Μαύρα κοράκια, με νύχια γαμψά...
Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009
Δεν πέρασαν 24 ώρες απο τον άδικο χαμό του Σμηνάρχου Στέλιου Κωτούλα, πιλότου του PZL-Mielec M-18 Dromader που κατέπεσε, και οι συνήθεις ύποπτοι των τηλεοπτικών σταθμών και των μεγάλων ΜΜΕ ξεκίνησαν το γνωστό γαιτανάκι του κιτρινισμού και της ασχετίλας ,προσβάλοντας βάναυσα την μνήμη του πεσόντα αεροπόρου καθώς και την νοημοσύνη των ανυποψίαστων τηλεθεατών.
Τα "σαραβαλάκια" "άχρηστα" "καβουρδιστήρια" PZL είναι όντως αεροσκάφη που έχουν κλείσει αρκετές δεκαετίες σε υπηρεσία ,αυτό όμως δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ούτε ότι "είναι για πέταμα" ούτε ότι πρέπει "να αντικατασταθούν άμεσα" (όσο και αν δυσαρεστεί αυτό τους κατασκευαστές και τους τοπικούς κράχτες).Πρέπει επιτέλους κάποιοι να συνειδητοποιήσουν ότι τα αεροπλάνα δεν είναι αυτοκίνητα :
Συντηρούνται όταν συμπληρώσουν τις προβλεπόμενες ώρες τους και είναι πάλι πλόιμα και στην κατάσταση που πρέπει (on condition), είτε είναι 1 έτους είτε 30. Πριν βγούνε στην γραμμή πτήσεων, ελέγχονται, δοκιμάζονται και έχουν υπογράψει γι’ αυτά πολλοί άνθρωποι. Δεν μετράνε τα «χρόνια» παλαιότητας αλλά οι ώρες πτήσης και οι προγραμματισμένες συντηρήσεις σύμφωνα με τις τεχνικές οδηγίες του κατασκευαστή, που αποτελούν το ευαγγέλιο των χειριστών και των τεχνικών.Ανάλογης παλαιότητας άλλωστε είναι και τα Cessna T-41 της ΣΙ (κατασκευής 1969-70!) τα οποία όμως δεν “πέφτουν” όσο θα ήθελαν πιθανότατα κάποιοι, καθότι δεν καλούνται να επιχειρήσουν με τον ίδιο τρόπο που καλούνται κάθε χρόνο τα Dromader.
Όσον αφορά τη χρησιμότητά του PZL στις φωτιές η οποία επίσης βρέθηκε στο στόχαστρο, δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητη καθώς το μικρό στο μάτι PZL-18B κουβαλάει 2,5 τόνους υγρού φορτίου,όταν ενδεικτικά τα CL-215 κουβαλάνε 5 τόνους. Δε συγκρίνουμε φυσικά τα δύο μέσα, όμως σαν τάξη μεγέθους μια ρίψη 2,5 τόνων δεν είναι καθόλου αμελητέα, είναι ακριβώς η μισή ενός CL-215!
Ένα ακόμα κλισέ το οποίο είναι και φέτος της μόδας στα δελτία ειδήσεων,είναι το "είχε συμπληρώσει τις ώρες πτήσεις που προβλέπονται" το οποίο φυσικά δεν ανταποκρίνεται καθόλου στην πραγματικότητα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΑ το εν λόγω α/φ είχε συμπληρώσει 4.733 ώρες πτήσεως ,όταν σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία τα PZL.18 μπορούν να βάλουν μέχρι 6.000 ώρες πτήσης αριθμος ο οποίος μπορεί να επεκταθεί μέχρι και τις 9.000-11.000 ώρες πτήσης. Φυσικά κανένας δημοσιογράφος δεν «κάνει ρεπορτάζ» για να μάθει αυτά τα νούμερα και να μας τα αναφέρει, με αποτέλεσμα την παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης.
Ενδεικτικό της σοβαρότητας ορισμένων είναι το ακόλουθο απόσπασμα απο μεγάλη ημερήσια εφημερίδα : "Στο Σώμα υπάρχουν, επίσης, άλλα 13 παλαιού τύπου αεροσκάφη, τα CL 215, τα οποία, όμως, με θερμοκρασία άνω των 38 βαθμών δεν μπορούν να απογειωθούν.Υπάρχουν επίσης οκτώ CL 415 νέου τύπου και τρία Καναντέρ".
Δυστυχώς τα κλισέ είναι η εύκολη λύση όταν δεν έχουμε θέμα ώστε να γεμίσουμε σελίδες και τηλεοπτικό χρόνο και να τσιμπήσουμε λίγη τηλεθέαση.
14 σχόλια:
και τι θέλει να πεις ότι τα 215 δεν είναι παλιά; ότι υπερβολές καταλογίζεις στα μέσα τόσες υπερβολές υπάρχουν στα γραφόμενα σου από την αντίθετη πλευρά ότι δηλαδή είναι όλα καλά.
12 στα 27 κάτι δεν πάει καλά.
που ακριβώς είναι η υπερβολή? δεν γράψαμε κάπου ότι τα 215 δεν είναι παλιά ,όπως είπαμε παραπάνω το παλιά σε αεροσκάφη και ε/π που συντηρούνται τακτικά και by the book δεν λέει απολύτως τίποτα.Τα Α-109 του ΕΚΑΒ ασφαλώς και θυμάσε ότι πέφτανε σαν μύγες και ήταν καινούργια ε/π.
Στην περίπτωση που εξετάζουμε όμως αυτοί που μιλάνε για παλαιότητα μάλλον ξεχνούν ότι το ατύχημα δεν ωφείλεται σε μηχανική βλάβη λόγω ηλικίας αλλά σε πρόσκρουση σε καλώδια υψηλής τάσης.Ουδεμία σχέση δηλαδή
Φίλε πριν την πρόσκρουση σε καλώδια μπορεί να υπήρξε κράτημα... δεν μπορείς να ξέρεις, το ότι αναγκάζονται να πετούν τόσο χαμηλά για να είναι αποτελεσματικά αποδεικνύει ότι δεν είναι για αυτή την δουλειά.
καταρχήν για να κάνουμε ειλικρινή διάλογο θα παρακαλούσα να μου δείξεις που κατα την γνώμη σου γράφτηκε κάποια υπερβολή.
τώρα στα υπόλοιπα θέματα,προφανώς δεν έχεις δεί απο κοντά ρίψη απο CL ,σε ορισμένες περιπτώσεις οι πιλότοι κυριολεκτικά γλύφουν τις κορυφές των δέντρων..και για αυτό ακριβώς το λόγο οι ρίψεις τους στις πυρκαγίες του 2007 ήταν πολύ αποτελεσματικότερες απο αυτές του θηριώδους Μπεριεφ το οποιο έκανε ρίψεις απο πολύ ψηλα και ως αποτέλεσμα έριχνε ΓΚ..όπως αναφέρουν και οι ίδιοι οι πιλότοι των CL κάποιοι εκ των οποίων πέταξαν με το ρωσικό α/φ στα πλαίσια αξιολόγησης. Μην πιστεύεις ότι ακούς στα περιοδικά και στις εφημερίδες.Για την πιθανότητα κρατήματος τα μεχρι στιγμής στοιχεία της επιτροπής διευρεύνησης δείχνουν την πρόσκρουση στα καλώδια ως την αιτία του ατυχήματος
υπερβολή είναι εν μέρη όταν έχεις 12 πτώσεις από τα 27 κάτι φταίει, και εσύ αν είχες την ευχέρεια να πετάς ένα νέο Αιρμπας δεν θα πετούσες με ένα MD 25πενταετίας με τόσα ατυχήματα στο κεφάλι που ήταν ικανά και αυτά και έπερναν το οκ να πετάξουν
Σίγουρα το αεροσκάφος δεν είναι για να πέσει και πληρεί τα όποια στάνταρς αλλά με τέτοιο κόλαφο ατυχημάτων το σίγουρο είναι ότι κάτι πρέπει να αλλάξει, όσο για την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα των PZL και Grumman είναι μικρή, ρώτα όποιον πυροσβέστη θέλεις που βρίσκεται στη πρώτη γραμμή, στοχευμένες ρίψεις και εξαιρετικά ευέλικτα αλλά ο όγκος του νερού μικρός και μη αποτελεσματικός 0 εις το πηλίκο.
Ενα ακόμα λάθος που γίνεται και κάνεις είναι ότι προσπαθούν να κάνουν σύγκριση μεταξύ Βe και Canadair εντελώς διαφορετικά αεροσκάφη που το ένα συμπληρώνει το άλλο, το Βe θα ισοπεδώνει την φωτιά στο πρώτο διαθέσιμο «ξέφωτο» το άλλο θα την αποτελειώνει στα δυσκολότερα σημεία.
Με την ίδια λογική που ανέπτυξες για την ακαταλληλότητα του Beriev θα μπορούσα να σου πω και για την διαφορά ελιγμών PZL και Canadair που το πρώτο είναι απείρως πιο ευέλικτο αρά τι να το κάνουμε το Canadair; Δεν είναι μόνο η ευελιξία προσόν, άλλωστε έκθεση ανανέωσης του στόλου προβλέπει την αγορά 2-4 Be επιπλέον αν μοναδικό προσόν επιλογής τελικά είναι η ευελιξία ας πάμε σε αγορά μεγάλων ελικοπτέρων.
Για να επιδοκιμαζουμε το καλο, η αναρτηση ηταν σωστη, τεκμηριωμενη και ενημερωτικη.
Αγαπητέ ανώνυμε φίλε ,όταν λές ότι
"έχεις 12 πτώσεις από τα 27 κάτι φταίει", λαμβάνεις υπόψην ότι
1)τα εν λόγω αεροσκάφη επιχειρούν με την ΠΑ απο το 1983
2)προφανώς και δεν ωφείλονται όλες οι πτώσεις σε μηχανική βλάβη ,όπως δεν ωφείλεται και η τελευταία άλλωστε
3)ο δείκτης μείζονων αεροπορικών ατυχημάτων υπολογίζεται ανα 100.000 ώρες πτήσεις και όχι όπως κατέβει στον κάθε συντάκτη που μπλέκει τις βούρτσες με τις χτένες για να εντυπωσιάσει τον αναγνώστη.
4)η προσπάθεια ορισμένων πλασιέ να πουλήσουν άρον άρον αεροσκάφη που πιθανόν να είναι ακατάλληλα για τις ελληνικές ανάγκες προκαλεί θυμηδία στους καθ'ύλην αρμόδιους ,δλδ τους εξαιρετικά έμπειρους πιλότους των CL τους οποίους δεν φρόντισε να ρωτήσει κανένας φωστήρας
αν η απάντηση στα παραπάνω είναι "Οχι" ,νομίζω βαυκαλιζόμαστε
ΥΓ σε ποιά έκθεση ανανέωσης του στόλου αναφέρεσαι ακριβώς, ποιος την συνέταξε?
να προσθέσω ότι λαμβάνοντας υπόψην τα μαργαριτάρια που διαβάσαμε τις τελευταίες μέρες ,όχι μονο υπερβολικοί δεν είμασταν αλλά ιδιαιτέρως επιεικείς
αν τα συγκεντρώσουμε σε μια ανάρτηση πιστεύω ότι θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι
Αν πιστεύεις ότι είσαι πιο ιδικός από όσους συνέταξαν την όποια μελέτη δεν έχω τίποτα παραπάνω να πω.
Αγαπητέ φίλε όπως είπα και παραπάνω εαν θες να κάνουμε ειλικρινή διάλογο και όχι ανταλαγή μονολόγων θα σε παρακαλούσε να διευκρινήσεις σε ποια έκθεση αναφέρεσε και ποιος συνέταξε την εν λόγω έκθεση,αν υπάρχει φυσικά.
εάν θες απλά να πετάς παρόλες και να διαφωνείς για να διαγωνείς κανένα πρόβλημα,απλά να ξέρεις ότι η αόριστη επίκληση εκθέσεων για εντυπωσιασμό δεν προσθέτει βαρύτητα στα λεγόμενα σου ίσα ίσα υποδηλώνει έλλειψη ύπαρξης σοβαρών αντεπιχειρημάτων
Σε ευχαριστώ για την παρέμβαση σου
Είμαι απο τους ανθρώπους που απο πρώτο χέρι γνωρίζουν τι μπορεί να κάνει ακόμα και ο ένας τόνος νερού που μεταφέρουν τα 4x4 των εθελοντών δασοπυροσβεστών ή των τοπικών δήμων. Φυσικά εφ'όσον τα χειρίζονται άτομα με τουλάχιστο κοινή λογική που ασφαλώς δεν λείπει απο τους χειριστές των εναέριων μέσων δασοπυρόσβεσης. Συνεπώς τα περι παλαιότητος και ανεπάρκειας των εναέριων μέσων είναι μάλλον εκ του πονηρού ή λέγονται απο ανθρώπους που στην επαρχία πηγαίνουν μόνο για διακοπές και στηρίζουν τις απόψεις τους στην ενημέρωση των ΜΜΕ. Άν γνώριζε ο φίλος ανώνυμος πόσες πυρκαγιές καταπολεμούνται στην αρχή τους (και έτσι δεν τυγχάνουν εκμετάλλευσης απο τα ΜΜΕ) χάρη στα "ανεπαρκή" PZL θα ήταν ασφαλώς περισσότερο συγκρατημένος στα λόγια του.
Δεν υπάρχουν "12 πτώσεις PZL", οι πτώσεις είναι 3, 4 αναγκαστικές προσγειώσεις και τα υπόλοιπα καννιβαλίστηκαν.
Κι εν πάσει περιπτώσει, τον δείκτη ατυχημάτων τον υπολογίζουν έτσι μπακαλίστικα τα Ελληνικά ΜΜΕ. Όλες οι αεροποριες του κόσμου τον υπολογίζουν αλλοιώς.
Φίλε ανώνυμε,
το σχόλιο του enkripto δε νομίζω ότι έβαλε κατά της έκθεσης παλαιότητας αλλά κατά των πάσης φύσεως "ειδικών" δημοσιογράφων που κάνουν ρεπορτάζ με ελλειπέστατες γνώσεις πάνω σε θέματα που απαιτούν σε βάθος κατάρτιση - όπως το αεροπορικό - και όχι παπαγαλισμό.
Πράγματι ακούσαμε διάφορες μπαρούφες από τα μέσα. Και πράγματι τα διάφορα μέσα, με τις διάφορες δυνατότητές τους είναι αλληλοσυμπληρούμενα, όπως είπες και εσύ.
Δε νομίζω ότι διαφωνείτε κάπου με το enkrypto.
Να σημειώσουμε ότι κυκλοφόρησε ερασιτεχνικό βίντεο στο youtube το οποίο δείχνει την στιγμή της πτώσης του ΡΖL και την πρόσκρουση του λίγο νωρίτερα σε καλώδιο υψηλής τάσης
(για λόγους σεβασμού προς τον αδικοχαμένο αεροπόρο δεν το ανεβάζουμε)
αυτά για όσους βαλθήκαν να αποδείξουν ότι η πτώση ωφείλετο στην παλαιότητα του αεροσκάφους..
Δημοσίευση σχολίου