Αιέν Υψικρατείν : Για το αρχείο σας..

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009

Στις 8 Οκτωβρίου 1996, ανοιχτά της Χίου, έλαβε χώρα σκληρή αερομαχία μεταξύ αεροσκαφών της Τουρκικής Αεροπορίας και Ελλήνων αναχαιτιστών. Η απόπειρα κατάρριψης ελληνικού μαχητικού Μ2000 EGM από τον κυβερνήτη του τουρκικού F-16, Nαίλ Ερντογάν, προκάλεσε την άμεση αντίδραση του έμπειρου Έλληνα χειριστή. Το αποτέλεσμα;

-Δηλώσεις και πλάνα του διασωθέντος πιλότου Οσμάν Τσιτσεκλί απο το νοσοκομείο της Χίου.-



Ας σημειωθεί ότι το περιστατικό ακολούθησε η εκκωφαντική απουσία των γνωστών τουρκικών λεονταρισμών, οι οποίοι αντικαταστάθηκαν από "επίθεση φιλίας" του τότε πρωθυπουργού Ερμπακάν.

Περισσότερα για την αερομαχία και τα επακόλουθα της:

Αιέν Υψικρατείν : Χίος ,8 Οκτωβρίου 1996

11 σχόλια:

Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2009 στις 10:22:00 μ.μ. EET  

ΕΤΣΙ, ΕΤΣΙ!!!

Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2009 στις 10:48:00 μ.μ. EET  

...και για να μην ξεχνιόμαστε, δείτε το σχετικό σχόλιο για το συγκεκριμένο περιστατικό, (κατά λέξη αντιγραμμένο) από ΑΓΓΛΙΚΗ ιστοσελίδα (www.ejection-history.org.uk). Τα περί routine flight βέβαια χωρούν πολλές ερμηνείες:

8th October 1996
TuAF F-16D Block 40 J 91-0023 192 Filo Crashed into the Aegean Sea nine miles off the island of Chios during a routine flight (Shot down by Greek missiles) ACES II
Captain Osman Çiçekli (IDF/AF) ejected TUAF flight officer (First Lieutenant Mustafa Yıldırım) ejected too late and was killed ACES II

Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2009 στις 11:54:00 μ.μ. EET  

IDF/AF = Israeli defence forces / air force ;;;

Κάποιο λάθος έχει η ιστοσελίδα που παραθέτεις, πόσες φορές πια να κάνει eject ο Yildirim ;

enkripto 21 Νοεμβρίου 2009 στις 12:13:00 π.μ. EET  

παιδιά μην το ψάχνετε..το συγκεκριμένο site δημοσιεύει και πληροφορίες οι οποίες δεν εχουν διασταυρωθεί απο πουθενά ,σε ορισμένα σημεία τα έχουν κάνει κυριολεκτικά σαλάτα

Ανώνυμος 21 Νοεμβρίου 2009 στις 12:40:00 π.μ. EET  

Την αναφέρω μόνο για την επιβεβαίωση της κατάρριψης του Çiçekli. Αν όμως δε τη θεωρείτε αξιόπιστη, τότε πάσο!

Ανώνυμος 21 Μαρτίου 2010 στις 12:49:00 μ.μ. EET  

Θέλει λίγο περισσότερο ψάξιμο, σας παραθέτω τι γράφουν οι αμερικανοί σε "επίσημο site" από κάτω το link:

Crashed into the Aegean Sea nine miles off the island of Chios during a routine flight. It was part of a flight of four F-4's and two F-16's. Just prior to the mishap two Mirage 2000's intercepted them. One of two person crew was rescued but the other is missing. According to an official report, the TUAF formation had illegaly violated Hellenic airspace and so was intercepted by 2 HAF Mirage 2000EG (331sqn, 114FW, Tanagra AB). The 2 TUAF F-16s evidently denied to comply and started agressive maneuvers against the HAF Mirage 2000EG. During the engagment that followed, one of the HAF Mirage 2000EG (piloted by Lt. Grivas) fired a Magic IR missile. As a result a TUAF F-16D (#91-0023) was shot down. Immediately the second TUAF F-16 paused the engagment and escaped to the east in order to return to international air space. The first pilot (Capt. Nail Erdogan) was killed while the second pilot (Lt. Col. Osman Cıceklı) ejected safely. The downed pilot was rescued 30 min. after shot down by a HAF AB-205 SAR helo (from 358th search and rescue squadron). The pilot received immediate medical care and returned a few days later to Turkey with a HAF C-130 flight. At first the incident was kept secret for obvious purposes and both countries (Greece and Turkey) officialy adopted a mechanical failure as the main cause of the accident. In 2003 the Greek Minister of Defence, Mr. Giannos Papantoniou, stated in public that the incident of Oct. 8th, 1996, that led to the loss of the TUAF F-16D was a result of the immediate action that was taken by HAF fighters during an interception against TUAF fighters violating Greek airspace.


http://www.f-16.net/aircraft-database/F-16/mishaps-and-accidents/airforce/TUAF/16/

Αρης

Ανώνυμος 21 Μαρτίου 2010 στις 5:17:00 μ.μ. EET  

Για τους αγαπητούς φίλους που δεν γνωρίζουν το περιστατικό και βασίζονται σε διάφορες ιστοσελίδες, καλό το Google αλλά τα συγκεκριμένα περιστατικά έχουν καλυφθεί αρκούντως από τα Ελληνικά ΜΜΕ της εποχής. Το τί γράφει ο X σε κάποιο site μπορεί να είναι και σωστό και λάθος και μισό/μισό.

Επίσημα ήταν "μηχανική βλάβη". Τρεις κυβερνήσεις το "επιβεβαιώνουν". Ανεπίσημα έγινε βολή και αυτό λένε όλοι όσοι υπηρετούσαν στην Τανάγρα το 1996, ένας πρώην ΥΦΕΘΑ κι ένας πρώην ΥΕΘΑ. Αν σας ενδιαφέρει ψάξτε μερικά τεύχη του Air Forces Monthly το 2001 στην στήλη των επιστολών, έχει μια λεπτομερή περιγραφή.

Δεν χρειαζόμαστε κανένα ξενο site, έχουμε τις σχετικές πληροφορίες από Ελλάδα.

Ανώνυμος 29 Ιουνίου 2010 στις 4:49:00 μ.μ. EEST  

Εγώ είμαι Υπόλογος μηχανικός στα Μ2000 και τότε ήμουν στην Τανάγρα και θυμάμαι το γεγονός σα να είναι τώρα!
Θυμάμαι και τα ονόματα των πιλότων αλλά για ευκολονόητους λόγους δε θα τα αναφέρω.
Όταν γύρισαν είδα το α/φος που του έλειπε magic ;)

Ανώνυμος 9 Φεβρουαρίου 2012 στις 10:22:00 μ.μ. EET  

εκείνη την ημέρα έπρεπε να τα είχαν ρίξει όλα...

Ανώνυμος 23 Ιουνίου 2012 στις 6:37:00 μ.μ. EEST  

To IDF/AF = Israeli defense forces / air force

είναι απόλυτα σωστό ο πιλότος ήταν Ισραηλίτης εκπαιδευτής ...

Unknown 23 Ιουλίου 2013 στις 11:38:00 π.μ. EEST  

Αληθεύει οτι μετά το περιστατικό ο πιλότος μας "έπεσε" σε δυσμένοια και μετατέθηκε στη Σχολή Ικάρων;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP