Οι περικοπές πίσω απο τις τραγωδίες
Σάββατο 28 Αυγούστου 2010
Του Ανδρέα Κούτρα
Οι χαμηλή διαθεσιμότητα μαχητικών λόγω έλλειψης σε ανταλλακτικά,υλικά συντήρησης ,κινητήρες και οι παραιτήσεις μηχανικών και τεχνικού προσωπικού έχουν συμπιέσει σημαντικά το πτητικό πρόγραμμα των πιλότων και δημιουργούν προβλήματα στην επιχειρησιακή λειτουργία της Πολεμικής Αεροπορίας. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επέτρεψε να κυριαρχήσει η πολιτική της τρόικας στο Πεντάγωνο και σαν να μην έφτανε αυτό αδυνατεί να στηρίξει τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων. Αντιθέτως, τα απαξιώνει με δηλώσεις και ενέργειες της. Μεγάλος αριθμός αεροσκαφών είναι καθηλωμένα στο έδαφος, αφού δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για την συντήρηση και επισκευή τους. Πολλά από αυτά είναι μαχητικά F-16 Block 30 που έχουν "μείνει" από κινητήρα.
Η τραγική καθυστέρηση στην έγκριση της προμήθειας αεροκινητήρων κόστος περί τα 225 εκατομμύρια ευρώ, αναμένεται να εντείνει το πρόβλημα , που συμπληρώνουν οι συνεχείς βλάβες σε αεροσκάφη περασμένης γενιάς τα οποία η Πολεμική Αεροπορία δεν μπορεί πλέον να υποστηρίξει. Προβλήματα τα οποία έχει επισημάνει και ο Αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος Βασίλειος Κλόκοζας καθώς επίσης και η προηγούμενη ηγεσία. Η διαθεσιμότητα αεροσκαφών πλήττεται ταυτόχρονα από τις σωρηδόν παραιτήσεις τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας οι οποίοι εγκαταλείπουν την ένστολη υπηρεσία λόγω των δυσμενών αλλαγών στο ασφαλιστικό τους. Συνέπεια αυτού είναι οι Πτέρυγες Μάχης να μην μπορούν να ανταποκριθούν πολλές φορές στην επιχειρησιακή τους λειτουργία. Εξαιτίας του ασφαλιστικού έχουν καταγραφεί και πολλές παραιτήσεις ιπταμένων ,έμπειρων αξιωματικών οι οποίοι θα μπορούσαν να εκπαιδεύσουν την νέα γενιά πιλότων.
Οι ελλείψεις σε μέσα και προσωπικό έχουν οδηγήσει σε μείωση και συρρίκνωση του εκπαιδευτικού προγράμματος των ιπταμένων, αφού την ίδια στιγμή η τουρκική προκλητικότητα και οι απαιτήσεις για την αναχαίτιση στο Αιγαίο όχι μόνο παραμένουν σε υψηλά επίπεδα αλλά αυξάνονται. Και ενώ θα περίμενε κανείς από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο και τον αναπληρωτή υπουργό Πάνο Μπεγλίτη, να στηρίζουν τα στελέχη που αγωνίζονται και κινδυνεύουν για την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων , αυτοί καταφέρουν απανωτά πλήγματα στο ηθικό των ένστολών.
Απαξίωση
Εξαπέλυσαν επίθεση στους αεροπόρους που αντέδρασαν στην περικοπή του επιδόματος υψηλής επικινδυνότητας Τέσσερις νεκρούς θρηνούν οι Ένοπλες Δυνάμεις τον τελευταίο μήνα και όλοι ανήκαν στην κατηγορία αυτή. Οι δυο χειριστές του Απάτσι, ο ΟΥΚάς και ο πιλότος του F-16. Τους χαρακτήρισαν άσχετους δυναμιτίζοντας το κλίμα στο Στράτευμα, και "δημόσιους υπάλληλους", λες και χτυπάνε κάρτα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και δεν ανεβαίνουν στα αεροσκάφη μετά τις 3 το μεσημέρι να αναχαιτίσουν τους Τούρκους στο Αιγαίο.
Η αστοχία των κινήσεων της πολιτικής ηγεσίας ενισχύθηκε με τις κομματικές κρίσεις του Μαρτίου στις Ένοπλες Δυνάμεις και την προώθηση ημετέρων σε νευραλγικούς τομείς. Και τώρα η απαξίωση στους στρατιωτικούς συνεχίζεται με τον νόμο περί ιεραρχίας και προαγωγών. Το σχέδιο Νόμου συντάχθηκε από ανθρώπους εκτός του Στρατεύματος και εκ των υστέρων δόθηκε στα Επιτελεία για . Ένα σχέδιο νόμου για αυτούς, χωρίς αυτούς.
Ελεύθερος Τύπος
Και για να θυμηθούμε πώς φτάσαμε ώς εδώ..
Ηθικό..ακμαιότατο
Λευκή απεργία των πιλότων Πολεμικής Αεροπορίας
Eπιχείρηση κατευνασμού των πιλότων
Λεονταρίδης: «Απαράδεκτες οι δηλώσεις Βενιζέλου»
To κίνημα του Ναυτικού Νο2
Eξωθήθηκε σε παραίτηση υποναύαρχος
Ρεκόρ παραιτήσεων στις Ενοπλες Δυνάμεις
Περικοπές ελέω μικρών-ευέλικτων ιδεοληψιών..
Το δόγμα της καφετζούς : Περικοπές μονάδων και μείωση εξοπλισμών
Η εφαρμογή του "αμυντικού" δόγματος ΓΑΠ ξεκίνησε
Αναδιοργανώσεις και προσχήματα
3 σχόλια:
Οι γραφειοκράτες του Πενταγώνου σκότωσαν τον πιλότο.
Του Κώστα Συμεωνίδη
Νεα τραγωδία πλήττει από χθες το μεσημέρι τις Ενοπλες Δυνάμεις. Σχεδόν ένα μήνα μετά την πτώση του ελικοπτέρου Απάτσι της Αεροπορίας Στρατού που στοίχισε τη ζωή σε δυο χειριστές στην Πάχη Μεγάρων, χθες δυο μαχητικά F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας συγκρούστηκαν στον αέρα νότια της Ιεράπετρας στην Κρήτη.
Αποτέλεσμα, ένας πιλότος νεκρός, ένας σοβαρά τραυματίας και ένας τρίτος με ελαφρά τραύματα.
Τα πραγματικά αίτια αυτής της τραγωδίας φαίνεται όμως ότι θα πρέπει να αναζητηθούν στην απίστευτη γραφειοκρατία του ελληνικού κράτους και στην ολιγωρία ορισμένων που καθυστερούν να προχωρήσουν στην προμήθεια των νέων κινητήρων για τα συγκεκριμένα μαχητικά, αν και η αγορά τους έχει εγκριθεί εδώ και μήνες!
Αποτέλεσμα είναι οι πιλότοι μας να εκπαιδεύονται σε ιδιαίτερα δύσκολες και επικίνδυνες ασκήσεις – όπως η μοιραία χθεσινή – πετώντας μόλις 5 με 6 ώρες το μήνα, αντί των 15-18 ωρών το μήνα που απαιτούνται για να εκπαιδευτούν σωστά και με ασφάλεια!
Οι ώρες εκπαίδευσης των πιλότων μας έχουν δραματικά «ψαλιδιστεί» εξαιτίας της έλλειψης κινητήρων.
Η αγορά τους κοστίζει μόλις 200-220 εκατομμύρια ευρώ, έχει εγκριθεί από την πολεμική ηγεσία, αλλά περιέργως ο σχετικός φάκελος πηγαινοέρχεται μεταξύ Πενταγώνου και Επιτροπής Εξωτερικών και Αμυνας της Βουλής εδώ και μήνες, χωρίς να προχωράει τίποτε.
Ταυτόχρονα, ικανοί και έμπειροι ιπτάμενοι, άξιοι εκπαιδευτές, παραγκωνίζονται ή εξαναγκάζονται σε παραίτηση εξαιτίας εσωτερικού πολέμου νεύρων που τους γίνεται από ανωτέρους τους σε διάφορες μονάδες και κλιμάκια, όπου δεν έχει καταφέρει να ελέγξει ο Α/ΓΕΑ αντιπτέραρχος Β. Κλόκοζας.
Αυτή η εικόνα διάλυσης συνέτεινε στη χθεσινή τραγωδία. Μαζί με ολα αυτά, υπήρξε πριν λίγο καιρό για άλλους λόγους και ο εξαναγκασμός σε παραίτηση του Διοικητή της 115 Πτέρυγας Μάχης της Σούδας Γιώργου Βλασσόπουλου, ενός αξιωματικού κατά γενική ομολογία “κόσμημα” για την ΠΑ που δεν έχει την πολυτέλεια να διαθέτει και πολλούς σαν και αυτόν…
Εφημερίδα: ΑΥΡΙΑΝΗ – ΣΕΛ.5 – 27.08.2010
Ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν δια τις ελλείψεις σε υλικό και συντήρηση, καθώς και γιά παραλήψεις και καθυστερήσεις προμήθειας των απαραίτητων ανταλλακτικών.
Να μην τραβάμε την ουρά μας έξω από το γκεζί και να τα "ρίχνουμε" όλα στους "γραφειοκράτες". Οι κυρίως υπεύθυνοι για τον θάνατο αυτών των ηρώων είμαστε εμείς που δεν έχουμε μάθει μετά από τόσα χρόνια και τόσες "κατραπακιές" πως και ποιούς πρέπει να ψηφίζουμε. Εμείς στέλνουμε με την ψήφο μας (δηλαδή την συναίνεση μας) όλους αυτούς τους άχρηστους για να κυβερνήσουν. Δηλαδή στην πραγματικότητα να αυξήσουν τις περιουσίες τους και να εξασφαλίσουν θέση εργασίας για τους γόνους τους, διότι τα τελευταία 35 χρόνια, αυτό σημαίνει "κυβερνώ την Ελλάδα" Τρώω, πίνω, λογαριασμό δεν δίνω και βολεύω και τα τρισέγγονά μου πολιτικά μην τυχόν και ξεμείνουν τα κακόμοιρα από δουλειά. Μπορεί όλος αυτός ο εσμός των πολιτικάντηδων που έχουν κάτσει στον σβέρκο του Ελληνικού Λαού σαν γιατροί ή δικηγόροι, ή πολιτικοί μηχανικοί ή οτιδήποτε άλλο επαγγέλονται να είναι άριστοι, αλλά σαν πολιτικοί είναι άχρηστοι. Το αποτέλεσμα (σε ποιό χάλι βρίσκεται η Ελλάδα) δικαιώνει τον συλλογισμό μου. Αλλά όλοι αυτοί έχουν ένα μεγάλο δικαιολογητικό. Δεν ψηφίζονται μόνοι τους. Εμείς τους στέλνουμε να κυβερνήσουν. Ή μηπως δεν είναι έτσι;;; Ας μην θεωρούμε λοιπόν τους εαυτούς μας άμοιρους ευθυνών και κάποτε ας αναλάβουμε τις (πραγματικές) υποχρεώσεις μας απέναντι στην Πατρίδα και τα παιδιά μας που εμείς οι ίδιοι σκοτώνουμε.
Δημοσίευση σχολίου