Κυπριακός θώρακας...
Δευτέρα 7 Ιουλίου 2008
έπεσε στα χέρια μας τελικά το τελευταίο βιβλίο των εκδόσεων Δούρειος Ίππος (παλαιότερη ανάρτηση) του Ιωάννη Μαμουνιδάκη, με αντικείμενο ένα θέμα λίγο πολύ άγνωστο στην Ελλάδα ,την ιστορία των τεθωρακισμένων της Εθνικής Φρουράς και την άγνωστη δράση τους απο την εποχή της Τουρκοκυπριακής ανταρσίας μέχρι και τις μέρες μας . Εντύπωση προκαλεί ο μεγάλος αριθμός πρωτοεμφανιζόμενων φωτογραφιών (πολλές απο προσωπικά αρχεία μαχητών του '74),που θα εκτιμήσουν δεόντως οι όσοι ασχολούνται με την στρατιωτική πτυχή του Κυπριακού
Αυτοσχέδια "τεθωρακισμένα" πρώην Caterpillar, Comet carrier κ.α/Valentine Mark III (!)/Lynx Scout car/Marmon Herrington/T-34/85 /M-24 (ΕΛΔΥΚ) /ΒTR-152 /ερπυστριοφόρα TS (καθαρές φωτογραφίες των οποίων βλέπουμε για πρώτη φορά σε ελληνική έκδοση) /καθώς και πρώην Τουρκικά Μ-47 τα οποία "άλλαξαν χέρια" ,παρέα με τα τον πιο σύγχρονο θώρακα που υπηρετεί σήμερα στις τάξεις της ΕΦ ,παρελαύνουν στις 117 σελίδες του βιβλίου ,το οποίο να προσθέσω στέκεται επάξια απέναντι στα προηγούμενα βιλία των εκδόσεων που αφορουν (και) το Κυπριακό και τα γεγονότα του ΄74 (Απόρρητος Αττίλας/'Αγνωστοι Ήρωες/Κύριοι πάτε για Ύπνο)...
(πρώην Τουρκικό Μ-47 στα χέρια των υπερασπιστών της Κύπρου)
Ειδικότερα οι επιχειρήσεις των τεθωρακισμένων μονάδων της ΕΦ το καλοκαίρι του 1974 αναλύονται βήμα βήμα , ίσως απο τις λιγότερο γνωστές πτυχές των επιχειρήσεων απο Ελληνικής πλευράς, καθώς το βάρος συνήθως πέφτει (όχι αδίκως) στις Μοίρες Καταδρομών οι οποίες ανέπτυξαν έντονη δράση απέναντι στους εισβολείς του Ατίλλα
Παρά τις επιτυχίες των ΜΚ ,ο ηρωισμός δεν έλλειψε απο τους άνδρες των Τεθωρακισμένων ,τρανό παράδειγμα η δράση του πληρώματος του Λοχία Κωνσταντίνου Δρόσου το οποίο έγραψε ιστορία με το αιχμαλωτισθέν τουρκικό Μ-47 ,μέσα στο χωριό της Σκυλλούρας -περιστατικό στο οποιο γίνεται ιδιαίτερη μνεία-
Το βιβλίο αποτελεί μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να γνωρίσουν τις άγνωστες πτυχές των ΤΘ της ΕΦ οι μελετητές της εισβολής του 1974 , αλλά και όσοι απλά πιστεύουν ότι η "Εθνική Άμυνα" δεν είναι μόνο σταθμός του Μετρό...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου