Εγκρίθηκε ο εκσυγχρονισμός των ινδικών Mirage 2000 - Η σημασία της είδησης για την Ελλάδα

Πέμπτη 14 Ιουλίου 2011

Δρομολογείται τελικά ο εκσυγχρονισμός των Mirage 2000 της ινδικής αεροπορίας που εκκρεμούσε επί σχεδόν 5 χρόνια, καθώς η ινδική κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως για την υπογραφή του συμβολαίου ύψους 2,4 δις δολαρίων (1,7 δις Ευρώ σε σημερινή ισοτιμία), που προβλέπει τον εκσυγχρονισμό 51 αεροσκαφών σε επίπεδο Mirage 2000-5 Mk2.

"Οι προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό των Mirage 2000 εγκρίθηκαν σε συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής ασφαλείας (CCS)," δήλωσε χθες Τετάρτη ένας αξιωματούχος του ινδικού υπουργείου Άμυνας.

Ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών, που θα γίνει από τις γαλλικές εταιρείες Dassault και Thales, περιλαμβάνει μεταξύ άλλωντην αναβάθμιση των αεροβοηθημάτων, των συστημάτων ναυτιλίας, του υπολογιστή αποστολής, των συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου και του ραντάρ, φέρνοντας τα αεροσκάφη στο τεχνολογικό επίπεδο των Mirage-2000-5 Mk2. Με την αναβάθμιση αυτή αναμένεται ότι τα Mirage 2000, που εντάχθηκαν στην ινδική αεροπορία στα μέσα της δεκαετίας του '80, θα υπηρετήσουν άλλα 20-25 χρόνια.

Σημειώνεται ότι εκτός από τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών, εγκρίθηκε με χωριστή σύμβαση η προμήθεια περισσότερων από 400 βλημάτων MICA για τον αναβαθμισμένο στόλο, ανεβάζοντας τη συνολική αξία των συμβολαίων σε περισσότερα από 3 δις δολλάρια. Τα πρώτα δύο ινδικά αεροσκάφη θα εκσυγχρονιστούν στη Γαλλία και τα υπόλοιπα στην Ινδία, στις εγκαταστάσεις της Hindustan Aeronautics Limited. Βάσει των συμβάσεων και της ινδικής νομοθεσίας, οι γαλλικές εταιρείες υποχρεούνται να επενδύσουν πάνω από 900 εκ. δολλάρια στην ινδική αμυντική βιομηχανία ως αντισταθμιστικά οφέλη.

Η συμφωνία εκκρεμούσε τα τελευταία 5 χρόνια, καθώς διεξάγονταν σκληρές διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών, ιδίως σε σχέση με την τιμή που ζητούσαν οι Γάλλοι. Τελικά φαίνεται να προκύπτει μια τιμή εκσυγχρονισμού της τάξης των 33 εκ. Ευρώ ανά αεροσκάφος, που οπωσδήποτε θεωρείται υψηλή αλλά είναι σίγουρα χαμηλότερη από τα 45-50 εκ. Ευρώ που είχαν ζητήσει οι Γάλλοι για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών Mirage 2000 βάσει κάποιων πηγών.

Τελικά, ασχέτως υψηλής τιμής, η ινδική αεροπορία φαίνεται ότι έκρινε σημαντική τη διατήρηση των Mirage 2000 σε αξιόμαχο επίπεδο, καθώς εκτιμά ιδιαίτερα το αεροσκάφος, που έχει αποδείξει την αξία του και την ευκολία συντήρησής του σε ινδική υπηρεσία. Ενδεικτικά, το 1999 κατά τη σύρραξη με το Πακιστάν στην περιοχή Καργκίλ του Κασμίρ, τα ινδικά Mirage 2000 απέδωσαν καλά παρά το ασυνήθιστα μεγάλο υψόμετρο όπου διεξάγονταν οι επιχειρήσεις, διατήρησαν σταθερά υψηλό ρυθμό εξόδων (συνολικά 515 εξόδους σε περίπου τρεις μήνες) και υποστήριξαν αποτελεσματικά τα ινδικά στρατεύματα με 240 αποστολές κρούσης, κατά τις οποίες έριξαν 55,000 kg βομβών. Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι στην ινδική αεροπορία τα αεροσκάφη επιφορτίζονται και με το ρόλο της πυρηνικής κρούσης.

Για την Ελλάδα που διαθέτει ακόμα 19 μη εκσυγχρονισμένα μαχητικά αεροσκάφη Μirage 2000BGM/EGM, η είδηση έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς δείχνει πόση σημασία έχει για μια "μάχιμη" αεροπορία η αποτροπή της τεχνολογικής απαξίωσης τέτοιων πολύτιμων αεροσκαφών. Όπως και στην ινδική αεροπορία, έτσι και στην ΠΑ, το Mirage 2000 έχει αποδείξει την αξία του. Η στιβαρότητα της πλατφόρμας του έχει αποδειχθεί επανειλημμένα, με την επαναφορά αεροσκαφών μετά από σοβαρά ατυχήματα, όπως η προσγείωση στις σιδηροδρομικές γραμμές (1991) και η προσθαλάσσωση στη Σκύρο (1997). Επομένως ο εκσυγχρονισμός των εναπομεινάντων EGM/BGM σε επίπεδο 2000-5 είναι βέβαιο ότι θα "πιάσει τόπο", και το ινδικό πρόγραμμα μπορεί να αποτελέσει "οδηγό" για μια σοβαρή μείωση των οικονομικών απαιτήσεων των Γάλλων.

Θυμίζουμε επίσης την παλιότερη πρόταση μας για την αγορά των Mirage 2000-9 των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και του Κατάρ, σε τιμή (25 ως 38 εκ. Ευρώ ανά αεροσκάφος) που είναι ανάλογη με αυτήν που πληρώνει η Ινδία για τον εκσυγχρονισμό των δικών της Μιράζ, και κατά πολύ μικρότερη από αυτήν που είχε ζητήσει η Dassault για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών Mirage 2000. Η πρόταση αυτή επιτρέπει την αντικατάσταση σε βάση 1 προς 1, και με χαμηλό κόστος, όλων των υπηρετούντων αεροσκαφών δεύτερης γενιάς της ΠΑ (F-4, A-7), με αποτέλεσμα σημαντική οικονομία σε λειτουργικά έξοδα και προσωπικό, χωρίς μείωση της οροφής της ΠΑ. Όπως είχαμε γράψει και τότε, λύσεις υπάρχουν έστω και με λιγότερα χρήματα. Πολιτικό θάρρος υπάρχει;

16 σχόλια:

Ηλίας από Κομοτηνή 14 Ιουλίου 2011 στις 5:17:00 μ.μ. EEST  

Η συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα είναι εν πολλοίς ακαδημαϊκή, μια και η κυβέρνηση δεν πρόκειται να εγκρίνει την εκταμίευση εκατοντάδων εκ. € σε περίοδο Μνημονίων για εξοπλιστικά προγράμματα. Το ενδιαφέρον της για το συγκεκριμένο τομέα είναι μηδενικό, για να μην αποτολμήσω την εκτίμηση ότι γίνονται και ηθελημένες κινήσεις με σκοπό ακριβώς τη μείωση της μαχητικής ισχύος της χώρας. Εξάλλου η κοινή γνώμη, τα ΜΜΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΜΕ, το ΘΑΡΘΩ κλπ. στο άκουσμα τέτοιας είδησης «θα έπεφταν να τους φάνε», σιγονταριζόμενοι υπογείως και από όλους όσους αντιτίθενται στην αύξηση του αριθμού των οπλικών συστημάτων γαλλικής προέλευσης που υπάρχουν στην Πολεμική μας Αεροπορία…
Αλλά ας θεωρήσουμε ότι γίνεται ένα θαύμα και η υπόθεση προχωράει. Υπάρχουν δύο μεγάλα προβλήματα:
(συνεχίζεται)

Ηλίας από Κομοτηνή 14 Ιουλίου 2011 στις 5:18:00 μ.μ. EEST  

1. Λογικά, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα θα αρχίσουν να αποδεσμεύουν σταδιακά τα Mirage 2000-5 όταν συγκροτηθεί η πρώτη Μοίρα με Rafale (για να μη μειωθεί η αεροπορική ισχύς της χώρας). Η παραγγελία όμως των Rafale (ή όποιου τύπου επιλεγεί τελικά) δεν έχει ακόμα τεθεί και είναι άγνωστο πότε θα συμβεί αυτό. Υποθέτοντας πως κάτι τέτοιο γίνεται εντός του επόμενου 6μήνου, και με βάση τους χρόνους παράδοσης νέων αεροσκαφών, θα χρειαστούν τουλάχιστον 2 χρόνια για να αρχίσουν οι παραδόσεις του νέου τύπου στα ΗΑΕ και τουλάχιστον άλλος ένας χρόνος για να καταστεί επιχειρησιακή η πρώτη Μοίρα. Επομένως η έλευση των Mirage των ΗΑΕ στην Ελλάδα θα αρχίσει στην καλύτερη περίπτωση σε 3-3,5 χρόνια από σήμερα, ήτοι στα μέσα / τέλη του 2014. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει έως τότε να διατηρούμε σε χρήση, με μεγάλο κόστος, τα μη εκσυγχρονισμένα Mirage 2000, τα RF-4Ε και τα Α-7, ή να τα αποσύρουμε μειώνοντας την οροφή της Πολεμικής Αεροπορίας (που είναι ίσως και το ορθότερο). Και το σπουδαιότερο, το 2015 αρχίζουν οι παραδόσεις των F-35 στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία, ενώ εμείς θα είμαστε στη διαδικασία παραλαβής και αξιοποίησης ενός αεροσκάφους προηγούμενης γενιάς! Πότε θα αποκτήσουμε ανάλογο του F-35 αεροσκάφος; Και με τι λεφτά; (συνεχίζεται)

Ηλίας από Κομοτηνή 14 Ιουλίου 2011 στις 5:18:00 μ.μ. EEST  

2. Το τελευταίο ερώτημα αποτελεί πρόβλημα και για τα Mirage των ΗΑΕ. Αυτά αγοράστηκαν σε δύο μεγάλες παρτίδες, μια μεταξύ 1982-1985 (36 αεροσκάφη) και μια το 1997. Το κόστος της δεύτερης παρτίδας ήταν 3,4 δις (32 νέα αεροσκάφη, εκσυγχρονισμός των εναπομεινάντων 30 της πρώτης παρτίδας και πακέτο όπλων και ανταλλακτικών). Είναι άγνωστο το τίμημα που θα ζητήσουν τα ΗΑΕ. Πιθανότατα όμως (και με δεδομένες τις λίγες ώρες πτήσης που έχουν τα αεροσκάφη) θα είναι σχετικά υψηλό, ανάλογο αυτού του εκσυγχρονισμού των ινδικών Mirage 2000 (30-33 εκ . € ανά α/φ). Σε κάθε περίπτωση, είτε αγοράζοντας 20 α/φ των ΗΑΕ, είτε επιτυγχάνοντας ανάλογο κόστος εκσυγχρονισμού για τα 20 δικά μας Mirage, το συνολικό κόστος θα ξεπεράσει τα 600 εκ. €, με ανοδικές τάσεις εφόσον αποκτηθούν οι απαραίτητες συμπληρωματικές ποσότητες ανταλλακτικών, εξοπλισμού και, κυρίως, βλημάτων Mica EM και IR. Ενδεικτικά, με λίγο μεγαλύτερο κόστος (700-800 εκ. €), ομογενοποιείται ο στόλος των F-16 Block 30, 50, 50+ και 50+ Advanced. Για την αγορά του συνόλου των 60 Mirage των ΗΑΕ και του απαιτούμενου εξοπλισμού και οπλισμού θα απαιτηθεί κονδύλι που θα ξεπεράσει τα 2 δις €! Αστάθμητος παράγων είναι βεβαίως η «ελληνοΗΑΕ» συνεργασία, αλλά και πάλι πόσο μπορεί να μειωθεί το σχετικό κόστος; Θυμίζω δε και τις δηλώσεις του (πρώην πλέον) υπουργού Άμυνας Ε. Βενιζέλου, ότι θα διατίθενται πλέον 850 εκ. € ανά έτος για αποπληρωμές εξοπλιστικών προγραμμάτων. Τέλος, το ζήτημα της καθυστερημένης χρονικά παράδοσης των α/φ παραμένει. (συνεχίζεται)

Ηλίας από Κομοτηνή 14 Ιουλίου 2011 στις 5:18:00 μ.μ. EEST  

Η είδηση του εκσυγχρονισμού των ινδικών Mirage υπογραμμίζει πάνω από όλα ότι άλλη μια ευκαιρία χάθηκε: αυτή του «συντονισμού» της δικής μας απαίτησης εκσυγχρονισμού με αυτή των Ινδών. Οι δύο πλευρές θα μπορούσαν να συμφωνήσουν π.χ. να αναλάβει η ινδική πλευρά τις διαπραγματεύσεις, επιτυγχάνοντας ακόμη χαμηλότερη τιμή εκσυγχρονισμού ανά α/φ (μιλώντας πλέον για 71 και όχι 51 α/φ). Τώρα το μέλλον των 20 Mirage 2000 είναι σκοτεινό: μάλλον θα συνεχίσουν να υπηρετούν ως έχουν ως της λήξη της καριέρας τους, με οριακές βελτιώσεις της μαχητικής τους ικανότητας που θα οφείλονται αποκλειστικά στο ελληνικό δαιμόνιο. Κατά την ταπεινή μου άποψη, η Π.Α. πρέπει να στραφεί στον εκσυγχρονισμό / ομοιογενοποίηση του στόλου των F-16 (και των Block 30) ο οποίος θα αυξήσει σημαντικά τις μαχητικές ικανότητες σε πάνω από τα μισά α/φ πρώτης γραμμής που διαθέτει, θα μειώσει το κόστος χρήσης και θα δώσει δουλειά για μεγάλο χρονικό διάστημα και πολύτιμη τεχνογνωσία στην εγχώρια βιομηχανία. Τα RF-4E και τα περισσότερα, αν όχι όλα τα Α-7 πρέπει να αποσυρθούν άμεσα και να αρχίσουν οι διαδικασίες για την απόκτηση νέου μαχητικού αεροσκάφους (μέσα από διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί το επόμενο έτος) με σκοπό οι πρώτες παραδόσεις να ξεκινήσουν στα τέλη του 2015 το αργότερο, οι δε πρώτες πληρωμές μετά το 2014 (οπότε θα έχει βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση της χώρας, αν βέβαια η χώρα υπάρχει ακόμη – αλλά ας είμαστε αισιόδοξοι…).

Nikolaos 14 Ιουλίου 2011 στις 6:11:00 μ.μ. EEST  

Όπως μου είπε φίλος που διάβασε την ανάρτησή σας, αυτά όλα αφορούν κράτη που επιθυμούν να επιβιώσουν και διαθέτους ηγέτες με ψήγματα πατριωτισμού.

Εις ημάς - δυστυχώς - όλα τα ανωτέρω δεν υπάρχουν . . . .

Μακάρι να μας εμείωναν την σύνταξη εις το 50% και ας εκσυγχρόνιζαν και τα δικά μας Mirage 2000.

Εδώ μας κλέβουν ... "οριζοντίως" και συνεχίζουν την ληστρική ευωχία εις βάρος των κορόϊδων.


Ευμένης

giannis 14 Ιουλίου 2011 στις 8:20:00 μ.μ. EEST  

ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΣΑ ΘΑ ΚΛΕΨΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΔ.ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΤΑ ΕΦΗΣΟΥΝ ΝΑ ΣΑΠΙΣΟΥΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ .ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΗ ΤΟΥΣ.ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΗΑΕ ΤΑ ΠΟΥΛΑΝΕ ΣΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΑΝΕ??? ΣΤΗΝ ΒΡΑΖΙΛΙΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ.

Ανώνυμος 15 Ιουλίου 2011 στις 9:44:00 π.μ. EEST  

Ο μη εκσυχρονισμος των υπολοιπων mirage ,δημιουργει ενα τεραστιο προβλημα. Σε καμια περιπτωση δεν μπορουν να εχουν το βαρος της υποστρατηγικης κρουσης μονο 25 στον αριθμο αεροσκαφη (mirage 2000-5mkii).Ουσιαστικα μιλαμε για απαξιωση και της επενδυσης των πενταριων που ειναι και οι μοναδικοι φορεις (στον υπαρχοντα στολο) των γαλλικων πυραυλων κρουσεως ανω των 250χλμ!
Το μεγιστο λαθος της αερ.ηγεσιας αλλα και της πολιτικης ηταν που δεν εκσυχρ/κε εξ αρχης ολος ο στολος των mirage.Μιλαμε για ενα στρατηγικο λαθος που τωρα δημιουργει ενα μεγαλο πονοκεφαλο στην ΠΑ.Επισης δεν πρεπει να ξεχναμε τι θα γινει με τους EXOSET και τις αποστολες ναυτικης κρουσης που την εχουν μονο τα απλα mirage!! αλλος απαραδεκτος σχεδιασμος!!Γενικος θα ελεγα και συγνωμη για την εκφραση τα εχουν κανει ΣΚΑΤΑ!!(Η αγορα ολου του στολου των 63 mirage των ΗΑΕ θα πρεπει να εξεταστειεφοσον επιτυχουμε μια σχετικα λογικη τιμη.Αλλωστε και ο αριθμος εχει τον στρατηγικο του παραγοντα,γιαυτο και διατηρουμε των στολο β-γενειας αερ/φων. Οσο αφορα των εχσ/μο των φ16 τα μπλοκ 50 και τα απλα 52αρια θα πρεπει και αυτα με την σειρα τους να πανε στο επιπεδο των 52M .Τα 30αρια ας αποσυρθουν η στην καλυτερη περιτωση (χλωμο το βλεπω με τον τροπο που σχεδιαζουν τα πραγματα οι ηγεσιες μας) ας πουληθουν. (ρουμανια-βουλγαρια...κτλ).Για τα f4 kai a7 ειναι η ωρα τους μετα απο τοσα χρονια προσφορας και εργου να πανε να ξεκουραστουν!

./EΛ

ΑΧΕΡΩΝ 15 Ιουλίου 2011 στις 10:51:00 π.μ. EEST  

Συμμεριζομαι τον προβληματισμο του Ηλια απο Κομοτηνη σε γενικες γραμμες,αλλα ειμαι πιο απαισιοδοξος.Δεν βλεπω ουτε εκσυγχρονισμο Μιραζ,ασε που η τιμη ειναι για να παθεις ιλιγγο,ουτε αντιστοιχο των F-16 στον ορατο οριζοντα,ουτε τιποτε αλλο απο συρρικνωση της Αεροποριας και της Αμυνας εν γενει.Ο εκσυγχρονισμος των Μιραζ θα επρεπε να ειχε γινει ενιαια,για ολα τα Μ 2000,πριν τα φαμε σε Ολυμπιακους και τοιαυτα. Αυτην ειδικα την στιγμη που γραφονται αυτες οι γραμμες,με επικρεμαμενη χρεωκοπια και ανυπαρκτη πολιτικη ηγεσια,θα πρεπει πρωτα να βρεθει καποιος να αναλαβει να κυβερνησει,για να κινηθει οτιδηποτε.
Αληθεια εκεινος ο ΓΑΠ,βρισκεται εντος η εκτος χωρας;
Καποια μερα θα φυγει ''για διακοπες'',και μη τον ξαναδατε.
Αν δεν τον προλαβουν,εννοειται.
Αλλωστε,το πιο δυσκολο μερος της δουλειας,το εκανε.
Τωρα ας τραβηξει κουπι και ο Αντωνακης...δικο τους παιδι ειναι και αυτος.

Ανώνυμος 15 Ιουλίου 2011 στις 11:25:00 π.μ. EEST  

καλά τα λές αλλά έχε το νού σου γιατί οι κυριολεκτικά γείτονες σου δεν έχουν τέτοια διλήματα και αφού αποφάσισαν να καθαρίσουν με το κουρδικό έρχεται η σειρά μας και μη μου πει κανένες για το στρατο την αεροπορια κτλ τώρα έχουν και τον ανθρώπινο παράγοντα και τα λεφτά

Ανώνυμος 16 Ιουλίου 2011 στις 4:13:00 π.μ. EEST  

Απο επιβεβαιωμένες πληροφορίες που έχω μπορω να σας πω ότι τα ΗΑΕ ζητούν 19 εκατ. ευρώ το αεροσκάφος χωρίς λοιπό εξοπλισμό δηλ οπλα και ανταλλακτικά

Οδυσσέας 16 Ιουλίου 2011 στις 11:16:00 π.μ. EEST  

@ Ηλία από Κομοτηνή:
(1) Συμφωνώ ότι η συζήτηση είναι αυτή τη στιγμή θεωρητική γιατί δεν υφίστανται οι πολιτικές προϋποθέσεις. Αλλά αν θεωρούσαμε ότι οι "πολιτικές προϋποθέσεις" δεν θα αλλάξουν ποτέ και ότι η μοίρα μας είναι να μας κυβερνά εσαεί ο ΓΑΠ, θα μεταναστεύαμε! Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία...
(2) Το θέμα του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων που θέτεις είναι σοβαρό, αλλά θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί π.χ. με την κατ' αρχήν παράδοση 20 αεροσκαφών από τα 60 των ΗΑΕ, που θα μας έλυναν αρκετά άμεσα προβλήματα, και την παράδοση των υπολοίπων σε βάθος 2-3 ετών. Εννοείται ότι όταν μιλάμε για ένα αεροσκάφος γνωστό, δε χρειάζεται "διαδικασία παραλαβής και αξιοποίησης". Φτάνει να γίνει μια σωστή πρόβλεψη για αυξημένη παραγωγή χειριστών Μ 2000 στα ΣΜΕΤ, ώστε όταν παραληφθούν τα αεροσκάφη να υπάρχει επάρκεια χειριστών.
(3) Το ερώτημα "πότε θα αποκτήσουμε ανάλογο του F-35 αεροσκάφος" κατά τη γνώμη μου είναι πρόωρο. Εδώ το πρόγραμμα του F-35 είναι εκτροχιασμένο χρονικά και οικονομικά και κινδυνεύει με πλήρη κατάργηση, κι εμείς προβληματιζόμαστε πότε θα μπλέξουμε κι εμείς με αυτό; Ποτέ μη σώσουμε... Κατά τη γνώμη μου για την Ελλάδα είναι σημαντικό να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερα και τεχνολογικά καλύτερα αεροσκάφη τρίτης γενιάς, γιατί τα προτεινόμενα τέταρτης γενιάς είτε έχουν μεγάλο κόστος χωρίς να προσφέρουν σοβαρή βελτίωση (EF2000, Rafale) είτε είναι ακόμα ανώριμα (F-35). Αν ξοδέψουμε 3-4 δις Ευρώ για 40 αεροσκάφη τέταρτης γενιάς, θα στραγγίξουν τα κονδύλια και θα μείνουν τα 200+ αεροσκάφη τρίτης γενιάς που διαθέτουμε να απαξιωθούν. Πρέπει να πράξουμε ακριβώς το αντίθετο.
(4) Ας μείνουμε λοιπόν στα αεροσκάφη τρίτης γενιάς: Η ομογενοποίηση του στόλου των F-16 για την οποία μιλάς, είναι ορθός στόχος, αλλά κατά τη γνώμη μου όχι ανταγωνιστικός προς τον εκσυγχρονισμό ή/και την προμήθεια πρόσθετων Μ2000. Αν πάρουμε ως βάση το ποσό των 19 εκ. Ευρώ ανά αεροσκάφος που αναφέρει ο φίλος παραπάνω για τα Μ2000 των ΗΑΕ, μιλάμε για κόστος περίπου 1,2 δις για 60 ικανότατα αεροσκάφη (με κάποιο πρόσθετο κόστος για όπλα). Προσθέτοντας το κονδύλι της ομογενοποίησης των F-16 (700 εκ.) και του εκσυγχρονισμού των υπαρχόντων EGM/BGM (600 εκ.), προκύπτει ότι με περίπου 2,5 δις Ευρώ η ΠΑ μπορεί να διαθέτει περίπου 270 αεροσκάφη τρίτης γενιάς μεν, αλλά σε υψηλότατο επίπεδο, αντί για 40 "λευκούς ελέφαντες" που θα στράγγιζαν όλα τα κνδύλια και θα απαιτούσαν μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές, περίοδο "εξοικείωσης" με τα νέα αεροσκάφη κλπ.

Nicholas 18 Ιουλίου 2011 στις 6:11:00 π.μ. EEST  

Why we got to spend 30 million euros for each used Mirage 2000-9 or Mirage 2000-5? Both Katar and UAE will make these fighters available in more than 3 yrs having a remaining operational life of about 20 yrs. It makes more sense to buy new F-16C Block 52+ Advanced fighters or new F-16E Block 60 with AESA radars and integrated Northrop Grumman AN/ASQ-28 IFTS (Internal FLIR and Targeting System). With an additional 10-15 million euros for each new plane we can get the most advanced F-16 fighters with an operational life of 30-35 yrs. These new F-16 fighters are superior to the used Mirage 2000-5/9. They got better thrust/weight ratio, greater maximum payload, greater range, better radar, better air to air miisiles (MICA-IR vs IRIS-T and MICA-EM vs AIM-120 C5 AMRAAM). Furthermore, they could fire all the missiles and drop all the bombs both the F-4E AUP and the A-7H fighter jets are presently equipped with.

I recommend to scrap the purchase of new FREMM frigates. Our navy needs at least 4 air defense frigates. It makes more sense to increase the air defense capabilities of the Hydra class frigates. Depending on a cost benefit/effectiveness analysis it might be considered to install and integrate the Thales Heracles Multi-function Radar with the MBDA ASTER 15/30 launched from the DCNS SYLVER A50 32-Cell VLS. The removed Signaal MK73 Mod 1 radars as well as the ESSM missiles could be installed and integrated in 4 out of the 6 modernized Elli class frigates. The remaining 19 Mirage 2000 EGM/BGM could become fleet air defense fighters. Furthermore, they could undertake anti-ship missions using the Exocet AM-39 Block 2 missiles.

Ανώνυμος 18 Ιουλίου 2011 στις 10:07:00 π.μ. EEST  

ΦΙΛΕ ΟΔΥΣΣΕΑ

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΟΥ.

./ΕΛ

Nicholas 19 Ιουλίου 2011 στις 5:51:00 μ.μ. EEST  

Υπάρχουν τόσοι πολλοί άγνωστοι στην ενδεχόμενη αγορά των μεταχειρισμένων Mirage 2000-9 ή Mirage 2000-5 από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Τόσο το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα θα κάνουν αυτά τα μαχητικά αεροσκάφη διαθέσιμα σε όχι λιγότερο από 3-4 χρόνια από τώρα με εναπομένουσα διάρκεια ζωής περίπου 20 ετών. Η κατάσταση τwn Mirage 2000-5/9 που θα είναι σε 3-4 χρόνια από τώρα είναι άγνωστη, τον αριθμό των ωρών πτήσης, καθώς και του είδους των αποστολών που πρόκειται να πετάξουν μέχρι τότε είναι επίσης άγνωστα.

Γνωρίζουμε ότι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προτιμούν να πωλησούν όλα τα Mirage 2000-9 τους ως μέρος μιας συμφωνίας για την απόκτηση είτε το Rafale ή επιπλέον F-16 E / F Block 60 μαχητικά αεροσκάφη. Δεν ξέρουμε πιό είτε της Dassault και της Lockheed Martin το επιπλέον κέρδος θα είναι. Επιπλέον, δεν γνωρίζουμε τι πρόκειται να συμπεριληφθεί στο πακέτο. Δηλαδή, ο αριθμός των διαθέσιμων εξομοιωτων πτήσης, τον αριθμό και το είδος του διαγνωστικού εξοπλισμού, τον αριθμό και τον τύπο των όπλων, τον αριθμό και το είδος της ναυσιπλοΐας και της στόχευσης pods, κλπ. Επιπλέον, δεν γνωρίζουμε τις επιχειρησιακές απαιτήσεις η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα έχει πέντε χρόνια από τώρα. Πριν γίνουμε όλοι ενθουσιασμένοι πρέπει να περιμένουμε και θα δούμε.

Όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό των 19 Mirage 2000 EGM / BGM τα πράγματα δεν είναι επίσης σαφή. Δεν ξέρουμε αν το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει ήδη αποφασίσει να ακυρώσει την αναβάθμιση αυτών των μαχητικών αεροσκαφών. Αν το έκαναν, πριν να τους επικρίνουμε θα πρέπει να τους αφήσουμε να εξηγήσουν το σκεπτικό τους. Είναι γεγονός ότι αυτά τα μαχητικά αεροσκάφη πέταξαν από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία για περισσότερα από 20 χρόνια. Είναι επίσης αλήθεια ότι υπάρχει ανάγκη για τόσο SLEP (Πρόγραμμα επέκτασης Διάρκεια λειτουργίας) και ένα AUP (Πρόγραμμα αναβάθμισης Avionics). Είναι επίσης αλήθεια ότι σε περίπου 3-4 χρόνια τόσο το F-4E AUP και το A-7E / H Corsair θα φθάσουν στο τέλος της λειτουργικής ζωής τους. Αυτό δεν είναι αλήθεια σχετικά με το F-4E AUP Avionics εξοπλισμό.

Συστήνω να υπάρξει μια μελέτη σκοπιμότητας για τον εκσυγχρονισμό των Mirage 2000 EGM / BGM χρησιμοποιώντας τον ίδιο εξοπλισμό του Peace Icarus 2000. Δηλαδή, την εγκατάσταση και την ολοκλήρωση των APG-65 ραντάρ, MFD (Multi Function Displays), η προηγμένη IFF, κλπ. Θα πρέπει να αξίζει τον κόπο για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να ξεκινήσει διερευνητικές επαφές με την IAI (Ισραήλ Aerospace Industries) ή με την EADS (European Aeronautic Defense Space). Σε συνεργασία με την ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία), μία από τις δύο αυτές εταιρείες θα μπορούσε να καταστήσει δυνατή την αναβάθμιση. Αν είναι μια οικονομικά αποδοτική λύση θα κάνει το Mirage 2000 EGM / BGM ένα προηγμένο πολλαπλού ρόλου μαχητικό. Αυτό θα το καταστήσει ικανό να εκτοξεύσει AMRAAM, IRIS-T πυραύλους, να απελευθερώσει το AFDS, να είναι σε θέση να φέρει το Rafael Litening II pod καθώς και για την απελευθέρωση των βομβών της σειράς GBU.

Συγγνώμη για την όχι και τόσο καλή μου δεξιοτήτα γραφής στα ελληνικά

Ανώνυμος 20 Ιουλίου 2011 στις 10:41:00 π.μ. EEST  

ΩΡΑΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ..ΑΛΛΑ ΤΟ APG-65 ΧΩΡΑΕΙ ..ΣΤΟ ΡΥΝΧΟΣ ΤΟΥ ΜIRAGE ??
ΟΠΩΣ ΠΑΛΑΙΑ ΥΠΗΡΧΕ Η ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΣΚΕΨΗ ΤΑ ΡΑΝΤΑΡ ΑΠΟ ΤΑ MIRAGE EGM/BGM ΠΟΥ ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΤΙΚΑΝ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΣΤΑ MIRAGE F1...ΑΛΛΑ ΤΟ ΡΥΝΧΟΣ ΗΤΑΝ ΜΙΚΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥΣ!!

Nicholas 21 Ιουλίου 2011 στις 4:15:00 π.μ. EEST  

To anonymous

Για να βεβαιωθούμε ότι το F-4E ραντάρ ταιριάζει στο Mirage-2000 EGM / BGM οι διαστάσεις του AN/APG-65 (GY) και του RDM ραντάρ θα πρέπει να συγκριθούν. Μπορεί να απαιτήσει τον επανασχεδιασμό του radome του Mirage 2000-EGM/BGM χωρίς αύξηση της αεροδυναμικής οπισθέλκουσας του αεροσκάφους. Μπορεί να απαιτούνται πιο εκτεταμένες τροποποιήσεις. Είναι επίσης γνωστό ότι το ΑΝ/ΑΡG-65GΥ χρησιμοποιώντας προγραμματιζόμενο ψηφιακό επεξεργαστή σήματος (PSP) και παρέχοντας συνεχή διαφοροποίηση και εύκολη αναβάθμιση του ραντάρ για την αντιμετώπιση μελλοντικών απειλών.

Άλλοι σημαντικοί παράγοντες είναι: Πρώτον, η αξιοπιστία των ραντάρ, όπως μετριέται από την πραγματική MTBF (μέσο χρόνο μεταξύ βλαβών). Δεύτερον, η απόδοση και η αντοχή του ραντάρ AN/APG-65 GY σε ηλεκτρονική αντίμετρα. Τρίτον, οι απόψεις σχετικά με το ραντάρ, όπως εκφράζωνται από τους πιλότους των F-4E και τους μηχανικούς τους. Τέταρτον, είναι το κόστος των υφιστάμενων αναβαθμίσεων του ραντάρ που προσφέρονται από την Raytheon. Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν: υψηλότερη απόδοση επεξεργαστή, μεγαλύτερη χωρητικότητα μνήμης, το εύρος ζώνης, την ευκινησία συχνότητας, μεγαλύτερη αναλογικά / ψηφιακά ποσοστά δειγματοληψίας, βελτιωμένη αξιοπιστία και ευκολότερη συντήρηση. Τέτοιες αναβαθμίσεις θα εξασφαλίσουν ότι αυτά τα ραντάρ θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις συνεχώς εξελισσόμενες απειλές από την άλλη πλευρά.

Αυτοί είναι οι λόγοι γιατί μια μελέτη σκοπιμότητας, Feasibility Study, καθώς και μια ανάλυση κόστους και οφέλους είναι απαραίτητες.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP