Σούδα και επιχείρηση Αυγή Οδύσσειας
Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011
To λιμάνι της Σούδας και η αεροπορική βάση που δημιουργήθηκε σταδιακά την δεκαετία του 50, ήταν ανέκαθεν στρατηγικής σημασίας και χρησιμοποιήθηκαν εντατικά και σύμφωνα με την Ελληνοαμερικανική Συμφωνία Αμυντικής Συνεργασίας (την περίφημη ΜDCA 90, τη "συμφωνία για τις βάσεις"), τόσο στον πόλεμο του Yom Kippur (παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα) τον Οκτώβριο του 1973, στην Ασπίδα/Καταιγίδα της Ερήμου το 1990-91, τις Επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν από το 2001 έως και σήμερα, όσο και την επέμβαση στο Ιράκ το 2003, πέρα από τις συνηθισμένες δραστηριότητες της βάσης. Και λέγοντας "συνηθισμένες δραστηριότητες" φυσικά εννοούμε την πτητική δραστηριότητα που αφορά τους Αμερικανικούς τομείς της α/β Σούδας επι 24ωρου βάσεως και η οποία σχετίζεται με πτήσεις Η/Π (ELINT-SIGINT), στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής, πτήσεις εναέριου ανεφοδιασμού από ιπτάμενα τάνκερ που μετασταθμεύουν από την μητρική τους βάση στο Mildenhall της Αγγλίας κ.ο.κ. Αυτά κατά την διάρκεια "ειρηνικής περιόδου"..
Στην τρέχουσα κρίση στη Λιβύη και την επιχείρηση Αυγή της Οδύσσειας, η Σούδα δεν μπορούσε παρά να αποτελεί σημαντικότατο κομμάτι της αλυσίδας υποστήριξης των επιχειρήσεων, σε ότι αφορά την Αμερικανική πλευρά τουλάχιστον. Και πράγματι διαπιστώνουμε από τα παρακάτω βίντεο ότι αυτή την περίοδο επιχειρούν από την Σούδα διάφοροι τύποι α/φων Η/Π και εναέριου ανεφοδιασμού
Βίντεο 1
Βίντεο 2
Το ασυνήθιστο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η χρήση της Σούδας από α/φη χωρών που δεν ανήκουν στο ΝΑΤΟ, όπως είναι το Κατάρ. Την Τρίτη το απόγευμα προσγειώθηκαν 2 Μirage 2000-9 μαζί με ένα C-17 της Αεροπορίας του Κατάρ, ενώ αναμένονται άλλα τέσσερα Μirage 2000-9. Να σημειώσουμε ότι τα 3 α/φη προσγειώθηκαν για ανεφοδιασμό στο διεθνές Αεροδρόμιο της Λάρνακας αφού πρώτα δημιουργήθηκε διπλωματικό επεισόδιο μιας και ο πρεσβευτής του Κατάρ στην Λευκωσία δεν είχε καταθέσει ανάλογο αίτημα στην Κυπριακή κυβέρνηση και τα α/φη αναγκάστηκαν να δηλώσουν κατάσταση εκτάκτου ανάγκης λόγω έλλειψης καυσίμου και τελικά να προσγειωθούν Νωρίτερα είχαν αφιχθεί 6 Νορβηγικά F-16 MLU ενώ 4 Βελγικά F-16 MLU της 349 Μοίρας της Βελγικής Βασιλικής Αεροπορίας από τα 8 που βρίσκονται σε προγραμματισμένη ανταλλαγή Μοιρών με την 335 Μοίρα της ΠΑ, ζήτησαν να επιχείρησουν και αυτά από την Σούδα σε αποστολή εφαρμογής της ζώνης απαγόρευσης πτήσεων στην Λιβύη αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει εγκριθεί προς το παρόν.
Η κινητικότητα τόσο στην Σούδα όσο και σε άλλες βάσεις της ΠΑ θα ενταθεί στις επόμενες μέρες, το Γαλλικό αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle αναμένεται να καταπλεύσει στον ναύσταθμο της Σούδας και να συμμετέχει κι αυτό στις επιχειρήσεις στην Λιβύη ενώ αναμένονται ακόμα 12 F-16 Β60 και 12 Mirage 2000-9 από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα τα οποία επίσης θα προσγειωθούν στην 115 Πτέρυγα Μάχης στην Σούδα.
Ελπίζουμε η Ελληνική κυβέρνηση να έχει διασφαλίσει τα εθνικά συμφέροντα με δεσμεύσεις των κυβερνήσεων που κάνουν χρήση των Ελληνικών διευκολύνσεων και να μην αρκείται σε αόριστες και γενικόλογες ευχές, αλλά σε απτές πολιτικές διπλωματικές και οικονομικές δεσμεύσεις.
Φωτογραφίες AP Photo/Image Photo Services
3 σχόλια:
Hello...!!TA ΒΛΕΠΕΙ αυτά η ηγεσία Π.Ν & Π.Α???Μπορντέλο η ασφάλεια των βάσεων μας,και μάλιστα των πλέον στρατηγικών...ΜΠΡΑΒΟ μας... Και εσείς,κυρίες και κύριοι του "Εν Κρυπτώ",παρακαλώ λίγη προσοχή στην επιλογή των πηγών.Κάλή συνέχεια!
Α.Χ.
Υ.Γ:Τους S-300,που τους είδανε??? Μήπως στο πρόστεγο του πρώην ΕΚΠ ΑΡΗΣ???Σοβαρό site το CRETALIVE.GR,να μην ξεχάσω να το προσθέσω στα αγαπημένα μου...
@ Α.Χ.
Σχετικά με το ΥΓ, το cretalive στο κείμενο του δεν λέει ότι είναι στην Σούδα
Προς τον πρώτο φίλο Α.Χ. που σχολίασε, η απάντηση είναι ότι το αν το Cretalive είναι σοβαρό ή όχι, δεν είναι δουλειά μας να το κρίνουμε. Εκεί αναρτήθηκαν τα σχετικά βίντεο τα οποία και δεν αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του Εν κρυπτώ, εκεί παραπέμπουν και οι σχετικοί σύνδεσμοι. Ελπίζω να έγινα κατανοητός.
Δημοσίευση σχολίου