"The fearless Aviator"
Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012
Aπό τον ιστότοπο της Πολεμικής Αεροπορίας:
1/1/1918
Ο Πλωτάρχης Αριστείδης Μωραϊτίνης της Ναυτικής Αεροπορίας, κατά τη διάρκεια των επιδρομών εναντίον του γερμανικού θωρηκτού "Γκαίμπεν" - ανήκε στον τουρκικό Στόλο - στα Στενά των Δαρδανελίων, συνήψε αερομαχία με γερμανικά καταδιωκτικά και κατέρριψε δύο από αυτά. Στη συνέχεια ο Μωραϊτίνης αναγκάστηκε, λόγω εξάντλησης των καυσίμων, να επιστρέψει στη βάση του (Ίμβρος), αλλά αμέσως μετά έσπευσε και πάλι στο πεδίο της μάχης, καταρρίπτοντας ένα ακόμη γερμανικό αεροπλάνο.
Ο Αριστείδης Μωραϊτίνης, είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας Άσσος(*) όχι μόνο γιατί έχει 9 επιβεβαιωμένες καταρρίψεις στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι ο μεγαλύτερος γιατί εκτός των εκπληκτικών χειριστικών ικανοτήτων του, ηγούνταν δια του παραδείγματος πετώντας πρώτος στην μάχη. Πολλοί δεν γνωρίζουν ότι ήταν ύπαρχος του Νικολάου Βότση στο Τορπιλλοβόλο 11 όταν αυτό εισήλθε στο οχυρωμένο λιμάνι της -υπό Τουρκική κατοχή- Θεσσαλονίκης χωρίς να γίνει αντιληπτό και έβαλλε με τρείς τορπίλλες κατά της τουρκικής ναυαρχίδας "Φετίχ Μπουλέντ" 3.000 τόνων, με αποτέλεσμα οι δύο τορπίλλες να ευστοχίσουν το Τουρκικό πολεμικό πλοίο, να βυθιστεί και το Τ11 να αποχωρήσει χωρίς καμία απώλεια.
Την ίδια τόλμη και το ίδιο μαχητικό πνεύμα επέδειξε και ως Αεροπόρος και Διοικητής της Ναυτικής Αεροπορικής Υπηρεσίας παρά τις συνεχείς προτροπές του τότε Υπουργού Ναυτικών Ναυάρχου Κουντουριώτη να είναι πιο προσεκτικός και να μην συμμετέχει σε αερομαχίες παρά μόνο στην εκπαίδευση. Ο Μωραϊτίνης του απάντησε πως εκπαίδευε τους άντρες του με πολεμικές αποστολές στις οποίες πάντα ηγείτο του σχηματισμού.
Η σημερινή ηγεσία του ΠΝ, είναι καιρός πλέον να παραδειγματιστεί από τον Αριστείδη Μωραϊτίνη και να επαναφέρει τη Ναυτική Αεροπορία εκεί που της αξίζει! Να έχει σύγχρονα α/φη Ναυτικής Συνεργασίας και να επιτηρεί όχι μόνο από θαλάσσης αλλά και από αέρος όλη την ΝΑ Μεσόγειο! Το παράδειγμα είναι μπροστά μας!
(*) Υπήρξαν Έλληνες χειριστές οι οποίοι έγιναν Άσσοι στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο πετώντας όμως με συμμαχικές αεροπορίες.
2 σχόλια:
Πολύ καλή ανάρτηση. Μάθαμε πράγματα που δεν ξέραμε. Απλώς μια μικρή διόρθωση μιας μικρής ανακρίβειας: το φετίχ μπουλέντ δεν ήταν η τουρκική ναυαρχίδα το 1912, ήταν ένα παλαιό τότε θωρηκτό, ημι-παροπλισμένο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης όπου χρησίμευε κυρίως για στατική επάκτια άμυνα. Αυτό φυσκά δεν μειώνει σε τίποτα το κατόρθωμα του Βότση και των άλλων παιδιών του Τ11.
Βλέπεις την σημερινή κατάσταση και αμέσως έρχονται στο νου οι στίχοι του Δ.Σολωμού "....περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις".
Δημοσίευση σχολίου