Ενδιαφέρον από ευρωπαϊκή χώρα για αγορά του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ υπονοεί η ThyssenKrupp

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2008


Δημοσίευμα της οικονομικής εφημερίδας "Financial Times Deutschland" αναφέρεται στο ενδιαφέρον τρίτων ευρωπαϊκών κρατών για την απόκτηση του υποβρυχίου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και σε εμφάνιση λύσης εντός των προσεχών εβδομάδων, καθώς η Ελλάδα εξακολουθεί να επικαλείται τεχνικά προβλήματα για να καθυστερεί πληρωμές, οι οποίες προσεγγίζουν τα €600 εκατ. Βεβαίως η διαρροή της φήμης αυτής από στελέχη του γερμανικού ομίλου αποσκοπεί στην άσκηση πίεσης προς την ελληνική κυβέρνηση, ωστόσο η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση είναι ακριβώς η συγκυρία στην οποία οι εταιρείες μπορούν να οδηγηθούν σε κινήσεις αδιανόητες υπό ομαλές συνθήκες.

Το οικονομικό έτος 2007/08 της ThyssenKrupp έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, προτού η οικονομική κρίση επηρεάσει σημαντικά τα αποτελέσματα, τα οποία θα ανακοινωθούν την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου. Προηγουμένως η διοίκηση του ομίλου αναβάθμισε την πρόβλεψη κερδών προ φόρων και αποσβέσεων σε περισσότερα από €3,2 δισ. με κύκλο εργασιών €53 δισ. Από τα μέσα Οκτωβρίου όμως σημειώνεται .. σοβαρή κάμψη της ζήτησης χάλυβα από την αυτοκινητοβιομηχανία, τους κατασκευαστές μηχανών και οικιακών συσκευών. Στην πραγματικότητα η χαλυβουργία όχι απλά δεν δέχεται νέες παραγγελίες, αλλά υφίσταται και ακυρώσεις. Για να αντεπεξέλθει στις δυσμενείς προοπτικές, η ThyssenKrupp πρόκειται να εξαγγείλει πρόγραμμα λιτότητας για την εξοικονόμηση ενός δισεκατομμυρίου Ευρώ. Παράλληλα, τον Αύγουστο αποφασίσθηκε η πώληση του τμήματος βιομηχανικών υπηρεσιών με κύκλο εργασιών €1,7 δισ. και 23.000 εργαζόμενους.

Επιπλέον της οικονομικής κρίσης και της προβληματικής κατασκευής δύο εργοστασίων χαλυβουργίας στην Αμερική, η ρευστότητα της εταιρείας πιέζεται από την καθυστέρηση πληρωμών για τα ελληνικά προγράμματα. Κατά το δημοσίευμα - το οποίο δεν περιέχει επίσημες δηλώσεις στελεχών της ThyssenKrupp αλλά στηρίζεται προφανώς σε ανεπίσημες εκμυστηρεύσεις τους - το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ εξακολουθεί να βρίσκεται στο Κίελο, ενώ επιθεωρήθηκε, πιστοποιήθηκε και «βρέθηκε τέλειο» από το γερμανικό Ομοσπονδιακό Γραφείο Στρατιωτικής Τεχνολογίας και Προμηθειών (BWB). Η ναυπήγηση τριών ακόμη πανομοιότυπων υποβρυχίων Τύπου 214 στην Ελλάδα βρίσκεται στα τελικά στάδια, ωστόσο οι πληρωμένες εξακολουθούν να είναι «διστακτικές». Η εφημερίδα επικαλείται την ανάλογη εμπειρία της Krauss Maffei Wegmann στο πρόγραμμα αρμάτων Leopard 2HEL, προσθέτοντας πως η ελληνική κυβέρνηση πιέζεται να καταθέσει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό μέχρι το 2010. Επιπλέον της ναυπήγησης τεσσάρων υποβρυχίων Τύπου 214, οι συμβάσεις της ThyssenKrupp καλύπτουν τον εκσυγχρονισμό τριών υποβρυχίων Τύπου 209 και 6 φρεγατών τύπου "S", με αποτέλεσμα η συνολική αξία τους να υπερβαίνει τα €2 δισ.

Πάντως η «ΕΑ&Α» πληροφορείται πως τον Οκτώβριο καταβλήθηκαν για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού φρεγατών €52 εκατ. στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ του Σκαραμαγκά, καθώς και €86 εκατ. στην ολλανδική θυγατρική της Thales.

Πηγή hellenicdefense.gr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP