Από το Λιμενικό Σώμα στην Ελληνική Ακτοφυλακή

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

Τα 3 περιπολικά ανοικτής θαλάσσης τύπου SA’AR 4
θα αποκτήσουν αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό
εξοπλισμό επιτήρησης.
H Ελλάδα βρίσκεται σε στρατηγική θέση μεταξύ τριών ηπείρων και έχει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στη Μεσόγειο λόγω ύπαρξης 9.835 νησαίων εδαφών. Η ελληνόκτητος ναυτιλία κατέχει το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο με 3.428 πλοία με 245,14 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας 15,56% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt. Το 2012, ο λιμένας του Πειραιά έσπασε το ρεκόρ όλων των εποχών στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, φτάνοντας τα 2,7 εκατ. teu από 1,65 εκατ. teu το 2011. Παράλληλα, η ολοκλήρωση των κινεζικών επενδύσεων το φθινόπωρο του 2015 θα αυξήσει τη δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από 3,7 εκατ. teu σε 6,2 εκατ. teu, ενισχύοντας τον χαρακτήρα του Πειραιά ως διεθνούς πύλης εισόδου εμπορευμάτων στην Ευρώπη και εκτοξεύοντάς το στην 7η θέση των μεγαλύτερων λιμένων της ΕΕ πριν την εκπνοή της δεκατίας. Τα παραπάνω δεδομένα καθιστούν επιτακτική μια συνοπτική αναφορά στις τελευταίες, άκρως αισιόδοξες εξελίξεις στο Λιμενικό Σώμα (ΛΣ), το οποίο καλείται να αντεπεξέλθει υπό συνθήκες κρίσης σε αποστολές επιτήρησης των συνόρων, αστυνόμευσης των λιμένων, έρευνας και διάσωσης, προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος και πάταξης της παράνομης δράσης (λαθρεμπόριο, λαθρομετανάστευση).

H ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 υπήρξε ορόσημο για την κατακόρυφη αναβάθμιση του ΛΣ σε όλα τα επίπεδα, με σημαντικότερα την απόκτηση σύγχρονου υλικοτεχνικού εξοπλισμού και την εκπαίδευση του προσωπικού. Οι ενέργειες αυτές τερματίστηκαν ταυτόχρονα με την τελετή λήξης των ΟΑ και τα πρώτα διαλυτικά φαινόμενα έκαναν την εμφάνισή τους. Η παρατεταμένη ελλιπής χρηματοδότηση σε συνδυασμό με την απόφαση της κυβέρνησης Παπανδρέου να καταργήσει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έδωσαν τη χαριστική βολή στο ΛΣ που κινήθηκε μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας για μεγάλο χρονικό διάστημα με υδροκέφαλη δομή διοίκησης, με καθηλωμένο το σύνολο σχεδόν των εναέριων μέσων και με άγνωστο ποσοστό ακινητοποιημένων περιπολικών και ναυαγωσωστικών σκαφών λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και καυσίμων.

Το 2011 αναλήφθηκε η πρώτη σοβαρή προσπάθεια για την αναδιοργάνωση του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΛΣ-ΕΛΑΚΤ), όπως μετονομάστηκε. Κεντρικό στοιχείο αυτής της προσπάθειας ήταν η συγκρότηση ενός ενόπλου Σώματος ασφαλείας, στρατιωτικά οργανωμένου και εξοπλισμένου με κάθετη δομή διοίκησης. Ως εκ τούτου, θεσμοθετήθηκε η θέση του Επιτελάρχη, ως γενικού συντονιστή όλων των Κλάδων, αντικαθιστώντας την θέση του Β΄ Υπαρχηγού ενώ τόσο το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού, Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) όσο και το Κέντρο Επιχειρήσεων (ΚΕΠΙΧ) υπήχθησαν απ΄ευθείας στον Αρχηγό. Με βάση τις επίσημες ανακοινώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) Μ. Βαρβιτσιώτη και πληροφορίες από ανοικτές πηγές, οι προσπάθειες αυτές συνεχίζονται σήμερα ως ακολούθως:

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

• Ιδρύεται Ακαδημία Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής που θα περιλαμβάνει Σχολές Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Λιμενοφυλάκων, πιθανότατα στην Αλεξανδρούπολη. Το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ στελεχώνεται σήμερα με 7.500 επαγγελματικό προσωπικό με εκπεφρασμένες ανάγκες για 10.000 οργανικές θέσεις.
• Η εισαγωγή υποψηφίων στο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ θα πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω Πανελληνίων εξετάσεων με στόχο την πλήρη διαφάνεια στις προσλήψεις και τη θεσμική κατοχύρωση της ενίσχυσης του Σώματος με προσωπικό ανά έτος.
• Με νομοθετική ρύθμιση λαμβάνεται μέριμνα ώστε να προκαταβάλλονται τα οδοιπορικά (έξοδα μετάβασης και επιστροφής, ημερήσια αποζημίωση, δαπάνες διανυκτέρευσης) στο προσωπικό που αποσπάται και επιχειρεί στα θαλάσσια σύνορα.
• Με νομοθετική ρύθμιση διασφαλίζεται η συμμετοχή της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών (ΜΥΑ) σε αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις και ταυτόχρονα η υπαγωγή της στο νέο οργανόγραμμα του ΓΕΕΘΑ, εντασσόμενη στη Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων (ΔΔΕΕ). Η νομική κάλυψη των 93 στελεχών που υπηρετούν σήμερα στην ΜΥΑ/ΛΣ αποτελούσε σοβαρή παράλειψη όλων των προηγούμενων Ηγεσιών που είχαν …ξεχάσει να τροποποιήσουν τον κανονισμό λειτουργίας της επίλεκτης Μονάδας από το 1995. Η άριστη διυπηρεσιακή συνεργασία μεταξύ ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και Ενόπλων Δυνάμεων έχει πιστοποιηθεί με σειρά ασκήσεων ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ, ΑΕΤΟΣ και ΙΩΝΑΣ του ΓΕΕΘΑ.

ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

Με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της Ε.Ε αναβαθμίζεται ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ:

• Εκσυγχρονίζονται τα Πλοία Ανοιχτής Θαλάσσης ΦΟΥΡΝΟΙ (ΛΣ060), ΡΩ (ΛΣ070) και ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ (ΛΣ080) τύπου Saar-4.
• Επανέρχεται σε υπηρεσία το ΠΑΘ ΛΣ050 τύπου Vosper Europatrol 250 Mk1 μετά από ακινησία ετών.
• Βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την προμήθεια νέου ΠΑΘ προϋπολογισμού €40 εκατ.
• Συμβασιοποιείται η προμήθεια 6 περιπολικών σκαφών μήκους 23 μέτρων.
• Υπογράφηκαν συμβάσεις για την προμήθεια 65 οχημάτων 4×4 και 32 μοτοσυκλετών. Eίχε προηγηθεί η παράδοση 23 οχημάτων 4×4 τον περασμένο Ιανουάριο.
• Υπογράφηκε σύμβαση προϋπολογισμού €3,2 εκατ. για τρία X-Ray οχήματα τύπου van με ικανότητα σάρωσης περιεχομένου σε σταθερό ή εν κινήσει ελεγχόμενο αντικειμένο.

Παράλληλα, ενισχύονται οι επίλεκτες δυνάμεις του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ καθώς:

• Παραλαμβάνονται 2 ταχύπλοα σκάφη ειδικών επιχειρήσεων τύπου MRCD-1250 για τη ΜΥΑ.
• Παρελήφθησαν θερμικές κάμερες, οπλισμός και ατομικά υλικά για τη ΜΥΑ και τα ΚΕΑ. Υπενθυμίζεται ότι τα Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών στελεχώνονται από προσωπικό που αποφοιτεί από Σχολεία Ειδικών Αποστολών στις εγκαταστάσεις της ΜΥΑ.

Tο Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης ΛΣ050 τύπου Vosper Europatrol 250 Mk.1 επανέρχεται σε υπηρεσία μετά από ακινησία ετών.


Τα 46 περιπολικά σκάφη τύπου Lambro μήκους 17m αποτελούν το πολυπληθέστερο τύπο σκαφών στο στόλο του ΛΣ, ο οποίος ενισχύεται με 6 νέα μήκους 23m.


Τα 3 σκάφη τύπου CB-90 αποτελούν πολύτιμο βοήθημα στη μάχη κατά του οργανωμένου εγκλήματος και της τρομοκρατίας.


ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ

Παρουσιάστηκε ο Νέος Οργανισμός Λειτουργίας του ΥΝΑ που προβλέπει τη δημιουργία δομών με επιτελικό χαρακτήρα για τον αμεσότερο συντονισμό, την αποτελεσματικότερη εποπτεία, τη συνεκτικότερη διάρθρωση, την ομογενοποίηση του εκτελούμενου έργου, την άρση των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και την ομογενοποίηση της πανσπερμίας νομοθετικών ρυθμίσεων, οι οποίες δρούσαν αναιρετικά η μία στην άλλη. Συνοπτικά:

• Το ΥΝΑ περιορίζεται σε 3 Γενικές Γραμματείες: Πέρα από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων αποκτά όλες τις αρμοδιότητες που έχουν σχέση με την αναπτυξιακή πολιτική των λιμένων και Γενική Γραμματεία Αιγαίου με σαφή ρόλο στην άσκηση νησιωτικής πολιτικής.
• Το Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ περιορίζεται σε 4 Κλάδους (μείωση 50%), οι 53 Διευθύνσεις σε 30 και τα 181 Τμήματα σε 111 με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων άνω €0,5 εκατ. ετησίως και προσωπικού περίπου 700 ανδρών και γυναικών που «βγαίνουν από το γραφείο και ρίχνονται στη δράση». Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο από την κατάργηση της υποχρέωσης έκδοσης και ανανέωσης ερασιτεχνικών αδειών αλιείας για πρόσωπα και σκάφη, 100 άτομα προσωπικό θα «απελευθερωθούν» από αντίστοιχες υπηρεσίες σε όλη τη χώρα.
• Αξιοσημείωτες πρωτοβουλίες είναι η σύσταση Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού και Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Δράσεων για τη ταχύτερη απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων που θα περιορίσουν στο ελάχιστο τα θλιβερά φαινόμενα που θίγουν την τιμή και το κύρος του Σώματος και αμαυρώνουν την εικόνα της Ελλάδας διεθνώς.
• Αναδιαρθρώνονται ριζικά όλες οι Περιφερειακές Διοικήσεις με στόχο την ορθολογικότερη κατανομή των δυνάμεων του ΛΣ στην επικράτεια και την ενίσχυση της παρουσίας του σε ακριτικά σημεία. Καταργούνται 13 από τις 23 θέσεις ναυτιλιακών ακολούθων στο εξωτερικό (πχ Λαττάκεια Συρίας) ενώ προβλέπεται η ίδρυση νέων σε λιμάνια με αυξημένη κίνηση και σπουδαιότητα για τα εθνικά συμφέροντα (π.χ. Παναμάς).


ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ

• Σε εξέλιξη βρίσκεται (για τρίτη φορά) ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού πληροφοριακού συστήματος ελέγχου θαλάσσιας κυκλοφορίας VTMIS/VTS ύψους 300.000 ευρώ που παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα λόγω μη υλοποίησης των προβλεπόμενων έργων συντήρησης. Υπενθυμίζεται ότι το VTMIS είναι εγκατεστημένο στον Πειραιά, την Πάτρα, την Κέρκυρα και την Ηγουμενίτσα από το 2004, παρέχοντας εικόνα στο Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας, που λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, μέσω μικροκυματικών ζεύξεων από 11 μη επανδρωμένους σταθμούς αισθητήρων, 5 περιπολικά σκάφη του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και 7 περιφερειακά λιμεναρχεία της χώρας.

Β΄ φάσης εγκατάστασης του VTMIS σε ολόκληρο το Αιγαίο, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα!
Η επέκταση της εγκατάστασης του VTMIS σε ολόκληρο το Αιγαίο αποτελεί προτεραιότητα για την αναχαίτιση των τουρκικών επιδιώξεων.


Με το Κέντρο Ελέγχου Ναυτικής Επιτήρησης και Παρακολούθησης Πλοίων Uzun Ufuk (“Μεγάλος Ορίζοντας), η Τουρκία επιχειρεί εμπλακεί στον ευαίσθητο τομέα της Έρευνας & Διάσωσης (SAR), αμφισβητώντας τα Ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα πέραν του 25ο Μεσημβρινού. Το προηγμένο σύστημα ναυτικής επιτήρησης αποτελείται από σειρά επίγειων και εναέριων αισθητήρων και συγκεκριμένα από δίκτυο επίγειων ραντάρ έρευνας επιφανείας και συστημάτων ηλεκτρονικών μέτρων υποστήριξης (ESM), διάταξη οπτικών μέσων επιτήρησης (LLTV/IR) καθώς και ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνιών και ζεύξης δεδομένων με σκάφη επιφανείας του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού και της Toυρκικής Ακτοφυλακής, παρέχοντας τη δυνατότητα στην Άγκυρα να έχει επί 24ωρου βάσης ενιαία τακτική εικόνα για ολόκληρο το Αιγαίο. Σε δεύτερη φάση αναμένεται περαιτέρω αναβάθμιση της τουρκικής ικανότητας επιτήρησης, αναγνώρισης και συλλογής πληροφοριών με την απόκτηση Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV), αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας CN-235MPA και των δορυφόρων επιτήρησης Gokturk.

• Ως στόχος έχει τεθεί η ένταξη προγραμμάτων στο Ταμείο Ασφάλειας Συνόρων για καθολική αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων επιτήρησης της θαλάσσιας κυκλοφορίας.
• Σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός για την υλοποίηση του έργου «Δημιουργία Υποδομής AIS Βορείου Αιγαίου» που θα συμβάλλει στην ομαλή εκτέλεση διαδικασιών αναγνώρισης ταυτότητας (Hailing) εμπορικών πλοίων από τις ελληνικές αρχές, τα οποία πλέουν εντός Ελληνικών Χωρικών Υδάτων. Το σύστημα AIS (Αυτόματη Διαδικασία Αναγνώρισης / Auto Identification System) είναι συσκευή την οποία υποχρεούνται να φέρουν ενεργοποιημένη όλα τα εμπορικά πλοία άνω των 300 GT και εξασφαλίζει την έγκαιρη αντίδραση από τα πλωτά και επιχειρησιακά μέσα του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ σε συμβάντα που λαμβάνουν τόπο στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο.
• Αποκαθίσταται η διαθεσιμότητα των 6 ελικοπτέρων AS-365N3 Αegean Dauphin ενώ αεροσκάφος ναυτικής επιτήρησης Reims-Cessna F406 της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ συμμετείχε τον περασμένο Σεπτέμβριο στη μικτή ευρωπαϊκή επιχείρηση του Frontex, «EPN AENEAS 2013» με εξαιρετικά αποτελέσματα. Από 1ης Ιανουαρίου μέχρι 1η Νοεμβρίου 2013, τα αεροσκάφη πραγματοποίησαν 208 εξόδους, συμπληρώνοντας 635 ώρες πτήσης σε προγραμματισμένες και έκτακτες περιπολίες κατοπιν εντολής του Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.

Θα ήταν παράλειψη να μην επισημανθεί πως κάθε ενέργεια του ΛΣ έχει άμεσο αντίκτυπο στο διεθνές περιβάλλον. Οι αναφορές των WikiLeaks στο ΛΣ, οι ευχαριστίες του ίδιου του προέδρου των ΗΠΑ Barack Obama προς τo ΛΣ για τη σύλληψη Τούρκων υπηκόων, φερόμενων ως τρομοκρατών, η κατά προτεραιότητα επίσκεψη του νέου Αμερικανού πρέσβη στο ΥΝΑ και οι συνεχείς επισκέψεις αξιωματούχων του Ισραηλινού Ναυτικού (ασκεί καθήκοντα Ακτοφυλακής) και των ισραηλινών υπηρεσιών ασφαλείας δεν είναι καθόλου τυχαίες. Η ριζική αναβάθμιση της επίσημης ιστοσελίδας του ΛΣ και κυρίως του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (κατά τα πρότυπα του ΥΠΕΞ και του ΥΠΕΘΑ ώστε να παρέχεται άμεση ενημέρωση και στην αγγλική γλώσσα) σε συνδυασμό με τα social media (facebook, twitter, youtube) θα βελτιώσουν περαιτέρω την εικόνα του ΛΣ εντός και εκτός συνόρων και θα διευκολύνουν την επικοινωνιακή διαχείριση συμβάντων.

Με δεδομένο ότι η Ναυτιλία και ο Τουρισμός αναδεικνύονται σε πυλώνες ανάπτυξης της Εθνικής Οικονομίας και οχήματα εξόδου από την κρίση, το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ έχει θέσει τα θεμέλια για χάσει το πρώτο του συνθετικό και να μετεξελιχθεί σε μία ισχυρή και υψηλού επαγγελματικού επιπέδου «Ελληνική Ακτοφυλακή».

strategyreports

Διαβάστε περισσότερα...

Στην Αθήνα ο Αμερικανός Α/ΓΕΕΘΑ

Στην Ελλάδα θα βρίσκεται το Σαββατοκύριακο ο Αρχηγός των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων στρατηγός Μάρτιν Ντέμπσεϊ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», ο στρατηγός Ντέμπσεϊ θα συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό κ. Αντ. Σαμαρά, τον υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Δ. Αβραμόπουλο και τον Α/ΓΕΕΘΑ αντιστράτηγο Μ. Κωσταράκο. Το Σάββατο, ο αμερικανός στρατηγός θα επισκεφθεί την αεροναυτική βάση της Σούδας. Υπενθυμίζεται ότι ο στρατηγός Ντέμπσεϊ επρόκειτο αρχικά να επισκεφθεί τη χώρα μας τον περασμένο Αύγουστο. Ωστόσο, οι εξελίξεις στη Συρία και η παρ’ ολίγον επέμβαση των Ηνωμένων Πολιτειών μετά από τη χρήση χημικών όπλων από το καθεστώς του Μπασάρ αλ Άσαντ τον υποχρέωσαν να αναβάλλει το ταξίδι του και να παραμείνει στην Ουάσιγκτον. Στρατιωτικές και διπλωματικές πηγές τόνιζαν προς «Το Βήμα» ότι η επίσκεψη Ντέμπσεϊ υποδηλώνει το αμερικανικό ενδιαφέρον για τον γεωστρατηγικό ρόλο της χώρας. Σε αυτό το πλαίσιο και κατά την επίσκεψη του έλληνα υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Αβραμόπουλου στην Ουάσιγκτον στα τέλη Ιουλίου (και συγκεκριμένα λίγο πριν από τη συνάντηση του κ. Σαμαρά με τον πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα) είχε συζητηθεί εκτενώς με τον αμερικανό ομόλογό του Τσακ Χέιγκελ ένας «οδικός χάρτης» για την αμυντική συνεργασία των δύο πλευρών.

Ο συγκεκριμένος «οδικός χάρτης», που μάλιστα είχε καταρτιστεί με πρωτοβουλία της αμερικανικής πλευράς, περιλαμβάνει τα πάντα: από τον στρατηγικό διάλογο των δύο χωρών ως την εμβάθυνση των δυνατοτήτων της βάσης της Σούδας και τη διάθεση οπλικών συστημάτων. Οι Αμερικανοί όμως είχαν εκφράσει ενδιαφέρον και για συνεργασία τόσο σε διμερές όσο και σε νατοϊκό πλαίσιο με έμφαση στην ασφάλεια της Μεσογείου. Υπήρξαν επίσης σκέψεις για ενίσχυση των κοινών ασκήσεων (με έμφαση στις ειδικές δυνάμεις και στην αντιμετώπιση της τρομοκρατίας), εν όψει και των προσαρμογών που αναμένονται στο ΝΑΤΟ από το 2014. Οι Ηνωμένες Πολιτείες αναγνωρίζουν τον ζωτικό ρόλο της ναυτικής βάσης της Σούδας, καθώς και άλλων στρατιωτικών βάσεων που παρέχονται σε αμερικανικές δυνάμεις στην Ελλάδα, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση την αναβαθμισμένη αεροπορική βάση της Καλαμάτας.

Στο ίδιο κείμενο γινόταν εκτενής αναφορά και στην προμήθεια αμερικανικών οπλικών συστημάτων στην ελληνική πλευρά, είτε μέσω παροχή οικονομικής βοήθειας (Foreign Military Sales – FMS) είτε μέσω ενός μηχανισμού που προβλέπει τη δωρεά πλεονάζοντας αμυντικού υλικού (EDA). Όπως «Το Βήμα» πληροφορείται, συγκεκριμένη λίστα παρέδωσε στο στρατηγό Ντέμπσεϊ ο έλληνας Α/ΓΕΕΘΑ κατά τη συνάντηση που είχαν οι δύο άνδρες στο περιθώριο της συνόδου της Στρατιωτικής Επιτροπής του ΝΑΤΟ τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Βουκουρέστι. Στη λίστα αυτή συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων ελικόπτερα Chinook 47D, 80 – 90 άρματα μάχης Abrams (σσ. φέρεται να έχει λυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς τους) καθώς και πολλαπλοί εκτοξευτές (MLRS). Όλα αυτά, όπως επίσης και οι ευρύτερες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, θα απασχολήσουν τον αμερικανό στρατηγό και τους συνομιλητές του.

Βήμα

Διαβάστε περισσότερα...

Συμβιβαστική πρόταση για τα ΕΑΣ προς την τρόικα

Με στόχο να υπάρξει συμφωνία με την τρόικα έως το Eurogroup της 9ης Δεκεμβρίου για το ζήτημα των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ), που αποτελεί προαπαιτούμενο για τη δόση του 1 δισ. ευρώ, η κυβέρνηση επανέρχεται με μια συμβιβαστική πρόταση. Σύμφωνα με την εφημερίδα Έθνος, η πρόταση προβλέπει τη διατήρηση ενός μόνο εργοστασίου από τα πέντε (η αρχική πρόταση ήταν για δύο εργοστάσια) των ΕΑΣ και να διατηρηθεί ο εξαγωγικός χαρακτήρας της εταιρίας δοκιμαστικά για 12 μήνες (αντί 18 που προέβλεπε η αρχική πρόταση). Μετά το 12μηνο και σε περίπτωση που η εταιρία δεν επιστρέψει στην κερδοφορία, η ελληνική πλευρά δεσμεύεται να απορροφηθούν τα ΕΑΣ από την ΕΑΒ.

Παράλληλα, η κυβέρνηση ζητά να γίνουν λιγότερες απολύσεις από αυτές που εισηγείται η τρόικα. Η πρόταση της τρόικας προβλέπει ένα μόνο εργοστάσιο, το οποίο θα λειτουργεί μόνο για τις εσωτερικές ανάγκες του ελληνικού στρατού και ζητά να απολυθούν τουλάχιστον 600 υπάλληλοι.

Το επιχείρημα της κυβέρνησης για τη διατήρηση του εξαγωγικού χαρακτήρα των ΕΑΣ έγκειται στο γεγονός ότι εκκρεμούν παραγγελίες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

www.in.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Μετεκπαίδευση εφεδρείας στην ΠΕ της ΑΣΔΕΝ

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζεται η μετεκπαίδευση εφεδρείας του ΕΣ, καθώς στο τελευταίο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, εκτός του Δ΄ Σώματος Στρατού μετεκπαιδεύθηκαν έφεδροι στην ΠΕ της ΑΣΔΕΝ, στο μεγαλύτερο μέρος των σχηματισμών της (80, 95, 96 και 98 ΑΔΤΕ).

Τα αντικείμενα περιελάμβαναν εκπαίδευση ειδικοτήτων στα διάφορα οπλικά συστήματα και μέσα επικοινωνιών, μηχανοδήγηση τροχοφόρων και ερπυστριοφόρων οχημάτων, εκπαίδευση με χρήση εξο μοιωτών, πραγματοποίηση βολών όλμων, αντιαεροπορικών πολυβόλων και πυροβολικού, υποδιαμετρήματος αρμάτων μάχης (AIM-TEST), καθώς και βολές ατομικού και ομαδικού οπλισμού.

Ακολουθούν φωτογραφίες:

Βολή με τυφέκια G3A3



Εκπαίδευση ΠΑΠ


Εκπαίδευση στο πυροβόλο ZU-23

Βολή με πυροβόλο ZU-23

Βολή με πολυβόλο MG-3

Εκπαίδευση στο Α/Τ FAGOT

Εκπαίδευση σε εξομοιωτή

Εκπαίδευση σε Α/Κ πυροβόλα M110A2 των 203 χιλ.

Εκπαίδευση σε Α/Τ TOW

Εκπαίδευση σε ΤΟΜΠ Μ-113

Εκπαίδευση σε ΤΟΜΠ Μ-113

Έφεδρος με πολυβόλο MG-3

Βολή με πολυβόλο των 0,50 επί οχήματος VBL

Εκπαίδευση σε ΤΟΜΑ ΒΜΡ-1


Βολή με G3A3

Έφεδροι με πυρομαχικά πυροβόλου Μ-110 των 203 χιλ.

Διαβάστε περισσότερα...

Επίσκεψη Ρώσου υπουργού Άμυνας στην Ελλάδα

Τα ζητήματα διεθνούς και περιφερειακής ασφάλειας καθώς και οι αμυντικές σχέσεις Ελλάδας-Ρωσίας βρέθηκαν στο επίκεντρο των συνομιλιών που είχε χθες ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος με το Ρώσο ομόλογό του, Sergey Shoygu. Στη διάρκεια της συνάντησης υπεγράφη πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας, το οποίο εξετάζεται από εμπειρογνώμονες των δύο χωρών, ώστε το επόμενο έτος να συγκεκριμενοποιηθούν οι τομείς στρατιωτικής συνεργασίας. Όπως δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, «ένα λειτουργικό εργαλείο είναι τα ετήσια Προγράμματα Στρατιωτικής Συνεργασίας, στα οποία είναι επίσης σημαντικό να δώσουμε νέα δυναμική, προωθώντας όχι κατ’ ανάγκη τη ποσοτική όσο την ποιοτική τους διάσταση».

Οι δύο πλευρές εξέτασαν και το ζήτημα της συντήρησης των υφιστάμενων οπλικών συστημάτων ρωσικής προέλευσης, ανοίγοντας το δρόμο για την υπογραφή συμβάσεων εν συνεχεία υποστήριξης (FOS).

Υπενθυμίζεται ότι η αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή έχει εγκρίνει τα προγράμματα υποστήριξης των αντιαεροπορικών συστημάτων OSA-AKM και TOR-M1 του Ελληνικού Στρατού καθώς και το πρόγραμμα υποστήριξης και επαναπιστοποίησης βλημάτων των S-300PMU-1 της Πολεμικής Αεροπορίας, η βολή αποδοχής των οποίων αναμένεται σε 8 ημέρες. H σημερινή υπογραφή του πλαισίου συνεργασίας σηματοδοτεί μια νέα εποχή όπου οι αμυντικές σχέσεις Ελλάδας και Ρωσίας τοποθετούνται σε ρεαλιστική βάση.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα...

Η ναυμαχία της Έλλης

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

Τα τουρκικά θωρηκτά καταδιωκόμενα από το Θ/Κ Αβέρωφ
Β. Χατζή (1865-19151, «Η Ναυμαχία της Έλλης»
Η Ναυμαχία της Έλλης ήταν η πρώτη από την εποχή του Αγώνα της Ανεξαρτησίας αναμέτρηση του ελληνικού και του τουρκικού στόλου, κατά τον Α' Βαλκανικό Πόλεμο. Πραγματοποιήθηκε το πρωί της 3ης Δεκεμβρίου 1912 (16 Δεκεμβρίου με το νέο ημερολόγιο) στ' ανοιχτά του ακρωτηρίου Έλλη (Ελές-Μπουρνού στα τουρκικά) της χερσονήσου της Καλλίπολης, κοντά στην είσοδο των Στενών των Δαρδανελλίων. Διήρκεσε μία ώρα και έληξε με νίκη των ελληνικών δυνάμεων.

Τους πρώτους μήνες του Α' Βαλκανικού Πολέμου ο ελληνικός στόλος κυριαρχούσε στο Αιγαίο. Υπό την ηγεσία του Υδραίου υποναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη (1855-1935), αρχικά απελευθέρωσε τη Λήμνο και εγκατέστησε στον όρμο του Μούδρου το προκεχωρημένο αγκυροβόλιο του Στόλου. Ακολούθησε η απελευθέρωση του Αγίου Όρους, των νησιών του βορείου και ανατολικού Αιγαίου (Θάσος, Σαμοθράκη, Ίμβρος, Τένεδος, Άγιος Ευστράτιος, Μυτιλήνη, Χίος). Αντίθετα, ο τουρκικός στόλος υπό τη διοίκηση του ναυάρχου Ραμίζ Μπέη παρέμεινε προστατευμένος στα στενά των Δαρδανελίων, χωρίς να επιχειρήσει έξοδο στο Αιγαίο.


Στα τέλη Νοεμβρίου υπήρχαν πληροφορίες ότι ο τουρκικός στόλος θα επιχειρούσε έξοδο στο Αιγαίο. Το απόγευμα της 1ης Δεκεμβρίου ο ελληνικός στόλος υπό τον υποναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη απέπλευσε από το ορμητήριό του στον Μούδρο, όταν πληροφορήθηκε ότι το τουρκικό καταδρομικό «Μετζηδιέ» εθεάθη στην είσοδο των Δαρδανελλίων. Η περιπολία του ελληνικού στόλου κράτησε μέχρι το πρωί της 3ης Δεκεμβρίου 1912, χωρίς να φανεί κανένα ίχνος του εχθρού.

Στις 8 το πρωί της ημέρας αυτή κι ενώ ο ελληνικός στόλος είχε πορεία από βορρά προς νότο, έγινε αντιληπτή η έξοδος του τουρκικού στόλου στο Αιγαίο. Λίγο αργότερα αναγνωρίσθηκαν τα θωρηκτά «Χαϊρεδίν Βαρβαρόσας», ναυαρχίδα του Ραμίζ Μπέη, «Τουργκούτ Ρέις», «Μεσουντιέ», «Ασαρ -ι- Τεφίκ», το καταδρομικό «Μετζηδιέ» και μερικά αντιτορπιλλικά. Ο ελληνικός στόλος του Αιγαίου αποτελείτο από τη ναυαρχίδα «Αβέρωφ», τα τρία παλιά θωρηκτά «Ύδρα», «Σπέτσαι» και «Ψαρά», τα τέσσερα νεότευκτα ανιχνευτικά τύπου Λέων, τα δύο νεότευκτα αντιτορπιλλικά «Νέα Γενεά» και «Κεραυνός» και τα οκτώ παλαιότερα μικρά αντιτορπιλικά των τύπων Θύελλα και Νίκη.

Αμέσως σήμανε συναγερμός. Στις 8:55 ο Κουντουριώτης διατάσσει τα ανιχνευτικά να ταχθούν σε μια στήλη αριστερά και σε απόσταση 1000 μέτρων από τη γραμμή των ελληνικών θωρηκτών, ενώ τα υπόλοιπα αντιτορπιλικά πήραν θέσεις προς την πρύμνη των θωρηκτών. Στις 9:00 τα τουρκικά θωρηκτά στράφηκαν προς βορρά, πλέοντας κοντά στην ακτή, ώστε να εξασφαλίσουν την κάλυψη των πυροβόλων των επακτίων φρουρίων και να αυξήσουν τη δύναμη πυρός τους. Ακαριαία ήταν και η αντίδραση του ελληνικού στόλου, που άλλαξε πορεία και τέθηκε σε καταδίωξη του εχθρικού στόλου. Από τον «Αβέρωφ» εκπέμπεται τότε προς τα πλοία του ελληνικού στόλου το ιστορικό σήμα του ναυάρχου Κουντουριώτη: «Με τη βοήθεια του Θεού και τας ευχάς του Βασιλέως και εν ονόματι του Δικαίου, πλέω μεθ’ ορμής ακαθέκτου και με πεποίθησιν εις την Νίκην κατά του εχθρού του Γένους».

Το ιστορικό ναυτικό σήμα του ναυάρχου Π. Κουντουριώτη

Οι πορείες των δύο στόλων άρχισαν να συγκλίνουν και στις 9:05 βρίσκονταν σε απόσταση 14 χιλιομέτρων. Ο Κουντουριώτης ανέμενε να αρχίσει πρώτος ο εχθρός το πυρ, θέλοντας να αποφύγει τη σπατάλη πυρομαχικών έως ότου η απόσταση μειωθεί, ώστε να επιτρέπει δραστική βολή. Πράγματι στις 9:22 η τουρκική ναυαρχίδα άνοιξε πρώτη πυρ από απόσταση 12.500 μέτρων. Ο «Αβέρωφ» ανταπέδωσε τα πυρά και η μάχη γενικεύτηκε. Από το ξεκίνημα της σύγκρουσης τα τουρκικά θωρηκτά συγκέντρωσαν τα πυρά τους στη νεότευκτη ναυαρχίδα του ελληνικού στόλου. Το πυρ τους ήταν αρκετά ταχύ και πυκνό, δεν συνδυαζόταν όμως με την ανάλογη ακρίβεια. Αλλά και τα πυρά του ελληνικού στόλου δεν ήταν πολύ ακριβέστερα. Ο «Αβέρωφ» ρίχτηκε στη μάχη χωρίς να έχει προλάβει να εκτελέσει ασκήσεις πυρών μάχης, τα δε παλαιά θωρηκτά είχαν πανάρχαια πυροβόλα με πρωτόγονα μέσα σκόπευσης και διεύθυνσης βολής.

Στις 9:35 η απόσταση μεταξύ των δύο αντιπάλων είχε κατέλθει στα 9.500 μέτρα. Τότε ο ναύαρχος Κουντουριώτης αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο, που από καιρό είχε ωριμάσει μέσα του, δηλαδή να να εκμεταλλευτεί την υπεροχή ταχύτητας της ναυαρχίδας του για να υπερφαλαγγίσει από πρώρας την εχθρική παράταξη, εφαρμόζοντας τον «ελιγμό Ταυ», που πρώτος είχε εφαρμόσει ο γιαπωνέζος ναύαρχος Τόγκο κατά του ρωσικού στόλου στη Ναυμαχία της Τσουσίμα (27-28 Μαΐου 1905). Αποφάσισε να δράσει ανεξάρτητα από τον λοιπό στόλο, υψώνοντας το σχετικό σήμα Ζ και διέταξε τον κυβερνήτη της ναυαρχίδας του Σοφοκλή Δούσμανη να αυξήσει την ταχύτητα μέχρι το μέγιστο και όρμησε ακάθεκτος κατά του εχθρού.

Ο χάρτης της ναυμαχίας της Έλλης

Ο Τούρκος ναύαρχος, αιφνιδιασμένος από τον ελιγμό του αντιπάλου του, διατάσσει διαδοχική στροφή των πλοίων κατά 180 μοίρες προς τα δεξιά. Η εξέλιξη αυτή σήμανε τη διάσπαση της γραμμής και την άτακτη υποχώρησή του προς τα Στενά γύρω στις 10:00. Η ευκαιρία ήταν μοναδική για τον «Αβέρωφ» να καταδιώξει τα υποχωρούντα τουρκικά πλοία και να πετύχει αποφασιστικό πλήγμα κατά του εχθρικού στόλου. Δυστυχώς, όμως, η ταχύτητα πυρός του είχε μειωθεί δραστικά, εξαιτίας προβλημάτων στα κλείστρα των πυροβόλων. Την ίδια ώρα, τα υπόλοιπα λοιπά ελληνικά πλοία έβαλαν κατά των υποχωρούντων τουρκικών από απόσταση 5.000 μέτρων. Στις 10:25 το πυρ έπαυσε από τα ελληνικά πλοία, καθώς τα τουρκικά χάθηκαν στα στενά των Δαρδανελλίων.

Η Ναυμαχία της Έλλης είχε τελειώσει με μία ακόμη λαμπρή σελίδα να προστίθεται στη ναυτική ιστορία της Ελλάδας. Ο ελληνικός στόλος παρέμεινε κοντά στα Στενά έως τις 14:30, οπότε αποχώρησε με πορεία προς τον Μούδρο, όπου κατέπλευσε νωρίς το βράδυ.

Η επικράτηση του ελληνικού στόλου οφειλόταν κατά ένα μεγάλο μέρος στον τολμηρό ελιγμό του Κουντουριώτη, αλλά και την υπεροχή του «Αβέρωφ» έναντι των πλοίων του τουρκικού στόλου. Η ενέργεια αυτή του Έλληνα ναυάρχου είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί ο «Αβέρωφ» μέσα στο βεληνεκές των επάκτιων πυροβόλων και να υποστεί ορισμένες επιφανειακές βλάβες στα υπερστεγάσματα. Τα τουρκικά πλοία είχαν βαρύτερες ζημιές, αλλά και απώλειες στο έμψυχο δυναμικό τους, με 58 νεκρούς και 40 τραυματίες. Οι ελληνικές απώλειες ανήλθαν σε ένα νεκρό υπαξιωματικό, τον σηματωρό Κατζιτζάρη και τον ανθυποπλοίαρχο Μαμούρη, που πέθανε λίγες ημέρες αργότερα από μόλυνση του τραύματός του. Οι τραυματίες ανήλθαν στους επτά.

Η Ναυμαχία της Έλλης αποτέλεσε στρατηγικής σημασίας νίκη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Ο έλεγχος του Αιγαίου παγιώθηκε, ενώ οι Τούρκοι δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν τον θαλάσσιο δρόμο, ώστε να ενισχύσουν τις δυνάμεις τους που μάχονταν σε Μακεδονία και Θράκη.

Πηγή: www.sansimera.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Κυκλοφορεί η "Πτήση" Δεκεμβρίου

Με εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ύλη κυκλοφορεί το τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού - "γεννήτορα" του ελληνικού αμυντικού τύπου, "Πτήση & Διάστημα", που συνεχίζει τη μακρόχρονη πορεία του μετά τις περιπέτειες και αξίζει τη στήριξη όλων μας.

Στο τρέχον τεύχος παρουσιάζευαι η ισορροπία δυνάμεων Ελλάδας - Τουρκίας στον τομέα της Αεροπορίας Στρατού ιδίως από την άποψη της υποστήριξης χερσαίων δυνάμεων και υλοποίησης επιχειρήσεων αεροκίνησης. Αναλύεται η εξέλιξη της τουρκικής απειλής, τόσο στην πτυχή των επιχειρήσεων αερομεταφερόμενων δυνάμενων όσο και στο θέμα του αντιαρματικού αγώνα και της κρούσης με επιθετικά ελικόπτερα. Εξετάζονται τα προωθούμενα τουρκικά προγράμματα μέσων, ελαφρών και επιθετικών ελικοπτέρων και τα διδάγματα εξ αυτών για την Ελλάδα. Από ελληνικής πλευράς το αφιέρωμα καλύπτει την κατάσταση των μεταφορικών ελικοπτέρων της ΑΣ, τη σημερινή πραγματικότητα και τις μελλοντικές προοπτικές των AH-64Α, καθώς και το ερώτημα της αντικατάστασης των UH-1 Huey ή εφαρμογής ενός προγράμματος οικονομικού εκσυγχρονισμού σε αυτά.

Το υπόλοιπα θέματα περιλαμβάνουν:

USS Harry S. Truman (CVN-75). «The Buck Stops Here!»


Το ρητό που φέρει το όγδοο αεροπλανοφόρο κλάσης Nimitz προς τιμήν του Αμερικανού προέδρου, από όπου έλαβε και το όνομά του, αντιπροσωπεύει πλήρως τον τρόπο σκέψης και εργασίας του πληρώματος του: «The buck stops here!», που μεταφράζεται: «η ευθύνη να εκτελέσουμε τα καθήκοντα μας δε μετατίθεται σε άλλον». Βρεθήκαμε πάνω στο αεροπλανοφόρο και παρακολουθήσαμε την εκπαίδευση στην Ανατολική Μεσόγειο.

LM Skunk Works SR-72: Ο διάδοχος του SR-71 στα 6 Μαχ

Πάνε σχεδόν 20 χρόνια από τότε που τα διάσημα SR-71 πέρασαν για πάντα στην ιστορία και, παρά τις διάφορες φήμες που υπάρχουν, δε φαίνεται να υπήρξε διάδοχος του αεροσκάφους των 3 Μαχ. Η Lockheed Martin, όμως, τον περασμένο Νοέμβριο έριξε λίγο φως στο σκοτάδι των «μαύρων» αυτών προγραμμάτων του Πενταγώνου.

Dassault Falcon 5X: Μεγάλο όπλο για σκληρό ανταγωνισμό

Η διεθνής οικονομική ύφεση μπορεί να έχει πλήξει τους περισσότερους τομείς της αεροπορικής βιομηχανίας, αλλά υπάρχουν και κάποιοι, όπως αυτός των μεγάλων επιχειρηματικών τζετ, που γνωρίζουν λόγω της συγκυρίας πρωτόγνωρη άνθηση. H Dassault, με μεγάλη παράδοση στο χώρο, φέρνει ένα νέο «μεγάλο όπλο» για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό.

Διαστημικοί φορείς: Έρχονται οι ρωσικοί υπερπύραυλοι!

Μπροστά στην αμερικανική «πρόκληση» του βαρέων βαρών πυραυλικού φορέα SLS, η Ρωσία ετοιμάζει μια «συμμετρική» απάντηση, ενώ, αν υπάρξουν ευνοϊκές συνθήκες, η πρωτοβουλία αυτή ίσως οδηγήσει σε επανδρωμένες πτήσεις στη Σελήνη και στους πλανήτες, ύστερα από είκοσι χρόνια.

Lockheed Constellation: Η Βασίλισσα των Αιθέρων!

Το Lockheed Constellation υπήρξε το πρώτο τετρακινητήριο αεροσκάφος της Lockheed, το πιο επιτυχημένο επιβατικό της και ένα από τα ομορφότερα αεροσκάφη ανεξαρτήτως κατασκευάστριας ή εποχής. Φέτος συμπληρώθηκαν 70 χρόνια από την πρώτη πτήση και την είσοδό του σε υπηρεσία.

ΗΠΒ «Κεραυνός»: Ψηφιακή εκπαίδευση στη Σχολή Πυροβολικού

Αδιαμφισβήτητη απόδειξη για το πολύ υψηλό επίπεδο γνώσης, δεξιότητας, καινοτομίας και φρονήματος που διαθέτει το προσωπικό του Όπλου του Πυροβολικού αποτελεί το σύγχρονο σύστημα εξομοίωσης που αναπτύσσεται στη Σχολή Πυροβολικού και φέρει την ονομασία Ηλεκτρονικό Πεδίο Βολής «Κεραυνός».

ΑΚΟΜΗ:

Aegean Airlines, Με νέα δυναμική και υψηλούς στόχους
131 ΣΜ / Αεροπορική Βάση Ακτίου, Συνάντηση AWACS – ΑΣΕΠΕ
Grumman C-2A Greyhound, Ταχυμεταφορές του στόλου
Escuadron Aereo 401, Μεξικανικές «Τίγρεις»
ΠΓΔΜ «Jastrebi», Βαλκανικά «γεράκια»
Jurgis Kairys, Ιπτάμενος ιππότης με τα φτερά της Vostok
IPMS-Hellas & Athens Show 2013, Απογείωση εν μέσω κρίσης!

Διαβάστε περισσότερα...

Μετεκπαίδευση εφεδρείας στην ΠΕ του Δ΄ ΣΣ

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζεται η εκπαιδευτική δραστηριότητα του ΕΣ, καθώς στο τελευταίο δεκαήμερο του Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε μετεκπαίδευση εφεδρείας σε πολλές μονάδες του Δ΄ Σώματος Στρατού.

Έφεδροι κλήθηκαν για μετεκπαίδευση στο σύνολο των ταξιαρχιών της 16ης Μ/Κ Μεραρχίας που καλύπτει τον Β. Έβρο (3η και 30η Μ/Κ Ταξιαρχίες, ΤΔ 21ου Συντάγματος Πεζικού), καθώς και στην 25η Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία. Τα αντικείμενα περιελάμβαναν εκπαίδευση ειδικοτήτων στα διάφορα οπλικά συστήματα και μέσα επικοινωνιών, μηχανοδήγηση τροχοφόρων και ερπυστριοφόρων οχημάτων, εκπαίδευση με χρήση εξομοιωτών, πραγματοποίηση βολών όλμων και πυροβολικού, καθώς και βολές ατομικού και ομαδικού οπλισμού.

Ακολουθούν σχετικές φωτογραφίες:

Μηχανοκίνητοι όλμοι (ΤΟΜΟ) Μ-106 της 25ης ΤΘΤ κατά τη βολή

Έφεδροι σε πεδίο βολής του Β. Έβρου

Εκπαίδευση στη λύση - αρμολόγηση του πολυβόλου FN Minimi

Έφεδρος σε εκτοξευτή Α/Τ Milan

M-113 με πλήρωμα εφέδρων

Έφεδρος πολυβολητής με πολυβόλο MG-3

Έφεδροι εκτελούν βολή με όλμο των 81 χιλ.

Εκπαίδευση εφέδρων σε Α/Τ όπλα μεγάλου βεληνεκούς (Tow και Kornet)

Έφεδροι στο πεδίο βολής με οπλοπολυβόλα ΗΚ-11

Έεφεδρος στο πεδίο βολής με οπλοπολυβόλο FN Minimi


Έφεδρος οδηγός σε άρμα μάχης Leopard 2 Hel της 25 ΤΘΤ

Έφεδρος με όλμο των 4,2 σε ΤΟΜΟ Μ-106

Μηχανοκίνητοι όλμοι (ΤΟΜΟ ) Μ-106 της 25ης ΤΘΤ κατά τη βολή

Διαβάστε περισσότερα...

Ο Νικόλας Παπαδόπουλος νέος πρόεδρος του ΔΗΚΟ

Ο Νικόλας Παπαδόπουλος, γιος του πρώην προέδρου της Δημοκρατίας Τάσσου Παπαδόπουλου, εξελέγη αργά τη νύχτα νέος πρόεδρος του Δημοκρατικού Κόμματος (ΔΗΚΟ), μετά από μαραθώνια εσωκομματική διαδικασία.

Το αποτέλεσμα της εκλογής παρέμεινε αμφίρροπο για πολλές ώρες, λόγω διαφωνιών για την καταμέτρηση στην κάλπη της Λευκωσίας, που περιείχε το ένα τρίτο των συνολικών ψήφων, και ενώ ο Ν. Παπαδόπουλος είχε υπερισχύσει στην ψήφο των υπόλοιπων επαρχιών. Τελικά μετά και τον συνυπολογισμό της Λευκωσίας, ο Ν. Παπαδόπουλος υπερίσχυσε του απερχόμενου προέδρου Μ. Καρογιάν με διαφορά 556 ψήφων επί συνόλου 24.835 ψηφισάντων. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας η πλευρά Καρογιάν αμφισβήτησε το αποτέλεσμα, αλλά η ένσταση απορρίφθηκε από την Εφορευτική Επιτροπή και τελικώς ο απερχόμενος πρόεδρος αποδέχθηκε το αποτέλεσμα.

Το αποτέλεσμα έχει μεγάλη σημασία για τις πολιτικές ισορροπίες στην Κύπρο και τη διαχείριση των διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό, διότι ο Μ. Καρογιάν ως πρόεδρος του ΔΗΚΟ είχε υποστηρίξει την εκλογή του Ν. Αναστασιάδη στην προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας, ενώ ο Ν. Παπαδόπουλος με μερίδα στελεχών του ΔΗΚΟ είχε αντιταχθεί στην επιλογή αυτή. Ο νέος πρόεδρος του ΔΗΚΟ έχει δηλώσει ότι δεν σκοπεύει να αποσύρει τη στήριξή του από την κυβέρνηση συνασπισμού του Ν. Αναστασιάδη, προσθέτοντας όμως ότι η συνέχεια θα εξαρτηθεί από τον ίδιο τον πρόεδρο... Είναι δεδομένο πάντως ότι οι αντιλήψεις του νέου προέδρου του ΔΗΚΟ και η πολιτική κληρονομιά του πατέρα του τον καθιστούν ανάχωμα σε τυχόν νέες μεθοδεύσεις τύπου σχεδίου Ανάν...

Βιογραφικό

Ο νέος πρόεδρος του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος, γεννήθηκε στη Λευκωσία στις 22 Απριλίου του 1973, σπούδασε στη Νομική Σχολή (University College) του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και είναι δικηγόρος.

Διετέλεσε πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής Οικονομικών και Προϋπολογισμού της Βουλής των Αντιπροσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας από τον Ιούλιο του 2009. Συμμετείχε επίσης στις κοινοβουλευτικές επιτροπές Εμπορίου και Βιομηχανίας, Θεσμών και Νομικών.

Είναι πατέρας τεσσάρων παιδιών.

Διαβάστε περισσότερα...

Στα 4,1 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια φυσικού αερίου μειώνεται η εκτίμηση για το οικόπεδο "Αφροδίτη

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Στα 4,1 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια αναθεωρείται η εκτίμηση για τα αποθέματα φυσικού αερίου του κυπριακού οικοπέδου "Αφροδίτη, σύμφωνα με νεώτερη εκτίμηση των ισραηλινών εταιριών που πραγματοποιούν τις γεωτρήσεις.

Σύμφωνα με σχετικό άρθρο του πρακτορείου Reuters, οι εταιρείες Delek Drilling και Avner Oil Exploration, που διατηρούν από 15% των μετοχών στο συνολικό έργο της εξόρυξης υπό την Αμερικανική εταιρεία Noble Energy, με δήλωσή τους προς το Χρηματιστήριο του Τελ Αβίβ αναθεώρησαν την προηγούμενη εκτίμηση, με την οποία το περιεχόμενο του κοιτάσματος είχε προσδιοριστεί στα 5,2 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια. Όπως ανέφεραν οι δύο εταιρείες, η αναθεώρηση βασίστηκε κυρίως στη μείωση του εκτιμώμενου πάχους του στρώματος του κοιτάσματος.

Υπενθυμίζεται ότι, εκτός της προφανούς επίπτωσής της στην οικονομική αξία του κοιτάσματος, η ποσότητα του φυσικού αερίου παίζει κρίσιμο ρόλο στην απόφαση δημιουργίας ή μη τερματικού υγροποίησης στην Κύπρο.

Ωστόσο, στην αναθεωρημένη εκτίμηση αναφέρεται ότι, με βάση έκθεση των συμβούλων Netherland, Sewell & Associates, υπάρχουν σημαντικές ποσότητες συμπυκνωμάτων - δηλαδή υδρογονανθράκων- που εκτιμάται ότι θα φθάσουν στα 8,1 εκατομμύρια βαρέλια.

Διαβάστε περισσότερα...

Ο πόλεμος εξουσίας στην Τουρκία, το Ιράν και η Ελληνική απραξία

Του Σάββα Καλεντερίδη

Στο άρθρο μας της προηγούμενης Κυριακής με τίτλο «Η μετάλλαξη του Ερντογάν» κάναμε μια αναφορά στα κυριότερα γεγονότα που οδήγησαν το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ) και την τετράδα Ερντογάν - Γκιουλ - Αρίντς - Σενέρ στην εξουσία. Στο τελευταίο μέρος του άρθρου αναφερθήκαμε στη σύγκρουση που σοβεί ανάμεσα σε Ερντογάν - Γκιουλέν, καταλήγοντας ως εξής: «Είναι προφανές ότι βρισκόμαστε προ ραγδαίων εξελίξεων στην Τουρκία, αφού ο Ερντογάν σταδιακά παραμερίζει τους παλιούς φίλους και συντρόφους και χτίζει ένα απολύτως προσωποπαγές και προσωπικό σύστημα εξουσίας στην Τουρκία».

Στη δημοσιογραφία στην Τουρκία υπάρχει ένα φαινόμενο για το οποίο έχει ιδιαίτερη αξία να κάνουμε μια μικρή αναφορά. Εκτός από τους ρεπόρτερ υπάρχει μια στρατιά αρθρογράφων -περί τους 400- οι οποίοι γράφουν στις γωνίες των σελίδων της εφημερίδας, εξ ου και το όνομά τους «αρθρογράφοι της γωνίας» (köşe yazarları). Οι αρθρογράφοι αυτοί έχουν προσβάσεις στα διάφορα συστήματα εξουσίας, των οποίων, στην πλειονότητά τους, στην ουσία αποτελούν φερέφωνα. Με άλλα λόγια, αυτοί είναι που διαμορφώνουν την κοινή γνώμη στην Τουρκία.

Την εβδομάδα που μεσολάβησε από το προηγούμενο άρθρο μας καταγράψαμε περισσότερα από 350 άρθρα που αναφέρονταν στον ανοιχτό πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ Ερντογάν - Γκιουλέν, που δεν είναι τίποτε άλλο από έναν πόλεμο εξουσίας μεταξύ των δύο ανδρών εν όψει της εκλογής του προέδρου της Δημοκρατίας, που αναμένεται να γίνει το 2014, και της επόμενης μέρας στο ΑΚΡ.

Από τα άρθρα αυτά το 50% ήταν υπέρ του Ερντογάν, το 35% υπέρ του Γκιουλέν και τα υπόλοιπα περίπου αντικειμενικά. Φυσικά, τα ποσοστά είναι ενδεικτικά και δεν αντικατοπτρίζουν την επιρροή που ασκούν στην κοινωνία, αφού πρέπει να γίνει ιδιαίτερη ανάλυση ανά αρθρογράφο και ανά μέσο που φιλοξενεί το άρθρο. Απλώς κάναμε αυτή την αναφορά για να δείξουμε στους αναγνώστες μας ότι ο πόλεμος μαίνεται και δεν θα πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας ότι η έκβασή του θα επηρεάσει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Εμείς απλά να υπογραμμίσουμε ότι, από τη μια πλευρά, έχουμε τον Ερντογάν, τον Νταβούτογλου, τον Φιντάν (της ΜΙΤ) και τους πρωθυπουργικούς συμβούλους και, από την άλλη πλευρά, τον Γκιουλέν με μια αυτοκρατορία ΜΜΕ, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων, που έμαθε να δρα επί δεκαετίες συνωμοτικά.

Ομως, ενώ συνεχίζεται ο εν λόγω πόλεμος εξουσίας στην Τουρκία, ένα ανοιχτό μέτωπο φαίνεται να κλείνει στη γειτονιά της, με σοβαρότατες συνέπειες γεωπολιτικών διαστάσεων. Και αναφερόμαστε στο μέτωπο του Ιράν, όπου τα πέντε μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας και η Γερμανία (Ομάδα 5+1) πέτυχαν μια ιστορική συμφωνία με τη νέα κυβέρνηση της Τεχεράνης, βάσει της οποίας το Ιράν θα περιορίσει τις πυρηνικές του δραστηριότητες, αρχικά για έξι μήνες, διάστημα στο οποίο δεν θα του επιβληθούν νέες κυρώσεις.

Η συμφωνία αυτή, εκτός από την αντίδραση του Ισραήλ, το οποίο ήθελε άλλη λύση στο «ζήτημα Ιράν», προκάλεσε σοβαρό πονοκέφαλο στη Σαουδική Αραβία, που φοβάται όπως ο διάβολος το λιβάνι την επιρροή που μπορεί να ασκεί στον Κόλπο ένα Ιράν που έχει καλές σχέσεις με την Ουάσινγκτον, αλλά και στην Τουρκία, η οποία φοβάται ότι χάνει τη στρατηγική αξία που είχε για τις ΗΠΑ και τη Δύση εφόσον δεν υπάρχει η «απειλή» του Ιράν. Επίσης, φοβάται ότι η Τεχεράνη, στο πλαίσιο των συνομιλιών και του συμβιβασμού με την Ομάδα 5+1 και τη διεθνή κοινότητα, θα πετύχει μια διευθέτηση του ζητήματος Συρία, που σε κάθε περίπτωση θα είναι αντίθετο με την πολιτική της Αγκυρας, η οποία αποσκοπεί στην ανατροπή του Ασαντ μέσω της υποστήριξης των ισλαμιστών τρομοκρατών της Αλ Κάιντα και των παρακλαδιών της που διαπράττουν εγκλήματα πολέμου στη συριακή επικράτεια.

Πάντως, παρά τις εξελίξεις που δρομολογούνται ερήμην της Αγκυρας και παρά τον εσωτερικό εμφύλιο που βρίσκεται σε εξέλιξη, η τουρκική διπλωματία και η κυβέρνηση προσπαθούν να «γυρίσουν» το παιχνίδι, με αλλεπάλληλα ταξίδια αξιωματούχων στην Τεχεράνη, μεταξύ των οποίων αυτό του Νταβούτογλου.

Να σημειώσουμε ότι ίσως το κύριο ζητούμενο στις προσπάθειες των Τούρκων είναι πώς θα επωφεληθεί η Τουρκία από τη χαλάρωση του εμπάργκο, με δεδομένο ότι μετρά απώλειες 6 δισ. δολαρίων από την αρχή του έτους και να υπογραμμίσουμε ότι επιτέλους η Ελλάδα και η κυβέρνηση θα πρέπει να ξυπνήσουν και να δώσουν ώθηση στην οικονομική διπλωματία, δίνοντας βαρύτητα στον γίγαντα που λέγεται Ιράν. Και για να γίνει αυτό, θα πρέπει ο πρωθυπουργός να στείλει από κει που ήρθαν κάτι άκαπνους πολιτικούς και γραφειοκράτες, που δεν έχουν να επιδείξουν ούτε μια επιτυχία από τότε που στρογγυλοκάθισαν στις υπουργικές θέσεις τους!

Δημοκρατία

Διαβάστε περισσότερα...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP