Συνέντευξη Αντώνη Σαμαρά για Εθνικά θέματα/Άμυνα/Κοινωνία

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009


Αποσπάσματα της συνέντευξης του Αντώνη Σαμαρά στην κίνηση αδεσμεύτων blogger.


Εξοπλιστικά - Στρατιωτική θητεία

Εκτιμάτε πως η υποχρεωτική στρατιωτική θητεία θα μπορούσε να υποκατασταθεί πλήρως από εθελοντική και επαγγελματική θητεία;
Απάντηση: Η θητεία είναι συνταγματική υποχρέωση. Μπορεί οι αμυντικές ανάγκες να καλύπτονται όλο και περισσότερο απο επαγγελματίες οπλίτες, αλλά η θητεία χρειάζεται όχι, αναγκαστικά, για να φτιάξει το μελλοντικό οπλίτη, αλλά το μελλοντικό πολίτη.
Ο νέος άνθρωπος κοινωνικοποιείται κι αποκτά εμπειρία κοινωνικής προσφοράς, κοινωνικής ένταξης και συναδέλφωσης, ανεξάρτητα από την οικογενειακή καταγωγή του.
Μη ξεχνάμε ότι το Σύνταγμά μας, στο ακροτελεύτιο άρθρο του εναποθέτει την φύλαξη των δημοκρατικων ελευθεριών «στον πατριωτισμό των Ελλήνων».
Αυτό τον πατριωτισμό βιωνουν οι νέοι μας, μεταξύ άλλων, όταν κατατάσσονται στο στρατό.Η κατάργηση της στρατιωτικής υποχρέωσης, θα αποδυναμώσει περισσότερο απ’ όλα αυτή την «κοινή αίσθηση του ανήκειν». Που είναι προϋπόθεση δημοκρατίας όσο και εθνικής ανεξαρτησίας.

Η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες με τις υψηλότερες εξοπλιστικές δαπάνες σαν ποσοστό του ΑΕΠ. Λαμβάνοντας υπόψη τις γεωπολιτικές συνθήκες της περιοχής, είναι λογικό να μην μπορούν να γίνουν μεγάλες περικοπές. Αν όμως ένα μεγάλο μέρος από αυτά τα τεράστια ποσά επενδυόταν εντός Ελλάδας, θα μπορούσαν να αποτελέσουν εφαλτήριο για την ουσιαστική δραστηριοποίηση της εγχώριας πολεμικής βιομηχανίας, στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας, στα πρότυπα του Ισραήλ; Πιστεύετε πως μια τέτοια στρατηγική επιλογή θα μπορούσε να αποτελέσει τον τρίτο πυλώνα της Ελληνικής οικονομίας μετά την εμπορική Ναυτιλία και τον Τουρισμό;
Απάντηση: Πιστεύω απόλυτα ότι οφείλουμε να αυξήσουμε την προστιθέμενη αξία στα εξοπλιστικά μας προγράμματα. Αυτό όχι μόνο θα μειώσει την διαρροή πόρων από την Ελλάδα, αλλά θα επισπεύσει τη διάχυση σύγχρονης τεχνολογίας μέσα στην Ελλάδα, ενώ θα ενθαρρύνει και την εγχώρια έρευνα. Γι’ αυτό, εξ άλλου, και χώρες που δεν έχουν σοβαρά αμυντικά προβλήματα διατηρούν σημαντική εξοπλιστική βιομηχανία. Διότι δεν παράγουν μόνο οπλικά συστήματα. Παράγουν και διαχέουν καινοτομίες στην υπόλοιπη οικονομία τους. Και θωρακίζουν την οικονομία σε περιόδους κρίσεων, αφού η παραγωγή των εξοπλιστικών βιομηχανιών έχει «αντι-κυκλικό» χαρακτήρα, και λειτουργεί «σταθεροποιητικά» στους οικονομικούς κύκλους.
Εμείς με τέτοιο ύψος αμυντικών δαπανών και εξοπλισμών θα έπρεπε, προ πολλού, να είχαμε ιδιαίτερα ανταγωνιστική αμυντική βιομηχανία…

Εξωτερική Πολιτική
Ποια η θέση σας για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης και το άνοιγμα Καραμανλή προς την Ρωσία;
Απάντηση: Συμφωνώ απολύτως και θεωρώ ότι ήταν από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των κυβερνήσεων Κώστα Καραμανλή που έβαλε την Ελλάδα στο διεθνές πλέγμα των ενεργειακών αγωγών. Όπως και το άνοιγμα στη Ρωσία, το άνοιγμα στην Κίνα κλπ.

Όπως είναι γνωστό το κόμμα σας αλλά και η Κυβέρνηση έχει αναφέρει επανηλειμμένα ότι η εθνική κόκκινη γραμμή είναι «σύνθετη ονομασία με σαφή γεωγραφικό προσδιορισμό και για όλες τις χρήσεις» και όχι πλέον η απόφαση των πολιτικών αρχηγών του 1992 που έλεγε ότι «δεν θα υπάρχει η λέξη Μακεδονία ή παράγωγο της». Η ερώτηση μου είναι ότι το «για όλες τις χρήσεις» περιλαμβάνει και αλλαγή της συνταγματική τους ονομασία ή θα υπάρξει κάποια άλλη πλάγια γραμμή τύπου «οποιαδήποτε περιεχομένου διευρυμένης ερμηνείας» που θα περιλαμβάνει «συστάσεις στο Συμβούλιο Ασφαλείας» , αναγνώριση «Μακεδονικής ταυτότητας ή γλώσσας» κ.λ.π.;
Απάντηση: Η κυβέρνηση Καραμανλή δεν έχει αφήσει κανένα περιθώριο παρερμηνείας: «Μια ονομασία για κάθε χρήση», σημαίνει ότι τα Σκόπια πρέπει να αλλάξουν τη συνταγματική τους ονομασία. Πράγμα που, πλέον, έχει τη στήριξη όλων των εταίρων μας. Αυτό, βέβαια, είναι αδύνατο να το δεχθούν τα Σκόπια με την υφιστάμενη πολιτειακή συγκρότηση. Και ποτέ δεν το αποδέχθηκαν ως τώρα. Στην καλύτερη περίπτωση είχαν αποδεχθεί να δώσουν μια ονομασία σε μάς - όποια θέλαμε - και να κρατήσουν εκείνοι το «Μακεδονία», για κάθε εσωτερική και διεθνή χρήση.
Έτσι πλέον για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια, με το βέτο Καραμανλή στο Βουκουρέστι τα Σκόπια βρέθηκαν σε αληθινά δύσκολη θέση διεθνώς. Έτσι, δικαιώθηκε η άποψή μου ότι δεν θα έπρεπε ποτέ να δεχθούμε «λύση» διπλής ή τριπλής ονομασίας.Η «κόκκινη γραμμή» – δηλαδή η γραμμή μη υποχώρησης της ελληνικής πλευράς - είναι αυτή τη στιγμή «μια ονομασία για κάθε χρήση» (το περίφημο erga omnes). Κι αυτό το στηρίζουμε όλοι. Πολύ περισσότερο εγώ, που νιώθω και δικαιωμένος...
Αφού δεν υπάρχει περίπτωση να πούμε στους Σκοπιανούς «σας βαρεθήκαμε και δεν πρόκειται να μπείτε ποτέ σε ΕΕ και ΝΑΤΟ με όνομα που περιέχει τον όρο Μακεδονία» γιατί προτιμάτε τη σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό (Βόρεια, Άνω, Ορεινή, Πλάγια κ.λπ), που αφήνει τους ξένους να πιστεύουν ότι η Θεσσαλονίκη ανήκει στην Νότια ή Κάτω ή Πεδινή Μακεδονία και δεν προκρίνετε τη σύνθετη ονομασία με «χρονολογικό» προσδιορισμό δηλ. το Νέα Μακεδονία, που θα έλυνε αυτομάτως και τα υπόλοιπα θέματα όπως της ιστορίας, του πολιτισμού και της γλώσσας;
Απάντηση: Κάνετε λάθος. Έχω αρθρογραφήσει επανειλημμένως για τα μειονεκτήματα της σύνθετης ονομασίας. Αλλά αυτή τη στιγμή η «κόκκινη γραμμή» δεν είναι εκεί, είναι στη θέση μας «ένα όνομα για κάθε χρήση».
Αυτό αποδυναμώνει διεθνώς την επιμονή των Σκοπίων να χρησιμοποιούν το συνταγματικό τους όνομα «Μακεδονία».
Συμβιβασμό σε σύνθετη ονομασία για κάθε χρήση, φαίνεται ότι δεν είναι σε θέση να κάνουν. Συνεπώς, γιατί να συζητάμε μεταξύ μας ένα απίθανο ενδεχόμενο, όταν έχουμε καταφέρει να στριμώξουμε τα Σκόπια;
Σχετικά με το θέμα των Τουρκικών παραβιάσεων και προκλήσεων στο Αιγαίο, πού τελειώνει η διπλωματία και η σύνεση και που αρχίζει η υποχωρητικότητα και η ηττοπάθεια;
Απάντηση: Πιστεύω πάντα ότι μια επιθετική πολιτική αντιμετωπίζεται καλύτερα, αποτελεσματικότερα και ασφαλέστερα από μία αποτρεπτική στρατηγική. Στο ερώτημα σε τι συνίσταται μια αποτελεσματική αποτροπή εκ μέρους της Ελλάδας στο Αιγαίο, δεν θα απαντήσω εδώ...

Είναι δυνατόν η Ελλάδα να βρίσκεται απολογούμενη για θέματα όπως το μειονοτικό, απέναντι σε δηλωμένους εχθρούς της ελευθερίας, γενοκτόνους, σφαγείς γυναικών κλπ;
Απάντηση: Να σας θυμίσω ότι εγώ στη Βουλή έχω κάνει πρόταση για ψήφιση νομοσχεδίου που προβλέπει την αναγνώριση Γενοκτονίας των Αρμενίων. Για τα υπόλοιπα που με ρωτάτε, οφείλουμε να κάνουμε περισσότερα για να προασπιστούμε την Ιστορία μας διεθνώς. Αλλά εδώ έχουμε πρόβλημα να την υπερασπιστούμε από αμφισβητήσεις μέσα στην ίδια την Ελλάδα...
Κι αυτά δεν είναι ζητήματα «εθνικής υπερηφάνειας». Είναι θέματα εθνικής ταυτότητας. Και η ταυτότητα οικοδομείται πάνω στην αλήθεια.
Οφείλουμε να μάθουμε την αλήθεια, οφείλουμε να πούμε την αλήθεια. Αλλά η «αποδόμηση» δεν είναι αλήθεια. Είναι το μεγαλύτερο και πιο χονδροειδές ψέμμα.
Ένα ψέμμα που πρέπει να το πολεμήσουμε. Πολιτισμένα, με τη δύναμη των ιδεών. Την οποία κάποιοι τόσο την υποτιμούν. Κι είναι τόσο «μακριά νυχτωμένοι»...

Εθνική Ταυτότητα - Άσυλο - Κοινωνία
Ποιά η θέση σας για την ελληνοποίηση των λαθρομεταναστών δεύτερης γενιάς και την αλλοίωση του εκλογικού σώματος που σχεδιάζει έτσι το ΠΑΣΟΚ; Θα αντιδράσετε και πως;
Απάντηση: Δεν πρόκειται να δεχθώ πρακτική που παραβιάζει, μεταξύ άλλων, την κοινοτική νομοθεσία. Η οποία οσο πάει γίνεται και πιο αυστηρή...

Θα απαιτήσετε την άμεση απομάκρυνση από το Υπουργείο παιδείας της Θάλειας Δραγώνα που δηλώνει πως Έλληνες δεν ήμασταν αλλά γίναμε στην πορεία;
Απάντηση: Δεν κρίνω κανένα για τις απόψεις που έχει εκφράσει κατά καιρούς, στο ακαδημαϊκό ή επιστημονικό του έργο. Στην Ελλάδα έχουμε Δημοκρατία και δεν αστυνομεύεται το φρόνημα. Αλλά αν υπάρξουν πολιτικές που εκφράζουν τέτοιες απόψεις, να είστε σίγουροι ότι θα βρεθώ αντίθετος. Όπως το έπραξα, άλλωστε και στο πρόσφατο παρελθόν, ότι προέκυψε αντίστοιχο προβλημα...

Ποιά είναι η θέση σας για το σαουδαραβικό τζαμί στον Ελαιώνα;

Απάντηση: Είναι πολύ πιο σύνθετο απ’ όσο φαντάζεται κανείς για να μπορεί να απαντήσει με ένα ναί ή με ένα όχι. Αρκεί να σας πώ ότι αρκετοί απ’ αυτούς που το υποστήριξαν στην αρχή, μετέπειτα άλλαξαν γνώμη. Πάντως το πρόβλημα των χώρων λατρείας για τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας πρέπει να λυθεί. Αλλά χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Είναι χρήσιμο να δούμε την βρετανικη εμπειρία σχετικώς...

Ως γνωστό μέσω του indymedia, διαφημίζονται, υποκινούνται και οργανώνονται σε δημόσια θέα και με θράσος κακουργηματικές πράξεις, όπως έκτροπα και επιθέσεις σε ιδιωτική και δημόσια περιουσία. Τι προτίθεστε να ζητήσετε να κάνει η Κυβέρνηση, ώστε να σταματήσει να λειτουργεί το indymedia μέσα από τον κρατικό server του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και το δίκτυο του ΟΤΕ;
Απάντηση: δεν είναι τόσο προβλημα του indymedia, και του «δικαιώματος στην έκφραση». Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος στο πώς χρησιμοποιούνται οι δημόσιες υποδομές και τα μέσα που ο φορολογούμενος πληρώνει για να χρησιμοποιούν τα Πανεπιστήμια.
Εγώ δεν έχω τέτοιο δικαίωμα, εσείς δεν έχετε τέτοιο δικαίωμα, γιατί να το έχουν κάποιοι και να μην το έχουν άλλοι;
Εξυπηρετεί ακαδημαϊκους σκοπούς; Εξυπηρετεί ερευνητικούς σκοπούς; Κι άν όχι, τότε γιατί έχουν κάνει «κατάληψη» δημόσιων πόρων; Υπάρχει άλλη δημοκρατική χώρα στον κόσμο που ένας τέτοιος ιστοχώρος λειτουργεί μέσα στα πλάισια ενός δημόσιου εκπαιδευτικού ιδρύματος, πέρα από κάθε δυνατότητα δημοκρατικού ελέγχου;

Κάποτε πρέπει να αντιληφθούμε ότι δημοκρατία σημαίνει λογοδοσία, διαφάνεια και ευθύνη. Αυτά προφανώς έχουν προ πολλού καταργηθεί στην περιπτωσή μας.
Αλλά το πρόβλημα δεν το έχουν μόνο οι αρχές του Πολυτεχνείου, για να είμαστε δίκαιοι. Αλλά ο τρόπος με τον οποίο «λειτουργούν» τα Πανεπιστημιακά μας ιδρύματα.
Κι εδώ η ευθύνη είναι όλων των κυβερνήσεων που πέρασαν.
Και πρέπει να αλλάξουμε, όπως φαίνεται, πολλά περισσότερα απο το λεγόμενο «πανεπιστημιακό άσυλο»...

Είναι, κατά την γνώμη σας, εφικτή η εθνική ανεξαρτησία για μια χώρα με τέτοιο χρέος σαν την Ελλάδα, που ουσιαστικά εξαρτά την επιβίωσή της από τις αποφάσεις τρίτων ισχυρών κρατών;
Απάντηση: Συμφωνώ απολύτως. Και τα είπατε όλα. Μια χώρα που βουλιάζει στο χρέη χάνει σε ελευθερία επιλογών. Τελικά χάνει σε Ανεξαρτησία. Κι αν χρειάζεται να θέσουμε σε απόλυτη προτεραιότητα το χρέος, είναι ακριβώς για να ανακτήσουμε τους «βαθμούς ελευθερίας» που χάνουμε όλα τα τελευταία χρόνια. Κι αν χρειάζεται να υπογραμμίσουμε τη σημασία της αγάπης για την πατρίδα και την προάσπιση του εθνικού συμφέροντος, είναι, μεταξύ άλλων, γιατί αυτό θα αποτελέσει ισχυρή νομιμοποιητική βάση για την καταπολέμηση του χρέους και την ανάκτηση της ανεξαρτησίας που χάνουμε από τη συνεχή διόκγωσή του...

Όπως γνωρίζετε στη Γαλλία άνοιξε δημόσιος διάλογος με θέμα την εθνική ταυτότητα. Είναι επίσης γνωστό ότι οι μοντέρνες θεωρίες που αφορούν την εθνική ταυτότητα είναι χωρισμένες σε δύο κατηγορίες :Εθνοκεντρική (διαχρονική και εθνοσυμβολική) και Νεωτεριστική (όπου συμπεριλαμβάνεται και η μετανεωτεριστική). Η μετανεωτεριστική γραμμή πλέον κυριαρχεί παντού στην Ελλάδα. Εάν πας σε ένα βιβλιοπωλείο τα 7 στα 10 βιβλία έχουν σαν κεντρική γραμμή τον μετανεωτερισμό. Όλες οι άλλες απόψεις είναι δυστυχώς χαμένες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την επέλαση του μηδενισμού της εθνικής μας ταυτότητας. Χαρακτηριστικά παράδειγματα το σχολικό βιβλίο της Ρεπούση αλλά και ο διορισμός στο πρώην -δυστυχώς-εθνικής Παιδείας της Κας Δραγώνα. Για τον Ελληνικό τύπου μετανεωτερισμό ή εθνομηδενισμό όπως αποκαλείται από τους πολέμιους της, η εθνική ταυτότητα παραπέμπει σε κοινότητα μηδενικού αντικρίσματος: φανταστική, "νοερή". Είναι ο κοσμοπολιτισμός των πολυεθνικών.Η ερώτηση μου είναι λοιπόν ποια πολιτική θα ακολουθήσετε σε ότι αφορά την Ελληνική εθνική ταυτότητα : Εθνοκεντρική πολιτική με στόχο την διατήρηση της εθνικής μας ταυτότητας στα πρότυπα μοντέρνων εθνοκεντρικών θεωριών(π.χ. εθνοσυμβολισμού) ή Μετανεωριστική πολιτική με στόχο την αναθεώρηση της υπάρχουσας εθνικής ταυτότητας στα μετανεωριστικά πρότυπα;
Απάντηση: Όταν είχε προκύψει το θέμα με το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού είχα αρθρογραφήσει εναντίον του, και μάλιστα από το έντυπο της Νέας Δημοκρατίας τη «Μετεξέλιξη». Για να μην μακρυγορώ εδώ, κυττάξτε το. Απαντά σε όλα τα ερωτήματά σας.
Κατά τα άλλα, θέλω να σας πώ ότι οι απόψεις αποδόμησης του έθνους υπάρχουν παντού, αλλά είναι μειοψηφικές ή περιθωριακές πολιτικά. Μόνο στην Ελλάδα κυριαρχούν. Κι αυτό, ασφαλώς, είναι και δική μας ευθύνη, αφού τόσα χρόνια δεν δώσαμε τη μάχη των ιδεών. Αυτό πλέον θα αλλάξει...


2 σχόλια:

Ανώνυμος 28 Νοεμβρίου 2009 στις 7:11:00 μ.μ. EET  

"Δεν πρόκειται να δεχθώ πρακτική που παραβιάζει, μεταξύ άλλων, την κοινοτική νομοθεσία. Η οποία οσο πάει γίνεται και πιο αυστηρή..."

Ποια ειναι η κοινοτικη νομοθεσια επ'αυτου του θεματος? - ευχαριστω.

stefan 29 Νοεμβρίου 2009 στις 1:13:00 μ.μ. EET  

"Αυτο θα αλλαξει..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP