Αιέν Υψικρατείν: Δεκαπέντε χρόνια μετά...

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

Επειδή, μέρες που είναι, μερικές επέτειοι είναι καλό να μην ξεχνιούνται - από κανέναν: Στις 8 Οκτωβρίου 1996, ανοιχτά της Χίου, έλαβε χώρα σκληρή αερομαχία μεταξύ αεροσκαφών της Τουρκικής Αεροπορίας και Ελλήνων αναχαιτιστών. Η απόπειρα κατάρριψης ελληνικού μαχητικού Μ2000 EGM από τον κυβερνήτη του τουρκικού F-16, Nαίλ Ερντογάν, προκάλεσε την άμεση αντίδραση του έμπειρου Έλληνα χειριστή. Το αποτέλεσμα;

-Δηλώσεις και πλάνα του διασωθέντος πιλότου Οσμάν Τσιτσεκλί απο το νοσοκομείο της Χίου.-



Ας σημειωθεί ότι το περιστατικό ακολούθησε η εκκωφαντική απουσία των γνωστών τουρκικών λεονταρισμών, οι οποίοι αντικαταστάθηκαν από "επίθεση φιλίας" του τότε πρωθυπουργού Ερμπακάν.

Περισσότερα για την αερομαχία και τα επακόλουθα της:

Αιέν Υψικρατείν : Χίος ,8 Οκτωβρίου 1996

30 σχόλια:

Ανώνυμος 10 Οκτωβρίου 2011 στις 4:20:00 μ.μ. EEST  

Ας μη μιλάμε για επετείους, γιατί υπάρχουν πολύ σημαντικότερες μαύρες "επέτειοι" σε βάρος μας. Καμία κατάρριψη, σκόπιμη ή μη, δεν ξεπλένει τη ντροπή των Ιμίων και όχι μόνο...

Ανώνυμος 10 Οκτωβρίου 2011 στις 7:14:00 μ.μ. EEST  

Ν' αγιάσει το χέρι του ζαχαροχέρη!!!

Ανώνυμος 10 Οκτωβρίου 2011 στις 9:18:00 μ.μ. EEST  

To να δίνεις τη ζωή σου για να υπερασπιστείς την πατρίδα σου, δεν είναι ντροπή, είναι τιμή!

Ανώνυμος 10 Οκτωβρίου 2011 στις 10:08:00 μ.μ. EEST  

@10 Οκτωβρίου 2011 9:18:00 μ.μ. GMT+03:00

Τότε τρέξε να προλάβεις!

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 12:24:00 π.μ. EEST  

@ 10 Οκτωβρίου 2011 10:08:00 μ.μ. GMT+03:00

Εσένα σε κόβω να την κάνεις στο εξωτερικό ή να φοράς κουκούλα. Ο "ρεαλισμός" σου δε σου αφήνει άλλα περιθώρια.

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 2:34:00 π.μ. EEST  

Περιέργως η ψημένη τέρκεϊ μιλάει πολύ καλά εγκλέζικα...

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 8:47:00 π.μ. EEST  

11 Οκτωβρίου 2011 12:24:00 π.μ. GMT+03:00

Όσο βάρος έχει ο λόγος μου άλλο τόσο έχει ο δικός σου ανώνυμε "ήρωα".

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 8:54:00 π.μ. EEST  

Είχε εγκαύματα στο πρόσωπο και στα χέρια, όχι στην πλάτη ή στο πίσω μέρος του κεφαλιού. Η τροφοδοσία καυσίμου είναι εμπρός στο πιλοτήριο;;;

ΑΧΕΡΩΝ 11 Οκτωβρίου 2011 στις 11:57:00 π.μ. EEST  

@10-10 4:20
Μη στὲκεσαι στην επὲτειο,αλλὰ στην σημασὶα του συμβὰντος καθεαυτοὺ.
Εὰν εὶχαμε ηγεσὶες αντὰξιες των χειριστὼν μας,θα εορτὰζαμε διαφορετικὲς επετεὶους.

ΑΧΕΡΩΝ 11 Οκτωβρίου 2011 στις 12:01:00 μ.μ. EEST  

@10-10 10:08
Πὰντως,το να σκοτωθεὶ κὰποιος για σὲνα,θα ὴταν βλακεὶα.

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 12:54:00 μ.μ. EEST  

@Αχέροντα

Βλακεία είναι να σκοτωθεί κανείς γενικώς. Είναι θέμα κοσμοθεωρίας το να θεωρείς ύψιστο αγαθό, αντί για τη ζωή, τα παράσημα στα μαξιλαράκια.

Οδυσσέας 11 Οκτωβρίου 2011 στις 1:15:00 μ.μ. EEST  

@ Ανώνυμο 12.54:
"Όποιος δεν έχει βρει κάτι για το οποίο θα πέθαινε, δεν δικαιούται να ζει".
(If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live).

Martin Luther King, Jr., speech, Detroit, Michigan, June 23, 1963

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 1:52:00 μ.μ. EEST  

Μπράβο Οδυσσέα, πληρωμένη απάντηση.

Αποστόλης 11 Οκτωβρίου 2011 στις 2:57:00 μ.μ. EEST  

@Ανώνυμος, 11 Οκτωβρίου 2011 12:54:00 μ.μ
Ο Δραγούμης τό'χει πει καλύτερα απ'αυτό που θά'γραφα εγώ:
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Μην μετατρέπεις το φόβο σου σε ιδεαλισμό

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 3:26:00 μ.μ. EEST  

Αφού πιάσαμε τα γνωμικά, επιτρέψτε μου να προσθέσω κι εγώ ένα:

Ο σκοπός του πολέμου δεν είναι να πεθάνεις για την πατρίδα σου, αλλά να κάνεις το άλλο καθίκι να πεθάνει για τη δική του.
George S. Patton

Διαβάστε και τον 20-1, είναι διαφωτιστικός. Κοντολογίς, όταν πολεμάς για τη ζωή σου, πολεμάς και για την πατρίδα. Πατρίδα χωρίς ζωντανούς, είναι απλά ένα ιδεολόγημα.

ΑΧΕΡΩΝ 11 Οκτωβρίου 2011 στις 3:44:00 μ.μ. EEST  

@12:54
Για την κοσμοθεωρὶα,σου απὰντησαν ἂλλοι,που με κὰλυψαν.
Θα πρὲπει,ωστὸσο,να σου διευκρινὴσω ὂτι δεν επιλὲγω ως κοσμοθεωρὶα τον θὰνατο,αλλὰ την ζωὴ,την οποὶα,επειδὴ ακριβὼς θεωρὼ πολὺτιμη,θὲλω να εὶμαι σε θὲση να την προστατὲψω,ειδικὰ ἂν πρὸκειται για την ζωὴ του παιδιοὺ μου.Αν τὼρα,η υπερὰσπιση της ζωὴς της δικὴς μου απαιτὴσει την απὼλεια της ζωὴς του εχθροὺ μου,που εισβὰλει και μου επιτὶθεται,ἒ,λοιπὸν,δεν ἒχω κανὲνα δὶλημμα.
Κλεὶνοντας,χωρις να παριστὰνω τον υπερὰνω,σου παραθὲτω μὶα απλὴ αλὴθεια,υπὸ τὺπον γνωμικοὺ:

Οι γενναὶοι, πεθαὶνουν κὰποια μὲρα.
Οι δειλοὶ,πεθαὶνουν κὰθε μὲρα.

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 3:56:00 μ.μ. EEST  

Ρε παιδιά, εγώ είχα ρωτήσει πριν 2 χρόνια έναν συνταξιούχο μηχανικό της ΠΑ για το περιστατικό αυτό με τον magic, και μου είχε πει κατηγορηματικά ότι ποτέ δεν συνέβη, ότι έπεσε μόνος του ο Τούρκος.
Τι ισχύει τελικά?
Φιλικά,
Advo

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 5:52:00 μ.μ. EEST  

@ Advo

η επίσημη εκδοχή μιλάει για βλάβη του τουρκικού αεροσκάφους

Όσο για αυτό που σου απάντησε ο (φίλος σου;) αυνταξιούχος μηχανικός της ΠΑ, υπάρχουν οι εξής πιθανότητες:
α) μετέφερε την επίσημη εκδοχή, γιατί αυτήν ξέρει
β) μετέφερε την επίσημη εκδοχή, επειδή δεν ήθελε/μπορούσε να πει κάτι άλλο

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 7:35:00 μ.μ. EEST  

@ 11 Οκτωβρίου 2011 8:47:00 π.μ. GMT+03:00

'...Όσο βάρος έχει ο λόγος μου άλλο τόσο έχει ο δικός σου ανώνυμε "ήρωα"...'

Δεν είναι θέμα βάρους, είναι θέμα αξιοπρέπειας, την οποία μάλλον δεν έχεις. Αλλά αν θες να συγκρίνουμε "βάρη", δε σε παίρνει:

'...μητρός τε καὶ πατρὸς καὶ τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρὶς καὶ σεμνότερον καὶ ἁγιώτερον [51b] καὶ ἐν μείζονι μοίρᾳ καὶ παρὰ θεοῖς καὶ παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι, καὶ σέβεσθαι δεῖ καὶ μᾶλλον ὑπείκειν καὶ θωπεύειν πατρίδα χαλεπαίνουσαν ἢ πατέρα, καὶ ἢ πείθειν ἢ ποιεῖν ἃ ἂν κελεύῃ, καὶ πάσχειν ἐάν τι προστάττῃ παθεῖν ἡσυχίαν ἄγοντα, ἐάντε τύπτεσθαι ἐάντε δεῖσθαι, ἐάντε εἰς πόλεμον ἄγῃ τρωθησόμενον ἢ ἀποθανούμενον, ποιητέον ταῦτα, καὶ τὸ δίκαιον οὕτως ἔχει, καὶ οὐχὶ ὑπεικτέον οὐδὲ ἀναχωρητέον οὐδὲ λειπτέον τὴν τάξιν, ἀλλὰ καὶ ἐν πολέμῳ καὶ ἐν δικαστηρίῳ καὶ πανταχοῦ ποιητέον ἃ ἂν κελεύῃ ἡ [51c] πόλις καὶ ἡ πατρίς, ἢ πείθειν αὐτὴν ᾗ τὸ δίκαιον πέφυκε· βιάζεσθαι δὲ οὐχ ὅσιον οὔτε μητέρα οὔτε πατέρα, πολὺ δὲ τούτων ἔτι ἧττον τὴν πατρίδα;” τί φήσομεν
πρὸς ταῦτα, ὦ Κρίτων; ἀληθῆ λέγειν τοὺς νόμους ἢ οὔ;...'

Πλάτων: Κρίτων, 51β.



Γκεγκε;

Βέβαια ικανό σε έχω να την πεις και στον Σωκράτη και στον Πλάτωνα.

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 8:35:00 μ.μ. EEST  

11 Οκτωβρίου 2011 7:35:00 μ.μ. GMT+03:00

Έχεις δίκιο, ζούμε στην αρχαία Ελλάδα, επομένως τα γραπτά του Πλάτωνα και του Σωκράτη είναι νόμος και πρέπει να εφαρμόζονται αυτολεξεί. Έχεις την έκδοση του Λιακόπουλου, υποθέτω. Πες τίποτα δικό σου, αντί να μηρυκάζεις τα ίδια. Και για την αξιοπρέπεια που αναφέρεις, εγώ δεν έχω, εσένα που σου περισσεύει ούτε ένα ψευδώνυμο δε βάζεις.

Ανώνυμος 11 Οκτωβρίου 2011 στις 11:54:00 μ.μ. EEST  

Το ψευδώνυμο σε χαλάει ή η έλλειψη επιχειρημάτων σου;

Πρὸς ταῦτα, ὦ Ἀνώνυμε; ἀληθῆ λέγειν τοὺς νόμους ἢ οὔ;

Ανώνυμος 12 Οκτωβρίου 2011 στις 11:21:00 π.μ. EEST  

@11 Οκτωβρίου 2011 11:54:00 μ.μ. GMT+03:00

Το ότι η ανθρώπινη ζωή είναι το μεγαλύτερο αγαθό είναι ΑΞΙΩΜΑ, δεν είναι συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει κανείς με λογική επιχειρηματολογία. Όποιος δεν το δέχεται, δικαίωμά του. Μου ζητάς να επιχειρηματολογήσω λοιπόν, ενώ κάνεις συνεχώς επίκληση στην αυθεντία. Η επίκληση στην αυθεντία δεν είναι επιχείρημα. Επειδή κάτι το είπε ο Πλάτωνας, δε σημαίνει ότι είναι και ορθό, ακόμα κι αν το είπε μια προσωπικότητα αυτού του βεληνεκούς. Συνεννοούμαστε;

1843 12 Οκτωβρίου 2011 στις 1:51:00 μ.μ. EEST  

"Η επίκληση στην αυθεντία δεν είναι επιχείρημα", αλλά το ότι "η ανθρώπινη ζωή είναι το μεγαλύτερο αγαθό είναι ΑΞΙΩΜΑ". (Με κεφαλαία).

Επιχειρηματολογία και αντίληψη περί λογικής επιπέδου νηπιαγωγείου. Εξηγεί και την πολιτική θέση, άλλωστε.

Ανώνυμος 12 Οκτωβρίου 2011 στις 4:03:00 μ.μ. EEST  

Κι όμως,κάνεις λάθος κ το λέω εντελώς φιλικα.Η ανθρώπινη ζωή δεν είναι το υπέρτατο αγαθό.Όλα τα δυτικά κράτη αναγνωρίζουν ως υπέρτατο αγαθό την προστασία της ανθρώπινης αξίας,που αποτελείται από το αγαθό της ζωής και το αγαθό της αξιοπρέπειας,τα οποία είναι απόλυτα και ισάξια.Με απλά λόγια,το να στερηθεί κάποιος την ζωή του είναι εξίσου απεχθές με το να στερηθεί την τιμή,την αξιοπρέπεια,την προσωπικότητα του.Η άτιμαση του ανθρώπου είναι δολοφονία της ανθρώπινης αξίας,όπως εξίσου η δολοφονία του ανθρώπου είναι άτιμαση της ανθρώπινης αξίας.Είναι αλληλένδετα τα δύο,ζωή και αξιοπρέπεια.
Φιλικα,
Advo

Ανώνυμος 12 Οκτωβρίου 2011 στις 6:23:00 μ.μ. EEST  

@1843

Αξίωμα=επιχείρημα; Αυτό εννοείς; Κάνεις ΛΑΘΟΣ (με κεφαλαία) και σου συνιστώ να ανοίξεις κανένα βιβλίο. Την πολιτική θέση από πού τη συμπέρανες και ποια είναι ακριβώς;
Αν η δική μου αντίληψη πηγαίνει στο νηπιαγωγείο, η δική σου δεν έχει γεννηθεί ακόμη.

@Advo

Ορθόν, αλλά το δεύτερο (αξιοπρέπεια) χωρίς το πρώτο (ζωή), είναι κενό νοήματος.

1843 12 Οκτωβρίου 2011 στις 8:21:00 μ.μ. EEST  

Ευχαριστώ για τη σύσταση, αλλά προερχόμενη από κάποιον με τη λογική σύγχυση που διατυπώθηκε μερικά μηνύματα παραπάνω, ας μου επιτραπεί να την αγνοήσω.

Τώρα, την πολιτική θέση δε χρειάστηκε να τη συναγάγω από κάπου. Δηλώθηκε ρητά: "Βλακεία είναι να σκοτωθεί κανείς γενικώς. Είναι θέμα κοσμοθεωρίας το να θεωρείς ύψιστο αγαθό, αντί για τη ζωή, τα παράσημα στα μαξιλαράκια." Καλόν είναι όταν τις διατυπώνουμε να το καταλαβαίνουμε κι όλας.

Άμα τα κεφαλαία γράμματα ήταν κι ισχυρά επιχειρήματα...

Ανώνυμος 12 Οκτωβρίου 2011 στις 9:30:00 μ.μ. EEST  

Εδώ 11 Οκτωβρίου 2011 12:24:00 π.μ. GMT+03:00

Επαναλαμβάνω την ερώτηση του Σωκράτη προς τον Κρίτωνα:

Πρὸς ταῦτα, ὦ Ἀνώνυμε; ἀληθῆ λέγειν τοὺς νόμους ἢ οὔ;

Έχεις απάντηση; Διάβασε όλο το απόσπασμα και θα καταλάβεις(;). Σου εξηγεί γιατί η τήρηση των νόμων είναι υποχρέωση κάθε ελεύθερου ανθρώπου. Ο Σωκράτης έδωσε την ζωή του γι αυτό, εσύ να υποθέσω ότι θα την έκανες όταν οι μαθητές σου (λέμε τώρα) δωροδωκούσαν τους δεσμοφύλακες προκειμένου να σωθείς, έεε να είσαι πιστός στο ΑΞΙΩΜΑ σου ήθελα να πω. Ο Σωκράτης (μέσω του Πλάτωνος) δεν είναι αυθεντία, είναι ο πατέρας της διαλεκτικής.Το να τον αποκαλείς "αυθεντία" είναι αστείο. Ειδικά όταν έδωσε την ζωή του για να στηρίξει τα λόγια που παρέθεσα παραπάνω. Μεγαλύτερο επιχείρημα από αυτό δε θα βρεις όσο και να ψάξεις.

ΥΓ Και ο Doctor King κανένας αιμοδιψής φασίστας θα είναι κατά τη γνώμη σου, σωστά;

Ανώνυμος 12 Οκτωβρίου 2011 στις 11:26:00 μ.μ. EEST  

@12 Οκτωβρίου 2011 9:30:00 μ.μ. GMT+03:00

Η ανάρτησή σου τα λέει όλα. Απλά δε γνωρίζεις το περιεχόμενο των λέξεων. Σε αυτό το σουφλέ τι να απαντήσει κανείς...

1843 13 Οκτωβρίου 2011 στις 1:06:00 π.μ. EEST  

Αναφορά σε "σουφλέ" από κάποιον που έγραψε αυτό:

"Το ότι η ανθρώπινη ζωή είναι το μεγαλύτερο αγαθό είναι ΑΞΙΩΜΑ, δεν είναι συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει κανείς με λογική επιχειρηματολογία. Όποιος δεν το δέχεται, δικαίωμά του. Μου ζητάς να επιχειρηματολογήσω λοιπόν, ενώ κάνεις συνεχώς επίκληση στην αυθεντία. Η επίκληση στην αυθεντία δεν είναι επιχείρημα. "

;!

Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί...

Ανώνυμος 16 Οκτωβρίου 2011 στις 11:32:00 μ.μ. EEST  

ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ:http://www.youtube.com/watch?v=KzpRh6-OS0I

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP