Επιλογή αναδόχου για το τουρκικό ελικοπτεροφόρο

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013

Η τουρκική Γραμματεία Αμυντικών Βιομηχανιών (SSM) ανακοίνωσε την επιλογή του ναπηγείου Sedef Gemi İnşaat A.Ş., ως αναδόχου του διαγωνισμού για το τουρκικό πρόγραμμα με την ονομασία "πρόγραμμα LPD" (Landing Platform Dock) που στην πραγματικότητα αφορά ελικοπτεροφόρο (LHD - Landing Helicopter Dock). Η πρόταση των ναυπηγείων Sedef αφορά μια σχεδίαση βασισμένη στο ισπανικό LHD Juan Carlos, σε συνεργασία με το ισπανικό ναυπηγείο Navantia. Μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για τη σύναψη της σύμβασης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιλογή των ναυπηγείων Sedef, ιδιοκτησίας Metin Kalkavan, αντί των ανταγωνιστικών προσφορών των ναυπηγείων Desan (που βασιζόταν στη νοτιοκορεάτικη κλάση Dokdo) και των ναυπηγείων RMK Marine, ιδιοκτησίας του ομίλου Koç (που προσέφερε μια "τοπική" σχεδίαση) έχει και πολιτική χροιά. Τον τελευταίο χρόνο μαίνεται η σύγκρουση του Ερντογάν με τον επιχειρηματία Koç που υποστήριξε τους διαδηλωτές του πάρκου Gezi τον Αύγουστο, ενώ ο Kalkavan είναι γνωστός για τους πολιτικούς δεσμούς του με το κυβερνών κόμμα ΑΚΡ του Ερντογάν. Επίσης η κατακύρωση ενός διαγωνισμού από τον Ερντογάν εν μέσω της πολιτικής κρίσης μεταδίδει την αίσθηση ότι παραμένει ισχυρός, ενώ ενισχύει και τα ερείσματά του στο στράτευμα (σχετική ανάλυση εδώ). Μέσα στη δίνη της κρίσης που διέρχεται η Τουρκία, όλα έχουν τη σημασία τους...

Το σκάφος αρχικά θα αξιοποιηθεί ως πλοίο αποβάσεων και ελικοπτεροφόρο, αλλά είναι κοινό μυστικό ότι η Τουρκία αποβλέπει στην αξιοποίηση αεροσκαφών VSTOL, με βασικό υποψήφιο το F-35. Αξίζει να αναφερθούν ορισμένες λεπτομέρειες:

Το ισπανικό ελικοπτεροφόρο Juan Carlos I (L-61) που είχε επισκεφθεί την Κωνσταντινούπολη το Μάιο του 2011 στα πλαίσια προώθησης της σχεδίασης του "Σκάφους Στρατηγικής Προβολής" (Strategic Projection Vessel) της Νavantia
στο Τουρκικό Ναυτικό, παραγγέλθηκε το 2003, άρχισε να ναυπηγείται το 2005, καθελκύστηκε το 2009 και τέθηκε σε υπηρεσία το 2010. Σχεδιάστηκε ως ένα σκάφος πολλαπλών ρόλων, για επιχειρήσεις ναυτικού ελέγχου με αεροσκάφη STOVL, είτε ως πλατφόρμα αμφίβιας επίθεσης με ελικόπτερα και αερόστρωμνα. Το μήκους 202 μέτρων κατάστρωμα πτήσεων (επί συνολικού μήκους πλοίου 230 μέτρων), δύναται να φιλοξενήσει οκτώ α/φ βραχείας αποπροσνήωσης (ΑV-8 Harrier, F-35Β) ή μεσαία ελικόπτερα και τέσσερα βαρέα ε/π μεγέθους CH-47 Chinook. Σε διαμόρφωση αεροπλανοφόρου, το σκάφος μπορεί να μεταφέρει συνολικά 30 αεροσκάφη, κάνοντας χρήση και του χώρου αποθήκευσης οχημάτων.

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει συνολικά προσωπικό 1.200 ατόμων (συμπεριλαμβανομένου πληρώματος 240-260 ατόμων και ενδεχομένως 170 ατόμων αεροπορικού προσωπικού), δηλ. σε διαμόρφωση αποβάσεων μπορεί να φιλοξενήσει αποβατική δύναμη περίπου 900 ανδρών. Διαθέτει χώρο υποστέγων συνολικής έκτασης 6.000 τ.μ. σε δύο επίπεδα και η πρυμναία δεξαμενή μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα αποβατικά σκάφη (LCM-1) και τέσσερις λέμβους RHIB, ή εναλλακτικά ένα αερόστρωμνο (LCAC). Στο χώρο μεταφοράς βαρέων οχημάτων μπορούν να μεταφερθούν ως 46 άρματα μάχης τύπου Leopard ή περίπου 100 οχήματα γενικής χρήσης. Το πλοίο θα διαθέτει αυτονομία πλεύσης για 30 ημέρες και 1.700 ναυτικά μίλια. Η μέγιστη ταχύτητά του σε διαμόρφωση αεροπορικών επιχειρήσεων είναι 21 κόμβοι, ενώ σε διαμόρφωση αποβάσεων 19,5 κόμβοι.

Οπωσδήποτε είναι μια εξέλιξη που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη στο μεσοπρόθεσμο ελληνικό αμυντικό σχεδιασμό. Όμως όσοι σπεύδουν να κινδυνολογήσουν και να μοιρολογήσουν, καλά θα κάνουν να διαβάσουν πρώτα αυτήν την ψύχραιμη ανάλυση...

26 σχόλια:

Ανώνυμος 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 10:44:00 π.μ. EET  

Παιδιά, στην "ψύχραιμη ανάλυση" αναφέρετε τους λόγους για τους οποίους το συγκεκριμενο όπλο είναι άχρηστο (ενδεχομενως) στο ΑΙγαίο.

Μπορεί κανεις να πει το ιδιο κ για την Ανατολική Μεσόγειο?

Αντωνιος απο ΕΛΔΥΚ

ανιχνευτής 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 11:34:00 π.μ. EET  

Δεν είμαι ειδικός αλλά τα αεροπλανοφώρα νομίζω έχουν αξία στις ανοικτές θαλασσες. Και όλα αυτά αν έχεις υπεροχή στο αέρα/θάλασσα γενικώς..

Στο αιγαίο είναι.. μια τορπίλη υπόθεση. Πεταμένα λεφτά κοινώς.

Ανώνυμος 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 12:19:00 μ.μ. EET  

Φανταστειτε αγαπητοι φίλοι να είναι αγκυροβολυμένο κάπου απεναντι από την Κύπρο.. ή ας υποθέσουμε ότι με τον α' ή β' τρόπο τυγχάνει αν είναι αναπτυγμένο με την συνοδεία του κάπου νοτίως της Κρήτης και της Πελοπονήσου..
Δεν νομίζω να υπάρχει έλληνικός στόχος πλέον που να είναι στο απυρόβλητο ή εν πάσει περιπτώση να χρειάζεται υπερκερασμός προκεχωρημένης άμυνας νήσων για να κτυπηθεί..
Δεν χρειάζεται φαντάζομαι να αναλύσουμε την περίπτωση του απονενοημένου εγχειρήματος απόβασης στην Κρήτη γιατί είναι τρελό σαν σκέψη...
Χρόνια Πολλά!

Ανώνυμος 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 2:08:00 μ.μ. EET  

Είναι λάθος σαν προσπάθεια όχι ότι δεν μπορεί να μας κάνει ζημιά και μεγάλη μάλιστα! Δεν νομίζω όμως πως θα το πάρουν επικοινωνιακό τρυκ είναι!
Δηλαδή από την μια κατηγορεί ο Ερντογαν τους οπλάδες και από την άλλη τους λέει εδώ είμαι να αγοράσω;

Οδυσσέας 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 2:31:00 μ.μ. EET  

@ Αντώνιο από ΕΛΔΥΚ:
Οι Τούρκοι έχουν τη δυνατότητα να στείλουν στην Αν. Μεσόγειο μαχητικά (και μάλιστα ικανότερα και με πολύ βαρύτερο οπλικό φορτίο από οποιοδήποτε STOVL) σε ελάχιστο χρόνο από τις νότιες βάσεις τους (κυρίως Ικόνιο) και τα αεροδρόμια μεταστάθμευσης σε Dalaman, Αδανα, Αττάλεια κλπ.
Μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν το παράνομο αεροδρόμιό τους στην Κύπρου (Τύμπου), όπου στέλνουν τακτικά F-16.
Τέλος για ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού πολέμου μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ελικοδρόμια των 16+ φρεγατών τους.
Συνεπώς από αεροπορική άποψη δεν τους προσθέτει κάτι ένα ελικοπτεροφόρο με δυνατότητα εξαπόλυσης 8 αεροσκαφών. Ακόμα και τη δυνατότητα αιφνιδιασμού της ελληνικής αεράμυνας από ΝΔ κατεύθυνση την έχουν ήδη σε σημαντικό βαθμό, λόγω της ύπαρξης αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού. Η προσθήκη αεροσκαφών στελθ (αν, όταν, και με όποιες ικανότητες τα αποκτήσουν οι Τούρκοι) είναι πρόβλημα αυτοτελές για μας, είτε απογειώνονται από τη Μπαντίρμα είτε από κάποιο ελικοπτεροφόρο.
Κατά τη γνώμη μου κακώς εντοπίζουμε στην παράμετρο "αεροπλανοφόρο", την οποία φυσικά τονίζουν και οι Τούρκοι λόγω του γνωστού συνδρόμου μεγαλείου που τους διακατέχει.
Αν το πλοίο δημιουργεί κάποιο πρόβλημα για εμάς, αυτό αφορά τη χρήση του σκάφους ως LPD και τη δυνατότητα επίτευξης αιφνιδιασμού σε επιχειρησιακό επίπεδο, με την απόβαση ενός ισχυρού μηχανοκίνητου τακτικού συγκροτήματος σε σημείο αναπάντεχο για την ελληνική άμυνα (π.χ. κόλπος Ορφανού, εκβολές Πηνειού, νότια παράλια Κύπρου). Αλλά κάτι τέτοιο προϋποθέτει ότι το πλοίο θα φτάσει ανενόχλητο ως εκεί, και αυτό με τη σειρά του προϋποθέτει πλήρη αεροναυτική κυριαρχία, σε βαθμό εξάλειψης κάθε απειλής (ιδίως υποβρύχιας). Γιατί αλλιώς, όπως είπε κι ο φίλος παραπάνω, είναι μια τορπίλη υπόθεση.
Κατά τα άλλα, το πλοίο θα είναι χρησιμότατο για "επίδειξη σημαίας" και προβολή ισχύος. Αυτός είναι άλλωστε και ο τίτλος του κατά την κατασκευάστρια Navantia: "Σκάφος Στρατηγικής Προβολής".

Κυνηγός 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 2:34:00 μ.μ. EET  

Έχει δεν έχει στρατηγική ισχύ το ελικοπτεροφόρο δεν έχει σημασία, εξακολουθεί να είναι άλλος ένας μικρός "μπελάς" για το σχεδιασμό της Ελληνικής άμυνας.

Και οι Τούρκοι το κάνουν και θα το κάνουν συστηματικά αυτό μέχρι η συνισταμένη όλων αυτών των μικρών μπελάδων να γίνει ένας ...μεγάλος μπελάς.

Όταν φτάσουμε στο σημείο αυτό (και ο καιρός γαρ εγγυς) μην ψάχνουμε να βρούμε δικαιολογίες όταν θα πρέπει να πάρουμε τα δίκανα για να κυνηγήσουμε τούρκους κομμάντο στον ...Πλαταμώνα.

Filos 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 2:46:00 μ.μ. EET  

Κατ'αρχάς συμφωνώ ότι η κύρια αξία του πλοίου αυτού είναι η προβολή σημαίας. Δεν θα συμφωνήσω όμως με τη λογική ότι δεν έχει καμία αξία σε μια ελληνοτουρκική σύρραξη. Ίσως να μην είναι ο καλύτερος τρόπος για να επενδύσουν οι Τούρκοι αυτά τα λεφτά στην ισορροπία δυνάμεων με την Ελλάδα, αλλά σίγουρα το πλοίο αυτό αλλάζει κάποια δεδομένα.
Κατ'αρχάς να πούμε ότι σε μια σύρραξη εμείς θα είμαστε αμυνόμενοι και οι Τούρκοι επιτιθέμενοι, πραγμα που σημαίνει ότι αυτοί θα έχουν την πρωτοβουλία κινήσεων.
Ξέρουμε καλά ότι η κατάληψη οποιασδήποτε νήσου Αν. Αιγαίου είναι εξαιρετικά επικίνδυνη υπόθεση λόγω της στάθμευσης βαριών μονάδων.
Οι Τούρκοι όμως έχουν αμφισβητήσει και πλήθος άλλων νήσων όπως η Γαύδος.
Ποιος μας λέει λοιπόν ότι σε μια "αβλαβή διέλευση" του πλοίου αυτού δεν θα κάνει μια αιφνιδιαστική απόβαση σε κάποια νήσο;
Και φυσικά η κατάληψη θα είναι παιχνιδάκι. Εαν κατεβάσει και μερικά τεθωρακισμένα, τότε η ανακατάληψη είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Εαν επιτευχθεί ο αιφνιδιασμός και δεν υπάρχει ελληνικό υποβρύχιο εκεί κόντα, μην θεωρείται εύκολη υπόθεση την βύθσιη τέτοιου πλοίου. Ακόμα και σε επίθεση κορεσμού με πυραύλους, έχει ικανότητας άμυνας και επίσης λόγω του μεγέθους έχει τη δυνατότητα και να δεχθεί πλήγματα.

Nikos 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 4:00:00 μ.μ. EET  

Η κακή μοιρασιά των πόρων του αντιπάλου είναι καλά νέα για εμάς. Το αεροπλανοφόρο ή όπως θέλετε πείτε το θα το αποκτήσουν, εάν το αποκτήσουν, σπαταλώντας πόρους που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν πολύ καλυτέρα. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι η Τουρκία έχει μεγαλύτερη και μέχρι στιγμής ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία, άρα μπορεί να ξοδεύει πολύ περισσότερα για εξοπλισμούς. Τώρα αν αυτά τα λεφτά τα φάνε σε περιορισμένης επιχειρησιακής χρησιμότητας μέσα (τουλάχιστον όσον αφορά την απειλή προς εμάς) αυτό είναι σίγουρα καλό νέο. Εκεί που πολλοί βλέπουν μια επιπλέον απειλή εγώ βλέπω λιγότερες φρεγάτες, λιγότερα μαχητικά και λιγότερα άρματα μάχης από ότι θα έπαιρναν εάν δεν προχωρούσαν με αυτό το σχέδιο. Η ανάλυση του Εν Κρυπτώ είναι πολύ σωστή.

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 5:07:00 μ.μ. EET  

Τίποτα άλλο από μια ακόμη τουρκική τσιχλόφουσκα. Μικρή αξία σε επιχειρήσεις, μεγάλες απαιτήσεις σε συντήρηση, δέσμευση ναυτικών μονάδων για συνοδεία, δέσμευση μαχητικών για επαρκή αεροπορική κάλυψη για όλη της αρμάδα...για να πάει πού; Όπως σωστά θέτει ο Οδυσσέας μάλλον προς στον κορμό της ηπειρωτικής Ελλάδας για να αποβιβάσει περίπου ένα ενισχυμένο μηχανοκίνητο τάγμα και καμιά 40αρια άρματα. Γιατί για νησί δε χρειάζεται ελικοπτεροφόρο, επαρκούν ελικόπτερα από ξηρά και αποβατικά. Ελπίζω πάντως να έρθουν κατά δω πάνω προς Θεσσαλονίκη μεριά για να βγάλουμε και μεις το άχτι μας...να τους δω πόσα χιλιόμετρα θα εισχωρήσουν πριν πάθουν ό,τι και οι Ρώσοι γύρω από το Γκρόσνι. Και ελπίζω επίσης να μην πάνε κατά Κρήτη μεριά...όλο οι Κρητικοί παίζουν. Παρεμπιπτόντως, εκείνα τα Μ60 δεν πρέπει να αποσυρθούν όλα (έχουν ήδη άραγε;). Μια χαρά άρματα είναι για μακρά αποθήκευση και χρήση σε ώρα ανάγκης. Τουλάχιστον τα λιγότερο ταλαιπωρημένα.

Ευστάθιος Παλαιολόγος 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 6:42:00 μ.μ. EET  

BFT, Big-Fat-Target

Τα αεροπλανοφόρα, ελικοπτεροφόρα κλπ -φόρα δεν είναι για επιχειρήσεις έξω από την πόρτα σου (Αιγαίο, Κύπρος) και σίγουρα δεν είναι για επιχειρήσεις σε πριβάλλοντα που μπορεί να σου έρθει από παντού η τορπίλη, το βλήμα κλπ.

Ανώνυμος 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 8:17:00 μ.μ. EET  

@ ΦκμΚ
Και τα Α-7Η ήταν ότι πρέπει για μακρά αποθήκευση αλλά τα τρώει ο ήλιος και η βροχή...

Ανώνυμος 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 11:36:00 μ.μ. EET  

Οκ Οδυσσεα ευχαριστω.

Αντωνιος απο ΕΛΔΥΚ

Ανώνυμος 30 Δεκεμβρίου 2013 στις 11:46:00 μ.μ. EET  

Θεωρώ λίγο υπερβολικά αισιόδοξη την άποψη πως βασικά μια τέτοια μονάδα είναι άχρηστη.. Εγώ το βλέπω ότι ανοίγει δυνατότητες σε νησιά που έως τώρα δεν υπήρχε τεραστιο προβλημα πχ Θάσος Αστυπάλαια Ψαρα Κάρπαθος η και δυτικές παραλίες των γνωστών νησιών

Ανώνυμος 31 Δεκεμβρίου 2013 στις 4:39:00 π.μ. EET  

Το σκάφος ειναι καλοδεχούμενο. Εχει κανεις αμφιβολία ότι στο υπερπυκνο περιβάλλον του Αιγαίου (υποβρυχια, φρεγατες, πυραυλάκατοι, επακτιοι εξοσετ, επακτιο πυροβολικο + οι δύο ισχυρότερες τακτικες αεροποριες του ΝΑΤΟ) δεν θα καταντήσει φλεγόμενο ερείπιο το σκάφος με το πολύ μεγάλο στόχο που θα δίνει στα ρανταρ και τι μικρές ικανότητες ελιγμών; Ειναι στρατηγικα μεγαλύτερο πλήγμα η αποβαση δυναμεων απο αυτό στην θασο ή το πληγμα απο απλο πυροβολικόι από την Θάσο;
Τα σκάφη αυτά εχει αποδειχθεί κατά τη γνώμηυ μου ότι ειναι λευκοί ελέφαντες, μόνο οι Αγγλοι ειχαν θετικη επιχειρησιακη εμπειρια χρησης τους στα φωκλαντς, αλλα εκει υπήρχαν 2-3 οχι ένα

Ανώνυμος 31 Δεκεμβρίου 2013 στις 10:50:00 π.μ. EET  

με λιγη προσοχη αυτο το "στολιδι" θα βρισκεται στον μπατο του Αιγαιο......χαχαχαχαχα

Ανώνυμος 31 Δεκεμβρίου 2013 στις 10:57:00 π.μ. EET  

Το "ξεπέταγμα" που προσπαθούν να κάνουν οι ΕΔ της Τουρκίας, μου θυμίζει αυ΄το των ισπανικών ΕΔ... λίγο η άρση του χρόνιου εμπάργκο όπλων(λόγω Φράνκο), λίγο η ένταξη της Ισπανίας στην ΕΕ, η οικονομική ανάπτυξη των δεκαετιών 1980-2000 έδωσαν τρομερή ώθηση στις ισπανικές ΕΔ, ειδικά στην αεροπορία και το Ναυτικό, το οποίο βρέθηκε με σύγχρονα αεροπαλνοφόρα και ελικοπτεροφόρα. Η (οικονομική) συνέχεια είναι γνωστή... Πιστέυω ότι δεν ολοκληρωθεί ποτε΄.

Ανώνυμος 31 Δεκεμβρίου 2013 στις 1:57:00 μ.μ. EET  

"Ειναι στρατηγικα μεγαλύτερο πλήγμα η αποβαση δυναμεων απο αυτό στην θασο ή το πληγμα απο απλο πυροβολικόι από την Θάσο;"

το ζήτημα είναι πως η ύπαρξη του και μονο θα οδηγήσει σε έναν ακόμα κατακερματισμό των δυνάμεων της άμυνας.. και στα Δαρδανέλια να κάθεται εφόσον είναι έμφορτο είναι κάτι που πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσεις και βεβαια όλα αυτά στη λογική πως ενώ εσύ έχεις ζήτημα πόρων οι απέναντι τυπώνουν λεφτά αβέρτα.

το θέμα για μένα είναι πως ίσως είμαστε πολύ προσκολλημένοι στις παραδοχές μας, θα έρθουν από ανατολικά και ακόμα και εάν πετύχουν αποκλεισμό δεν θα μπορέσουν με αεροκινηση να κατεβάσουν βαρέα όπλα, μπορεί να μην μας κάνουν την χάρη να έρθουν όπως τους θέλουμε.. αν σου κάνει καμια πλακα και σου βγάλει καμια 30αριά leopard σε καμια κάλυμνο για παράδειγμα άντε γεια μετά... Αυτό που θέλω να πω είναι δεν είναι τόσο το ζήτημα του πως θα αξιοποιηθεί, είναι το ότι εσύ πρέπει να το λαμβάνεις υπόψη σου διαρκώς στο χειρότερο δυνατό σενάριο.

επίσης σε σχέση με τις ανάγκες συνοδείας του ναι είναι τεράστιες αλλα θεωρώ σχεδόν βέβαιο πως μέσα σε μια πενταετία θα έχουν την εφεδρεία να το συνοδεύσουν χωρίς να υπολείπονται σε αριθμούς φρεγατών στην πρώτη γραμμή

Ανώνυμος 31 Δεκεμβρίου 2013 στις 9:20:00 μ.μ. EET  

Δλδ θέλετε να μας πείτε ότι ένα πλοίο-mothership που θα μπορεί να μεταφέρει ένα ενισχυμένο τάγμα (μαζί με τα μηχανοκίνητα μέσα του) και θα μπορεί να εξαπολύσει επίθεση-απόβαση σε οποιοδήποτε νησί-ακτή ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ με την υπάρχουσα απειλή απ΄τα αποβατικά μέσα της 4ης Στρατιάς δεν αποτελεί απειλή λόγω όγκου και θα το στείλουμε στον πάτο σχετικά γρήγορα-απλά χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ;
Θα ήθελα να ξέρω τι θα πρωτοκάνει αυτή η έρμη η Π.Α τις πρώτες ώρες-μέρες μιας πιθανής αναμέτρησης, να επικρατήσει της THK ή να ασχολείται με το Τουρκικό Ναυτικό και την Ομάδα Μάχης που θα συγκροτήσουν οι Τούρκοι.

Andreas 1 Ιανουαρίου 2014 στις 4:56:00 π.μ. EET  

Σιγουρα κανενα όπλο δεν είναι αχρηστο και μπορει να κανει τη ζημιά του. Ομως τετοιοι μεγάλοι στόχοι για εμάς είναι μάννα εξ ουρανού. Καλό είναι ο αντίπαλος να είναι υπερόπτης και να κάνει υπέμετρες κινήσεις. Αν κάτι ξερουμε εμεις οι Ελληνες θεωρώ πως είναι Ιστορία.

Τα έχουμε δει πολλές φορές να γίνεται στο παρελθόν. Είναι ωραίο να έχεις ένα κινητό στόχο 3-4 δις δολαρίων (σκάφος, αεροσκάφη, συνοδευτικά, τανκς κλπ) να κινείται με 20 μιλια την ώρα. Ψυχολογικά η ζημιά είναι αντίστοιχη με τη κατάληψη νησιού.

Εδώ οι Ρωσοι τόσο καιρό επειδή δεν είχαν τη δυνατότητα να τα υποστηρίξουν τα είχαν εγκαταλήψει και είχαν μείνει με ένα αεροπλανοφόρο, η Τουρκία θα τα βάλει να κάνουν κύκλους στο στόμα του Λύκου.

Αντε και να τα στείλει επίσκεψη στη Αλβανία, τι θα καταφέρει να καταλάβει τη Κέρκυρα ή τη Κεφαλονιά με 900 στρατιώτες??? Αντε και να αγοράσουμε και εμείς καμια 10ρια εκτοξευτές εξοσέτ για το Ιόνιο λοιπόν.

Αντε παιδιά με το καλό και δεύτερο και να ναυπηγήσετε. Α θυμήθηκα και μια παροιμία που μου είχαν θέσει στη συνέντευξη για τα ψυχοτεχνικά της Ικάρων, ο ποντικός στη τρύπα δε χωρεί σερνει και κολοκύθα ....

Ανώνυμος 1 Ιανουαρίου 2014 στις 10:37:00 μ.μ. EET  

@Ανώνυμο 31 Δεκεμβρίου 2013 - 9:20:00 μ.μ. EET

Αν επιβιώσει από τα AM.39 και τις LGB της ΠΑ, καθώς και τα RGM-84, UGM-84, ΜΜ.40, Mk2 Mod7 και τις τορπίλες του ΠΝ, τότε ο κυβερνήτης του καλό θα είναι να θυμηθεί ότι οι αμφίβιες επιχειρήσεις είναι ίσως οι αιματηρότερες και πιο επικίνδυνες για τον επιτιθέμενο αποστολές και διαχρονικά αποφεύγονται ακόμη κι από τις υπερδυνάμεις, εκτός κι αν υπάρχει χαοτική διαφορά δυναμικότητας σε σχέση με τον αμυνόμενο, γεγονός που εν προκειμένω δεν ισχύει. Συνεπώς, καλώς να ορίσει...

Ανώνυμος 2 Ιανουαρίου 2014 στις 1:34:00 π.μ. EET  

Δεν νομιζω οτι δικαιολογειται η υποθεση του κατακερματισμου. Αεροπορικα οντως πρεπει να φυλας τα νώτα σου (Ετσι και αλλοιως πρεπει να το κανεις, εφοσον εχουν ΗΔΗ δυνατοτητα εναεριο ανεφοδιασμου), ο πόλεμος μεταξυ μονάδων επιφανείας και αεροπορίας έχει λήξει υπερ των δευτέρων εδώ και 70 χρόνια. Αυτο ειναι το πλεονεκτημα της αεροποριας, μεταφερει ισχυ πυρος παντου, ταχύτατα και με τεραστια ευελιξια. Η Ταναγρα΄κάνει είτε για Λήμνο είτε για Κέρκυρα

Ανώνυμος 2 Ιανουαρίου 2014 στις 9:59:00 π.μ. EET  

οι παραπάνω ανώνυμοι στις 31/12
έχουν απόλυτο δίκιο κι ας αφήσουμε στις άκρη, ότι θα το βουλιάξουμε ή τι θα κάνει ή πως και γιατί.
δεν είναι κορόιδα, πάρτε το χαμπάρι.
τι κι αν κλυδωνίζεται η κάθε κυβέρνησή τους. στόχος τους είναι πάση θυσία η αναβίωση της οθωμαν αυτοκρ. και θα το πετύχουν με κάθε τρόπο και μέσον, βγάζοντας φυσικά από τη μέση, ποιούς άλλους?
κάποιους που ασχολούνται με τα χιονοδρ κέντρα, πληρότητες ξενοδ και πόσα πρέπει να λαδώσουμε για να δούμε μαύρη και όχι άσπρη μέρα.
Χρόνια Πολλά

Ανώνυμος 2 Ιανουαρίου 2014 στις 2:24:00 μ.μ. EET  

Ο Ανώνυμος 2 Ιανουαρίου 2014 - 9:59:00 π.μ. EET, όπως και πολλοί άλλοι προηγουμένως, έχει δίκιο.

Ας αφήσουμε τους εφησυχασμούς και τις "ψυχραιμίες" οι διαχρονικές τουρκικές ηγεσίες είναι απείρως σοβαρότερες των ελληνικών. Και οι ηγεσίες είναι που κερδίζουν τους πολέμους.

Στους διάφορους "ψύχραιμους 'στραταίους'" να υπενθυμίσουμε ότι η τελευταία σοβαρή νίκη του Ελληνικού στρατού, στην Ελλάδα, ήταν το 1940, εκτοτε μετράμε ήττες όπου πέσαμε "ηρωικά"...

Κάθε μονάδα που προστίθεται στους Τούρκους όσο υπερτιμημένη ή σπάταλη και να είναι προσθέτει έναν βαθμό δυσκολίας στην άμυνα της χώρας.

Μιας άμυνας που κάθε μέρα που περνάει οι πολιτικές ηγεσίες της την ξεχαρβαλώνουν όλο και πιο πολύ.

Ευστάθιος Παλαιολόγος 2 Ιανουαρίου 2014 στις 8:23:00 μ.μ. EET  

Παρακαλώ παραθέστε ένα υποθετικό σενάριο στο οποίο η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με το τουρκικό πλοίο

Ανώνυμος 3 Ιανουαρίου 2014 στις 8:56:00 π.μ. EET  

Κύριε Παλαιολόγε, καλημέρα και ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
Ζητάτε υποθετικό σενάριο για το τουρκ πλοίο. Δεν υπάρχει. Υπάρχει ΜΟΝΟ η σκληρή πραγμματικότητα, που κάποια στιγμή θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Την άνευ προηγουμένου επέλαση εξ ανατολών.
και ο παραπάνω σχολιαστής εύστοχα γράφει:"...Θα ήθελα να ξέρω τι θα πρωτοκάνει αυτή η έρμη η Π.Α τις πρώτες ώρες-μέρες μιας πιθανής αναμέτρησης, να επικρατήσει της THK ή να ασχολείται με το Τουρκικό Ναυτικό και την Ομάδα Μάχης που θα συγκροτήσουν οι Τούρκοι".
ή θα περιμένουμε τους ευρωπαίους μιας και είμαστε τα ανατολ σύνορα της ευρώπης για να μας ξελασπώσουν? το βλέπουμε και με την Κύπρο, κράτος-μέλος της ΕΕ με στρατό κατοχής και δεν ιδρώνει τ΄αφτί κανενός.
συνεπώς, γρηγορείτε και προσεύχεσθε και στα τσακίδια οι πολιτικάντηδες που ακούν και διαβάζουν ότι οι ΖΗΤΙΑΝΟΙ της ευρώπης θέλουν και προεδρία της ΕΕ και δεν ψελλίζουν ΕΝΑΝΝΝΝΝ λόγο.
ποιοί είναι ζητιάνοι ρε αλήτες? κοπρίτες που ζείτε από τη λεηλασία των άλλων λαών, γιατί βρέθηκαν ΗΛΙΘΙΟΙ και ΑΝΙΚΑΝΟΙ καρπαζο-εισπράκτορες φοιτητές της κακιάς ώρας. που είναι ο "αντιστασιακός ήρωας" της γερμαν κατοχής να τους πει έστω ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ.
έλα ηρέμησε, πιάσανε τους μιζαδόρους και όλα θα πάνε καλά.
επιτέλους κάτι ΚΙΝΕΙΤΑΙ.
μια ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ ΞΑΝΑΓΙΕΝΝΙΕΤΑΙ από τις στάχτες της, λίγο τόχεις αυτο?

Ανώνυμος 4 Ιανουαρίου 2014 στις 3:16:00 μ.μ. EET  

@ Ευστάθιος Παλαιολόγος

Εδω: http://www.enkripto.com/2013/01/blog-post_1070.html

θα βρειτε ενδιαφερουσες πληροφοριες και σχολια.

.και-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP