Τι γυρεύουν οι Τούρκοι στην Καβάλα;

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Η πόλη της Καβάλας
Τα βακούφια, οι μουσουλμάνοι Ρομά και η φιλαργυρία μερικών τοπικών παραγόντων οδηγούν στον εκτουρκισμό της ευαίσθητης περιοχής και τα περίεργα παιχνίδια με το εργοστάσιο λιπασμάτων που δίνει ζωή στην πόλη.

Η Τουρκία έβαλε στο μάτι την Καβάλα. Κι αυτό δεν έγινε τώρα, αλλά ξεκίνησε σχεδόν δύο δεκαετίες πριν. Οι Τούρκοι πάτησαν σε συγκεκριμένα πράγματα: πρώτα στα βακούφια θρησκευτικά κληροδοτήματα, στην προκειμένη περίπτωση μουσουλμανικά της πόλης αλλά και σʼ ένα μικρό αριθμό μουσουλμάνων Ρομά, οι οποίοι κατοικούν στο νομό, αλλά και στη φιλαργυρία κάποιων τοπικών παραγόντων, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να κάνουν τα πάντα για το χρήμα.

Πριν από λίγο καιρό πέρασε σχεδόν απαρατήρητη από τα ΜΜΕ η είδηση των αποδοκιμασιών στην Καβάλα κατά του Τούρκου πρόξενου της Κομοτηνής, ο οποίος επισκέφθηκε τη μακεδονική πόλη. Ελάχιστοι μπήκαν στον κόπο να αναρωτηθούν για το τουρκικό ενδιαφέρον ή να υπογραμμίσουν πως την πόλη (όπου έδρευε στο παρελθόν η ειδική υπηρεσία του ελληνικού ΥΠΕΞ, αρμόδια για τα θέματα της Δυτικής Θράκης έχει μεταφερθεί εδώ και καιρό στην Ξάνθη) έχουν επισκεφθεί πρόσφατα και ο Τούρκος ΥΠΕΞ, Αχμέτ Νταβούτογλου (το Μάρτιο του 2011), αλλά και ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης, Αλί Μπαμπατζάν (τον Αύγουστο του 2011). Η δε επίσκεψη στην Καβάλα του επικεφαλής των «Γκρίζων Λύκων» του Ντεβλέτ Μπαχτσελί, τον Ιούνιο του 2012, απετράπη κατόπιν των σφοδρών αντιδράσεων στελεχών πατριωτικού συλλόγου που δραστηριοποιείται στην περιοχή.

Όσοι, δε, ασχολήθηκαν δεν έκαναν τον κόπο να ψάξουν λίγο το θέμα, κάτι που όμως κάναμε εμείς στα «Επίκαιρα». Και τα ευρήματα του ρεπορτάζ ήταν αποκαλυπτικά του πώς εξυφαίνεται συστηματικά από την Άγκυρα ο αφελληνισμός όχι μόνο της Δυτικής Θράκης, αλλά και η διείσδυσή της στην Ανατολική Μακεδονία.

Το 1994, η Άγκυρα προσέγγισε τους Ρομά που κατοικούν στην ευρύτερη περιοχή της Χρυσούπολης. Πρώτη της ενέργεια ήταν η προσπάθεια να συστηματοποιηθεί η «τουρκοποίησή» τους. Στο πλαίσιο αυτό, το προξενείο της Κομοτηνής τους δώρισε δορυφορικά συστήματα, ώστε να είναι σε θέση να παρακολουθούν τουρκικά προγράμματα. Φυσικά, η ελληνική Πολιτεία δεν αντέδρασε ως όφειλε ούτε αποπειράθηκε να ασχοληθεί, έστω και ετεροχρονισμένα, με τη συγκεκριμένη ειδική πληθυσμιακή ομάδα. Και οι Τούρκοι συνέχισαν και συνεχίζουν την προσπάθειά τους να δημιουργήσουν την εικόνα ότι στο νομό Καβάλας υπάρχει «τουρκικό στοιχείο».

Με «όπλο» τους Αιγύπτιους και τις πλημμύρες

Στο πλαίσιο αυτό, οι Τούρκοι προσπάθησαν να «αξιοποιήσουν» και την παρουσία των Αιγύπτιων που εργάζονται κατά καιρούς σε αλιευτικά της περιοχής, ενώ το «ενδιαφέρον» τους εκφράστηκε έμπρακτα και με μια χορηγία της Turkish Airlines στην ΚΑΕ Καβάλας (ομάδα καλαθοσφαίρισης που αγωνίζεται στην Α1 Κατηγορία), που ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2011.

Επόμενη ενέργεια των Τούρκων ήταν να εκμεταλλευτούν το πρόβλημα που δημιουργούσαν οι πλημμύρες στον ποταμό Νέστο, που αποτελεί το φυσικό σύνορο του νομού Καβάλας και του νομού Ξάνθης. Οι Έλληνες αγρότες από την ευρύτερη περιοχή της Χρυσούπολης, οι οποίοι διατηρούσαν χωράφια στην αντίπερα όχθη, δυσκολεύονταν να μεταβούν σε αυτά όταν υπερχείλιζε ο ποταμός. Τοπικοί υπηρεσιακοί παράγοντες, αντιλαμβανόμενοι το πρόβλημα και βλέποντας τους ανθρώπους του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής να κινούνται ύποπτα στην περιοχή, πρότειναν στην Πολιτεία να προβεί σε κοιτοστρώσεις (στρώσεις της κοίτης με λαμαρίνες), ώστε τα τρακτέρ των Ελλήνων αγροτών να μπορούν να περνούν το ποτάμι. Δεν εισακούστηκαν, καθώς η Πολιτεία αδιαφόρησε. Τα χωράφια, λοιπόν, των Ελλήνων αγροτών πουλήθηκαν σε μουσουλμάνους από το νομό Ξάνθης, με χρήματα που φυσικά διέθεσε το τουρκικό προξενείο. Κι έτσι ελληνική γη πέρασε στα χέρια ανθρώπων που ελέγχονται από τους μηχανισμούς της Άγκυρας στη Δυτική Θράκη.

Το ενδιαφέρον των Τούρκων για τα αιγυπτιακά βακούφια σε Καβάλα και Θάσο έχει εκνευρίσει τους αρμόδιους του Γενικού Οργανισμού Βακουφίων Αιγύπτου, ένα αλλοδαπό Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, το οποίο τα διαχειρίζεται και τα εκμισθώνει σε τρίτους (Αθήνα και Κάιρο κύρωσαν ένα πρακτικό για τη βακουφική ιδιοκτησία Καβάλας και Θάσου, η ελληνική κυβέρνηση το έκανε αυτό με το Ν. 1490/1984). Στο επίκεντρο του τουρκικού ενδιαφέροντος βρέθηκε μια εποχή το Ιμαρέτ, το οποίο εκμισθώθηκε από Ελληνίδα κάτοικο της Καβάλας προ οχτώ περίπου χρόνων. Το απίστευτο είναι πως πριν από δύο χρόνια Τούρκοι υπήκοοι που εμφανίστηκαν από το πουθενά προσπάθησαν να πάρουν τον έλεγχο του Ιμαρέτ («κουλιγιέ» λεγόταν στα χρόνια της οθωμανικής κατοχής), ένα σύμπλεγμα από μεντρεσέδες (θρησκευτικές σχολές, δύο στην προκειμένη περίπτωση), ένα «Ιμαρέτ» (πτωχοκομείο), ένα σιμπιάν μεκτέμπ (δημοτικό σχολείο αρρένων), έναν τεκέ δερβίσηδων, ένα ζαβιγιέ (κατάλυμα δερβίσηδων), μικρά μεστζίτ (χώροι προσευχής), ένα τέμενος (δεν υπάρχει πλέον μιναρές), ένα χάνι τσαρσί (αγορά) και έχει επίσης ένα χαμάμ κι ένα μπιλ χανέ (καφενές). Η υπόθεση γνωστοποιήθηκε και η προσπάθεια των Τούρκων έληξε εν τη γενέσει της, μια και το θέμα έφτασε στο ελληνικό ΥΠΕΞ. Το Ιμαρέτ, σημειωτέον, είναι ένα από τα δύο βακούφια που υπάρχουν στην Καβάλα (στη Θάσο υπάρχουν άλλα δύο). Το άλλο είναι η οικία του Μεχμέτ Αλή Πασά που γεννήθηκε στη μακεδονική πόλη, έγινε διοικητής της Αιγύπτου, ήταν ο πατέρας του Ιμπραήμ, ο οποίος στάλθηκε στην Ελλάδα από τον σουλτάνο Μαχμούτ για να «καταστείλει» την Επανάσταση.

Ενδιαφέρον για τους μεντρεσέδες

Η ουσία της υπόθεσης βρίσκεται στους μεντρεσέδες. Το ενδιαφέρον των ανθρώπων της Άγκυρας εξ ου και η επισκέψεις των Τούρκων παραγόντων στην Καβάλα εστιάζεται στην κατεύθυνση της αναστύλωσης των συνολικά τεσσάρων μεντρεσέδων της πόλης. Οι δύο στο Ιμαρέτ είναι ήδη ανακατασκευασμένοι, όπως και ο τρίτος που βρίσκεται στο Χαλίλ Μπέη Τζαμί (Παλαιά Μουσική, ανήκει στο Δήμο Καβάλας και δεν είναι βακούφι), ενώ ο τέταρτος, ο οποίος εφάπτεται του παλαιού υδραγωγείου (Καμάρες), τώρα μπήκε στο ΕΣΠΑ, μέσω του Δήμου Καβάλας (υπήρξαν αντιδράσεις πολιτών, οι οποίοι παρέστησαν στα Δημοτικά Συμβούλια όπου συζητήθηκε η υπόθεση, ο μόνος που αντέδρασε από τους αιρετούς ήταν ο «γαλάζιος» δημοτικός σύμβουλος και πρώην νομάρχης Καβάλας, Θεόδωρος Καλλιοντζής. Κι αυτό για να χρησιμοποιηθούν όλʼ αυτά ως πόλοι έλξης θρησκευτικού τουρισμού από την Τουρκία και να αυξηθούν έτσι τα έσοδα της πόλης. Όπως επισημαίνουν οι αντιδρώντες, δεν ενοχλούνται από την ύπαρξη των οθωμανικών μνημείων στην πόλη, αλλά από τις βλέψεις των Τούρκων για την επαναλειτουργία των τεσσάρων ιερατείων, που θα δώσει στην Άγκυρα αφορμή για διείσδυση στην πόλη.

Αν όμως ολοκληρωθεί η (καθʼ όλα επικίνδυνη για τα εθνικά συμφέροντα και υποκινούμενη από κερδοσκοπική λογική) αναστύλωση και του τέταρτου μεντρεσέ, τότε αυτόματα η Καβάλα στα μάτια των Τούρκων αποκτά καθεστώς ιερής πόλης (όπως κάποτε η πόλη της Χετζάζης, που βρισκόταν στην Αραβία και είχε τέσσερις μεντρεσέδες, αλλά καταστράφηκε και τότε η μόνη πόλη που έμεινε με ανάλογο αριθμό μεντρεσέδων στην επικράτεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ήταν η Καβάλα). Και τότε, όπως προβλέπουν παράγοντες της πόλης, ανοίγει ο δρόμος για αυξημένη (όσο και επικίνδυνη) τουρκική παρουσία στην πόλη της Ανατολικής Μακεδονίας, που γειτνιάζει με τη Δυτική Θράκη.

Επίκαιρα

Σημ. Eν Κρυπτώ: Είχαμε αναφερθεί στο ενδιαφέρον των Τούρκων για την Καβάλα εδώ. Ας δούμε τι ελεγε για τα βακούφια πριν 5(!) χρόνια ο αείμνηστος Νεοκλής Σαρρής:


6 σχόλια:

Ανώνυμος 2 Μαρτίου 2013 στις 2:22:00 μ.μ. EET  

Έξω οι Τούρκοι από την πόλη μου.

Το ενδιαφέρον τους για την Καβάλα γίνεται φανερό τα τελευταία χρόνια, ωστόσο η πραγματικότητα δεν είναι τόσο ζοφερή, όσο παρουσιάζεται. Το Ιμαρέτ, μνημείο της πόλης εξαιρετικό και όμορφο, είναι ξενοδοχείο πολυτελείας και ουδεμία σχέση έχει με οτιδήποτε τουρκομουσουλμανικό. Το χαλίλ μπέη τζαμί πρόσφατα ανακαινίσθηκε με ελληνικά χρήματα, εξερχόμενο από την αφάνεια, και λειτουργεί σαν χώρος εκδηλώσεων-εκθέσεων. Είναι ωραίος χώρος αλλά δε λειτουργεί σα τζαμί, ούτε έχει μιναρέ. Και ο άλλος χώρος που λεν ότι τώρα θα ανακαινισθεί, δεν έχει μιναρέ και δεν πρόκειται να λειτουργήσει σαν τζαμί, απλώς αντί για ερείπιο θα στέκει όπως πρέπει. Οπότε τα περί ιερής πόλης... Άλλωστε η Καβάλα δεν έχει ούτε Μουσουλμάνους ούτε Τούρκους, καθόλου. Άρα οι Τούρκοι δεν έχουν πατήματα στην πόλη και πιάνονται απ' τα μαλλιά τους.
Το να έχουμε τα μνημεία κάθε πόλης μας αναστυλωμένα και επισκέψιμα δε δίνει στους Τούρκους επιχειρήματα και πατήματα, τους αφαιρεί.

Π.Κ.Π.

Ανώνυμος 2 Μαρτίου 2013 στις 2:47:00 μ.μ. EET  

Φίλε Π.Κ.Π. το πρόβλημα δεν είναι οι τούρκοι και οι κάθε τούρκοι, αλβανοί, βούλγαροι και βουλγαροσκοπιανοί κλπ, αυτοί την δουλειά τους κάνουν, το πρόβλημα εντοπίζεται στον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό εθελοντών δοσίλογων και προδοτών που εμφανίζεται με μαθηματική πρόοδο ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο Ελληνικής επικράτειας. Διάβασε παρακάτω τι είπε ο Μπουτάρης στην Άγκυρα να φρίξεις (πάρε πρώτα ένα ηρεμιστικό καλού κακού…). Ας είναι καλά αυτοί που τον ψήφισαν και κυρίως όλοι αυτοί που δεν θα τον ψήφιζαν αλλά προτίμησαν την ημέρα των εκλογών, αδιαφορώντας παντελώς για τις συνέπειες, να πάνε για καφέ στην παραλία…

ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ: ΕΙΜΑΙ ΑΔΕΛΦΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ

«Σημαντικά μνημεία της Οθωμανικής περιόδου θα αναβαθμιστούν και θα αναδειχθούν στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μπουτάρης κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Άγκυρα.

Ο Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης βρέθηκε στην τουρκική πρωτεύουσα στο πλαίσιο του «Ελληνοτουρκικού Φόρουμ Τουρισμού» και είχε συναντήσεις με τον Τούρκο υπουργό πολιτισμού και τουρισμού και άλλους αξιωματούχους και παράγοντες του τουρισμού.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά τις συναντήσεις αυτές, ο κ. Μπουτάρης τόνισε ότι «η Θεσσαλονίκη έχει ένα μεγάλο πρόγραμμα αναδόμησης της πλατείας Ελευθερίας, απ' όπου ξεκίνησε το κίνημα των Νεοτούρκων, καθώς και το Μέγαρο, όπου έμεινε εξόριστος ο Σουλτάνος Αμπντουλχαμίτ ο Β΄, καθώς και άλλα οθωμανικά μνημεία. Για οποιασδήποτε εργασία στα μνημεία αυτά πρέπει να δοθεί άδεια από την αρχαιολογική υπηρεσία».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη λειτουργία τεμένους στην Αθήνα, ο κ. Μπουτάρης εξήγησε ότι αυτό είναι θέμα που αφορά την κυβέρνηση, αλλά προσέθεσε ότι «αυτό που γνωρίζω εγώ είναι ότι για το τέμενος στην Αθήνα έχει ληφθεί απόφαση».

Τέλος απαντώντας σε ερωτήσεις για το αν μπορούν να επαναλειτουργήσουν ως τόποι λατρείας ιστορικά τεμένη στην Θεσσαλονίκη, δεν απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο.

Με την ευκαιρία της συνάντησής του με τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Ομέρ Τσελίκ, ο δήμαρχος, για τον οποίο ο τουρκικός τύπος επεσήμανε τις κόκκινες κάλτσες του, το σκουλαρίκι και τα τατουάζ του, είπε ότι είναι ειλικρινής φίλος της Τουρκίας. «Θεωρώ τον εαυτό μου αδελφό με τους Τούρκους και εταίρο με τους Ευρωπαίους», είπε.

Ο Τούρκος υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού ευχαρίστησε το δήμαρχο «για την ευαισθησία που δείχνει για τα τουρκικά και οθωμανικά μνημεία» στη Θεσσαλονίκη και τόνισε τη σημασία που έχει πόλη για τη σύγχρονη τουρκική ιστορία.

«Τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και ο αξιότιμος Δήμαρχος στήριξαν με κάθε τρόπο το σχέδιο για την ανακαίνιση του σπιτιού του Κεμάλ Ατατούρκ», είπε και ευχαρίστησε την ελληνική Κυβέρνηση, το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού και το ελληνικό υπουργείο Τουρισμού και το Δήμο Θεσσαλονίκης για το ενδιαφέρον που επέδειξαν.

Τέλος ο κ. Τσελίκ δήλωσε ότι το σπίτι του Ατατούρκ στην Θεσσαλονίκη έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί υπογραμμίζει την κοινή πολιτιστική κληρονομιά των δύο χωρών, ζήτησε δε από το Δήμαρχο να δοθεί η ονομασία «Γκαζί Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ» στην πλατεία που βρίσκεται κοντά στο σπίτι του Ατατούρκ.

Πηγή: enikos.gr
Πρώτη καταχώρηση: 01/03/2013 - 18:29

Τόλης Β

Ανώνυμος 2 Μαρτίου 2013 στις 10:50:00 μ.μ. EET  

αγαπητοί φίλοι καλησπέρα,
γράφετε τούρκοι στην Καβάλα.
Ενώ ΗΔΗ τους έχουμε στην εκμετάλλευση Ελληνικών τουριστικών περιοχών (ίδε τελευταία το μικρολίμανο, που ξανάγινε τουρκολίμανο ή το ξενοδ. Μακεδονία Pallace στη Θεσ/κη που πάει για "δωράκι" σε τούρκο επιχ/τια!!), αλλά και ΑΛΛΟΥ!
συνεπώς τι λέμε;; για την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ της Χαλκιδικής με την εξόρυξη χρυσού και το "δωράκι" έκτασάρας με ΧΑΛΚΟ!! στους καναδούς μίλησε κανείς;;;
Μας έφεραν στη μαύρη ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ, που θέλουν να φτάσεις να λες: για τα παιδιά που έφερα στον κόσμο και δε μου φταίνε σε τίποτα και ΟΠΟΙΟΣ διάολος θέλει ας είναι!!!
ΔΥΣΤΥΧΩΣ αυτή είναι η πραγματικότητα! Οι απανταχού ΛΕΣΧΕΣ, στις οποίες είναι μέλη και οι δικοί μας ξέρουν καλά τι κάνουν (δεν μιλάω για χαρτοπαιχτικές)
εμείς Ο ΛΑΟΣ! τι θα ΚΑΝΟΥΜΕ;;;

Γιάννης

Ανώνυμος 3 Μαρτίου 2013 στις 2:28:00 μ.μ. EET  

μα τι θέλει η αλεπού στο παζάρι ;;;;;;


GEODETIS

Ανώνυμος 3 Μαρτίου 2013 στις 7:50:00 μ.μ. EET  

GEODETIS, επί τη ευκαιρία της λαογραφικής προσεγγίσεως του θέματος μέσω της κυρα-Μάρως, ας θυμηθούμε άλλη μια παροιμία του θυμόσοφου λαού μας που συνδυάζεται άψογα με την αναστύλωση και του «τέταρτου» μεντρεσέ, μέσω του οποίου η Καβάλα θα αποκτήσει στα μάτια των Τούρκων καθεστώς ιερής πόλης: «H πονηρή αλεπού απ' τα τέσσερα πιάνεται»…

Τόλης Β

Alexandros 4 Μαρτίου 2013 στις 12:07:00 μ.μ. EET  

Δεν είναι μόνον το ενδιαφέρον για την Καβαλα, είναι το ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη, το ενδιαφέρον για τα Γιάννενα, πριν κάμποσο καιρό είχα διαβάσει πως κάποιος ήθελε να πάει στα Γιάννενα να προσκυνήσει επειδή εκεί έμεναν οι Πρόγονοι του και σιγά σιγά το ενδιαφέρον the επεκταθεί και σε άλλες πόλεις της Βορειου Ελλάδος. Οι Τούρκοι έρχονται πλέον ως κατακτητές όχι με τα όπλα, αλλα με τη δήθεν Ισλαμική πολιτισμική κληρονομιά αξιώνοντας δικαιώματα δήθεν προηγουμενων κατοίκων των περιοχών, αγνοώντας το γεγονός πως αυτοί οι πληθυσμοί δεν ήταν γηγενείς, αλλα κατακτητές! Αντί να διεκδικούμε εμείς τέτοια δικαιώματα των γηγενών πληθυσμών της Μικράς Ασίας και αποζημιώσεις και επιστροφή περιουσιων, των όντως γηγενών και κατακτημένων Κωνσταντινουπολιτών και Ιμβρίων και Τενεδίων, οι οποιοι δεν είχαν συμπεριληφθεί στην ανταλλαγή των πληθυσμών, γίνεται το αντίθετο, με την γνωστη Τουρκικη πρακτική της διαστρέβλωσης της ιστορίας!
το μεγάλο πρόβλημα βεβαια είναι πως βρίσκουν εσωτερικούς συμμαχους, λόγω της κρίσης και λόγω της εξαθλίωσης, πολλοί θα ήταν πρόθυμοι να ξεπουλήσουν τα πάντα για μερικά φράγκα, ένας από αυτούς είναι ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης για παράδειγμα, αλλα είναι και άλλοι!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP