Η Ινδία επέλεξε το Rafale ως νέο της μαχητικό

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Σε μια εξέλιξη κρίσιμη για το μέλλον της γαλλικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας, η Ινδία επέλεξε το Rafale της Dassault ως το νέο μαχητικό της αεροσκάφος. Το γιγαντιαίο συμβόλαιο, συνολικής αξίας 10,4 δις δολλαρίων, αφορά 126 μαχητικά αεροσκάφη που θα παραδοθούν μέσα στα 10 επόμενα χρόνια.

Πρόκειται για μία στρατηγικής σημασίας επιτυχία για την Dassault, η οποία προσπαθούσε επί πολλά χρόνια να επιτύχει μια πώληση του Rafale στο εξωτερικό. Το μέγεθος του ινδικού συμβολαίου, και μάλιστα σε μια εποχή "ισχνών αγελάδων" για την αεροναυπηγική βιομηχανία, δίνει σημαντική ώθηση στο Rafale, του οποίου το μέλλον φαινόταν σε κίνδυνο μετά από δηλώσεις του γάλλου υπουργού Άμυνας Gerard Longuet, ότι αν δεν επιτευχθούν πωλήσεις στο εξωτερικό η γραμμή παραγωγής θα κλείσει.

Στο διαγωνισμό της Ινδίας για την προμήθεια του νέου μέσου μαχητικού αεροσκάφους πολλαπλών ρόλων (medium multi-role combat aircraft - MMRCA), έναν από τους μεγαλύτερους που έγιναν ποτέ διεθνώς, έλαβαν μέρος έξι αεροσκάφη: το ρωσικό MiG- 35, τα αμερικανικά F-16 και F-18 Hornet, το σουηδικό Gripen, το πολυεθνικό EuroFighter Typhoon και το γαλλικό Rafale. Από αυτά, το Eurofighter Typhoon και το Rafale επιλέχθηκαν για το τελικό στάδιο επιλογής, καθώς τα υπόλοιπα αεροσκάφη κρίθηκαν ότι δεν ανταποκρίνονταν στις τεχνικές προδιαγραφές.

Στις Νοεμβρίου 2011 το ινδικό υπουργείο Άμυνας άνοιξε το τελικό στάδιο προσφορών για τους δύο "τελικούς μονομάχους", με σκοπό την επιλογή του φθηνότερου προμηθευτή (L1 - lowest bidder). Στο διάστημα αυτό κορυφώθηκαν και οι παρασκηνιακές διεργασίες, με την υποψηφιότητα του Eurofighter να υποστηρίζεται πολιτικά από τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Μ. Βρετανία, και την υποψηφιότητα του Rafale να υποστηρίζεται από τη Γαλλία.

Σημαντικό μέρος της διαδικασίας επιλογής του φθηνότερου προμηθευτή αφορούσε τον καθορισμό του κόστους κύκλου ζωής κάθε αεροσκάφους, συμπεριλαμβανομένου του κόστους του οπλισμού του. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώθηκε, και όλες οι πηγές από την Ινδία αναφέρουν ότι η πλάστιγγα έγειρε υπέρ του Rafale, και το συμβόλαιο θα υπογραφεί εντός του επόμενου οικονομικού έτους. Κάποιες λεπτομέρειες, όπως το κόστος του οπλισμού και τα δικαιώματα εγχώριας παραγωγής είναι ακόμα υπό διαπραγμάτευση.

108 από τα 126 αεροσκάφη θα κατασκευαστούν επιτόπια, από την κρατική αεροπορική βιομηχανία της Ινδίας Hindustan Aeronautics Ltd., με μεταφορά τεχνογνωσίας από την Dassault, ενώ τα πρώτα 18 αεροσκάφη θα κατασκευαστούν στη Γαλλία.

Ως προς τους παράγοντες που έγειραν την πλάστιγγα υπέρ του Rafale, μπορούν να πιθανολογηθούν οι εξής:

1. Η γενικότερη στρατηγική της Ινδίας για ανεξαρτησία από μοναδικούς προμηθευτές: ήδη διαθέτει πολλά ρωσικά αεροσκάφη (146 Su-30MKI, 68 MIG-29, 125 MIG-21), και προφανώς η επιλογή αμερικανικού αεροσκάφους αποκλείστηκε για τον ίδιο λόγο, οπότε απέμενε μόνο η ευρωπαϊκή επιλογή.
2. Τα ανταλλάγματα που προσφέρθηκαν από γαλλικής πλευράς σε επίπεδο μεταφοράς τεχνογνωσίας - πιθανώς ο κρισιμότερος λόγος.
3. Το γεγονός ότι το Rafale έχει ήδη χρησιμοποιηθεί επιχειρησιακά σε αποστολές αέρος εδάφους, τόσο στο Αφγανιστάν, όσο και στην πρόσφατη αεροπορική εκστρατεία του ΝΑΤΟ κατά του Καντάφι στη Λιβύη.
4. Οι εξαιρετικές εντυπώσεις της ινδικής αεροπορίας από τον προκάτοχο του Rafale, το Mirage 2000. Στη σύγκρουση του Kargil το 1999 τα ινδικά Mirage 2000 απέδωσαν εξαιρετικά, με υψηλό βαθμό διαθεσιμότητας παρά τις δύσκολες συνθήκες των Ιμαλαϊων και με καλή απόδοση σε αποστολές βομβαρδισμού.
5. Τέλος, δεν αποκλείεται στην απόφαση να έπαιξε κάποιο ρόλο η δυνατότητα χρήσης από αεροπλανοφόρα. Η Ινδία αρχίζει να δίνει έμφαση στη ναυτική αεροπορία, αυξάνοντας τον αριθμό των αεροπλανοφόρων της από 1 σε 3. Σε αυτό το πλαίσιο, το γεγονός ότι το Rafale διαθέτει ήδη επιχειρησιακή ναυτική έκδοση, ενώ η αντίστοιχη έκδοση του Eurofighter είναι "στα χαρτιά", ίσως έπαιξε κάποιο ρόλο.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια εξέλιξη καθοριστικής σημασίας για την ευρωπαϊκή αεροναυπηγική βιομηχανία, καθώς θα επιτρέψει στη Dassault να χρηματοδοτήσει με άνεση την περαιτέρω ανάπτυξη του Rafale (π.χ. του κινητήρα), μειώνοντας το κόστος μονάδας. Σε αυτό το πλαίσιο, δεν αποκλείεται το αεροσκάφος να καταστεί ελκυστικό και για άλλες χώρες. Ακόμα και για την Ελλάδα, αν αλλάξουν οι οικονομικές συνθήκες...

2 σχόλια:

Ανώνυμος 31 Ιανουαρίου 2012 στις 10:23:00 μ.μ. EET  

Ευτυχώς, γιατί με αυτό το συμβόλαιο παραμένει ζωντανό στην παραγωγή αυτό το εξαιρετικό αεροπλάνο.

Ανώνυμος 1 Φεβρουαρίου 2012 στις 12:59:00 μ.μ. EET  

ARIS30

Η πιο λογικη επιλογη για μια αεροπορια που ψαχνει για ενα αεροπλανο πολ/πλων ρολων . Το RAFALE μπορει να κανει το ιδιο καλα ολους τους ρολους και με το συμβολαιο αυτο θα εχει και καλυτερους κινητηρες και καλυτερο ρανταρ απο οτι εχει τωρα . ΑΥΤΗΝ την περιοδο μαζι με το Φ18 τα καλυτερα πολ/πλων ρολων αεροσκαφη στον κοσμο με ενα σκαλι πισω τα Φ16 .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP