Παραλαβή 2 Boeing 737 ΜΕSA απο την Αυστραλία,τα προβλήματα παραμένουν
Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009
- Στην σφαίρα της φαντασίας τα περί 737 ΜΕSA σε επιχειρησιακή χρήση με την ΤΗΚ εντός του 2010. -
Σε αυστραλιανό έδαφος βρίσκονται απο εχθές τα 2 πρώτα Βοeing 737 ΜΕSA του
προγράμματος της RAAF(Royal Australian Airforce). Η αρχική αποδοχή των α/φ εορτάστηκε με τελετή η οποία έλαβε χώρα στην αεροπορική βάση Williamstown στις 26 Οκτωβρίου, και στην οποία παραβρέθηκαν ο αρχηγός της Αυστραλιανής Αεροπορίας αεροπορίας Mark Binskin, ο υπεύθυνος προγράμματος για την RAAF Chris Deeble και ο αντιπρόεδρος του προγράμματος της Βοeing Maureen Doherty.
Αξίζει να σημειωθεί πως η χθεσινή παραλαβή αφορά αρχική αποδοχή των αεροσκαφών (δηλαδή δεν πέρασαν ακόμα στην κυριότητα των Αυστραλών) για να ακολουθήσει μια περίοδος δοκιμών/ αρχικής εκπαίδευσης εξοικείωσης των ιπταμένων στον τύπο και τελικά η πλήρης αποδοχή (εάν και εφόσον λυθούν τα προβλήματα) οπότε και θα περάσουν στην κυριότητα της Αυστραλίας. Εκτός των δύο αεροσκαφών παραδόθηκαν εξομοιωτές πτήσης,αποστολής και υλικά υποστήριξης για το προσωπικό εδάφους.
Σύμφωνα με δηλώσεις τις οποίες έκανε μετά την τελετή ο υπεύθυνος προγράμματος (program manager) για λογαριασμό της Αυστραλιανής αεροπορίας, Air Vice Marshal Chris Deeble "το αεροσκάφος Wedgetail είναι ένα πρωτότυπο εξαιρετικής πολυπλοκότητας δεδομένης της τεχνολογίας αιχμής του ραντάρ και των αισθητήρων που θα εγκατασταθούν σε κάθε α/φ.Η ανάπτυξη, οι δοκιμές και η αξιολόγηση του συστήματος συνεχίζονται ακόμα και υπάρχουν πολλά εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσουμε, συγκεκριμένα με ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις και την σταθερότητα ραντάρ/ESM/και της ολοκλήρωσης του συστήματος."
Ο Αυστραλός αξιωματούχος δήλωσε πώς το Υπουργείο Άμυνας τώρα θα είναι σε θέση να ξεκινήσει επιτέλους μια αρχική εκπαίδευση εξοικείωσης καθώς η Boeing συνεχίζει τις δοκιμές και τις διαδικασίες αποδοχής. Σύμφωνα με το -εξαιρετικά ρευστό- χρονοδιάγραμμα της Boeing, η ολοκλήρωση της αποδοχής των δύο αεροσκαφών θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2010.
Η εταιρία από την μεριά της ισχυρίζεται πως σκοπεύει να παραδώσει 3 ακόμα αεροσκάφη στους Αυστραλούς μέχρι το τέλος του 2010, ένα εκ των οποίων θα φέρει την τελική διαμόρφωση AEW&C με λειτουργική ικανότητα ESM (..). Σύμφωνα πάντα με την Boeing και τα 6 αεροσκάφη θα αναβαθμιστούν στην τελευταία διαμόρφωση εντός του 2011.
Παρά τις υπερβολικά αισιόδοξες προβλέψεις των Αμερικανών (το χρονοδιάγραμμα έχει αναθεωρηθεί ήδη 3 φορές) , η αυστραλιανή πλευρά εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι τα προβλήματα επιδόσεων ,σταθερότητας του συστήματος και εύρυθμης λειτουργίας ραντάρ ταυτόχρονα με το ESM παραμένουν άλυτα μέχρι στιγμής. Γεγονός το οποίο κάνει κάθε εκτίμηση "για τουρκικά 737 MESA που θα επηρεάσουν καταλυτικά την ισορροπία στο Αιγαίο το 2010" να κινείται στην σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας καθώς ακόμα και αν κατά κάποιο μαγικό τρόπο κατά παρέκκλιση του ανακοινωθέντος χρονοδιαγράμματος παραδοθεί κάποιο αεροσκάφος της RAAF στους Τούρκους
α) αυτό δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί επιχειρησιακά καθότι δεν υπάρχουν εκπαιδευμένα πληρώματα
β) θα είναι μειωμένης επιχειρησιακής αξίας καθώς όπως παραδέχονται οι Αυστραλοί ακόμα δεν έχουν καταφέρει να κάνουν το α/φ να λειτουργήσει βάση προβλεπόμενων επιδόσεων (σύμφωνα με πληροφορίες αυστραλιανών μέσων τα προβλήματα δεν περιορίζονται μόνο σε περιορισμένη ακτίνα αποκάλυψης για το ραντάρ αλλά είναι πολύ πιο σοβαρά)
Παλαιότερες αναρτήσεις για το θέμα :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου