Θέατρο του παραλόγου με τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011



Έπειτα από παλινδρομήσεις ετών η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού διαπίστωσε το κενό που προκάλεσε ο παροπλισμός των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) Ρ-3Β Orion και αναγκάζεται πλέον να εφαρμόσει περιορισμένο πρόγραμμα δομικής αναβάθμισης σε 2 από τα 6 συνολικά ΑΦΝΣ του τύπου, επιτρέποντας την επιχειρησιακή τους αξιοποίηση για τρία έτη. Πρόκειται για την πλέον εξωφρενική εξέλιξη για όσους έχουν γνώση των επίσημων δηλώσεων και αποφάσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των ευκαιριών που χάθηκαν για την επανάκτηση της κρίσιμης επιχειρησιακής ικανότητας του ΠΝ στο Αιγαίο.


Η τελευταία πτήση αεροσκάφους P-3B πραγματοποιήθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου 2009 στα πλαίσια της επιχείρησης Active Endeavour ενώ λίγους μήνες αργότερα ακυρώθηκε ο διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός για την προμήθεια 5 νέων Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας -με δικαίωμα προαίρεσης για έκτο- συνολικού προϋπολογισμού €249 εκατ. Ακολούθησε η απόρριψη προσφοράς της Lockheed Martin για δωρεάν παραχώρηση 4 πλεονάζοντων P-3C Orion σε συνδυασμό με πρόγραμμα επέκτασης ορίου ζωής και χρήσης σε δύο αεροσκάφη P-3B από τα υφιστάμενα του Πολεμικού Ναυτικού, κατά 1.500-1.800 ώρες και μερική αναβάθμιση των δυνατοτήτων τους με την εγκατάσταση ενός προηγμένου σταθμού C4, με εξελιγμένες ηλεκτρονικές δυνατότητες. Άγνωστο βέβαια παραμένει αν ποτέ έγινε κρούση στις ΗΠΑ για δωρεάν μεταβίβαση μεταχειρισμένων P-3C χωρίς την εμπλοκή της αμερικανικής εταιρείας.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος είχε δηλώσει στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου τον Αύγουστο του 2010:

“Το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει έξι (6) αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ) τύπου Ρ3Β Lightweight, τα οποία απέκτησε από το USN υπό καθεστώς SRA (Southern Region Amendment) την περίοδο 1992-1997, σε αντικατάσταση των αεροσκαφών τύπου “ALBATROSS”. Η διαμόρφωση και η παλαιότητα των επιχειρησιακών συσκευών/συστημάτων τους δεν επιτρέπει πλέον την ουσιαστική επιχειρησιακή τους αξιοποίηση. Παράλληλα, η δομική τους κατάσταση είναι εξαιρετικά επιβαρυμένη, όπως διαπιστώθηκε κατά τη διάρκεια εφαρμογής ενός σχετικού προγράμματος αξιολόγησης αυτής (Service Life Assessment Program). Εξαιτίας των δύο αυτών παραγόντων αλλά και του υψηλού κόστους συντήρησης (περίπου 2.500.000 $ ετησίως για ανταλλακτικά/επισκευές), προέκυψε η απαίτηση για την κατάρτιση ενός προγράμματος πρόσκτησης πέντε (5) + ενός (1) ως προαίρεση (option) νέων αεροσκαφών, για κάλυψη των επιχειρησιακών απαιτήσεων του ΠΝ. Η τελευταία εργοστασιακή συντήρηση αεροσκάφους P-3 του ΠΝ έγινε στην ΕΑΒ τον Νοέμβριο του 2006.

Η λύση του εκσυγχρονισμού των ανωτέρω αεροσκαφών δεν προκρίθηκε επειδή θα απαιτείτο εκτέλεση εκτεταμένων αναβαθμίσεων και το κόστος θα προσέγγιζε την αγορά ενός νέου αεροσκάφους.

Κατόπιν των ανωτέρω, ανελήφθησαν καθ΄αρμοδιότητα οι απαιτούμενες ενέργειες για την υλοποίηση του προγράμματος πρόσκτησης νέων αεροσκαφών, με την προκήρυξη διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού την 16η Μαρτίου 2009, που όμως ματαιώθηκε την 1η Σεπτεμβρίου 2009 και ακυρώθηκε τον Δεκέμβριο 2009, καθόσον απορρίφθηκαν οι προσφορές όλων των συμμετεχόντων στο διαγωνισμό προμηθευτών.

Τον Δεκέμβριο 2009, το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο γνωμάτευσε υπέρ του άμεσου παροπλισμού των έξι (6) αεροσκαφών Ρ3Β του ΠΝ.

Στην παρούσα φάση, δεδομένης της υφιστάμενης δημοσιονομικής κατάστασης, εξετάζονται επιτελικά με τεχνικοοικονομικά και επιχειρησιακά κριτήρια διάφορες εναλλακτικές προτάσεις ακόμη και προσωρινές με χρήση υφιστάμενων αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας.”


Αξίζει να σημειωθεί ότι προσωπικό του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (TDK) μετέβη πρόσφατα στη Γαλλία όπου και ολοκλήρωσε εκπαίδευση στο κέντρο ναυτικής εκπαίδευσης του St. Mandrier και στην αεροπορική βάση της Nîmes-Garonne. Συνολικά δύο ομάδες των έξι ατόμων πραγματοποίησαν εκπαίδευση σε ανθυποβρυχιακές αποστολές, επιχειρώντας από αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας Atlantic 2 του Γαλλικού Ναυτικού.

www.strategyreport.gr

7 σχόλια:

Ανώνυμος 24 Ιουνίου 2011 στις 1:39:00 μ.μ. EEST  

Εν τέλει ποιό ήταν το έργο του Βενιζέλου στο Αμύνης-πέρα απο τις κόντρες, λόγο του ακραίου χαρακτήρα του με αποτέλεσμα τη βροχη παραιτήσεων ανώτατων στελεχών- εάν φυσικά πρόσφερε.Γιατί εδώ βλέπουμε και πόσο αντιφατικός είναι και στη πολιτική του...

Ανώνυμος 24 Ιουνίου 2011 στις 10:00:00 μ.μ. EEST  

Ο μακροχρόνιος σχεδιασμός σε αυτή την χώρα είναι άγνωστη λέξη.

Ανώνυμος 26 Ιουνίου 2011 στις 12:02:00 μ.μ. EEST  

Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Κανένας Βενιζέλος ή Μεϊμαράκης ή δεν ξέρω ποιος, δεν έχει ευθύνη για όλα αυτά. Την κύρια ευθύνη την έχει το Π.Ν. και οι εκάστοτε ηγεσίες του. Το σπορ του να έχεις πτητικά μέσα είναι δυστυχώς ακριβό σπορ. Καμία σχέση δεν έχει με το να έχεις πολεμικά πλοία. Ένα πολεμικό πλοίο αν έχει μόνο τις μηχανές σε καλή κατάσταση μπορεί να κάνει μια περιπολία έστω και για επίδειξη σημαίας, ακόμη και αν δεν λειτουργεί τίποτε άλλο πάνω στο πλοίο (υπερβολικό αλλά όχι αδιανόητο σε μια περίπτωση έκτακτης ανάγκης). Αντίθετα τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα για να πετάξουν χρειάζονται να είναι εν ενεργεία τα περισσότερα από τα συστήματά τους ενώ δεν υπάρχει η δυνατότητα αν χαλάσει κάτι σημαντικό να σε ρυμουλκήσουν σε κάποιο λιμάνι. Αυτήν όμως την αξιοπλοϊμότητα των αεροσκαφών την πληρώνεις αδρά. 'Οποιος και όπου προσπάθησε να κοροϊδέψει τον εαυτό του το πλήρωσε με ανθρώπινες ζωές. Επίσης ένας μεγάλος ανομολόγητος καημός του Π.Ν. είναι ότι η Μοίρα ναυτικής συνεργασίας υπαγόταν διοικητικά στην Π.Α. καθώς από εκεί προέρχονταν και οι χειριστές και ραδιοναυτίλοι των αεροσκαφών αυτών. Επειδή όμως το καθεστώς του που έπρεπε να υπηρετήσει κάποιος για να εξελιχθεί στο Π.Ν. δεν περιείχε μέσα τους χειριστές αεροσκαφών, δεν υπήρχαν οι απαραίτητοι εθελοντές που θα στελεχώσουν τα πληρώματα. Ακόμη όμως και αν υπήρχαν οι ηγεσίες του Π.Ν. δεν θα ανέχονταν να στείλουν τα πληρώματα αυτά να τα εκπαιδεύσει το προσωπικό της Π.Α. αλλά θα έπρεπε να τα στείλει στην Αμερική γιατί μόνο εκεί θα μπορούσαν να γίνουν καλοί. Όμως αυτή η "καλοσύνη" κοστίζει εκατομύρια δολλάρια, επιπλέον δεν θα μπορούσαν όλες οι "ναυτικές οικογένειες" να στείλουν τους γιους τους γιατί εκεί αν δεν μπορείς να το πετάξεις το εργαλείο ο Αμερικάνος θα σου πει BYE BYE.
Έτσι όλα αυτά τα χρόνια το θέμα σύρθηκε υπερβολικά μέχρι που από την τριβή του συρσίματος υπερθερμάνθηκε και κάηκε. Για να μην θεωρηθεί ότι υπερβάλλω θα ήθελα να θυμίσω σε όσους ασχολούνται με το χώρο ότι στα μέσα της δεκαετίας του 90 οι Ολλανδοί έβγαλαν στο σφυρί κάμποσα P-3C Update 3 τα οποία σε σχέση με τα δικά μας P-3B TACNAVMOD ήταν η μέρα με τη νύχτα. Η επιτροπή των "εμπειρογνωμόνων" που φτιάχτηκε τα απέρριψε!!!! Αεροσκάφη σχεδόν αχρησιμοποίητα με τουλάχιστον 15 χρόνια μικρότερη ηλικία από αυτά που είχαμε και με ηλεκτρονικά μέσα απίστευτα. Προφανώς όμως επειδή θα γινόταν διακρατική συμφωνία δεν υπήρχε "μεζές", έτσι το θέμα έσβησε. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τότε οι Ολλανδοί πουλούσαν και έναν εξομοιωτή πτήσεων. Όμως όταν έχεις τον εξομοιωτή εδώ πως θα πάνε τα παιδιά στην Αμερική να κάνουν και τα ψώνια τους. Τέλος πάντων το θέμα έχει λήξει και τα αεροπλάνα μαζί με τον εξομοιωτή τα αγόρασαν οι Γερμανοί που είναι άσχετοι και τους κορόιδεψαν οι Ολλανδοί, ενώ εμείς οι αετονύχιδες μείναμε χωρίς αεροπλάνα. Ζήτω στους ανίκανους και στους παρτάκηδες για ακόμη μια φορά.
Υ.Γ. Θα ήθελα να κάνω μια αναφορά στις ηγεσίες του Π.Ν. Συμφωνώ ότι στο Π.Ν. έχουμε τα μοναδικά φαινόμενα παραίτησης αξκων για λόγους που αφορούν την παρέμβαση πολιτικών στα θέματα διοικήσεως της υπηρεσίας τους. Αυτό είναι ένα μεγάλο όχι στην απόπειρα "ευνουχισμού" σε θέματα διοίκησης και είναι πολύ τιμητικό κατά την άποψή μου. Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί δεν αντιδρά κανείς στα θέματα "επιχειρησιακού" ευνουχισμού του κλάδου τα οποία έχουν εθνικές προεκτάσεις και όχι εγωιστικές.

ΑΧΕΡΩΝ 26 Ιουνίου 2011 στις 3:58:00 μ.μ. EEST  

@26/6 12.02
Πονεμενη ιστορια τα ολλανδικα P-3C.Δεν θυμαμαι ακριβως τι UPDATE ηταν,νομιζω UPDATE II,αλλα απο οτι φανηκε,υπηρξε αρνηση απο πολυ ψηλα στην αποδοχη τους.Θα αναφερω εδω οτι ο ανεκδιηγητος Αντωνιαδης,που προσφατα μας προεκυψε και κηρυκας ηττοπαθειας,ειχε κανει μια σπαρταριστη δηλωση στην παληα ''Στρατηγικη'' του Χριστογιαννακη,οπου ανερυθριαστα αποκαλεσε τα ολλανδικα P-3C Update II,ως ''οχι ακριβως P-3C'',δικαιολογωντας την απορριψη τους.

Ανώνυμος 26 Ιουνίου 2011 στις 11:02:00 μ.μ. EEST  

Τα F-16 MLU να δεις τι πονεμένη ιστορία είναι

Ανώνυμος 27 Ιουνίου 2011 στις 5:50:00 μ.μ. EEST  

@ 26 Ιουνίου 2011 12:02:00 μ.μ. GMT+03:00

Ν΄ αγιάσει το στόμα σου!
Πάντως ο Αμερικάνος αν δε μπορείς να πετάξεις το εργαλείο, βάζει κληρωτούς (flying chief
warrant officer pilot καθώς και το naval flight officer program) να το πετάξουν. Κι έχει και Υπαξ και κληρωτούς επίσης και ως χειριστές και ως Senso's. Απλά πράγματα δηλαδή που οι εδώ απόγονοι του Μωραϊτίνη (τρομάρα τους) ούτε που τολμάνε να τα ψελλίσουν.

Ανώνυμος 28 Ιουνίου 2011 στις 10:08:00 π.μ. EEST  

Όταν η επιλογή της ηγεσίας γίνεται με κομματικά κριτήρια και όχι αξιοκρατικά, αυτά τα αποτελέσματα προκύπτουν. Το πολεμικό ναυτικό που πρώτο στον κόσμο πραγματοποίησε αεροναυτική επιχείρηση (Δαρδανέλια 1912) και υποβρύχια τορπιλική επίθεση, (υ/β Δελφίν 1913) βρίσκεται σήμερα σε τέτοια κατάντια. Τα λόγια είναι περιττά!! Αν υπήρχε ένας Κουντουριώτης στο Π.Ν. πολλοί θα είχαν γίνει "δόλωμα" για τους σπάρους!!!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP