"Συμφωνία για τα υποβρύχια"

Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2009

Την επίτευξη συμφωνίας για την ομαλή ολοκλήρωση των συμβάσεων της ΤΚΜS με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας επιβεβαίωσε από το βήμα της Βουλής σήμερα ο ΥΠΕΘΑ Ευάγγελος Βενιζέλος. Πιο συγκεκριμένα ο υπουργός απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Π.Λαφαζάνη δήλωσε πως "έχει επιτευχθεί συμφωνία για την επανέναρξη των δοκιμών εν πλώ για τα 3 εκ των 4 υ/β" (πλήν Παπανικολή δηλαδή) τα οποία ναυπηγήθηκαν τοπικά απο τα ΕΝΑΕ.

Επίσης παρά τα όσα είχαν διαρρεύσει αρχικά για την πώληση του ναυπηγείου στην εταιρία Verdil του Σ.Εμμανουήλ, οι Γερμανοί αποδέχτηκαν τον ορισμό διεθνούς εκτιμητικού οίκου ο οποίος θα εξετάσει την φερεγγυότητα των προτάσεων που θα καταθέσει η ΤΚΜS για ομίλους και εταιρίες που θα μπορούσαν να την διαδεχθούν στον Σκαραμαγκά, έτσι ώστε να διασφαλιστεί το μέλλον των ναυπηγείων.

H ερώτηση του βουλευτή και η απάντηση του υπουργού από τα πρακτικά
της Βουλής :



Θα συζητηθεί η με αριθμό 28/3-11-2009 τέταρτη επίκαιρη ερώτηση πρώτου κύκλου, του Βουλευτή του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Εθνικής Άμυνας, σχετικά με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Η επίκαιρη ερώτηση του κυρίου συναδέλφου έχει ως εξής:

«Η ThyssenKrupp έχει εκφράσει την πρόθεσή της να αποχωρήσει από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ φέρεται ότι θα σταματήσει να πληρώνει από 1/11/2009 τους εργαζόμενους. Και αυτό την ώρα που πάνω από εκατόν εξήντα εργαζόμενοι στο Τροχαίο Υλικό του Ναυπηγείου έχουν περιέλθει σε απελπιστική θέση, αφού είναι απλήρωτοι έξι μήνες και δεν έχουν πάρει επίδομα αδείας.
Επειδή η στάση της ThyssenKrupp μόνο ως ωμός εκβιασμός μπορεί να χαρακτηριστεί σε βάρος του Δημοσίου, το οποίο «χάρισε», με μεγάλη «προίκα», το 2002 το Ναυπηγείο σε γερμανικά συμφέροντα
Επειδή μετά τον εκβιασμό της ThyssenKrupp είναι άγνωστη η τύχη των συμβάσεων υποβρυχίων με το Πολεμικό Ναυτικό και κυρίως είναι άγνωστο το μέλλον του Ναυπηγείου και των εργαζομένων του,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Τι πρόκειται να πράξουν για την τήρηση από την ThyssenKrupp των συμβατικών της υποχρεώσεων και για την απρόσκοπτη συνέχιση της ενιαίας λειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με την πλήρη απασχόληση όλων των εργαζομένων και την καταβολή των δεδουλευμένων στο Τροχαίο Υλικό;
  2. Σκοπεύουν να προχωρήσουν στην ανασυγκρότηση και το δημόσιο έλεγχο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και να αποθαρρύνουν τη μεταβίβασή τους σε νέα ιδιωτικά συμφέροντα που θα συνεχίσουν την απαξίωσή τους και ίσως τους δώσουν τη χαριστική βολή;»

Το λόγο έχει ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κύριος Βενιζέλος για τρία λεπτά.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Κύριε Πρόεδρε, όπως γνωρίζετε, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αλλά και γενικότερα ο ναυπηγικός κλάδος στη χώρα μας έχει ιδιαίτερη σημασία όχι μόνον για τη βιομηχανία και την απασχόληση, αλλά και για τις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς το Πολεμικό Ναυτικό είναι ο βασικός πελάτης των Ναυπηγείων.
Θυμίζω επίσης ότι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αυτή τη στιγμή εκτελούνται δύο μείζονος σημασίας προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού: το μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής τεσσάρων υποβρυχίων, το πρώτο από τα οποία έχει ναυπηγηθεί στο Κίελο από την ThyssenKrupp, από την HDW, που είναι θυγατρική της, και τα άλλα τρία έχουν ναυπηγηθεί και περιμένουν να αρχίσουν οι εν πλω δοκιμές στο Σκαραμαγκά, ενώ με μια δεύτερη σύμβαση έχει ήδη ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός ενός παλαιότερου υποβρυχίου και απομένει ο εκσυγχρονισμός ή η εκ νέου κατασκευή δύο άλλων.
Μεσούσης της προεκλογικής περιόδου τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, δηλαδή ο αποκλειστικός μέτοχός τους και εντέλει η μητρική εταιρία ThyssenKrupp, προέβησαν στην καταγγελία της σύμβασης και για τα καινούργια και για τα παλιά υποβρύχια. Και αυτό έγινε τόσο από τα Ναυπηγεία όσο και από την ίδια τη HDW, δηλαδή εντέλει πάλι την ThyssenKrupp, που είναι κατασκευαστής των υποβρυχίων.
Παραλάβαμε λοιπόν αυτή την πιεστική, αυτή την εκβιαστική κατάσταση μόλις σχηματίσθηκε Κυβέρνηση και αναλάβαμε τα καθήκοντά μας.

Καλέσαμε τον εκπρόσωπο της μητρικής Thyssenkrupp τον κ. Atzpodien και του καταστήσαμε σαφές ότι αυτό που πρώτον μας ενδιαφέρει είναι να τιμηθεί η συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων του 2002 που προβλέπει συγκεκριμένους όρους διακράτησης των μετοχών και λειτουργίας των Ναυπηγείων ως ναυπηγείων μέχρι το τέλος του 2011 τουλάχιστον, αλλά φυσικά μας ενδιαφέρει αυτό να διασφαλιστεί μακροπροθέσμως με σταθερότητα και διάρκεια, χωρίς να τίθενται εκβιαστικά διλήμματα και να δημιουργούνται τετελεσμένες καταστάσεις.

Δηλώσαμε, συνεπώς, ότι είναι απαράδεκτη η οποιαδήποτε απειλή για δήλωση παύσης πληρωμών ή για κίνηση διαδικασίας πτώχευσης των Ναυπηγείων.
Ταυτοχρόνως, συμφωνήσαμε επί της ουσίας με την Thyssenkrupp ένα σχήμα για την ομαλή και συμφέρουσα για το δημόσιο ολοκλήρωση και των δύο συμβάσεων σε σχέση με τα υποβρύχια. Γιατί στόχος μας είναι να παραλάβουμε μέσα σε ένα χρονοδιάγραμμα, το οποίο είναι αποδεκτό και από την πλευρά του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, όλα τα υποβρύχια, με εξαίρεση φυσικά το πρώτο προβληματικό υποβρύχιο που φέρει το όνομα «Παπανικολής» που ναυπηγήθηκε στο Κίελο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οποίου δεν ικανοποιούν την Ελληνική Κυβέρνηση, αλλά μπορεί να ικανοποιούν άλλα κράτη.
Βεβαίως, μετά συνεχίστηκε αυτή η διαδικασία των εκπλήξεων ή των τετελεσμένων γεγονότων. Γι’ αυτό ξανακαλέσαμε τον κ. Atzpodien και συμφωνήσαμε τελικώς σε ένα σχήμα που διασφαλίζει όχι μόνο την εκτέλεση των συμβάσεων των υποβρυχίων με τρόπο επωφελή και συμφέροντα για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και εν τέλει για το δημόσιο συμφέρον, αλλά και για το μέλλον των Ναυπηγείων.

Συμφωνήθηκε, λοιπόν, να οριστεί ένας διεθνής εκτιμητικός οίκος, προς τον οποίο θα υποβάλει η Thyssenkrupp προτάσεις για ομίλους, για εταιρικά σχήματα αξιόπιστα, φερέγγυα, με χρηματοοικονομικό και επιχειρηματικό βάθος, που θα μπορούσαν να τη διαδεχθούν ως κύριος ή και αποκλειστικός μέτοχος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με στόχο να διασφαλιστεί η λειτουργία των Ναυπηγείων, οι θέσεις εργασίας και βεβαίως και το μέλλον του ναυπηγικού κλάδου ως τέτοιου.
Αποσυμφορείται, συνεπώς, χρονικά η πίεση. Έχουμε μπροστά μας ένα εύλογο χρονικό διάστημα, για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Στο μεταξύ συνεχίζονται τα έργα που αφορούν τα υποβρύχια. Αρχίζουν οι εν πλω δοκιμές. Καταβάλλονται οι αποδοχές των εργαζομένων. Λειτουργεί ομαλά το Ναυπηγείο και συνεχίζονται και οι καταβολές εκ μέρους του Υπουργείου Άμυνας, αλλά με έναν εξαιρετικά προσεκτικό τρόπο, ώστε να μην δημιουργούνται από την άλλη πλευρά πλέον τετελεσμένα γεγονότα και καταστάσεις, οι οποίες δεν μπορούν να ανατραπούν, αν αυτό αποβεί στη συνέχεια αναγκαίο για την προστασία των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου.
Πιστεύω ότι έχουμε χειριστεί το ζήτημα με ταχύτητα, με αποτελεσματικότητα, με διαφάνεια. Προστατεύουμε τις θέσεις εργασίας. Προστατεύουμε τα δικαιώματα όλων των εργαζομένων και το μέλλον των Ναυπηγείων, αλλά και τα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, τα οποία είναι μείζονος σημασίας.
Ευχαριστώ πολύ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP