Όταν γυρίσω..

Κυριακή 17 Απριλίου 2011



"Όπως στα λέω να τους τα γράψεις,όπως στα λέω να τους τα πεις"..

Αφιερώνουμε το τελευταίο τραγούδι του Βασίλη Παπακωνσταντίνου με τίτλο "Καραισκάκης" (ή "Όταν γυρίσω..") στα ανθρωπάκια που προσφάτως βαλθήκαν να σπιλώσουν το όνομα και την ιστορία των αγωνιστών της Επανάστασης, με τον γραφικό αναθεωρητισμό τους.

"Καραισκάκης", Μουσική & Στίχοι: Νίκος Καλογερόπουλος. Ερμηνεία: Βασίλης Παπακωνσταντίνου.

Άκου ρε γιε της καλογριάς,
ο φίλος σου είμαι ο πανουργιάς
και το δεξί σου χέρι
κι εκείνος που καλύτερα
απ' ολουνούς σε ξέρει.

Λένε πως παίζεις με χανουμάκια,
με τουρκοπούλες και καλογριές
και σ' αραδιάζουνε βρισιές.
Πως μπαινοβγαίνεις στους μαχαλάδες,
με ντερβησάδες στήνεις χορό
και με ρωτάν και τι να πω;

Λένε πως έχεις αλισβερίσι,
μ' Αλή Πασάδες κάνεις χωριό
και σε ρωτάω τι να τους πω.

Πες τους ρε φίλε πανουργιά,
(ορέ) έχω εις στον πούτσον μου βιολιά,
έχω και τουμπερλέκια
κι όπως γουστάρω τα βαρώ
και σπάω τα ζεμπερέκια.

Όταν γυρίσω θα τους γαμήσω
και αν αργήσω δώσ' τους κι αυτό,
είναι τ' αρχίδια μου τα δυο.

Όπως στα λέω να τους τα γράψεις,
όπως στα λέω να τους τα πεις,
Καραϊσκάκης σεβνταλής,
Καραϊσκάκης μπεσαλής.

Καραϊσκάκης γεια χαρά,
γεια σου ρε γέρο του Μοριά
και γεια που σ' αγαπάνε.
Γεια τους που δε λυγίζουνε
και που δεν προσκυνάνε.

Λένε για μένα τα καρακόλια,
άκου τι λένε να μη γαμεί,
μίλα κι εσύ ρε Θοδωρή.

Όπως τα λέμε να τους τα γράψεις,
όπως τα λέμε να τους τα πεις,
Καραϊσκάκης, Θοδωρής.

Όπως τα λέμε να τους τα γράψεις,
όπως τα λέμε να τους τα πεις,
Κολοκοτρώνης και Γιωργής,
Καραϊσκάκης, Θοδωρής.

Γεια σου ρε Ανδρούτσο, γεια χαρά,
γεια σας παιδιά μου αητόπουλα,
που 'χετε αητό πατέρα
κι όποιος δε με κατάλαβε,
τότε ας μας κάνει αέρα.

Όπως τα λέμε να τους τα γράψεις,
όπως τα λέμε να τους τα πεις,
Ανδρούτσος, Γιώργης, Θοδωρής.

Έτσι μου είπαν να σας τα γράψω,
έτσι μου είπαν λόγω τιμής,
Ανδρούτσος, Γιώργης, Θοδωρής.

Έτσι μου είπαν να σας τα γράψω,
έτσι μου είπαν λόγω τιμής,
μαζί τους είμαστε κι εμείς
μαζί σας είμαστε κι εμείς.

12 σχόλια:

flanker7 17 Απριλίου 2011 στις 6:01:00 μ.μ. EEST  

Απίστευτο! Ευχαριστώ

Νήμα 17 Απριλίου 2011 στις 11:53:00 μ.μ. EEST  

ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ '21!
ΤΕΛΕΙΟ!

ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙΡΟΥ.

ΑΧΕΡΩΝ 18 Απριλίου 2011 στις 9:11:00 μ.μ. EEST  

Παιδες,δεν ειστε ενταξει.
με κατι τετοια δημιουργειτε μανιοκαταθλιπτικα συνδρομα σε πολιτικως ορθα(και εθνικως γονατισμενα)ανθρωπιδια,εκ πεποιθησεως γιουσουφακια,επιδοτουμενους δημοκρατες,ντοπερμανν της προπαγανδας,επιλαχουσες οδαλισκες,αλλα και ολη την φανατικη πελατεια τους.
Και αυτη,δυστυχως,συμποσουται σε εκατομμυρια...

Ανώνυμος 18 Απριλίου 2011 στις 10:10:00 μ.μ. EEST  

Την 1ην Ιουλίου 1823 ο Μαχμούτ πασάς έστειλε στον Καραϊσκάκη επιστολή:
«Με λέγουν Μαχμούτ πασιά Σκόδρα,. Είμαι πιστός, είμαι τίμιος. Το στράτευμά μου το περισσότερον σύγκειται από χριστιανούς. Εδιορίσθην από τον Σουλτάνον να ησυχάσω τους λαούς. Δεν θέλω να χύσω αίμα. Μη γένοιτο. Όποιος θέλει να είναι με εμένα, πρέπει να είναι πλησίον μου. Όποιος δεν θέλει ας καρτερεί τον πόλεμό μου. Δέκα πέντε ημέραις σας δίδω καιρόν να σκεφτείτε».

Ο Καραϊσκάκης απάντησε με άλλη επιστολή:
«Μου γράφεις ένα μπουγιουρντί, λέγεις να προσκυνήσω κι εγώ, πασά μου, ρώτησα τον πούτζον μου τον ίδιον κι αυτός μου αποκρίθηκε να μην σε προσκυνήσω κι αν έρθεις κατ’ επάνω μου, ευθύς να πολεμήσω».

ΠΑΠΑΣ 18 Απριλίου 2011 στις 10:27:00 μ.μ. EEST  

Νεοελληνικές υπερβολές και γραφικότητες αίσχος...............

enkripto 18 Απριλίου 2011 στις 10:36:00 μ.μ. EEST  

ξύδι και καλή χώνεψη

Nήμα 19 Απριλίου 2011 στις 1:11:00 π.μ. EEST  

@18 Απριλίου 2011 10:27:00 μ.μ.

Νά τος και ο ΠΑΠΑ τζής! Αυτό έλειπε... όπου και να κάνεις όλο και κάποιος πρόθυμος!Ασχήμια ψυχής!

Γεγονός : σας την χαλάει ο ''υπερβολικός'' Καρα'ι'σκάκης.

ΠΑΠΑΣ 19 Απριλίου 2011 στις 5:21:00 μ.μ. EEST  

Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα είναι αθλιότητες, η ιστορία δεν είναι αυτά που θέλουμε να πιστεύουμε αλλά τα πραγματικά γεγονότα.

ΑΧΕΡΩΝ 19 Απριλίου 2011 στις 8:39:00 μ.μ. EEST  

Και εσυ ΠΑΠΑΣ,εισαι προφανως η αυθεντια η οποια θα καθορισει τι ειναι η πραγματικη ιστορια,και τι οχι...

Μπούντρος 22 Απριλίου 2011 στις 3:43:00 μ.μ. EEST  

Σιγά πατριώτες μην σχίσετε τα καλσόν. Πατριωτισμός δεν είναι τα τραγούδια ούτε τα συνθήματα πατριωτισμός είναι ο ρεαλισμός -σοβαρότητα-εφικτό όραμα και η επιλογή κατάλληλων συμμάχων.

Ανώνυμος 26 Απριλίου 2011 στις 3:22:00 μ.μ. EEST  

Προς θιγμένους Νεοέλληνες ιστοριοδίφες και σοβαρολάγνους. Ουτε μια τρίχα από τους όρχεις του Καραισκάκη δεν είστε. Οταν γυρίσω...!

Σπυρος 231 2 Ιουλίου 2013 στις 1:00:00 π.μ. EEST  

Τουλάχιστο αυτός είχε τα αρχιδηα να αντιστέκεται όχι σαν κάτι τρίχες από αρχιδηα που κυβερνούν σήμερα

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP