Ραντάρ αντί για υποβρύχια

Κυριακή 3 Απριλίου 2011

Ζήτημα για την προμήθεια των ιπτάμενων ραντάρ «αναδύεται» μέσω των γερμανικών υποβρυχίων.

Οι Σουηδοί είχαν υποβάλει προσφορά για τα υποβρύχια, πλην όμως φέρονται, σύμφωνα με καταγγελία που έφτασε στο ΣΔΟΕ, να αποσύρονται με αντάλλαγμα μια άλλη δουλειά, αυτή των ιπτάμενων ραντάρ.

Η υπόθεση θυμίζει μια αντίστοιχη «τράμπα» για την προμήθεια του συστήματος C4Ι για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και είχε απασχολήσει εκτενώς τον τύπο. Τότε, κατά τους ισχυρισμούς στελέχους γαλλικής εταιρείας, οι ανταγωνιστές των Αμερικανών αποσύρθηκαν προκειμένου να αναλάβουν το έργο του εκσυγχρονισμού των φρεγατών. Για την υπόθεση αυτή ο Γ. Παπαντωνίου είχε καταφύγει στα γαλλικά δικαστήρια και η καταγγελία δεν επιβεβαιώθηκε

Τώρα; Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ κατά την έρευνα για τα υποβρύχια σκόνταψαν στους Σουηδούς. Οπως αναφέρεται στην πορισματική αναφορά, η εταιρεία Kockums ΑΒ είχε την τεχνογνωσία κατασκευής υποβρυχίων και υπέβαλε προσφορά για την ανάληψη του έργου κατασκευής τους. «Τα προσφερόμενα δεδομένα από τη σουηδική εταιρεία ήταν καλύτερα από αυτά των Γερμανών», σύμφωνα με τα έγγραφα που εστάλησαν από τη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών στο ΣΔΟΕ. Η καταγγελία προς το ΣΔΟΕ φέρει «το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, προσφέροντας σαν αντάλλαγμα τη Σύμβαση για "ANTENES-ERICSON" του συστήματος ιπταμένων ραντάρ» προς τη Σουηδία, τους υποχρέωνε να αποσύρουν την προσφορά τους. Κατόπιν αυτού το υπουργείο έδωσε με ανάθεση το έργο στη γερμανική εταιρεία, όπως αναφέρεται. Οι ελεγκτές καταλήγουν ότι «οι ενέργειες αυτές και τα γεγονότα, που περιγράφονται στο έγγραφο με αρ. 2304/14-7-2010, συμφωνούν απολύτως και επαληθεύονται, κατόπιν διασταυρώσεως με σχετικά έγγραφα που μας εστάλησαν από το ΥΠΕΘΑ/ΓΔΕ: εισηγήσεις κ.λπ.».

«Λόγω της μεγάλης προκαταβολής που εισέπραξαν οι Γερμανοί από το ελληνικό Δημόσιο, αγόρασαν τα σουηδικά ναυπηγεία Kockums. Από τα έγγραφα που έχουμε στη διάθεσή μας (τα οποία μας εστάλησαν από τα ΕΝΑΕ/HDW και από ΥΠΕΘΑ/ΓΔΕ), οι Σουηδοί πράγματι ανέλαβαν, ως «προμήθεια» για να αποσύρουν την προσφορά τους, τα ραντάρ». Είναι ένα από αυτά, που προσφάτως η Ελλάδα προσέφερε στις δυνάμεις του ΝΑΤΟ για την επιβολή ζώνης απαγόρευσης πτήσεων στη Λιβύη.

Για το θέμα το ΣΔΟΕ έχει ζητήσει πρόσθετα στοιχεία από το υπουργείο Αμυνας.

ΠΑΣ.

Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία

1 σχόλια:

Ανώνυμος 5 Απριλίου 2011 στις 11:46:00 μ.μ. EEST  

Αυτό το δημοσίευμα της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας» είναι ένα από τα πιό παράξενα που έχω δεί για την Ελληνική εθνική άμυνα. Φυσικά δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω άν για τα γραφόμενα φταίνε οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ ή η «μετάφραση» του/της γράφοντος δημοσιογράφου. Άς πάρουμε τα πράγματα με την σειρά:

1. Το άρθρο δίνει την εσφαλμένη εντύπωση ότι η πρόταση των Σουηδικών ναυπηγείων KOCKUMS για την προμήθεια υποβρυχίων (Υ/Β) με συστήματα προώθησης άνευ αέρος (air independent propulsion – AIP) προς το Ελληνικό ΠΝ ήταν «καλλίτερη» ή πιό «συμφέρουσα» από αυτή των Γερμανικών ναυπηγείων HDW. Επειδή, υποτίθεται, ότι η Σουηδική πρόταση απορρίφθηκε, το Ελληνικό ΥΕΘΑ προχώρησε με το να παραχωρήσει την σύμβαση των ιπτάμενων ραντάρ ΑΣΕΠΕ στην Σουηδική ERICSSON φερόμενων επί Α/Φ Embraer 145 κατασκευής Βραζιλίας (σύστημα ΕΡΙΕΥΕ). Μ’ αυτό τον τρόπο ο αρθογράφος μπλέκει τα παραδοσιακά «σώβρακα με τις γραβάτες» δεδομένου ότι άλλα τα θέματα Υ/Β και άλλα τα θέματα ΑΣΕΠΕ.

2. Το Ελληνικό ΠΝ ΔΕΝ είχε κανέναν απολύτως λόγο να προσανατολισθεί προς την υποτιθέμενη πρόταση της KOCKUMS για τα Σουηδικά Υ/Β τύπου GOTLUND εφοδιασμένα με μηχανές AIP STIRLING. Ήδη το Ελληνικό ΠΝ επιχειρούσε με οκτώ (8) Υ/Β της HDW τύπου U209-1100/1200. Οι προτάσεις της HDW προς την Ελλάδα αφορούσαν όχι μόνον την ναυπήγηση-συμπαραγωγή των καινούργιων Υ/Β U214 αλλά και τον ενδεχόμενο εκσυγχρονισμό – αναβάθμιση ορισμένων Ελληνικών U209 με προωθητική τεχνολογία AIP. Συνεπώς, το Ελληνικό ΠΝ θα εξακολουθούσε να επιχειρεί με συμβατά Υ/Β της HDW χωρίς ν’ αναγκασθεί να δημιουργήσει μία καινούργια δομή λογιστικής υποστήριξης ενός νέου τύπου Υ/Β όπως το Σουηδικό GOTLUND της KOCKUMS.

3. Η Γερμανική HDW εξαγόρασε τα Σουηδικά ναυπηγεία KOCKUMS στην περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 1999. Η ΕΕ ενέκρινε αυτή την εξαγορά και συγχώνευση HDW- KOCKUMS την 1η Φεβρουαρίου 2000. Στο 2001 η Γερμανική HDW αγόρασε τα Ελληνικά ναυπηγεία Σκαραμανγκά στα πλαίσια της ναυπήγησης των Υ/Β U214 της HDW με προωθητικό σύστημα AIP (κυψέλες ενεργείας – fuel cells). Το άρθρο γράφει: «Λόγω της μεγάλης προκαταβολής που εισέπραξαν οι Γερμανοί από το ελληνικό Δημόσιο, αγόρασαν τα σουηδικά ναυπηγεία Kockums». Μα αυτή η αγορά ήδη είχε γίνει το 1999 και ήταν υπό διαπραγμάτευση αρκετό καιρό πιό πρίν, και ΠΡΙΝ οποιεσδήποτε «Ελληνικές προκαταβολές» καταβλήθηκαν γιά το πρόγραμμα ναυπήγησης των Ελληνικών U214. Εν καταλήξει, η εξαγορά των ναυπηγείων KOCKUMS από την HDW ΔΕΝ περίμενε ούτε μπορούσε να περιμένει τις υποτιθέμενες «Ελληνικές προκαταβολές» ούτε αυτές οι «προκαταβολές» ήταν τέτοιου μεγέθους που διευκόλυναν την εξαγορά – συγχώνευση τέτοιων μεγάλων ναυπηγείων στην Ευρώπη. Το 2004, η Thyssen Krupp Marine Systems εξαγόρασε την HDW και κατά προέκταση τα ναυπηγεία KOCKUMS και Σκαραμανγκά. Όπως δείχνει και η φωτογραφία του άρθρου, πρίν την έναρξη των Ολυμπιακών αγώνων στην Ελλάδα το 2004, η Ελληνική ΠΑ παρέλαβε δύο (2) στροβιλοελικοφόρα Α/Φ Saab ΑΣΕΠΕ με το σύστημα ραντάρ ERIEYE της ERICSSON σαν μία «ενδιάμεση λύση». Αυτά πολύ αργότερα αντικαταστάθηκαν από τα σημερινά τέσσερα (4) Α/Φ Embraer με το σύστημα ΑΣΕΠΕ ERIEYE τα οποία διαθέτει η ΠΑ.

Λάμπρος Ε.Π.-εν Η.Π.Α. μετανάστης
5 Απριλίου 2011 – τοπική ώρα 16:42 – ώρα Ελλάδος 23:42

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP