"The fearless Aviator"

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Aπό τον ιστότοπο της Πολεμικής Αεροπορίας:

1/1/1918


Ο Πλωτάρχης Αριστείδης Μωραϊτίνης της Ναυτικής Αεροπορίας, κατά τη διάρκεια των επιδρομών εναντίον του γερμανικού θωρηκτού "Γκαίμπεν" - ανήκε στον τουρκικό Στόλο - στα Στενά των Δαρδανελίων, συνήψε αερομαχία με γερμανικά καταδιωκτικά και κατέρριψε δύο από αυτά. Στη συνέχεια ο Μωραϊτίνης αναγκάστηκε, λόγω εξάντλησης των καυσίμων, να επιστρέψει στη βάση του (Ίμβρος), αλλά αμέσως μετά έσπευσε και πάλι στο πεδίο της μάχης, καταρρίπτοντας ένα ακόμη γερμανικό αεροπλάνο.

Ο Αριστείδης Μωραϊτίνης, είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας Άσσος(*) όχι μόνο γιατί έχει 9 επιβεβαιωμένες καταρρίψεις στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι ο μεγαλύτερος γιατί εκτός των εκπληκτικών χειριστικών ικανοτήτων του, ηγούνταν δια του παραδείγματος πετώντας πρώτος στην μάχη. Πολλοί δεν γνωρίζουν ότι ήταν ύπαρχος του Νικολάου Βότση στο Τορπιλλοβόλο 11 όταν αυτό εισήλθε στο οχυρωμένο λιμάνι της -υπό Τουρκική κατοχή- Θεσσαλονίκης χωρίς να γίνει αντιληπτό και έβαλλε με τρείς τορπίλλες κατά της τουρκικής ναυαρχίδας "Φετίχ Μπουλέντ" 3.000 τόνων, με αποτέλεσμα οι δύο τορπίλλες να ευστοχίσουν το Τουρκικό πολεμικό πλοίο, να βυθιστεί και το Τ11 να αποχωρήσει χωρίς καμία απώλεια.



Την ίδια τόλμη και το ίδιο μαχητικό πνεύμα επέδειξε και ως Αεροπόρος και Διοικητής της Ναυτικής Αεροπορικής Υπηρεσίας παρά τις συνεχείς προτροπές του τότε Υπουργού Ναυτικών Ναυάρχου Κουντουριώτη να είναι πιο προσεκτικός και να μην συμμετέχει σε αερομαχίες παρά μόνο στην εκπαίδευση. Ο Μωραϊτίνης του απάντησε πως εκπαίδευε τους άντρες του με πολεμικές αποστολές στις οποίες πάντα ηγείτο του σχηματισμού.

Η σημερινή ηγεσία του ΠΝ, είναι καιρός πλέον να παραδειγματιστεί από τον Αριστείδη Μωραϊτίνη και να επαναφέρει τη Ναυτική Αεροπορία εκεί που της αξίζει! Να έχει σύγχρονα α/φη Ναυτικής Συνεργασίας και να επιτηρεί όχι μόνο από θαλάσσης αλλά και από αέρος όλη την ΝΑ Μεσόγειο! Το παράδειγμα είναι μπροστά μας!

(*) Υπήρξαν Έλληνες χειριστές οι οποίοι έγιναν Άσσοι στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο πετώντας όμως με συμμαχικές αεροπορίες.

2 σχόλια:

Ανώνυμος 2 Ιανουαρίου 2012 στις 11:59:00 μ.μ. EET  

Πολύ καλή ανάρτηση. Μάθαμε πράγματα που δεν ξέραμε. Απλώς μια μικρή διόρθωση μιας μικρής ανακρίβειας: το φετίχ μπουλέντ δεν ήταν η τουρκική ναυαρχίδα το 1912, ήταν ένα παλαιό τότε θωρηκτό, ημι-παροπλισμένο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης όπου χρησίμευε κυρίως για στατική επάκτια άμυνα. Αυτό φυσκά δεν μειώνει σε τίποτα το κατόρθωμα του Βότση και των άλλων παιδιών του Τ11.

Ανώνυμος 3 Ιανουαρίου 2012 στις 11:44:00 π.μ. EET  

Βλέπεις την σημερινή κατάσταση και αμέσως έρχονται στο νου οι στίχοι του Δ.Σολωμού "....περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις".

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP