Aποκλειστικό: Παραμύθια τα περι "απόσυρσης" του πίνακα του Ντελακρουά
Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2009
Ευσεβείς πόθοι ορισμένων αποδείχτηκαν τελικά οι πληροφορίες για απόσυρση αντιγράφου πίνακα του Ευγένιου Ντελακρουά που απεικονίζει την Σφαγή της Χίου, λόγω δήθεν "τουρκικών πιέσεων".
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του "Εν Κρυπτώ" οι αναφορές για "απόσυρση ελέω Άγκυρας" δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ακριβώς όπως και η κατα φαντασία απόσυρση επιγραφών απο την Νεα Μονή Χίου, τον περασμένο Ιούλιο.
Το αντίγραφο του διάσημου πίνακα του Ντελακρουά βρισκόταν στο σημερινό πια Βυζαντινό μουσείο Χίου, το πρώην τζαμί. Οταν άρχισαν οι εργασίες επισκευής του μουσείου, πριν από 3 1/2 χρόνια ο πίνακας για λόγους προστασίας του, μεταφέρθηκε σε άλλο χώρο της 3ης Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Χίου, όπου και εκτείθετο κανονικά. Ομως και σε αυτόν τον χώρο άρχισαν πρόσφατα εργασίες επισκευής, οπότε και έκλεισε για το κοινό. Με το πέρας των εργασιών ο χώρος θα είναι και πάλι διαθέσιμος για επίσκεψη. Ο πίνακας δεν μετεφέρθη εκ νέου στην πρώτη του θέση γιατί απλούστατα το μουσείο είναι Βυζαντινό και ο πίνακας (1824,το πρωτότυπο εκτίθεται στον Λούβρο) δεν ανήκει σε αυτή την περίοδο.
Δυστυχώς και αυτή την φορά το θέμα έγινε αντικείμενο μικροκομματικής εκμετάλευσης απο τοπικούς παράγοντες. Ωστόσο ουδείς δεν δείχνει να ασχολείται με την ουσία της υπόθεσης.
Η δημιουργία τέτοιου θέματος εκ του μηδενός,για δεύτερη φορά εντός 6μήνου στην νήσο της Χίου, εγείρει ορισμένα πολύ σοβαρά ερωτήματα και αφήνει έντονο "άρωμα" συστηματικών ψυχολογικών επιχειρήσεων στο νησί...
Σχετικά θέματα:
5 σχόλια:
Για τους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ είναι πολύ γνωστή η ορολογία και η δικαιολογία των "επισκευών" και "συντήρηση" είτε των αντικειμένων προς απόσυρση, είτε του χώρου εκθέσεως.
Μακάρι να είναι τα γεγονότα όπως αναφέρονται ανωτέρω.
ΣΓΣ
Φιλε SOTSOT, επίσης γνωστή στους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ είναι η συστηματική υπονόμευση του ηθικού ακριτικών περιοχών απο κλιμάκια "φιλικών" υπηρεσιών..υποβοηθούμενη δυστυχώς απο τον άκρατο λαικισμό και τα κομματικά μαχαιρώματα τοπικών παραγόντων..
Είναι εύκολο να λέει ο καθένας τα "δικά του" και ανάλογα το μικροσυμφέρον του....
Η παραπάνω αναφορά του ΕνΚρυπτώ είναι απλά η αλήθεια και για άλλη μια φορά αποδεικνύει ότι μπορεί και ξέρει να την ψάχνει την έρμη την αλήθεια... αντίθετα με άλλους ιστότοπους που απλά... αναμασούν και παπαγαλίζουν.
Όχι βέβαια. Απλώς μετά τις εντονότατες διαμαρτυρίες, επιστολές, δημοσιεύματα σε blog τον ξαναβάζουν...
υποθέτεις η έχεις κάποια στοιχείο που να το υποστηρίζει ανώνυμε φίλε?
γιατί αν η επιστολές της συγκεριμένης νομαρχιακής συμβούλου έχουν τέτοιο ειδικό βάρος να την παρακαλέσουμε να γράψει κανα δυο ακόμα..στον Βενιζέλο για τα πυρομαχικα πχ
όπως αναφέρεται στην ανάρτηση ο χώρος που εκτείθετο ο πίνακας είναι κλειστός για συντήρηση. Εκτός αν και αυτές οι προγραμματισμένες επισκευές των αρκετών χιλιάδων ευρώ έγιναν επίτηδες για να "αποστερήσουν" το αντίγραφο του Ντελακρουά απο τον κόσμο...(θα δοκιμάσουμε να βρούμε φωτογραφία του χώρου).Εχουμε στην διάθεση μας πληροφορίες απο τοπικές πηγές (διασταυρωμένες) που λενε ότι ο σχεδιασμός ήταν αυτός απο την αρχή και ουδέποτε υπήρξε ουδεμία παρέκληση.
Υπάρχει φυσικά και το ενδεχόμενο μετά απο τα τηλέφωνα δημοσιολάγνων υπουργών να αναγκαστούν να τον μεταφέρουν στο Βυζαντινό μουσείο πριν τελειώσουν οι επισκευές του χώρου στον οποίο βρίσκεταιτώρα (και στον οποιο θα επανεκτεθει ουτως η αλλως) και να το παρουσιάσουν ευκολα ως μια επιτυχία του χ ή ψ "πατριώτη". Και το ποπολο θα χειροκροταει...
το πρόβλημα με τις θεωρίες συνωμοσίας είναι ότι εύκολα ξεκινάνε αλλά δύσκολα σταματάνε και πολύ γρήγορα γυρνάνε μπούμερανγκ
Γιατι μπορώ να καταλάβω το πως κάποιος τοπικός παράγοντας θέλει να σκοράρει πόντους ανέξοδα χρησιμοποιώντας το θέμα, ΔΕΝ μπορώ όμως να καταλάβω την παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος για τις επιδράσεις αυτής της ανεύθυνης τακτικής στο ηθικό του κόσμου..
Δημοσίευση σχολίου