Το ιστορικό χρέος και η οργή που τυφλώνει

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2011

Ας το πούμε εξ αρχής: τα σημερινά γεγονότα στη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσαν την αποχώρηση του Προέδρου της Δημοκρατίας και τη ματαίωση της στρατιωτικής παρέλασης, υπήρξαν ένα αίσχος, που θα βαραίνει για καιρό την κοινωνία της Θεσσαλονίκης.
Μοναδική φωτεινή εξαίρεση, τα πολιτικά τμήματα, με πρώτη τη ΛΕΦΕΔ, που επέμειναν στη διεξαγωγή της παρέλασης, και τελικά την πέτυχαν, κόντρα στη μειοψηφία που επιδίωξε τη ματαίωσή της.

Το κείμενο αυτό γράφεται με πλήρη επίγνωση, ότι πιθανόν να μην αρέσει σε κάποιους αναγνώστες. Ήδη από τα σχόλια στην προηγούμενη ανάρτηση έχουμε δει ότι μερικοί φίλοι επιδοκιμάζουν αυτό που συνέβη, ως αυθόρμητη λαϊκή αντίδραση στην κυβερνητική πολιτική. Θα το πούμε ευθέως, γιατί μερικές φορές πρέπει κανείς να πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα: όσοι επιδοκιμάζουν αυτό που συνέβη σήμερα σφάλλουν.

Όποιος νομίζει ότι οι παρελάσεις και οι επέτειοι είναι γιορτές, που μπορούμε να τις μετατρέπουμε σε διαδηλώσεις κατά το γούστο μας, έχει καταλάβει λάθος.
Οι παρελάσεις δεν είναι δικαίωμά μας. Είναι υποχρέωσή μας. Είναι μέρος της ιερής μας υποχρέωσης ως Ελλήνων να θυμόμαστε και να τιμουμε αυτούς που πολέμησαν και σκοτώθηκαν για να είμαστε εμείς ελεύθεροι. Όποιος θέλει να διαδηλώσει και να διαμαρτυρηθεί, έχει άλλες 363 μέρες να το κάνει. Στις 28 Οκτωβρίου τιμούμε τη μνήμη όσων πολέμησαν και σκοτώθηκαν για αυτήν την πατρίδα το 1940.

Ένα σημαντικό μέρος της παθογένειας της Ελλάδας τις τελευταίες δεκαετίες, και ίσως μια βασική αιτία για την κατάπτωσή της, είναι πως όλοι αισθανόμαστε πως έχουμε μόνο δικαιώματα και όχι και υποχρεώσεις. Ο δημόσιος υπάλληλος αισθάνεται πως έχει δικαίωμα να πληρώνεται, αλλά όχι και υποχρέωση να δουλεύει, ο ελεύθερος επαγγελματίας ότι έχει δικαίωμα να πληρώνεται αλλά όχι και υποχρέωση να κόβει αποδείξεις, κλπ. κλπ. Λοιπόν καλό είναι κάποτε να καταλάβουμε ότι έχουμε και υποχρεώσεις, και μάλιστα κάποιες υποχρεώσεις είναι ιερές, διαχρονικές, ιστορικές και υπερβαίνουν το καθημερινό μας ζόρι, το αν έχουμε χρέη, αν μας κόβουν το μισθό κλπ. Ότι όπως πάμε στον τάφο του παπού μας να ανάψουμε ένα κεράκι, έτσι πάμε και στην παρέλαση να τιμήσουμε τους ήρωες του 1821 και του 1940. Και όπως δε σταματάμε να τιμάμε τον παππού επειδή θα έρθει στο μνημόσυνο ένας αντιπαθητικός συγγενής, έτσι δεν παύουμε να τιμούμε το έπος του 1940 λόγω αντίθεσης προς την κυβέρνηση.

Αναμφίβολα η παρούσα κυβέρνηση, όπως και το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων, έχει τεράστιες ευθύνες για το σημερινό κατάντημα της Ελλάδας. Αυτός εδώ ο ιστότοπος υπήρξε πάντα επικριτικός απέναντι στην κυβέρνηση Παπανδρέου, αλλά και στις ιδεολογίες που κομίζει και τις πολιτικές που εφαρμόζει. Αλλά η κυβέρνηση αυτή είναι προσωρινή, ενώ το χρέος προς τους νεκρούς του 1940 αιώνιο. Καμία διαμαρτυρία προς την κυβέρνηση δε δικαιολογεί τη ματαίωση του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, ούτε οι διαμαρτυρίες για τα οικονομικά μέτρα, ούτε βέβαια οι διαμαρτυρίες για τον υποβιβασμό του Ηρακλή... Οποιαδήποτε διαμαρτυρία θα μπορούσε να γίνει οποιαδήποτε άλλη μέρα. Στις 28 Οκτωβρίου τιμούμε τη μνήμη των ηρώων του 1940, τελεία και παύλα. Επιπλέον, όποια κι αν είναι η κατάσταση, όποια κι αν είναι η ευθύνη της κυβέρνησης, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι σύμβολο κα εκπροσωπεί το Έθνος. Είναι απαράδεκτο να αποκαλείται προδότης, και μάλιστα ο συγκεκριμένος Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Κάρολος Παπούλιας που ως γνωστόν πολέμησε τους Γερμανούς κατακτητές από 15 χρονών παιδί.

Και κάτι ακόμα: επειδή το "Εν Κρυπτώ" δεν απευθύνεται στο εθνομηδενιστικό κοινό του ΣΥΡΙΖΑ (που μεταξύ άλλων επιδιώκει την κατάργηση των παρελάσεων...) αλλά σε ανθρώπους με πατριωτικά αισθήματα, ας έχουμε όλοι υπόψη μας ότι το σκηνικό που στήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη ήταν σαφώς υποκινούμενο από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως φάνηκε και από τις επιτόπιες δηλώσεις του βουλευτή Κουράκη. Ο ΣΥΡΙΖΑ εκμεταλλεύτηκε τη λαϊκή οργή κατά της κυβέρνησης, όχι μόνο για να εκδιώξει τους επισήμους από την εξέδρα, αλλά και για να ματαιώσει εξ ολοκλήρου την παρέλαση. Και όταν η Λέσχη Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων επέμεινε να παρελάσει υπό τις επευφημίες του κόσμου, η "εμπροσθοφυλακή" των εθνομηδενιστών επιτέθηκε στη σημαία της με αποτέλεσμα να ακολουθήσει συμπλοκή. Η πραγματοποίηση της παρέλασης των πολιτικών τμημάτων και η, έστω λειψή, απόδοση της πρέπουσας τιμής στους ήρωες του 1940, οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη στάση και το θάρρος των μελών της ΛΕΦΕΔ απέναντι στους τραμπουκισμούς.



Από εμάς, ένα μεγάλο μπράβο στη ΛΕΦΕΔ που τίμησε το χρέος όλων μας απέναντι στους ήρωες του 1940. Σε όλους τους υπόλοιπους, καλά μυαλά...

70 σχόλια:

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 8:23:00 μ.μ. EEST  

Πολύ σωστή και ώριμη τοποθέτηση. Δεν γίνεται η παρέλαση για τους πολιτικούς αλλά για αυτούς που αγωνίστηκαν πιστοί στα ιδανικά που θα έπρεπε να έχουμε όλοι μας.

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 8:31:00 μ.μ. EEST  

Συγχαρητήρια για το άρθρο σας και ένα μεγάλο μπράβο για το συντάκτη του. Μακάρι να σκεφτόταν σαν και εσάς όσοι πήραν μέρος στα σημερινά αίσχη και ντρόπιασαν την Ελλάδα.

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 8:32:00 μ.μ. EEST  

Σε όλα συμφωνώ, αλλά ...
Τα στερνά τιμούν τα πρώτα.

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 8:45:00 μ.μ. EEST  

αυτό το κείμενο είναι τόσο λάθος όσο δεν πάει άλλο...

AegeanHawk 28 Οκτωβρίου 2011 στις 8:53:00 μ.μ. EEST  

Οι παρελάσεις είναι ΚΑΙ δικαίωμα ΚΑΙ υποχρέωση του Εθνους που θέλει να τιμά και να σέβεται αυτά που έκαναν οι πρόγονοί του.

Σήμερα μερικά πολιτικά κόμματα προσπάθησαν να μας στερήσουν και τα δύο, το δικαίωμα να τιμούμε τους προγόνους μας και την υποχρέωση να στεκόμαστε προσοχή στις πράξεις τους.

Μπράβο σε όσους στάθηκαν προσοχή, ψύχραιμοι και συντεταγμένοι μια τέτοια μέρα. Αφού στάθηκε έστω και ένας συντεταγμένα, η πρόσπάθειά τους...απέτυχε! Και ας δηλώνουν ότι θέλουν τα κόμματα της τραγικής μειοψηφίας....

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 9:04:00 μ.μ. EEST  

Συμφωνούμε ότι η διενέργεια της παρελάσεως και η απόδοση τιμών στους παππούδες μας πού κράτησαν το Εθνος ελεύθερο δεν θα έπρεπε να διακοπεί.
Αυτό που θα έπρεπε να διακοπεί είναι η παρουσία των "επισήμων" (από πότε σε μία δημοκρατία υπάρχουν επίσημοι και ανεπίσημοι;) διότι σήμερα γνωρίζουμε για τις μακροχρόνιες προσπάθειες τους για υπονόμευσης της Ελλάδος. Εάν μία ξεκάθαρη δύναμη κατοχής βρισκόταν στις θέσεις των επισήμων, ο λαός θα σώπαινε;

Ή οι Αθηναίοι πολίτες θα έπρεπε να σωπάσουν όταν οι αθηναίοι που βρίσκονταν στο μισθολόγιο του Φιλλίπου αντιτίθονταν στις Δημοσθένειες προτάσεις εκσυγχρονισμού του Αθηναικού ναυτικού;

Σίγουρα, η οργή πρέπει να διοχετευθεί εκεί που πρέπει, όπως στην διενέργεια λογιστικού ελέγχου, τον έλεγχο ύποπτων συναλλαγών πολιτικών με ξένα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και την
αποζημίωση του Ελληνικού δημοσίου από αλλοδαπές εταιρείες οι οποίες δωροδόκησαν έλληνες πολιτικούς. Γιατί η Γερμανική κυβέρνηση αρνείται να εκδώσει τους υπόπτους;

Για να συμβούν αυτά και για να κάνει ο Εισαγγελέας το λειτούργημά του απροσκόπτως, χρειάζεται άμεση άρση του βουλευτικού ασύλου για όσο καιρό διαρκούν αυτές οι έρευνες.

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 9:10:00 μ.μ. EEST  

Διαφωνώ...ο Παπούλιας, είναι ΠΡΟΔΟΤΗΣ. Παίρνει 40.00 ευρώ το μηνα κι άλλοι παίρνουν 350ευρω; Γιατί; Για να λέει "ΝΑΙ" στους ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ και το Δ.Ν.Τ. Δεν έχει καμιά θέση ο Παπούλιας. Και ο Λαός σήμερα,τίμησε τους Ήρωες..του "Ο Χ Ι" χωρίς τους ΠΡΟΔΟΤΕΣ, διότι ξέρουν να λένε "ΝΑΙ".
Σκέψου το και το άλλο. Παπούλιας γεννήθηκε το 1929, ήτανε 11χρ. όχι 15.(4 Ιουνίου 1929)Πριν γράψεις, να ψάξεις λίγο πιο βαθιά... ;-)

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 9:24:00 μ.μ. EEST  

Ολα είναι υπεκφυγές και δηλώσεις υποταγής στο σάπιο πολιτικό σύστημα όπως και ο σκοτεινός ρόλος των αριστερών υποκινητών των σημερινών γεγονότων.
Οσο για τον πρόεδρο δεν ήταν πατριώτης όταν υπέγραφε την συμφωνία με τον Γιλμάζ όπως δεν είναι και ο συντάκτης του σχεδίου ΑΝΑΝ σημερινός υπουργός ΥΕΘΑ.
Ο λαός δεν τους ήθελε να αμαυρώνουν με την παρουσία τους τον εορτασμό της επετείου και το απέδειξε όταν απέδωσε την πρέπουσα τιμή στην επέτειο με τον καλύτερο τρόπο που ήξερε τραγουδώντας τον ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ επιτόπου στην άδεια εξέδρα των επισήμων.

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 9:27:00 μ.μ. EEST  

Φίλε μου η οποιαδηποτε εορταστική εκδήλωση για την μεγάλη εθνική επέτειο απο μέρους αυτής της κυβέρνησης είναι τουλάχιστον υποκρισία. Απο αυτούς που πριν λίγες μέρες εκχωρήσαν την εθνική μας κυριαρχία εγω προσωπικά (και εσύ πιστέυω) δεν δέχομαι μαθήματα πατριωτισμού και τις άλλες τις δακρύβρεχτες ανοήσιες. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ. Το οτι παρέλασαν καταχειροκροτούμενα τα πολιτικά τμήματα, το οτι ο κόσμος τραγούδησε τον Εθνικό Ύμνο και το Μακεδονία ξακουστή δείχνει πολλά. Δε νομίζω να ήταν και αυτοί συριζαιοι ή αναρχικοί ή μήπως τελικά ήταν χρυσαυγιτες;;; Όσο για τον πρόεδρο της δημοκρατίας που λες οτι εκπρωσοπεί το έθνος εμένα πρωσοπικά δεν μου λέει τίποτε διότι και ο τσολάκογλου εκπρωσοπούσε το έθνος στην κατοχή και αυτός μάλιστα πόλεμησε σε πολλά πολεμικά πεδία, περίσσοτερα απο τον 15χρονο αντάρτη (ηταν 15 το 1944) Επίσης θα πρέπει να σου τονίσω οτι με αυτά τα δεδομένα εκπρώσοποι του έθνους και θεσμοί ήταν η Φρειδερίκη, ο Παυλος ο Ζωϊτακης, 0 Παπαδοπουλος. Επίσης είναι ντροπή ο πρώτος πολίτης παίζει με τη νοήμοσυνη μας και να λέει οτι η πλειοψηφία του ελληνικού λαού δέχεται τα τυραννικά μέτρα της κομμάτικής κύβέρνησης μεσα απο τις τάξεις της οποίας ξεπήδησε. Τελικά τι σου είναι αυτό το πασοκικο dna!!!
Σφάλλεις εσυ φίλε μου διότι τη δεδομένη χρονική στιγμή που διακυβέυονται τόσα πολλά για την πατρίδα μας, διατύπωνεις απόψεις για τεμπέληδες δημοσίους υπαλλήλους, για φοροφυγάδες ελέυθερους επαγγελματίες φαινόμενα που αυτό το καθεστώς εξέθρεψε. Γενικότερα οι απόψεις σου αποπνέουν πολύ λα.ο.ς.


Υ.Γ1 δεν είμαι συριζιωτης
Υ.Γ2 Μάλλον εσένα θα βαραίνει για πολύ καιρό αυτή η ανάρτηση

Πέτρος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 9:37:00 μ.μ. EEST  

Το άρθρο είναι απλά ΑΨΟΓΟ! Συγχαρητήρια στο "Εν κρυπτω" που για άλλη μια φορά με ποιοτικότατο άρθρο βάζει στην θέση τους τους Ανθέλληνες! Κύριοι που υποστηρίζετε τα σημερινά αίσχη θα έπρεπε να ντρεπεστε! Οι παππουδες σας μωρε, έχυσαν το αίμα τους για να μπορειτε εσεις πίσω απο ένα πληκτρολόγιο να γράφετε μ@λ@κίες! Σήμερα περίμενουν απο μας τους απογόνους τους να τους τιμήσουμε! Ευτυχώς η Λέσχη Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων διέσωσε την τιμή των Ενόπλων Δυνάμεων. Σήμερα πορήλασε ο Στρατός, με την Εφεδρεία του!

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 9:37:00 μ.μ. EEST  

Ως καποιος που ειχε την τιμη να παρελασει σημερα στην Θεσ/νικη μαζι με τα αλλα μελη (φιλους αδερφικους) της ΛΕΦΕΔ, συμφωνω με τα γραφομενα του αρθρου...δεν ξερω αν το καταλαβατε, αλλα εγινε το αδιανοητο εως τωρα ΜΑΤΑΙΩΘΗΚΕ Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ ως θεσμος...οι επεφημιες τα μπραβο και το χειροκροτημα του κοσμου που ΔΙΨΑΕΙ για καθε σταγονα Ελλαδας εκανε τις ροχαλες των λιγοστων γραφικων (τ)συριζεων να μοιαζουν με ...ροδονερο ( θα μου επιτρεψετε την υπερβολη!)..Δυστυχως ομως η ΛΕΦΕΔ δεν ειναι ο Ελληνικος Στρατος και ουτε επιθυμει ουτε πρεπει να τον αντικαταστησει ως τιμητη των ηρωων του Επους του '40 στα βουνα της Βορειου Ηπειρου...ειναι κομματι των Ενοπλων Δυναμεων, οπως ολοι εσεις που με διαβαζετε και εχετε υπηρετησει την θητεια σας καποια στιγμη στο παρελθον..Γιαυτο με λυπει αφανταστα αυτο που εγινε σημερα, κατι που πολυ φοβαμαι οτι θα γινει και τον Μαρτιο στην Αθηνα...και εκει ειναι αλλα τα μεγεθη και δεν ξερω αν θα μπορει η ΛΕΦΕΔ να σωσει παλι την τιμη των οπλων, οπως εγινε σημερα στην Θεσ/νικη...Σημειωστε απλως την εξοργιστικη απουσια της ΕΛ.ΑΣ απο την εξεδρα των επισημων την ωρα που εγιναν τα μικροεπεισοδια...εχει μετατραπει και επισημως απο φυλακα-προστατη του Ελληνικου λαου σε μπραβο-λακε του καθεστωτος...θα την βρουμε μπροστα μας, η μαλλον απεναντι μας στο συντομο μελλον...

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 9:50:00 μ.μ. EEST  

Εύγε στον συντάκτη του άρθρου. Πρέπει να βλέπουμε και να κρίνουμε τις καταστάσεις πιο ώριμα και ψύχραιμα δίχως κομματικά κριτήρια.

Η απαξίωση των θεσμών μας έφερε σε αυτήν την παρακμή.

Οχι στην κατάργηση των στρατιωτικών παρελάσεων, ναι στην κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων.

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 9:54:00 μ.μ. EEST  

Πολλά συγχαρητήρια για την ψύχραιμη,βαθύτατα συνειδητοποιημένη,εθνικα και δημοκρατικά περήφανη,γενναία και ελληνική ανάρτηση.Το ΕνΚρ συνεχίζει,σε αυτούς τους σκοτεινούς καιρούς,να μας κάνει να νιώθουμε λιγότερο μόνοι.
Φιλικα,
Advo
Υ.Γ:You 'll never walk (or write) alone.

Αρματιστής 28 Οκτωβρίου 2011 στις 10:13:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητοί φίλοι, διαχειριστές του «εν κρυπτώ» γεια σας. Τις απόψεις μου τις έγραψα και τις υποστηρίζω.

Οπωσδήποτε οι μεγάλες στρατιωτικές παρελάσεις για τις εθνικές επετείους θα πρέπει να γίνονται και να μη διακόπτονται. Και ο πρόεδρος της δημοκρατίας ως σύμβολο της ενότητας του έθνους, θα πρέπει απολαμβάνει τον σεβασμό όλων μας. Αυτά είναι δεδομένα για μένα και νομίζω ότι πάντοτε ίσχυαν, έτσι τα αντιλαμβανόταν πάντοτε το σύνολο των πολιτών και ποτέ δεν δέχθηκαν μαζική αμφισβήτηση.

Πρέπει όμως να καταλάβουμε ότι σήμερα η πατρίδα μας βρίσκεται κάτω από πολύ ειδικές συνθήκες που οδηγούν στην διάρρηξη του κοινωνικού ιστού, στη καταστροφή της κοινωνίας, σε απώλεια μέρους της εθνικής κυριαρχίας, στη παραβίαση του συντάγματος και σε μια νέα ιδιόμορφη οικονομική κατοχή της πατρίδας μας από τους πριν 70 χρόνια ίδιους κατακτητές. Όλα αυτά δημιουργούν οργή αγανάκτηση και ένα εκρηκτικό κλίμα που επιζητεί διέξοδο.

Υπό αυτές τις συνθήκες όλα είναι δυνατά και όλα μπορούν να συμβούν. Ακόμη και ακραίες ενέργειες και μάλιστα σε πολύ ευαίσθητες στιγμές, όπως η σημερινή. Και καλό είναι, οι πολιτικές ηγεσίες και οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης να προσπαθήσουν να ερμηνεύσουν σωστά όλα τα σημερινά γεγονότα. Προσπάθειες για απαξίωση των αντιδράσεων και για απόκρυψη του προβλήματος κάτω από το χαλί, θα οδηγήσουν σε νέες χειρότερες καταστάσεις. Αν η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει να παραμένει αγκιστρωμένη στην εξουσία πιστεύοντας ότι είναι ο σωτήρας της χώρας και η αξιωματική αντιπολίτευση να παραμένει απαθής στο έγκλημα που συντελείται, τότε αυτά που θα δούμε σύντομα, δεν θα τα πιστεύουμε.

Εκφράζω μια προσωπική μου άποψη:
Η στρατιωτική παρέλαση στη Θεσσαλονίκη που γίνεται απ’ ευκαιρία της επετείου του ΟΧΙ, δεν έχει σαν σκοπό την απόδοση τιμής προς τους μαχητές του Μεγάλου Πολέμου, της Μάχης της Ελλάδας, αλλά περισσότερο είναι μια επίδειξη της στρατιωτικής δύναμης της χώρας και μια ευκαιρία για τους πολιτικούς να παρουσιαστούν στην εκλογική τους πελατεία. Έτσι το βλέπω εγώ. Αν η πολιτεία ήθελε να αποδώσει τη οφειλόμενη τιμή στους αγωνιστές εκείνου του πολέμου, θα έπρεπε να κάνει και πολλά άλλα (πριν και μαζί με τη παρέλαση), που θα ήταν και λιγότερο δαπανηρά από τη στρατιωτική παρέλαση. Θα έπρεπε αντιπροσωπείες πολιτικών, στρατιωτικών, πνευματικών και θρησκευτικών αρχών, μαζί με συγγενείς και απογόνους των νεκρών ηρώων, να μεταβούν:

1) Στα στρατιωτικά νεκροταφεία, μικρά και μεγάλα που βρίσκονται εντός της Ελλάδας, καθώς και στα διάφορα μαυσωλεία (υπάρχουν και τέτοια για τους μη γνωρίζοντες), να κάνουν τρισάγια, να ανάψουν τα καντηλάκια στους τάφους των μεγάλων νεκρών μας, να καταθέσουν λουλούδια και στεφάνια στους τάφους και τους τύμβους και να γονατίσουν ευλαβικά στη μνήμη τους. Και αν χρειαστεί να ευπρεπίσουν και τους τάφους τους. Και θα πρέπει να πάνε όλοι οι πολιτικοί, όλων των κομμάτων. Και ο πρόεδρος. Και τα σχολεία.

2) Στα πεδία των μαχών εντός της Αλβανίας και να αποδώσουν τιμές στο ένα νεκροταφείο που είναι γνωστό (και που έχει ανακαινιστεί χάρις στον αρχιεπίσκοπο Αλβανίας), καθώς και σε άλλους χώρους που έπεσαν τα παιδιά της Ελλάδας, όπως στην άγρια Μόραβα, ή στο θρυλικό Υψ 731.

Ακόμη πρέπει:
1) Να βρεθούν οι τάφοι και των 13.500 νεκρών που έπεσαν στα πεδία των μαχών εντός της Αλβανίας, να αναγνωριστούν οι νεκροί και τα οστά τους να ταφούν σε στρατιωτικά νεκροταφεία. Επίσης να ενημερωθούν οι απόγονοί τους σχετικά.
2) Να κατασκευαστούν ηρώα εντός της Αλβανίας, τουλάχιστο στις τοποθεσίες των σημαντικότερων μαχών.

Δυστυχώς όμως φίλοι μου, αυτά δεν έγιναν ποτέ. Ως εκ τούτου, μολονότι στρατιωτικός, δικαιούμαι να θεωρώ ότι η εκτέλεση στρατιωτικών παρελάσεων για να τιμηθούν δήθεν οι αγωνιστές και οι νεκροί εκείνου του πολέμου, αποτελεί τουλάχιστον υποκρισία που διαπράττεται από όλους τους πολιτικούς, για να μη πω «ύβριν».

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 10:33:00 μ.μ. EEST  

Κι όπου φοβάται φωνή ν' ακούει απ' το λαό
σ' έρημο τόπο ζει και βασιλεύει,
κάστρο φυλάει ερημικό, έχει το φόβο φυλαχτό
όπου φωνή φοβάται ν' ακούει απ' το λαό.

Tο ξέσπασμα της λαϊκής οργής, την ημέρα της 71ης επετείου της 28ης Οκτωβρίου, εναντίον του σάπιου και διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος, που οδήγησε την Ελλάδα στο κατώφλι της υποτέλειας και της εξαθλίωσης και -ταυτόχρονα- τους Έλληνες στην κοινωνική και οικονομική εξόντωση, είναι η καλύτερη απόδοση τιμής στο έπος του ’40.

Καμία εθνική επέτειος δεν αμαυρώθηκε. Όσοι πολιτικοί μηρυκάζουν, ελαφρά τη καρδία, αυτές τις ανοησίες, ομολογούν εμμέσως πλην σαφώς την ιδιοκτησιακή τους λογική ως προς τις εθνικές επετείους και τη σημασία τους. Θα ήθελαν προφανώς να βλέπουν τους εαυτούς τους, πρώτες μούρες στις εξέδρες και τα μπαλκόνια εορτών και παρελάσεων, στη μνήμη ανθρώπων και αγώνων που εμπνέουν και καθοδηγούν για τα ακριβώς αντίθετα από τα πεπραγμένα αυτών των ιδίων.

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 10:47:00 μ.μ. EEST  

Κατ'αρχάς να συμφωνήσουμε πως είτε έχουμε ίδια άποψη είτε όχι αυτό δε μας κάνει προδότες, ηλίθιους ή οτιδήποτε άλλο.

Επι του θέματος να διαφωνήσω.
(α) Μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να προσπαθεί να καπελώσει και να καρπωθεί την οργή του κόσμου, μπορεί να προσπαθεί να υποκινήσει επεισόδια, αυτό όμως δε σημαίνει οτι δεν υπάρχει οργή, δε σημαίνει οτι ότι γίνεται το υποκινεί ο ΣΥΡΙΖΑ.

(β) ο Παπούλιας μπορεί να πολέμησε στα 15, αλλα όπως έχει πεί ο Πιραντέλο στο "uno, nessuno e centomila" κανείς μας δεν έχει μόνο ένα πυρήνα. Ποσό δε μάλλον μετά απο 20-40-60 χρόνια. Ο Παπούλιας δεν είναι το τυπάκι που έλεγε πάντα ΝΑΙ στον μεγάλο (τον Αντρέα Παπανδρέου); Αυτός δε του έδωσε μέρος απο το δάνειο για τη βίλα της Μιμής; Πότε μίλησε για την διάλυση των πάντων που ΟΛΟΙ βλέπαμε εδω και δεκαετίες; Θα βγεί να μιλήσει τώρα; Και δεν υπάρχει θεσμός χωρίς μια προσωπικότητα απο πίσω. Αλλιώς να βάλουμε μία κούκλα για πρόεδρο να μη την πληρώνουμε κι όλας...

(γ) Για την παρέλαση, ας μην εμφανίζονταν πρώτη μούρη όλοι αυτοί που (άκουσον άκουσον) κάνανε τον στρατό τσιφλίκι τους με τα τηλέφωνα να παίρνουν φωτιά, με τελικό αποτέλεσμα να διαβρώσουν ακόμα και τον πιό αγνό πατριώτη.. Αν δεν εμφανίζονταν θα γινόταν η παρέλαση μιά χαρά.

Αυτά απο μένα, χωρίς να σημαίνει οτι έχω δίκιο.

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 10:56:00 μ.μ. EEST  

Αυτοί που κατήργησαν τη λέξη "εθνικός",αυτός που δεν ακούει το λαό και δε ζητά την παραίτηση της κυβέρνησης(όπως προβλέπει το σύνταγμα),αυτοί που καταστρέφουν την εθνική άμυνα και έχουν φέρει εκατομμύρια κομμάντα από -ιστάν,αυτοί όλοι που δεν παραιτούνται από το βουλευτικό αξίωμα από χθές τι είναι?Τέλος αυτός που πάιζει λαϊκές επιτυχίες του -ιστάν -στο δημοτικό του ραδιόφωνο ημέρα εθνικής εορτής-τι είναι?

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 11:01:00 μ.μ. EEST  

@Αρματιστή

Συνάδελφε, συμφωνώ μέχρι κεραίας με το σχόλιο σου.

Theodoros 28 Οκτωβρίου 2011 στις 11:34:00 μ.μ. EEST  

«ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι σύμβολο κα εκπροσωπεί το Έθνος. Είναι απαράδεκτο να αποκαλείται προδότης»

Καλά, ας τον πούμε τότε αργόμισθο δημόσιο υπάλληλο...Τα υπόλοιπα σας τα απάντησε ο Μανώλης Γλέζος, αλλά δυστυχώς εσείς είστε της σχολής του...Μανώλη Καψή:
http://www.epikaira.gr/epikairo.php?id=33133&category_id=88

christos10.1 28 Οκτωβρίου 2011 στις 11:40:00 μ.μ. EEST  

@αρματιστή!!! Συμφωνώ απόλυτα!
Και όπως πάντα με άποψη εφάμιλλη πυροβόλου άρματος 120 χιλ. 44 διαμετρημάτων...

Ανώνυμος 28 Οκτωβρίου 2011 στις 11:48:00 μ.μ. EEST  

Κριμα ρε παδια δεν περιμενα να σας πεισει και εσας η κυβερνητικη προπαγανδα...

Αισχος η λαϊκη οργη;
Θα βαραινει για καιρο την κοινωνια της θεσ/νικης η αποφαση της να τιμησει τους προγονους της λεγοντας και η ιδια ΟΧΙ στην νεα γερμανικη οικονομικη κατοχη;Απεναντιας την τιμα!

Η μεγαλυτερη τιμη για εναν νεκρο ειναι να μην τον ξεχναμε και να ακολουθουμε το παραδειγμα του...Ετσι τροφοδοτουμε το ιστορικο ΟΧΙ του 1940 και η καλυτερη στιγμη ειναι σημερα που το γιορταζουμε και λεμε στους προγονους:ειμαστε εδω,δεν ξεχασαμε την θυσια σας και ακολουθουμε τον δρομο που ανοιξατε.

Λετε οτι γραφετε με πληρη επιγνωση...σας ερωτω εισασταν εκει;
διοτι εγω ημουν και τα ειδα πρωτο χερι.Και ειμαι πατριωτης Ελληνας χριστιανος ορθοδοξος,οχι αριστερος εθνομηδενιστης του ΣΥΡΙΖΑ ουτε ακροδεξιος φασιστας.Που ειδατε οτι υποκινουνται απο τον συριζα;επειδη ετσι προπαγανδιζουν τα ΜΜΕ;Και εσεις το πιστευετε!

Και οι αριστεροι να το υποκινησαν οπως λετε,δεν ειχαν σχεση με τις πολλες χιλιαδες κοσμου που σε λιγο χρονο ταχθηκαν πισω απο τις Ελληνικες σημαιες
και τραγουδουσαν τον εθνικο υμνο.
Και ολοι μα ολοι που μιλησα και ακουσα να μιλουν σε αλλους υποστηριζαν αυτον τον ξεσηκωμο.ΜΠΡΑΒΟ ελεγαν...!!!

Και δεν ηθελαν οι περισσοτεροι να μην γινει η παρελαση παρα να φυγουν οι πολιτικοι και να περασει ο στρατος μπροστα απο τον ΛΑΟ που περιμενε αριστερα και δεξια του δρομου.Οπως και εγινε με παμπολλα σωματεια.ΔΥΣΤΥΧΩΣ απεσυραν τα στρατιωτικα τμηματα.Τι να πεις;Αφου
φοβουνται τωρα που τριζει η καρεκλα τους...Να τους παει...

ΣΕΙΣ ΣΦΑΛΕΤΕ που αποδοκιμαζετε διοτι το σημερινο ηταν μια γνησια εκφραση του λαϊκου συναισθηματος που βρηκε την καταλληλη στιγμη,τοσο ταιριαστη για το δικο του ΟΧΙ.

Και ουτε αναφερεται οτι και απο την αλλη ακρη της εξεδρας ειχε αλλο τοσο κοσμο.Καλα και αυτοι παρασυρθηκαν;Κανεις δεν ειχε μυαλο να σκεφτει; Ελεος ρε παιδια!!!

Και οταν εφυγαν οι επισημοι ο ΛΑΟΣ ξωπισω ελεγε:ΑΝΟΙΧΤΕ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ!

Και ολοι χειροκροτουσαμε και φωναζαμε ΜΠΡΑΒΟ! στα παιδια που παρελαυναν.

Και για να τελειωνουμε δεν εχετε δικαιωμα να εγκαλειται οσους τον ελεγαν προδοτη,με το επιχειρημα οτι 15 ετων πολεμουσε τους Γερμανους.Ξερεται γιατι;
Διοτι απο τοτε εχει κανει πολλα.
Να σας θυμισω μερικα;
Το 1988 το Νταβος,το 1989 καλυψε τον Αντρικο,αργοτερα εληξε το εμπολεμο με την Αλβανια μαχαιρωνοντας ετσι πισωπλατα την ΒρειοΗπειρο.
ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟ:
Στηριζει πολιτικα την κυβερνηση του Γιωργακη Παπανδρεου η οποια εχει ξεσκισει,ξεφτιλισει και καταπατησει το ΣΥΝΤΑΓΜΑ τοσες φορες αυτα τα 2 χρονια.
Και ο Παπουλιας,ο πρωτος πολιτης της χωρας ΟΦΕΙΛΕ και ειναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να το προσταευσει πραγμα που δεν εκανε εως τωρα.
Αρα προδωσε το ΣΥΝΤΑΓΜΑ και κατα επεκταση την εμπιστοσυνη του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ στο προσωπο του.

Τι αλλο περιμενει ο ανθρωπος;

Αθανασιος,θεσ/νικη.

Οδυσσέας 29 Οκτωβρίου 2011 στις 1:48:00 π.μ. EEST  

Επανέρχομαι για να απαντήσω μόνο στο ζήτημα, κατά πόσον τα γεγονότα ήταν υποκινούμενα από το ΣΥΡΙΖΑ ή όχι. Κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι φανερό και από τη συμμετοχή του Κουράκη και από τη δήλωση του ΣΥΡΙΖΑ που εγκωμίασε τα γεγονότα, και από την όμοια μέθοδο δράσης σε όλη την Ελλάδα. Αλλά για όσους δεν πείθονται, παραθέτω απόσπασμα από το greece-salonika.blogspot.com, που δε θα το 'λεγε κανείς καθεστωτικό ΜΜΕ:

Άλλο η εθνική υπερηφάνεια και ο σκληρός αγώνας για την ανεξαρτησία της χώρας και άλλο οι «τζάμπα μαγκιές» που μπερδεύουν τη φτηνή «αντίσταση» με τους αγώνες εκείνων τους οποίους καλούμεθα να τιμήσουμε την ημέρα του μεγάλου ΟΧΙ.
Επειδή για τα σημερινά γεγονότα στη Θεσσαλονίκη ήδη τα παραδοσιακά αθηναικά ΜΜΕ με τους συνήθεις αναλυτές -οι οποίοι έχουν άποψη επι παντός επιστητού- άρχισαν το γνωστό παιχνίδι, να διευκρινήσουμε τα εξής καθώς παρακολουθήσαμε τα γεγονότα από απόσταση αναπνοής όπως κάνουμε σχεδόν πάντα σε ό,τι σημαντικό συμβαίνει σ'αυτή την πόλη.

Α)Όλα ξεκίνησαν όταν ομάδα ατόμων που πρόσκεινται...στο ΣΥΡΙΖΑ και βρισκόταν συγκεντρωμένα μπροστά στο ναό Κυρίλλου και Μεθοδίου (100 μέτρα περίπου από την εξέδρα των επισήμων) εισέβαλαν οργανωμένα στο οδόστρωμα ρίχνοντας τα χαμηλά κιγκλιδώματα και αποθώντας τους λιγοστούς αστυνομικούς που υπήρχαν στο σημείο μόλις εμφανίστηκε το αυτοκίνητο που μετέφερε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.Ανάμεσα στους επικεφαλής ο βουλευτής του Σύριζα Γ.Κουράκης..
β) Ήταν εμφανής η αμηχανία των αστυνομικών υπευθύνων καθώς δεν επιθυμούσαν να διελύσουν το πλήθος όταν μάλιστα ανάμεσα στους υπόλοιπους χιλιάδες συγκεντρωμένους βρισκόταν πολλά μικρά παιδιά με τους γονείς τους ,των οποίων οι ζωές θα έμπαιναν σε κίνδυνο εάν επιχειρούνταν οποοιαδήποτε βίαιη επέμβαση και επικρατούσε πανικός.
γ)Άμεσα οι αστυνομικές δυνάμεις επέλεξαν να τοποθετήσουν κάθετα τις κλούβες των ΜΑΤ και προσπάθησαν μάταια να πείσουν τους διαδηλωτές του Σύριζα να αποχωρήσουν
δ)Στο οδόστρωμα εισέβαλλε στη συνέχεια ομάδα "αγανακτισμένων" που διαδήλωνε στην απέναντι μεριά του δρόμου στο ίδιο περίπου σημείο (επί της Μ.Αλεξάνδρου κοντά στην οδό Καλλιδοπούλου)
ε) Μικρή ομάδα οπαδών της Χρυσής Αυγής απομονώθηκε από μια διμοιρία των ΜΑΤ που έσπευσε στο σημείο ώστε να μην επιχειρηθεί οποιουδήποτε είδους .."στενή επαφή" μεταξύ των ετερόκλητων διαδηλωτών.
ε) Μερικοί από το πλήθος που παρακολουθούσαν άρχισαν να αποχωρούν μετά από 15' περίπου φοβούμενοι έκτροπα, άλλοι όμως ...ωθούμενοι και απ΄την "ψυχολογία της μάζας" επέλεξαν να κατέβουν στο οδόστρωμα κυρίως από περιέργια καθώς ούτε παρέλαση υπήρχε σε εξέλιξη ούτε κάποιος για να τους εμποδίσει.Ακολούθησε ευχάριστος περίπατος στην άδεια παραλιακή...
στ) Η ένταση εκτονώθηκε όταν ο Πρόεδρος αποφάσισε να αποχωρήσει -κακώς κατά την ταπεινή μας άποψη- μετά από μισή ώρα αμηχανίας...

(Συνεχίζεται)

Οδυσσέας 29 Οκτωβρίου 2011 στις 1:58:00 π.μ. EEST  

(Συνέχεια)
Συνοψίζοντας..
δεν υπήρχε παλλαϊκή στήριξη στα καραγκιοζιλίκια που πρακολουθήσαμε και διοργάνωσαν γνωστά στελέχη συγκεκριμένου κομματικού χώρου.
Το πλήθος απλώς παρευρέθηκε και παρακολούθησε τις ακραίες αντιδράσεις των περίπου 100-150 διαδηλωτών που υποβοηθήθηκαν απ΄το ελλιπές σχέδιο της ΕΛ.ΑΣ.
Δεν υπήρχαν οι χιλιάδες "άνεργοι ή οι γονείς που δεν έχουν χρήματα να ταίσουν τα παιδιά τους".Αυτοί έχουν ακόμα αξιοπρέπεια..Ήταν οι ίδιοι γραφικοί κατ'επάγγελμα "διαδηλωσάκηδες" της πόλης,γνωστοί σε όλους όσους παρακολουθούν τα κοινά της Θεσσαλονίκης.

H στρατιωτική παρέλαση της Θεσσαλονίκης δεν είναι "μια ακόμη παρέλαση" όπου συνέβησαν σήμερα επεισόδια.Είναι η κεντρική εκδήλωση της χώρας για την απόδοση τιμών στους αγωνιστές και τα θύματα του 1940 και γι' αυτό έχει ιδιαίτερο συμβολισμό...Αγανακτισμένοι είμαστε όλοι μας.Όλοι έχουμε πληγεί απ΄τα όσα γίνανε και όσα πρόκειται να συμβούν αλλά η ισοπέδωση των πάντων απλώς θα μας οδηγήσει ακόμη παρακάτω.Δεν είναι λύση και όσοι το επιδιώκουν είναι οι ίδιοι που το επιδίωκαν πάντοτε για δικούς τους όμως λόγους..Η θέση μας για τις σημερινές διαμαρτυρίες -κατανοητές όσο δεν ξεφεύγουν απ΄τα όρια και δεν προσβάλλουν τη μνήμη όσων σήμερα τιμούμε - είναι γνωστή και θα την επαναλάβουμε για άλλη μια φορά:
Είναι άλλο η εθνική υπερηφάνεια και ο σκληρός αγώνας για την ανεξαρτησία της χώρας και άλλο οι «τζάμπα μαγκιές» που μπερδεύουν τη φτηνή «αντίσταση» με τους αγώνες εκείνων τους οποίους καλούμεθα να τιμήσουμε την ημέρα του μεγάλου ΟΧΙ.Είναι εντελώς αδόκιμο να μετατρέπουμε αυτές τις επετείους σε φιέστες λαϊκισμού και γραφικότητας.Υπάρχουν πολύ καταλληλότεροι χώροι για την εκδήλωση οποιασδήποτε -άδικης ή δίκαιης- συνδικαλιστικής διαμαρτυρίας.
Αίσχος

http://greece-salonika.blogspot.com/2011/10/blog-post_667.html#ixzz1c7Pnhsfj

Όσοι λοιπόν χαίρονται για την αυθόρμητη λαϊκή αντίδραση κλπ., ας δουν τουλάχιστον την πλήρη εικόνα και το ρόλο του καθενός. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είμαστε όλοι πολύ ζορισμένοι. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να γινόμαστε πιόνια του κ. Κουράκη...

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 2:03:00 π.μ. EEST  

Παρελάσεις για την 25η Μαρτίου γίνονταν κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής το 41-44;

Όχι.

Τότε γιατί να γίνονται σήμερα;
Τι διαφορά υπάρχει; Το ότι δεν βλέπουμε τα πάντσερ στους δρόμους;

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 2:13:00 π.μ. EEST  

Πολύ σωστός Αρματιστή!

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 2:42:00 π.μ. EEST  

ο Συριζα πρεπει να παρει 50% στις εκλογες απο Κρητη εως Εβρο Συριζαιοι τα κανουν,ρε τι ακουμε
Ακυρωθηκε η παρελαση και δεν θα κοιμηθω το βραδυ
ΡΩτηστε τους πολεμιστες του 40 τι θα θελανε παρελαση η να πουμε ενα ΟΧΙ?
σημερα ειπαμε οχι στους Εβραιους που μας κυβερνανε οχι στους Γερμανους
Ο παππους μου και καθε παππους που αγωνιστηκανε θα ναι περηφανοι αμα φυγουν οι ανθΕλληνες και ελευθερωθει η χωρα.
Η παρελαση δεν σε κανει πιο πατριωτη.
Αμα θελετε πατριωτισμο βγαλτε πατριωτη κυβερνηση διωχτε τους πολιτικους και τους μεταναστες και μετα παρελαστε

Βελισάριος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 3:44:00 π.μ. EEST  

@Οδυσσέας

Well said, φίλε.

AegeanHawk 29 Οκτωβρίου 2011 στις 3:46:00 π.μ. EEST  

Μα τι συγκρίσεις είναι αυτές ρε παιδιά ?

Συγκρίνεται η γερμανική κατοχή του 41 με την σημερινή εποχή ?....

Είναι δυνατόν ?..

Ντροπή ρε....τοτε χύθηκε αίμα Ελληνικό, πέθανε κόσμος απο την πείνα.

Μα έχομε χάσει πια τελείως το μέτρο ?

Προσοχή γιατί μετά την Υβρι έρχεται η Νέμεσις και θα δούμε αληθινό αίμα και αληθινή πείνα όπως του '41.

Εξαιρετικά περιγραφικό και διαφωτιστικό το ρεπορτάζ από την Θεσ/κη. Παντού τα ίδια έγιναν τελικά βάση σχεδίου με μόνη διαφορά στην ποσότητα των "αριστεραίων" και την τελική έκβαση.

Mithridates 29 Οκτωβρίου 2011 στις 4:40:00 π.μ. EEST  

@ Aθανάσιος

Είναι τουλάχιστον αστείο να ισχυριστεί κανείς ότι αυτός εδώ ο ιστότοπος έχει επηρεαστεί απο την "κυβερνητική προπαγάνδα". Scripta manent.

H οργή του κόσμου απέναντι στο πολιτικό σύστημα είναι δικαιολογημένη. Δυστυχώς όμως ο νεοέλληνας για άλλη μια φορά δε μπορεί να ιεραρχήσει και να ξεχωρίσει τίποτα και κανέναν. Η νοοτροπία του "κάνουμε ότι θέλουμε γιατί έτσι γουστάρουμε και κανένας δε θα μας κάνει τίποτα" έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην σημερινή κατάντια της χώρας. Δείχνει έλλειψη σεβασμού προς τους θεσμούς, τις ιδέες, τα σύμβολα το συνάνθρωπό μας. Η Σημαία, ο Πρόεδρος τ.Δ, είναι σύμβολα. Ο κάτοχος του τίτλου είναι περαστικός. Σε κάθε περίπτωση δεν έχουμε την αυτοσυγκράτηση, το σχέδιο και την ψυχραιμία ως λαός, να αφήσουμε να γίνει η παρέλαση και μετά ας την πέσουμε στους πολιτικούς. Όχι όμως, γιουρούσι κι άγιος ο Θεός. Χωρίς ΑΝΣΚ.

Το να λέμε ότι ακολουθούμε το παράδειγμα κάποιων που πολέμησαν κι έδωσαν τη ζωή τους, με το να γιουχάρουμε, άντε να φεύγει και κανά γιαούρτι, είναι όχι μόνο λάθος αλλά και προσβλητικό. Ας γινόταν κανονική επανάσταση, με πραγματικά όπλα, με νεκρούς, με αλλάγή του συστήματος εξουσίας και τότε να το ξανασυζητήσουμε.

Στο άκουσμα της είδησης ότι ματαιώθηκε η στρατιωτική παρέλαση, οι εχθροί εξ ανατολών σίγουρα θα χαμογέλασαν. Γιατί αυτοί, παρά τη βαρβαρότητά τους, τα δικά τους σύμβολα τα σέβονται. Είναι δείγμα βαθειάς παρακμής της χώρας μας το να μην μπορεί να λειτουργήσει τίποτα σωστά. Ούτε οι εφορίες, ούτε η Αστυνομία, ούτε οι πολιτικοί. Και αυτή η εικόνα του γενικευμένου μπάχαλου, όχι μόνο δεν αποτρέπει τον εχθρό, αλλά τον ενθαρρύνει να γίνει πιο αδίστακτος.

Η εικόνα της χώρας πρέπει να προβάλλει ισχύ, ενότητα, πίστη στα ιδανικά της ελευθερίας, σεβασμό στους θεσμούς τα σύμβολα και τις παραδόσεις μας. Τώρα προβάλλει ένα μπάχαλο χωρίς αρχή και τέλος, και λέει στους σχεδιαστές Ψυχολογικών Επιχειρήσεων να έρθουν "να ζήσουν τον μύθο τους στην Ελλάδα".

Θλίβομαι πραγματικά για το ότι όχι μόνο ψηφίζαμε μαζικά τους συγκεκριμένους πολιτικούς, αλλά είμαστε ανίκανοι και να τους διώξουμε.


@ Αρματιστής

Είναι θλιβερό το γεγονός ότι κανένας Αρχηγός δεν έχει ενδιαφερθεί για τους νεκρούς της Μάχης της Κύπρου. Ούτε για τους νεκρούς του 19-22. Οι χωριάτες στο Ουσάκ ακόμα βρίσκουν κόκκαλα στα χωράφια. Φόβος; Ντροπή; Ανικανότητα; Τι είναι αυτό που μας εμποδίζει να κάνουμε το αυτονόητο για κάθε χώρα του κόσμου;

Αρματιστής 29 Οκτωβρίου 2011 στις 9:31:00 π.μ. EEST  

Αγαπητέ Οδυσσέα καλημέρα

Παρακολουθώ τώρα στο ΜΕΓΚΑ την απέλπιδα προσπάθεια των κονδυλοφόρων να απαξιώσουν τα χθεσινά γεγονότα. Αυτό που γίνεται μου φέρνει στο νου αυτά που συνέβαιναν στη Μακρόνησο. «Καταδικάζεις το ΚΚΕ;». Κατά τον ίδιο τρόπο απευθύνονται οι σχολιαστές και προς τον Κουράκη. «Καταδικάζεις αυτά που συνέβησαν σε βάρος του προέδρου της δημοκρατίας;». Απαντά ο «ανακρινόμενος» από τους ασφαλίτες: «Εμείς είμαστε αντίθετοι προς τέτοιες ενέργειες». Επανέρχονται οι ανακριτές: «Τα καταδικάζεις;». Ο Κουράκης δεν μου είναι καθόλου συμπαθής, αλλά να είσαι βέβαιος Οδυσσέα, ότι ο κάθε πληρωμένος κονδυλοφόρος θα τον καταστήσει συμπαθή σε όλους. Πριν από λίγο, ζήτησαν αντίστοιχη καταδίκη και από τον Παπαδημούλη.

Σήμερα στη χώρα μας ασκείται απροκάλυπτη βία. Βία οικονομική, ψυχολογική, αστυνομική, εθνική. Ο λαός οδηγείται στη φτώχια και τη καταστροφή. Η φτώχια βρίσκεται δίπλα μας, αλλά όσοι έχουμε φαγητό, κάνουμε ότι δεν την βλέπουμε. Μέχρι να κτυπήσει και τους χορτάτους. Παραβιάζεται κατάφωρα το σύνταγμα. Οι Ε.Δ. σε λίγο καιρό θα αποτελούν σκιά του παλαιού εαυτού τους. Λόχοι από γκαουλάιτερ θα εγκατασταθούν στα υπουργεία και θα έχουν το πρώτο και τελευταίο λόγο στη δημοσιονομική πολιτική. Αυτοί θα αποφασίζουν αν ο «Χαλύβδινος Θώρακας» της ΧΧΙΙΙ ΤΘΤ θα πρέπει να γίνει, αν η Φ/Γ ΥΔΡΑ θα συμμετάσχει στην ΑΣΤΡΑΠΗ και αν τα F-16 θα σηκωθούν για να αναχαιτίσουν τα Τουρκικά μαχητικά.

Συνεχίζουν την ανάκριση οι κονδυλοφόροι Οδυσσέα. Ερωτούν ένα πολίτη: «Γιατί πρέπει να αμαυρώσουμε την χθεσινή επέτειο;». «Καταδικάζετε την επίθεση κατά του προέδρου;». Δεν τους αρέσουν οι απαντήσεις του πολίτη, τον διακόπτουν και τον ξεπετάνε στα γρήγορα. Θέλουν λόγια που να είναι στα μέτρα της εξουσίας. Χούντα με κοινοβουλευτικό μανδύα έχουμε. Όταν ο Βενιζέλος λέει «θα πληρώσετε το χαράτσι, διαφορετικά θα σας κόβουμε το ηλεκτρικό», αυτό αποτελεί απροκάλυπτο και χωρίς όρια φασισμό. Και χθες τιμούσαμε τον αγώνα εναντίον του φασισμού.

Όλα αυτά αποτελούν βία Οδυσσέα. Απροκάλυπτη βία. Ζητούν δηλώσεις νομιμοφροσύνης. Θέλουν να καταστήσουν τους πολίτες (κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας), δηλωσίες. Και κάποια στιγμή, η βία θα απαντηθεί με βία. Και αυτό γίνεται αυτή τη στιγμή. Όταν χθες έφθασα στη καγκελόφραχτη πλατεία συντάγματος για να διαμαρτυρηθώ και όταν σηκωνόμουν στα δάκτυλά του ποδιού μου για να δω την εξέδρα των επισήμων και δεν έβλεπα τίποτε, ένοιωσα σαν τους σκλάβους στα αμπάρια των δουλεμπορικών.

Και καλό θα ήταν να αναλογιστούμε ποιοι είναι αυτοί που σήμερα αντιστέκονται πραγματικά απέναντι στα νέα δεσμά και τη βία της πολιτείας. Ποιοι αντιστέκονται στη παραβίαση του συντάγματος.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Αρματιστής 29 Οκτωβρίου 2011 στις 9:31:00 π.μ. EEST  

ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Αυτή τη στιγμή Οδυσσέα, οι κονδυλοφόροι εξετάζουν το Σαχινίδη. «Θα ληφθούν άλλα μέτρα κύριε υπουργέ;». «Η απάντηση μου είναι κατηγορηματικά, όχι», απαντά ο Σαχινίδης. Αυτό το ψεύτικο όχι, πόσες φορές το έχουμε ακούσει;;; Και το ψέμα του πολιτικού, αποτελεί βία.

Φίλε Οδυσσέα. Οι μεγάλοι νεκροί της μάχης της Ελλάδας, για ελευθερία, εθνική αξιοπρέπεια και ανεξαρτησία, δεν έχουν ακόμη τιμηθεί. Παραμένουν άταφοι. Ακόμη και στα μαυσωλεία των Ιωαννίνων και του Καλπακίου, τα κιβούρια τους είναι κατασκευασμένα από παλιόξυλα και σκουριασμένες λαμαρίνες (τουλάχιστο ήταν). Στο θρυλικό 731 βρίσκεται ένα πρόχειρο μνημείο που αναγέρθηκε από ιδιώτες. Ο κάθε πρόεδρος και η κάθε Αννούλα (της λέσχης), στήνονται μπροστά στον «Άγνωστο Στρατιώτη», έχουν το πισινό τους στραμμένο στον «Άγνωστο» και ζητούν από τις Ε.Δ. και τους μαθητές να τους αποδίδουν τιμές. Αυτά τα κάνανε οι ξενόφερτοι βασιλιάδες, γίνονται όμως και από τους «δημοκράτες» πολιτικούς.

Όσο οι νεκροί του πολέμου, όλων των πολέμων, παραμένουν ατίμητοι, στις πολεμικές σημαίες θα έπρεπε να κρέμονται πένθιμες κορδέλες. Μνημόσυνα θα πρέπει να γίνονται στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και όχι παρελάσεις. Μέχρι να τιμηθούν οι νεκροί. Οι αθάνατοι νεκροί μας είναι η τιμή μας. Και τους έχουμε λησμονήσει.

Να γίνω και εγώ δηλωσίας για να μη παρεξηγηθώ. Καταδικάζω ότι έγινε σε βάρος του προέδρου της δημοκρατίας. Και το λέω με απόλυτη ειλικρίνεια. Οφείλει όμως ο πρόεδρος να μη λησμονεί, ότι τα ύστερα τιμούν τα πρώτα.

Πέτρος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 10:49:00 π.μ. EEST  

Επειδή πολλοί απο σας μιλουν για 50% του Συριζα βασιζόμενοι στα όσα είδαν στην τηλεόραση, νομίζοντας ότι "πλήθος κόσμου" έκλεισε τον δρόμο ακούστε τώρα και την αλήθεια απο κάποιον που ήταν εκεί και παρείλασε με την ΛΕΦΕΔ. Τον δρόμο τον κλείσανε 30-40 τραμπουκοι οπαδοι του ηρακλη και του συριζα.
Να σας πω τα γεγονότα όπως τα έζησα
Κάποια στιγμη και ενω είμαστε παραταγμένοι και περιμένουμε να ξεκινήσει η παρέλαση μαθαίνουμε ότι έφυγε λεει ο Παπούλιας και δεν θα γίνει η παρέλαση.
Όταν άρχισε να φεύγει ο κόσμος απογοητευμένος, ο επικεφαλής μας, έδωσε προσοχή και είπε "Εμείς θα παρελάσουμε! Εμείς τιμούμε το αίμα και τις θυσίες των προγόνων μας και θα παρελάσουμε γιαυτους!
Το τι έγινε μετά δεν περιγράφεται!! Ο κόσμος ξέσπασε σε προτοφανείς ζητωκραυγές και χειροκροτήματα ενώ και απο άλλα πολιτικά τμήματα ακούστηκαν "Και εμείς! Και εμείς μαζί σας!!!
Έτσι ξεκινήσαμε να παρελαύνουμε μέσα σε πρωτοφανή αποθέωση απο τον κόσμο (κάποια στιγμη ένας παππους μπήκε μέσα και με αγκάλιασε)
Κι ενω σύμφωνα με το πρόγραμμα είμασταν στο τέλος των πολιτικών τμημάτων βρεθήκαμε πρώτοι!
Είχαμε πει προηγούμενως ότι δεν θα απαντήσουμε σε καμία πρόκληση αλλά θα προστατεύσουμε την Σημαία αν Άυτή απειληθεί.
Όσο προχωρούσαμε ο κόσμος που είχε μπει μέσα στον δρόμο ξεσπουσε σε πιο έντονες επιδοκιμασίες. Όταν φτάσαμε στο μπλοκο των οπαδων του ηρακλη και του συριζα αυτοί είχαν κλείσει τον δρόμο και με πρωτοφανή τσαμπουκά έπεσαν πάνω μας και πάνω στην Σημαία. Τότε πέσαμε κι μείς πάνω τους για να σώσουμε την Σημαία απο τα βέβηλα χέρια τους και έπεσαν και μερικές ψιλές ενω μας πετούσαν πέτρες. Τελικά αφου πήραμε την σημαία πίσω και μακριά τους μετά απο λίγο ηρέμησαν τα πνευματα. Τελικά άνοιξαν τον δρόμο και παρελάσαμε εν μέσω αποθέωσης. Φυσικα οι θρασύδειλοι όταν περνούσαμε απο μπροστά τους μας έφτυναν, αλλά ήταν τραγική μειοψηφία
Στον δρόμο θυμάμαι χαρακτηριστικά της γυναίκες του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού που ενω ήταν στην άκρη με τον κόσμο όταν μας είδαν η επικεφαλής του διεταξε "Πάμε! και εμείς απο πίσω τους!! "
Η μπάντα όταν μας είδε άρχισε να παίζει προς τιμήν μας "Περνάει ο Στρατός"

Νομίζω και ας μην φανεί εγωϊστικό ότι σώσαμε την τιμή των Ελλήνων. Αν δεν είχαμε κάνει την αρχή δεν θα γινόταν ούτε η παρέλαση των πολιτικών τμημάτων
Ένα μεγάλο μπράβο και στην Λέσχη Ελλήνων Καταδρομών που μας ακολούθησε όπως και στον ΣΙΣΟ, αλλά και στα άλλα τμηματα που ακολούθησαν

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 11:05:00 π.μ. EEST  

Δυστυχώς "μασήσατε" από το κλίμα που επέβαλαν τα εμετικά ΜΜΕ. Δεν έχει σημασία αν τα επεισόδια είναι υποκινούμενα ή όχι από το ΣΥΡΙΖΑ. Στη συγκεκριμένη συγκυρία εξυπηρετούν την έκφραση της οργής του κόσμου. Στο κάτω-κάτω δεν έγινε καμιά καταστροφή που ματαιώθηκε η παρέλαση. Όσο για τους έφεδρους, ούτε περισσότερο πατριώτες είναι, ούτε μεγαλύτερη προτεραιότητα έχουν στην παρέλαση. Άλλο το έπος του '40, άλλο το Call of Duty.

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 11:10:00 π.μ. EEST  

Αγαπητέ αρθρογράφε ο ελληνικός λαός σήμερα μαζεύει από τα σκουπίδια μέταλλα και αποφάγια για να επιβιώσει κι εσύ και ορισμένοι άλλοι βολεμένοι μάλλον, κάθεστε και μας λέτε για το νόημα των παρελάσεων; Που βρίσκεστε; σε ποιον γυάλινο πύργο είσαστε κλεισμένοι. Για κάντε μια βόλτα στον Κολωνό για να δείτε Έλληνες πολίτες να κοιμούνται κάτω από τις γέφυρες, να τρώνε από τα σκουπίδια και μετά μιλήστε για το νόημα των παρελάσεων. Η Ελλάδα είναι υπό κατοχή κι Έλληνες πολίτες πεθαίνουν από την πείνα στους δρόμους κι εσείς μιλάτε για κάτι που έγινε το 1940.

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 11:48:00 π.μ. EEST  

Δεν είναι απλώς αγανάκτηση για την οικονομία en krypto, αν δεν το έχεις πάρει χαμπάρι και εσύ και οι υπόλοιποι είμαστε υπο κατοχή

enkripto 29 Οκτωβρίου 2011 στις 11:49:00 π.μ. EEST  

Ακριβώς. Εμείς "μιλάμε για κάτι που έγινε το 40". Και θα συνεχίσουμε να μιλάμε όσο και αν ενοχλεί τους επαναστάτες της Ν.Ερυθραίας και του Ψυχικού (γιατί εσύ σίγουρα δεν ξέρεις κάν που πέφτει ο Κολωνός)

Το παραπάνω σχόλιο, είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποιο γράφτηκε το άρθρο.

Δυστυχώς πολύς κόσμος τσίμπισε το τυράκι των εθνομηδενιστών, εκμεταλεύτηκαν αριστοτεχνικά την αγανάκτηση μας.

Κοντά στην αγανάκτηση για την οικονομία, να'σου και το "τι τις θέλουμε τις παρελάσεις". Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι, λένε.

Είναι προφανές ότι πολλοί και με πολλούς τρόπους παίζουν με το λαικό αίσθημα και το θυμικό του κόσμου, χαιδεύοντας αυτιά. Εμείς δεν το κάνουμε και ούτε έχουμε ανάγκη να το κάνουμε.

enkripto 29 Οκτωβρίου 2011 στις 12:01:00 μ.μ. EEST  

"Δεν είναι απλώς αγανάκτηση για την οικονομία en krypto, αν δεν το έχεις πάρει χαμπάρι και εσύ και οι υπόλοιποι είμαστε υπο κατοχή"

Ναι και σταματώντας την παρέλαση για την επέτειο της 28ης τι ακριβώς καταφέραμε εναντίον της κατοχής όπως την λές;

Έδωσες πόντους σε αυτούς που επενδύουν στο χάος και την αστάθεια και έχεσες κυριολεκτικά αυτούς που άφησαν τα κόκκαλα τους στην Αλβανία. Μπράβο, επαναστατικότατη πράξη.

Εμείς εδώ για κατοχή μιλάμε απο την εποχή του πρώτου μνημονίου πολύ πριν πάρει χαμπάρι ο πολύς κόσμος τι μαγειρεύεται. Κρούεις ανοικτές θύρες.

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 12:12:00 μ.μ. EEST  

Η παρέλαση en krypto στην θεσσαλονίκη αν δεν το κατάλαβες πραγματοποίηθηκε κανονικά (οπως και στα περισσότερα μέρη) απλώς εκδιώχθηκαν αυτοί που πραγματικά χέζουν στα όστα των νεκρών. Και πίστεψε με αν ήταν στο χέρι των διοικητών των στρατιωτικών τμημάτων θα παρέλαυναν και αυτοί

enkripto 29 Οκτωβρίου 2011 στις 12:16:00 μ.μ. EEST  

Και επιτέλους όσοι ονειρεύονται πτώση της επαίσχυντης κυβέρνησης ΓΑΠ μέσω..επιθέσεως στα χειμερινά ανάκτορα ας αναλογιστούν σε τι περιπέτειες βάζουν την χώρα.

enkripto 29 Οκτωβρίου 2011 στις 12:21:00 μ.μ. EEST  

Η παρέλαση ΔΕΝ πραγματοποιήθηκε, ούτε ένα ένοπλο τμήμα δεν έκανε παρέλαση. Μόνο λιγοστά πολιτικά τμήματα.

Ψάξτο λιγο καλύτερα και θα δείς ότι έτσι έγινε. Οι τυχόν φωτογραφίες με τζίπ που είδες, είναι απο σύλλογο ιστορικών οχημάτων, πολίτες δλδ

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 12:23:00 μ.μ. EEST  

Και επιτέλους όσοι ονειρεύονται πτώση της επαίσχυντης κυβέρνησης ΓΑΠ μέσω..επιθέσεως στα χειμερινά ανάκτορα ας αναλογιστούν σε τι περιπέτειες βάζουν την χώρα.


Μάλλον εσύ δεν έχεις αναλογιστεί σε τι περιπέτειε εχει μπεί η χώρα απο τους υπαλλήλους του ψορος

enkripto 29 Οκτωβρίου 2011 στις 12:25:00 μ.μ. EEST  

Έχεις δίκιο, μάλλον οι εκατοντάδες αναρτήσεις για τις περιπέτειες στις οποίες μας έβαλαν ανέβηκαν απο μόνες τους

E.A.V. 29 Οκτωβρίου 2011 στις 1:15:00 μ.μ. EEST  

Σωστά! Οι επέτειοι υπάρχουν για να τιμώνται οι παλιοί και να θυμούνται οι νεώτεροι.
Αλλά στην περίπτωση της 28/10/2011 η υποκρισία έχει τα όριά της! Είμαι σταθερός αναγνώστης του "εν κρυπτώ" και συμφωνώ με τις απόψεις που γενικά αναρτώνται, αλλά αυτήν την φορά θα πρέπει να σφυριξω φάουλ!

1ον Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να είναι ικανός να οργανώσει τέτοιας έκτασης εκδηλώσεις. Αν μπορούσε θα ήταν πρώτο κόμα στη Βουλή και όχι "κόμα-νικοτίνη".

2ον Γιατί ο Παπούλιας μπορεί (?) να ήταν στην αντίσταση για 2-3-4 χρόνια αλλά αυτό δεν μας λέει τίποτα. Είναι στο ΠΑΣΟΚ από το 1974 και στην Προεδρία της Δημοκρατίας από το 2004. Τώρα θυμήθηκε να αντιδράσει; Τώρα θίχθηκε; Ας μην το κάνουμε μάθημα ιστορίας, ΠΟΥ ήταν να αντιδράσει -έστω και θεωρητικά όπως επιτρέπει ο ρόλος του- το 2009 όταν μπαίναμε στο μνημόνιο; ΠΟΥ ήτνα να αντιδράσει στα μέτρα που πάρθηκαν στην πλάτη ΟΛΟΥ του κόσμου τα τελευταία δύο χρόνια; Επιτέλους, αν ακόμα και στα στερνά του (82 χρονών είναι, τί περιμένει; το πρωτάθνλημα;) ΦΟΒΑΤΑΙ να υψώσει φωνή στον γιό του ευεργέτη του, εγώ τον θεωρώ ανάξιο να φέρει το αξίωμα που πολλοί άλλοι τίμησαν πριν από αυτόν. Τη θέση που ο αρθρογράφος ΣΩΣΤΑ λέει ότι πρέπει να σεβόμαστε όλοι.

3ον Πόσο σίγουρος είναι ο αρθρογράφος ότι οι πολίτες ,μπορούν να εκφράσουν την δυσαρέσκειά τους στους πολιτικούς τις υπόλοιπες 363 ημέρες; Εκτός από τις κίβδηλες εκλογικές διαδικασίες, που δεν αποτυπώνουν τη θέληση του λαού ή/και ο αργυρώνυτος Τύπος διαστρεβλώνει κατά το δοκούν, πότε άλλοτε ο απλός πολίτης μπορεί να πλησιάσει τον πολιτικό "επίσημο";
ΠΟΤΕ! Απομονωμένοι, φρουρούμενοι, "νομίζουν ότι κατοικούν σε κάστρα που δεν τα φτάνει ο πόνος..." όπως λέγεται και στον "Προμηθέα Δεσμώτη" (sic)!

Περιμένω το σχόλιο του αρθρογράφου με ενδιαφέρον!

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 2:02:00 μ.μ. EEST  

Εχω διαφωνήσει πολλές φορές με τον Οδυσσέα, αλλά με αυτή του την ανάρτηση συμφωνώ απόλυτα και επαυξάνω. Τα γεγονότα της Θεσ/νίκης, εκτός απο κατάπτυστα και απαράδεκτα, ήταν η σύμπράξη του ΣΥΡΙΖΑ και άλλων εθνομηδενιστικών και αντιπατριωτικών αριστερών 'δυνάμεων' μαζί με ακροδεξιούς φασίστες με στόχο την κατάλυση του Δημοκρατικού πολιτεύματος. Δεν θα τους περάσει.

ΑΧΕΡΩΝ 29 Οκτωβρίου 2011 στις 2:24:00 μ.μ. EEST  

Mὸλις εὶδα στο Defencepoint ὲνα εξαμισὸλεπτο βὶντεο απὸ την ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ παρὲλαση της ΣΣΑΣ και της ΛΕΦΕΔ στην Nεα Παραλὶα.Σας το συνιστὼ.
Και επισημαὶνω ὸτι η (επὶσημη) παρὲλαση δεν πραγματοποιὴθηκε,επειδὴ δεν το επὲτρεψαν οι ''αρχὲς'',εν προκειμὲνω ο ὲχων το γενικὸ πρὸσταγμα,και ὸχι επειδὴ το θὲλησε ο Κουρὰκης-εκτὸς ἂν πρὸκειται για συμπαιγνὶα.

Βελισάριος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 3:19:00 μ.μ. EEST  

@Αρματιστής
Αγαπητέ Αρματιστή,
Με όλη την ειλικρινή μου εκτίμηση και το μεγάλο σεβασμό μου (για λόγους που αντιλαμβάνεσαι, και για άλλους που δε μπορείς να ξέρεις), επίτρεψέ μου να διαφωνήσω σε ότι λες, και μάλιστα κατηγορηματικά:
" οι μεγάλες στρατιωτικές παρελάσεις για τις εθνικές επετείους θα πρέπει να γίνονται και να μη διακόπτονται. Και ο πρόεδρος της δημοκρατίας ως σύμβολο της ενότητας του έθνους, θα πρέπει απολαμβάνει τον σεβασμό όλων μας. "
Ακριβώς. Έτσι, και χωρίς "αλλά". Μετά το "αλλά" αρχίζει η ειλικρίνεια λέει ένας φίλος, κι έχει δίκιο.
Η πατρίδα μας σήμερα βρίσκεται, ασφαλώς, κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. Ακόμη κι ακραίες ενέργειες είναι, όντως, αναμενόμενες. Όμως υπάρχουν ενέργειες που στρέφονται εναντίον των υπευθύνων – κι αυτές είναι δικαιολογημένες, όποια ένταση κι έκταση κι αν πάρουν. Και υπάρχουν ενέργειες που στρέφονται εναντίον της υπόστασής μας ως έθνους, και της υπόστασής μας ως κράτους – κι αυτές είναι αθέμιτες. Τα κριτήρια είναι απλά και σαφή, και δε χρειάζονται βαθιά σοφία.
Η στρατιωτική παρέλαση στη Θεσσαλονίκη φυσικά και έχει σαν σκοπό την απόδοση τιμής προς τους μαχητές του Μεγάλου Πολέμου, της Μάχης της Ελλάδας, όπως φυσικά είναι και μια επίδειξη της στρατιωτικής δύναμης της χώρας και ασφαλώς είναι και μια ευκαιρία για τους πολιτικούς να παρουσιαστούν στην εκλογική τους πελατεία.
Αλλά οι πολιτικοί εκμεταλλεύονται οποιαδήποτε δημόσια εκδήλωση για να παρουσιαστούν στην εκλογική τους πελατεία – κι η παρέλαση δεν είναι, δα, και δεσπόζουσα ανάμεσα σε αυτές. Αν καταργηθεί η παρέλαση, κι αντί γι’ αυτήν γίνονται όσα προτείνεις, ειλικρινά πιστεύεις ότι δε θα εμφανίζονται εκεί σαν ενοχλητικά κοράκια, για να κάνουν το κομμάτι τους; Είναι επαγγελματική έξις, δεν κόβεται – και δεν έχει καμία σχέση με την παρέλαση.
Η παρέλαση είναι, όπως λες, κι επίδειξη στρατιωτικής ισχύος. Κακή επίδειξη, φυσικά, γιατί όποιος παρατηρεί παρελάσεις με λίγο γυμνασμένο μάτι, και με παραστάσεις από παρελάσεις δεν ενθουσιάζεται ιδιαίτερα με αυτό που βλέπει, αλλά, τέλος πάντων, κάτι είναι. Η ματαίωση της παρέλασης από διασάλευση της τάξης από μια ομάδα Συνασπιστών και μία ομάδα …ποδοσφαιρόφιλων, τι είναι; Δεν είναι απλή απουσία μηνύματος. Είναι κι αυτή μήνυμα, το μήνυμα που θα αντιλαμβανόμασταν κι εγώ κι εσύ αν βάλουμε τον εαυτό μας σε αυτούς που είδαν τα γεγονότα στην τηλεόραση από τα γραφεία τους (ή τα καφενεία τους, ή τις λέσχες τους) στην Άγκυρα, στα Τίρανα, στα Σκόπια, στην Ουάσιγκτον, στο Τελ Αβίβ, στη Μόσχα, στις Βρυξέλες, στο Βερολίνο, κι αλλού. Δεν μας είναι προφανές το μήνυμα; Το μήνυμα αυτό δεν έπρεπε σε καμία περίπτωση να δοθεί. Αλλά δόθηκε. Κι αρχίζει να θυμίζει κάτι τέτοιο: Failed state, κι η κυνηγετική περίοδος ξεκίνησε. Κι αν έχουν άδικο, και υπολογίζουν λάθος (όπως, ίσως, απαντήσει κάποιος) τους βάζουμε σε μεγάλο πειρασμό να δοκιμάσουν, και θα χρειαστεί να κουραστούμε παραπάνω για να τους βγάλουμε ψεύτες.
Λες ότι η Πολιτεία θα έπρεπε να κάνει άλλα πράγματα για να τιμήσει τους πεσόντες. Μπορεί να έχεις δίκιο, ή μπορεί να έχεις άδικο. Αλλά η χθεσινή ημέρα ήταν η μόνη ημέρα στην οποία δε δικαιολογούταν αυτός ο προβληματισμός. Υπήρχαν άλλες 364 ημέρες, για πολλά χρόνια, κι υπάρχουν κι άλλες τόσες στο μέλλον. Χθες η παρέλαση δε ματαιώθηκε επειδή δεν ήταν επαρκής ή η προσήκουσα τιμή. Ματαιώθηκε επειδή στον Κουράκη και στους Κουράκηδες συνειδητά δεν αρέσει το μήνυμα – όχι η μορφή του. Οι πολλοί ακολούθησαν απερίσκεπτα. Όχι κάτι άλλο, απλά απερίσκεπτα. Αλλά αυτές τις απερισκεψίες λουζόμαστε ακριβά στη χώρα αυτή. Απερίσκεπτα ψήφισαν οι πολλοί αυτόν που ευαγγελιζόταν την "Αλλαγή", και το λουζόμαστε ακόμη. Απερίσκεπτα θέλησαν ψευδεπίγραφο "εκσυγχρονισμό" – κι ακόμη τον λουζόμαστε. Απερίσκεπτα θέλησαν Ολυμπιακούς Αγώνες – κι ακόμη τους λουζόμαστε. Απερίσκεπτα θέλησαν τα "λεφτά που υπάρχουν" και τα λουζόμαστε ακόμη. Μήπως να σταματήσουμε τις απερισκεψίες, αντί να κατηγορούμε αυτούς που μας παρασύρουν, σαν ανήλικοι;

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 4:23:00 μ.μ. EEST  

Πολύ σύντομα ξαναβλέπω ΄΄παρέλαση μηχανοκινήτων΄΄ στην Ελλάδα μας!!!!

Αμάν και πότε!!!!

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 4:34:00 μ.μ. EEST  

Συγγνώμη ρε παιδιά,

ένας οποιοσδήποτε ΄΄Αρχων΄΄ τιμά την οποιαδήποτε πόλη με την ΄΄υψηλή παρουσία του΄΄ ή ο ίδιος τιμάται από την πόλη;;;;;

Στο κάτω κάτω της γραφής η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ έχει ιστορία 2400 χρόνων και όχι 85, και περάσανε από κει ρωμαίοι και βυζαντινοί αυτοκράτορες, σουλτάνοι, βασιλιάδες κλπ!!!

Υ.Γ. Εκεί που εισήλθε απελευθερωτής ο σεμνός Γεώργιος Α΄ και καθαγίασε την ελληνικότητά της με τον μαρτυρικό του θάνατο, πήγε να το παίξει ΄΄βασιλιάς΄΄ ο γερμανοσπουδαγμένος και γερμανοσώγαμπρος μπάρμπα fon Charles,από την Παγουρία !!!

Ε' πάλι καλά που δεν έφαγε κανένα καζάν τιπί στο κεφάλι!!!!

Κωστας 29 Οκτωβρίου 2011 στις 5:02:00 μ.μ. EEST  

"Στο κάτω-κάτω δεν έγινε καμιά καταστροφή που ματαιώθηκε η παρέλαση. Όσο για τους έφεδρους, ούτε περισσότερο πατριώτες είναι, ούτε μεγαλύτερη προτεραιότητα έχουν στην παρέλαση. Άλλο το έπος του '40, άλλο το Call of Duty.". Λυπαμαι πολυ φιλε μου που νομιζεις κατι τετοιο.Δεν εχεις καταλαβει οτι μας αποδομουν ως εθνος? πιο αργα καποτε, πιο βιαστικα και ξεδιαντροπα πλεον, το ιδιο μεθοδικα ομως...μακαρι να ημασταν οντως φαντασιοπληκτοι και υπερβολικοι, αλλα τα χτυπηματα ειναι πολλα και απο ολες τις μεριες, και ο Ελληνας ακομα υπο την επηρεια τοσων ετων πλυσης εγκεφαλου και προπαγανδας..Πες μου γιατι ενω ΟΛΑ τα μεξικανικα-ισπανικα-βραζιλιανικα σηριαλ μεταγλωττιζονται, απο τα τουρκικα ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΙ ΚΑΝΕΝΑ εδω και τοσα χρονια που προβαλλονται? σου φαινεται χαζο αυτο που λεω? ολα εχουν θεση, (ακομα και το πιο ασχετο φαινομενικα) μεσα σε αυτη τον πολυπλευρη επιθεση κατα της Ελλαδος..Και κατι για τους εφεδρους, απο καποιον που παρελασε (ειμαι ο ανωνυμος 28/10, 9.37) με την ΛΕΦΕΔ, λιγες σειρες πισω απο τον Πετρο, πιστεψε με απο την στιγμη που σηκωθηκαν απο τον καναπε και κανανε παρελαση ( και μιλω για ολους, και για την ΛΕΚ που βρισκοταν πισω μας ) ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ πατριωτες απο πολλους που ξερουν να κρινουν απο την ασφαλεια του σπιτιου τους αλλα δεν ξερουν να πραττουν..Αν σε αδικω,και οντως εχεις κανει κατι για την πατριδα μας σου ζητω συγνωμη, αν οχι, τοτε δεν δικαιουσαι να ομιλεις ( οπως ελεγε ο μακαριτης). Φτανει πια με το πολιτικως ορθον "κανεις δεν ειναι πιο πατριωτης απο τον αλλον" .Οι κοπελες της ΛΕΦΕΔ που κανανε παρελαση ενω πετρες περνουσαν πανω απο το κεφαλι τους ειναι πιο πολυ ΑΝΤΡΕΣ απο πολλους πατριωτες του πληκτρολογιου...Δεν ειπε κανεις οτι ειχαμε προτεραιοτητα, απλως καναμε αυτο που επρεπε, ΠΑΡΕΛΑΣΗ. Εσυ τι εκανες?

enkripto 29 Οκτωβρίου 2011 στις 5:15:00 μ.μ. EEST  

Εξαιρετικά εύστοχος Bελισάριε, προσυπογράφω

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 8:08:00 μ.μ. EEST  

Imho, πολλοί σήμερα στην Ελλάδα υποπίπτουν σε μια παρανόηση. Ταυτίζουν την αντίδραση κατά της κυβέρνησης με την αντίσταση στην κρατική εξουσία- δηλαδή αντίσταση στο ίδιο το κράτος. Στο μυαλό τους το κράτος ταυτίζεται με την κυβέρνηση, και έτσι κάθε κίνηση βλάβης του κράτους "νομιμοποιείται" ή έστω δικαιολογείται, διότι αποσυνθέτει παράλληλα την κυβέρνηση. Πχ, επειδή οι κυβερνητικές οικονομικές πολιτικές είναι εσφαλμένες, δεν πληρώνουν φόρους, διόδια κλπ (βλάπτοντας το κράτος). Επειδή οι κυβερνητικές επιλογές ρύθμισης επαγγελμάτων είναι κακές, καταστρέφουν τον τουρισμό ή παραλύουν την απονομή δικαιοσύνης (στρεφόμενοι έτσι κατά του κράτους). Επειδή οι εκπαιδευτικές κυβερνητικές επιλογές είναι λανθασμένες, ακυρώνουν την στρατιωτική παρέλαση, προσβάλλοντας την ιστορική μνήμη του κράτους-έθνους μας. Επειδή ο ΠτΔ δεν ανατρέπει την κυβέρνηση, προσβάλουν και απαξιώνουν τον (κρατικό) θεσμό του ΠτΔ. Προφανώς, με αυτές τις ενέργειες πλήττουν- και μάλιστα καίρια- την κυβέρνηση. Και η απώλεια της Δυτικής Θράκης ή του Καστελορίζου θα έκανε συντριπτική ζημιά στην κυβέρνηση. Μήπως λοιπόν να καλέσουμε τους Τούρκους? Έτσι όμως η διάλυση του κράτους γίνεται το μέσο για να πληγεί η κυβέρνηση, όταν σκοπός του να απαλλαγούμε από την κυβέρνηση είναι ακριβώς το να διασωθεί το κράτος!!! Όσοι δεν βλέπουν την διάκριση κράτους- κυβέρνησης είτε επειδή δεν μπορούν είτε επειδή η αγανάκτηση τους τυφλώνει, όχι μόνο έχουν χάσει το δάσος, αλλά πριονίζουν και το κλαδί του δέντρου που καθόμαστε όλοι μαζί.
Φιλικά,
Advo

Ανώνυμος 29 Οκτωβρίου 2011 στις 9:19:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητοι Φιλοι θα ηθελα να σας πω τι εκανα εγω αυτες τις ημερες.Πηρα το αυτοκινητο μου και αντι να βλεπω πολιτικους να κλαινε για το επος στρατιωτικους ( οχι ολους ) να βγαινουν απο λιμουζινες τραβηξα για αλβανια.Μπηκα στο αλβανικο εκανα 20 λεπτα δρομο και δεξια μετα την στροφη προς κλεισουρα βρηκα το λεκλι.Εκει με τα ποδια και ενα σακιδιο στρατιωτικο ξεκινησαμε να περπαταμε .Η πορεια μας εφερε στην αριστερη πλευρα του γκολικο κατω απο το δοντι.Με πλατη το δραγκοτι ειδαμε την πεστανη και το 1149 υψωμα που κατελαβε το ηρωικο 34 συνταγμα .Αναψαμε ενα κερακι και σκεφτηκαμε αυτα τα παιδια που ειναι εκει.Τωρα εαν εγινε και κατι οπως πληροφορηθηκαμε στην θεσσαλονικη δεν πειραζει το μαθαμε μετα 1 μερα .Εμεις συγκινηθηκαμε και περασαμε υπεροχα.Αντι να τρεχουν σε παρελασεις δεν θα ηταν καλυτερα με λιγο ιδρωτα να πηγαιναμε ολοι εκει και χωρις δικαιολογιες για δεν τις δεχομαι.

Αρματιστής 29 Οκτωβρίου 2011 στις 10:06:00 μ.μ. EEST  

@ Βελισάριος
Φίλε Βελισάριε καλησπέρα

Για τις στρατιωτικές παρελάσεις και αν πρέπει να γίνονται, λίγο πολύ συμφωνούμε. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να γίνονται. Για τη σκοπιμότητα, μάλλον κάπου διαφωνούμε. Εγώ δεν πολυπιστεύω ότι γίνονται για να τιμήσουμε τους νεκρούς των πολέμων, ενώ εσύ και πολλοί άλλοι πιστεύουν ότι αυτό συμβαίνει. Η άποψή μου είναι, ότι οι στρατιωτικές παρελάσεις που γίνονται επ’ ευκαιρία των εθνικών επετείων, είναι για να αναδειχθεί η στρατιωτική ισχύς της χώρας. Πλην όμως για λόγους «οικονομίας» και λειψανδρίας και αυτό γίνεται λειψό.

Σχετικά με αυτά που συνέβησαν στη Θεσσαλονίκη. Και ασφαλώς θα ήθελα να γίνει η στρατιωτική παρέλαση. Άλλωστε πολλοί ήταν αυτοί που κόπιασαν και δοκιμάστηκαν για τη προετοιμασία της και έπρεπε να αμειφθούν. Πλην όμως, δεν έβαλα και μαύρες πλερέζες που δεν εκτελέστηκε. Ο λόγος είναι απλός και λογικός. Μου φαίνεται πολύ «ανώμαλο» να τιμούμε το μεγάλο ΟΧΙ και την προηγούμενη μέρα, ο πρωθυπουργός να έχει αποδεχθεί την κηδεμονία της πατρίδας μας από λόχους επιτρόπων. Αδυνατώ να κατανοήσω τον τρόπο που όλα αυτά μπορούν να παντρευτούν.

Επίσης κάπου με βρίσκει αντίθετη η άποψη που κυκλοφορεί, ότι όλα αυτά που συνέβησαν σε όλες τις πόλεις της χώρας, τα οργάνωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Είναι υπερβολικό, παράλογο και υποτιμητικό για όσους διαμαρτύρονται. Μια κάποια απόδειξη, αποτελεί η μπουνιά που έφαγε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στα Τρίκαλα. Και για αυτό ενοχοποιήθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ. Τελικά αποδείχτηκε ότι ο μποξέρ ήταν μέλος της νεολαίας ΠΑΣΟΚ.

Φίλε Βελισάριε. Οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι αυτό που συνέβη χθες, διαπερνά οριζόντια και κάθετα, όλα τα στρώματα της Ελληνικής κοινωνίας, ανεξάρτητα από χρώματα. Η οργή του λαού είναι τεράστια. Και αυτό είναι που ανησυχεί τους κατεστημένους πολιτικούς χώρους. Ειδικά τα δύο μεγάλα κόμματα. Είναι κάτι που εκφεύγει από τα όρια και φοβούνται ότι αδυνατούν να ελέγξουν. Δυστυχώς όμως, περί αυτού πρόκειται. Μιλάμε για λαϊκή έκρηξη. Είναι προτιμότερο οι πολιτικές ηγεσίες να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα με ειλικρίνεια και όχι με εξορκισμούς. Αν συνεχίσουν να συμπεριφέρονται με τον ίδιο απαράδεκτο τρόπο, θα βρεθούν εμπρός σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Αρματιστής 29 Οκτωβρίου 2011 στις 10:08:00 μ.μ. EEST  

ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Γράφεις:
«Και υπάρχουν ενέργειες που στρέφονται εναντίον της υπόστασής μας ως έθνους, και της υπόστασής μας ως κράτους – κι αυτές είναι αθέμιτες».

Ειλικρινά και σε καμιά περίπτωση δεν μπορώ να δεχθώ ότι η διακοπή της παρέλασης στρέφεται κατά της υπόστασής μας, ως έθνους και κράτους. Μπορώ να σου απαριθμήσω ένα κατάλογο πολιτικών ενεργειών και παραλείψεων που υποσκάπτουν συθέμελα την εθνική μας υπόσταση και κυριαρχία. Ένα κατάλογο που δεν έχει χρονολογική αρχή, αλλά που τα τελευταία 16 χρόνια, συμπληρώνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, που αδυνατεί κάποιος να παρακολουθήσει. Να θυμίσω μόνο τα: 1) Το άρθρο 14 της επονείδιστης δανειακής σύμβασης. 2) Τη κατάφωρη παραβίαση του συντάγματος με την εκχώρηση στον ΥΠΟΙΚ από τη βουλή, του δικαιώματος να υπογράφει ότι θέλει και απλά να ενημερώνει το κοινοβούλιο. 3) Της αναμενόμενης εγκατάστασης μόνιμου μηχανισμού επιτρόπων της τρόικας στη χώρα που θα έχουν το πρώτο και τελευταίο λόγο στην άσκηση της δημοσιονομικής πολιτικής. 4) Σχετικά με το ισχύον καθεστώς ρουσφετολογίας και απουσίας δικαιοσύνης ισότητας και ισονομίας, όσο αφορά την θητεία στο στρατό, ας μην αναφερθούμε καλύτερα.

Σχετικά με το μήνυμα που έλαβαν στην Άγκυρα, στα Τίρανα, στα Σκόπια, στην Ουάσιγκτον, στο Τελ Αβίβ, στη Μόσχα, στις Βρυξέλες, στο Βερολίνο και αλλού. Δυστυχώς Βελισάριε, δεν περίμεναν να δουν τη παρέλαση για να λάβουν μήνυμα. Μήνυμα που ασφαλώς δεν αφορά τη κατάσταση των Ε.Δ., αλλά την εσωτερική κατάσταση της χώρας. Το μήνυμα το έχουν λάβει εδώ και καιρό από τον ίδιο το πρωθυπουργό. Αυτό που περιφερόταν ανά τας «οδούς και τα ρύμας» της υφηλίου και κατηγορούσε τη χώρα που κυβερνούσε. Η διακοπή της παρέλασης δεν άγγιξε τις Ε.Δ.. Κανένας δεν τις κατηγόρησε για τίποτε. Οι Ε.Δ. συνεχίζουν να απολαμβάνουν το σεβασμό και την εκτίμηση του μεγαλύτερου μέρους των πολιτών. Όσο αφορά την απόδοση τιμής στους νεκρούς ήρωες των πολέμων μας, είμαι σταθερός στην άποψη ότι αυτοί δεν έχουν τιμηθεί, παραμένουν άγνωστοι και σε καμιά περίπτωση οι παρελάσεις δεν τιμούν τους νεκρούς. Στην Ελλάδα Βελισάριε υπάρχουν πάρα πολλά στρατιωτικά νεκροταφεία. Κατά βάση ανήκουν σε ξένους στρατούς και σε ελάχιστα αναπαύονται Έλληνες μαχητές. Σε χαιρετώ.

ΥΓ.
Διαβάζω όλα τα άρθρα σου με προσοχή.
Μου γράφεις «για λόγους που αντιλαμβάνεσαι, και για άλλους που δε μπορείς να ξέρεις». Ειλικρινά θα ήθελα να μάθαινα, αν γίνεται, και αυτούς που δεν μπορώ να ξέρω.

Ανώνυμος 30 Οκτωβρίου 2011 στις 12:37:00 π.μ. EEST  

http://www.youtube.com/watch?v=GroQNZwDY2k&feature=player_embedded#!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KvKCOF6uiyU

Πέτρος 30 Οκτωβρίου 2011 στις 12:57:00 π.μ. EEST  

Δείτε λίγο αυτό το βίντεο
http://www.youtube.com/watch?v=bI5pY10ItSI&feature=related
Δείτε τις ζητοκραυγές του απλου κόσμου και την συμπεριφορά αυτής της άθλιας μειοψηφίας που ΦΑΣΙΣΤΙΚΑ αποφάσισε να απαγορεύσει την Παρέλαση!

Ανώνυμος 30 Οκτωβρίου 2011 στις 8:58:00 π.μ. EET  

1929+15=1944
1944-1949 ΗΤΑΝ Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΑΡΣΙΑΣ. Ο ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΔΕΣ ΑΛΛΑ ΤΟΥ ΕΑΜ (ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΑΕΤΟΠΟΥΛΟ) ΟΠΟΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΠΟΛΕΜΗΣΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ. ΑΦΗΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΚΛΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΑΝΤΑΡΤΗ -ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟ" ΠΡΟΕΔΡΟ.

Unknown 30 Οκτωβρίου 2011 στις 10:28:00 π.μ. EET  

Μπράβο στη ΛΕΦΕΔ και για την ψυχραιμία που έδειξε... Αν η ΛΕΦΕΔ αποτελούνταν από ακραία στοιχεία θα είχαμε χοντρά σκηνικά. Τα μαϊμούνια τους προκάλεσαν πετώντας πέτρες μέσα από το πλήθος.Τελικά οι δειλοί κατάλαβαν οτι δεν τους παίρνει και αποχώρησαν.

Ανώνυμος 30 Οκτωβρίου 2011 στις 10:29:00 π.μ. EET  

Aπο αριθμητική καλά πας, απο ιστορία όχι...

Βελισάριος 30 Οκτωβρίου 2011 στις 12:50:00 μ.μ. EET  

Φίλε Αρματιστή,

Ειλικρινά αισθάνομαι αμήχανα με την διαφωνία αυτή, ειδικά με έναν άνθρωπο που εκτιμώ, και με θέσεις που με κάνουν να κινδυνεύω να φαίνομαι ότι υπερασπίζομαι μια κυβέρνηση κι ένα κόμμα που δεν έχω σε καμία υπόληψη, και που ποτέ δεν είχα. Αλλά δε μπορώ παρά να επιμείνω στη διαφωνία μου.

Γράφεις ότι η οργή του κόσμου είναι τεράστια, ότι υπάρχει λαϊκή έκρηξη, κι ότι υπάρχει κίνδυνος ανεξέλεγκτων καταστάσεων. Ασφαλώς υπάρχει. Και κατά μείζονα λόγο, αυτή τη στιγμή έχει σημασία ποιος μπορεί να κρατήσει το μυαλό του καθαρό και το αίμα του κρύο, και να διακρίνει τι είναι θεμιτό και τι είναι αθέμιτο. Η ευθύνη γι’ αυτό είναι απολύτως και αυστηρώς προσωπική. Κι αν για λόγους που, προφανώς, δεν είναι ούτε ανεξήγητοι ούτε αδικαιολόγητοι το πλήθος παρεκτρέπεται, η στιγμή είναι ακόμη πιο κρίσιμη για το τι θέση παίρνει ο καθένας. Γιατί το απελπισμένο ή εξημμένο πλήθος είναι εύκολο να παρεκτραπεί, να προβεί σε ενέργειες που εκ των υστέρων θα φανούν λανθασμένες, και ίσως και σοβαρά λανθασμένες. Κυρίως γιατί το πλήθος ακολουθεί, από αδράνεια ή από το νόμο που διέπει την ψυχολογία του πλήθους, εκείνους που έχουν σαφή αντίληψη του τι επιδιώκουν – και που δεν είναι πάντοτε οι αγνές ελπίδες των πολλών.

Επειδή καταφεύγεις – και δικαίως – πολύ συχνά στην ιστορία, επίτρεψέ μου να επικαλεστώ κι εγώ ένα ιστορικό παράδειγμα, που υποπτεύομαι ότι θα σου είναι οικείο. Αρχές της δεκαετίας του ’70, στην Κύπρο φούντωνε το κλίμα εμφυλίου σπαραγμού. Η κάθε πλευρά έβλεπε το δίκιο της (ως συνήθως, κάποιο, τουλάχιστον, δίκιο είχε κάθε πλευρά), κι η κάθε πλευρά, λίγο από την ανευθυνότητα των ηγετών της, λίγο από τις πονηρές υπηρεσίες των τρίτων εμπλεκομένων, αλλά κυρίως από την εύλογη και έντονη πικρία του κόσμου της απέναντι στην άλλη πλευρά, κλιμάκωνε την οξύτητα της αντιπαράθεσης. Το αποτέλεσμα το είδαμε τον Ιούλιο του ’74, και το βλέπουμε μέχρι σήμερα – κάθε μέρα. Από όλους όσους πήραν μέρος στα γεγονότα της εποχής, εγώ γνωρίζω μόνον έναν που μπορεί στα σοβαρά να πει ενώπιον της ιστορίας: "εγώ έκανα αυτό που έπρεπε, αρνήθηκα να παρασυρθώ από την οξύτητα της ιστορικής στιγμής, και προειδοποίησα εγκαίρως. Κι όταν δε μπορούσα να αποτρέψω το επερχόμενο κακό, διαχώρισα τη θέση μου και αποσύρθηκα". Τον τότε ταγματάρχη Καρούσο. Αν υπήρχαν περισσότεροι Καρούσοι και λιγότεροι Σταύρου και Κωνσταντίνου, ίσως τα πράγματα να ήταν αλλιώς.

Απαριθμείς μια σειρά πολιτικών ενεργειών κι αποφάσεων που φαλκιδεύουν την εθνική μας κυριαρχία στο κρίσιμο πεδίο της οικονομίας κι έχεις απόλυτο δίκιο. Ακριβώς επειδή συμβαίνει αυτό, κι επειδή ζούμε σε μια επικίνδυνη γειτονιά του κόσμου, πρέπει να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού στη δύσκολη αυτή στιγμή τη στρατιωτική μας ισχύ. Είναι η δεύτερη γραμμή άμυνάς μας, είναι αυτή που θα μας δώσει κάποιο χρόνο και κάποιο περιθώριο να ορθοποδήσουμε οικονομικά. Τώρα που γύρω μας βλέπουν σαν μεγάλο ασθενή και σαν εύκολο στόχο, η σημασία της είναι ακόμη μεγαλύτερη. Κι όταν απ' έξω βλέπουν την εικόνα που είδαν στις 28, τις λεπτές διακρίσεις που κάνεις εσύ, μην είσαι σίγουρος ότι τις κάνουν κι αυτοί.

(συνεχίζεται)

Βελισάριος 30 Οκτωβρίου 2011 στις 12:50:00 μ.μ. EET  

Για να καταλήξω, και να το θέσω απλά:
α) η αντίδραση στους πολιτικούς και τις πολιτικές είναι και κατανοητή και θεμιτή, ακόμη κι όταν λαμβάνει οξεία έκφραση. Αλλά πρέπει να διαχωρίσουμε με μεγάλη αυστηρότητα το τι συνιστά πολιτική αντίδραση στους πολιτικούς, και τι συνιστά διάλυση του κράτους. Αλλιώς, απλώς αναπαράγουμε και παροξύνουμε την παθογένεια της Μεταπολίτευσης, όπου ο κάθε κομπλεξικός παραβίαζε το κόκκινο φανάρι θεωρώντας ότι κάνει την αντίστασή του κατά της χούντας. Θέλεις να πάρουμε τους βουλευτές με τα γιαούρτια; Να μην τους σφυρίζουμε και να τους γιουχάρουμε όπου και όπως τους πετυχαίνουμε; Μαζί σου. Αλλά το να σταματάμε την παρέλαση δεν είναι αντίδραση κατά των πολιτικών. Ίσα-ίσα, άλλοθι τους δίνει
β) σε καιρούς εντάσεων, όταν όλος ο απλός κόσμος βράζει κι αντιδρά, οι δυναμικές μειοψηφίες, οργανωμένες και ξεσκολισμένες, μπορούν και δημιουργούν τετελεσμένα, συνήθως και αντίθετα με τη θέληση και τις επιδιώξεις των πολλών. Αυτό ακριβώς έγινε στη Θεσσαλονίκη. Είναι σημαντικό να επαγρυπνούμε ΚΑΙ έναντι αυτών – κι όχι για να ακυρωθεί η ουσία των αντιδράσεων, κατά του πολιτικού συστήματος στην προκειμένη περίπτωση. Για να μην πάμε για μαλλί και βγούμε κουρεμένοι.

ΑΧΕΡΩΝ 30 Οκτωβρίου 2011 στις 1:09:00 μ.μ. EET  

Κατ´αρχὴν,προσυπογρὰφω και τις δὺο παρεμβὰσεις του Αρματιστὴ,διὸτι αποκρυσταλλὼνουν την εικὸνα που θολὼνει η νεοελληνκὴ ασυναρτησὶα,και συγκεκριμενοποιοὺν αντικειμενικὰ τα επιμὲρους στοιχεὶα.
Ὸσον αφορὰ τα δακρὺβρεκτα περὶ θεσμὼν και τα συναφὴ,δεν δικαιοὺνται να ολολὺζουν εκεὶνοι που τους καταπατοὺν συστηματικὰ.Ακὸμη και τους Κουρὰκηδες,αυτοὶ τους ὲχουν εκθρὲψει.
Εμεὶς ως λαὸς τὼρα,δεν εὶμαστε ὰμοιροι ευθυνὼν,πλην ὸμως,το μὸνο προνὸμιο του λαοὺ εὶναι ὸτι δεν μπορεὶ να δικαστεὶ(ἂν και μονὶμως καταδικασμὲνος).Αργὴσαμε πὰρα πολὺ να ξυπνὴσουμε,αλλὰ τὲλος πὰντων,εὶμαστε ακομα ζωντανοὶ,και ἲσως προλὰβουμε να ξεστραβωθοὺμε και να παλὲψουμε με σγκεκριμὲνο ΑΝΣΚ,την ανασυγκρὸτηση της χὼρας,υπὸ συνθὴκες εθνικὴς και λα'ι'κὴς κυριαρχὶας,για να επιτευχθεὶ ὸμως αυτὸ,θα πρὲπει να εξουδετερωθεὶ η επικρατοὺσα κλεπτοκρατὶα και φαυλοκρατὶα.Κὰποτε,Κατσιφὰρας τις,εὶπε ὸτι δεν γὶνονται μεγὰλες αλλαγὲς χωρὶς να σπὰσουν και καναδυὸ αυγὰ.Σὴμερα,πρὲπει να σπὰσουν αποστὴματα.
Οι εσμοὶ ὲχουν αναγορευθεὶ σε θεσμοὺς,και παρουσιὰζονται ως περὶπου ταυτὸσημοι της Δημοκρατὶας και του Ὲθνους,στην πραγματικὸτητα θεωροὺν εαυτοὺς ιδιοκτὴτες του πολιτεὺματος και του Ὲθνους,και ὸτι μποροὺν να τα εμπορεὺονται και τα δὺο.Η αλλαζονεὶα τους ὲχει φτὰσει στο σημεὶο να οικειοποιηθοὺν και τα σὺμβολα:ακὸμα και η παρὲλαση,δεν γὶνεται χωρὶς τον Παποὺλια,κατὰ το ''φταρνὶστηκε η νὺφη,σχὸλασε ο γὰμος''.
Αναρωτηθὴκατε τι σημεὶα λαμβὰνουν απὸ τα προχθεσινὰ κὰποιες ξὲνες πρωτεὺουσες.Η εκτὶμηση η δικὴ μου εὶναι ὸτι ανησυχοὺν.Ανησυχοὺν,επειδὴ βλὲπουν τους νενὲκους και κοτζαμπὰσηδες να κλονὶζονται.Γνωρὶζουν ὸτι χωρὶς τους υποτακτικοὺς τους στην εξουσὶα,δεν περνοὺν οὺτε μνημὸνια,οὺτε σχὲδια Αννὰν,οὺτε αναγνὼριση των Σκοπὶων ως Μακεδονὶα,οὺτε εγκατὰλειψη της Κὺπρου και του Αιγαὶου, και της Θρὰκης κ.ο.κ.
Χωρὶς αυτοὺς τους υποτακτικοὺς,ποιὸς θα υπογρὰψει το ὸποιο αὶσχος;Ποιὸς θα παρουσιαστεὶ ως ''Ελλὰς'';
Καταλαβαὶνετε τὼρα γιατὶ τα διεθνὴ ΜΜΕ αποσιὼπησαν τα συμβὰντα;
Τρὲμει κὰποιο απὸκρυφο σημεὶο της ανατομὶας τους με αυτὸ που εὶδαν στην Ελλὰδα.Το Occupy Wall Street σας θυμὶζει τὶποτε;Τους ὶδιους, στην πραγματικὸτητα αποδὲκτες ὲχει η''δικὴ''μας 28η Οκτωβρὶου.
Εὶτε το ὲχετε αντιληφθεὶ,εὶτε ὸχι,βρισκὸμαστε σε κατὰσταση εκτὰκτου ανὰγκης,και δεν υπὰρχει περιθὼριο για πολυτὲλειες.
Απὸ την ὰλλη,ελλοχεὺουν κὶνδυνοι εσωτερικὴς ασφαλεὶας,τους οποὶους οι φαὺλοι μας εμφὺτευσαν απο καιρὸ,και ὲχουν ὴδη δὼσει κὰποια σημεὶα γραφὴς,ὸπως οι ογκὼδεις επιδεὶξεις ισχὺος του λαθραὶως εισαχθὲντος Ισλὰμ υπὸ το πρὸσχημα ομαδικὼν προσευχὼν,οι θρασὺτατες ληστεὶες στο κὲντρο της Αθὴνας,αλλὰ και στην περιφὲρεια,ὸπου εκτὸς ὸλων των ὰλλων,δοκιμὰζεται και καταγρὰφεται η ὸποια αντὶδραση ἢ η απουσὶα της,οι καταλὴψεις ὸπως της νομικὴς και της Υπατὶας,κ.ο.κ.
Κοιμηθὴκαμε επι μακρὸν,τὼρα θα ξυπνὴσουμε απὸτομα.Ωστὸσο,καλὺτερα να ξυπνὴσουμε απὸτομα,παρα να σβὴσουμε κοιμησμὲνοι.

Ανώνυμος 30 Οκτωβρίου 2011 στις 1:40:00 μ.μ. EET  

Την παροιμία με το φεγγάρι και το δάχτυλο τη γνωρίζετε ορισμένοι; Μάλλον όχι.

Αρματιστής 30 Οκτωβρίου 2011 στις 4:28:00 μ.μ. EET  

Αγαπητέ Βελισάριε

Δεν διαφωνούμε πουθενά. Τα ίδια λέμε. Μπορώ να συμφωνήσω μαζί σου, ότι δεν ήταν καλό που η στρατιωτική παρέλαση δεν έγινε. Αλλά παρελάσεις δεν έγιναν σε όλη την Ελλάδα. Τις εμπόδισαν οι πολίτες. Θα πρέπει να το καταλάβουμε, ότι οι πολίτες βρήκαν την ευκαιρία, την ημέρα του ΟΧΙ, να πουν το δικό τους ΟΧΙ. Και οι πολίτες δεν είχαν σν σκοπό να διακόψουν τις παρελάσεις, αλλά να διώξουν τους πολιτικούς από το χώρο των παρελάσεων. Και αυτά που έγιναν, κάνουμε λάθος να τα καταλογίζουμε στο ΣΥΡΙΖΑ.

Συμφωνώ μαζί σου ότι χρειάζεται ψυχραιμία. Αλλά όπως πολύ καλά γνωρίζεις, το πλήθος δεν ελέγχεται. Και μπορεί να χειραγωγηθεί. Αλλά για αυτό δεν φταίνε οι πολίτες, αλλά αυτοί που του έβαλαν σίδερα.

Το τι θα γίνει στη συνέχεια; Ειλικρινά δεν ξέρω. Φοβάμαι για τα χειρότερα.

Ανώνυμος 30 Οκτωβρίου 2011 στις 7:42:00 μ.μ. EET  

Κυριοι,οπως βλεπετε υπαρχει διχονοια μεγαλη σε αυτη την αποφαση με καθε πλευρα να εχει επιχειρηματα στιβαρα.Αυτο κανει την εμποδιση της παρελασης ουτε λαθος ουτε σωστη.
Δεν υπαρχει μονο το μαυρο και το λευκο στη ζωη,ουτε το 0 και το 1 και τιποτα αναμεσα

Ανώνυμος 30 Οκτωβρίου 2011 στις 8:06:00 μ.μ. EET  

Συγχαρητήρια Αρματιστή για τις απόψεις σου. Εις επίρρωσιν όσων αναφέρεις περί τιμών προς τους πεσόντες ας παραδειγματιστούμε από τους Ρώσους που προχτές έστειλαν στην Αλεξανδρούπολη ένα σκάφος του στόλου της Μαύρης Θάλασσας για να τιμήσουν 30 στρατιώτες τους που πέθαναν εκεί από τύφο το 1878!!! Περισσότερα στο:
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=407105&cid=185

Ανώνυμος 31 Οκτωβρίου 2011 στις 12:37:00 π.μ. EET  

30 οκτωμβ. 0806

αμ δεν το εστειλαν για τους 30...

για την προωθηση τον γεωστρατηγικων τους συμφεροντων το εστειλαν.

Αθανασιος/θεσ.νικη

Ανώνυμος 31 Οκτωβρίου 2011 στις 9:03:00 μ.μ. EET  

"Τρὲμει κὰποιο απὸκρυφο σημεὶο της ανατομὶας τους με αυτὸ που εὶδαν στην Ελλὰδα"

Kαιρός να συνέλθουμε από τη μεγαλομανία μας. Γραμμένους κανονικά μας έχουν. Και αν δε δραστηριοποηθούμε μόνοι μας κανείς δε θα μας σώσει.

aliki 1 Νοεμβρίου 2011 στις 1:35:00 π.μ. EET  

Δεν θέλω να σχολιάσω.Να ρωτήσω θέλω μόνο. Που θα βρώ το βίντεο με την αποχώρηση της 71ης ταξιαρχίας μεσω παραλιακής σε παρέλαση και ενώ τραγουδούν το Μακεδονία Ξακουστή όπως και οι Ευέλπιδες λίγες στιγμές πριν; Τα έδειξε και τα δύο το kontra channel αλλά βρίσκω μόνο τους ευέλπιδες. Ξέρει κανείς σας να μου πει; Ευχαριστώ

ΑΧΕΡΩΝ 2 Νοεμβρίου 2011 στις 4:26:00 π.μ. EET  

@31/10 9:03
Δεν εὶναι καθὸλου μεγαλομανὶα.Γραμμὲνους ὲχουν τους ''εκλεκτοὺς''μας.Ο λαὸς,ὲστω ακὸμη και σαν ὸχλος,εὶναι ὰλλο.
Φαντὰσου μὸνο τι συμβολισμὸ θα εξὲπεμπε στην παροὺσα διεθνὴ συγκυρὶα,η εξὲγερση ενὸς ολὸκληρου λαοὺ εναντὶον των λακὲδων του ΔΝΤ.
Και,παρεμπιπτὸντως,υπὰρχει και κὰποια ευρωζὼνη που διακυβεὺεται.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP