Η μεταπολίτευση και το αίμα

Κυριακή 24 Ιουλίου 2011

Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη

Ήταν μια μακρινή εποχή χωρίς κινητά και διαδίκτυο. Στα χωριά τηλεόραση είχε το καφενείο κι αυτό όχι πάντα. Οι αγρότες δεν είχαν επιδοτήσεις και στα χωριά τα γαϊδουρομούλαρα και τ’ άλογα ήταν πιο πολλά από τα τρακτέρ. Οι γειτονιές μας ήταν όλο χωματόδρομοι κι αλάνες, κολυμπούσαμε στον Σκαραμαγκά, το Φάληρο και την Πειραϊκή κι οι μανάδες μας ακόμη ασβέστωναν τις μάντρες στις αυλές. Η Αστυνομία Πόλεων κι η Χωροφυλακή είχαν Harley Davidson Electra Glide με μοχλό ταχυτήτων αριστερά στο ρεζερβουάρ, τα περιπολικά ήταν αμερικάνικες μαούνες κι οι γκόμενες φορούσαν μίνι και τεριλέν παντελόνι καμπάνα.

Ο Συνταγματάρχης Βαρτάνης θριάμβευε στον «Άγνωστο Πόλεμο», ο «Lone Ranger» πάντοτε κάλπαζε προς τον βράχο καβάλα στον Σίλβερ κι εγώ γούσταρα την Μπέτυ Λιβανού αλλά δεν μου ΄δινε σημασία, γιατί τα ‘χε με τον Μαστοράκη. Τα Σάββατα στην ΥΕΝΕΔ έδειχνε ταυρομαχίες κι εμείς γουστάραμε τον «Μάνιξ», τις «Επικίνδυνες Αποστολές» και την «Χαβάϊ 5-0». Μετά βλέπαμε κι «Εν τούτω Νίκα», όπου βγήκε ο εκατόνταρχος με το σπαθί στο ένα χέρι και ρολόϊ Σέϊκο στο άλλο.

Το σουξέ του καλοκαιριού ήταν το «Άσπρα θα φορέσω» με τον Γιάννη Καλαντζή σε στίχους του Πυθαγόρα (http://www.youtube.com/watch?v=CUxNR33tZxM&feature=related), που μου ‘χε κολλήσει και το τραγουδούσα συνέχεια.

Είναι η πιο έντονη ανάμνηση της παιδικής μου ηλικίας. Οι γονείς μου μ’ είχαν στείλει στο Μαυρομμάτι να περάσω, όπως κάθε Καλοκαίρι, όλες τις σχολικές διακοπές με τον παππού. Εννιά χρονών. Ο αδερφός μου είχε πάει ταξίδι στας Ευρώπας. Παρέα στον μπάρμπα μας, που είχε νταλίκα διεθνών μεταφορών, για να δει από το τριαξονικό τα πράσινα λειβάδια της Βαυαρίας και τον Μέλανα Δρυμό. Τουρισμός με συνοδεία 30 τόννους καρπούζια.

Εκείνο το πρωϊ πήγαμε οι δυο συνονόματοι στο πηγάδι να ποτίσουμε τα μουλάρια και το γαϊδούρι. Εγώ καβάλα στην Ψάρα, την αγαπημένη μου, γιατί είχε πάρει πιο πολλά από την αλογίσια πλευρά της κι ήταν πιο όμορφη. Ο παππούς δεν είχε ούτε ραδιόφωνο και στην μικρή αγροικία του ελαιώνα πέντε χιλιόμετρα από το σπίτι στο χωριό, σε μια πλαγιά που έβλεπε στην Κωπαΐδα, δεν είχε ούτε ρεύμα.

Στο πηγάδι ήρθε ένας γέρος χωριανός να ποτίσει κι αυτός τ’ άλογο του κι άρχισε να λέει στον παππού με ένταση κάτι στ΄αρβανίτικα. Ανάμεσα στις τραχιές εκφράσεις της διαλέκτου άκουγα λέξεις στην νεοελληνική, «Τούρκοι», «Κύπρος», «απόβαση», «πόλεμος», «βομβαρδισμοί». Ο χωριανός έφυγε κι ο παλιός στρατιώτης της Στρατιάς της Μικράς Ασίας, ο πολυβολητής που τον έμαθε να διαβάζει ο Λοχαγός του στα χαρακώματα του Εσκή Σεχήρ και του Σαγγάριου, μου εξήγησε τι συνέβαινε. Ήταν το πρωΐ της 20ης Ιουλίου….

Χίλια μίλια μακριά ο Διοικητής του 251 Τ.Π., ο Αντισυνταγματάρχης (ΠΖ) Παύλος Κουρούπης από τα Δεντρά Μεσσηνίας, είχε αρχίσει από τα ξημερώματα τον επικό του αγώνα στο Πέντε Μίλι της Κερύνειας. Με αναλογία σε βάρος του 7 προς 1 άντεξε από τις 5.00 το πρωί της 20ης Ιουλίου έως τις 14.30 το απόγευμα της 22ας καθηλώνοντας 3.500 Τούρκους.

Ο Διοικητής του 50ου Συντάγματος Πεζικού του Τουρκικού Στρατού, της αιχμής του δόρατος της εισβολής, ο Συνταγματάρχης Καραογλάνογλου σκοτώθηκε κι οι Τούρκοι περιδεείς ασφυκτιούσαν σ’ ένα ελάχιστο προγεφύρωμα με κίνδυνο ολικής καταστροφής.

Την τρίτη μέρα όμως οι Τούρκοι με πλήρη αεροπορική υπεροχή, με βόμβες ναπάλμ να κάνουν ολοκαύτωμα τις θέσεις της Εθνικής Φρουράς, αποβίβασαν ακόμη περισσότερα άρματα. Τα εγγλέζικα λιανοντούφεκα του Β΄ΠΠ και τα οπλοπολυβόλα Μπρεν, και τα τρία σαράβαλα Τ-34, άρματα γκαζοντενεκέδες εποχής Στάλιγκραντ, που στα χέρια των Εθνοφρουρών του Κουρούπη πετσόκοψαν τους Μεχμετζίκ και σκότωσαν τον Διοικητή τους, δεν μπόρεσαν να σταματήσουν τα τανκς Μ-47. Ο καλός και γενναίος Κουρούπης πολέμησε αβοήθητος δυόμιση μέρες και νύχτες. Η τελευταία του εικόνα ήταν το μεσημέρι της 22ας Ιουλίου να μάχεται στην πρώτη γραμμή ανάμεσα σε διασταυρούμενα πυρά πολυβόλων. Πεζός, έχοντας στο πλάϊ του μόνο τον ασυρματιστή του Μιχαλάκη Κονναρή από την Τριμίκλινη. Χάθηκαν και οι δύο…

Ο Παύλος Κουρούπης θα γινόταν Μιλτιάδης. Πολέμησε μόνος, αβοήθητος και προδομένος από τους γαλονάδες των Αθηνών και της Λευκωσίας, με συντροφιά τους αμούστακους Εθνοφρουρούς του κι έγινε Λεωνίδας.

Σ’ ένα βρωμερό υπόγειο, σε μια μαύρη πλάκα πρέπει να γράψουμε ανάποδα τα ονόματα του Ιωαννίδη, του Μπονάνου και της παρέας τους και κάθε χρόνο τέτοια μέρα να μαζεύουμε σάλιο για τις νενομισμένες τιμές.

Οι εν Αθήναις επίορκοι με την αδράνεια τους άφησαν τον Αττίλα να ολοκληρώσει το έργο του. Δεν πολέμησαν. Η Μάνα δεν έριξε ούτε μια ντουφεκιά για την Κόρη.

Οι λοκατζήδες του Παπαμελετίου και η απολυόμενη σειρά της ΕΛΔΥΚ, που απαίτησε από τον Χανδρινό, κυβερνήτη του «ΛΕΣΒΟΣ», να επιστρέψει στην Πάφο για να πολεμήσουν με την μονάδα τους, ήταν οι μόνες ενισχύσεις από την Ελλάδα και πολέμησαν γενναία. Στον Έβρο και το Αιγαίο άκρα του τάφου σιωπή. Οι Τούρκοι έσφαζαν, έκαιγαν και βίαζαν στην Κύπρο κι οι Αρχηγοί των Όπλων, μ’ επικεφαλής τον Γκιζίκη, ήδη «πολιτεύονταν». Μιάμιση μέρα μετά τον χαμό του Κουρούπη κι ενώ παρόμοιες ιστορίες ολοκαυτώματος γίνονταν σε όλες τις μάχες της Κύπρου, το νταραβέρι των γαλονάδων ολοκληρώθηκε. Η αποστολή εξετελέσθη, οι Τούρκοι πάτησαν γερά πόδι στην Κύπρο κι οι πολιτικοί παρέλαβαν από τον Γκιζίκη.

Κι αφού «πανηγυρίσαμε» την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, αφού οι Αρχηγοί των Όπλων κι ορισμένοι άλλοι δεν ντουφεκίστηκαν αλλά αποστρατεύτηκαν εν τιμή, έγινε κι ο δεύτερος «Αττίλας». Κι άλλο αίμα, ηρωϊσμοί αλλά κι ατίμωση. Ο Μανώλης Μπικάκης, από την Ασή Γωνιά με το ΠΑΟ του στον ανώνυμο λόφο δίπλα από την αντιπροσωπεία της Ford, σταμάτησε μόνος, ένας (1), την προέλαση ολόκληρης μονάδας αρμάτων και πεζικού, γλύτωσε ολόκληρη συνοικία της Λευκωσίας από την κατάληψη, χιλιάδες ζωές και περιουσίες. Οι Τούρκοι όμως τελικά πήραν το 40%, «η Κύπρος είναι μακριά» είπαν τα επίσημα χείλη κι άρχισε η εποχή της Μεταπολίτευσης.

Τα σουξέ άλλαξαν. Πάει η «Κυρά Γιώργαινα», κι ο «Σταμούλης ο Λοχίας». Αρχίσανε τα προοδευτικά εμβατήρια. Σε μια νύχτα γίνανε όλοι αντιστασιακοί. Όλες οι παραφυάδες της αριστεροσύνης θέριεψαν. Αν δεν ήσουν συνοικιακός Τσε Γκεβάρα, ούτε γκόμενα δεν έβγαζες.

Τότε, σε αυτό το Άγος και στην ατιμωρησία του, μπήκαν τα σάπια θεμέλια της μεταπολιτευτικής παράγκας, της σημερινής κατάντιας. Γιατί δεν υπήρξε Νέμεση, δεν υπήρξε Γουδί κι η κοινωνία πήρε το βουβό μήνυμα ότι μπορείς ακόμη και την Κύπρο να πουλήσεις και να γλυτώσεις. Βλέπετε τότε δεν υπήρξε Μαύρος Καβαλάρης…

Η δεξίωση του Προέδρου κάθε χρόνο μου θυμίζει εκείνο το Καλοκαίρι. Δεν ρώτησα ποτέ κανέναν που πήγε. Άραγε, όπως περιφέρονται στον κήπο του Προεδρικού Μεγάρου με το ποτήρι το κρασί και την χαρτοπετσέτα στο χέρι, ένοιωσαν ποτέ σε καμιά γουλιά την ταγγίλα του αίματος 37 πια χρόνων;

http://www.antinews.gr/2011/07/24/114538/

21 σχόλια:

Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2011 στις 5:26:00 μ.μ. EEST  

Ακόμα ρωτάς ρε Φαϊλο ; τι άλλο θελεις για να είσαι σίγουρος ;;

Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2011 στις 5:29:00 μ.μ. EEST  

... πάλι άρθρο του Κρανιδιώτη;

Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2011 στις 7:16:00 μ.μ. EEST  

Σκληρό, αλλά τραγικά αληθινό.

"ΚΥΔΩΝΙΑΤΗΣ" 24 Ιουλίου 2011 στις 10:19:00 μ.μ. EEST  

Μ' άρεσαν οι σκέψεις σου.
Ομως δεν ειμαι τοσο απαισιόδοξος
Ειμαι σιγουρος οτι πάλι μπορούμε να πάρουμε τα πάνω μας
Μονο που μας χρειάζεται ενας Βενιζέλος ή ενας Καραμνλής ο παλαιός για να μας οδηγήσει.

"ΚΥΔΩΝΙΑΤΗΣ" 24 Ιουλίου 2011 στις 10:21:00 μ.μ. EEST  

Μ αρεσε το σχολιό σου
Ομως δεν ειμαι τοσο απαισιοδοξος
Μπορούμε πάλι να πάρουμε τα πάνω μας
Μονο που μας χρειάζεται ενας ηγετης
Ενας Βενιζέλος ή ενας Καραμανλής ο γηραιός

Ανώνυμος 25 Ιουλίου 2011 στις 12:58:00 π.μ. EEST  

@ Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2011 5:29:00 μ.μ. GMT+03:00

Δηλαδή εσένα δε σ' ενδιαφέρει τι λέει αλλά ποιος το έγραψε; Ωραία κριτική σκέψη έχεις.

enkripto 25 Ιουλίου 2011 στις 1:18:00 π.μ. EEST  

"... πάλι άρθρο του Κρανιδιώτη;"

Nαί

Ανώνυμος 25 Ιουλίου 2011 στις 11:08:00 π.μ. EEST  

Έτσι δυστυχώς είναι Φαήλο. Ουδείς τιμωρήθηκε. ο αχυράνθρωπος Γκυζίκης έπερνε μέχρι που ψ%$#@#σε "σύνταξη" προέδρου δημοκρατίας(;;;). Εμείς οι τότε έφεδροι που φύγαμε χαμογελώντας τότε που το χρέος μας κάλεσε. όχι φοβισμένοι ή με την ουρά στα σκέλια,αλλά ανυπομονώντας να ξεμπερδεύουμε με τον προαιώνιο εχθρό, αντικρίσαμε την προδοσία και το ξεπούλημα κατάφατσα. "Τι θα γίνει κ. Διοικητά! θα πολεμήσουμε επί τέλους;;; οι σειρές κάτω στην Κύπρο περιμένουν βοήθεια" και ο διοικητής έλεγε "Δεν ξέρω παιδιά! Ψυχραιμία!!!" Λόγω της "ψυχραιμίας, 37 χρόνια κάθε τέτοια μέρα, εμείς έχουμε μνημόσυνο. Τίποτα δεν ξεχάστηκε και ειδικά οι "σειρές" που έμειναν για πάντα στην αγκαλιά της Κόρης, διαρκής παρακαταθήκη αίματος. Αυτής που δεν παραγράφεται και αποτελεί εσαεί εμπόδιο στα σχέδια των ανθελλήνων. 'Ο θεός αργεί αλλά δεν λησμονεί" λέει η λαϊκή σοφία. Κάποτε ΟΛΟΙ οι προδότες θα πληρώσουν. Γι' αυτό να είναι σίγουροι!!!

Ανώνυμος 25 Ιουλίου 2011 στις 11:20:00 π.μ. EEST  

Αλλά η μέρα ήταν ζεστή και ποιητική,
ο ουρανός ένα γαλάζιο ανοιχτό,
το Αλεξανδρινό Γυμνάσιον ένα
θριαμβικό κατόρθωμα της τέχνης,
των αυλικών η πολυτέλεια έκτακτη,
ο Καισαρίων όλο χάρις κ' εμορφιά
(της Κλεοπάτρας υιός, αίμα των Λαγιδών)·
κ' οι Αλεξανδρινοί έτρεχαν πια στην εορτή,
κ' ενθουσιάζονταν, κ' επευφημούσαν
ελληνικά, κ' αιγυπτιακά, και ποιοί εβραίικα,
γοητευμένοι με τ' ωραίο θέαμα --
μ' όλο που βέβαια ήξευραν τι άξιζαν αυτά,
τι κούφια λόγια ήσανε αυτές οι βασιλείες.

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης

Ανώνυμος 26 Ιουλίου 2011 στις 2:21:00 π.μ. EEST  

@ 25 Ιουλίου 2011 12:58:00 π.μ. GMT+03:00


κάργα λαικιστής ειναι, πλέον ό,τι και να γράψει ειναι ξεκάθαρο ποιων τα αυτιά θέλει να χαιδέυει...

Ανώνυμος 26 Ιουλίου 2011 στις 11:54:00 π.μ. EEST  

@ 26 Ιουλίου 2011 2:21:00 π.μ. GMT+03:00

Λαϊκιστής είναι όποιος μιλάει για πατρίδα χωρίς να έχει υπηρετήσει καν θητεία, λέγε με Αϊβαλιώτη...
Ο Κρανιδιώτης δε μιλάει μόνο για πατρίδα αλλά την υπηρέτησε κι όλας. Και το 1999 πήγε μοναχός του στο Ναϊρόμπι στο στόμα του λύκου. Άντε γιατί τα κάναμε όλα ίσωμα εδώ πέρα.

Ανώνυμος 26 Ιουλίου 2011 στις 12:11:00 μ.μ. EEST  

Είναι λαϊκιστής, το στυλ γραφής του είναι καφενειακό, λέει και κάποια σωστά-αυτονόητα πράγματα, αλλά γενικά εκφράζει μια ξεπερασμένη σχολή πολιτικής σκέψης η οποία έχει μείνει πεντέξι δεκαετίες πίσω. Αφού περιμένει να σώσει την Ελλάδα ο Σαμαράς, ήμαρτον...

Ανώνυμος 27 Ιουλίου 2011 στις 2:59:00 π.μ. EEST  

@ 26 Ιουλίου 2011 2:21:00 π.μ. GMT+03:00


Είμαι o 12:58

Είναι λαϊκιστής,

Απ' όσο ξέρω είναι εργαζόμενος και όχι κρατικοδίαιτος κηφήνας ή κομματόσκυλο με μηδέν ένσημα.
Συνεπώς λέγοντας ότι είναι "λαϊκιστής" θα πρέπει και να το αποδείξεις κιόλας μιας και ανέφερε γεγονότα, προσωπικά
και συλλογικά. Και το συμπέρασμα ότι πουλάμε και την Κύπρο χωρίς τιμωρία δίνει όντως το χειρότερο μήνυμα παντού. Ή
μήπως διαφωνείς;

το στυλ γραφής του είναι καφενειακό,


το στυλ γραφής του είναι απλό, δεν γράφει φιλοσοφικά δοκίμια. Καφενειακό είναι να κρίνεις χωρίς επιχειρήματα. Το συμπέρασμα του άρθρου είναι πλήρως τεκμηριωμένο -άσχετα αν συμφωνεί κάποιος με αυτό- σε αντίθεση με τους χαρακτηρισμούς σου
που δεν αναφέρεις ούτε ένα (1) επιχείρημα για να τους στηρίξεις.


λέει και κάποια σωστά-αυτονόητα πράγματα,


Έλα! Unpisteftable! Kαι πως λαϊκίζει και είναι καφενειακού επιπέδου τότε; Μήπως αντιφάσκεις ή προσπαθείς να φανείς λογικοφανής ενώ κριτικάρεις επιπόλαια και αστήρικτα;


αλλά γενικά εκφράζει μια ξεπερασμένη σχολή πολιτικής σκέψης


Που την είδες την πολιτική σκέψη αδερφέ; Στο καλοκαίρι και τις αναμνήσεις ενός παιδιού 9 χρονών; Στην μάχη στο Πέντεμίλι;
Στη μάχη του Αεροδρομίου; Στη μάχη στο στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ; Αυτά είναι τα "ξεπερασμένα";

Ή μήπως είσαι υπέρ του Γκιζίκη; Δοτός άβουλος και δειλός παρτάκιας;

Υπήρξε Νέμεσις; Τιμωρήθηκε κανένας; Είχαμε πραγματική κάθαρση -με τον Αριστοτέλειο ορισμό της τραγωδίας- ή κοτσάραμε μιαν αόριστη "προδοσία" βάλαμε τις ακαθαρσίες κάτω από το χαλί και καθαρίσαμε; Μήπως είδες καμμία σοβαρή έρευνα και απόδοση ευθυνών;

η οποία έχει μείνει πεντέξι δεκαετίες πίσω.


Αν η αυτονόητη τιμωρία όσων βάφουν τα χέρια τους με αίμα είναι "ξεπερασμένη" για σένα και μπορούμε να πουλάμε τη μισή
Κύπρο γιατί έτσι μας γουστάρει, μάλλον έχεις λανθασμένη άποψη περί δικάιου και "εκσυγχρονισμού" (φτου φτου ο Τάπερμαν!).

Χαίρομαι που δεν έχω αυτήν την άποψη!

Αφού περιμένει να σώσει την Ελλάδα ο Σαμαράς, ήμαρτον...


Είδες πουθενά να αναφέρει το όνομα αυτό ή έστω το κόμμα του; Όχι δεν τα αναφέρει, συνεπώς είσαι φάουλ, οφφσάιντ και με 2 κίτρινες κάρτες.

Τα περαστικά μου!

Εν κρυπτώ δώσε κι άλλον Φαήλο στο λαό!!!

Ανώνυμος 27 Ιουλίου 2011 στις 10:05:00 π.μ. EEST  

@12:58 (Ασυνήθιστο όνομα)

1. Άνοιξε το λεξικό για να μάθεις την έννοια του όρου λαϊκιστής γιατί προφανώς την αγνοείς.
2. Είναι διαφορετικό πράγμα το στυλ γραφής και διαφορετικό τα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί κανείς (ελπίζω να το αντιλαμβάνεσαι).
3. Το ένα αποκλείει το άλλο;
4. 5. 6. Ξεπερασμένη σκέψη: λαϊκή δεξιά και στυλάκι κομματαρχών της δεκαετίας του '50, ό,τι είναι η σημερινή ΝΔ δηλαδή. Αυτός που την έριξε το '93 σημερινός αρχηγός και το επιτελείο του ό,τι απέμεινε από την ΠΟΛΑΝ. Εδώ κολλάει και ο συντάκτης του άρθρου.

Ανταποδίδω τα περαστικά και σου δίνω μια συμβουλή: πολλά υγρά και να μην κάθεσαι πολύ στον ήλιο.

enkripto 27 Ιουλίου 2011 στις 10:31:00 π.μ. EEST  

@Ανώνυμε ηθικολόγε

Καμία δουλειά δεν είναι ντροπή..

Όταν φτάνεις σε σημείο να βγάζεις τέτοια χολή σε ένα κείμενο που αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στα γεγονότα του κυπριακού, δείχνεις ότι έχεις ξεπεράσει τα όρια της απλής εμπάθειας.

Απο Σεπτέμβρη που θα μείνουν και άλλοι ομοιδεάτες σου απο δουλειά (γιατι να το κρύψωμεν άλλωστε?) προσπάθησε να αφιερωθείς σε κάτι πιο παραγωγικό, όπως πχ η μαγειρική.

Αυτά, γιατι καποιοι το παρακανουνε.

Ανώνυμος 27 Ιουλίου 2011 στις 11:13:00 π.μ. EEST  

Γιατί, τι θα γίνει από Σεπτέμβριο; Πάντως δεν καταλαβαίνω την ενόχλησή σας ούτε το χαρακτηρισμό "ηθικολόγος". Είπα κάτι που δεν είναι αληθές; ΄Η πρέπει να συμφωνούμε με ό,τι γράφεται εδώ μέσα; Επειδή μερικοί από εμάς που παρακολουθούμε το μπλογκ μπορεί να μοιραζόμαστε κάποιες από τις ανησυχίες σας για τα εθνικά θέματα, πρέπει να ανήκουμε στην ίδια ιδεολογία; Παραπάνω ανέφερα ότι ο συντάκτης λέει και σωστά πράγματα, δεν είπα ότι λέει ψέματα. Αλλά επίσης είναι γνωστός ο ιδεολογικός του χώρος και συμβαίνει να έχω αυτή την άποψη. Θα δημοσιεύσεις το παρόν σχόλιο άραγε;

enkripto 27 Ιουλίου 2011 στις 4:40:00 μ.μ. EEST  

Όπως βλέπεις ανοχή υπάρχει ακόμα και για τους εξόφθαλμα στρατευμένους "σχολιαστές"..

Τώρα στο πολιτικό σκέλος εσύ που ακριβώς είδες ιδεολογικό χρωματισμό στο παραπάνω κείμενο;

Απλά είδες ένα όνομα που δεν σου αρέσει, προσπέρασες εντελώς το θέμα της ανάρτησης και αρχισες να στολίζεις χωρίς ούτε ένα (1) σοβαρό επιχείρημα.

Εδώ δεν είναι καφενείο,ούτε γήπεδο για να βγάζεις τα συμπλέγματα σου, αν δεν θέλεις να προσφέρεις κάτι σε ένα σοβαρό διάλογο απλά μην συμμετέχεις.

Έχε υπόψην σου ότι όσο τρολάρισμα και να πέσει τον Κρανιδιώτη δεν πρόκειται να τον κόψουμε..Είμαστε συνηθισμένοι..

Ανώνυμος 27 Ιουλίου 2011 στις 9:28:00 μ.μ. EEST  

δεν ειχα την καλύτερη άποψη για τον εν λόγω συντάκτη, αλλά όταν διάβασα στο antinews πως απαντάει στα σχόλια όσων διαφωνούν μαζί του έχασα πάσα ιδέα...

Ανώνυμος 28 Ιουλίου 2011 στις 3:42:00 π.μ. EEST  

12:58 ξανά, το προτιμώ από το Ο/Η Ανώνυμος είπε...

1. Για ν' ανοίξουμε λίγο το λεξικό:

λαϊκισμός ο [laikizmós] Ο17 : ιδεολογία ή στάση που εκφράζεται κυρίως στην πολιτική και στην τέχνη και που χαρακτηρίζεται από υπερβολική και μη αυθεντική λαϊκότητα: H πολιτική της κυβέρνησης / της αντιπολίτευσης κυριαρχείται από φτηνό λαϊκισμό. Ο ~ στην τέχνη πήρε τη μορφή της στείρας και συντηρητικής προσκόλλησης στη μεσαιωνική παράδοση. [λόγ. λαϊκ(ός) -ισμός μτφρδ. αγγλ. populism]

Πάμε και στο Merriam-Webster για το populism:

Definition of POPULIST
1: a member of a political party claiming to represent the common people; especially often capitalized : a member of a United States political party formed in 1891 primarily to represent agrarian interests and to advocate the free coinage of silver and government control of monopolies
2: a believer in the rights, wisdom, or virtues of the common people

Που διέκρινες λαϊκισμό στο άρθρο; Περιμένω με αγωνία την λεξικολογική σου σοφία, γιατί η ταπεινότητά μου δεν διέκρινε κάτι τέτοιο.

2. Προφανώς και είναι διαφορετικά. Εσύ είπες επί λέξη: "το στυλ γραφής του είναι καφενειακό", άρα είσαι και πάλι φάουλ: δεν ανέφεθηκες πουθενά σε επιχειρήματα (δεν πιστεύω να μην έχεις!) παρά μόνο χαρακτήρισες. Ελπίζω να το αντιλαμβάνεσαι!

3. Όχι φυσικά, μόνο που και πάλι δεν ανέφερες κανένα επιχείρημα, μια τόση δα φρασούλα που να στηρίζει τη θέση σου. Συνεπώς και πάλι είσαι φάουλ.

4.5.6. Ακόμα περιμένω να δω που ακριβώς αναφέρεται πολιτική σκέψη λαϊκής δεξιάς στο άρθρο; Έχεις καμμιά πρόταση εύκαιρη γιατί αυτά που διάβασα έχουν εφαρμογή σε όλη την κοινωνία μας ανεξαρτήτου ιδεολογικής κατεύθυνσης: η ατιμωρησία ως παράδειγμα έχει εφαρμογή παντού σε όλους τους χώρους. Καμμιά παράταξη δε μονοπωλεί τους πουλημένους, τους ανίκανους και τα λαμόγια. Ούτε το κέντρο ούτε η αριστερά ούτε η δεξιά. Το στυλάκι πάλι που το διέκρινες. Για διαφώτισέ μας και επ' αυτού.

Τον σημερινό αρχηγό της ΝΔ πάλι που τον διέκρινες, γιατί δεν είμαι και πολύ οξυδερκής όπως εσύ. Η ΠΟΛΑΝ πρέπει να πονάει πολλούς ακόμα που λυπήθηκαν που δεν έχουμε βόρειους γείτονες "Μακεδόνες", τους οποίους μάλιστα θα είχαμε ξεχάσει το 2002-3 αν θυμάμαι καλά την ρήση-προφητεία του Δρακουμέλ (μπρρρ!)

Νερά πολλά πίνω, κυρίως Σουρωτή, ξέρεις, από τη Μακεδονία (τη γνήσια την οποία υπερασπίστηκε το 93 κάποια ψυχή, θάβοντας το προσωπικό του συμφέρον μπροστά σ' εκείνο της Πατρίδας) και στην συστήνω γιατί βοηθά στη χώνεψη.

Ανώνυμος 28 Ιουλίου 2011 στις 11:16:00 μ.μ. EEST  

Ο Κυδωνιάτης Φαίλο γράφει ότι μας χρειάζεται ο παλαιός Καραμανλής. Ξεχνά βεβαίως ότι οι χουντικοί του Ιωαννίδη τον επανέφεραν από την Γαλλία τον "συνταξιούχο" πρωθυπουργό κι αυτός για να αντιμετωπίσει την κρίση του Κυπριακού είπε το περίφημο κι ατιμωτικό για την Ελληνική Ιστορία "Η Κύπρος κείται μακράν". Νομίζω ότι ακριβώς αυτή την παρακαταθήκη του, συνεχίζουν από τότε άπαντες οι "νενέκοι" πολιτικοί μας ανεξαρτήτως κομματικής αποχρώσεως. Θεωρώ ότι κι εσύ το πιστεύεις ενδόμυχα, ότι η εποχή μας θα στιγματιστεί ως περίοδος Εθνικής καταπτώσεως και θλιβερά "μικρών" ηγετών.

Ανώνυμος 2 Νοεμβρίου 2011 στις 6:24:00 μ.μ. EET  

η Κυπρος ειναι μακρυά...δεν έμαθε ποιος είπε αυτή την φράση
εδω δυσκολεύουν τα πράγματα οπότε το έκανε τουμπεκί ψιλοκομμένο
το ξέρει ; ας το γράψει ο ΙΔΙΟΣ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP