Ενδιαφέρον από ευρωπαϊκή χώρα για αγορά του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ υπονοεί η ThyssenKrupp
Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2008
Δημοσίευμα της οικονομικής εφημερίδας "Financial Times Deutschland" αναφέρεται στο ενδιαφέρον τρίτων ευρωπαϊκών κρατών για την απόκτηση του υποβρυχίου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και σε εμφάνιση λύσης εντός των προσεχών εβδομάδων, καθώς η Ελλάδα εξακολουθεί να επικαλείται τεχνικά προβλήματα για να καθυστερεί πληρωμές, οι οποίες προσεγγίζουν τα €600 εκατ. Βεβαίως η διαρροή της φήμης αυτής από στελέχη του γερμανικού ομίλου αποσκοπεί στην άσκηση πίεσης προς την ελληνική κυβέρνηση, ωστόσο η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση είναι ακριβώς η συγκυρία στην οποία οι εταιρείες μπορούν να οδηγηθούν σε κινήσεις αδιανόητες υπό ομαλές συνθήκες.
Το οικονομικό έτος 2007/08 της ThyssenKrupp έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, προτού η οικονομική κρίση επηρεάσει σημαντικά τα αποτελέσματα, τα οποία θα ανακοινωθούν την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου. Προηγουμένως η διοίκηση του ομίλου αναβάθμισε την πρόβλεψη κερδών προ φόρων και αποσβέσεων σε περισσότερα από €3,2 δισ. με κύκλο εργασιών €53 δισ. Από τα μέσα Οκτωβρίου όμως σημειώνεται .. σοβαρή κάμψη της ζήτησης χάλυβα από την αυτοκινητοβιομηχανία, τους κατασκευαστές μηχανών και οικιακών συσκευών. Στην πραγματικότητα η χαλυβουργία όχι απλά δεν δέχεται νέες παραγγελίες, αλλά υφίσταται και ακυρώσεις. Για να αντεπεξέλθει στις δυσμενείς προοπτικές, η ThyssenKrupp πρόκειται να εξαγγείλει πρόγραμμα λιτότητας για την εξοικονόμηση ενός δισεκατομμυρίου Ευρώ. Παράλληλα, τον Αύγουστο αποφασίσθηκε η πώληση του τμήματος βιομηχανικών υπηρεσιών με κύκλο εργασιών €1,7 δισ. και 23.000 εργαζόμενους.
Επιπλέον της οικονομικής κρίσης και της προβληματικής κατασκευής δύο εργοστασίων χαλυβουργίας στην Αμερική, η ρευστότητα της εταιρείας πιέζεται από την καθυστέρηση πληρωμών για τα ελληνικά προγράμματα. Κατά το δημοσίευμα - το οποίο δεν περιέχει επίσημες δηλώσεις στελεχών της ThyssenKrupp αλλά στηρίζεται προφανώς σε ανεπίσημες εκμυστηρεύσεις τους - το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ εξακολουθεί να βρίσκεται στο Κίελο, ενώ επιθεωρήθηκε, πιστοποιήθηκε και «βρέθηκε τέλειο» από το γερμανικό Ομοσπονδιακό Γραφείο Στρατιωτικής Τεχνολογίας και Προμηθειών (BWB). Η ναυπήγηση τριών ακόμη πανομοιότυπων υποβρυχίων Τύπου 214 στην Ελλάδα βρίσκεται στα τελικά στάδια, ωστόσο οι πληρωμένες εξακολουθούν να είναι «διστακτικές». Η εφημερίδα επικαλείται την ανάλογη εμπειρία της Krauss Maffei Wegmann στο πρόγραμμα αρμάτων Leopard 2HEL, προσθέτοντας πως η ελληνική κυβέρνηση πιέζεται να καταθέσει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό μέχρι το 2010. Επιπλέον της ναυπήγησης τεσσάρων υποβρυχίων Τύπου 214, οι συμβάσεις της ThyssenKrupp καλύπτουν τον εκσυγχρονισμό τριών υποβρυχίων Τύπου 209 και 6 φρεγατών τύπου "S", με αποτέλεσμα η συνολική αξία τους να υπερβαίνει τα €2 δισ.
Πάντως η «ΕΑ&Α» πληροφορείται πως τον Οκτώβριο καταβλήθηκαν για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού φρεγατών €52 εκατ. στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ του Σκαραμαγκά, καθώς και €86 εκατ. στην ολλανδική θυγατρική της Thales.
Πηγή hellenicdefense.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου