ΒΜΡ-3 και Κένταυρος

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

Γράφει στην ιστοσελίδα του ο πρώην Διευθυντής Τεχνολογίας Έρευνας και Ανάπτυξης της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών (ΓΔΕ) του ΥΠΕΘΑ Αίθων-Οδυσσεύς Ναρλής:

Η Ελλάδα προμηθεύτηκε 170 άρματα LEO-2HEL με σύμβαση ύψους 1.7 δις. € και άλλα 183 μεταχειρισμένα LEO-2A4 σε χαμηλό κόστος, δηλαδή συνολικά 353 σύγχρονα άρματα μάχης. Έχοντας υπόψη ότι η Τουρκία για δική της απαίτηση 250 αρμάτων αποφάσισε να ξεκινήσει τη σχεδίαση δικού της άρματος με προϋπολογισμό 500 εκ.$ (περίπου 390 εκ.€) αναρωτιέται κανείς γιατί μια παρόμοια λύση δεν εξετάστηκε, αφού μια συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία για την απόκτηση της σχετικής τεχνολογίας θα έδινε τη δυνατότητα στη χώρα μας να εξοπλιστεί με ένα πιο σύγχρονο άρμα! Μία τέτοια συνεργασία θα μπορούσε να εξελιχτεί στην κοινοπραξία του νέου ευρωπαϊκού άρματος μάχης με σημαντικές μελλοντικές εμπορικές προοπτικές.

Να υπενθυμίσουμε ότι το LEO-2 είναι σχεδίασης των αρχών της δεκαετίας του 1970 και ετέθη σε υπηρεσία το 1979, ενώ η έκδοση Α4 είναι παραγωγής 1985 – 1992. Να σημειώσουμε
ότι η τιμή καταλόγου του άρματος LEO-2A6 είναι στα 4 εκ. €. Από εδώ και πέρα οι υπολογισμοί αποτελούν απλή αριθμητική:

Ανάπτυξη: 390 εκ.€ + Παραγωγή 353 αρμάτων x 4 εκ.€ : 1.412 εκ.€ = Σύνολο: 1.802 εκ.€

Με άλλα λόγια, σχεδόν με την ίδια δαπάνη η Ελλάδα θα μπορούσε να αποκτήσει 353 άρματα πολύ πιο σύγχρονα από τα LEO-2HEL που θα ήταν δικής της σχεδίασης και παραγωγής με σημαντικές εξαγωγικές προοπτικές. Αφού λοιπόν η χώρα είχε τη βασική τεχνολογία και υποδομή που είχε αποκτηθεί από παλιά με τη σχεδίαση του Τεθωρακισμένου Οχήματος Μάχης ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ, δικαιούμαστε να θέσουμε το ερώτημα γιατί άραγε δεν έχει εξεταστεί αυτή η οφθαλμοφανής λύση;

Και αν η παραπάνω λύση δεν εξετάστηκε, είναι απορίας άξιο γιατί η Ελλάδα επιμένει στην ίδια πρακτική για τo πρόγραμμα Νέου Ερπυστριοφόρου ΤΟΜΑ Σύγχρονης Τεχνολογίας, όταν υπάρχει σύστημα λιγότερο πολύπλοκο, με μικρότερο τεχνολογικό κίνδυνο και ήδη κατασκευασμένο πρωτότυπο από ελληνικά χέρια! Πρόκειται για το ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ, που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε με αυτοχρηματοδότηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ Α.Β.Ε), βάση των αναγκών του Ελληνικού Στρατού. Σε σχέση με την προηγούμενη πρόταση της ΕΛΒΟ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ/ASCOD, 335 σε υπηρεσία στον Ισπανικό και 112 στον Αυστριακό Στρατό), το ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ είναι χαμηλότερου κόστους, παρουσιάζει χαμηλότερο βάρος, πύργο ενός ατόμου, μικρότερες διαστάσεις, καλύτερη ισχύ πυρός, διατηρώντας ανάλογες προδιαγραφές δυνατότητας μεταφοράς, επιδόσεων και θωράκισης. Οσον αφορά τις μεθοδεύσεις για τη προμήθεια των ΒΜΡ-3Μ ύψους τουλάχιστον €1,2 δις, καλό είναι να θυμηθούμε τη σχετική ερώτηση του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή (Α.Π. 1346/2.7.09):

  • Γιατί πριν την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας δεν εξασφαλίστηκαν οι απαιτήσεις του Στρατού αλλά και εκείνες της συμπαραγωγής με τις ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες;
  • Γιατί τα στοιχεία της αρχικής μελέτης επιχειρησιακών απαιτήσεων-προδιαγραφών-επιδόσεων δεν αναγράφτηκαν στην αρχική αίτηση προμήθειας; Γιατί ελαχιστοποιήθηκαν οι απαιτήσεις μετά από απαίτηση του Υπουργείου/ΓΔΑΕΕ;
  • Με ποια στοιχεία θα παραληφθεί το όχημα όταν κατασκευασθεί; Θα παραλάβουμε ότι θέλει ο κατασκευαστής;
  • Η τιμή αγοράς κάθε τεθωρακισμένου οχήματος θεωρείται συμφέρουσα σε σχέση με αντίστοιχες τιμές που πωλήθηκε σε άλλες χώρες;
  • * Γιατί δεν ενδιαφέρεται η Κυβέρνηση και έχει αφεθεί η ΕΛΒΟ να διαπραγματεύεται μόνη με τη ρωσική πλευρά;
  • Με ποιο τρόπο σχεδιάζει η Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τη συσσώρευση χρεών-ζημιών και χαμένων θέσεων εργασίας (600 την τελευταία πενταετία) στην ΕΛΒΟ;
  • Υπάρχει σχέδιο της Κυβέρνησης για την επιβίωση των ελληνικών αμυντικών βιομηχανιών μαζί με την υλοποίηση εξοπλιστικών προγραμμάτων ή «σχεδιάζει» πρόχειρα, χωρίς όρους και στόχους, όπως στη περίπτωση των τεθωρακισμένων οχημάτων;
και εκείνη του ΛΑΟΣ:
  1. Οι επιχειρησιακές και τεχνικές ικανότητες του υπό προμήθεια ΤΟΜΑ BMP-3M καλύπτουν τις τεχνικές και επιχειρησιακές απαιτήσεις που είχε εγκρίνει το Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο;
  2. Προτίθεται να μας καταθέσει [ο υπουργός] την "εξαφανισμένη" λεπτομερή «Μελέτη Επιχειρησιακών Απαιτήσεων- Προδιαγραφών Επιδόσεων του Νέου Ερπυστριοφόρου ΤΟΜΑ Σύγχρονης Τεχνολογίας» της Μόνιμης Επιτροπής Εξοπλισμών Τεθωρακισμένων Οχημάτων της Διεύθυνσης Πεζικού η οποία συντάχθηκε τον Ιούλιο του 2007;
  3. Γιατί αντικαταστάθηκε στην Αρχική Έγκριση προμήθειας που υπογράψατε με τον δισέλιδο Πίνακα Ελαχίστων Απαιτήσεων σε Συστήματα-Υποσυστήματα για το ΤΟΜΑ BMP-3M;
Σύγκριση του πρωτότυπου ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ με το υποψήφιο προς αγορά ΒΜΡ-3Μ:

1. Μεταφέρει πλήρωμα 3 ατόμων και ομάδα μάχης 8 οπλιτών με δυνατότητα διάταξης 2+10. Αντιθέτως στο ΒΜP-3Μ, με το πετρελαιοκινητήρα UTD-29 να βρίσκεται στο οπίσθιο άκρο του σκάφους -πρόκειται για το μοναδικό πρόσφατο όχημα πεζικού διεθνώς με την απαράδεκτη αυτή διάταξη- έχει ως αποτέλεσμα τα 7 μέλη της αποβιβαζόμενης ομάδας μάχης να συνωστίζονται υπερβολικά, 5 μεταξύ κινητήρα και πύργου, καθώς και δύο εμπρός από αυτόν, δεξιά και αριστερά.
2. O KENTAYΡOΣ διαθέτει οπίσθια ράμπα υδραυλικής λειτουργίας που επιτρέπει ταχεία αποβίβαση της ομάδας μάχης πεζικού ενώ το ΒΜΡ-3 δίδυμες οπίσθιες θύρες και θυρίδες οροφής, με αποτέλεσμα την απαράδεκτη έκθεση σε εχθρικά πυρά.
3. Ισχυρή θωράκιση, άρα αυξημένη επιβιωσιμότητα, απέναντι στην απειλή (τουρκικά ΑCV-300 με πυροβόλο 25mm).
4. Ποηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα δυτικής τεχνολογίας και επίτευξη ομοιοτυπίας- τυποποίησης εκπαίδευσης/συντήρησης με τα εν υπηρεσία άρματα μάχης και τεθωρακισμένα οχήματα του Ελληνικού Στρατού.
5. Εχει συγκρίσιμο βάρος με δυνατότητα αερομεταφοράς από μεταγωγικό C-130.
6. Μπορεί να παραχθεί με μεγάλη ελληνική προστιθέμενη αξία, η υποστήριξή του να είναι εξασφαλισμένη στην Eλλάδα και τα αναλώσιμα, τα πυρομαχικά και τα ανταλλακτικά του να είναι, ως επί το πλείστον, εγχώριας παραγωγής.

Το πρωτότυπο ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ έχει καταφέρει να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του ΕΣ και να υπερτερεί σε πτυχές της αποστολής του έναντι του ΒΜΡ-3Μ (ταχεία και ασφαλής προώθηση ομάδων μάχης πεζικού), ενώ ένα ακόμα πιο εξελιγμένο (ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ 2) με βελτιώσεις και ακόμα πιο προηγμένα ηλεκτρονικά θα μπορούσε να τις υπερκαλύψει. Αν τα παραπάνω δεν είναι αρκετά για επαναξιολόγηση της προμήθειας των ΒΜΡ-3, τότε μια δοκιμή στο Λιτόχωρο με ένα κυπριακό ΤΟΜΑ του τύπου αναμφίβολα θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον. Εν κατακλείδι, αληθεύει ότι οι βλητικές δοκιμές στο ΒΜΡ-3 θα πραγματοποιηθούν αφού υπογραφεί η τελική σύμβαση;

----------------------------------------------------------------------------------

σημ ΕνΚρυπτώ :
Το παραπάνω ανέβηκε στο blog του φίλου strategy , τον οποίο θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε. Ξεκινώντας απο το τέλος μερικά γρήγορα σχόλια χωρίς να μπούμε στους υπολογισμούς του αξιότιμου κ.Ναρλή (με ορισμένους εκ των οποίων διαφωνούμε).

Η απάντηση στην τελευταία ερώτηση ειναι σαφώς ΝΑΙ.. Δυστυχώς οι όποιες βλητικές δοκιμές του ΒΜΡ-3 (αν και εφόσον τις αποδεχοταν η Ρωσική πλευρά..) θα γινονταν μετά την υπογραφή της σύμβασης.
Μια δεύτερη παρατήρηση είναι ότι στο προσφερόμενο ρωσικό ΤΟΜΑ μόνο καταχρηστικά αποδίδεται ο κωδικός -Μ καθώς η διαμόρφωση που μας πλασάρεται δεν έχει ουδεμία σχέση με την περίφημη -Μ που διαφημίζει η Rosoboronexport. Πρόκειται για ένα τρίκ στα πλαίσια της προώθησης του συγκεκριμένου ΤΟΜΑ απο εγχώρια έντυπα.

Μέρος της προβληματικής εξίσωσης "ΒΜΡ-3 και ΕΣ" αποτελεί και παντελής έλλειψη δόγματος Τεθωρακισμένων οχημάτων Μάχης απο μέρους του ΕΣ ή για να ακριβολογούμε παντελής έλλειψη σοβαρού δόγματος χρήσης... Μία από τις πλέον φρικαλέες επιδείξεις που έκανε επί σειρά ετών ο ΕΣ στην Αυλώνα ήταν "συνεργασία αρμάτων ΠΖ" με μία διμοιρία Μ-113 να ακολουθεί κατά πόδας έναν ουλαμό αρμάτων σε "γιουρούσι"...

Το θέμα του ΤΟΜΑ Κένταυρος όπως έχουμε υποσχεθεί θα αποτελέσει αντικείμενο νέας ανάρτησης

22 σχόλια:

Ανώνυμος 13 Νοεμβρίου 2009 στις 6:04:00 μ.μ. EET  

Αν δεν κάνω λάθος οι ξένοι οίκοι οπλικών συστημάτων έδωσαν απλόχερα βοήθεια για την ανάπτυξη του Κένταρος για να μας μοσχοπουλήσουν αργότερα τα ''υποσυστήματα'' που θα το απάρτιζαν.

enkripto 13 Νοεμβρίου 2009 στις 6:24:00 μ.μ. EET  

η πικρή αλήθεια είναι ότι αν δεν διορθωθεί η κατάσταση το Κένταυρος μπορεί και να μας κοστίσει όσο ένα F-22. και μπορεί να το παραλάβουμε μετά την αποστρατεία του 1ου..

το πρόβλημα είναι πολύ γενικότερο,δεν περιορίζεται στα χ,ψ υπεροκοστολογημένα υποσυστήματα

Ανώνυμος 13 Νοεμβρίου 2009 στις 8:54:00 μ.μ. EET  

Έχει δει ποτέ ο κύριος αυτός τον KENTAYΡO από κοντά; Μάλλον όχι. Η μεταφορική ικανότητα του οχήματος ήταν απαράδεκτη. Ούτε 5 άτομα δεν μπορούσε να μεταφέρει με πλήρη φόρτο. Για τον οπλισμό του τι να πει κανείς, αντιαεροπορική έκδοση του ΜΚ30 με τρελή διασπορά. Και η απολυτή καινοτομία, πύργος ενός ατόμου.

Όσον αφορά την ανάπτυξη άρματος από την Ελλάδα, μην λέμε τρέλες.

enkripto 13 Νοεμβρίου 2009 στις 11:18:00 μ.μ. EET  

ομολογώ ότι δεν έχω μπεί στο όχημα αλλά με βάση τις φωτογραφίες που υπάρχουν νομιζω ότι υπερβάλλεις για την μεταφορική ικανότητα ανώνυμε φίλε..

http://img43.imageshack.us/img43/2163/kentavrosnaamloosgescan.jpg

σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να γίνει ουδεμία σύγκριση με την ποντικοπαγίδα που λέγεται ΒΜΡ-3 (είχα την ευκαιρία να "σκαρφαλώσω" στο εσωτερικό του)

Ανώνυμος 14 Νοεμβρίου 2009 στις 12:33:00 π.μ. EET  

ΤΗΛΕΓΡΑΦΙΚΑ
ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΥ BMP3 KAI ΑΓΟΡΑ ΡΩΣΙΚΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ Π.Χ MI24
ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΕΤΟΙΜΟΠΟΛΕΜΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ MARDER ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΝΕΟΥ ΣΥΧΡΟΝΟΥ ΤΟΜΑ Π.Χ CV90
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΕΤΟΙΜΟΠΟΛΕΜΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ LEO2
ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ U212

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΣΥΓΧΡΟΜΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΖΙΚΟ (ΚΡΑΝΗ,ΑΡΒΥΛΑ, ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ ΓΙΛΕΚΟ, ΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΛΕΞΙΣΦΑΙΡΑ)

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΤΟΙΜΗ ΜΑΣΗΜΕΝΗ ΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΒΙΕΤΝΑΜ
Π.Χ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΧΗΣ ΠΕΖΙΚΟΥ ΑΠΟ ΔΥΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΗΜΙΟΜΑΔΕΣ ΕΦΟΔΙΑΣΜΕΝΕΣ Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΜΕ ΟΠΛΟΠΟΛΥΒΟΛΟ ΠΟΥ ΘΑ ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑΙΝΙΑ Η ΚΥΤΙΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΕΜΙΣΤΗΡΑ ΤΩΝ 20 ΣΦΑΙΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΜΟ ΤΥΦΕΚΙΟ ΜΕ ΒΟΜΒΙΔΟΒΟΛΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΙΣΧΥ ΠΥΡΟΣ

ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΑΞΙΑΡΧΙΕΣ ΠΕΖΟΝΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΔΥΟ ΠΛΗΡΩΣ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΕΣ ΤΑΞΙΑΡΧΙΕΣ ΜΕ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΙς ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ
ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ Η ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΗ
71η ΤΑΞΙΑΡΧΙΑ ΣΤΙς ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

Ανώνυμος 14 Νοεμβρίου 2009 στις 11:54:00 π.μ. EET  

Αναφορικά με την πραγματική μεταφορική δυνατότητα του Λεωνίδα μάλλον θα συμφωνήσω…και ιδίως σε έκδοση ΤΟΜΑ ‘όπου ο διαθέσιμος χώρος μειώνεται ακόμα περισσότερο. Αλλά υπάρχουν και κάποιες άλλες σκέψεις :
• Το ουσιαστικό θέμα είναι η ανάπτυξη σύγχρονου δόγματος χρήσης ΤΟΜΑ και επιχειρήσεων μηχανοκίνητων μονάδων. Η ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του Ε.Σ. μπορεί να πραγματωθεί μόνο με την πραγματική μετατροπή του σε στρατό που χρησιμοποιεί πλήρως μηχανοκίνητο δόγμα συνδυασμένων επιχειρήσεων (LEO2 A-6 να επιχειρούν με σύγχρονα ΤΟΜΑ,Phz 2000, Tor M-1, MLRS )
•το θέμα της χωρητικότητας εύκολα μπορεί να ξεπεραστεί με την αύξηση του μήκος του σε συνδυασμό με επιπλέον εδαφιαίο τροχό και ισχυρότερο κινητήρα . Εξάλλου η ανάγκη για ισχυρότερο κινητήρα τίθεται και από την ανάγκη μεγαλύτερου επιπέδου προστασία (π.χ ανοχή πλήγματος 30mm από 300 μέτρα στο πρόσθιο τόξο ,14,5mm AP πλευρικά και ενεργό σύστημα προστασία για περιμετρική κάλυψη )
•Αναφορικά με την ακρίβεια του όπλου η τρέχουσα έκδοση ,του
RH-30ΜΚ2 έχει μειωμένο ρυθμό βολής ακριβώς για αύξηση της ακρίβειας. Αυτό σε συνδυασμό με δυνατότητα χρήσης air-burst ammunition καθώς και την αγορά τεχνογνωσίας για την κατασκευή όλου του πύργου (πχ puma που τέλειο οκ αλλά πολύ ακριβό) ε τότε έχουμε ένα πολλαπλά αξιοποιήσιμο και άκρως αποτελεσματικό πύργο ΤΟΜΑ.
•Ήδη στην Ελλάδα υπάρχει δυνατότητα κατασκευής πολλών κρίσιμων συστημάτων (θερμικές κάμερες, ασύρματοι, wispr, όλος ο οπλισμός, σκάφος, σύστημα κύλισης) γεγονός που συντελεί στην εύκολη επίτευξη μεγάλης ΕΠΑ
Είναι δεδομένο ότι ,με τα όποια διαθέσιμα κονδύλια , ποτέ δεν θα υπάρχει ποτέ η δυνατότητα κάλυψης όλων των αναγκών με σύγχρονα ΤΟΜΑ. Αρά έχοντας την τεχνογνωσία καιρός είναι να γίνει ένας προγραμματισμός και η παράλληλη απόφαση για εκσυγχρονισμό και των υφιστάμενων ΤΟΜΠ (θωράκιση, ισχυρότεροι κινητήρες, remote weapons stations, wispr και ψηφιακό σύστημα διαχείρισης μάχης ). Έτσι και οικονομίες κλίμακας μπορούν να επιτευχθούν και να καμφθούν οι όποιες δυνητικές αντιρρήσεις για μεταφορά τεχνογνωσίας

fl;anker7 14 Νοεμβρίου 2009 στις 1:51:00 μ.μ. EET  

Φίλε "14 1233 Νοεμβρίου"
δίκαιο έχει σε όλα, αλλά πρώτα χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας...

Ανώνυμος 14 Νοεμβρίου 2009 στις 9:25:00 μ.μ. EET  

Πάντως εδώ στην Κύπρο σχολιάστηκε έντονα ότι τα ΒΜΡ3 κόστιζαν λιγότερο από τα Λεωνίδας. Στην ΕΦ εννοώ.
Δεν ξέρω ποιος φταίει γι αυτό αλλά δεν νομίζω να δικαιολογείται

Λάμπρος 14 Νοεμβρίου 2009 στις 9:54:00 μ.μ. EET  

Πρέπει κάποτε να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε ως εξής: Άς πάρουμε 450 BMP-3 για να τα βάλουμε δίπλα στα 350+ Leo-2 και να τρομάξουν οι απέναντι...ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΣΑ ΑΡΜΑΤΑ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ, ΠΟΣΑ ΤΟΜΑ, ΤΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ, ΤΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ, ΤΙΝΟΣ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ και μετά αποφασίζουμε...Άν πάντως θέλουμε να νοιαζόμαστε για τους πεζικάριους θα πρέπει να αγοράσουμε ένα ΤΟΜΑ που θα τους ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ όταν τους μεταφέρει. Αν πάλι θέλουμε ένα ΤΟΜΑ να τα βάζει με όλα,αυτό ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.Ας πάρουμε κι άλλα Leopard 2, με εκσυγχρονισμό των Μ113 που θα τα ακολουθούν.

enkripto 14 Νοεμβρίου 2009 στις 10:05:00 μ.μ. EET  

+1 Λάμπρο

Επάνω στο θέμα δόγμα ΜΚΠΖ και νεό ΤΟΜΑ θα ανέβει σύντομα ένα αρθράκι

Ανώνυμος 15 Νοεμβρίου 2009 στις 11:51:00 μ.μ. EET  

ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ (ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ) ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΟΠΛΙΣΤΟΥΜΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΑΜΥΝΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΤΑΣΕΙΣ. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, ΤΑ ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΑ ΜΑΣ (ΑΡΜΑΤΑ, ΤΟΜΠ ΚΑΙ ΤΟΜΑ) ΘΑ ΤΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΣΤΕΝΗ ΟΡΕΙΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΗΜΙΚΑΤΕΧΟΜΕΝΟ ΟΡΕΙΝΟ ΝΗΣΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ. ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΜΕΤΩΠΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΣΤΕΝΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΕΛΙΓΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΥΡΟΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΩΝ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΙΣΤΟΥΣΑΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ PUMA ΑΝΕΠΑΡΚΗ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΠΡΩΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΡΜΑΤΩΝ, Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΒΡΑΧΩΔΕΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΑΙ Η ΟΜΟΙΟΤΥΠΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΑΖΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ, ΜΕΣΩ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ. Η ΙΔΑΝΙΚΟΤΕΡΗ ΛΥΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ MERKAVA KAI NAMMER ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΕΞΟΠΛΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΥΠΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΗΡΑ (ΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ) ΩΣΤΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΟΙΟΤΥΠΙΑ ΜΕ ΤΑ LEOPARD. ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ. ΚΑΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΟΤΙ ΠΑΖΑΡΕΥΟΥΝ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ NAMMER ΣΤΟ ΑΖΕΡΜΠΑΙΤΖΑΝ. Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ, ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥ LEOPARD ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ BEST SELLER. ΑΡΑ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ) ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΩΣ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΠΩΣ ΜΕ ΤΑ LEOPARD. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΤΑ MERKAVA ΚΑΙ ΝΑΜΜΕΡ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΙΔΙΚΟΣ, ΣΑΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΠΟΛΥ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΓΝΩΜΕΣ ΠΑΝΩ ΣΆΥΤΟ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

Λάμπρος 17 Νοεμβρίου 2009 στις 7:44:00 μ.μ. EET  

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Όσοι ξέρουν για τεθωρακισμένα αναγνωρίζουν την ιδιαιτερότητα της Ισραηλινής τακτικής σκέψης. Μιλάμε για μια χώρα που έχει προβληματιστεί όσο κανείς άλλος στο τι της ταιριάζει, αναφορικα με τις τακτικές της ανάγκες. Τα έχουν μελετήσει ΟΛΑ. Ένα μικρό παράδειγμα: Η εμπρόσθια θωράκιση του Μερκάβα είναι χυτή και λυγισμένη στο επιθυμητό σχήμα σκάφους. Απλά γιατί βρήκαν ότι αντέχει περισσότερο σε σχέση με τις συγκολλημένες πλάκες των άλλων Δυτικών αρμάτων.Και ας μην τρέξει κανείς να τους κατηγορήσει για τις πρόσφατες απώλειες. ΚΑΝΕΝΑ ΑΡΜΑ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΡΗΞΗ ΝΑΡΚΗΣ.

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2009 στις 3:23:00 π.μ. EET  

Λάμπρο σ'ευχαριστώ για τις πληροφορίες.

Έχω την άποψη πως θα πρέπει να κινηθούμε διαφορετικά σαν χώρα στον εξοπλισμό του στρατού με άρματα μάχης, ΤΟΜΠ και ΤΟΜΑ.
Απο όσα διαβάζω και ακούω, σύντομα θα χρειαστούμε μεγάλο αριθμό αρμάτων για να αντικαταστήσουμε τη σειρα Μ και να ισορροπήσουμε κάπως τις αναλογίες με την Τουρκία. Πρέπει να αποκτήσουμε σύγχρονα ΤΟΜΑ και ΤΟΜΠ και το κυριότερο να αποκτήσουμε πυρομαχικά για τα Leopard 2 Hell.
Το πρόβλημα όμως είναι η δύσκολη οικονομική μας κατάσταση, η μόνιμη πολυτυπία του εξοπλισμού με όλα τα προβλήματα που ακολουθούν (πρόβλημα έυρεσης ανταλλακτικων π.χ.), η ανυπαρξία σχεδόν πολεμικής βιομηχανίας και η πεποίθηση του κόσμου πως οι εξοπλισμοί είναι καθαρό έξοδο. To το τελευταίο θεωρώ πως είναι καθοριστικό τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή όπου αναμένεται έκρηξη ανεργίας, (ακούγεται μέχρι και για πιθανή πτώχευση της χώρας), ο κόσμος μόνο για εξοπλισμούς δεν θέλει να ακούει, ενώ οι ανάγκες του στρατού τρέχουν.
Κατά την ταπεινή μου άποψη έχουν γίνει λάθος εξοπλιστικές επιλογές στο παρελθόν (πχ Λεωνίδας, LEO 1, LEO HELL) και ετοιμάζονται ακόμη χειρότερες (BMP-3, Bradley, Marder, Κένταυρος).
Το LEO 1 ήταν λάθος γιατί έπρεπε να πάμε κατευθείαν για LEO 2.
Τα HELL λάθος γιατί με τα χρήματα που δώσαμε θα μπορούσαμε να είχαμε προμηθευτεί μεγάλο αριθμό LEO 2 A4 με αρκετά πυρομαχικά, ώστε να αποκτήσουμε απόλυτη ομοιοτυπία πουλώντας ακόμη και τα LEO 1 (πχ. η Βραζιλία αγόρασε πρόσφατα σημαντικό αριθμό, αν δεν κάνω λάθος, απ'τη Γερμανία). Ετσι δεν θα επιτρέπαμε και στην Τουρκία να να τα προμηθευτεί, ενώ θα μπορούσαμε να τα μετατρέψουμε σε Α5 με λογικό κόστος.
Το Λεωνίδας ήταν λάθος γιατί θεωρώ πως οι υπηρεσίες που προσφέρει δεν θα είναι σημαντικά ανώτερες ενός εκσυγχρονισμένου Μ113 σε διαμόρφωση ΤΟΜΑ (θα εκτιμούσα και σ'αυτό μία άποψη), ώστε να φτιάξουμε γραμμή παραγωγής αφήνωντας τα Μ113 χωρίς εκσυγχρονισμό.
Η επιλογή των BMP-3 πιστέυω πως θα είναι ΜΟΙΡΑΙΟ λάθος για το στρατό μας. Το ένστικτο μου λέει πως θα έχουμε απώλειες σε καιρό ειρήνης μ'αυτό. Για τον ελληνικό χώρο καταρχήν ειναι εντελώς ακατάλληλο. Ο ρωσικός στρατός έχει μια εντελώς διαφορετική αντίληψη απο τη δύση. Τους ενδιαφέρει κυρίως η φονικότητα ενός μέσου και αδιαφορούν εντελώς για την ασφάλεια του προσωπικού τους. Δεν ενδιαφέρονται για τις απώλειες και οι Ρώσοι στρατιώτες το δέχονται αυτό για τον εαυτό τους, κάτι εντελώς αντίθετο προς τη Δυτική νοοτροπία που δεν θέλει να έχει ούτε μια απώλεια, η οποία μας ταιριάζει περισσότερο πιστέυω. Αυτή η επιθετική ρωσική καμικάζι νοοτροπία αποτυπώνεται πλήρως στο BMP-3. Ελαφριά θωράκιση και βαρύτατα οπλισμένο, ο απόλυτος ορισμός της φονικότητας για τον εχθρό αλλά και για το προσωπικό του. Έχει φτιαχτεί για να επιχειρεί με ευελιξία στις πεδιάδες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης και όχι σε στενά, ορεινά εδάφη σαν της Ελλάδας τα οποία θα μετατραπούν σε κόλαση πυρός σε περίπτωση πολέμου. Είναι η χειρότερη επιλογή.
Η αμέσως χειρότερη επιλογή θα ήταν το Κένταυρος για τους ίδιους λόγους που έχω προαναφέρει για το Λεωνίδας και το BMP-3.
BRADLEY και MARDER: είναι μια κάποια άμεση λύση για ΤΟΜΑ αλλά: 1)προσωρινή (είναι μεταχειρισμένα), 2)αυξάνουν την πολυτυπία (ενώ εμείς πρέπει να κινηθούμε προς την αντίθετη κατέυθυνση), 3)δεν δημιουργούν θέσεις εργασίας (σημαντικό στις μέρες μας) 4) αν δεν αγοράσουμε πρώτα πυρομαχικά για τα HELL, τα ΤΟΜΑ πιστεύω πως είναι άχρηστα, ένας ευκολος στόχος για τα τουρκικά άρματα, και δυστυχώς δεν ξέρουμε αν υπάρχουν χρήματα. 5) Το σημαντικότερο ίσως είναι πως στην πράξη μάλλον θα αποδειχτούν κατώτερα των αναγκών του ελληνικού μετώπου. (συνεχίζεται)

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2009 στις 3:27:00 π.μ. EET  

(συνέχεια απο το προηγούμενο)
Για να καταλήξω:
Το θέμα μας είναι "BMP-3 και Κένταυρος". Η άποψή μου είναι πως και τα δύο είναι ακατάλληλα. Μεταξύ των δύο προτιμώ το Κένταυρος γιατί φαίνεται πιο ασφαλές και θα δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας.

Η πρότασή μου όμως για το ΤΟΜΑ πρέπει να περιλαμβάνει και σχόλια για το άρμα μάχης και τα ΤΟΜΠ, γιατι τα αφορά άμεσα.

1) ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ των LEO HELL με LEO2 A4 και Α5 και τις μέγιστες ποσότητες πυρομαχικών. Κάποιος χρήστης LEO2 A4,Α5 θα το δεχτεί, έστω και σαν αντισταθμιστικά οφέλη, πχ Σουηδία (είμαι οπαδός του Γρυπα) ή Γερμανία (αν τους δώσουμε και τις φρεγάτες). Αν συγκεντρωθεί μεγάλος αριθμός αρμάτων με έτοιμα πυρομαχικά και αναβάθμισή τους σε Α5, πιστεύω πως θα είμαστε ασφαλείς ως την εισαγωγή σεβαστού αριθμού ALTAY στο αρματικό οπλοστάσιο της Τουρκίας, κάτι που θα γίνει τουλάχιστον 6 χρόνια μετά (η έναρξη παραγωγής του ξεκινάει το 2015 αν δεν κάνω λάθος). Εξάλλου τα HELL, απ'ότι φαίνεται, θα είναι για πολύ καιρό ακόμα χωρίς πυρομαχικά.
2) Για ΤΟΜΠ και ΤΟΜΑ προτείνω εκσυγχρονισμό των Μ113 στην πιο "βαριά" τους έκδοση, με γερμανικό κινητήρα 400hp και την βαρύτερη θωράκιση που υπάρχει για Μ113, αυτόματο πυροβόλο 30χιλ και αντιαρματικά spike, στα πρότυπα Ισραήλ και Γερμανίας.
3) Για Εβρο και Κύπρο θα πρότεινα και την μετατροπή Μ-48 ή Μ-60 σε βαρύ ΤΟΜΠ και ΤΟΜΑ.
4) Το BMP-3 διαθέτει πυροβόλο των 100χιλ. Έχω δει σε περιοδικό ΤΟΜΑ και μάλιστα τροχοφόρο το οποίο διέθετε πυροβόλο των 120χιλ.
Στην προηγούμενη φωτογραφία της εβδομάδας του εν κρυπτώ διάβασα πως ο στρατός έχει μεγάλα αποθέματα βλημάτων των 90χιλ τα οποία χρησιμοποιεί σε εκπαιδευτική χρήση. Θα μπορουσαμε ίσως να κατασκευάσουμε και να τοποθετήσουμε ένα σύζυγες πυροβόλο των 90 και 30χιλ, στα ρωσικά πρότυπα, ώστε να αξιοποιήσουμε και
επιχειρησιακά αυτα τα αποθέματα.

Αυτή είναι η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ λύση που σκέφτομαι, αυτή τη δύσκολη ώρα για την οικονομία μας. Η τελική λύση για ΤΟΜΠ, ΤΟΜΑ και άρμα μάχης είναι μελλοντική συμπαραγωγή Merkava και Namer με το Ισραήλ, σε ρυθμούς παραγωγής που να αντέχει η οικονομία μας.
Το σκεπτικό της πρότασης μου βασίζεται στο ότι:
1)θα μας έδινε την ΑΠΟΛΥΤΗ ομοιοτυπία, με προφανή πλεονεκτήματα
2)τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στο προσωπικο
3)καλύτερη και βιόσιμη βιομηχανική συνεργασία, καθώς το Ισραηλ είναι μια μικρή χωρα που έχει ΑΝΑΓΚΗ τις πωλήσεις και σε αντίθεση με τη Γερμανία που έχει στρατιές εργαζομένων και ισχυρές συμφωνίες αμυντικής συνεργασίας με τρίτες χώρες, κατι που μας καθιστά μικρούς και ασήμαντους υποκατασκευαστές
4)θα είμαστε οι πρώτοι τους πελάτες, το οποίο είναι πλεονέκτημα ποιότητας (δηλαδή δεν πιστέυω πως οι πύργοι θα έχουν ρωγμές και τα πυροβόλα τους θα ξεφλουδίζουν)
5)οι ισραηλινοί εχουν στα "σκαρια" APAM των 120χιλ, που σημαίνει ΑΠΟΛΥΤΗ ομοιοτυπία πυρομαχικών
6) θα είναι πιο συνεργάσιμοι πιστέυω σε θέματα σαν αυτά των "πυρομαχικών".
7) ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΕΝΟ ΚΑΙ ΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Ανώνυμος 28 Νοεμβρίου 2009 στις 3:42:00 μ.μ. EET  

κύριοι εγώ θα πρότεινα να πάρουμε τα Μάλντερ που μας τα δίνουν μεταχειρισμένα και εάν θέλουμε να ικανοποιήσουμε τους Ρώσσους κοτσάρουμε επάνω Κορνετ-Ε. Ούτος η άλλος ούτε το ΒΜΡ-3 δεν μπορεί να ακολουθήσει τα Λεο-2(έχει σχεδιαστεί για τα Τ-80) ούτε το Κένταυρος δεν μπορεί (έχει σχεδιαστεί για τα Λεο-1)

Πέρνουμε και καμιά 500 αριά ΒΤΡ-80 που βγαίνουν πάμφτηνα και είμαστε οκ με το τροχοφόρο θωρακισμένο.

Τέλος για τα νησιά μετατρέπουμε ορισμένα Μ-48 ή Μ60 σε ΤΟΜΑ με πυροβόλο 30 ή 40 μμ που σαν κύρια αποστολή θα έχουν τον αντιαποβατικό και αντιαεροπορικό ρόλο. Σαν δευτερεύουσα την εξάλειψη και την περιφλούριση των νησιών από ομάδες καταδρομών. Ούτος ή άλλος στα νησιά έχουμε Μ-48 οπότε δεν θα δυσκολευτούν να τα ακολουθήσουν.

Ανώνυμος 13 Φεβρουαρίου 2010 στις 10:41:00 μ.μ. EET  

ti lete re paidia, oti nane, o enas leei na ftiaksoume arma elliniko anwterou tou leo 2 a6...!!!!!!!!!!!! kai o allos na paroume rwsika eikoptera....enw exome idi ta apatsi (to kostos to skeftike arage)...oti thelei grafei o kathenas....to bmp 3 einai ekseretiko... to thema einai, an to paroume telika, na to aksiopoieisoume sto epakro...!

Ανώνυμος 14 Φεβρουαρίου 2010 στις 3:29:00 μ.μ. EET  

Μην λέμε και ότι θέλουμε. Εξαιρετικό το ΒΜΠ-3 ΔΕΝ είναι. Ενδεχομένως να είναι φθηνό (πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό πλέον) σε σχέση κόστους-απόδοσης σε σύγκριση με άλλα, αν και στην τιμή που αναφέρεται ότι θα το πάρουμε και με την διαμόρφωση που λέγεται, και αυτό ακόμη είναι αμφησβητίσιμο.

ΑΝ, παρόλα αυτά, το πάρουμε, κανείς δεν διαφωνεί ότι πρέπει να το αξιποιήσουμε στο μέγιστο βαθμό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να βαφτίζουμε το ΒΜΡ-3 "εξαιρετικό"

Ανώνυμος 13 Ιουλίου 2010 στις 8:50:00 μ.μ. EEST  

Κύριοι,
Διαβάζοντας τα σχόλια σας,μου προξενεί εντύπωση και απορία από που προέρχονται οι γνώσεις σας.
Το μόνο σχόλιο που θα κάνω είναι την εποχή που υποτίθεται ότι πραγματοποιούσαν δοκιμές του ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ, σε ακτίνα λίγων δεκάδων χιλιομέτρων υπήρχε αριθμός Μ/Κ ΤΠΖ. Θα μπορούσαν να στείλουν στελέχη ως πληρώματα, να υποστούν ταχύρυθμη εκπαίδευση και μετά να τα δοκιμάσουν.Η απορία όλων μας
ήταν γιατί δεν το έκαναν και ποιοί πραγματοποιούσαν τις δοκιμές.Όσο για τα ήδη υπάρχοντα ΤΟΜΠ-ΤΟΜΑ του ΕΣ,και η πιθανή μελλοντική αξιοποίηση τους, η συζητήση είναι πολύ μεγάλη.
Ένας Οπλίτης

Νικόλας 28 Δεκεμβρίου 2011 στις 8:09:00 μ.μ. EET  

Δεν ειναι δυνατο να λετε οτι το ΒΜΠ-3 δεν ειανι καλο διαθετει τον καλυτερο οπλισμο απο ολα τα αλλα μαχητικα και βοηθητικα των αρματων .. Ιδικα το ΒΜΠ-3 ειναι ιδανικο για την Ελλαδα η οποια εχει και ποταμια και λιμνες και δυσκολο εδαφος .. Και δεν τιθεται θεμα ποντικοπαγιδας οι Ρωσοι ειναι ιδικοι σε αυτου του ιδους οχηματων εφοσων αυτοι το εφηυραν.. Εγω ειμαι απο την Κυπρο και εμεις εχοθμε αυτα τα οχηματα που δειχνουν τοις εξαιρετικες ικανοτητες τους οταν κανουμε ασκησεις και ειναι αρκετα γρηγορα για να προφτανουν τα ΛΕΟ που αγορασαται ..

Ανώνυμος 1 Μαΐου 2013 στις 5:07:00 μ.μ. EEST  

Φιλιππίνες - 35 M48A2 σε αποθήκευση, ορισμένα εκτίθενται σε ΜΟΥΣΕΊΑ!!!!!!!!!! ΕΝΏ ΕΜΕΙΣ ΑΚΌΜΗ ΤΑ ΈΧΟΥΜΕ

Ανώνυμος 1 Μαΐου 2013 στις 6:40:00 μ.μ. EEST  

Οι Φιλιππίνες δεν εκσυγχρόνισαν τα Μ-48 όπως εμείς και δεν έχουν να αντιμετωπίσουν απειλές που έχουμε να αντιμετωπίσουμε εμείς.
Επίσης δεν είναι εύκολο να αντικατασταθούν 400 άρματα.

Οι Φιλιππίνες έχουν άραγε να συντηρήσουν όσα μαχητικά α/φη, υποβρύχια, φρεγάτες, πυροβόλα, επιθετικά ε/π, ρουκετοβόλα, πυραύλους κ.ο.κ όπλα έχουμε εμείς ?? Γιατί αν π.χ αν αντί των 280 μαχητικών α/φών δεν είχαμε κανένα όπως κανένα δεν έχουν οι φιλιππινέζοι από το 2005 θα μας περίσσευαν λεφτά για να αγοράσουμε νέα άρματα.

Madrugada 11 Σεπτεμβρίου 2016 στις 4:16:00 π.μ. EEST  

Αλλες εποχες αλλοι καιροι αλλα ηθη . Διαβασα αρκετους ευσεβεις ποθους που ακροβατουν αναμεσα στην προσωπικη "πορωση ικανοποιησης" της λογικης ....του εμεις οι καλυτεροι κτλ κτλ . Λοιπον (απο στρατιωτικης χρησεως) ας αραξετε ολοι μαζι τωρα με τα Μ 113 (απο πολιτικης φυσεως ) να παρεις τις ερωτησεις του ΠΑΣΟΚ-νομιζω καταλαβαινεις οτι δεν εχουν καν δικαιωμα να κανουν ερωτησεις- , (απο ουσια ) αδιαφορουμε για τον συνωστισμο του ΒΜP δεν πας εκδρομη σε πολεμο πας ακομα και τωρα βλεπεις ποσο σκυλια ειναι τα αναβαθμιστα φερετρα ΒΜΡ 1 στην Συρια ....To fire power του ΒΜΡ 3 δεν συγκρινεται με κανενα αλλο στον κοσμο στην κατηγορια και οταν ειστε λιγοτεροι νομιζω ειναι ενα σημαντικο πλεονεκτημα. Οποιος πιστευει οτι θα φτιαχναμε Κενταυρος ...ειναι γελασμενος εδω τα Αρτεμης που δεν ειχαν καν ροδες αποτυχαμε θελουμε και ΤΟΜΑ? σιγουρα οχι πριν το 2011 ...αλλα και τωρα δεν υπαρχει προκοπη και πριν αρχισει να σας ξεχειλιζει ο πατριωτισμος ...Να ευχομαστε να μην ασχοληθουν μαζι μας ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP