Επίσημη παρουσίαση του NEURON με "άρωμα" ΕΑΒ
Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012
Χθες 19 Ιανουαρίου παρουσιάστηκε επίσημα στην αεροπορική βάση του Istres στη Γαλλία, το πρωτότυπο του ευρωπαϊκού Μη Επανδρωμένου Μαχητικού Αεροσκάφους (UCAV) nEUROn, προϊόν πολυεθνικού προγράμματος με συμμετοχή της Γαλλίας, της Σουηδίας, της Ισπανίας, της Ελβετίας, της Ιταλίας και της Ελλάδας.
Το nEUROn παρουσιάστηκε στους εκπροσώπους των έξι χωρών από τον Charles Edelstenne, Πρόεδρο της Dassault Aviation. Στην τελετή παρέστη και ο Serge Dassault, καθώς και εκπρόσωποι της βιομηχανικής ομάδας εταιρειών του nEUROn, που περιλαμβάνει τη Saab από τη Σουηδία, την Alenia Aermacchi από την Ιταλία, την EADS-CASA από την Ισπανία, τη RUAG από την Ελβετία και την ΕΑΒ από την Ελλάδα.
Η παρουσίαση αυτή συνιστά ένα σημαντικό σημείο καμπής μετά από πέντε χρόνια σχεδίασης, ανάπτυξης, παραγωγής, συναρμολόγησης και τις πρώτες στατικές δοκιμές του nEUROn. Οι πρώτες δοκιμές κινητήρα θα γίνουν πολύ σύντομα, με στόχο η πρώτη πτήση να γίνει στα μέσα του 2012. Στη συνέχεια θα διεξαχθεί μια πλήρης σειρά δοκιμαστικών πτήσεων επί δύο χρόνια στη Γαλλία, τη Σουηδία και την Ιταλία. Οι δοκιμές αυτές θα εξετάσουν τα πτητικά χαρακτηριστικά, τα χαρακτηριστικά απόκρυψης από ραντάρ (stealthiness), τη βολή όπλων αέρος - εδάφους από εσωτερική αποθήκη οπλισμού, την ένταξη σε περιβάλλον C4Ι, καθώς και την ομαλή εισαγωγή μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον εναέριο χώρο.
Tο πρόγραμμα nEUROn, που ξεκίνησε με πρωτοβουλία του γαλλικού υπουργείου Άμυνας το 2003, συνιστά τριπλή "πρωτιά" για τις συμμετέχουσες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς είναι το πρώτο μαχητικό αεροσκάφος με χαρακτηριστικά stealth, το πρώτο UCAV που αναπτύχθηκε συνεργατικά και το πρώτο μαχητικό αεροσκάφος που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αποκλειστικά σε εικονική πλατφόρμα. Σε σύντομη ομιλία του, ο κ. Charles Edelstenne είπε ότι τώρα εναπόκειται στις κυβερνήσεις που χρηματοδότησαν το nEUROn να σκεφτούν για τη συνέχεια του προγράμματος, ώστε να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο την εμπειρία που κερδήθηκε στα πέντε χρόνια του προγράμματος ανάπτυξης.
Το UCAV έχει μοναδικά επιχειρησιακά χαρακτηριστικά όπως να πετά με υψηλές ταχύτητες, λίγα μέτρα πάνω από το έδαφος, με απόλυτα stealth χαρακτηριστικά. Το αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί στις πιο δύσκολες αποστολές -όπως καταστολή αεράμυνας- χωρίς να υπάρχει κίνδυνος απώλειας χειριστή ενώ το κόστος του είναι κλάσμα του κόστους των σύγχρονων μαχητικών. Στο πλαίσιο της ισότιμης συμμετοχής της ΕΑΒ στην Κοινοπραξία, υψηλής τεχνολογικής αξίας τμήματα του αεροσκάφους σχεδιάστηκαν, αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν από Έλληνες Μηχανικούς της ΕΑΒ στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Σχηματάρι Βοιωτίας.
Συγκεκριμένα, η ΕΑΒ ανέλαβε τη σχεδίαση και κατασκευή:
> του Συστήματος Εξαγωγής Καυσαερίων (Exhaust Assembly) που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του ίχνους του αεροσκάφους (stealth)
> του οπισθίου μέρους της ατράκτου (Aft Fuselage) καθώς και
> του πίνακα ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους πριν από την πτήση (VMS Avionics Test Rig).
Επιχειρησιακά, το νέο μαχητικό αεροσκάφος έχει σχεδιαστεί να πραγματοποιεί επιχειρήσεις Αέρος Εδάφους με εμπλοκή σε πλήρως ηλεκτρονικά δια-δικτυωμένο πληροφοριακό περιβάλλον:
> Επιχειρήσεις με πλήρη γεωμετρική και υπέρυθρη απόκρυψη
> Προσβολή στόχων επιφανείας με τη χρήση βομβών τοποθετημένων εσωτερικά της δομής με πολύ κλειστές απαιτήσεις από πλευράς διαθέσιμου χρόνου προσβολής του στόχου.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΑΒ κ. Τάσος Φιλιππάκος δήλωσε σχετικά:
«Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία -με τη συμμετοχή της στην ανάπτυξη του αεροσκάφους UCAV από την αρχική φάση του σχεδιασμού- προέβαλε τη δυνατότητά της να παίξει διεθνώς πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής. Η συγκεκριμένη επιτυχία είναι αποτέλεσμα της στρατηγικής που εφαρμόζει με συνέπεια τα τελευταία χρόνια η ΕΑΒ για την Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία στοχεύοντας σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Αυτή η επιτυχία σημαίνει ότι, εφόσον το πρόγραμμα προχωρήσει σε στάδιο παραγωγής για τη διεθνή αγορά, η ΕΑΒ θα έχει διασφαλίσει τουλάχιστον την κατασκευή των τμημάτων που ανέπτυξε εξασφαλίζοντας έτσι σημαντικές εξαγωγικές πωλήσεις και θέσεις εργασίας. Θα πρέπει επίσης να τονισθεί ο σημαντικός ρόλος του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τη χρηματοδότηση του προγράμματος καθώς και την αμέριστη συμπαράστασή του στην εταιρεία καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησής του. Νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω όλους τους εμπλεκόμενους -και πάνω από όλα τη Διεύθυνση Έρευνας, Σχεδίασης & Ανάπτυξης Αεροδιαστημικών Συστημάτων της ΕΑΒ- που συνέβαλε για να είμαστε σήμερα εδώ, σε μια ιστορική στιγμή για τον κλάδο της αεροναυπηγικής».
10 σχόλια:
Γιατι δεν φενεται το πισω μερος του ucav σε καμια φωτογραφια ! Να δουμε επιτελους τι εκανε η ΕΑΒ τοσο καιρο ! Μηπως η μαμα lockheed martin εχει δωσει τεχνολογια στην κορη ΕΑΒ για την εξαγωγη και για το οπισθιο μερος ????? Μηπως για αυτο συμμετειχε η ΕΑΒ τελικα????????
Η ερωτηση εχει γινει και στο περιοδικο ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ !
Όταν οι Ευρωπαίοι θα βομβαρδίζουν με UCAV , οι Αμερικανοί θα τηλεμεταφέρουν τις βόμβες .
Το σχεδιο δεν ειναι της ΕΑΒ. Η ΕΑΒ απλα θα το κατασκευασει με τα καταλληλα υλικα και συμφωνα με τις οδηγιες της EADS.
H συμμετοχή σε αυτό το πρόγραμμα ήταν μία μεγάλη επιτυχία για την ΕΑΒ. Το έργο μάλιστα που ανατέθηκε στην ΕΑΒ ήταν ποσοστιαία μεγαλύτερο από την χρηματική μας συμμετοχή. Μακάρι να μπορούσαμε να συμμετάσχουμε με περισσότερα χρήματα.
Δεδομένων των ελληνικών μεγεθών που κάνουν ασύμφορη την εξολοκλήρου κατασκευή οπλικών συστημάτων μεγάλου κόστους, σε αυτήν την κατεύθυνση θα έπρεπε να είχε κινηθεί η πολεμική μας βιομηχανία εδώ και 10ετίες, δηλαδή την επιδίωξη συμμετοχής σε διεθνείς συνεργασίες.
Σημείωση: το project είναι της Dassault, όχι της EADS και εννοείται πως η τεχνογνωσία (την οποία πληρώσαμε) προήλθε από την Dassault.
@Ανώνυμος 20 Ιανουαρίου 2012 6:04:00 μ.μ. EET
Να τι "'εκανε" η EAB!
http://i.imgur.com/qRkqu.jpg
φιλε 21 Ιανουαρίου 2012 11:14:00 π.μ. EET ευχαριστω για την φωτογραφια αλλα αυτο δεν ειναι το οπισθιο τμημα ουτε η εξαγωγη ! Λογικα ειναι συνδετηριο κομματι του αεραγωγου απο η προς τον κινητηρα! Παλι το κρισιμο κομματι δεν φενεται !!!!!!!!
Σύμφωνα με την εταιρεία αυτό είναι το nEUROn exhaust nozzle.
21 Ιανουαρίου 2012 7:04:00 μ.μ. EET
Ευχαριστω και παλι για το στοιχειο που μου εδειξες ! Δεν ξερω , δεν μοιαζει με καμια εξαγωγη που εχω δει !!!!!! Το μελλον θα δειξει !
Κατα τη γνωμη μου, στη φωτογραφια η εξαγωγη του κινητηρα ειναι απο την πλευρα του εργαζομενου της ΕΑΒ που απεικονιζεται και δεν φαινεται η ακριβης διαταξη της - ορθα , πρεπει να ειναι διαβαθμσμενο στοιχειο. Αυτο που βλεπουμε μπροστα , λογικα ειναι το συνδετηριο τμημα με τον κινητηρα του αεροσκαφους.
Μπορει να εχεις δικιο Μanoli !!! Αν και στα ματια μου , μου φενεται σαν την εισοδο αερος στον κινητηρα απο τον αεραγωγο !! Μαλλον κανω λαθος γιατι η ΕΑΒ δεν εχει ασχοληθει με κατι τετοιο απο οτι ξερω !
Δημοσίευση σχολίου