε με 20 σύγχρονα μεσαία μεταφορικά ε/π και τα Χιούι δεν θα πετάνε για ακόμη 45 χρόνια η μόνη λύση είναι η απόκτηση μεταχειρισμένων Μπλακ Χωκ. Το ίδιο συμβαίνει με τα άρματα μάχης, δεν υπάρχει περίπτωση να αγοραστούν καινούργια ΛΕΟ-2Α6 οπότε για την αντικατάταση των 400 Μ-48 ΜΟΛΦ η λύση είναι τα μεταχειρισμένα άρματα Μ-1.

Αν το 2005 αγοράζαμε τα Μπλακ Χωκ δεν θα χρειάζεται να τα αποσύρουμε το 2025 για να αγοράσουμε κάτι άλλο. Θα βλέπαμε μετά το 2035 και βάλε...., επίσης το ε/π παράγεται συνέχεια σε νέες εκδόσεις.

Pro από Συμβασιλεύουσα 31 Μαρτίου 2013 στις 9:20:00 μ.μ. EEST  


Γεια σου Μέντωρ αδελφέ μου .

Συμφωνώ με όσα έγραψες και εσύ και οι υπόλοιποι σχολιαστές . Έχω να προσθέσω μόνο αυτά:
Ακόμα και αν δεν πάρουμε μεταχειρισμένα Μπλάκχωκ από Αμέρικα για να καλύψουμε το κενό των χιούι στο μέλλον , όπως έγραψε ένας άλλος σχολιαστής , Θα είμαστε από τις λίγες χώρες που χρησιμοποιούμε τους τρείς εκ των τεσσάρων κύριων τύπων μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων στον κόσμο σε ελάχιστους αριθμούς . Λιγότερο από 50 κομμάτια στο σύνολο και για τους 3 τύπους . Ίσως να συνέφερε στα 250 κομμάτια σύνολο , αλλά στα 50 , είμαστε για φυλακή .

Δεν πρέπει κάποιοι να λογοδοτήσουν?

ΥΓ.Ακόμα και αν διαλέγαμε κούγκαρ αντι των NH90 , θα είχαμε έναν τύπο λιγότερο σε υπηρεσία .

ΥΓ2 . Μου έλεγε ένας φίλος ελικοπτεράς (μηχανικός) ότι το μόνο που χρειάζεσαι για την "εξυπηρέτηση" του Χιούι , του Μπλάκχωκ και του Σινούκ είναι ένα 300άρι Λέδερμαν(πολυεργαλείο) και μια κουλούρα σύρμα .
Φαντάζομαι ότι το ίδιο θα ισχύει και για το ΝΗ90 . ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

Είμαστε για φυλακή .

Ανώνυμος 1 Απριλίου 2013 στις 12:05:00 π.μ. EEST  

Φίλε Pro συμφωνώ στα περισσότερα από αυτά που λες. Όμως τα χιουι δεν είναι για άξια για πολεμικές επιχειρήσεις εδώ κ χρόνια. Φαντάζομαι ότι έχεις πετάξει (ή ο φίλος σου) κ τα ξέρεις. Το θέμα με τις διαθεσιμότητες των μέσων είναι εξαιρετικά πιεστικό.

Καλώς ή ΚΑΚΩΣ είμαστε στο παρόν κ αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να αξιοποιήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε το NH90 ακόμα κ αν ξεβολεύονται ορισμένοι μέσα στο στράτευμα που είχαν συνηθίσει στο Λέδερμαν κ το σύρμα.

Ανώνυμος 1 Απριλίου 2013 στις 12:06:00 π.μ. EEST  

@Pro απο Συμβασιλεύουσα

Καλέ μου φίλε καλησπέρα.Μου δίνεις ωραία ευκαιρία να προσθέσω κάποια ακόμη στοιχεία στην άποψή σου με την οποία συμφωνώ.Αυτά τα οποία θα γράψω,ενδεχομένως να εγείρουν και αντιρρήσεις,κατά πρώτον όμως δε διεκδικώ κάποιο αλάθητο,κατά δεύτερον αυτή είναι και η μαγεία του διαλόγου και της ανταλλαγής απόψεων.
Καταρχάς μια ακόμη παραλαβή και ειδικά με αυτούς ρυθμούς ενός ακόμη ΝΗ-90 δεν μου λέει τίποτε μπροστά στη χαμένη ευκαιρία των μεταχειρισμένων Μπλάκχωκ.Θα αντιτείνω σε όσους φίλους επιμένουν οτι η προσφορά της έκδοσης ''Α'' είναι επουσιώδης,οτι θα προτιμούσαν για την άμεση κάλυψη των αναγκών του ΕΣ έναν στόλο Χιούι που βαθμηδόν και αναμενόμενα απαξιώνονται(ειδικά αν λάβουμε υπόψιν την ασφάλεια πτήσης πάνω απο θαλάσσιο περιβάλλον) συν κάποια ερχόμενα ΝΗ-90 ή ένα στόλο απο τα συγκεκριμένα ελικόπτερα;
Δε διαφωνώ οτι το ΝΗ-90 είναι αξιολογότατο,αλλά όχι για τις ανάγκες των ελληνικών ΕΔ έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί και θα διαμορφώνονται λαμβάνοντας υπόψιν την οικονομική κρίση.Ορθά όμως αναφέρεις κόστος συντήρησης,εργατοωρών και εγώ προσθέτω κόστος τεχνικής κατάρτισης μηχανικών και εκπαίδευσης χειριστών.Άλλωστε όπως αναφέρεις,το Blackhawk λίγο-πολύ μας είναι γνωστό απο τα Aegean Hawk.Εάν η χώρα μας αντιμετωπίσει κωλύματα στις απαιτήσεις υποστήριξης(απίθανο;) αυτού του νέου αεροσκάφους που λέγεται ΝΗ-90 τι γίνεται;Τα διδάγματα απο τα Σπάρταν είναι πικρά δυστυχώς.Ας σκεφτούμε οτι με μεταχειρισμένα(δε γνωρίζω αν πέταξε το πουλί σχετικά με τη δωρεάν παραχώρηση) UH-60 ,το κόστος θα είναι πολύ μικρότερο,στην έσχατη των περιπτώσεων μεταξύ εξήντα σκαφών,κανιβαλίζεις και κάποια...
Φυλακή πρέπει να παν κάποιοι ακόμη και τώρα που ο νους τους είναι να πληρώσουν μόνο τα δυσβάσταχτα τοκοχρεωλύσια προς τέρψη της κας Μέρκελ και προσφάτως του τραγικού κου Ντάισελμπλουμ(αν αναζητήσει κανείς το βιογραφικό του,θα διαπιστώσει οτι η επιλογή τους ως επικεφαλής του Eurogroup μόνο ως φάρσα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί).Προσωπική μου εκτίμηση είναι η έναρξη καταιγιστικών εξελίξεων στη περιοχή μας ακόμη και στο άμεσο μέλλον,οπότε η προσεκτική και έξυπνη επιλογή στον εξοπλιστικό τομέα είναι σταθερά επιβεβλημένη....

Φιλικά,
Μέντωρ


Ανώνυμος 1 Απριλίου 2013 στις 5:30:00 π.μ. EEST  

Δεν ξερω τι ειναι το εργαλειο Λεδερμαν αλλα απο εναν πρωην χειριστη Χιουι με 18 υπηρεσια στην Αεροπορια Στρατου εμαθα 2 ενδιαφεροντα πραγματα.
Το πρωτο ειναι πως καποτε εφτιαχναν τα ελικοπτερα για να πολεμησουν (Χιουι) ενω τωρα τα φτιαχνουν για να κερδιζουν οι κατασκευαστριες εταιριες απο την πωληση των ανταλλακτικων. (ΝΗ-90) Αν στο Βιετναμ εβρεχε και αφηνε καποιος ανοιχτο ολο το βραδυ ενα καπακι στο ρυγχος του Χιουι το πρωι το εκλεινε και το ε/π ηταν ετοιμο να πεταξει. Αυτο αν το κανει κανεις στο ΝΗ-90 το επομενο πρωι δεν υπαρχει περιπτωση να πεταξει.
Το δευτερο ειναι πως απο την στιγμη που εχουμε αμερικανικα ε/π πρεπει να συνεχισουμε με αμερικανικα, πως ο αμερικανος μετραει σε ιντσες και ο ευρωπαιος σε εκατοστα. Αφου εχουμε τα εργαλεια για τα αμερικανικα ε/π δεν γινεται να τα χρησιμοποιησουμε για τα ευρωπαικα.

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 1 Απριλίου 2013 στις 1:09:00 μ.μ. EEST  

Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι η επιλογή των NH-90 ΔΕΝ ήταν καταστροφική; Θα είχαμε πάνω από 50 Blackhawk τώρα και σίγουρα θα είχαμε τσιμπήσει και καμιά 30αριά ακόμη από τα αμερικάνικα αποθέματα. Μήπως δεν είναι αξιόπιστα; δεν είναι δοκιμασμένα; Όταν χρειάζεσαι μουλάρι δεν αγοράζεις Φερράρι.

Απόστρατος ΑΣ 1 Απριλίου 2013 στις 6:29:00 μ.μ. EEST  

Όποιος και εάν αποφάσισε την αγορά των ΝΗ-90, απλά ήταν μια συμβολή στην πολυτυπία.
Οι επιλογές μας ήταν δύο: Blackhawk, όπου το σκάφος΄και κινητήρες θα ήταν ίδια με αυτά του ΠΝ
Cugar, όπου το σκάφος και κινητήρες θα ήταν το ίδιο με αυτά της ΠΑ.

Και εμείς τι κάναμε;
Πήραμε τις Άστον Μάρτιν για να τις έχουμε για μόστρα.
Άραγε τα ΝΗ-90 ήταν επιχειρησιακά έτοιμα όπως ήταν προαπαιτούμενο όταν παραγγέλθηκαν;

Ανώνυμος 1 Απριλίου 2013 στις 6:51:00 μ.μ. EEST  

Την αγορά των ΝΗ-90 την αποφάσισε ο Γιάννος...
Που τηρεί σιγή ασυρμάτου μπας και γλιτώσει τον Κορυδαλλό...

Ανώνυμος 1 Απριλίου 2013 στις 7:50:00 μ.μ. EEST  

Ποσο δυσκολο ειναι να βαλουμε το "πωλειται"??? Ποιες χωρες σκεφτονται να αποκτησουν ΝΗ90??

Ανώνυμος 1 Απριλίου 2013 στις 8:20:00 μ.μ. EEST  

Σαφάστατα έπρεπε να επιλεγεί το UH-60. Σημερα θα ειχαμε 50 ε/π σε υπηρεσια.
Με το ΝΗ-90 σήμερα εχουμε 5.

Στα μεταφορικα α/φη επρεπε να επιλεγει το CN-235 ή το C-295. Σήμερα θα είχαμε 12 α/φη.
Με τα C-27J Spartan έχουμε 8 αντί για 12, και πετάει μόλις ένα.

Τα χόβερκραφτ Ζubr δεν έπρεπε να είχαν αγοραστεί. Ευτυχώς μετά που δεν αγοράστηκαν τα 10 μικρότερα -ακατάλληλα- αγγλικά χόβερκραφτ M-10S που ήθελε ο Άκης, επειδή είχαν καλή μίζα.

Αν γίνει κάτι απόψε στο Αιγαίο ας συγκρίνει κανείς τι δύναμη μπορούμε να μεταφέρουμε με 50 UH-60 και 12 C-295 και τι δύναμη με τα 5 ΝΗ-90 και το 1 C-27J.

Κάποιοι με τις επιλογές τους έστρωσαν έτσι τον δρόμο που αν μας τύχει κάτι με την τουρκία σίγουρα θα αντιμετωπίσουμε σοβαρό πρόβλημα.

Λάθος αγορές, σπατάλη χρημάτων, μεγάλες μίζες, δημιουργία πολυτυπίας που εκτινάσει πολύ τα κόστη λειτουργίας των Ε.Δ, που δεν μας δίνει ευελιξία κ.α.
Οι Ε.Δ πρέπει να είχαν έναν τύπο μεσαίου μεταφορικού ε/π και όχι τρεις.
Επίσης για τα μικρά ε/π έπρεπε να είχε αγοραστεί ένας τύπος για όλους και όχι διαφορετικοί (A-109, BK-117, AS-365, EC-135, BO-105) όπως βόλευε τον καθένα για δικούς του λόγους. (καλύτερη μίζα)

Αναδελφος 1 Απριλίου 2013 στις 9:01:00 μ.μ. EEST  

@ Aποστρατο Α.Σ.
Κατα πασα πιθανοτητα, "επιχειρησιακα ετοιμη" ηταν η "μιζα" που συνοδευσε την παραγγελια των ελικοπτερων.

Απόστρατος ΑΣ 2 Απριλίου 2013 στις 2:33:00 μ.μ. EEST  

ανάδελφε άστο καλύτερα,
μάλιστα το 1998 είχε γίνει στο Στεφανόβικειο, τέστ 4 ελικοπτέρων για το ποιο ήταν το καλύτερο,
φυσικά βγήκε το Ρώσικο.

Αλλά όπως έγραψα πιο πριν οι λύσεις ήταν δύο. Εμείς, η Ελλάδα και το....ΚΥΣΕΑ, διάλεξε την ακριβότερη και την χειρότερη.

Ανώνυμος 2 Απριλίου 2013 στις 5:08:00 μ.μ. EEST  

Τα ελικόπτερα είναι μια πολυτέλεια εν καιρώ ειρήνης. Εν καιρώ πολέμου σε ένα περιβάλλον με 400-500 αντίπαλα α/φ χωρίς να έχουμε αεροπορική υπεροχή είναι άχρηστα.

Οι χώρες με στόλους ελικοπτέρων πρώτα κοιτάνε αν θα έχουν αεροπορική υπεροχή, μετά αγοράζουν και άλλα αεροσκάφη υπεροχής και μετά ε/π.

Πάμε στην περίπτωσή μας. Τα ελικόπτερα είναι υπερχρήσιμα αφού θα έχουμε αεροπορική κυριαρχία και παντελώς άχρηστα πριν απο αυτή.

Σε ένα αρχιπέλαγος με νησιά που έχουν πάνω φρουρές αποθήκες προσωπικό και ντόπιους τα ελικόπτερα υπάρχουν εν καιρώ πολέμου για ενίσχυση με ειδικό προσωπικό. Υπάρχει ποτέ περίπτωση να γίνει αυτό με την ΤΗΚ;;;; μλκς λέμε;;;
Αντιθέτως η ανάγκη ήταν και είναι ταχέα σκάφη για μεταφορά υλικού πχ zub ή τα εξαίρετα EDA-R.

20 ή 200 κομάντα δεν σώζουν κανένα - πχ Νίκη.
20 άρματα ή 200 άρματα όμως κερδίζουν τον πόλεμο.

Ουδέποτε λοιπόν χρειάστηκε πραγματικά η ελλάδα μεταγωγικά ε/π. Μια μόδα ήταν αμερικανικής νοοτροπίας και μιζαδόρικης ελληνικής ασχετοσύνης (71 ταξιαρχία). Ούτε ε/π χρειάζονταν για τα βόρεια σύνορα όταν υπήρχαν και υπάρχουν 2 Μ/Κ Ταξπζ δίπλα.

Για απλές μεταφορές πριν τον πόλεμο χρειαζόμαστε ένα φτηνό ε/π με μεγάλη μεταφορά και αξιόπιστο. έχουμε τα σινούκ. Θέλαμε και άλλα;;;; έξτρα σινούκ.

Όλα τα λοιπά λεφτά μας σε ZUBR, EDA-R και εγκαταστάσεις τύπου reforger.

Τα ΝΗ90 είναι εξαίρετα ελικόπτερα και παντελώς άχρηστα για μας. Με τα ίδια λεφτά θα εκσ όλα τα απάτσι.
Οι μίζες να είναι καλά.

μηδενιστής.

Αναδελφος 2 Απριλίου 2013 στις 5:26:00 μ.μ. EEST  

@ Απστρατο ΑΣ. Μηπως θυμασαι να μας πεις ποιοι συμμετειχαν στο επιμαχο ΚΥΣΕΑ ?

Ανώνυμος 2 Απριλίου 2013 στις 10:13:00 μ.μ. EEST  

Φίλε μηδενιστή καλησπέρα.
Που είσαι "χαμένος";
γράφουμε, ξαναγράφουμε για τα "λουλούδια" από τη φίλη και γείτονα αλβανία! για την τουρκοαλβανική "αμυντική" συνεργασία και άλλα πολλά και τελευταία από πλευράς σου τσιμουδιά! ελπίζω όλα να είναι καλά.
Με φιλικούς χαιρετισμούς,

Γιάννης

Ανώνυμος 3 Απριλίου 2013 στις 9:13:00 π.μ. EEST  

@Γιάννη

καλά είμαι είμαι φίλε μου. κουρασμένος - δουλεύω 16ωρα.

μηδενιστής

Ανώνυμος 3 Απριλίου 2013 στις 9:37:00 π.μ. EEST  

Μονάδα τύπου reforger σε ανατολική νήσο:

1 βάση σε υπόγειες εγκαταστάσεις με υλικό και πυρομαχικά για ένα μ/κ συγκρότημα συντάγματος
1 λόχος τ/φ φρουράς
1 λόχος συντήρησης τεχνικού
~ 200 άτομα (όσοι οι στρατονόμοι, πληροφορικάριοι, της λέσχης, η μπάντα κτλ)

Μονάδα ενισχύσεως στην αττική:

5 μ/κ συγκροτήματα μεγέθους συντάγματος με επάνδρωση 50% σε μια βάση, με υλικό για ΕΝΑ μ/κ συγκρότημα που το δουλεύουν όλοι για εκπαίδευση.
ελικόπτερα σινουκ για ταχέα μεταφορά δκσης ή συνδέσμων στα επίμαχα νησιά
πλωτά μέσα μεταφοράς (αερόστρωμνα, roro, δελφίνια, κτλ)

Σε κάθε νησί υπάρχει φρουρά μ/κ συγκροτήματος μεγέθους συντάγματος στα μεγάλα και τάγματος στα μικρά.
Υπάρχει ένας επίλεκτος λόχος ελαφρού πζ και μια ΙΜΑ σε κάθε φρουρά. Οι ντόπιοι αποτελούν προσωπικό για 5-10 τάγματα προκάλυψης.

όλη η ασδεν καλύπτεται με ~ 16,000 κόσμο εκ των οποίων οι 5,000 είναι τα βύσματα στην αθήνα οι οποίοι τώρα κάθονται.

τέλος υπάρχει 1 πλήρη μεραρχία πεζικού 20,000+ κόσμου επιστρατευόμενη για ώρα ανάγκης - πάλι στην αττική απο τους μόλις απολυθέντες.

ούτε ταξπν, ούτε ζμακ ούτε παπατζιλίκια "ανακαταλήψεως". αν χαθεί το νησί χάθηκε. αντί να πάει αδιάβαστη η μονάδα "ανακατάληψης" βαράμε αλλού.

μηδενιστής

Pro από Συμβασιλεύουσα 3 Απριλίου 2013 στις 9:50:00 μ.μ. EEST  


Φίλε μηδενιστή ή όποιος άλλος καλοθελητής . Δώσε κάνα λινκ για αυτό το reforger γιατί μου κινήσες την περιέργεια .

"Δόκιμος" 5 Απριλίου 2013 στις 12:39:00 μ.μ. EEST  

@Pro:

Οι ασκήσεις Reforger εκτελούνταν από το ΝΑΤΟ τη δεκαετία 70 - 80 και αφορούσαν την ταχεία μεταφορά μονάδων κυρίως στη Γερμανία όπου αποτελούσε το κύριο θέατρο επιχειρήσεων. Σταμάτησαν από όσο γνωρίζω τη δεκαετία του ‘90 να γίνονται ανά χρόνο και με την ίδια συμμετοχή σε στρατεύματα γιατί ήταν υψηλού κόστους και επιπλέον προκαλούσαν ζημιές σε αγροτικές καλλιέργειες, και υποδομές. Νομίζω είναι αντιληπτό ότι σε αντίστοιχη κλίμακα δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα. Με την λογική αυτή (όχι σε ίδια κλίμακα) είχαν ξεκινήσει οι ασκήσεις ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ – ΤΟΞΟΤΗΣ, με σκοπό να κλιμακωθούν με τη πάροδο των χρόνων, μόνο που όλοι τότε διαπίστωσαν πόσο μεγάλη είναι η απόσταση από τη Κύπρο, πόσο εύκολη είναι η παρεμβολή/παρενόχληση από τους γείτονες, και πόσο ανέφικτο ήταν το συγκεκριμένο δόγμα.

Την καλημέρα μου.

Pro από Συμβασιλεύουσα 5 Απριλίου 2013 στις 6:56:00 μ.μ. EEST  


Ευχαριστω για την απαντηση .

Κανοντας και εγω μια σχετικη ερευνα , διαβασα οτι σε αυτες τις ασκησεις μαζικης μετακινησης , αυτο που μετακινουνταν κυριως , ηταν το προσωπικο . Τα μεσα βρισκονταν αποθηκευμενα στην κεντρικη Ευρωπη . Η λογικη ηταν η μειωση των χρονων και των μεσων λογο του ελαχιστου βαρους των ανθρωπων σε σχεση με τα υλικα .
Αυτο επεξηγει και το σχολιο του μηδενιστη .

Αλλα .
Η υπαρξη τετοιων μοναδων (συμφωνω) τις οποιες πολυ ανετα θα μπορουσαμε να εξοπλισουμε με ρυμουλκουμενα πυροβολα και αρματα Μ60 σε αποθηκευση (υπο αποσυρση;) οι οποιες επιπλεον θα μπορουν να επανδρωνονται 99% απο εφεδρους και μαλιστα εθελοντες -νησιωτες ή Ελλαδιτες- καθιστουν την υπαρξη ενος ταχεως μεσου με μεταφορικη ικανοτητα ανδρων , το οποιο θα μπορει να διανυει μεγαλες αποστασεις με μεγαλη ταχυτητα και θα μπορει να αφησει το προσωπικο του οπουδηποτε , χωρις λιμανια ή αεροδρομισ . Αυτο σημερα αν δεν ειναι το v22 , μπορει να ειναι το σινουκ το κουγκαρ το μπλακχοκ ή το ΝΗ90 .
Το δογμα χρησης του σε συνεργασια με την αεροπορια , μπορει να συζητηθει αλλα ετσι οπως διαβασα για ριφορτζερ , για τις δικες μας αποστασεις γεωγραφια και τακτικη κατασταση , δεν υπαρχει κατι καλυτερο απο Ελικοπτερα . 100-150 κομματια .

Κανω καπου λαθος;

Ανώνυμος 8 Απριλίου 2013 στις 9:19:00 π.μ. EEST  

@φίλε Pro
να με συγχωρείς δεν είδα την ερώτηση και απάντησή σου.

Το δόγμα προτοποθετιμένων υλικών και ταχέα μεταφερόμενων ανδρών είναι για μένα η μόνη λύση.
Η ταχέα μεταφορά μπορεί να γίνει πριν τον πόλεμο με όποιο μέσο θες. Μας συμφέρει το πιο φτηνό και πιο αξιόπιστο και έχουμε 100 καράβια γραμμής τα μισά 30κομβα.

καλά τα ελικόπτερα για αυτή τη δουλειά αλλά κοστίζουν λεφτά και λεφτά δεν υπάρχουν.

για 100-150 ελικόπτερα αγοράζουμε 100-150 pantzir ή 40 μαχητικά.

μηδενιστής

Ανώνυμος 20 Ιουνίου 2013 στις 3:33:00 μ.μ. EEST  

Να στε καλα ολοι οσοι πετατε αλλα εξω απ την κατοικιμενη περιοχη στα Μεγαρα σεβαστειτε οτι καπιοι εχουν μωρα παιδια!Οχι αλλες πτησεις μεσημερι θα φτασουμε στα καναλια ελεοοοοοοος!!!!!!!

Ανώνυμος 20 Ιουνίου 2013 στις 4:03:00 μ.μ. EEST  

Θα προσαρμόσουμε την εκπαίδευση των Ενόπλων Δυνάμεων με τις ώρες κοινής ησυχίας. Μ΄αυτό το πλευρό να κοιμάσαι.

Ανώνυμος 20 Ιουνίου 2013 στις 5:00:00 μ.μ. EEST  

@20 Ιουνίου 2013 - 3:33:00 μ.μ. EEST

έφτιαξες σπίτι δίπλα σε α/β και κάνεις παράπονα;
πάλι καλά που δεν το έφτιαξες δίπλα στη θάλασσα να της κάνεις μήνυση για υγρασία.

μηδενιστής

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP