Αιέν Υψικρατείν: Δεκαπέντε χρόνια μετά...
Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011
Επειδή, μέρες που είναι, μερικές επέτειοι είναι καλό να μην ξεχνιούνται - από κανέναν: Στις 8 Οκτωβρίου 1996, ανοιχτά της Χίου, έλαβε χώρα σκληρή αερομαχία μεταξύ αεροσκαφών της Τουρκικής Αεροπορίας και Ελλήνων αναχαιτιστών. Η απόπειρα κατάρριψης ελληνικού μαχητικού Μ2000 EGM από τον κυβερνήτη του τουρκικού F-16, Nαίλ Ερντογάν, προκάλεσε την άμεση αντίδραση του έμπειρου Έλληνα χειριστή. Το αποτέλεσμα;
-Δηλώσεις και πλάνα του διασωθέντος πιλότου Οσμάν Τσιτσεκλί απο το νοσοκομείο της Χίου.-
Ας σημειωθεί ότι το περιστατικό ακολούθησε η εκκωφαντική απουσία των γνωστών τουρκικών λεονταρισμών, οι οποίοι αντικαταστάθηκαν από "επίθεση φιλίας" του τότε πρωθυπουργού Ερμπακάν.
30 σχόλια:
Ας μη μιλάμε για επετείους, γιατί υπάρχουν πολύ σημαντικότερες μαύρες "επέτειοι" σε βάρος μας. Καμία κατάρριψη, σκόπιμη ή μη, δεν ξεπλένει τη ντροπή των Ιμίων και όχι μόνο...
Ν' αγιάσει το χέρι του ζαχαροχέρη!!!
To να δίνεις τη ζωή σου για να υπερασπιστείς την πατρίδα σου, δεν είναι ντροπή, είναι τιμή!
@10 Οκτωβρίου 2011 9:18:00 μ.μ. GMT+03:00
Τότε τρέξε να προλάβεις!
@ 10 Οκτωβρίου 2011 10:08:00 μ.μ. GMT+03:00
Εσένα σε κόβω να την κάνεις στο εξωτερικό ή να φοράς κουκούλα. Ο "ρεαλισμός" σου δε σου αφήνει άλλα περιθώρια.
Περιέργως η ψημένη τέρκεϊ μιλάει πολύ καλά εγκλέζικα...
11 Οκτωβρίου 2011 12:24:00 π.μ. GMT+03:00
Όσο βάρος έχει ο λόγος μου άλλο τόσο έχει ο δικός σου ανώνυμε "ήρωα".
Είχε εγκαύματα στο πρόσωπο και στα χέρια, όχι στην πλάτη ή στο πίσω μέρος του κεφαλιού. Η τροφοδοσία καυσίμου είναι εμπρός στο πιλοτήριο;;;
@10-10 4:20
Μη στὲκεσαι στην επὲτειο,αλλὰ στην σημασὶα του συμβὰντος καθεαυτοὺ.
Εὰν εὶχαμε ηγεσὶες αντὰξιες των χειριστὼν μας,θα εορτὰζαμε διαφορετικὲς επετεὶους.
@10-10 10:08
Πὰντως,το να σκοτωθεὶ κὰποιος για σὲνα,θα ὴταν βλακεὶα.
@Αχέροντα
Βλακεία είναι να σκοτωθεί κανείς γενικώς. Είναι θέμα κοσμοθεωρίας το να θεωρείς ύψιστο αγαθό, αντί για τη ζωή, τα παράσημα στα μαξιλαράκια.
@ Ανώνυμο 12.54:
"Όποιος δεν έχει βρει κάτι για το οποίο θα πέθαινε, δεν δικαιούται να ζει".
(If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live).
Martin Luther King, Jr., speech, Detroit, Michigan, June 23, 1963
Μπράβο Οδυσσέα, πληρωμένη απάντηση.
@Ανώνυμος, 11 Οκτωβρίου 2011 12:54:00 μ.μ
Ο Δραγούμης τό'χει πει καλύτερα απ'αυτό που θά'γραφα εγώ:
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».
Μην μετατρέπεις το φόβο σου σε ιδεαλισμό
Αφού πιάσαμε τα γνωμικά, επιτρέψτε μου να προσθέσω κι εγώ ένα:
Ο σκοπός του πολέμου δεν είναι να πεθάνεις για την πατρίδα σου, αλλά να κάνεις το άλλο καθίκι να πεθάνει για τη δική του.
George S. Patton
Διαβάστε και τον 20-1, είναι διαφωτιστικός. Κοντολογίς, όταν πολεμάς για τη ζωή σου, πολεμάς και για την πατρίδα. Πατρίδα χωρίς ζωντανούς, είναι απλά ένα ιδεολόγημα.
@12:54
Για την κοσμοθεωρὶα,σου απὰντησαν ἂλλοι,που με κὰλυψαν.
Θα πρὲπει,ωστὸσο,να σου διευκρινὴσω ὂτι δεν επιλὲγω ως κοσμοθεωρὶα τον θὰνατο,αλλὰ την ζωὴ,την οποὶα,επειδὴ ακριβὼς θεωρὼ πολὺτιμη,θὲλω να εὶμαι σε θὲση να την προστατὲψω,ειδικὰ ἂν πρὸκειται για την ζωὴ του παιδιοὺ μου.Αν τὼρα,η υπερὰσπιση της ζωὴς της δικὴς μου απαιτὴσει την απὼλεια της ζωὴς του εχθροὺ μου,που εισβὰλει και μου επιτὶθεται,ἒ,λοιπὸν,δεν ἒχω κανὲνα δὶλημμα.
Κλεὶνοντας,χωρις να παριστὰνω τον υπερὰνω,σου παραθὲτω μὶα απλὴ αλὴθεια,υπὸ τὺπον γνωμικοὺ:
Οι γενναὶοι, πεθαὶνουν κὰποια μὲρα.
Οι δειλοὶ,πεθαὶνουν κὰθε μὲρα.
Ρε παιδιά, εγώ είχα ρωτήσει πριν 2 χρόνια έναν συνταξιούχο μηχανικό της ΠΑ για το περιστατικό αυτό με τον magic, και μου είχε πει κατηγορηματικά ότι ποτέ δεν συνέβη, ότι έπεσε μόνος του ο Τούρκος.
Τι ισχύει τελικά?
Φιλικά,
Advo
@ Advo
η επίσημη εκδοχή μιλάει για βλάβη του τουρκικού αεροσκάφους
Όσο για αυτό που σου απάντησε ο (φίλος σου;) αυνταξιούχος μηχανικός της ΠΑ, υπάρχουν οι εξής πιθανότητες:
α) μετέφερε την επίσημη εκδοχή, γιατί αυτήν ξέρει
β) μετέφερε την επίσημη εκδοχή, επειδή δεν ήθελε/μπορούσε να πει κάτι άλλο
@ 11 Οκτωβρίου 2011 8:47:00 π.μ. GMT+03:00
'...Όσο βάρος έχει ο λόγος μου άλλο τόσο έχει ο δικός σου ανώνυμε "ήρωα"...'
Δεν είναι θέμα βάρους, είναι θέμα αξιοπρέπειας, την οποία μάλλον δεν έχεις. Αλλά αν θες να συγκρίνουμε "βάρη", δε σε παίρνει:
'...μητρός τε καὶ πατρὸς καὶ τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρὶς καὶ σεμνότερον καὶ ἁγιώτερον [51b] καὶ ἐν μείζονι μοίρᾳ καὶ παρὰ θεοῖς καὶ παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι, καὶ σέβεσθαι δεῖ καὶ μᾶλλον ὑπείκειν καὶ θωπεύειν πατρίδα χαλεπαίνουσαν ἢ πατέρα, καὶ ἢ πείθειν ἢ ποιεῖν ἃ ἂν κελεύῃ, καὶ πάσχειν ἐάν τι προστάττῃ παθεῖν ἡσυχίαν ἄγοντα, ἐάντε τύπτεσθαι ἐάντε δεῖσθαι, ἐάντε εἰς πόλεμον ἄγῃ τρωθησόμενον ἢ ἀποθανούμενον, ποιητέον ταῦτα, καὶ τὸ δίκαιον οὕτως ἔχει, καὶ οὐχὶ ὑπεικτέον οὐδὲ ἀναχωρητέον οὐδὲ λειπτέον τὴν τάξιν, ἀλλὰ καὶ ἐν πολέμῳ καὶ ἐν δικαστηρίῳ καὶ πανταχοῦ ποιητέον ἃ ἂν κελεύῃ ἡ [51c] πόλις καὶ ἡ πατρίς, ἢ πείθειν αὐτὴν ᾗ τὸ δίκαιον πέφυκε· βιάζεσθαι δὲ οὐχ ὅσιον οὔτε μητέρα οὔτε πατέρα, πολὺ δὲ τούτων ἔτι ἧττον τὴν πατρίδα;” τί φήσομεν
πρὸς ταῦτα, ὦ Κρίτων; ἀληθῆ λέγειν τοὺς νόμους ἢ οὔ;...'
Πλάτων: Κρίτων, 51β.
Γκεγκε;
Βέβαια ικανό σε έχω να την πεις και στον Σωκράτη και στον Πλάτωνα.
11 Οκτωβρίου 2011 7:35:00 μ.μ. GMT+03:00
Έχεις δίκιο, ζούμε στην αρχαία Ελλάδα, επομένως τα γραπτά του Πλάτωνα και του Σωκράτη είναι νόμος και πρέπει να εφαρμόζονται αυτολεξεί. Έχεις την έκδοση του Λιακόπουλου, υποθέτω. Πες τίποτα δικό σου, αντί να μηρυκάζεις τα ίδια. Και για την αξιοπρέπεια που αναφέρεις, εγώ δεν έχω, εσένα που σου περισσεύει ούτε ένα ψευδώνυμο δε βάζεις.
Το ψευδώνυμο σε χαλάει ή η έλλειψη επιχειρημάτων σου;
Πρὸς ταῦτα, ὦ Ἀνώνυμε; ἀληθῆ λέγειν τοὺς νόμους ἢ οὔ;
@11 Οκτωβρίου 2011 11:54:00 μ.μ. GMT+03:00
Το ότι η ανθρώπινη ζωή είναι το μεγαλύτερο αγαθό είναι ΑΞΙΩΜΑ, δεν είναι συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει κανείς με λογική επιχειρηματολογία. Όποιος δεν το δέχεται, δικαίωμά του. Μου ζητάς να επιχειρηματολογήσω λοιπόν, ενώ κάνεις συνεχώς επίκληση στην αυθεντία. Η επίκληση στην αυθεντία δεν είναι επιχείρημα. Επειδή κάτι το είπε ο Πλάτωνας, δε σημαίνει ότι είναι και ορθό, ακόμα κι αν το είπε μια προσωπικότητα αυτού του βεληνεκούς. Συνεννοούμαστε;
"Η επίκληση στην αυθεντία δεν είναι επιχείρημα", αλλά το ότι "η ανθρώπινη ζωή είναι το μεγαλύτερο αγαθό είναι ΑΞΙΩΜΑ". (Με κεφαλαία).
Επιχειρηματολογία και αντίληψη περί λογικής επιπέδου νηπιαγωγείου. Εξηγεί και την πολιτική θέση, άλλωστε.
Κι όμως,κάνεις λάθος κ το λέω εντελώς φιλικα.Η ανθρώπινη ζωή δεν είναι το υπέρτατο αγαθό.Όλα τα δυτικά κράτη αναγνωρίζουν ως υπέρτατο αγαθό την προστασία της ανθρώπινης αξίας,που αποτελείται από το αγαθό της ζωής και το αγαθό της αξιοπρέπειας,τα οποία είναι απόλυτα και ισάξια.Με απλά λόγια,το να στερηθεί κάποιος την ζωή του είναι εξίσου απεχθές με το να στερηθεί την τιμή,την αξιοπρέπεια,την προσωπικότητα του.Η άτιμαση του ανθρώπου είναι δολοφονία της ανθρώπινης αξίας,όπως εξίσου η δολοφονία του ανθρώπου είναι άτιμαση της ανθρώπινης αξίας.Είναι αλληλένδετα τα δύο,ζωή και αξιοπρέπεια.
Φιλικα,
Advo
@1843
Αξίωμα=επιχείρημα; Αυτό εννοείς; Κάνεις ΛΑΘΟΣ (με κεφαλαία) και σου συνιστώ να ανοίξεις κανένα βιβλίο. Την πολιτική θέση από πού τη συμπέρανες και ποια είναι ακριβώς;
Αν η δική μου αντίληψη πηγαίνει στο νηπιαγωγείο, η δική σου δεν έχει γεννηθεί ακόμη.
@Advo
Ορθόν, αλλά το δεύτερο (αξιοπρέπεια) χωρίς το πρώτο (ζωή), είναι κενό νοήματος.
Ευχαριστώ για τη σύσταση, αλλά προερχόμενη από κάποιον με τη λογική σύγχυση που διατυπώθηκε μερικά μηνύματα παραπάνω, ας μου επιτραπεί να την αγνοήσω.
Τώρα, την πολιτική θέση δε χρειάστηκε να τη συναγάγω από κάπου. Δηλώθηκε ρητά: "Βλακεία είναι να σκοτωθεί κανείς γενικώς. Είναι θέμα κοσμοθεωρίας το να θεωρείς ύψιστο αγαθό, αντί για τη ζωή, τα παράσημα στα μαξιλαράκια." Καλόν είναι όταν τις διατυπώνουμε να το καταλαβαίνουμε κι όλας.
Άμα τα κεφαλαία γράμματα ήταν κι ισχυρά επιχειρήματα...
Εδώ 11 Οκτωβρίου 2011 12:24:00 π.μ. GMT+03:00
Επαναλαμβάνω την ερώτηση του Σωκράτη προς τον Κρίτωνα:
Πρὸς ταῦτα, ὦ Ἀνώνυμε; ἀληθῆ λέγειν τοὺς νόμους ἢ οὔ;
Έχεις απάντηση; Διάβασε όλο το απόσπασμα και θα καταλάβεις(;). Σου εξηγεί γιατί η τήρηση των νόμων είναι υποχρέωση κάθε ελεύθερου ανθρώπου. Ο Σωκράτης έδωσε την ζωή του γι αυτό, εσύ να υποθέσω ότι θα την έκανες όταν οι μαθητές σου (λέμε τώρα) δωροδωκούσαν τους δεσμοφύλακες προκειμένου να σωθείς, έεε να είσαι πιστός στο ΑΞΙΩΜΑ σου ήθελα να πω. Ο Σωκράτης (μέσω του Πλάτωνος) δεν είναι αυθεντία, είναι ο πατέρας της διαλεκτικής.Το να τον αποκαλείς "αυθεντία" είναι αστείο. Ειδικά όταν έδωσε την ζωή του για να στηρίξει τα λόγια που παρέθεσα παραπάνω. Μεγαλύτερο επιχείρημα από αυτό δε θα βρεις όσο και να ψάξεις.
ΥΓ Και ο Doctor King κανένας αιμοδιψής φασίστας θα είναι κατά τη γνώμη σου, σωστά;
@12 Οκτωβρίου 2011 9:30:00 μ.μ. GMT+03:00
Η ανάρτησή σου τα λέει όλα. Απλά δε γνωρίζεις το περιεχόμενο των λέξεων. Σε αυτό το σουφλέ τι να απαντήσει κανείς...
Αναφορά σε "σουφλέ" από κάποιον που έγραψε αυτό:
"Το ότι η ανθρώπινη ζωή είναι το μεγαλύτερο αγαθό είναι ΑΞΙΩΜΑ, δεν είναι συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει κανείς με λογική επιχειρηματολογία. Όποιος δεν το δέχεται, δικαίωμά του. Μου ζητάς να επιχειρηματολογήσω λοιπόν, ενώ κάνεις συνεχώς επίκληση στην αυθεντία. Η επίκληση στην αυθεντία δεν είναι επιχείρημα. "
;!
Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί...
ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ:http://www.youtube.com/watch?v=KzpRh6-OS0I
Δημοσίευση σχολίου