Παρεμπόδισαν ιταλικό πλοίο εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας
Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011
Κατειλημμένοι από το σύνδρομο του επεκτατισμού και την (κατά τον κ. Νταβούτογλου) ψυχολογική τους ανάγκη να αισθάνονται ότι το Αιγαίο δεν είναι μόνο ελληνική θάλασσα, οι Τούρκοι προσπάθησαν να εμποδίσουν ακόμη και τη διέλευση ενός ιταλικού πλοίου που κινούνταν στα διεθνή ύδατα νοτίως της Καρπάθου και σε περιοχή ελληνικής υφαλοκρηπίδας!
Το βράδυ του Σαββάτου 12 Μαρτίου, το ιταλικό εμπορικό πλοίο «Explora» έπλεε στο Αιγαίο με κατεύθυνση την Κύπρο και τελικό σταθμό το Ισραήλ. Το ιταλικό πλοίο μελετούσε τη διαδρομή, στην οποία θα ποντιστεί οπτική ίνα, που θα συνδέει την Ιταλία με το Ισραήλ.
Μάλιστα, η πλοιοκτήτρια ιταλική εταιρεία είχε ζητήσει από την ελληνική κυβέρνηση τις σχετικές άδειες, προκειμένου να χαρτογραφηθεί η διαδρομή που σχεδιάζεται να γίνει η πόντιση της οπτικής ίνας, δεδομένου ότι οι εργασίες θα γίνουν σε ελληνική υφαλοκρηπίδα. Με απόλυτη σαφήνεια δηλαδή, η ιταλική πλευρά αναγνώρισε ότι στην περιοχή νοτιοανατολικά της Ρόδου και της Καρπάθου και νοτιοδυτικά του Καστελόριζου η υφαλοκρηπίδα ανήκει στην Ελλάδα. Η Αθήνα εξέδωσε μάλιστα και σχετική navtex, με την οποία δινόταν η απαραίτητη άδεια στην ιταλική πλευρά να χαρτογραφήσει την περιοχή που στη συνέχεια θα ποντιστεί η οπτική ίνα.
Η τουρκική πλευρά ενημερώθηκε για την επικείμενη δραστηριότητα του «Explora», προφανώς από τη navtex, και αποφάσισε να αναλάβει δράση, για να προασπίσει τα συμφέροντά της, παρά το γεγονός ότι η αντίδρασή της δεν εδράζεται πουθενά.
Η τουρκική κορβέτα «Μπαντίρμα» λοιπόν προσέγγισε το ιταλικό «Explora» και με την απειλή χρήσης βίας κάλεσε το πλήρωμα του ιταλικού πλοίου να απομακρυνθεί από την περιοχή, επειδή δήθεν έπλεαν πάνω από τουρκική υφαλοκρηπίδα. Όμως, το ιταλικο σκάφος δεν έκανε έρευνες και επιπλέον κινούνταν σε διεθνή ύδατα, άρα οι Τούρκοι δεν νομιμοποιούνταν να αποστείλουν πολεμικό πλοίο, απειλώντας εμμέσως ότι θα χρησιμοποιήσουν βία. Πολύ περισσότερο δε, που το «Explora» έπλεε πάνω από ελληνική υφαλοκρηπίδα και η ιταλική πλευρά είχε λάβει όλες τις σχετικές άδειες από το ελληνικό κράτος, που στην περίπτωση της υφαλοκρηπίδας, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, μπορεί να ασκήσει όλα τα κυριαρχικά του δικαιώματα.
Το επεισόδιο δεν κλιμακώθηκε. Το ιταλικό πλοίο συνέχισε το δρομολόγιό του, οι Τούρκοι κατέγραψαν τη διαφωνία τους με τα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας (η οποία ωστόσο αναγνωρίστηκε από ένα τρίτο κράτος, που ευθυγραμμίστηκε απολύτως με τις ελληνικές απόψεις και το διεθνές δίκαιο), ενώ η ελληνική κυβέρνηση είχε επιλέξει να μην αποστείλει πολεμικό πλοίο στην περιοχή, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος δημιουργίας έντασης.
Χθες Τρίτη, 15 Μαρτίου, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών κ. Γρηγόρης Δελαβέκουρας, επιβεβαιώνοντας δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή», η ελληνική πρεσβεία στην Άγκυρα έκανε διάβημα στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών για την παρεμπόδιση του ιταλικού πλοίου
Πρώτο Θέμα
3 σχόλια:
το νέο πιο είναι; ότι οι τουρκοι παρεμποδισαν ιταλικό πλοιο ή ότι θα συνδεθει η Ιταλία με το Ισραηλ με οπτική ίνα (!!) ;
Νομιζω το νεο ειναι κατα ποσο η ελληνικη κυβερνηση εχει δημιουργησει "Ιμια Νο2" οπως ισχυριζονταν το αλλο δημοσιευμα http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=18349&Itemid=141
Aν δεν έχει αστρόπλοια και ρωγμές στο έδαφος δεν έχει "δημιουργήσει" τίποτα!
Δημοσίευση σχολίου